Stary lis wciąż rządzi, młody lisek goni czołówkę

04.07.2008 17:09, Autor: Kamil Cybulski (Cebula), Kategoria: News
NewsImage

Najnowsze wyniki badań popularności przeglądarek internetowych wśród polskich Internautów gemiusTraffic prezentują sytuację na rynku przeglądarek w ciągu pierwszych dwóch tygodni od premiery finalnej wersji Firefoksa 3.0.

Zdziwią się zapewne Ci, którzy przypuszczali, że okres ten upłynie pod znakiem masowych migracji użytkowników Firefoksa 2.x na wersję 3, z drugiej jednak strony Firefox z tygodnia na tydzień zyskuje i to znacząco, po dwóch tygodniach niemal doganiając Operę 9.x, która niedawno obchodziła pierwsze urodziny.

Według najnowszych badań gemiusTraffic, za okres 24-30 czerwca br z Firefoksa 2.x korzysta 32.9% polskich internautów (spadek w stosunku do poprzedniego tygodnia o 2,3 punktu procentowego), z Internet Explorera 6 korzystało - 31.3% (spadek o 0,3). Trzecią pod względem popularności przeglądarką jest nadal Internet Explorer 7 - 21,9% (spadek o 0,1), kolejna pozycja to Opera 9.x - 6,3% (bez zmian) natomiast kolejna pozycja to nabierający tempa Firefox 3 - 5,2% (wzrost o 2,7). Na następnych pozycjach plasują się Firefox 1.x (jako ostatnio przekraczający nieznacznie próg jednego procenta), IE 5.x oraz Safari 3.x (obie po 0,2%).

Nadal w kategorii grup przeglądarek (zsumowane wyniki wszystkich wersji) wyraźnie prym wiodą przeglądarki z Redmond z wynikiem 53,4% (spadek o 0,4), Firefox łącznie osiągnął wynik 39,4% (wzrost o 0,4).

Tradycyjnie już, zestawiamy powyższe wyniki z danymi systemu statystyk stat24.com, który wykorzystywany jest do monitorowania oglądalności vortalu dobreprogramy. Wśród Czytelników dobrychprogramów najnowszy lisek znacznie szybciej zdobywa uznanie niż pośród ogółu polskich Internautów. Zacznijmy jednak od ścisłej czołówki. Najczęściej używaną przez Was przeglądarką jest Firefox 2 - 29,6%, kolejne pozycje zajmują: IE 6 - 19,7%, IE 7 - 18,5%. Firefox 3 jest już tuż, tuż za przeglądarkami Microsoftu z wynikiem 18,4%. Opera z wynikiem 11,41% jest ostatnią przeglądarką, którą wykorzystuje więcej niż 1% użytkowników.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (75)  

Avatar
Diveres (niezalogowany) | 04.07.2008 17:17#1

I tak lisek rządzi.

Avatar
~~Freedom~~ (niezalogowany) | 04.07.2008 17:21#2

Hehe to ja jestem w mniejszości jedno-procentowej ;)

A tak na serio:

Fajnie, że Fx nabiera popularności ale dziwi mnie dlaczego migracja na Fx3 przebiega tak wolno.
Myślałem, że użytkownicy Firefoksa często aktualizują swojego liska a czasami wciąż spotykam userów z Firefoksem 2.0.0.14 o.O

Szkoda też, że Safari ma tak mało userów :(

Avatar
look997 (niezalogowany) | 04.07.2008 17:24#3

Fajnie.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 04.07.2008 17:25#4

No dobra a teraz dajcie statyystyki systemów operacyjnych ;)

Avatar
Cebula (niezalogowany) | 04.07.2008 17:32#5

@~~Freedom~~
Wyniki Safari na dp:
Safari 3.1 - 0,133%
Safari 2.0.x - 0,022%
Safari 3.0.x - 0,007%

@anonim
Lepiej nie, bo jeszcze by jakaś wojna wybuchła ;-)

Avatar
MS (niezalogowany) | 04.07.2008 17:34#6

Czyli ciągle przoduje IE z dość dużą przewagą. Ciekawe kiedy (CZY?) FF wyprzedzi IE. Jednak 53 a 39 to spora różnica 14%.

FF3 jest baniaty dlatego wolno przechodza ludzie na niego.

Avatar
wojownik (niezalogowany) | 04.07.2008 17:35#7

@anonim
podaję ststystyki systemów operacyjnych :

80 % - spiracony windos xp
10 % - orginalny windows xp
6 % - orginalna/spiracona vista
3 % - linux
1 % - inne

poza tym piraty nie powinny być wcale liczone bo to zwykle zlodziejstwo - pozdrawiam

Avatar
??? (niezalogowany) | 04.07.2008 18:02#8

Nic dziwnego FF 3 to dalej beta...

Avatar
Filipsa (niezalogowany) | 04.07.2008 18:09#9

"Zdziwią się zapewne Ci, którzy przypuszczali, że okres ten upłynie pod znakiem masowych migracji użytkowników Firefoksa 2.x na wersję 3" Ja się nie zdziwiłem. Firefox 3 jest powolny, mało stabilny, niekompatybilny z wieloma wtyczkami i brzydki - szczególnie na KDE : http://img112.imageshack.us/img112/8812/zrzutekranu2gf4.png . Może 3.1...

Avatar
Franek (niezalogowany) | 04.07.2008 18:24#10

@Filipsa | IPHASH : V3-VJ-7P-JF | 04.07.2008, 18:09

Firefox pod linux jest napisany w gtk, a Kde wykorzystuje qt. Rozwiązaniem tego problemu jest zainstalowanie gtk-qt-engine , po czym gdzieś tam w opcjach wyglądu (na swoim kompie używam xfce wiec nie wiem jak to jest w kde :P ) zaznaczasz używanie gtk-qt :P :P

Avatar
Lobek (niezalogowany) | 04.07.2008 18:29#11

Używam FF3 od dnia wyjścia finalnej wersji, ale powoli zastanawiam się czy nie powrócić z powrotem do FF2 i to nie z powodu wtyczek etc... tylko te ciągłe zamykanie się programu, dla mnie jest to bardzo uciążliwe :/

Avatar
would (niezalogowany) | 04.07.2008 18:30#12

nigdy nie zrozumiem jak mozna korzystac ze starej wersji przeglodarki jesli jest sie czytelnikiem portalu informatycznego. niektorzy pewnie wyjada z niekompatybilnymi addonami, ale jak sie umie korzystac z google to latwo znalezc sposob na wylaczenie sprawdzania kompatybilonosci i bezpieczenstwa aktualizacji. a stare safari to juz w ogole porazka...

Avatar
fenixproductions (niezalogowany) | 04.07.2008 18:31#13

IE6 ciągle ~30%. Z niecierpliwością czekam na mniej niż 10. Wtedy zapewne wielu web masterów z radości pozapija się na śmierć ;)

Avatar
ozeo (niezalogowany) | 04.07.2008 18:32#14

Jak ten trend się utrzyma to za 2 tygodnie Internet Explorer 6 wróci na fotel lidera :)
Wzrost Firefoxa 3 o ponad 100 % to jak dla mnie imponujący wynik.Za miesiąc dwa powinien być niekwestionowanym liderem.
Opera jak zwykle nie doceniana przez internautów :)

Avatar
adner (niezalogowany) | 04.07.2008 18:39#15

@filipsa
A co to za okropna czciona! W tym Linuksie brakuje normalnych czcionek? Się nie dziw, że źle wygląda.

Avatar
gothmori (niezalogowany) | 04.07.2008 18:54#16

→wojownik"poza tym piraty nie powinny być wcale liczone bo to zwykle zlodziejstwo - pozdrawiam"

właśnie!! fakt tych nie powinno się liczyć.
Gdyby odliczyć wszystkich piratów i zrobić ranking legalnych systemów operacyjnych linux byłby już na widocznej pozycji i mac również ;p

co do migracji na ff3 to jakiś absurd.. spójrzcie ile było pobrań!! 587268252 (źródło http://www.spreadfirefox.com/) moim zdaniem wyniki statu nie są wiarygodne.. Ludzie pobierają lisa tylko po to by wskoczyła cyferka?? absurd i głupota.. poza tym chciałbym zwrócić uwagę że po ostatniej instalacji systemu majtkofostu musiałem użyć internet eksplojera aby ściągnąć firefox'a 3 te wyniki nie mają odzwierciedlenia w rzeczywistości..

Avatar
ErufenRito (niezalogowany) | 04.07.2008 18:59#17

Ta niekompatybilny to ty chyba jesteś niemal wszystkie wtyczki i dodatki działają (albo są na ukończeniu kompatybilności) z FF 3 więc nie gadaj bzdur. Na bank jest szybszy od FF 2 i bezpieczniejszy także, a że na linux'ie tak wygląda to nie wina programistów :P

Avatar
MARQ (niezalogowany) | 04.07.2008 19:00#18

ja tam na FF3 nie narzekam - ale nie zauwazylem jakiejs drastycznej zmiany w porównaniu z FF2 przy takim normalnym użytkowaniu.

ps. szkoda, że na MacOS 10.3.9 Firefox 3 nie działa :(
może sie to zmieni kiedyś :) (o ile MacOS 10.3.9 nie wyjdzie z użycia ;)

Avatar
alfik (niezalogowany) | 04.07.2008 19:04#19

@Filipsa - sa gusty i gusciki, biusty i biusciki... mi sie 3 podoba, taka "niby surowizna" sprawdza sie, bo nie przycmiewa zawartosci przegladanych stron jakimis bzdetami - dla mnie jest co trzeba w 100% funkcjonalne - jedynie ta szybkosc daje sie we znaki na moim powolnym sprzecie...

Avatar
gothmori (niezalogowany) | 04.07.2008 19:07#20

→Filipsa do kde4 jest specjalny motyw: https://addons.mozilla.org/pl/firefox/addon/7574

możesz z niego korzystać nawet na windowsie
wystarczy ruszyć pupcię deczko a można znaleźć wiele..

(cytat z reklamy allegro:"Szukajcie a znajdziecie")

co do wtyczek.. ogrom z nich był dostępny w dniu premiery z wielu korzystam osobiście.. moim zdaniem deczko kręcisz..

co do stabilności.. no rzesz kurcze!! ja nie wiem miałem lisa 3 na xp (w tym m.in bete i rc no i finala) na ubuntu (w tym bete i rc, teraz mam finalną) i na viście wersje finalną i jakoś pracował zwinnie i bez zakłóceń.. nie wiem może ja w innym świecie żyje.. albo mój komp ma kontakt z marsjanami..
ale nie!! no przecież i znajomych namawiałem na instalację i chwalili sobie.... hmm.. a to ciekawe..

Avatar
plunio7 (niezalogowany) | 04.07.2008 19:13#21

A ja mam takie pytanie: jeżeli na komputerze mam zainstalowane:
Opera 9.51
Safari 3
Firefox 3
IE7
I z każdego z nich korzystam sporadycznie przynajmniej raz w miesiącu (tzn. korzystam z Opery do codziennego surfowania). Więc w jaki sposób jest liczony?

Avatar
xxx (niezalogowany) | 04.07.2008 19:24#22

A ja się nie zgodzę z opiniami że ff 3 jest powolny bo umnie działa bardzo szybko

Avatar
~~Freedom~~ (niezalogowany) | 04.07.2008 19:33#23

@Cebula

Dzięki wielkie za statystyki :P

@anonim; wojownik

Tu rozmawiamy o statystykach przeglądarek, myślę, że info ze statystykami OS'ów pojawi się wkrótce.

@???

Fx3 to już nie beta :P

@MS

Myślę, że wyprzedzi ale, wg mnie, jak już Fx totalnie zdominuje IE to ludzie zaczną próbować czegoś innego, nowego, alternatywnego. Tak wzrośnie popularność Opery, Safari czy czegoś innego :P
Oczywiście to moje zdanie no ale pożyjemy, zobaczymy...

Avatar
Maddoc (niezalogowany) | 04.07.2008 19:37#24

a gdzie jest epiphany? bo uzywam w domu pod linuksem :D

Avatar
terron (niezalogowany) | 04.07.2008 19:40#25

FF3 śmiga szybciej niż FF2(no przynajmniej u mnie, na jednym kompie mam jeszcze ff2)
Wtyczki chodzą mi wszystkie prawidłowo od wersji rc1, ale to może dlatego że nie mam jakichś egzotycznych zainstalowanych.
Co do stabilności to nie zauważyłem żadnych przejawów ułomności w tym względzie.
No, przynajmniej na XP.

Avatar
M$ jest BE (niezalogowany) | 04.07.2008 20:07#26

@Maddoc
epiphany jest liczony jako Firefox 3 (chyba)

Avatar
Razi (niezalogowany) | 04.07.2008 20:27#27

FF3 rządzi, jeszcze może Safari oblookam z ciekawości:p

Avatar
gothmori (niezalogowany) | 04.07.2008 20:28#28

a ja właśnie piszę z kosmicznie japońskiej przeglądarki Kazehakase xD wybitnie okrojona ale i przy tym bardzo lekka przeglądarka.. nie zmulają jej nawet flashe ;| (moja karta graficzna ma problem z flash'em) ;p ciekawe ilu ludzi na świecie poza mną korzysta z tej przeglądareczki ^^ czuję się jednym z niewielu ^^

Avatar
autumnlover (niezalogowany) | 04.07.2008 20:33#29

zawsze zastanawiały mnie te statystyki Gemiusa.

Przykład

Windows 2000: 78 593 089- 1.1% 77 871 634-1.0%

Linux: 32 786 285-0.4% 31 182 719-0.4%

Dlaczego mimo ciągłego spadku liczby użytkowników udział GNU/Linuxa nigdy nie spada w tych statystykach poniżej 0,4% ?

Avatar
Sławek (niezalogowany) | 04.07.2008 20:40#30

@fenixproductions: Ja bym tego nie chciał, bo nastąpi powrót projektowania stron tylko pod "internet", kiedy będą musieli pozatrudniać pokemony, którzy ledwo szkoły ukończyli. Może projektowanie stron z wykorzystaniem nowoczesnych technologii(w tym wypadku standardów) jest prostsze i bardziej intuicyjne, ale w szkołach tego raczej nie uczą.
@gothmori,Filipsa: Mi tam FX3 na KDE4 dobrze wygląda bez specjalnego motywu.

Avatar
Pix (niezalogowany) | 04.07.2008 21:05#31

@~~Freedom~~, would
Na razie v2 i v3 mają aktualizacje. Przesiadają się ci co chcą.
Dalej - niestety Opera trafia tylko w użytkowników którzy chcą mieć więcej i lepiej niż IE.
Dla przesiadających się z IE jest FF bez rozszerzeń, dla tych którym Opera nie wystarcza jest FF z rozszerzeniami. Są to dość spore grupy docelowe.

@gothmori - to spróbuj jeszcze Lynxa, nie ma szybszej i mniej pamięciożernej przeglądarki.

@Lobek - zrób czysty profil. Widocznie w starym masz dużo śmieci.

Avatar
matiit (niezalogowany) | 04.07.2008 21:22#32

@gothmori
Zdarzało mi się użyuwać kazehakase :)

Avatar
Karol89 (niezalogowany) | 04.07.2008 21:30#33

Nie rozumiem niektórych ludzi, którzy piszą "jak można używać Fx2, jak jest Fx3?" Ale przecież wersja 2 jest tak samo wspierana, jak 3 przez Mozille. Nie mówiąc już, że sporo jeszcze wtyczek nie działa pod Fx3.

Avatar
Kristof_z_Wrocławia (niezalogowany) | 04.07.2008 22:16#34

Jakby to powiedzieć: również jestem zwolennikiem Firefox jednak... Ostatnia wersja ma pewne błędy, mianowicie: źle wyświetla obiekty osadzone w postaci Windows Media Player na portalu onet tv oraz wp tv pomimo zainstalowania odpowiedniego plug - in'u. Używam również przeglądarki Opera 9.5 i u niej tej fatalnej niedoróbki nie zaobserwowałem. Pozdrawiam.

Avatar
Lobek (niezalogowany) | 04.07.2008 22:28#35

@Freedom "Myślę, że wyprzedzi ale, wg mnie, jak już Fx totalnie zdominuje IE to ludzie zaczną próbować czegoś innego, nowego, alternatywnego. Tak wzrośnie popularność Opery, Safari czy czegoś innego :P"

Hmmm co do tego to bym się nie zgodził, Windows dominuje, a ludzie nie próbują czegoś nowego (nie chodzi mi o to, że ktoś denerwuje się na komercjalizm MS i przechodzi na np: Linux'a), albo Google dominująca wyszukiwarka, ale lubie ją, jest świetna i nie zmieniam ją np: na netspirit (wiem, że przykłady troche odbiegają od tematu, ale coś w tym jest z argumentów :D)
Pozdrawiam

@Pix Właśnie wyjątkowo, gdy przechodziłem z FF2 na FF3 usunąłem FF2 oraz wszystkie jej kompnenty, włącznie z rejestrami, etc (Dane aplikacji...) innymi słowy wszytsko co związane z FF było usunięte przed instalką nowego.

Avatar
gothmori (niezalogowany) | 04.07.2008 22:47#36

→Karol89 "Nie mówiąc już, że sporo jeszcze wtyczek nie działa pod Fx3."
co Ty za głupoty pleciesz.. jesteś zorientowany w temacie jak moja 80-letnia babcia..
sam producent zaleca ze względów bezpieczeństwa przesiadkę na ff3...

PALNĄĆ KAŻDY MOŻE TROCHĘ LEPIEJ LUB TROCHĘ GORZEJ.. ALE NIE O TO CHODZI JAK CO KOMU WYCHODZI.. CZASAMI CZŁOWIEK MUSI INACZEJ SIĘ UDUSI.... tralalalalaaa
(tekst po delikatnej modyfikacji na potrzeby cytowanej wypowiedzi i jej podobnym)..

Avatar
MARQ (niezalogowany) | 04.07.2008 23:02#37

@autumnlover
Może to jest po uwzględnieniu błędu statystycznego

Avatar
IQ 120% (niezalogowany) | 04.07.2008 23:05#38

1. Windows XP – 88,9%
2. Windows Vista – 7,7%
3. Windows 98 – 1,2%
4. Windows 2000 – 1,0%
5. Linux – 0,4%
6. MacOS X – 0,3%
7. Windows ME – 0,2%
Nie są pod uwagę brane piraty :)
Podobno 50% użytkowników na pirackiego Windowsa więc jakby wziąć piraty pod uwagę...

Avatar
skałek (niezalogowany) | 05.07.2008 0:21#39

użytkownicy IE6 proszę Was korzystajcie z automatycznych aktualizacji!!!!to takie proste.

Avatar
gothmori (niezalogowany) | 05.07.2008 0:22#40

→matiit "Zdarzało mi się użyuwać kazehakase :)"
uu.. szacun!! ^^

Avatar
Karol89 (niezalogowany) | 05.07.2008 0:27#41

gothmori@

Każdy producent zaleca przesiadkę na nowszą wersję swojego oprogramowania np. Microsoft zaleca przesiadkę z XP do Visty. Dopiero obiektywne testy wykażą czy Fx3 jest bezpieczniejszy (przypuszczam, że tak). Ale na dzień dzisiejszy, wersja 2 cały czas jest wspierana przez Mozille. Zrozumiał bym Cie, jakbyś, to pisał w stosunku do Fx1, która już od dłuższego czasu nie jest uaktualniana przez Mozille.

Avatar
gothmori (niezalogowany) | 05.07.2008 0:54#42

Karol89 ff3 ma nowe mechanizmy m.in zabezpieczeń.. co do porównania do MS to zauważ że oni akurat na tym łoją kasę i zależy im na przesiadce na nowszy produkt ;p
jakbyś był pilnym czytelnikiem DP zauważyłbyś że ff3 nie choruje na wiele przypadłości które dolegają ff3 ;] to właśnie zasługa nowych mechanizmów

oto link:
http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=15&n=9143&Firefox+3+juz+jest!

a oto cytat:"Prócz tego rozwinięto mechanizm ochrony przed różnego rodzaju złośliwym oprogramowaniem,zwiększono integrację z zainstalowanymi programami zabezpieczającymi oraz dodano wsparcie dla certyfikatów Extended Validation SSL i modułu kontroli rodzicielskiej systemu Windows Vista."
czytanie nie boli.. proszę!! błagam!! jeżeli zabierasz głos w dyskusji to się rozejrzyj i zainteresuj ;( to na prawdę nie boli ;( i życzę miłego czytania i wniosków na przyszłość ;]

Avatar
gothmori (niezalogowany) | 05.07.2008 1:03#43

→Pix korzystałem z czegoś podobnego kiedyś ;] to chyba nie jedyna taka przeglądarka.. kiedyś na ubuntu trafiło mi się coś podobnego.. przypadkowo zainstalowałem.. a może to i był lynx.. tylko tam nie było kolorowego tekstu i szarego tła..
ale rzeczywiście przeglądarka na ekstremalne sytuacje ;] spróbuję ją odpalić w trybie awaryjnym linuxa kiedyś ;] a może zaraz.. hmm.. nie będę mógł spać jak nie wypróbuję xDD i tak nie zasnę przed 4 xDD a odpalę ;p

Avatar
Karol89 (niezalogowany) | 05.07.2008 1:14#44

gothmori@

Ja nie piszę, że Fx3 jest mniej bezpieczny, a wręcz przeciwnie (przeczytaj uważnie mój post). Sam używam Fx3. :)
Co do linku, który mi podałeś, to w ogóle nie udowadnia, że najnowsza wersja Firefoxa jest bezpieczniejsza. Jest to zwykły tekst promocyjny nowego oprogramowania Mozilli, nie poparty testami jakieś niezależnej firmy np. Secunii.
PS. Teksty w stylu "czytanie nie boli.. proszę!! błagam!!" nie udowadniają, że Fx3 jest bezpieczniejsza. :D

Avatar
gothmori (niezalogowany) | 05.07.2008 2:39#45

→Karol89 teraz Cię zacytuje!! "Ja nie piszę, że Fx3 jest mniej bezpieczny, a wręcz przeciwnie"

i

"Teksty w stylu "czytanie nie boli.. proszę!! błagam!!" nie udowadniają, że Fx3 jest bezpieczniejsza. :D"

oprócz tego tekstu czytanie nie boli wrzuciłem Ci linki do wcześniejszego artykułu z DP w których mowa właśnie o tym że ff3 jest bezpieczniejszy od ff2 xD
Odniesienie do tego artykułu pojawiło się m.in. tu:
http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=15&n=9262&Mozilla+poprawia+Firefoksa+2.0

ale Karolu!! upartemu nie da się wytłumaczyć że białe jest białe a czarne jest czarne.. uparty jak się uprze to w czerni będzie ciągle widzieć biel a w bieli czerń ;] kurde ale tekst mi wyszedł!! chyba sobie go wydrukuję ładną czcioną i powieszę w rameczce nad monitorem ;]

tak więc widzisz ze nasza dysputa może doprowadzić albo do kłótni albo ciągnąć się do śmierci.. ;p więc to chyba nie ma sensu xD JA NIE CHCE DYSKUTOWAĆ NA JEDEN TEMAT AŻ DO ŚMERCI ;((

Avatar
deallas (niezalogowany) | 05.07.2008 3:21#46

Niestety IE 6 jeszcze długo będzie zalegać na wielu komputerach. Powód jest prosty. Dużo osób ma pirackie xp, a jakikolwiek do wersji 7 kończy się sprawdzeniem oryginalności systemu. Niestety dopóki istnieje xp, dopóty będziemy musieli się użerać z IE 6

Avatar
r (niezalogowany) | 05.07.2008 8:05#47

plunio7:Liczona jest liczba wyświetleń (jak więcej korzystasz to więcej wyświetleń itp.) i później na podstawie tego liczone są %.

Avatar
(-b-sqrt(▲))/2*a (niezalogowany) | 05.07.2008 8:31#48

ciekawe kiedy wzrosnie statytyka Opery 9.52

Avatar
LOL xD (niezalogowany) | 05.07.2008 8:32#49

"ostatniprzekraczający" - dziwny wyraz w newsie xD

Avatar
Zimny (niezalogowany) | 05.07.2008 9:04#50

To taka tylko sugestia. Ale czy przy okazji takich zestawień nie moglibyście dodać wykresów słupkowych albo użyć tabelki?

Avatar
Paralityk (niezalogowany) | 05.07.2008 9:20#51

1. Bezpieczeństwo, cóż pier... to - ja się zawsze i wszędzie tak samo niebezpiecznie czuje, a jak się czuje bezpiecznie to znaczy, że połowa rzeczy nie działa :/ I wtedy trafia mnie szlag.

2. Prędkość działania... mimo wszystko sprawa mocno względna aczkolwiek ja stawiam tu pozytywa dla ff3 ponieważ:
2a szybciej startuje,
2b lepiej reaguje przy dużej ilości kart,
2c przy tej samej ilości kart zużywa około połowę ramu co ff2.

3. Kompatybilność z wtyczkami jest zajebi*** np. w porównaniu do przejścia FF1.5->FF2 kiedy 7/8 wtyczek nie działało w ciągu 1 tygodnia, tutaj praktycznie większość działa od razu, w przypadku innych wystarczy "ominąć" weryfikację wersji, a jeszcze inne wprowadzają funkcjonalność kolidującą z nowymi ficzerami z ff3 bądź wprowadzają to samo co już jest w ff3 :]
Tym sposobem zostaje nam może z 50 wtyczek kompletnie niesprawnych :]

3.a OK, themy nie działają, ale jest lepszy "os integration" i wtyczka "Glasser" dla użytkowników Visty :D A dzidziusie od KDE niech nie płaczą (IMHO KDE ma strasznie dziecinny wygląd) i zainstalują sobie Gnome (Gnome>KDE)

4. Nawet mama przy 3.0 RC1 (na XP SP2) powiedziała, że jest lepiej :D (cokolwiek miała na myśli w swojej niezinformatyzowanej głowie ;) )

Avatar
BUM (niezalogowany) | 05.07.2008 10:55#52

IE 6 - 19,7%
Po prostu żal.pl, teraz widać ilu trolli siedzi na DP

Avatar
DanKar (niezalogowany) | 05.07.2008 11:03#53

@LOL xD, literówka poprawiona:-)

Dziękuje za uwagę i gratuluje spostrzegawczości;-)

Pozdrawiam!

Avatar
Karol89 (niezalogowany) | 05.07.2008 11:51#54

gothmori@

Część tekst z linku, który mi podałeś:
"W najnowszej wersji poprawiono bezpieczeństwo oraz stabilność działania aplikacji. Wszystkie osoby korzystające ciągle z Firefox 2.0 zachęcamy do jak najszybszej AKTUALIZACI przeglądarki do NAJNOWSZEJ wersji. NIEMNIEJ jednak warto zastanowić się w tej chwili nad aktualizacją Liska do edycji 3.0, która wnosi całkiem sporo nowości." - jak widzisz w tym newsie chodzi o uaktualnianie przeglądarki do wersji 2.0.0.15. A czy nowości wprowadzone w Firefoxie 3 okażą się wpływać na bezpieczeństwo? Tego na razie nie udowodniono.
PS. Specjalnie pogrubiłem parę słów, żebyś zrozumiał, o co tak naprawdę chodziło w tamtym newsie. :)

Avatar
Darth (niezalogowany) | 05.07.2008 13:05#55

@???: Człowieku! Finalna wersja już dawno jest!

Avatar
gothmori (niezalogowany) | 05.07.2008 13:12#56

Karol89 Ty masz kłopoty z czytaniem ze zrozumieniem ;/ a w całej dyskusji chodzi ?Ci tylko o to żeby udowodnić że tylko Ty masz racje ;/ w temacie w ogóle sie nie orientujesz a walisz banialuki.. to smutne...

Avatar
master (niezalogowany) | 05.07.2008 14:50#57

wszystkie przeglądarki daleko w tyle za Opera i nie ma co nawet dyskutowac na ten temat. Firefox zamula, bardzo zamula! juz o wiele lepszy k-meleon. czy SeaMonkey niz firefox!!

Avatar
Karol89 (niezalogowany) | 05.07.2008 16:12#58

gothmori@

Przypuszczam, że tak samo orientuje się w temacie jak Ty. Próbujesz udowodnić, że Fx3 jest bezpieczniejszy, ale nie masz żadnego argumentu na Twoją tezę. Tylko proszę nie podawaj kolejnego link z DP, jak dobrze nie wiesz co tam pisze...
PS. Znajdź jakiś test pomiędzy dwoma wersjami, które ukazują, że Fx3 jest bezpieczniejsza. :)

Avatar
Pikuś (niezalogowany) | 05.07.2008 16:36#59

A ja czekam aż wszyscy odinstalują ten chłam w postaci Opery i Firefoxa i znów na czele będzie IE6!!!

Avatar
endi (niezalogowany) | 05.07.2008 16:41#60

A ja i tak najlepiej lubię przeglądakę epiphany :)

Avatar
OPERAtor (niezalogowany) | 05.07.2008 17:12#61

A mi tam nie zależy, która przeglądarka jest na szczycie rankingów. Mi wystarczy, że Opera się rozwija i z każdą nową wersją jest coraz lepsza.
Większość ludzi, którzy zobaczą Operę w akcji(znaczy się korzystanie z funkcji niedostępnych w innych przeglądarkach) nigdy więcej już nie wraca do starej przeglądarki. Ze mną było tak samo:)

Avatar
gothmori (niezalogowany) | 05.07.2008 18:23#62

Karolu a jakimi językami władasz?? znasz chociaż html?? wątpię.. ;]

Avatar
Filipsa (niezalogowany) | 05.07.2008 19:18#63

@Franek & @gothmori. Dzięki. Teraz jest ok :)

Avatar
R (niezalogowany) | 05.07.2008 22:08#64

Zainstalowałem FF3, poprzeglądałem, wysypywała się na co trzeciej stronie, odinstalowałem i wróciłem do wersji 2.

Tyle na temat.

I nie przekonujcie mnie, że FF3 jest piękniejszy, stabilniejszy itp... nie wciskajcie ludziom SHITU !

Avatar
Gallus (niezalogowany) | 05.07.2008 22:22#65

"Firefox pod linux jest napisany w gtk, a Kde wykorzystuje qt. Rozwiązaniem tego problemu jest zainstalowanie gtk-qt-engine , po czym gdzieś tam w opcjach wyglądu (na swoim kompie używam xfce wiec nie wiem jak to jest w kde :P ) zaznaczasz używanie gtk-qt"

I dla tego nigdy nie przesiądę się na Linuxa według mnie to system dla masochistów.

Avatar
Monczkin (niezalogowany) | 05.07.2008 22:40#66

Gallus | IPHASH : 9W-EI-0J-W0 | 05.07.2008, 22:22

Każe Ci ktoś? A ja nigdy nie kupię sobie ścigacza. I kogo to obchodzi? Nie chcesz, i dobrze, nie bądź masochistą!

Avatar
gothmori (niezalogowany) | 05.07.2008 23:39#67

→R najpierw posprzątaj w rejestrze xD

→Gallus nie.. linux to system dla ludzi którzy lubią mieć wszystko pod kontrolą ;] pamiętaj microsoft inwigiluje ;] ale o tym to chyba wie każdy xDDD a żeby mieć lisa w kolorach nie wystarczy zmienić motyw ;] to taka metoda dla leniwych ;]

Avatar
Karol89 (niezalogowany) | 05.07.2008 23:59#68

gothmori@

Nie wiem co ma wspólnego znajomość języków programowania do tego tematu... Zachowujesz się jakbyś sam brał udział przy projekcie Firefoxa 3. Udajesz "wielkiego" znawce, ale ciężko jest Ci cokolwiek udowodnić. :/

Avatar
gothmori (niezalogowany) | 06.07.2008 1:07#69

Karol89 acha czyli nie znasz?? to wszystko wyjaśnia ;] ja nie jestem Twoim osobistym nauczycielem ani jakimś udowadniaczem ;] xDD powtarzam uparty w czarnym będzie widział białe a w białym czarne ;] bo tak! i tyle!! a ja przytoczyłem artykuły nie dlatego żeby akurat Tobie coś udowadniać tylko po to żeby pokazać czytelnikom że nie masz racji ;] to wszystko ;] cya idę połechtać po stali moją śliczną drzewkę ;]

Avatar
Paralityk (niezalogowany) | 06.07.2008 13:36#70

@ R taa a z FF2 na IE7 się przesiadłeś? I daj jakiś adres strony która się wysypywała - no śmiało :]

Avatar
wojownik (niezalogowany) | 06.07.2008 14:02#71

teraz i ja uzylem kazehakase

hehe

Avatar
PZet (niezalogowany) | 07.07.2008 9:09#72

A z punktu widzenia zwykłego "używacza" internetu przeglądarka ma po prostu działać. I tyle. Na świecie ( nie w Polsce bo tu co krok spotyka sie "specjalistę" ) takich użytkowników jest zdecydowana większość. Siadają do komputera i pracują bawią się - nie interesuą ich spory o wyższości jednej przeglądarki nad drugą jednego systemu nad innym. Maja to z czym kupili kompa, notka, palma... Dopóki system nie sprawia problemów jest ok jak cos szwankuje wzywają - specjalistę ( lub kupują nowy sprzęt ).

Avatar
Virtual_ManPL (niezalogowany) | 07.07.2008 20:03#73

Wicej mocy ]x-D

Uzywac kto co peferuje... Firefox, Opera, Safari...
byle nie IE, a bedzie spokoj ;)

Pozdro

Avatar
wjownik (niezalogowany) | 08.07.2008 7:21#74

trochę sobie testuje przegladarki - opera super ale nie wiem cos jej brak - lisek uznana marka - ostatnio bardzo podpasowal mi konqueror z ktorego pisze bardzo stabilny chyba z tych 3 naj

Avatar
anonim (niezalogowany) | 08.07.2008 12:04#75

3.0 najszybszy

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Testujemy GALAXY NOTE

Czy to tablet z telefonem?
Spotkajmy się na HotZlocie!

13-15 07 2012, Zamek na Skale
Testujemy: Manta Smart TV Box

Internet w telewizorze
Test: PocketBook Pro 612

Biblioteka w kieszeni
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av