r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Tablet iPad - rewolucja Apple’a

Strona główna Aktualności

„Prosimy wyciszyć telefony, za chwilę zacznie się konferencja” - tymi słowami powitani zostali dziennikarze biorący udział w w pierwszej w tym roku konferencji Apple’a. Na początek Steve Jobs potwierdził informacje na temat App Store. W internetowym sklepie znajduje się obecnie 140 tys. aplikacji, które użytkownicy ściągnęli ponad 3 miliardy razy. Tak wielka popularność zachęciła Apple’a do rozwinięcia pomysłu - efektem tego jest iPad.

Najnowsze urządzenie firmy z Cupertino jest platformą umożliwiającą korzystanie z Internetu, poczty e-mail, zdjęć, filmów wideo, muzyki, gier i e-książek. iPad korzysta, tak jak iPhone, ze sklepu App Store. Właściciele nowego produktu będą mogli grać w te same gry i używać tych samych programów, co posiadacze telefonów Apple’a. Co prawda, na razie większość gier musi być przeskalowana na potrzeby większego ekranu. Wkrótce jednak w App Store pojawią się aplikacje dopasowane do iPada. Choćby gra FPS „Nova” wzorowana na popularnym „Doomie”, której premierę zapowiedział Gameloft.

iPad oferować będzie możliwość korzystania z gazet i magazynów. Podczas konferencji zaprezentowano aplikację ”New York Timesa”. Odbiorca może nie tylko przeglądać artykuły, ale także powiększać czy zmniejszać zdjęcia (albo dodawać własne), zmieniać układ kolumn tekstu itp. Dla iPada pojawią się także programy graficzne, które mają pozwolić na tworzenie szkiców i całych obrazów za pomocą dotykowego ekranu.

r   e   k   l   a   m   a

Na potrzeby nowego urządzenia Apple przerobił główne programy: iTunes, iCal, przeglądarkę Safari czy iPhoto. Większość z nich przypomina coś pośredniego między aplikacjami na iPhone’a, a tymi dostępnymi dla Maków. Wyraźnie zmienił się iCal, który przypomina teraz skórzany, ekskluzywny kalendarz połączony z terminarzem. To może być jedna z mocniejszych aplikacji dla iPada. Natomiast iTunes oprócz kupowania i słuchania muzyki oferuje również filmy i seriale telewizyjne. Te ostatnie będzie można także oglądać na YouTube w wersji HD.

Oczywiście, filmy to nie wszystko. Specjalnie dla moli książkowych stworzono aplikację o nazwie iBooks. Za jej pomocą będzie można kupować i czytać e-booki. Apple podpisał umowy z głównymi wydawcami książek (Penguin, HarperCollins, Macmillian). Użytkownik będzie przeglądał książkę według własnego uznania - w widoku pionowym, bądź poziomym, skalując rozmiar, przesuwając kartki lub przechodząc do kolejnych stron za pomocą przycisku. Format książek dostępnych w iBooks to ePub. Specjalnie na potrzeby nowego urządzenia została wprowadzona nowa wersja iWork. Apple zmienił interfejs programów dostępnych w pakiecie - są one teraz dostosowane do wymogów iPada. Za pomocą tabletu będzie można tworzyć dokumenty tekstowe, arkusze kalkulacyjne i prezentacje multimedialne. Każda z aplikacji w pakiecie iWork będzie kosztować 9,99 dol.

iPad będzie dostępny w sprzedaży za około dwa miesiące. Jego cena to 499 dolarów (wersja 16GB). Zainteresowani mogą również zapoznać się ze specyfikacją techniczną urządzenia.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.