r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Telewizja do lamusa?

Strona główna Aktualności

Jak wynika z najnowszych analiz firmy Nielsen/NetRatings, do Europy dotarł trend rozpoznany już wcześniej w USA: rosnąca popularność łącz szerokopasmowych sprawia, że Internauci coraz mniej czasu poświęcają telewizji.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy w Europie nastąpiła prawdziwa eksplozja szybkiego Internetu - o ile przed rokiem liczba osób z dostępem do łącz szerokopasmowych wyniosła na naszym kontynencie 34 mln, to teraz szacuje się ją już na 54 mln. Jest to przeszło połowa Internautów w Europie. Popularność Internetu odbiera jednak "klientów" telewizji. Co czwarty użytkownik Internetu spędza na kontaktach z siecią czas wcześniej spędzany przed odbiornikiem telewizyjnym. Według Nielsen/NetRatings, w wypadku posiadaczy dostępu szerokopasmowego te wskaźniki są jeszcze wyższe.

Nowe możliwości, jakie otwierają się przed posiadaczami szybkich łącz - dostęp nie tylko do stron WWW, ale i do szerokiej gamy treści multimedialnych - sprawiają, że Internauci zmieniają sposób spędzania wolnego czasu. Aż 40% ankietowanych właścicieli łącz szerokopasmowych przyznało, że mniej czasu spędza na oglądaniu telewizji. Te dane w połączeniu z informacją, że w ciągu najbliższych 5 lat liczba szybkich łącz ma ulec podwojeniu każą przypuszczać, że "hierarchia" na rynku mediów już wkrótce ulegnie zmianie. Można spodziewać się spadku wartości rynku reklam telewizyjnych - reklamodawcy przesuną większą część nakładów do Internetu. Negatywne wpływy odczują zapewne także inne media, jak radio czy prasa.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.