Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

100 GB internetu LTE dla firm za 25 PLN miesięcznie

Mój wpis będzie składał się z dwóch części. W pierwszej opiszę moje utarczki z Play'em po tym, jak moim zdaniem, firma nie chce się wywiązać z zawartej ze mną umowy. W drugiej natomiast opiszę, jak podpisać z Play'em umowę na firmowy nielimitowany mobilny internet LTE za 25 PLN miesięcznie brutto.

Część pierwsza: kupuję tani abonament w Play

Wszystko zaczęło się od tego, że szukałem bardzo taniego abonamentu dla kolejnego firmowego numeru. Znalazłem całkiem fajną ofertę za 9,99 PLN netto miesięcznie:
  • nielimitowane minuty do sieci PLAY
  • nielimitowane połączenia na stacjonarne
  • 300 MB pakiet internet
  • nielimitowany internet LTE przez 6 miesięcy (w zasięgu sieci LTE)
i dodatkowo: "Pakiety na próbę: pakiet 150 minut na połączenia do innych sieci i 50 SMS/MMS do wszystkich za 10 zł/miesiąc".
Wszystko to podpisując umowę na zaledwie 15 miesięcy.
Oferta była dla mnie atrakcyjna (chodziło mi o firmową kartę, głównie do rozmów wewnątrz firmy i niewielkiej ilości rozmów na zewnątrz), więc spróbowałem zakupić abonament online.

Problem pierwszy: zakup

Niestety, próba zakupu online skutkowała komunikatem "The requested content cannot be loaded. Please try again later". Nie zrażony, zgłosiłem problem na forum Play'a i ku mojemu miłemu zaskoczeniu problem został bardzo szybko rozwiązany. Przy okazji wyciągnąłem stąd wniosek, że jestem pierwszą osobą, której udało się kupić opisywany abonament

Problem drugi: płacę za połączenia do innych sieci

Po otrzymaniu pierwszej faktury byłem nieco zaskoczony tym, że pojawiło się na niej kilka złotych za rozmowy do innych sieci. Wszak zgodnie z ofertą powinienem mieć aktywowany "pakiet na próbę" zawierający 150 minut rozmów do innych sieci, a z całą pewnością nie wykorzystano więcej niż jednej dziesiątej tego pakietu. Cóż, nie miałem zamiaru szarpać się o kilka złotych, ale wolałbym jednak mieć włączony ten pakiet na przyszłość...

Problem trzeci: brak pakietu, który był w ofercie

Podjąłem próbę łączenia opisywanego powyżej pakietu przez panel online. Niestety, nie udało mi się takiego pakietu znaleźć.
Skorzystałem ponownie z forum Play'a, tym razem z mniejszym powodzeniem - odesłano mnie do wsparcia telefonicznego.
Niestety, pierwszy konsultant, z którym rozmawiałem, stwierdził, że nie mam takiego pakietu na koncie. Mam wprawdzie włączony abonament, ale... nie mam podpisanej umowy z Play. Stwierdził, że kurier powinien mi dostarczyć umowę i odebrać podpisaną. Niestety, umowę od Play'a otrzymałem zwykłą pocztą, bez informacji o konieczności jej odesłania, ale za to... dwukrotnie. Dysponując umowa podpisaną przez Play, byłem raczej spokojny i konsultant nie mogąc się ze mną dogadać... rozłączył się!

Kolejna rozmowa z miłą konsultantką (która już nie robiła problemu z umową) zakończyła się fiaskiem o tyle, ze konsultantka poinformowała mnie, że nie ma możliwości aktywowania interesującego mnie pakietu i zasugerowała złożenie reklamacji.
30 października złożyłem reklamację online, następującej treści:

W ubiegłym miesiącu dokonałem przedłużenia umowy wybierając ofertę "FORMUŁA PLAY dla Firm 300 MB tylko SIM" znajdująca się pod adresem: http://dlafirm.play.pl/oferta/dla-przedluzajacych-umowe/play-abonament/
Znajduje się tam następująca informacja "Pakiety na próbę pakiet 150 minut na połączenia do innych sieci i 50 SMS/MMS do wszystkich za 10 zł/miesiąc" oraz dalej, przy składaniu zamówienia: "Dodatkowo: pakiet 150 minut na połączenia do innych sieci i 50 SMS/MMS do wszystkich za 10 zł/miesiąc |".
1. Proszę o skorygowanie faktury (...) na której nie został uwzględniony pakiet na próbę i naliczono opłaty poza abonamentem za połączenia głosowe i SMS-y.
2. Proszę o włączenie powyższego pakietu dla numeru (...) (nie mam takiej możliwości ani w moim panelu play24, nie udało mi się również zrobić tego telefonicznie).
Niestety, po dwóch tygodniach doczekałem się odpowiedzi, która choć uprzejma, jednak mnie nie zadowoliła.
Sprawdziłam, że 5 września 2014 roku przedłużono umowę dla numeru (...). Wybrana promocja to FORMUŁA PLAY Unlimited dla Firm 300 MB - tylko SIM z taryfą FORMUŁA PLAY Unlimited dla Firm. W jej skład wchodzi:
- opłata abonamentowa 9,99 zł (12,29 zł z VAT) z aktywną e-fakturą i przy terminowych wpłatach,
- nielimitowane minuty do sieci PLAY,
- nielimitowane minuty na stacjonarne,
- Pakiet Internet dla Firm 300MB.
Wyjaśniam, że wspomniane w Pana zgłoszeniu pakiety nie obowiązują w powyższej ofercie i nie ma możliwości ich aktywowania.

Niemniej jednak, w ramach dalszej dobrej współpracy reklamację uznałam i proponuję jedno z dwóch rozwiązań:
- pozostanie przy obecnej ofercie i upust na abonament w wysokości 10 zł na trzy okresy rozliczeniowe (łącznie 30 zł),
- wycofanie zawartego aneksu i powrót do poprzedniej oferty.

Gdyby nie to, że kilka dni przed otrzymaniem powyższej odpowiedzi Play "skorygował" ofertę na swojej stronie, wszystko byłoby w porządku. Ale ja miałem zrzuty ekranu oferty z momentu, kiedy ją wybierałem, więc złożyłem ponowną reklamację:
Niestety otrzymana od Państwa, zacytowana powyżej odpowiedź nie jest prawdziwa. Usunęli Państwo opisywany przeze mnie pakiet z oferty na stronie kilka dni temu, JUŻ PO ZAWARCIU ZE MNĄ UMOWY (mam na to dowody w postaci zrzutów ekranu i świadków).
Żadna z Państwa propozycji (30 zł rekompensaty lub powrót do poprzedniej taryfy) nie jest dla mnie w najmniejszym stopniu satysfakcjonująca.
Przyjmuję, że złamali Państwo warunki zawartej ze mną umowy i rozważę zwrócenie się do UOKiK oraz upublicznienia tej sprawy, a w ostateczności wkroczenie na drogę sądową.
Zacietrzewiłem się dlatego, że ewidentnie Play poprawił ofertę po mojej interwencji i próbował mi wmówić, że zawarłem umowę na innych warunkach. Ponieważ wiem, jak operatorzy egzekwują niedopełnienie umowy przez klienta, postanowiłem zastosować taki sam sposób postępowania wobec operatora.
Kolejna odpowiedź przyszła po niemal trzech tygodniach, nie była już taka miła i w rzeczywistości nie wniosła do sprawy nic nowego. Play "poszedł w zaparte".
Ustaliłam, że 5 września 2014 roku za pośrednictwem sklepu internetowego zdecydował się Pan na przedłużenie umowy dla numeru (...) w ramach Oferty Promocyjnej „FORMUŁA PLAY Unlimited dla Firm 300 MB - tylko SIM” w taryfie FORMUŁA PLAY Unlimited dla Firm.

Świadczenie usług dla numeru (...) odbywa się na podstawie „Regulaminu Oferty Promocyjnej FORMUŁA PLAY Unlimited dla Firm 300 MB”. Powyższy regulamin nie przewiduje możliwości aktywacji w ramach promocji „Pakietu 150 minut do innych sieci” oraz „Pakietu 50 SMS/MMS do wszystkich sieci”. Wyjaśniam, że aktywacja dodatkowych pakietów, niewynikających z oferty promocyjnej, jest możliwa w przypadku spełnienia warunków określonych w regulaminie danej usługi.

W rozwiązaniu reklamacji, w ramach zachowania pozytywnych relacji, zaproponowano przyznanie 10 zł upustu na abonament na trzy okresy rozliczeniowe w przypadku pozostania przy aktualnej ofercie lub odstąpienie od aneksu bez ponoszenia dodatkowych kosztów, co będzie równoznaczne z przywróceniem poprzednio obowiązującej oferty promocyjnej.

Z uwagi na powyższe wyjaśnienia uznaję Pana odwołanie za niezasadne. Decyzja podjęta w rozpatrzeniu reklamacji zostaje podtrzymana.

Pozostał mi UOKiK, tym bardziej, że skontaktował się ze mną potraktowany w ten sam sposób przez Playa inny klient.

Część druga: LTE bez limitu za 35 PLN przez pół roku

Część oferty, na którą wcześniej nie zwróciłem uwagi to: "nielimitowany internet LTE przez 6 miesięcy (w zasięgu sieci LTE)".
Tak się jednak złożyło, że niedawno zmieniałem formę abonamentu LTE (korzystam z Plusa) i wykorzystałem limit przed końcem okresu rozliczeniowego. W pierwszym odruchu chciałem dokupić pakiet, ale przypomniałem sobie o "dodatku" do problematycznego abonamentu. Nie namyślając się specjalnie wrzuciłem kartę w router i skorzystałem z LTE.
Okazało się, że działa nieźle, rzeczywiście nie ma drastycznych limitów (zużywam kilkadziesiąt GB miesięcznie). Zrobiłem sobie lekkie rozpoznanie ofert i wyszło mi, ze ten telefoniczny abonament jest... najatrakcyjniejszą ofertą LTE na rynku!
Opłata aktywacyjna (kwoty brutto) to 24,59 PLN, abonament miesięczny to 12,29 PLN, umowa na 15 miesięcy - to daje nam 208,94 PLN. Zakładając, że będziemy korzystać jedynie z internetu przez 6 miesięcy, daje nam to kwotę 34,82 PLN brutto miesięcznie za nielimitowany internet LTE (konieczna jest działalność gospodarcza). Nie znalazłem lepszej oferty na rynku.

LTE bez limitu za 25 PLN przez piętnaście miesięcy

Ostatnio oferta została uzupełniona o dodatkowy pakiet:
Nielimitowany Internet LTE dla Firm
Dzięki pakietowi Nielimitowany Internet LTE korzystanie z transmisji danych w zasięgu technologii LTE nie pomniejsza pakietu z limitem transmisji danych. Pakiet jest cykliczny. Opłata za pakiet wynosi 15 zł netto/mies.
Jeśli więc chcielibyśmy używać nielimitowanego internetu LTE przez 15 miesięcy, to sumaryczny miesięczny koszt brutto zmniejszy się do 25 zł miesięcznie. Wystarczy po pierwszych sześciu miesiącach aktywować pakiet "Nielimitowany Internet LTE" za 18,45 zł brutto miesięcznie.
Czy rzeczywiście pakiet nie posiada limitu? Oczywiście, że posiada. Zapis z umowy mówi o prawie operatora do obniżenia prędkości transmisji danych do 2 Mb/s (pobieranie) i 384 kb/s (wysyłanie) po przekroczeniu przez nas limitu 100 GB (punkt V.4). Mnie się jednak nie udało tego doświadczyć.

Poniżej podaję link do oferty:http://dlafirm.play.pl/oferta/dla-przedluzajacych-umowe/play-abonament.... Na te stronie musimy znaleźć "RePlay FORMUŁA PLAY Unlimited dla Firm - tylko SIM".

 

internet porady inne

Komentarze

0 nowych
WojtekJ   5 #1 12.02.2015 23:55

Co za brzydkie łobuzy!
Opisywany przez Ciebie w pierwszej części manewr to naprawdę przegięcie ...

mordzio   14 #2 13.02.2015 09:21

Oferta dla nowych klientów, umowa na pół roku (nielimitowany internet w zasięgu LTE + 2GB) http://dlafirm.play.pl/oferta/kampanie/formula-6miesiecy-9.html

kowgli   6 #3 13.02.2015 09:41

Współczuję problemów, z drugiej strony się nie dziwię. Z Play to tak jak z tanimi chińskimi podróbkami. Skądź ta niska cena i hiper oferta musi się brać.

Wszyscy operatorzy, co mnie cholernie wkurza, kręcą w ofertach, ale Play jest od tego mistrzem, a na dodatek nie bierze za to żadnej odpowiedzialności.
Przypomnę sobie "internet mobilny" na który żona podpisała roczną umową, a działał z prędkością 1kB/s. Wytłumaczeniem był brak zasięgu - co oczywiście było bzdurą, po prostu typowy "overbooking". Jako rekompensatę zaproponowali darmowe 1GB :D

Autor edytował komentarz.
Szern   7 #4 13.02.2015 10:10

@mordzio: W linku, który podałeś nie ma żadnej informacji o nielimitowanym LTE w ofercie. Skąd masz informację, że jest tam nielimitowany internet? Ja widzę 2 GB miesięcznie.

Autor edytował komentarz.
Robin-Otzi   5 #5 13.02.2015 10:12

@kowgli: Mylisz się, jeśli myślisz, że to tylko ten jeden operator działa w ten sposób! Miałem do czynienia z wieloma problemami u różnych operatorów nie tylko GSM ale też z internetem stacjonarnym - zawsze znajdzie się ktoś nie miły sprawiający problemy...

stasinek   10 #6 13.02.2015 10:34

"Mam wprawdzie włączony abonament, ale... nie mam podpisanej umowy z Play... umowę od Play'a otrzymałem zwykłą pocztą, bez informacji o konieczności jej odesłania" " Dysponując umowa podpisaną przez Play, byłem raczej spokojny"

Jakim Ty cudem prowadzisz działalność gospodarczą?
Klientom wysyłasz towar umowy uznając za ważne bez ich podpisu?
Jeśli coś jest dziwne to że pozwolili na użytkowanie, czytałeś regulamin przed "uznaniem że sprawa jest załatwiona"? Zaproponowali upust chociaż wcale nie musieli a jeszcze narzekasz.... jisas.

"Okazało się, że działa nieźle, rzeczywiście nie ma drastycznych limitów (zużywam kilkadziesiąt GB miesięcznie). Zrobiłem sobie lekkie rozpoznanie ofert i wyszło mi, ze ten telefoniczny abonament jest... najatrakcyjniejszą ofertą LTE na rynku! Opłata aktywacyjna (kwoty brutto) to 24,59 PLN, abonament miesięczny to 12,29 PLN, umowa na 15 miesięcy - to daje nam 208,94 PLN. Zakładając, że będziemy korzystać jedynie z internetu przez 6 miesięcy, daje nam to kwotę 34,82 PLN brutto miesięcznie za nielimitowany internet LTE (konieczna jest działalność gospodarcza)"

Istotnie, ciekawa oferta, ale skoro i tak nie wykorzystujesz 100GB szału nie ma. Szał jest jeśli policzyć z rozmowami. Nie mam firmy płacę 34.99zł brutto za 50GB internetu przez cały okres umowy. Średnia cena uwzględniając zniżkę umowną po przedłużeniu na 18? a moze 15mc? Wybrałem opcję 50GB zamiast 25GB + "nielimitowany internet LTE 6-mcy" w związku z tym w panelu 24.playmobile.pl mam włączony darmowy pakiet 25GB ponad 25GB. Miałem 16GB dzielone na 4 urządzenia w 3 domach z czego jedno to router a jedno laptop z wbudowanym modemem. Limitu wychodziło na styk w ostatnim czasie bo matka poznała co to youtube :D ale znowu czuje wolność limitu po kolejnej umowie, niezmiennej cenie i zdjeciu kagańca 4Mbit/s. Usługa "Wspólny Internet" dawniej kosztowała 5zł za każde kolejne sim więc matka miała internet taniej niż w kablówce w dodatku również na zabitej dechami wsi(nadajnik od Plus 900MHz - senk ju) aktualnie cena wzrosła do 10zł ale suma sumarum jak od 5 lat nieprzerwanie płaciłem ~45-49.99zł + 15zł teraz płace 35zł + 30zł. Za rok podejrzewam zapłace podobnie ale już w opcji z routerem LTE od sieci. Jak na internet w 3 domach + jedna karta w laptopie na wynos to oferta lepsza niż jakikolwiek kombajn iPlusa 1zł z polsatem i telefonem => 17zł / sztuka interneta. Mimo że nie posiadam telewizora toteż net spełnia funkcje radia i telewizji taki internet PLAY daje mi poczucie wolności, niezależnie gdzie chce i w jakim modemie. Stabilnie od 5 lat bez wielkich zawirowań. W dodatku PLAY działa w każdej sieci 3G zarówno 2100 jak i 900MHz i sumuje transfer obu z modemem HSPA DC. Słabo mi łapie nawet Plus 3G, nie mam polstatu, nie mam numeru w plusie wole nie ryzykować z ich LTE chociaż taka opcja kusi. Za 9.99zł złapałem sie na promocje wiosenne 2GB w telefonie + pakiet "ubezpieczenia" w postaci 100minut za 10zł mam nadzieje złapać sie ponownie na 6mcy tak jak złapałem na jesieni w promocje wiosenne..

Na całe szczeście zgubiłem telefon podczas hotzlotu, okazja porzucić Orange "Free" raz na zawsze bo po wydanie duplikatu sim misiałbym jechać aż 45km i płacić aż 25zł. Teraz wiem dlaczego fioletowe jest PLAY bo podczas obecności w salonie odprawia sie pogrzeb i zapomina o przeszłości.

Jeśli chodzi o Twoje doświadczenia z prędkością to sprawa indywidualna - lokalizacja, miasto, ilość klientów etc.
Trzeba uwzględnić że Plus dysponuje 20MHz pasma natomiast Play raptem 10Mhz wydzielone ze swoich 15MHz jakie mieli na GSM więc maxymalna prędkość sieci jest ograniczona do 50MBit/s down, 25Mbit/s upload(75MBit/s) a nie 100Mbit/s up i 50Mbit/s w Plusie. W każdej jest jednak podatna na ilość klientów oraz nadajników! Z czasem może sie pozmieniać wiec nie przyzwyczajał bym się do wyższej predkości. Z doświadczeń znajomych i kilku tematów przeczytanych w necie wynika że świetne parametry Plusa są przez tydzień po podpisaniu umowy. Może mieć na to wpływ wykorzystanie przez nich limitu a może świadoma zagrywka w okresie testu? Po twoich doświadczeniach wygląda że jest znacznie lepiej ale nie mam do Plusa zaufania, poczekam jeszcze rok.
Dziwne że mimo końca kroplówki od UKE (MTR) co widać po komplikowaniu regulaminów i ofert sieć PLAY nadal działa i kusi ;)

Mi nadal wystarcza HSPA 4Mbit/s które się rozluźniło w dodatku mam nawet starszy router niż dawniej ale z modemem posiadającym HSUPA
(2x linksys wrt54g-3g + huawei E870) Jest różnica z LTE przy zwykłym przeglądaniu i nawet nie chodzi o ping ale o szybkość ładowania stron ale... wystarczy świadomość opcji - poczucie bezpieczeństwa internetu, to że 2km od nadajnika za lasem i pod lasem a można mieć spokojnie 22Mbit/s LTE upload ok 6Mbit/s, ping ok 68ms bez kabla bez kosztownej instalacji w razie problemów 3G w dowolnej sieci ;) Dla firm chyba powinno być najważniejsze - poczucie bezpieczeństwa i niezawodności?

Autor edytował komentarz.
MiL-   8 #7 13.02.2015 11:21

Kiedy w tym dzikim kraju przestaną obowiązywać umowy terminowe? Rozumiem że jeżeli biorę telefon za 1zł to mam umowę terminową bo dostałem go w prezencie. Ale jeżeli nie dostaję nic, tylko dostęp do internetu to dlaczego mam się przywiązywać do operatora na rok lub dwa? Gdzie tu logika?
Nie ma się co dziwić że jest jak jest i robią z ludźmi co chcą. Gdybyś miał możliwość przejścia do innego operatora po 2 miesiącach to ich nastawienie do klienta by się zmieniło.

Szern   7 #8 13.02.2015 11:32

@stasinek: "Jakim Ty cudem prowadzisz działalność gospodarczą?
Klientom wysyłasz towar umowy uznając za ważne bez ich podpisu?"
To nie ja, to Play. To Play wysłał mi podpisaną przez siebie umowę (pocztą, a nie kurierem, który miałby zabrać podpisaną umowę przeze mnie), więc po podpisaniu jej uznaję ją za wiążącą. To chyba w gestii Playa było zadbać o to, abym podpisał im umowę przed włączeniem usługi? Opisuję to właśnie dlatego, że jest to dla mnie sytuacja anormalna.

"Z doświadczeń znajomych i kilku tematów przeczytanych w necie wynika że świetne parametry Plusa są przez tydzień po podpisaniu umowy."
Miałem dwa lata Plusa i zdecydowanie nie potwierdzam powyższej opinii. Przez cały czas umowy miałem jednakowo dobre parametry łącza.

Autor edytował komentarz.
mordzio   14 #9 13.02.2015 13:38

@Szern: Mój błąd, pod koniec stycznia zamawiałem właśnie ten abonament i podczas składania zamówienia można było skorzystać z darmowego LTE przez pół roku.

  #10 13.02.2015 15:02

Wyglądasz jak Krzysztof KrawczyK :)

=V=   8 #11 13.02.2015 15:46

@Szern: Pakiet na próbę nadal jest prezentowany w kupionej przez Ciebie ofercie, natomiast na zamówieniu nie ma potwierdzenia, że stanowi on część tej oferty. Link: http://dlafirm.play.pl/oferta/przejdz-do-play/abonament/

Szern   7 #12 13.02.2015 16:02

@=V=: Faktycznie jest. Teraz mogę znów odezwać się w tej sprawie do Playa. :D
Zapewniam Cię, że przez jakiś czas go nie było.

=V=   8 #13 13.02.2015 16:10

@Szern: wierzę, że tak było, dlatego dałem cynk. ;)

Szern   7 #14 13.02.2015 16:23

@=V=: Dzięki! ;)

Shaki81 MODERATOR BLOGA  37 #15 13.02.2015 17:18

Kiedy Ci nasi operatorzy telekomunikacyjni znormalnieją.

Autor edytował komentarz.
  #16 13.02.2015 17:56

Potwierdzam, że w przybliżonej ofercie jest ...pakiet na na próbę...

@Szern: zrób zdjęcie nie tylko zrzut ekranu.
Cwaniaków trzeba tępić. Jaby nikt nie "machał ręką" to by się oszuści pilnowali.

  #17 13.02.2015 20:03

@Shaki81: Są normalni na miarę normalności w tym kraju , gdzie są jedne z najwyższych podatków i najniższych zarobków w UE...

artur-jankowski   2 #18 24.04.2015 10:43

Jakaś niesamowita masakra :)
To ja już wole swój internet bez limitów danych z http://www.airmax.pl no i przede wszystkim bez umowy, jakoś po doświadczeniach z play, z rożnymi kruczkami, gdzie docelowo co jakiś czas wpadały jakieś dodatkowe opłaty zraziłem się do podpisywania umów, biorę opcji tylko bez kontraktów wiążących, one służą tylko do wyciągania pieniędzy od konsumenta.

Szern   7 #19 05.01.2016 11:30

Zamykając temat - właśnie definitywnie żegnam się z Playem - z ich internetu nie korzystam od dawna (ze względów technologicznych i nieakceptowalnej dla mnie umowy) a obecnie migruję z ich usług telefonicznych. Chciałem zmigrować na Red Bulla Mobile, ale kiedy dowiedziałem się, że nie mogę (bo to też Play) to ostatecznie pożegnałem operatora Play.
Arkumentem na rzecz wyboru Playa była wyłącznie cena (w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej) i może jeszcze dobry panel administracyjny online. Niska jakość usług, niska jakość obsługi, beznadziejne podejście do klienta, pogarszające się warunki abonamentowe na tle konkurencji spowodowały, że podjąłem decyzję pożegnania się z Playem.

  #20 14.01.2016 14:01

@Szern: podpisuję się pod tym.