Sterowniki do kart NVIDIA już kompatybilne z OpenGL 4.1

28.07.2010 20:59, Autor: Redakcja, Kategoria: News
NewsImage

Ledwo co do wiadomości publicznej podana została specyfikacja OpenGL w wersji 4.1, a NVIDIA udostępniła już, jako pierwsza, sterowniki obsługujące ten standard. Dostępne są zarówno w wersji 32- jak i 64-bitowej dla systemów operacyjnych z rodziny Windows, Linux oraz FreeBSD.

Sterowniki obsługują całość świeżo zaprezentowanych funkcji OpenGL 4.1, wliczając w to silnik shaderów GLSL 4.1. Co ważne, jednocześnie zachowują pełną kompatybilność ze starszymi wersjami biblioteki. Niestety, ze względu na ograniczenia techniczne i budowę podzespołów, nowa funkcjonalność działa obecnie tylko z następującymi modelami kart graficznych: GeForce GTX 400+, Quadro 4000+ oraz Quadro Plex 7000.

Nowy sterownik prawdopodobnie będzie częścią następnego pakietu ForceWare. Zainstalowanie go w systemach z kartami graficznymi innymi, niż wymienione powyżej, nie daje żadnych wymiernych efektów. Sterownik oraz więcej informacji o OpenGL 4.1 (głównie dla programistów) znaleźć można na stronie NVIDII.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (45)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
nitro2009 | 28.07.2010 21:14#1

Szkoda że nie ma dla mojej :(

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fffatman | 28.07.2010 21:37#2

Nie będę kupował nowej karty 460 skoro niedawno kupiłem 210

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
e X t 7 3 | 28.07.2010 21:38#3

Co prawda nie mogę przetestować OGL 4.1 - testuje na netbooku 1201n i stacjonarce z GF8800 GTS 512, ale i tak można pochwalić poprawiona wydajność i lepsza jakość obrazu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
e X t 7 3 | 28.07.2010 21:39#4

mowa o sterowniku 256.x.x dla Linuksa

Avatar
Paweł M. (niezalogowany) | 28.07.2010 22:02#5

Nie widzę opcji "Zgłoś błąd", więc pozwolę sobie napisać tutaj.
"(...) nowa funkcjonalność działa obecnie tylko z następującymi modelami kart (...)"
Funkcjonalność to cecha. Słowo którego chciał użyć autor to "funkcja", jednak zdecydowanie nie można ich stosować zamiennie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
prabab | 28.07.2010 22:23#6

Funkcjonalność - cecha - zdolność obsługiwania OpenGL 4.1.

Pozdrawiam ;).

Avatar
zalogowany (niezalogowany) | 28.07.2010 22:35#7

A fanatycy wolnego oprogramowania podniosą zaraz LARUM, że stery nie są free i dlatego są BE.

Avatar
pimpter (niezalogowany) | 28.07.2010 22:49#8

@zalogowany (niezalogowany) | 28.07.2010 22:35
trudno, jest ich tylko 0,001% a więc niej niż błąd statystyczny.

Avatar
Paweł M. (niezalogowany) | 28.07.2010 23:36#9

@prabab
"Funkcjonalność - cecha - zdolność obsługiwania OpenGL 4.1.

Pozdrawiam ;)."
Nie. Nie zrozumiałeś. Funkcjonalność to cecha jakiegoś tworu, tj. może on być funkcjonalny albo niefunkcjonalny, funkcjonalność duża lub mała. Obsługa OGL 4.1 to niewątpliwie funkcja.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Wuwu78 | 29.07.2010 0:44#10

Masz rację, pimpter.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fufus | 29.07.2010 0:53#11

@zalogowany "A fanatycy wolnego oprogramowania podniosą zaraz LARUM, że stery nie są free i dlatego są BE."

jakoś się jeszcze nigdy z tym nie spotkałem ;) "Fani zamkniętego windowsa" więcej krzyczą niż fani wolnego wolnego oprogramowania... hehe... są rzeczy które można powinny być otwarte jak i te które mogą być zamknięte i nikomu to nie przeszkadza ;) po co ma nvidia otwierać kod jak zapewnia dobre wspracie?


a sterowniki trzeba będzie potestować na windzie jak i linuksie ;) ciekawe jak im wyszło w tak krótkim czasie

Avatar
KAos (niezalogowany) | 29.07.2010 1:19#12

Prawda jest taka, że dobrze radzą sobie z grami, ale taki właśnie openGL nigdy dobrze nie działał. Trzeba się dobrze naklikać żeby cokolwiek działało i nie zwalniało programów.

Generalnie są cieniesami, tłumaczą się że działające to oni do Quadro robią. (Ludzie z quadro mają te same problemy co widać na forach)


Mimo że mam wielką stację w czarno zielonym kolorze
oceniam ich na 3 nie wyżej.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Xelosu | 29.07.2010 1:48#13

Kolejny wydmuchany news. Nie wiem o co tyle krzyku gdyż już pierwsze zdanie jest obrazą dla inteligencji.

"Ledwo co do wiadomości publicznej podana została specyfikacja OpenGL w wersji 4.1, a NVIDIA udostępniła już, jako pierwsza, sterowniki obsługujące ten standard. "

To jasne, że zakulisowo temat był wałkowany na długo przed tym nim został ogłoszony światu i firmy miały czas na przygotowanie swoich wersji sterowników. Zwłaszcza, że standardy są oparte o możliwości techniczne nowych kart graficznych, a nie jak usiłuje nam przedstawić autor newsa na odwrót.
Cały ten podniosły klimat nie przystoi profesjonaliście.. o błędzie gramatycznym już nie wspomnę.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
KonradK | 29.07.2010 3:05#14

@Paweł M.
"Nie widzę opcji "Zgłoś błąd", więc pozwolę sobie napisać tutaj.
"(...) nowa funkcjonalność działa obecnie tylko z następującymi modelami kart (...)"
Funkcjonalność to cecha. Słowo którego chciał użyć autor to "funkcja", jednak zdecydowanie nie można ich stosować zamiennie."

Święta racja. Po ostatniej zmianie wystroju Wikipedii zauważyłem odnośnik "Nowe funkcjonalności" i zrobiło mi się niefunkcjonalnie w żołądku.
To taki trend: stosowanie nowomowy w tekście, aby sprawiał on wrażenie bardziej profesjonalnego. "Funkcjonalność" jest cool i trendy. Pobrzmiewa w tym zarówno "funkcja", jak i "nowość". Każdy szanujący się yuppie woli zajmować się funkcjonalnościami niż funkcjami.

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 29.07.2010 3:42#15

Świetna wiadomość, naprawdę, tak trzymać !

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Gas | 29.07.2010 4:35#16

NVidia jak zwykle do przodu i nie ma sie co dziwic. Zawsze robili najbardziej dopracowane produkty.

ATI np tworzy takie buble, ze szkoda gadac. Nawet na wlasnych sterownikach nie chce dzialac. Pisze wlasnie z takiego rzecha od sasiada marki all-ATI. NIC tu nie dziala - az musialem Linuksa odpalac z plyty zeby nowsze stery posciagac.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
hINDUss | 29.07.2010 4:56#17

news bzdura
dobrze że OpenGL się rozwija.. ale kto (normalny na zmysłach) ma GTX 4xx ? lub kogo stać na Quadro ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
daniosano | 29.07.2010 7:36#18

A czy nie myślicie, że ten news jest reklama sponsorowaną przez nVidia?
DP ma dużą oglądalność. Dużo osób to czyta. Czytają też ludzie "napaleni" na nowinki. I tutaj nalge pojawia się informacje, że nVidia obsługuje to i tamto (chociaż jak już @Xelosu wspomniał nVidia, AMD i inni pracują nad standardem OpenGL i oni kreują nowości tam zawarte i dlatego też już to implementują) i do tegho są podane modele tych kart graficznych.
Teraz taki "napaleniec" przeczyta taki artykuł i zaraz pobiegnie do rodziców lub od razu do sklepu po nową kartę (lub jak kto woli przez internet).

Mi to po prostu pachnie reklamą sponsorowaną.
Ale cóż takie prawo tego portalu.

A jeśli chodzi jeszcze raz o implementacje takich a nie innych rzeczy w OpenGL, to właśnie jest to robione w porozumieniu się z producentami kart graficznych - nie inaczej.


Pzdr

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sokoleokopr | 29.07.2010 8:09#19

Potwierdzam Ati - fatalne sterowniki o ile sprzęt jeszcze obleci o tyle stery są fatalne. Swoją drogą linuksowe stery są jeszcze gorsze niż te Windowsowskie.

Avatar
magas (niezalogowany) | 29.07.2010 8:38#20

@hINDUss: Nie rozumiem Ciebie. Własnie ludzie o zdrowych jak najbardziej zmysłach, kupują gtx 470. Posiadam ją jak i paru znajomych. Cena 300 euro nie jest wysoka. Karta ma ogromną moc, jest cicha i się nie grzeje tak jak na początku pisano. Przede wszystkim wykorzystujemy ją (poza grami) do montazu i obrobki video gdzie jest 10 razy szybsza od core 2 quad. Sam miod.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
apocalyPS3 | 29.07.2010 8:41#21

Czy istnieją sterowniki do grafiki dla Linuxa, które obsługują TYLKO OpenGL, bez DirecX?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
apocalyPS3 | 29.07.2010 8:45#22

komentarz dołączony...

"news bzdura
dobrze że OpenGL się rozwija.. ale kto (normalny na zmysłach) ma GTX 4xx ? lub kogo stać na Quadro ?"

Tak samo jak gracze kupią każdą karte graficzną, żeby zwiększyć FPS o 1, tak samo overclockerzy kupią każdą karte graficzną, żeby pobić kolejny rekord świata w OC. Ja np. instaluje każdego nowego Linuxa, żeby sie cieszyć nowym kernelem, o którym nie mam zielonego pojęcia :)

Avatar
jakisnick (niezalogowany) | 29.07.2010 8:54#23

@apocalyPS3 | 29.07.2010 8:41
A czy istnieją jakiekolwiek sterowniki dla Linuksa, które obsługują DirectX? :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 29.07.2010 8:56#24

Fanatycy wolnego oprogramowania mogą bez problemów mieć sterowniki otwarte :P Ja jednak wolę zamknięte od nVidii, bo bardzo dobrze się spisują i nie ma potrzeby kombinowania.

Avatar
qwerty2010 (niezalogowany) | 29.07.2010 9:59#25

@pilarek
Ale jeśli mamy NVIDIĘ to na otwartych sterownikach nie uzyskamy efektów 3D i gry będą wolno chodzić. Na grafikach Intela tego problemu nie ma ;-)

Avatar
apocalyPS3 [not login] (niezalogowany) | 29.07.2010 11:40#26

"A czy istnieją jakiekolwiek sterowniki dla Linuksa, które obsługują DirectX? :)"

Nie wiem, bo nie używam DX :)
Czy istnieją sterowniki nVidii, które obsługują tylko OpenGL?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
virusek_ | 29.07.2010 12:25#27

@qwerty2010

Z rok temu byś nie uzyskał, dziś jest inaczej. Ubuntu 10.04 już działa w prawie 100% na otwartych driverach. Tylko najnowsze karty graficzne potrzebują zamkniętych bo stery otwarte nie maja ich obsługi.
ATI np. też nie ma obsługi PowerPlay przez co trzeba używać zamkniętych (oczywiście jak komuś nie przeszkadza to że jego np. HD4870 pracuje na 50% wiatraka i zużywa tyle energii Co podczas gry w np. UT3, to może sobie tak pracować...).
X.Org i MESA rozwija się bardzo dobrze, AMD i NVIDIA opublikowały specyfikacje swoich starszych grafik więc sterowniki open będą coraz szybsze i mieć więcej funkcji (to już mają, np. obsługę DRI2 której żadne zamknięte nie posiadają).

Ostatnio mnie własnie zadziwia AMD/ATI bo stało się mniej problematyczne na obu (Windows/Linux) platformach od NVIDIA.
NV ma ostatnio wpadki z sterownikami pod Windows które spalają grafiki czy tez słabo wydajnymi 256.xxx (przynajmniej na starszych grafikach, ale NV zawsze miało tendencje do porzucania szybko swojego starego sprzętu...), a ATI prężnie rozwija sterowniki, i eliminuje większość niedoróbek.
Niektórzy z Was pewnie się zrazili kiedyś do ATI, za czasów kiedy ich sterowniki były strasznie problematyczne, teraz już tak nie jest. Sam mam kartę ATI (HD4870) i nie mam problemu z driverami gdy koledzy maja zawsze jakieś problemy z nowymi driverami NV ...
Mam wrażenie że nowsze sterowniki NV działają tylko poprawnie na ich NAJNOWSZYCH seriach grafik, a w Polsce więcej jest osób z GT2xx lub z starymi GeForce 9600 niż z GTX4xx ... Ale tak zawsze było z NV ... wsparcie kolejnych nForce porzucili bardzo szybko...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Katarrrynka | 29.07.2010 13:24#28

@ Gas
@ sokoleokopr

Może dla was, ale ja od kiedy używam ATI nie mam z nią żadnych problemów ani na Windowsie, ani na Linuxie no może na Linuxie trochę tam było, ale poradziłam sobie i do tej pory nic się nie dzieje ... a nie jestem wielką specjalistką komputerów.

No i mam rzęcho marki all-ATI. Procesor to też ATI AMD Sempron ... i pomimo jakiegoś wielkiego zachwalania Intela, że do Linuxów najlepszy to nie zauważyłam jakieś problemów z AMD na Linuxie ... a przybyło mi kolejne rzęcho(laptop) marki all-ATI z grafiką ATI i procesorem AMD i nie ma żadnych problemów ... nawet akceleracja działa ... 3D
Więc ja nie rozumiem tego "mitu" powtarzanego w kółko ... więc jak ktoś może to niech mi wytłumaczy ...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Tomq74 | 29.07.2010 13:36#29

@ virusek_: 256.xxx są słabo wydajne? Chyba żartujesz ! Na moim GTX275(czyli raczej starej karcie) @720/1854/2660 każdy kolejny WHQL to skok średnio 20fps w góre,bety są szybsze ale czasami niestabilne.Ogólnie cała seria 256 jest rewelacyjna a co do GF 9600 i starszych to faktycznie nowe stery nic nie dają ale wydajność tych kart jest ogólnie słaba i wzrost o 1-2fps kosztem stabilności niema sensu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
command-dos | 29.07.2010 13:39#30

@Katarrrynka - takich mitów jest wiele. Owszem, kiedyś tam na linuksach bywały klocki z instalacją sterów od ati, ale w tej chwili wszystko działa out of the box - mój radeon śmiga jak złoto ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
daniosano | 29.07.2010 13:44#31

@Katarrrynka
Tak tylko żeby nie wprowadzać użytkowników w błąd.
Nie "all-ATI" i "Procesor to też ATI AMD Sempron" tylko all-AMD i procesor AMD nie ATI!.
Firma ATI została przejęta przez AMD w celu rozwijania i kontunuwaniu walki na polu integracji ukłądów graficznych z Intelem jako głownym konkurentem.


Pzdr

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Tomq74 | 29.07.2010 13:55#32

@Gas | 29.07.2010 4:35 Miałem podobny problem z W7 i starszą kartą ATI ,znalezć stabilne stery to koszmar.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
virusek_ | 29.07.2010 16:24#33

@Tomq74

Zależy jak stara, AMD nie wspiera już Radeonów starszych od serii HD 2xxx w nowych sterownikach. Za to 9.xx powinny działać bez problemu. Z twojego tonu wynika ze jesteś fanboyem NV...

Nie myśl za to że ja jestem fanboyem ATI, miałem NV kilkakrotnie, ogólnie kupowałem to co w danej chwili miało najlepszy stosunek wydajności do ceny. Zakup HD4870 okazał się jak najbardziej trafny.
A co do GTX275 to NIE jest stara karta, to że nVidia wydaje miliony modeli kart, w tym większość odgrzewanych kotletów to nie powoduje że GTX275 się jakoś szybciej starzeje bo ma zaledwie 1,5 roku (GTX 275 - April 9, 2009, http://en.wikipedia.org/wiki/GeForce_200_Series#Technical_summary). Chyba że 1,5 roku dla Ciebie to stara ...
DX11 na razie nie zdobędzie większości rynku. A jak nawet gra będzie tylko DX11 to będzie w pełni zgodna z DX10, dlatego ze jest takie coś jak FEATURE_LEVEL, i DX11 może działać w trybie kompatybilności do DX10. Co prawda nie ma nowych efektów graficznych (http://en.wikipedia.org/wiki/DirectX#Compatibility). Zakup nowej grafiki stanie się w mojej opinii opłacalny po wyjściu nowych konsol, ponieważ to one dyktują rynek gier. Dziś większość gier to porty z konsol, tylko nie wiem czemu port gry z xbox 360( który ma grafikę ATI) na PC często jest pisany pod karty nvidii ... I to własnie taki marketing (wręcz demagogia, dają deweloperom gotowe narzędzia, a dziś developer to leń jak było widać po pierwszych na grach PS3 - mała wydajność i błędy bo nie umieli stworzyć własnych API, dopiero jak Sony pomogło ...) nvidii sprawdza się do tego ze dana gra działa w miarę... dobrze na grafice nvidii i dużo gorzej na konkurencji (np. Lost Planet, z 100FPS na średniej grafie NV i z 30 na High-Endowej ATI) ... Aż przytoczę jeszcze raz tu sprawę Assasins Creed 1, w której to był DX10.1 i został wyłączony (jako niby poprawka w obsludze DX 10.1...) przez patcha aby nie działał za szybko na kartach konkurencji ... (bo DX 10.1 jest szybszy przy AA).

Avatar
Luke1987 (niezalogowany) | 29.07.2010 18:01#34

A gdy AMD-ATI na początku tego roku jako PIERWSZE wprowadziło wsparcie dla OpenGL 4.0, to nic żeście nie pisali, a teraz nVidia wprowadza OpenGL 4.1 i aż news'a podaliście... A i nadal brak sterowników na tej stronie do kart graficznych innych niż nVidii.... AMD 23% udziałów w rynku desktop GPU, a nVidia 19.%. Kto by pomyślał, że HD4xxx i HD5xxx series odniasą tak wielki sukces, że przyczynią się, do wyprzedzenia dotychczasowego lidera. Pozdrawiam wszystkie szczere osoby.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Tomq74 | 29.07.2010 21:40#35

@virusek_ | 29.07.2010 16:24: Radek 2350 (trochę dziwne ale prawdziwe). Wiem że nowe karty nie mają problemów ze sterami to mnie nie uświadamiaj ale sporo ludzi jedzie na złomie i nie zamierza wymieniać. Ja też wybieram najlepszy stosunek wydajności do ceny dlatego wybrałem GTX275.Wnioskuję że kumasz w temacie to pochwal się ile wycisnołeś OC z tego hd 4870....bo standard to nie wszystko.Jeżeli chodzi o DX to masz racje.... pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
KonradK | 29.07.2010 22:31#36

@Tomq74
"Na moim GTX275(czyli raczej starej karcie) @720/1854/2660 każdy kolejny WHQL to skok średnio 20fps w góre,"

20FPS więcej z każdym wydaniem WHQL sterowników to brzmi wprost fascynująco.
Chyba, że zaczęło się od 0 FPS a wydań WHQL było od tego czasu jedno...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Tomq74 | 30.07.2010 0:39#37

@KonradK : Chyba jesteś fanbojem ATI i nie kumsz.... 257.21, 258.96 obecny to faktycznie jedno .......bety pomijam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
KonradK | 30.07.2010 0:52#38

@Tomq74
Pewnie mam mentalność fanboya. W innym wypadku bez zdziwienia przyjąłbym, że gra, w którą ledwo można grać (15 FPS) po następnym wydaniu sterowników WHQL chodzi na 35 FPS a po jeszcze kolejnym staje się całkowicie płynna z 55 FPS.
Z opadającą szczęką biję pokłon ekipie programistów Nvidii.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
daniosano | 30.07.2010 8:36#39

@KonradK

Prawdę powiedziawszy jest to jak najbardziej możliwe (sic!).
Już tłumaczę.
Sterownik można napisać tak, aby do każdej gry używał innych modułów tegoż sterownika, bądź/lub przekazywał sterowanie innemu przeznaczonemu do tego sterownikowi. I tak w tym przypadku, gdy gra próbuje użyć jakichś wymagających rzeczy i np takich funkcji, która to Twoja karta nie za bardzo obsługuje lub nie posiada zmienia na inne - gorsze i szybsze. Implementuje to wszystko inaczej, zamienia wartości. I tak wtedy mamy tą samą grę, która chodzi szybciej na nowszych sterownikach, ale z ew gorszą jakością graficzną - np na poziomie Quake3 ;). Do tego jeszcze dojdzie specjalna ptymalizcja pod dany tylko sprzęt i wszystko chodzi jak "Bajka".

Wszystko jest możliwe jeśli mamy duży nakład czasu i zalezy nam na jakości naszego produktu. Zawsze była możliwość lepszej optymalizacji. Jeśli do tego dojdzie właśnie optymalizcja pod dany sprzęt to już ...ho ho... .
Popatrz tylko na konsole. Tutaj dzieje się właśnie wszystko tak, że jest na max zoptymalizowane wszystko pod dany sprzęt. Co w przeciwieństwie do PC jest nie możliwe ze względu na jego różnorodność podzespołów. I tu dalej patrząc na np na starą już nawet konsole Xbox'a pierwszego gry wyglądały nawet nawet i dalej tak wyglądają i chodzą płynnie. Po jakimś czasie zrobiono lifting tejże konsolki. I tak oto konsola ta z 64MB RAM otrzymała 128 i z 733MHz dano jej 1,4Ghz (czy coś koło tego). I właśnie po takim zabiega trzeba było dodać moduł, który spowalnia ową konsolę, ponieważ gry chodziły 2x szybciej - dosłownie 2X SZYBCIEJ.
Tyle że w przypadku konsol pisze się gry właśnie bardziej zoptymalizowane pod dany sprzęti na daną liczbę klatek/s.

Ale to temat rzeka ;)


Pzdr
Ps.
Aha te czasy przyciskó TURBO w starch PC ;]
PS2.
Gdzie te czasy, kiedy np w Commodore 64 do lepszego działania programu i większej pamięci używało się procesora i pamięci z Magnetowidu Kaset (tego co się gry i programy wczytawało :) ). Po prostu uzywało się każdego wolnego zasobu jaki był możliwi i wolny. Pamiętam jak sam po takich zabawach po przejściu na PC, pisząc własnego OS'a Dos'o podobnego starałem się np korzystać z karty dźwiękowej jako dodatkoywch zasobów do prostych działań w tle czy jakichklowiek innych kart podłączonych i nieużywanych - to były czasy ;] - ah ta demoscena ;>

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Tomq74 | 30.07.2010 11:59#40

@KonradK | 30.07.2010 0:52 : Twoje podejście do tematu jest całkowicie błędne.Skok o plus 20 fps to typowy wynik benchmarkowy.Do płynnego odtwarzania gier potrzebujemy około 60fps i tyle monitory potrafią wycisnąć a cały myk polega na tym że nowsze karty potrafią wyciągnąć 1000-2000fps ale wraz ze wzrostem obciążenia drastycznie spada ilość fps.Włączenie AA drastycznie pogarsza sytuacje.Dla przykładu napiszę Ci że GTX275 na czysto przy sterowniku 258.96 wyciąga 1085fps ,AAx4 spadek do 500fps,AAx8 spadek do 100fps i jeszcze grasz płynnie bo monitor leci na 60fps ,AAx16 spadek do 40fps i koniec grania.Jak widzisz wcale nie jest tak zajebiście jakby się wydawało a realny skok wydajności w konkretnych grach to max 5% i dlatego twierdzę że GTX275 to raczej stara karta a twierdzenie że lichą kartę która wyciąga 15fps podciągniesz na 55fps jest nierealne i śmieszne :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Katarrrynka | 30.07.2010 17:15#41

@ daniosano Ok, nie ma sprawy. Ja się tam nie upieram przy swoim ja tylko zacytowałam to co kolega napisał :] Milo się po za tym dowiedzieć.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
KonradK | 30.07.2010 17:29#42

@Tomq74
Po prostu zwróciłem uwagę na to, na co przekłada się 20FPS.

"Twoje podejście do tematu jest całkowicie błędne.Skok o plus 20 fps to typowy wynik benchmarkowy"

Moje (być może calkowicie błędne) podejście do tematu, to kierowanie się takimi benchmarkami:

http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/nvidia-geforce-gtx-460_11.html#sect1

gdzie 20FPS więcej daje sprzęt z wyższej półki.
Jeśli liczyłeś średni przyrost na podstawia QuakeQL z 2000 roku uruchomionego w 640x480 to możliwe, że tyle Ci wyszło.

Bez jaj i bez technologicznego bełkotu.
Pozdrawiam



AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Tomq74 | 30.07.2010 21:33#43

@KonradK | 30.07.2010 17:29 : Dla sprostowania: rozdzielczość testowa 1600x900 , program Video Card Stability Test... naprzykład... pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Tomq74 | 30.07.2010 21:45#44

@KonradK | 30.07.2010 17:29 : Odnośnie tego benchmarku co podałeś to całkowicie nie tafiłeś w temat... po pierwsze DX11,po drugie seria 4xx całkowicie inna bajka :P

Avatar
koloko (niezalogowany) | 20.08.2010 15:59#45

siema znacie jakeś sterowniki do Creative

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Spotkajmy się na HotZlocie!

13-15 07 2012, Zamek na Skale
Test Sharp AQUOS SH80F

Warto (byłoby) się szarpnąć
Testujemy: Manta Smart TV Box

Internet w telewizorze
Recenzja nowego iPada

Rewolucja czy stagnacja?
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av