Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Dzieje się — imprezy nie tylko dla analityków

W najbliższym czasie odbędzie się kilka interesujących imprez, mniej lub bardziej związanych z analityką. Są to: QlikSense Tour, MeasureBowling, SEMcamp i seminarium PMI. Wszystkie imprezy są ogólnodostępne i darmowe (za wyjątkiem SEMcampu, o czym niżej). Tak więc jest w czym wybierać... Poniżej postaram się krótko zachęcić do udziału w każdej z nich.

Qlik Sense Tour 2016

Warszawa, Gdańsk, Wrocław, Kraków, Katowice - 2-22 czerwca 2016

Pierwsza z imprez jest komercyjna, ale otwarta i całkowicie darmowa. Trwa zwykle cały dzień, od rana do późnego popołudnia. Organizowana jest cyklicznie w różnych miastach.
Aby wziąć w niej udział należy jedynie wybrać lokalizację, wypełnić formularz rejestracyjny i wybrać rodzaj warsztatów.
Qlik jest znaną marką w analityce. Najpierw był QlikView - narzędzie świetnie sprawdzające się w analityce biznesowej, a stosunkowo niedawno pojawił QlikSense, który chciałbym Wam przedstawić - kolejna generacja zaawansowanego narzędzia ułatwiającego pracę z danymi i ich wizualizację.
W mojej praktyce analityka od dwóch lat używam coraz intensywniej QlikSense, który staje się powoli konkurentem Tableu - chyba najpopularniejszego, choć niezbyt taniego narzędzia do wizualizacji danych. QlikSense, poza tym, że jest bardzo pomocne we wszelkiej analizie i wizualizacji danych (nawet arkusza Excela) to ma jeszcze jedną wielka zaletę: w pełni funkcjonalna wersja desktopowa jest całkowicie darmowa!
QlikSense jest w praktyce zaawansowaną bazą danych tworzoną na stacjonarnym komputerze na potrzeby analizy. Webowy interfejs pozwala równie dobrze korzystać z aplikacji na komputerze stacjonarnym, jak i na telefonie.
Można do QlikSensa zarówno w prosty sposób zaimportować dane z arkusza Excela, jak i podłączyć bezpośrednio kilka baz danych zlokalizowanych w różnych miejscach i wstępnie obrabiać dane podczas importu. Wszystko zależy od potrzeb i umiejętności użytkownika.

QlikSense prezentuje dane w postaci wizualnej - przygotowanie efektownych wykresów zajmuje mniej czasu niż w Excelu, ale główną zaletą QlikSensa jest to, że są to wykresy interaktywne. Dla zaawansowanych użytkowników QlikSense oferuje inteligentne łączenie danych z kilku źródeł, wiele wtyczek pozwalających budować niemal dowolne wykresy (np. geolokalizacja na mapie, zaawansowane 3D), wstępną obróbkę danych podczas importu, udostępnianie interaktywnych wykresów w internecie itd. Może znajdę czas, aby skrobnąć artykuł o możliwościach QlikSensa.
W praktyce jest to program, który jest przydatny dla każdej osoby pracującej z jakimikolwiek danymi, nawet jeśli są to dane w postaci arkusza Excela.
Co roku odbywa się Qlik Sense Tour. Są to niezwykle ciekawe jednodniowe prelekcje i warsztaty na temat QlikSense. Duże wrażenie zrobiła na mnie prezentacja Roberta Korzeniowskiego - na podstawie pudła starych nośników z pozornie bezużytecznymi danymi z różnych urządzeń monitorujących stan organizmu olimpijczyka przy pomocy Qlika udało się stworzyć interesującą historię jego kariery oparta na danych.
W tym roku Qlik zaprasza na spotkania w następujących miastach:
  • Warszawa - 2 czerwca
  • Gdańsk - 14 czerwca
  • Wrocław - 15 czerwca
  • Kraków - 16 czerwca
  • Katowice - 22 czerwca

Na takie spotkanie należy się wcześniej zapisać, aby otrzymać bezpłatne zaproszenie. Podczas zapisów wybieramy rodzaj warsztatu: dla początkujących lub zaawansowanych.
Naprawdę polecam wszystkim, nie tylko analitykom!

Measure Bowling

Warszawa - 2 czerwca 2016

Kolejna impreza, którą chciałbym przedstawić to... spotkania analityków przy kręglach. Odbywa się ona samego dnia na całym świecie, integrując analityków. Uczestnicy spotykają się po południu w kręgielni, gdzie wynajmują tor (lub kilka torów) i spędzają kilka godzin grając w kręgle, pijąc piwo i rozmawiając nie tylko o analityce.

Jest to impreza niekomercyjna - przybyli dzielą się kosztami wynajęcia torów i sami kupują sobie piwo (chociaż w niektórych miejscach na świecie pojawiają się chętni do sponsorowania piwa i kręgli analitykom...). Na imprezie mają miejsce sympatyczne konkursy, np. na najlepszy wynik (w skali świata: Twitter) lub na najbardziej geekową koszulkę.
Tym razem do zdobycia są następujące nagrody:
  • trzy vouchery Amazonu o wartości 50 GBP dla trzech najlepszych graczy na świecie,
  • dziesięć voucherów Amazonu o wartości 25 GBP dla dziesięciu wylosowanych uczestników Measure Bowling na świecie (maksymalnie jedna osoba z jednego miasta),
  • dwa vouchery Amazonu o wartości 25 GBP dla dwóch właścicieli najbardziej nerdowskich koszulek na całym Measure Bowling!

Organizatorzy stawiają sobie za cel, aby impreza była otwarta i dostępna dla każdego. Jej celem jest zabawa i nawiązywanie kontaktów towarzyskich w gronie analityków. Jeśli ktoś interesuje się analityką, planuje przygodę zawodową jako analityk lub jest analitykiem to to jest właśnie dobra okazja aby nawiązać zawodowe kontakty.
Kolejna edycja odbędzie się już w czwartek 2 czerwca w Warszawie w klubie Arco.
Najlepiej zarejestrować się wcześniej, ale można również po prostu przyjść.

SEMcamp

Warszawa - 23 czerwca 2016

Oficjalnie SEMcamp jest cykliczną konferencją specjalistów branży SEM. W praktyce jest to najstarsza i największa konferencja branży marketingu internetowego w Polsce. Odbywa się zwykle kilka razy do roku, a termin Search Engine Marketing jest traktowany na tych spotkaniach dość swobodnie.

Całodniowa konferencja ma formę wykładów przeplatanych dyskusją. Do udziału w konferencji zapraszani są specjaliści z branży, którzy prezentują najciekawsze przypadki ze swojej praktyki, nowości na rynku marketingu online (nierzadko jeszcze zanim pojawią się na rynku), a także wprowadzają w tajniki tego co dzieje się wśród specjalistów. Po konferencji odbywa się zwyczajowy „afterek” przy piwie i na nim można przedyskutować tematy zasygnalizowane na konferencji i... dowiedzieć się jeszcze więcej.
Twórcami i motorem napędzającym SEMcampu są Mariusz Gąsiewski i Przemek Modrzewski. Dzięki nim impreza nie tylko żyje, ale z roku na rok wręcz rozkwita.
SEMcamp od dłuższego czasu odbywa się w auli Uczelni Łazarskiego w Warszawie. XXI edycja SEMcampu odbędzie się 13 czerwca tego roku.
Tym razem spora część konferencji poświęcona jest analityce.
Tomasz Brzeziński przedstawi historię przypadku: jak wykorzystywać analitykę do optymalizacji kampanii efektywnościowej i opowie o modelach predykcyjnych – jak przewidzieć zachowania użytkownika.
Przemek Modrzewski przedstawi możliwości całego pakietu Google Analytics Suite 360, który ujrzał światło dziennie w maju 2016.
Marek Juszczyński zaprezentuje dwa darmowe narzędzia z silnym polskim wątkiem (oba rozwijane we Wrocławiu). W czym 7tag i Piwik są lepsze, a w czym gorsze od Google Analytics i Google Tag Managera?
Poza tym będzie mowa o YouTube i SEO.Pełny program konferencji.
Impreza jest otwarta, ale udział w niej wymaga przelania stu złotych na cel charytatywny. Tym razem jest to pomoc ciężko choremu rodzeństwu - Poli i Maksowi, którzy chorują na nieuleczalną, ultrarzadką chorobę genetyczną, zespół Leigha. Możliwość rejestracji.

Seminarium PMI Oddział Poznań

Poznań - 2 czerwca 2016

Moim zdaniem najbardziej aktywny oddział Project Management Institute w Polsce działa w Wielkopolsce. Od wielu lat tradycją są niemal comiesięczne, otwarte i darmowe seminaria, które odbywają się zwykle (ale nie zawsze) w ostatni czwartek miesiąca.

Seminaria mają postać wieczornego spotkania, które zaczyna się jednym lub dwoma interesującymi wykładami, a kończy spotkaniem w jednym z poznańskich pubów, gdzie można podyskutować z prelegentami.
Imprezę tą wspominam szczególnie miło, ponieważ to właśnie na niej zapoznawałem się z podstawami zarządzania projektami i takimi terminami jak metodyki zwinne, Agile, scrum czy PMbook.
Seminarium jak zwykle odbędzie się w Instytucie Logistyki i Magazynowania przy ul. Estkowskiego 6 w Poznaniu, tym razem 2 czerwca o godz. 18.
Na uczestników czeka kilka atrakcji i niespodzianek:
  • twórcza rozgrzewka (przed projektem),
  • lessons learned z PMPIADY,
  • monitorowanie projektu (w tym udział na żywo w Komitecie Sterującym, który spróbuje ocenić na jakim etapie jest projekt).

Impreza jest bezpłatna ale wymaga rejestracji.

Mam nadzieję, że udało mi się zainteresować Was opisywanymi wydarzeniami i być może ktoś skorzysta z szerokiej wiedzy rozdawanej na nich bezpośrednio przez specjalistów. :) 

oprogramowanie internet inne

Komentarze

0 nowych
  #1 30.05.2016 23:34

Drodzy Studenci! SAS organizuje konkurs, w którym każdy student uczelni technicznych może wygrać weekendowy pobyt nad Bałtykiem dla dwóch osób oraz kieszonkowe na pobyt. Wystarczy wymyślić inteligentne hasło promujące SAS oraz do 6 czerwca 2016 r. wypełnić formularz na stronie http://www.sas.com/pl_pl/offers/konkurs-w-akademiku-czy-w-baltyku/index.html ;)