r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

TeamViewer 9 to całe mnóstwo nowości

Strona główna AktualnościOPROGRAMOWANIE

Czy znacie aplikację TeamViewer? Jeżeli mieliście okazję zdalnie rozwiązywać problemy na komputerze innego użytkownika, z pewnością tak. Program ten przede wszystkim pozwala na świadczenie usługi zdalnej pomocy technicznej, a w wypadku użytku niekomercyjnego jest dostępny za darmo, co czyni z niego bardzo popularne narzędzie. Korzystają z niego jednak przede wszystkim firmy, bo pozwala na zdalne udzielenie pomocy, przeprowadzeni prezentacji lub zajęcie się zgłoszeniami nadsyłanymi przez użytkowników, także poprzez spersonalizowane, bardzo proste w obsłudze aplikacje. Właśnie pojawiła się nowa, dziewiąta już wersja, która przynosi naprawdę spore zmiany. Przyjrzyjmy się im.

Jedną z najważniejszych nowości jest możliwość otwierania jednocześnie wielu połączeń w kartach, podobnie do kart znanych z przeglądarek internetowych. Dzięki temu użytkownik ma o wiele wygodniejszy dostęp do poszczególnych sesji niż do tej pory, gdy były one w osobnych oknach. W wypadku nowej aktywności karty znajdujące się w tle zaczynają migać aby powiadomić o zmianach, a więc nie jest konieczne ręczne, okresowe ich sprawdzanie. Nowa wersja pozwala także na skorzystanie z funkcji Wake-on-LAN, dzięki czemu nie ma potrzeby aby urządzenia były ciągle uruchomione – zdalny operator może samodzielnie je uruchomić poprzez wspomnianą funkcję w ramach sieci lokalnej. Z punktu widzenia bezpieczeństwa, wielu osobom na pewno spodoba się nowa funkcja zabezpieczenia konta przy pomocy uwierzytelnienia dwuskładnikowego. Do tej pory było ono chronione jedynie przez hasło, przez co narażone chociażby na ataki siłowe. Od teraz użytkownik do dodatkowej ochrony może wykorzystać aplikacje-tokeny generujące kody dostępowe, takie jak dobrze znany Google Authenticator lub Authy.

Kolejne, bardziej zaawansowane zmiany to chociażby możliwość zapisywania spersonalizowanych modułów klienckich TeamViewer QuickSupport, QuickJoin lub Host w panelu Management Console. Możliwe jest utworzenie wielu modułów dopasowanych do potrzeb klientów, a następnie udostępnienie najnowszej wersji za pomocą krótkiego, przyjaznego adresu. Wygodę zwiększy możliwość bezpośredniego kopiowania plików, tekstu czy grafik pomiędzy maszyną główną i docelową za pośrednictwem schowka, podobnie jak ma to miejsce np. w wypadku oprogramowania do wirtualizacji VMWare. Dodatkowo możliwe jest udostępnienie plików komputerom z listy bez łączenia się lub używania zewnętrznych usług. W wypadku zespołowej obsługi zgłoszeń, możliwe jest zarówno ręczne jak i w pełni automatyczne tworzenie nowych kodów sesji dla klientów po otwarciu modułu QuickSupport. Dla firm o jeszcze większych potrzebach z pewnością mile widziane będzie TeamViewer API do integracji z własnymi aplikacjami, pozwalające chociażby na połączenie z systemem zgłoszeń lub helpdeskiem.

r   e   k   l   a   m   a

Niewielkim, acz miłym akcentem jest możliwość tworzenia na pulpicie skrótów do nawiązywania szybkich połączeń za pomocą zaledwie dwukliku. Skróty tego typu można tworzyć poprzez proste przeciąganie komputerów z listy na pulpit. W aplikacji pojawiła się także funkcja skupiająca w jednym miejscu wszystkie powiadomienia takie jak nowe zadania serwisowe czy też prośby o dodania do listy komputerów. Tradycyjnie już producent chwali się kolejnymi optymalizacjami w dziedzinie przesyłania obrazu – obecnie możliwe ma być nawet odtwarzanie filmów z serwisu YouTube podczas prowadzenia prezentacji. Niewielkie zmiany dotknęły również interfejs, który został uproszczony i bardziej dostosowany do obsługi dotykiem. W wypadku systemu Linux udostępniono moduł QuickSupport do szybkiej pomocy technicznej, a dla Maca zwiększono siłę hasła tego modułu, a także wprowadzono możliwość podania tekstu ograniczenia odpowiedzialności do zaakceptowania przez użytkownika.

Jak widać, ilość zmian w najnowszej wersji tej aplikacji jest naprawdę imponująca i producent ma się czym chwalić. Co ważne, nowa wersja TeamViewer jest kompatybilna z najnowszymi systemami – zarówno niedawno udostępnionym Windows 8.1, jak i OS X Mavericks. Kompatybilność dotyczy zarówno komputera operatora, jak i stacji klienckich. W bazie naszego serwisu możecie już znaleźć nową wersję aplikacji. Zarówno dla systemów dekstopowych, jak i mobilną dla systemu Android. Zapraszamy do jej pobierania i wypróbowania. Przypominamy również o możliwości skorzystania z bezpłatnej pomocy technicznej portalu Dobreprogramy – usłudze Netfix. Jest ona realizowana właśnie za pomocą aplikacji TeamViewer, możecie się więc przekonać, jak wiele potrafi to narzędzie.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.