TheWorld Browser 2.2 Beta

25.06.2008 16:12, Autor: Adam Wróblewski (adam9870), Kategoria: News
NewsImage

Pojawiła się pierwsza wersja beta przeglądarki TheWorld Browser z gałęzi 2.2.

TheWorld Browser jest bardzo ciekawą przeglądarką zasobów internetowych pracującą w oparciu o silnik renderujący Trident, znany z Internet Explorera. Do najważniejszych cech aplikacji zaliczyć należy możliwość podglądu otwartych paneli, funkcję blokowania uciążliwych reklam, opcję wyłączania dźwięków na stronach WWW, auto uzupełnianie formularzy, obsługę proxy, możliwość powiększania strony, filtr plików Flash, obsługa skrótów klawiszowych i dobry system zarządzania pamięcią. Na uwagę zasługuje również wbudowany, prosty menadżer pobierania plików ułatwiający zarządzanie ściąganiem rożnych zasobów i narzędzie przeznaczone do przechwytywania trudno dostępnych linków. Autorzy zadbali także o to by najważniejsze funkcje TheWorld Browser można było kontrolować dzięki gestom myszki. Dodatkowo wygląd i funkcjonalność programu można dostosowywać do własnych potrzeb dzięki systemowi skórek i wtyczek.

W najnowszej wersji poprawiono między innymi możliwość ustawienia przeglądarki jako domyślnej z poziomu menu Narzędzia, otwierania witryn lokalnych, czy też zapisywania ich teł. Dodano także przyciski odświeżenia i zatrzymania na pasku adresu oraz funkcję przypominającą w działaniu mechanizm poprawiający najczęściej spotykane błędy podczas wpisywania adresów stron. Usunięto również szereg innych zgłoszonych usterek.

Wersję 2.2.0.0 Beta można pobrać ze strony domowej projektu. Stabilne wydanie 2.1.2.4 jest dostępne do pobrania z naszego działu PROGRAMY -> Internet i Komunikacja -> Przeglądarki stron WWW

Źródło: TheWorld Browser
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (57)  

Avatar
tk (niezalogowany) | 25.06.2008 16:22#1

"jest bardzo ciekawą przeglądarką zasobów internetowych pracującą w oparciu o silnik renderujący Trident, znany z Internet Explorera"

brzmi ciekawie, w oparciu o IE :D - już pobieram

Avatar
KuMal (niezalogowany) | 25.06.2008 16:39#2

Już pobieram? Czyżby kolejność w przeglądarkach nie została dawno ustalona? Nr 1 Firefox a to to na którym jest miejscu?

Avatar
sxs (niezalogowany) | 25.06.2008 16:45#3

wiecej przeglądarek,wiekszy wybor.

Dla kazego cos milego

Avatar
Kr!S (niezalogowany) | 25.06.2008 16:46#4

kolejna badziewna przegladarka oparta na IE

Avatar
Darth (niezalogowany) | 25.06.2008 16:50#5

TheWorld Browser Team... Już lepiej wsadźcie w swego browsera WebKit`a a nie takie ******* jak Triend :P Najlepiej Gecka, ale OK...

@tk: Czy jakiś współczesny człowiek w współczesnych czasach używa IE? :P

Avatar
Mayron (niezalogowany) | 25.06.2008 16:50#6

"kolejna badziewna przegladarka oparta na IE"

Nawet pewnie nie zainstalowałeś a oceniasz po tym na podstawie jakiej przeglądarki jest... A tak poza tym to weź mi powiedz czemu IE to badziewie? Aktualnie jest stabilniejszy od FF3 :)

Avatar
KuMal (niezalogowany) | 25.06.2008 16:54#7

Ciekawa przeglądarka? Chodzi raczej o sprawność. Ile lat pracowano by Firefox taki stan osiągnął?

Avatar
Mayron (niezalogowany) | 25.06.2008 16:57#8

"@tk: Czy jakiś współczesny człowiek w współczesnych czasach używa IE? :P"

IE7 to nie IE6... podaj choć jeden prawdziwy powód dla którego lepiej używac Firefoksa zamiast IE7?

Avatar
Mayron (niezalogowany) | 25.06.2008 17:05#9

Przeglądarka nawet fajna, czekam na filnają wersje ;]

Avatar
Weep (niezalogowany) | 25.06.2008 17:10#10

@Darth

"""""@tk: Czy jakiś współczesny człowiek w współczesnych czasach używa IE? :P"""""


Tak. Pod inną nazwą - Mozilla Firefox.

Avatar
Morphdreamer (niezalogowany) | 25.06.2008 17:14#11

"Tak. Pod inną nazwą - Mozilla Firefox."

O.O
A co wspólnego niby mają Firefox i IE??

Avatar
ff (niezalogowany) | 25.06.2008 17:18#12

eee po co mi to jak jest ff3

Avatar
darx667 (niezalogowany) | 25.06.2008 17:28#13

A mi tam starczy Firefox and Opera.

Avatar
Mati (niezalogowany) | 25.06.2008 17:32#14

Śmiać mi się chce czytając te komentarze... i co czujecie się kozakami że macie Firefoxa? Tak ELO nie? to takie trendi nie? fajne uczucie "Yo mam Firefoxa i jestem kozak, a Ty jesteś nikim bo masz IE" ... Żal mi tak ograniczonych ludzi :) Wszystko dla wszystkich, kwestia wyboru... a że oparty na IE nie znaczy dziurawy jak IE.

Avatar
Mayron (niezalogowany) | 25.06.2008 17:40#15

"eee po co mi to jak jest ff3"

a po co ci ff3 jak jest IE7? Po co ci ff3 jak jest FF1? Po co co Windows XP jak jest Windows 1.0? oO

Avatar
tk (niezalogowany) | 25.06.2008 17:41#16

mi tam wystarcza do dziś IE7 i SeaMonkey - teraz próbuję jeszcze tą fajną World Browser :)

Avatar
Monos23 (niezalogowany) | 25.06.2008 17:53#17

calkiem ciekawa przegladarka,tak wynika z opisu,ja tam wole Opere ,chodz przez blisko 5 lat jechalem na firefoxie,ale tam strasznie chodza stronki,ktore sa przeladowane flashami np.starcraft2.com czy strony WoW'a ,czesto na FF sie wieszala przegladarka,a na operze wszystko pieknie,jedyny minus,ze niechca mi dzialac skryptozakladk,zeby w wyszukiwarce google,byly sugestie i niedziala mi tez,skrypt do sprawdzania pisowni,zreszta zaden niechce dzialac mimo,ze zrobilem jak w opsie,ale ogolnie opere wymiata.moze te funkcje dodaja w kolejnych wersja opery,oby ...

Avatar
skrzek (niezalogowany) | 25.06.2008 18:02#18

ja rownież tylko Oera, bo FF mają wszyscy a ja mam moją Operę i jest super ;P

Avatar
TroPtyN (niezalogowany) | 25.06.2008 18:10#19

Kolejna dziurawa (bo inaczej się nie da) nakładka na IE. Pffff...


@Mayron: "A tak poza tym to weź mi powiedz czemu IE to badziewie?"

IE, pseudoprzeglądarka (tak naprawdę część powłoki systemowej) robiona po łebkach i na kolanie, spowalniająca rozwój Internetu przez swoje zacofanie. Wielki szkodnik. I nie "FF", lecz "Fx".


"IE7 to nie IE6... podaj choć jeden prawdziwy powód dla którego lepiej używac Firefoksa zamiast IE7?"

Umożliwienie webdesignerom tworzenia bardziej zaawansowanych, a jednocześnie łatwiejszych w projektowaniu i modyfikacji stron internetowych. Rozwój, którego wynik będzie dla nas tak przydatny, że nie będziemy potrafili sobie wyobrazić bez niego życia.


"a po co ci ff3 jak jest IE7? Po co ci ff3 jak jest FF1? Po co co Windows XP jak jest Windows 1.0? oO"

Trzeba być kurde nie wiem czym, żeby sądzić, że to coś jest lepsze od Fx.

Avatar
KuMal (niezalogowany) | 25.06.2008 18:23#20

Najlepiej gdyby był jakiś "Śmigający ptaszek". Kto go napisze? Kiedy? Oto jest pytanie.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 25.06.2008 18:25#21

Fajna przeglądarka mogłaby z tego być gdyby nie używała Trident.

Avatar
Mayron (niezalogowany) | 25.06.2008 18:34#22

"Trzeba być kurde nie wiem czym, żeby sądzić, że to coś jest lepsze od Fx."

Oj, ja oceniam przeglądarke pod względem stabilności, czy dobrze strony wyświetla i w ogóle i IE jest DUŻO lepsze od Firefoksa... a to, że tam komuś coś uniemożliwia to mnie nie interesuje.

Avatar
oft (niezalogowany) | 25.06.2008 18:46#23

Ciekawe czy twórcy tej przeglądarki sami z niej korzystają czy może z Firefoxa.

Avatar
Mayron (niezalogowany) | 25.06.2008 19:02#24

"Trzeba być kurde nie wiem czym, żeby sądzić, że to coś jest lepsze od Fx."

A tak podaj mi w czym IE jest gorszy od Firefoksa w stabilnosci, funkcjonalnosci czy cos :) Owszem, FF jest lepszy od IE6 ale nie OD IE7 ^^

Avatar
Pan Ząbek (niezalogowany) | 25.06.2008 19:04#25

I nie "FF", lecz "Fx".
A to niby czemu? Może skrót od ulica będzie wyglądał tak: ua?

Avatar
Monczkin (niezalogowany) | 25.06.2008 19:18#26

Pan Ząbek | IPHASH : J5-S7-HO-EK | 25.06.2008, 19:04

Bo prawidłowy skrót od nazwy Firefox to Fx. I tyle w tym temacie.

Avatar
Opera rulez (niezalogowany) | 25.06.2008 19:32#27

@Mayron

"Oj, ja oceniam przeglądarke pod względem stabilności, czy dobrze strony wyświetla i w ogóle i IE jest DUŻO lepsze od Firefoksa..."

// are you a stupid user using Internet Explorer?

// for correcting IE stupidity of having s on top of everything

To są komentarze jednego webmastera umieszczone w kodzie strony. Gdyby nie fixy mógłbyś gie zobaczyć w tym swoim zakichanym badzIEwiaku.

Wejdź na tę stronę

http://acid3.acidtests.org/

i napisz ile pkt. uzyskał ten Twój "wspaniały" IE7.

O9.51#10074 81/100

Dzięki Fx, Operze czy Safari możesz się cieszyć z IE7 czy 8.

Bez tych nowoczesnych przeglądarek dalej byś gnił na IE6, a może nawet 5.

Avatar
Methyl (niezalogowany) | 25.06.2008 19:47#28

@Mayron | IPHASH : 0I-BE-50-HH | 25.06.2008, 18:34
1. Stabilność - pożera mniej ramu,
2. Funkcjonalność - dodatki, greasemonkey, łatwe dodawanie wyszukiwarek, RSS.
3. Piszesz, że IE jest dużo lepsze od Fx'a. Wytłumacz mi zatem dlaczego używasz tego niby gorszego? Masz coś poprzestawiane w mózgu czy jak?

Avatar
fenixproductions (niezalogowany) | 25.06.2008 19:52#29

Bardzo ciekawa alternatywa dla innych nakładek na IE. Waży niewiele (~1MB) i potrafi nie mieszać w systemie. Na stronie autorów znaleźć można wersję ZIP, która spokojnie działa z pendrive'a.

@TroPtyN, Pan Ząbek, Monczkin
panowie filolodzy. Co wasza "poradnia językowa" ma wspólnego z opisywaną nakładką? Może rozpoczniecie dyskusję "Wtyczki, czy rozszerzenia"?
Zero konstruktywnej krytyki, jedynie generowanie "flejmów".

BTW Nie wiem jak Panów, ale mnie w podstawówce uczono, by zdań od "i" nie rozpoczynać ;)

Avatar
tk (niezalogowany) | 25.06.2008 19:59#30

wtyczek i rozszerzeń nie stosuję w żadnej z przeglądarek...chyba że nagle wyniknie taka potrzeba...polecam - fajna ta nowa przeglądarka :)

Avatar
Monczkin (niezalogowany) | 25.06.2008 20:00#31

fenixproductions | IPHASH : 5E-HU-TU-VB | 25.06.2008, 19:52

Rozumiem, że kolega zawsze i wszędzie jest na temat. Ok, tak trzymaj. Rozumiem, że Ciebie nie razi i nie masz nic przeciwko temu, jak ktoś używa nieprawidłowych skrótów, etc.? Bo mnie tak. Naczytają się takich "mądrości" i powielają. A flame tworzy się także od takich przycinków czy dygresji jak powyższa - zresztą, kierujesz te słowa nie do tych co naprawdę na to zasługują. I to wszystko w tym temacie - http://poradnia.pwn.pl/lista.php?kat=18&szukaj=sp%F3jnik%F3w

Pozdrawiam.

Avatar
Mayron (niezalogowany) | 25.06.2008 20:00#32

"Wytłumacz mi zatem dlaczego używasz tego niby gorszego? Masz coś poprzestawiane w mózgu czy jak?"

Niestety przyzwyczaiłem się bardzo do Firefoksa i zmiana nie jest łatwa... nawet te crashe co godzine i duże zużycie RAMu nie pomaga mi w przejściu na IE...

Avatar
ff (niezalogowany) | 25.06.2008 20:00#33

Mayron jak jesteś inteligentny to się kapniesz po co mi ff3
ps. "a po co ci ff3 jak jest IE7?" ty tak na serio ? czy tylko ludzi chcesz zdenerwować aby się kłótnia na argumenty zaczęła ?

Avatar
Mayron (niezalogowany) | 25.06.2008 20:17#34

"czy tylko ludzi chcesz zdenerwować aby się kłótnia na argumenty zaczęła ?"

Nie, tylko wkurza mnie to jak ludzie mówią, że IE7 to syf itp a nie mają żadnego argumentu popierającego swoją tezę...

Avatar
... (niezalogowany) | 25.06.2008 20:18#35

@Mayron
...(do tego do napisał Methyl)
4. Jest dostępna na każdy system nie tak jak IE
5. IE jest wciskany ludziom na siłe do każdego windowsa (tak załatwili m.in firme Netscape)
6. Posiada mnóstwo pluginów których nie ma w IE m.in Firebug (chodź też jest odmiana jego ww Operze), Tor*

...coś jeszcze wymyśle.

Jeśli coś miało by walczyć z Fx to tylko najnowsza Opera. Wspomniałbym także o IE 8 bo sie całkiem dobrze zapowiada, ale niestety siedze na linuxie, a microsoft ze względu że toczy zarzartą wojnę z Open Source nigdy nie puściłby swoich produktów na alternatywne systemy

Avatar
Ult1me (niezalogowany) | 25.06.2008 20:40#36

Na idg.pl był artykuł: Internetowy dżihad, dla tych co faworyzują jedną przeglądarkę specjalnie został napisany.

Ja używam Safari. I się tym cieszę, i nie twierdzę publicznie że przeglądarka X jest Y bo ma Z... Wszystko ma swoje zalety i wady, wszystko trzeba przedyskutować. Mnie denerwują komentarze w stosunku do tych, co używają innej przeglądarki niż Ty. Trzeba uszanować czyjąś decyzję, a nie wykłócać się co jest lepsze.

Szczerze mogę powiedzieć że nie każda przeglądarka co jest związana z IE to badziew. Przykład? Maxtron, Avant Browser to udane nakładki na IE. Niestety nie rozwijane przez takich co nie nawidzą IE. A to że ma silnik jak IE nie oznacza że jest to IE.

A co do niektórych co twierdzą że FF to najlepsza przeglądarka na rynku - to, że rankingi wskazują na to że prowadzi nie oznacza że tak jest. Już napisałem że polubiłem Safari za wygodę i szybkość, a FF3 używam np. do FTP, bo mi się nie chce czegoś innego używać do tego celu :P

A co do Mayrona masz rację człowieku w swoim ostatnim poście, potwierdzić to mogę, ale nie chcę wykłócania się o przeglądarki...

Avatar
fenixproductions (niezalogowany) | 25.06.2008 20:48#37

@Monczkin
Przyznaję się do błędu ze spójnikiem (wydaje mi się, czy też sznurka wcześniej nie było?).
Przepraszam również za docinki i flejma.
Tak, poażają mnie błędy wystepujące w komentarzach, a solą w oku jest używanie "tą" zamiast "tę".
Jednakże już dawno dałem sobie siana z ewangelizowaniem ludzi, ktorzy i tak nie słuchają. Na prawdę polecam zrobienie tego samego.

Avatar
TroPtyN (niezalogowany) | 25.06.2008 21:21#38

Mayronie, IE jest częścią powłoki systemowej, a co za tym idzie, uruchamia się razem z systemem. Jest obecny cały czas w pamięci, więc mamy złudzenie, że szybko się uruchamia. Faktyczną szybkość innych przeglądarek należy zatem oceniać po włączeniu ich drugiego okna.

U lwiej części użytkowników IE zajmuje dużo pamięci i nie grzeszy szybkością oraz stabilnością. Jeśli u Ciebie jest inaczej, to musisz mieć coś nie tak. ;///

Jest na bakier ze standardami. Wbij sobie, że IE nie wyświetla stron prawidłowo, ale robią to prawdziwe przeglądarki. Prawidłowo, gdyż one respektują kod w dużo lepszym stopniu i przez to obiekty na stronach rozwalają się. A rozwalają się, gdyż quasi-webdesignerzy, którzy mają opanowanego zaledwie Webmajstra, robią burdel w kodzie. Syf, kiła i mogiła. Tak więc prawdziwe przeglądarki są bardziej zaawansowane technologicznie.



Pamiętaj: to, że u Ciebie IE sprawuje się lepiej od innej aplikacji nie znaczy, iż faktycznie jest lepszy. Jesteś po prostu wyjątkiem, błędem statystycznym.

Słyszałeś o tworze zwanym Siecią Semantyczną? W przyszłości nie będziemy mogli się bez tego obejść, tak jak teraz nie możemy się obejść bez Google'a (a ten jest pikusiem przy SS). IE stoi na drodze do tego rozwoju.

Avatar
Mayron (niezalogowany) | 25.06.2008 21:24#39

Czasami używam Fx, Opere, IE7, Safari... Każdą z nich i mogę powiedzieć, że każda jest dobra ale nie twierdze, że jedna jest najlepsza... Niestety Fx3 nie nadaje się zbytnio ponieważ są częste Crashe, IE7 też ponieważ wolno w ogóle chodzi a w Operze 9.5 są problemy z pobieraniem dużych plików. Nie mam zastrzeżeń do Safari...

Avatar
BUM (niezalogowany) | 25.06.2008 21:59#40

Każdy koder (programista piszący w strony internetowych) powie wam, że IE to ***.

Oczywiście IE6 jest gorsze od IE7, ale IE7 nadal jest gorsze od Opery, Firefoxa, Safari. Dlaczego? bo gorzej obsługuje standardy internetowe (CSS3 w ogóle, XHTML w ogóle), testy ACID na szarym końcu.

Teraz z punktu widzenia użytkownika, IE jest mniej funkcjonalne od Opery i Firefoxa (z Safari nie miałem tyle do czynienia, więc się nie wypowiadam). Do Firefoxa mamy dodatki, które drastycznie zwiększają jego funkcjonalność. Do Opery też jest trochę dodatków no i sama w sobie posiada wiele opcji, których IE7 brakuje.

Z punktu widzenia bezpieczeństwa, to można sobie sprawdzić na Secuni, raporty dla przeglądarek i IE7 nie wypada najlepiej.

Do tego dochodzą takie kwestie, jak otwarty kod w Firefoxie oraz wielopratformowość (czyli dostępność na różne systemy operacyjne).

To tylko niektóre kwestie, ale powinny wystarczyć dla tych wszystkich, którzy pytają o konkrety, dlaczego IE7 jest gorsze.

Avatar
Pan Jan Co Na Obiad Zjadł Chrzan (niezalogowany) | 25.06.2008 22:03#41

Kolejna wojna przeglądarek, powielanie mitów na temat IE7, a żadnych konkretnych argumentów. Łatwo rzucić hasłem: IE jest dziurawe, ale zaraz, inne przeglądarki nie mają błędów? Zanim coś napiszecie dzieci drogie, zapytajcie mamy albo taty czy wolno Wam wystawić taki komentarz ;]

Avatar
Mayron (niezalogowany) | 25.06.2008 22:06#42

"Dlaczego? bo gorzej obsługuje standardy internetowe (CSS3 w ogóle, XHTML w ogóle), testy ACID na szarym końcu. "

czyli Fx3, Opera też są na szarym końcu ponieważ Safari zdecydowanie lepiej wypada :)

Avatar
sucat (niezalogowany) | 25.06.2008 23:26#43

a ja popatrze na przegladarki od innej strony... zajmuje sie projektowaniem stron www. FF i Opera po napisaniu kodu wyswietlaja wszystko idealnie i identycznie... natomiast IE 6,7 ma zawsze jakies opory... cos musza interpretowac po swojemu (czyt. inaczej). i zawsze w kodzie musi sie znalezc kilka warunkow dla IE, zeby strona wygladala identycznie we wszystkich 4 przegladarkach. Nawet pomimo tego, ze strona przechodzi validacje CSS i XHTML. Dlatego nie lubie przegladarek IE...

Jezeli jednak mialbym spojrzec od strony zwyklego internauty... to nie wiem skad taka nagonka na IE... dobrze przygotowana strona wszedzie wyswietli sie tak samo... tutaj sa tylko kwestie interfejsu i co dla kogo jest wygodniejsze.

Uwazam wiec, ze nikt nie ma prawa kogos ponizac i obrazac za to, ze uzywa IE, a ktos drugi uzywa FF, Opere, Safari, czy jeszcze cos innego. Kwestia gustu.

Tak wiec kolego, nie narzekaj na IE, jezeli jestes zwyklym "ogladaczem" stron. Wez sie za projektowanie stron internetowych, a wtedy bedziesz mogl sobie ponarzekac.

To tylke z mojej strony, Pozdrawiam

Avatar
Aschen (niezalogowany) | 26.06.2008 0:27#44

Witam

Tak czytam powyższe wypowiedzi i dochodzę do wniosku, że moja Opera na której siedze od momentu gdy jeszcze była płatna(zacząłem od wersji 6.7 bodajże) jest the best!
Co ją wyróżnia? Innowacyjność(pierwsza wprowadziła stronę szybkiego wybierania i wiele innych dupereli), łatwość obsługi, nie potrzebuję wgrywać 30 wtyczek aby mieć to co mam(po wgraniu więcej niż 5 wtyczek do FF czy tam Fx ;] przeglądarka ma częste crashe) i imho najlepszy system rozpoznawania kodu.

Przykład. Piszę sobie ostatnio stronkę i zrobiłem szablon css. Testuję w Operze, wszyskto śmiga jak ta lala. FF(Fx 2.x- nie wiem który), jakieś dziwności, ale szybko poprawiłem w kodzie. IE7 - omg co to jest?! Poprawiam, nic. Poprawiam, nic. Poprawiam 3h(!) i w końcu jest!!!
IE 7 nie rozpoznaje w cholerę komend. Często nie interpretuje ich poprawnie. Niech ktoś przykładowo spróbuje zrobić obramowanie "double" na stronie. Opera- linia podwójna, FF- linia podwója, IE7- jedna gruba brzydka linia.
No sorry ale przez ten ****, brzydkie słowa się cisną, nie mogę napisać strony tak jak bym sobie tego życzył.

Ktoś tutaj napisał, że IE zwalnia rozwój internetu- w pełni się z nim zgadzam.
Dlaczego? Niech 40% internautów siedzi na IE(podobno 30% polskiego rynku to IE6 z pirackich Windowsów! Szok! Jak pod to "coś" pisać strony? O_o). A więc teoretycznie 40% odwiedzających moje strony wchodzi z IE. Czyli muszę pisać pod te 40% bo nic innego zrobić nie mogę! Nie mogę przez to wprowadzić czegoś nowego bo IE tego nie zrozumie. Tak jak użytkownicy IE nie rozumieją argumentów.

"IE web browser- let everyone browse Your computer"

Sorry, że się rozpisałem
Pozdrawiam normalniejszych i resztę ;-)

Avatar
switek (niezalogowany) | 26.06.2008 1:13#45

IE "XHTML w ogóle" ?? jakos mi cos z tego xhtml obsluguje ... wystarczy poprawnie napisac strone z dolaczonym odpowiednim naglowkiem DTD i smiga.

ACID - co to za skrót w odniesieniu do przegladarek ?? bo ja to stosuje tylko do transakcyjnych systemow bazodanowych

piszesz ze IE nie ma dodatkow ( ja jakies tam dodatki mam sciagniete ze strony microsoftu i z google - szukajcie a znajdziecie - a jak nie znajdziecie to sami napiszcie to wcale nie jest takie trudne, no ale jak sie ma lenia...)

ktos tam pisal o zniszczeniu netscape czy jak to tam sie zwie ... moim zdaniem to netscape sie sam zniszczyl bo wypuszczal platna przegladarke.

co do otwartego kodu to kazdy ma swoje zdanie ( nie lubie jak ktos kopiuje nieraz moj kod i go sprzedaje )


a jak by juz ktos chcial sprawdzic bezpieczenstwo przegladarek to niech wejdzie na strony z "laskami" i zobaczy ze kazda przegladarka wymieka

Osobiscie uzywam kazdej przegladarki jaka mi wpadnie w rece jako webmaster dlatego wiem ze nie ma idealnej przegladarki :)

Avatar
Deomon (niezalogowany) | 26.06.2008 1:21#46

Oj człowieki, człowieki... Ten silnik przesądza o wszystkim niestety. Przeglądara może mieć jak w kosmos wyrąbane funkcje, ale jesli pracuje na silniku IE, który nawet w wersji 7 nie przechodzi ACID 2 to naprawdę dziękuję, a jako webmaster stanowczo odradzam - będę miał mniej roboty z wyskokami IE.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 26.06.2008 7:28#47

@Mayron

"a w Operze 9.5 są problemy z pobieraniem dużych plików."

Już poprawione w 9.51 :) , wersja stabilna być może ukaże się nawet w tym tygodniu.

Nie używając IE czy nakładek na niego przyczyniacie się do rozwoju internetu.
Każda "jedynie słuszna" przeglądarka jest dla niego zagrożeniem, czyli Google Browser potocznie zwany Firefoksem również. Dziś się jeszcze rozwija, ale kiedy zajmie pozycję dominującą może przestać.

Nie dlatego Microsoft przesyła gratulacje Mozilli, że ich jakoś strasznie lubi, tylko dlatego, że czuje się pokonany, i boi się, że IE może całkowicie zniknąć z rynku lub będzie przeglądarką niszową.

Wszyscy Ci, którzy używają IE7 czy będą używać IE8 zawdzięczają je użytkownikom alternatywnych nowoczesnych przeglądarek.

Czy wyjdzie IE9, zależy tylko od nich ;).

Pisanie źle o IE czy jego użytkownikach nie jest żadnym flejmem, każdy kto trochę dłużej używa Opery wie, że Microsoft blokował świadomie jakiś czas swoje strony dla tej przeglądarki. To samo robi dzisiaj Google ze swoimi usługami.

To nie jest flame war, tylko prawdziwa wojna o prawdziwą wolność miejsca, jakim jest internet.

Avatar
Mayron (niezalogowany) | 26.06.2008 7:30#48

Na stronie http://www.firefox.pl jest tabelka porównująca IE i Fx3 i jest coś takiego:

"Zgodny ze współczesnymi technologiami i witrynami WWW"

I wynika z tego, że Fx3 jak i IE są z tym zgodne :)

Avatar
anonim (niezalogowany) | 26.06.2008 8:41#49

@sucat

"Wez sie za projektowanie stron internetowych, a wtedy bedziesz mogl sobie ponarzekac."

A potrafisz np. zaprojektować drogę dla samochodów? Nie. W takim razie jak będziesz się poruszał swoim autkiem po polskich drogach NIE MASZ PRAWA NARZEKAĆ NA ICH STAN.

Weż się kolego za pisanie www i na tym poprzestań, bo filozofowanie delikatnie mówiąc Ci nie wychodzi.

Avatar
byAdii_22 (niezalogowany) | 26.06.2008 10:10#50

@Mayron
Sądząc po twoich wypowiedizach, każda przeglądarka jest dobra, pod warunkiem że to IE. Głupota. Sam projektuje strony i wiem co oznaczają dodatkowe godziny klepania "bo jakieś N4S014Tc3" nie chce się odpalić Firefoxa.
Wtedy to ja jestem "be" bo pisze strony zgodne ze standardami.
@Sucat
ok, nie nażekać, ale spędź 5h klepania poprawek na www za friko* to pogadamy.

*za free bo poprawki do stron pisze za free pod warunkiem, że naprawiam mój bug.

Avatar
Pan Jan Co Na Obiad Zjadł Chrzan (niezalogowany) | 26.06.2008 10:14#51

anonim: "A potrafisz np. zaprojektować drogę dla samochodów? Nie. W takim razie jak będziesz się poruszał swoim autkiem po polskich drogach NIE MASZ PRAWA NARZEKAĆ NA ICH STAN."

Co ma piernik do wiatraka? Akurat gdy jedziesz samochodem po drodze, to czujesz jej niedoskonałości, gdy natomiast przeglądasz strony internetowe, i wygląda ona według zamysłu autora to co Ci może przeszkadzać?

Avatar
sucat (niezalogowany) | 26.06.2008 12:07#52

@byAdii_22: ja pisze strone tak, ze przed oddaniem jej klientowi musi dzialac jednakowo pod przegladarkami. Zeby nie bylo poprawek. Jednak zgadzam sie, ze jest duzo wyjatkow dla IE i spedzam nad nimi duzo bezsensownego czasu. Ale ja przeciez nie napisalem, ze IE jest fajne, bo ja IE nie lubie od strony programisty (nienawidze wrecz).

@anonim: jak projektuje strone, to projektuje ja dobrze i zeby dzialala w 100% z moimi zamierzeniami, wiec nie rozumiem kompletnie Twojego bezsensownego porownania do drog? Jezeli bys wszedl na moja strone i sprawdzil, ze pod kazda przegladarka wyglada i dziala identycznie, to na co mial bys narzekac? ...

Avatar
gothmori (niezalogowany) | 26.06.2008 12:53#53

Mam radę dla Mayron'a najpierw posprzątaj w rejestrze a potem baw się oprogramowaniem ;p a najlepiej to już w ogóle zmień system ;p

Avatar
gothmori (niezalogowany) | 26.06.2008 12:53#54

moim zdaniem nic na silniku ie nie jest wartego uwagi i nie mam zamiaru testować tego śmiecia..

Avatar
... (niezalogowany) | 26.06.2008 13:46#55

@Mayron
Zobacz tą twoją zgodność IE z najnowszymi standardami
http://pornel.net/acid2

IE 7 wypada kiepsko, dopiero IE 8 jak juz wcześniej wspomniałem jest warty uwagi. Niestety migracja użytkowników na najnowszy IE bedzie trwała latami, a mnie programiste i webmastera bedzie ciągle dręczyć IE (przykładowo IE 6 nie obsługuje PNG wiec trzeba korzystać z różnych hacków). Testy Acid 3 to IE już całkiem zawala

IE 6 - 11/100
IE 7 - 12/100
IE 5.5 - 14/100
IE 8 - 18/100 (znowu wypuszczają kmiota)
Fx 3 - 71/100
Safari 3.1 - 75/100
Opera 9.5 - 83/100
Opera 9.0 - 100/100

jak już mówiłem tylko opera jest w stanie zagrozić fx, no i safari ale pod linuxem coś kiepsko działa pod winem. Nawet IE 5.5 jest bardziej kompatybilny od IE 7 jak nie wierzycie to wejdzie na http://www.anomalousanomaly.com/2008/03/06/acid-3/

Avatar
TroPtyN (niezalogowany) | 26.06.2008 15:16#56

@switek: "IE "XHTML w ogóle" ?? jakos mi cos z tego xhtml obsluguje ... wystarczy poprawnie napisac strone z dolaczonym odpowiednim naglowkiem DTD i smiga."

Tu chodzi typ MIME. XHTML przedstawiany jako text/html będzie tak naprawdę HTML-em. Dopiero po przerzuceniu się na application/xhtml+xml staje się prawdziwym XHTML-em.

"ACID - co to za skrót w odniesieniu do przegladarek ?? bo ja to stosuje tylko do transakcyjnych systemow bazodanowych"

Acid - rodzaj testu na poziom obsługiwania standardów internetowych. Wynika z nich, że IE to furmanka wśród innych przeglądarek-bolidów F1.

"piszesz ze IE nie ma dodatkow ( ja jakies tam dodatki mam sciagniete ze strony microsoftu i z google - szukajcie a znajdziecie - a jak nie znajdziecie to sami napiszcie to wcale nie jest takie trudne, no ale jak sie ma lenia...)"

Ile tych dodatków jest, jak łatwo są dostępne i popularne, jaka oferują funkcjonalność? One są biedne...

"ktos tam pisal o zniszczeniu netscape czy jak to tam sie zwie ... moim zdaniem to netscape sie sam zniszczyl bo wypuszczal platna przegladarke."

Główną przyczyną i tak była ekspansja Microsoftu ze swoim IE.

"co do otwartego kodu to kazdy ma swoje zdanie ( nie lubie jak ktos kopiuje nieraz moj kod i go sprzedaje )"

Patenty na oprogramowanie zapewne lubisz? Nie ma to jak monopolistyczno-korporacyjny tok rozumowania...

"a jak by juz ktos chcial sprawdzic bezpieczenstwo przegladarek to niech wejdzie na strony z "laskami" i zobaczy ze kazda przegladarka wymieka"

Ale badzIEwie najbardziej, i oto tu chodzi! Przecież nikt nie pisze, że tylko Explorer jest dziurawy!

"Osobiscie uzywam kazdej przegladarki jaka mi wpadnie w rece jako webmaster dlatego wiem ze nie ma idealnej przegladarki :)"

Za to, jako webmaster, powinieneś wiedzieć która jest NAJGORSZA.

Avatar
Virtual_ManPL (niezalogowany) | 27.06.2008 16:30#57

Silnik Trident...
to ja podziekuje...

wole Mozille Firefox, Opere i Safari...

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Test: PocketBook Pro 612

Biblioteka w kieszeni
Recenzja nowego iPada

Rewolucja czy stagnacja?
Testujemy GALAXY NOTE

Czy to tablet z telefonem?
Test Garmin Forerunner 610

Osobisty asystent treningowy
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av