T-Mobile chce blokować reklamy na stronach, co na to UKE?

24.11.2011 16:37, Autor: Anna Rymsza (Xyrcon), Kategoria: News
NewsImage

Reklamy na stronach internetowych zjadają niemało naszych pakietów, co uderza głównie w kieszenie użytkowników internetu mobilnego z niedużymi limitami przesyłania danych. Operator T-Mobile zamierza blokować reklamy w przeglądarkach swoich użytkowników, a co na to Urząd Komunikacji Elektronicznej?

Operator należący do Deustche Telekom posiada technologię, która pozwala na blokowanie reklam graficznych oraz reklam Google na poziomie pobierania danych przez użytkownika i ma zamiar umożliwić blokowanie reklam na życzenie użytkowników. Operator nie ma żadnych korzyści z wyświetlanych na stronach reklam, a jego klientom głównie przeszkadzają. Co więcej, według symulacji T-Mobile na każde 10 złotych wydanych na przesyłanie danych 2 złote wydajemy na możliwość obejrzenia reklam. Ponadto T-mobile zapewnia, że reklamy tylko dodatkowo zapychają i tak obciążoną do granic wytrzymałości oglądanymi przez użytkowników filmami sieć. Prawdopodobnie za 2-3 lata rozwój sieci bezprzewodowej w Polsce będzie zbyt wolny, aby nadążyć za rosnącym apetytem użytkowników. Zdaniem szefa T-Mobile portale, które coraz więcej zarabiają na ruchu mobilnym, powinny również dołożyć się do finansowania rozbudowy sieci.

Z drugiej strony barykady okopują się największe polskie portale internetowe, dla których reklamy są przecież głównym źródłem dochodów: Onet, Wirtualna Polska, Interia, Gazeta.pl, o2 i oczywiście Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. T-Mobile jest oskarżany o próbę wprowadzenia nieuczciwej konkurencji i naruszanie zasady neutralności sieci. Oczywiście pomysł partycypowania w kosztach rozbudowy infrastruktury też popularny w tym środowisku nie jest. Częściej słyszy się o wprowadzeniu dodatkowych opłat za dostęp do treści z sieci T-Mobile dla użytkowników, którzy skorzystają z możliwości blokowania reklam.

Nareszcie do gry wkroczył Urząd Komunikacji Elektronicznej. UKE będzie interweniować. Według prezes UKE, Anny Streżyńskiej, działania T-Mobile są naganne. Jej zdaniem gigant stawia pod ścianą słabszego przeciwnika, jakim jest rozproszona branża internetowa. Kwestia finansowania rozwoju infrastruktury przez branże, które na niej zarabiają, nie może być pominięta i należy nawiązać w tej sprawie dialog, ale zdaniem prezes UKE obecnie ma to miejsce z pozycji siły. Operatorzy powinni odsłonić wszystkie karty i pokazać na liczbach, że rzeczywiście potrzebują pomocy w finansowaniu rozwoju i modernizacji infrastruktury. Należy również zadbać o to, aby klient nie wyszedł na tym najgorzej.

Inni operatorzy ze z góry upatrzonych pozycji obserwują rozwój sytuacji. Jedynie Play zadeklarował, że nie będzie wprowadzać podobnych zasad w swojej sieci.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (57)  

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 24.11.2011 16:47#1

nie jestem specjalnie za reklamami, ale nie jestem też idiotą. Gdyby nie strony które ten ruch generują, które z kolei utrzymują się z reklam, po co komu by był internet? Do komunikowania się?

Nie gryzie się ręki która cię karmi. No niestety, ludzie z t-mobile najwyraźniej tego faktu nie biorą pod uwagę. Czas najwyższy aby lekcja historii ich czegoś nauczyła.

W odwecie niech portale internetowe zablokują całą pule IP które należą do t-mobile. Efekt byłby przepiękny, t-mobile na klęczkach prosiłoby o wybaczenie ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Glass2 | 24.11.2011 16:47#2

Bez reklam nie będzie darmowych portali. Reklama to podstawa internetu.
np. google utrzymuje się głównie z reklam.

Squid - proxy pod linuxa, umożliwia blokowanie wybranych typów plików, a nawet ich podmianę (Można nawet reklamę w GG podmienić). Do tego proxy transparent i użytkownik nawet nie jest świadomy że używa proxy.

Avatar
patricobc (niezalogowany) | 24.11.2011 16:57#3

Niech w takim razie t-mobile płaci właścicielom stron za straty spowodowane usuwaniem reklam.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
freeq52 | 24.11.2011 16:57#4

Jakby i reklamy były 'normalne', to i by tego problemu nie było. Dlaczego wchodząc na DP, mam 3 reklamy, które są stosunkowo niewielkie, lekkie i w w niczym mi nie przeszkadzają i ogólnie pozwalają mi komfortowo zaznajomić się z treścią strony, a wchodzę np. na o2 i mam reklamę na cały ekran, która skacze, śpiewa i ogólnie drze ryja, a po jej zamknięciu mam jeszcze ze 3 animowane i buczące?

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 24.11.2011 16:59#5

Wystarczy skorzystać z dobrodziejstw takich dodatków jak SimpleAdblock etc. i z reklamami spokój :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
rogacz | 24.11.2011 17:02#6

Ja reklamy blokuje. Są oczywiście wyjątkowe strony na których nie blokuje (np. ten portal), ale z kolei te strony nie wrzucają reklam irytujących.
Najgorszy jest dla mnie tvn24 - nie dość że reklamy się odpalają automatycznie w newsach, to jeszcze ryczą na cały regulator, a sam portal się nie rozwija - nie da się np. powiększyć filmiku.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
drobok | 24.11.2011 17:03#7

Taki adblock ze strony dostawcy neta byłby ciekawym rozwiązaniem. A co do tego blokowania pól ip, t-mobile mógłby udostępnić tą technologię konkurencji, po czym portale błagały by na klęczkach by chodź części nie blokować :)

Avatar
ady (niezalogowany) | 24.11.2011 17:06#8

Nie chcę, żeby jakiśtam dostawca sieci mieszał się w to, co ja robię z moim transferem. Jak dają 3GB, to proszę wszystko w tych 3 GB. Kropka.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
drobok | 24.11.2011 17:06#9

Btw nie trzeba by blokować wszystkiego, np powyżej jakiegoś rozmiaru reklamy byłyby blokowane. Najgorsze są filmiki / te z dźwiękiem :)

Avatar
Szczęsław Kusiciel (niezalogowany) | 24.11.2011 17:24#10

Gdyby reklamodawcy bardziej szanowali użytkowników internetu i potencjalnych klientów, to problemu by nie było. Sami są sobie winni praktykom, które prowadzą od wielu lat.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
t4d | 24.11.2011 17:39#11

Z finansowego punktu widzenia jestem przeciwny temu pomysłowi, ale jak na telefonie otwieram stronę internetową i nagle reklama flash mi cały ekran zasłania to mnie chce szlag trafić. Spróbujcie to zamknąć poprawnie na ekranie dotykowym... zwyczajnie 50% podejść kończy się tym, że przenosi cię na inną stronę i tak oto limit danych poszedł sobie pobiegać... flash z mojego androida już zniknął przez to.

To jest jedyny powód, dla którego bez zastanowienia zdecydował bym się na użycie tej funkcji.

Avatar
Reklama? (niezalogowany) | 24.11.2011 17:41#12

Reklama, TAK czy NIE to powinien być indywidualny wybór.
Sam korzystam z iPlusa z limitem 24GB/msc. limit duży ale świadomie blokuje reklamy, po prostu ich nie lubię.

BLOKADA REKLAM JAKO OPCJA DO WYBORU TAK.
Jeżeli jej nie będzie jest i tak wiele skutecznych narzędzi do ich blokowania aby oszczędzić transfer.

Avatar
bm (niezalogowany) | 24.11.2011 17:55#13

niech dadzą o 20% więcej do pakietu internetowego jaki oferują i wydzjdzie na to samo co chcą osiągnąć , bez większego szumu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kintoki | 24.11.2011 18:06#14

Rybka mnie to... Na operze mobile sam sobie blokuje reklamy.

Avatar
Loom (niezalogowany) | 24.11.2011 18:09#15

Nie podobają się reklamy nie wchodź na stronę. Proste! Blokowanie reklam najczęściej jest niezgodne z regulaminem korzystania ze stron. T-Mobile chce być chyba płacić odszkodowania.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Le_mar | 24.11.2011 18:13#16

Na desktopach blokuję reklamy bez żadnych wyrzutów sumienia,
tu liczy się klikalność.
Natomiast w internecie mobilnym to ja płacę za dane, a w nich są między innymi reklamy.

Avatar
Wolkos (niezalogowany) | 24.11.2011 19:17#17

Ja zawsze mówię że mogę nie blokować reklam, podam swoje konto drobny datek kilku złotych na konto i już reklam tej firmy nie będę blokowac :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Bucic | 24.11.2011 19:22#18

O dobre! ;> Widzę, że reklamiarzom udało się wmówić masom, że jak nie będzie reklam, to tym pierwszym grozi bankructwo, dzieci im umrą na raka, a córki będą musieli sprzedać jako żywy towar. Jakie byłyby konsekwencje w rzeczywistości? Zarabialiby mniej. Tylko mniej. Ale grunt to przekonać ludzi, że nie mogą wlaczyć o swoje prawa, bo powinni nad nie przedłożyć czyjeś zarobki na najwyższym maksymalnym poziomie. Gratuluję przekonanym...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
józef47 | 24.11.2011 19:34#19

Szukam urządzenia do blokady reklam w TV! i dodam,że nigdy nie kupuję towaru reklamowanego przez środki masowego przekazu!wiem,że niejednokrotnie reklamowany sprzęt komputerowy jest przysłowiowym bublem.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 24.11.2011 19:52#20

@drobok mówisz że to właściciele stron przyszli by na klęczka? Nie wydaje mi się. Niech taki facebook zablokuje ludzi z t-mobile, na 1 dzień. Same facebook niewiele straci, a czerwoni ze złości klienci t-mobile będą przeciążać konsultantów online/telefonicznie.

Internet rozwija się w parze z rozwojem stron. Zatrzymanie rozwoju stron = zatrzymanie rozwoju internetu. Internet nie istnieje od dzisiaj. Mało właścicieli stron prowadzi działalność bazującą na dotacjach. Brak pieniędzy = powolny rozwój. Ale oczywiście, tego nie dostrzeże zwykły zjadacz chleba, który nie wybiega w przyszłość dalej niż do najbliższego pójścia do toalety celem wypróżnienia się - czyli jakieś najbliższe 30minut.

Google jako wydawca reklam ma stosowny regulamin, oraz stosowne metody jeżeli ktoś próbuje przeładować stronę reklamami od googla, albo umieścić te reklamy w takim miejscu że nie wiesz czy klikasz w element strony czy w reklamę - wiem bo dostałem za coś takiego ostrzeżenie od nich i czegoś takiego jak reklamy wyskakujące nie tolerują.

Są strony syfiaste przeładowane reklamami, typu http://www.izismile.com gdzie się zwyczajnie wejść nie da - cóż łapczywość ludzi, nie interesuje ich komfort użytkowników, tylko zarobek. Co bym zablokował, to poprzez nawet prawo, umieszczania w reklamach flasha. To jest masakra, wchodzisz na stronę, przykładowo filmweb.pl pierwsze odwiedziny na tej stronie, to dostajesz na przywitanie wielką reklamę, która nieziemsko spowalnia trochę wolniejsze komputery. Flash z reklam powinien zostać w ogóle wyeliminowany.

Mam dla was propozycje, mowa oczywiście do przeciwników reklam. Załóżcie własną stronę i liczcie na zysk nie umieszczając reklam. Piszcie do użytkowników żeby was wspierali. Ciekaw jestem jak na tym wyjdziecie. A skoro komuś się nie będzie opłacać prowadzić takiej strony, to miliony stron zniknęłyby z sieci. Zostałyby w głównej mierze strony firmowe, sklepy i tym podobne, gdzie nie udostępnia się treści, tylko produkty.

Wyjście jest proste - nie chcesz reklam, nie korzystaj z usług jakie oferuje dana strona. Czy to takie trudne? Oczywiście że tak, skoro na palcach jednej ręki można by policzyć ludzi którzy nie wejdą na stronę bo tam jest reklama.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
rogacz | 24.11.2011 20:11#21

@wolkos - nie ty jeden tak mówisz :) Kiedyś miałem nawet awanturę z jednym portalem na facebook-u - wyszło na moje i nie wrzucają linków przechodzących przez portale marketingowe.

Avatar
bóbr (niezalogowany) | 24.11.2011 20:29#22

Nie jestem pewien, czy blokowanie reklam na komputerze indywidualnym rzeczywiście zmniejsza ilość przesyłanych danych i przyśpiesza transfer pomiędzy nadawcą i odbiorcą. Czy nie jest to tylko blokowanie wyświetlania przez adblock przeglądarki?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Powerfeniks | 24.11.2011 21:17#23

Ja postawie piwo swojemu operatorowi sieci jak zrobi to co chce zrobic T-mobile pzdr.

Avatar
kilikili (niezalogowany) | 24.11.2011 21:31#24

Anonim, jesteś producentem reklam lub ich dystrybutorem?
Nikt inny przy zdrowych zmysłach nie pisałby takich kocopołów :-)

Avatar
gpmb (niezalogowany) | 24.11.2011 21:54#25

Popieram internet bez reklam.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 24.11.2011 22:01#26

Nie chcecie reklam? ok. Wchodzicie na google.pl, wpisujecie frazę a tu "wyślij sms o treści xxx.yy.z pod numer 72052 aby wyszukać koszt 2,46+VAT". wchodzicie na onet.pl czy dobreprogramy.pl a tam to samo. Na pewno chcecie takiego internetu?

Avatar
Pierroth (niezalogowany) | 24.11.2011 22:20#27

Jestem w stanie zaakceptować reklamy umieszczane w treści, przykład powyżej lub lewy górny róg. Nie przeszkadza mi to, natomiast reklamy typu pop-up mnie denerwują, szczególnie podczas przeglądania strony na Andku.

Wszystko zależy od pazerności i braku smaku właścicieli portalów. Wejść na http://www.gazeta.pl i odrazu baner.

Portale zarabiają dzięki reklamodawcom i dzięki userom, więc może to zmusi ich do szacunku dla tych drugich. Popieram działania T-Mobile i rację portali. Natomiast jako user obecnie był skorzystał z poruszanej usługi, nie z powodu małego limitu, lecz dla świętego spokoju.

Opinie UKE pomimo szacunku dla Pani Streżyńskiej dawano straciły dla mnie autorytet i opiniotwórczość, choć ważne jest by o tym rozmawiać.

Poza tym T... nie jest pierwsze, które porusza tą kwstię.

Mam tylko nadzieje, że dobreprogramy.pl będą nadal się rozwijać, czego serdecznie życzę.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Wolfgar | 24.11.2011 22:22#28

A co na to redakcja?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mozilla007 | 24.11.2011 22:50#29

No z jednej strony zatrzymanie rozwoju, z drugiej strony pakiety. Reklamy pochłaniają te pakiety. Można też pójść w drugą stronę i dostosować reklamy na urządzenia mobilne, by mniej ważyły i nie zawalały całego ekranu, a w szczególności by nie ryczały.

Avatar
czytelnik2 (niezalogowany) | 24.11.2011 23:05#30

Ja tam nie mam problemu z reklamami, wystarczy Firefox z dodatkiem Adblock Plus i spokój.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pciproblem | 24.11.2011 23:06#31

bardzo dobry pomysł

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
jzaam | 24.11.2011 23:24#32

Zawsze blokuje reklamy jak tylko mogę, na każdej stronie bez wyjątków. Jeśli miałbym dobry sposób do blokowania w urządzeniach mobilnych to wykorzystam go.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
JanStefan | 24.11.2011 23:41#33

I bardzo dobrze, - strony nie powinny być maszynkami do robienia pieniędzy w ten konkretny sposób, bowiem ten proceder tworzy jeden wielki śmietnik.

Kiedyś mówiono, że biblioteki nie będą nam potrzebne, ale jak patrzę w którą stronę idzie rozwój internetu, to muszę stwierdzić że biblioteka to jedyne sensowne miejsce gdzie znajduje się rzetelna wiedza.

Podrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Herbio | 24.11.2011 23:41#34

Dla kogoś kto i tak ma w d**** reklamy i nigdy na nie nie klika (tak jak ja) to bardzo przydatna opcja. Pani z UKE może sobie darować takie komentarze, niech lepiej się zabiorą za modernizacje infrastruktury w moim mieście, bo od 13-14 do 23 w nocy internetu praktycznie nie mam.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
abbbik | 25.11.2011 5:07#35

piękna idea, a do tego na dość niskim poziomie - operatora.
nie ma odcinania, jest blokowanie i odcinanie reklam od użytkownika, super!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
grimfather | 25.11.2011 8:35#36

Moim zdaniem usługa blokowania reklam byłaby ciekawostką. I tak mało kto by z niej skorzystał, bo wiele osób ma w dupie, czy reklamy są, czy nie. Ja bym skorzystał. Tylko czy T-Mobile na pewno zależy tak bardzo na uszczęśliwianiu swoich klientów? Skoro klient straci transfer, to może dokupi nowy? T-Mobile powinno się cieszyć, że tyle syfów pożera nam (sam korzystam z ich usług) transfer. A może jest jeszcze drugie dno? T-Mobile zablokuje reklamy innych, a gdy sami zaczną sprzedawać reklamy, to ich nie będą blokować. Spisek! ;d

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kraaaz | 25.11.2011 8:51#37

Z jednej strony mamy obwieszone reklamami niczym choinka i ryczące serwisy, ale mamy też np. właścicieli małych stron, którzy naprawdę się starają, żeby przygotować wartościową treść i chcieliby zarobić przynajmniej na utrzymanie serwisu. Jako że znam kilku takich "wydawców" to sam stosuję zasadę, że blokowanie reklam jest dla mnie karą, dla tych którzy nadużywają tej formy zarobku. Jeśli na danej stronie reklamy nie są natarczywe to po prostu je zostawiam, a jeśli mnie któraś z nich zainteresuje to w nie klikam. Mnie to nic nie kosztuje, a właściciel ma jakąś gratyfikację za trud poświęcony w tworzenie ciekawych stron. Oczywiście nie każdy serwis na to zasługuje, ale nie wrzucajmy wszystkich do jednego wora.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 25.11.2011 9:40#38

@kilikili nie jestem wydawcą reklam, i wątpię abym kiedykolwiek był. Jestem użytkownikiem internetu, tyle że w przeciwieństwie do szarej masy wybiegam trochę dalej myślą w przyszłość i kojarzę pewne fakty.

Prosiłbym o wypowiedzenie się któregoś s redaktorów, a dokładniej odpowiedzenie mi na pytanie:

Czy gdyby dobreprogramy.pl nie przynosiły zysków z reklam, to czy dalej byście prowadzili ten interes?

Odpowiedź prosta - tak lub nie, albo najlepiej rozwińcie swoją wypowiedź.

Jasne że reklamy przeszkadzają. Jak tak bardzo przeszkadzają, to z usług tych konkretnych stron nie korzystajcie. Masochistami jesteście czy jak? Boli was to że reklamy się wyświetlają, ale korzystać to się chce? Na bardzo wielu stronach jest system premium, przelejesz jakąś kwotę i nie masz reklam. Jest tak na o2.pl deviantart.com i pewnie jeszcze kilka by się znalazło. Przelewacie pieniądze żeby nie wyświetlały wam się reklamy? Oczywiście że nie, bo macie w głębokim poszanowaniu to czy ktoś zarobi i czy będzie miał środki na rozwój - a dlaczego tak się dzieje? Dlatego że większość z was pewnie jeszcze szkoły średniej nie skończyła to na takie wnioski dla was jest najwyraźniej za wcześnie.

Reklamy google i kilku innych wydawców nie są aż tak nachalne, zawsze gdzieś tam z boku się wyświetlają, nawet tutaj na dobrych programach jest reklama wyświetlana między newsem a komentarzami. Jak komuś to przeszkadza - problemu nie ma, piszecie do redakcji, wpłacacie odpowiednią kwotę i reklam nie ma.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dzikiwiepsz | 25.11.2011 11:17#39

ja tam blokuje wszystkie reklamy jakie tylko zobaczę bez wyjątku , dla mnie to po prostu tylko i wyłącznie tylko mega spam

Avatar
DP (niezalogowany) | 25.11.2011 12:05#40

T-Mobile jest wolną firmą i może modyfikować zakres dostarczanych usług. Za dostęp do Internetu płaci użytkownik, a firmy sprzedające towary i tak muszą swoje strony/e-sklepy utrzymywać. Reklama jest tu nie potrzebna. Google będzie zarabiać na wyszukiwaniu stron i przekierowywaniu wyników wyszukiwania a nie na dodawaniu reklam do stron istniejących.

Avatar
mr (niezalogowany) | 25.11.2011 12:22#41

np. google utrzymuje się głównie z
reklam.
I za marne miliony kupuje cale firmy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
rashek7 | 25.11.2011 13:04#42

Powinny być wersje mobilne serwisów z reklamami tekstowymi lub małe graficznie reklamy. Wielkie banery na całą stronę dają odwrotne działanie. Wszyscy są wnerwieni na baner i nikogo nie obchodzi co na nim jest. Jak reklamy graficzne to coś takiego jak Vyatta na dole DP. Dobrze by to wyglądało na smart fonie i łącza by tak nie zapychało.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Cebula (redakcja) | 25.11.2011 13:28#43

Anonim (niezalogowany) | 25.11.2011 9:40

"Czy gdyby dobreprogramy.pl nie przynosiły zysków z reklam, to czy dalej byście prowadzili ten interes?"

Na pewno nie bylibyśmy w stanie prowadzić serwisu na zasadach takich jak obecnie, to praca na pełne etaty. Praca jak każda inna, poza tym, że ją lubimy :) Prosta odpowiedź, bez przychodów z reklam można najwyżej prowadzić portal czysto hobbystycznie, w znacznie bardziej ograniczonym zakresie. To zresztą chyba jest oczywiste. Mamy rodziny, rachunki i problemy finansowe jak każdy, musielibyśmy pracować gdzie indziej, a portal prowadzić po godzinach, w mocno ograniczonym zakresie i zespole...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Malkolm | 25.11.2011 14:00#44

Bloguje odkąd pamiętam i mam do tego pełne prawo.

Avatar
Anal i ty K. (niezalogowany) | 25.11.2011 14:49#45

Po co oni płacą za reklamy których nie widać. :p
Dobrze że taki adblock lub inne patenty są legalne.
Jestem ciekaw kiedy UE zabroni takich praktyk :p

Avatar
peter. (niezalogowany) | 25.11.2011 16:36#46

T-MOBILE to ZŁODZIEJE i oszuści. Kradną transfer za który płaci użytkownik, włączając mu nachalnie, niezgodnie z regulaminem usługi, "kompressor mini", który przez proxy modyfikuje treść stron, keszuje dane prywatne i psuje w ogóle układ!

Dobrze wam radzę, trzymajcie się z dala od T-MOBILE. Musiałem przez tydzień z tymi oszołomami kłócić się przez telefon, żeby mi wyłączyli kompresora, bo nie mogłem przeglądać połowy stron na smartfonie. Jestem 5 lat w ich sieci, płacę w terminie, a traktują mnie jak śmiecia. Większego dziadostwa nie widziałem.

Co więcej, włączają sobie co chcą i kiedy chcą bez pytania użytkownika o zgodę. To samo z dziadowskim "graniem na czekanie". Włączają to BEZ TWOJEJ zgody a potem każą płacić. ZŁODZIEJE.

Avatar
michal:) (niezalogowany) | 25.11.2011 16:43#47

Nie przepadam za t-mobile ale popieram ich w tym wypadku. Uważam, że powinni udostępnić taka możliwość blokowania reklam ale nie narzucać tego użytkownikom. To od użytkownika powinno zależeć czy chce skorzystać z blokowania reklam czy nie bo to on płaci za transfer. To chyba logiczne. Natomiast jeśli jakaś instytucja czy reklamodawcy albo portale uważają, że takie praktyki są nielegalne.. ok mogę oglądać reklamy ale rachunek za ich pobieranie niech operator wystawi reklamodawcy albo portalowi a nie mi.

Avatar
daqwid2727PL (niezalogowany) | 25.11.2011 19:25#48

Co ciekawe nikt nigdy nie mial pretensji ze istnieje adblock albo admuncher, to co komu nagle przeszkadza taka blokada?

Ja i tak blokuje na fonie reklamy bo htc ma taka funkcje ze pobiera tresci flash tylko na zyczenie czyli pokazuje w miejscu reklamy czy filmu ikonke na ktora trzeba kliknac aby sie pobrala, oszczedza to pakiety a co najwazniejsze nerwy :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
grimfather | 25.11.2011 23:01#49

@peter
"Co więcej, włączają sobie co chcą i kiedy chcą bez pytania użytkownika o zgodę. To samo z dziadowskim "graniem na czekanie". Włączają to BEZ TWOJEJ zgody a potem każą płacić. ZŁODZIEJE."

Człowieku, dobrze się czujesz? Nikt Ci nic nie włącza bez Twojej zgody (bo NIE MOŻE!, tym bardziej jeśli jest za to pobierana opłata). Mi wciąż przychodzą smsy z informacją, że mogę włączyć sobie jakiś utwór, gdy ktoś do mnie dzwoni. I co? Nie robię tego, a T-Mobile mi nie nalicza żadnych opłat. Po prostu kiedyś sobie musiałeś to włączyć, a teraz co miesiąc Ci kasuję te kilka zł za takie gówno. A przecież wystarczy wyłączyć usługę, czyż nie?

Avatar
sjj (niezalogowany) | 26.11.2011 8:21#50

Jakieś dalekoazjatyckie praktyki w tje Polsce.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
WWW POWER 1.0 | 26.11.2011 8:58#51

Mam blueconnect odkąd jeszcze istniała era i nadal mi niczego nie zablokują mi . LOL :)

Avatar
antyspamer (niezalogowany) | 26.11.2011 14:14#52

Może by T najpierw zalbokował spamy o mercedesach i innych "zostań milionerem"? W T nie sposób opędzić się od spamu! BOA ma użytkowników w nosie.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 26.11.2011 16:28#53

Uważam, że sieć T-Mobile dobrze zrobi blokując reklamy. Jest to dodatkowy transfer, za który płaci abonent. T-Mobile tym samym chce nas uchronić od dodatkowych kosztów. T-Mobile za reklamowanie się na np. Wirtualnej Polsce musi za to płacić, to dlaczego inni reklamując się w T-Mobile mają robić to za darmo? Wszyscy, którzy tak ochoczo są przeciwni blokowaniu reklam niechaj dalej je oglądają ale za dopłatą operatorowi T-Mobile.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
grimfather | 27.11.2011 11:30#54

"T-Mobile za reklamowanie się na np. Wirtualnej Polsce musi za to płacić, to dlaczego inni reklamując się w T-Mobile mają robić to za darmo?"

Kali nie rozumieć. Chodzi o to, że firma X, która chce, żeby podczas przeglądania strony jej treści (reklamy) były widoczne u abonentów T-Mobile? Jeśli przeglądasz WP i widzisz reklamę firmy X, to znaczy, że zapłaciła ona WP za wyświetlanie tej reklamy, więc z jakiej racji ma płacić jeszcze T-Mobile, żeby jej reklamę można było oglądać na urządzeniach korzystających z netu T-Mobile?
Chyba, że miałeś coś innego na myśli, a ja nie zrozumiałem powyższego o.o

Avatar
Fan Adblocka (niezalogowany) | 27.11.2011 20:13#55

Czytajcie ze zrozumieniem:
"...ma zamiar umożliwić blokowanie reklam na życzenie użytkowników."
Chcesz to masz reklamy, nie chcesz to nie masz.

Avatar
Mony (niezalogowany) | 11.01.2012 5:39#56

Nienawidzę reklam wszystkich. Wszyscy co się reklamują to potencjalni złodzieje moich pieniędzy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kokolorum | 11.01.2012 13:35#57

Jestem za bo cenny transfer się marnuje przez reklamy. Wszyscy operatorzy komórkowi powinni takie blokady wprowadzić

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av