r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Szybki rozwój wyszukiwarek - także w smartfonach

Strona główna Aktualności

Wzrasta ilość wyszukiwań w Internecie za pośrednictwem smartfonów. Gorzej jest z rynkiem reklam, który rozwija się znacznie wolniej.

Rynek telefonów komórkowych i Internet mają ze sobą coraz więcej wspólnego - potwierdzają to najnowsze statystyki. To dobra wiadomość dla firmy Google, która od końca 2008 roku ze swoim systemem Android próbuje przyciągnąć użytkowników smartfonów. Business Insider dotarł do statystyk, według których ilość wyszukiwań za pośrednictwem tego rodzaju telefonów wzrośnie do 2012 roku do 500 mld rocznie (obecnie ok. 100 mld). W tym czasie sukcesywnie wzrastać też będzie liczba wyszukiwań za pośrednictwem komputerów. Obecnie sięgają one liczby 1500 mld rocznie, a za dwa lata przekroczą 2000 mld. Natomiast rynek reklam w telefonach komórkowych będzie rósł znacznie wolniej - w następnych kilku latach osiągnie „zaledwie” 2-3 mld dolarów.

Google walczy ostatnio o obecność na rynku reklam dla smartfonów. Firma zakupiła za rekordową sumę 750 mln dolarów spółkę AdMob, która specjalizuje się w tego typu technologiach. Google ma jednak poważnego konkurenta - firmę Apple. Uruchomiła ona razem z systemem iOS 4 platformę iAd. Najbliższe miesiące przeważą zapewne o dominacji na rynku reklam dla smartfonów. Pytanie, czy jest o co walczyć? Jak podała firma Apple, w tym roku reklamodawcy zainwestują w iAd 60 mln dolarów. Nie są to wielkie liczby. Być może konflikt między firmami związany jest bardziej z prestiżem, niż realnymi korzyściami płynącymi z dominacji na rynku.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.