r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Testowe Android Studio 2.0 dostępne: emulacja niemal w czasie rzeczywistym

Strona główna AktualnościOPROGRAMOWANIE

Ostatnia wersja środowiska Android Studio oznaczona numerem 1.4 przynosiła szereg nowości między innymi w aspekcie projektowania interfejsów zgodnie z założeniami Material Design czy optymalizacją. W tej drugiej kwestii przełom ma jednak przynieść Android Studio 2.0, którego testową wersję można już wypróbować w ramach kanału Canary.

W drugiej wersji środowiska programistycznego postawiono przede wszystkim na rozbudowanie emulacji oraz szybkość, i to w zasadzie każdym aspekcie. Według Google napisanie aplikacji „od zera” za pomocą AS 2.0 ma być nawet dwa razy mniej czasochłonne, niż to miało miejsce w przypadku wcześniejszych wersji środowisk. A to między innymi za sprawą nowości wymienianej najczęściej w kontekście uruchomionych testów, czyli funkcji Instant Run.

Pozwala ona na natychmiastowy podgląd kodu dzięki emulacji systemu w podglądzie, który wyświetla się obok panelu kodu. Po wprowadzeniu do niego zmian i kliknięciu na odpowiedni przycisk, już po chwili można sprawdzić działanie na uruchomionej w bocznym panelu aplikacji. W przypadku programów tworzonych w całości za pomocą Android Studio 2.0, Instant Run będzie dostępny domyślnie.

r   e   k   l   a   m   a

W przypadku wcześniejszych wersji konieczna będzie instalacja wtyczki Gradle. Najważniejszą cechą Instant Run jest to, że według zapewnień Google, do emulowania będzie konieczna tylko pierwsza kompilacja, kolejne zmiany nie będą wymagały każdorazowych tłumaczeń, a ich efekty będzie można obserwować nawet na działającym programie.

Uaktualnienia dotyczą także właściwego emulatora, który zyskał między innymi odświeżony interfejs. A w zasadzie będą dotyczyć, bo ta funkcja nie znalazła się jeszcze w opisywanej wersji. Podczas uruchamiania emulowania systemu, wyświetlony zostanie pasek narzędziowy, na którym dostępne będą przyciski służące do nawigacji czy te znane z panelu powiadomień: sterujące autoobracaniem czy głośnością, w późniejszych wersjach dostępna ma być nawet pełna klawiatura.

W kanale Canary mają być także wkrótce udostępnione narzędzie do debbugowania komend odnoszących się do GPU. Eksperymentalna funkcja pozwala na śledzenie tego jaki wiersz kodu odpowiada za renderowany element. Nie wiadomo jeszcze kiedy pojawi się kolejna wersja testowa Android Studio 2.0. Google zapowiada natomiast, że stabilna będzie dostępna jeszcze przed przyszłoroczną konferencją I/O. Testować wersję eksperymentalną można niezależnie od instalacji stabilnego środowiska, pliki są dostępne na stronie Android Tools.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.