Thunderbird 3.1 już w kwietniu

19.12.2009 16:58, Autor: Jakub Kuchnio (morthius), Kategoria: News
NewsImage

Jak informuje Mozilla, finalna wersja Thunderbird 3.1 ma się ukazać już w kwietniu.

Dan Mosedale, jeden z głównych programistów czuwających nad rozwojem projektu Mozilla Thunderbird, opublikował informację o planowanej dacie premiery najnowszej wersji tego słynnego klienta poczty elektronicznej. Finalna wersja aplikacji ukazać się ma już 6 kwietnia, czyli zaledwie po czterech miesiącach od wejścia na rynek swojej poprzedniczki. Gdyby jednak do tego nie doszło, użytkownikom oddana zostanie w tym czasie wersja RC2.

Mozilla Thunderbird 3.1 korzystać będzie z ulepszonego silnika Gecko odpowiedzialnego za wyświetlanie stron internetowych. Wiązać się to ma z lepszą integracją programu z niektórymi usługami dostępnymi w Sieci (np. Google Calendar). Co więcej, aplikacja otrzyma także odmieniony ekran startowy, który prezentować będzie znacznie więcej informacji przydatnych z punktu widzenia użytkownika (np. ostatnio wykonywane czynności).

Nie sposób oprzeć się wrażeniu, że pomysł na krótszy cykl wydawniczy dla kolejnych wersji aplikacji został zaadoptowany z innego znanego produktu organizacji Mozilla – przeglądarki Firefox. Czas pokaże czy i w tym przypadku zmiany te okażą się być korzystne. Jako ciekawostkę, warto jeszcze zauważyć, że nazwy kodowe kolejnych wersji brać się będą od nazw słynnych plaż. Thunderbird 3.1 nosić więc ma przydomek Lanikai.

Najnowszą wersję stabilną programu Mozilla Thunderbird 3.0 można pobrać z naszego vortalu w wersjach dla Windows, Linux oraz Mac OS.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (44)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Jotgie | 19.12.2009 18:22#1

Już myślą o 3.1 a tu brak kompatybilnych dodatków i rozszerzeń na 3.0! Bardzo potrzebnych dodatków, bo bez nich to TB jest do luftu! Ja żałuję, że zainstalowałem 3.0 i trochę nie poczekałem, ale nie wiem jak wrócić. Nie wiem, czy powrót jest w ogóle możliwy?!

Avatar
f (niezalogowany) | 19.12.2009 18:23#2

lepiej niech dodadzą w karty tworzenie nowych wiadomości i książkę adresową...

Avatar
anonim1 (niezalogowany) | 19.12.2009 19:16#3

bez kompatybilnych wtyczek z TH 2.0 nie ma sensu aktualizacji na nowszą wersje.

Avatar
jedre (niezalogowany) | 19.12.2009 19:24#4

możecie podać przykłady jakich wtyczek wam brakuje?

Avatar
zch28 (niezalogowany) | 19.12.2009 19:40#5

Zainstalowałem na Ubuntu 8.10.
Pierwszy wielki minus. Przyciski na stałe w nagłówkach wiadomości. Marnuje to miejsce na ekranie i chyba się nie da wyłączyć. Kto to wymyślił???
Drugi minus: wygładzanie czcionek naekranie poszło w diabły.
Może to tylko na linuxie. Jeśli te 2 rzeczy nie zostaną NAPRAWIONE to nie zamierzam się aktualizować.

Avatar
jar82 (niezalogowany) | 19.12.2009 19:49#6

I tak wole poczta uslugi windows live :)
a ten programik mi sie nie podoba

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
w.p. | 19.12.2009 19:52#7

Zgadzam się co do przyciskó w nagłówkach - jeśli już miało by być to niech bedzie opcjonalnie... To chyba największa wada. Kalendarz jako wtyczka jest dostępny, podobnie minimalizacja do traya. Ja nic więcej nie potrzebuję. Byle by nie zamulało jak FF (dlatego przesiadłem się na Operkę)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Fanboj O | 19.12.2009 20:07#8

EssentialPIM Free. W wersji potrable. Rewelacja. I kalendarza, terminarza nie trzeba dosztukowywać. I z bakapami nie ma problemów.
Kiedyś używałem nawet TB. Nawet wysoko ceniłem ten wyrób, w przeciwieństwie do FF. Ale jak z FF, tak z TB rozwój w wyrobach Mozilli zaczął mi przypominać staczanie się w kierunku coraz mniej zorganizowanego chaosu. Poza wyższymi numerkami kolejnych wersji i raportami o załatanych dziurach i poprawionych bugach, nie widać jakiejś wizji kierunku do jakiego zmierzają te dwie aplikacje.
Niby jakiś rozwój jest, ale największa zaleta tego projektu zaczyna jakby uwierać. Chodzi o wtyczki, które często dojrzewają do kompatybilności kilka tygodni po wydaniu "grubszego" nowego wydania.
Jednocześnie nie wiem jak nowi klienci Mozilli mieliby się przekonać do produktu. W podstawowej wersji jest kompletnie ogołocony program. Nadmierna asceza. Uczenie się odpowiednich wtyczek potrafi nieco potrwać i moim zdaniem nie każdy musi mieć ochotę poświęcać na to czas.

Avatar
darnex (niezalogowany) | 19.12.2009 20:37#9

@up
moze dla was jako prywatnych uzytkownikow nie ma nic specjalnego w TB poza wtyczkami, ja natomiast sie przekonalem ze TB radzi sobie swietnie gdy mamy 10, 15GB skrzynki pocztowe, outlook niestety wysiadal i mialem zwykle sporo siedzenia by rozwiazac problem, a niestety w pracy czas jest na wage zlota.

Avatar
sławek.u (niezalogowany) | 19.12.2009 20:38#10

Ja wróciłem do poprzedniej wersji, bo ta "3" to lipa....nic nie ma kompatybilnego, a oni się chwalą, że "już" w kwietniu nowa wersja, śmiechu warte !!!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Marvel90 | 19.12.2009 21:12#11

Mój ulubiony program pocztowy :)
Akurat będę po maturze :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
JustShadow | 19.12.2009 21:32#12

Krótko, "The Bat", tylko tyle potrzebne do szczęścia.

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 19.12.2009 21:36#13

Powiem wam, że nie rozumiem tych którzy piszą że nie jest kompatybilna ta wersja, mi tam działa bardzo dobrze i podoba mi się, że sam szuka sobie serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej - to bardzo dobry ruch ze strony Mozilli, natomiast to jest klient pocztowy, służy do wysyłania i odbierania poczty, a jak ktoś chce wodotryski i inne cuda to piszcie do Mozilli

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Zdzislavo | 19.12.2009 21:51#14

Ludzie, pomyślcie czasem zanim napiszecie jakiś komentarz... Czy Mozilla odpowiada za rozszerzenia pisane przez innych programistów? Czy Mozilla ma aktualizować należący do kogoś innego kod?
Thunderbird 3 jest tworzony już dosyć długi czas (mnóstwo wersji testowych), a programiści zewnętrznych rozszerzeń przez ten czas nie ruszyli się ani trochę, żeby zapewnić kompatybilność z nową wersję. Więc czyja to jest wina, może nadal powiecie, że Mozilli? Może Mozilla ma łaskawie przypominać twórcom dodatków, żeby się wzięli do roboty?
No zastanówcie się trochę...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Roderick85 | 19.12.2009 22:13#15

"Nie sposób oprzeć się wrażeniu, że pomysł na krótszy cykl wydawniczy dla kolejnych wersji aplikacji został zaadoptowany z innego znanego produktu organizacji Mozilla – przeglądarki Firefox."
-zaadoptować to można dziecko lub delfina, a nie coś z przeglądarki Firefox :)

Avatar
Sandal8 (niezalogowany) | 19.12.2009 22:40#16

Jeśli chodzi o przyciski na stałe w nagłówkach wiadomości, jak można przeczytać a asystencie migracji, zrzucono ten element na karb rozszerzeń, aktualnie są trzy, które dają możliwość minimalizowania jak i dostosowywania. Większość dodatków z TB 2.0 działa, wystarczy TB Tech Toolkit i opcja komaptybilizowania. A poczta Windows Live to chyba inna kategoria... ale może się mylę. Który klient przypomni wam że być może nie załączyliście pliku o którym piszecie w treści? Otwieranie wiadomości w kartach to bajer... Jak jeszcze ktoś do opcji archiwizowania dorzuci jakąś fajną wtyczkę... ehhh.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
prz3m3k84 | 19.12.2009 23:47#17

@JustShadow
Jak lubisz płacić za coś, co masz za darmo to tak:)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pawonashi | 20.12.2009 0:16#18

Moglibyście się trochę zastanowić, nim coś napiszecie... jeżeli w poprzedniej wersji korzystaliście z wtyczek, to po co w ogóle się przesiadaliście się na nową, zanim się nie upewniliście, że są dostępne dla tej wersji? Przecież przeważnie jest tak, że wtyczka robiona jest pod konkretne wersje.
Osobiście uważam, że program jest dobry, automatycznie wykrywa konfigurację serwerów, pokazuje katalogi osobno dla każdego konta, pomysł z kartami w programie pocztowym też jest całkiem dobry (chociaż wkurza mnie, że tworzenie nowych wiadomości odbywa się w nowym oknie). Byleby się nie zamulał jak Firefox, a pozostanie dla mnie najlepszym darmowym programem pocztowym :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
zahariash | 20.12.2009 6:52#19

Płaczecie nad niekompatybilnością wtyczek, a większość z nich w rzeczywistości jest kompatybilna. Po prostu powstały przed TB w wersji 3 i trzeba im podbić numerek wersji w pliku konfiguracyjnym. Pełno przepisów w necie jak to się robi. Zasada taka sama jak przy firefoksie. Nie ma sensu obwiniać program o to, że twórcy wtyczek zaspali.

Ikonki faktycznie zajmują miejsce...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Dimatheus | 20.12.2009 7:40#20

Skoro wkrótce cykl rozwojowy Thunder Birda ma być zbliżony do Firefox'a tylko czekać, jak zostanie jeszcze bardziej udoskonalony - w końcu między 2 a 3 skok jest olbrzymi. A co do rozszerzeń - to głównie pole do popisu ich autorów; w rozszerzeniu wystarczy dodać informację o kompatybilności i dane rozszerzenie powinno w kliencie działać. :)

Avatar
golem14 (niezalogowany) | 20.12.2009 8:57#21

Wszędzie okno podglądu wiadomości i F8 oczywiście nie działa. Da się to globalnie wyłączyć bo ja takiej opcji nie widzę.

Avatar
pixi (niezalogowany) | 20.12.2009 9:08#22

@do marud z dodatkami:
Jest możliwość wejścia w about:config i zmiana klucza:
local_install.extensions.checkCompatibility;false

Nie pamiętam jak wejść w about - być może przez Dodatek MR Tech Toolkit i wtedy pojawia się w opcjach "Edytor ustawień". Pamiętam że jakiś Dodatek instalowałem - ale mam tego tyle że nie pamiętam jaki.

Na razie te przyciski mi nie przeszkadzają, ale pewnie też idzie je wyłączyć.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pikaczu | 20.12.2009 9:41#23

jest gdzies opublikowany screen tego nowego okna glownego?

Avatar
awer (niezalogowany) | 20.12.2009 10:16#24

Ja ma Vistę i miałem problem ten wbudowany w Vistę nie poprawia Polskiej pisowni a ten to robi.Dla mnie super program pocztowy,nie każdy jest orłem w Polskiej pisowni.Błąd raz na kilka E-mail się zdarzy.A tu nic Thunderbird rządzi

Avatar
9 (niezalogowany) | 20.12.2009 11:36#25

Zainstalujcie rozszerzenie nightly tester tools i wszystkie inne rozszerzenia, dodatki będą działały w 3.

PS:
Swoją drogą jestem bardzo ciekaw jakich rozszerzeń Wy używacie skoro nie macie takich podstawowych i najważniejszych jak nightly tester tools.

Avatar
jgrzmmm (niezalogowany) | 20.12.2009 12:57#26

#pixi: MR Tech Toolkit sam w sobie posiada opcję kompatybilizacji dodatków i wszystkie których używałem w wersji 2.cośtam, działają teraz w wersji 3.0

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
m4rciniak | 20.12.2009 15:30#27

Widzę narzekania i fajnie, ale jak DLA MNIE to nie ma lepszego, tyle:]

Avatar
Wacex (niezalogowany) | 20.12.2009 15:30#28

Kiedyś używałem znakomitego The Bata, ale dzisiaj Thunderbird 3 mu nie ustępuje wiele, a nawet w paru kwestiach jest lepszy.
Używać i nie marudzić, bo za darmo równie dobrego softu nigdzie nie dostaniecie.

Avatar
Nixxx (niezalogowany) | 20.12.2009 15:51#29

Powinni dodać tworzenie nowych wiadomości w kartach na kształt Lotus Notes. To taz. Dwa: usnąć komunikat przy odpowiadaniu: "blblblb napisał ,że:", trzy: poprawić edycję stopki tak abym mógł wpisać np imię i nazwisko i w sposób prosty wybrać kolor i czcionkę tekstu. (stopka w HTMLu nie jest mi potrzebna), wprowadzić opcję odpowiedz/odpwiedz wszytkim z historią i bez historii (tak jak w lotus notes)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 20.12.2009 18:23#30

Program zagościł u mnie tydzień. Taki sam niewypał jak Firefoks. Dużo huku, ale jest cienki. Może zainstaluję wersję 10, a na razie korzystam z Pegasus Mail

Avatar
Uzerrr (niezalogowany) | 20.12.2009 18:39#31

Hmm, za aktualnosc dodatkow odpowiadaja uzytkownicy, ktorzy je napisali. Nie ma co wiec wieszac psow na Mozilli Found. tylko czekac cierpliwie, albo wziasc sie za napisanie wtyczki od nowa, tudziez jej aktualizacje. Proste prawda?

Avatar
MP (niezalogowany) | 20.12.2009 18:49#32

@master_zonk6
Myślałem że taki hardkorowy fan Opery korzysta z OperaMail...
Czy Ciebie przypadkiem nie molestował ktoś z Mozilli? Wykazujesz patologiczną wręcz niechęć do jej produktów.
Co jest "cieńkiego" w Thunderbirdzie? Słuchamy z uwagą.

Avatar
io07 (niezalogowany) | 20.12.2009 20:32#33

Z wersji na wersję jest lepiej, widać tutaj postępy. Nie są duże ale zawsze. W kwestii grafiki wprost przeciwnie, tutaj zdecydowany regres. Czyżby Mozilla nie miała grafików?
Do trójki polecam zainstalować od razu jakiś motyw.

Avatar
pixi (niezalogowany) | 20.12.2009 20:55#34

@master_zonk6
Jak zwykle dużo bleble, ale zero konkretów.
A może te "brzytkie" dodatki nie są takie złe, jak się spróbuje???

@MP
@master_zonk6 ma coś co zachwala, a sam tego nie używa - typowy Operowiec??
Ale szczena mi opadła...
"Opera ma wbudowanego świetnego klienta poczty, torrenta,..." - chciałoby się zacytować.
Widocznie zaczął trafiać na ten sam mur co ja - "brak możliwości konfiguracji" lub "funkcjonalność o ograniczonych możliwościach".

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
PolishNetwork | 20.12.2009 23:39#35

I tak wolę standardową pocztę przez przeglądarkę (w Gmail'u lub Windows Live)... Jedyny minus to trochę wolniejsze działanie i brak możliwości automatycznego sprawdzania wiadomości co jakiś czas.

Avatar
friko (niezalogowany) | 21.12.2009 9:05#36

Straszne...nie dość że wersja 3.0 zamula na mailach okropnie (2 nie miała takich problemów),to na dodatek działa jak chce.
Ja wole wersje 2, przynajmniej była dopracowana.

Avatar
n1cram (niezalogowany) | 21.12.2009 14:33#37

przeszedłem na TB3,0 jest dużo fajniejszy od 2.x! polecam! używam portable USB wersji!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 21.12.2009 14:41#38

@pixi
"""A może te "brzytkie" dodatki"""
Pisz po polsku. W moim regionie (nie wiem jak w twoim), pisze się brzydkie.

""""Opera ma wbudowanego świetnego klienta poczty, torrenta,..." - chciałoby się zacytować."""
Owszem. Klient poczty jest świetny. Używam OperaMail jak i bardziej zaawansowanego Pegasus Mail.
z Torrentów nie korzystam, więc nie miałem okazji przetestować tego. Domyślam się, że klient torrentów jest kiepski dla ludzi, którzy masowo pobierają media i software z tej sieci.

"""funkcjonalność o ograniczonych możliwościach"""
W tym masz rację. OperaMail to prosty klient poczty. Podobnie jak Thunderbird do zaawansowanych programów nie należy.

"""brak możliwości konfiguracji"""
Możliwość konfiguracji jest i to bardzo prosta

@MP
""Czy Ciebie przypadkiem nie molestował ktoś z Mozilli? Wykazujesz patologiczną wręcz niechęć do jej produktów"""

Bez przesady. Wyrażam tylko swoja opinię. Produkty Mozilli oceniam na 5/10. Żadne to cudo.

"""Co jest "cieńkiego" w Thunderbirdzie? Słuchamy z uwagą.""""
Następny. Człowieku pisz poprawną polszczyzną. Są różne gwary. Np. w moim regionie pisze się i wymawia "cienkiego". Do szkoły chyba chodziłeś...
A minusy:
- ubogi interfejs
- uboga funkcjonalność niczym OperaMail, z jedną różnica - w Operze wszystko jest rozmieszczone intuicyjnie i tak jak należy
- mimo sprawdzenie wiadomości na serwerze pasek postępu ciągle przelatuje
- kiepski filtr antyspamowy. Do każdej wiadomości należałoby się tworzyć regułę.
- nie pobiera wszystkich wiadomości z serwera
- i to wkurzające najbardziej. Podczas konfiguracji konta na o2, podczas ręcznej konfiguracji przeskakują cały czas porty i z IMAP na POP mimo ZATRZYMANIA automatycznego sprawdzania ustawień
Hmmm już wiem. Trzeba doinstalować 1000 wtyczek, by to chodziło tak jak trzeba. Ogólnie badziewie i nic więcej.

Avatar
zogr (niezalogowany) | 21.12.2009 16:13#39

master_zonk6 napisał:
"Pisz po polsku. W moim regionie (nie wiem jak w twoim), pisze się brzydkie.", "Następny. Człowieku pisz poprawną polszczyzną...".
W tym samym poście uraczył nas takim zdaniem:
"mimo sprawdzenie wiadomości na serwerze pasek postępu ciągle przelatuje".
Wole zostawić zachowanie tego strażnika języka polskiego bez komentarza. Gdyby kolega master_zonk6 miał wątpliwości to nie chodzi tylko o literówkę.

Avatar
MP (niezalogowany) | 21.12.2009 18:51#40

@master_zonk6
Przed rozpoczęciem polonistycznej krucjaty powinieneś chyba zauważyć, że ja i pixi użyliśmy takiego malutkiego znaczka ("). To trochę zmienia postać rzeczy, ale być może w Twoim regionie się tego nie używa...
Minusy Tb wg zonka:
1. Ubogi interfejs: cóż, docenisz prostotę i ascetyczność interfejsu, jak będziesz go używał częściej, niż tylko przy okazji czytania maili od ziomków z NK. Nie każdy też lubi soft skrzący się kolorami i bajerami jak bożonarodzeniowa choinka. Jednak jeśli masz ciągoty w tym kierunku to koniecznie wypróbuj IncrediMail. Zawsze można też dodać do Tb motyw i skonfigurować interfejs pod własne potrzeby i preferencje.
2. Uboga funkcjonalność (...blablabla...): najwyraźniej inaczej rozumiemy pojęcie funkcjonalności.
3. Nie mam pojęcia o co Ci chodzi z "przelatującym paskiem". Nie mam tego problemu.
4. Filtr antyspamowy: Kiepski? W porównaniu z czym?
5. Nie pobiera wszystkich wiadomości z serwera: Nigdy nie miałem takiej sytuacji. Może po prostu przekombinowałeś z w/w filtrem antyspamowym?
6. Konfiguracja konta na o2: Nie wiem, nie odpowiem, sorry. Jedno z kont mam na tlenie, ale wszystko gra, więc nie czuję potrzeby grzebania w ustawieniach. Możliwe że to bug programu (zgłosiłeś? ;)) a może problem leży po stronie o2.

"Produkty Mozilli oceniam na 5/10" i parę linijek dalej "Ogólnie badziewie i nic więcej". Nie ma to jak wyważona, chłodna ocena, nie? :)
I na koniec, do znudzenia: po raz kolejny mylisz wtyczki (plugins) z rozszerzeniami (extensions).

Avatar
pixi (niezalogowany) | 21.12.2009 19:00#41

@zogr
Nie dziw się że się zbuldoczył. Parę miesięcy temu wykłócał się że Opera ma wszystko co trzeba - a tu wtopa. Musi używać dwóch programów pocztowych...

@master_zonk6
Masz pecha bo programu pocztowego szukałem dłuuugooo. Pierwszy był TB i poleciał. Później była reszta (łącznie z Pegasusem i The Bat - do testów tylko pełniusieńkie wersje) - odpadły. Co się okazało?? Tylko TB miał możliwość dokonfigurowania pod moje wymagania.

"A minusy:"
"- ubogi interfejs" - a ja marzę o interfejsie jaki miałem w Amidze (YAMN) - prosty i wszystkie potrzebne opcje "pod ręką". I dzięki dodatkom mam to co chciałem - choć trochę pracy poświęciłem.
"uboga funkcjonalność niczym OperaMail," - z jedną "drobną" różnicą - funkcjonalność TB możesz sobie sam poszerzyć.
"- mimo sprawdzenie wiadomości na serwerze pasek postępu ciągle przelatuje" - o co chodzi??? A może jestem "ślepym i głupim" (to z poprzedniego newsa), ale chyba nie jedyny który nie rozumie tego zdania.
"- kiepski filtr antyspamowy. Do każdej wiadomości należałoby się tworzyć regułę." - jak dobrze pamiętam wystarczyła mi jedna reguła. Poczta niechciana do katalogu spam - opróżnianego z automatu po 24h. W tej chwili raz na parę miechów zaznaczam jakiś spam jako "niechciana" i znowu mam spokój.
"Podczas konfiguracji konta na o2, podczas ręcznej konfiguracji przeskakują cały czas porty i z IMAP na POP mimo ZATRZYMANIA automatycznego sprawdzania ustawień" - kiedyś używałem konta na O2 - nie było problemów, w tej chwili nie mam jak sprawdzić. Ale nie spotkałem serwera który robiłby mi numery. Braki połączenia - owszem.

"Hmmm już wiem. Trzeba doinstalować 1000 wtyczek..." - mogę z całą pewnością stwierdzić że 500 wystarczy (LOL)...
Ale to niewielka cena za program, który używam często.
A jest wygodny, funkcjonalny, zoptymalizowany i miły dla oka (taa - na koniec wrzuciłem motyw by mieć okrągłe 500).

"Pisz po polsku." - z braku argumentów, taki też dobry - niech będzie.
Ale "Sprawdzanie pisowni - moduł zbędny" - ja bym powiedział że niezbędny. No i wreszcie się doczekaliście.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 22.12.2009 9:21#42

@MP]
"""Możliwe że to bug programu (zgłosiłeś? ;))""""
No wybacz, ale taki bug w głównym składniku programu, dotyczącym zakładania konta?? No comment
Sprostuję. Chodzi o to, że gdy wpisujemy swój adres e-mail, hasło itd, klikamy na dalej, następuje pobieranie lub wykrywanie (mniejsza z tym) ustawień pop i smtp. Program nie może znaleźć ustawień, to klikam na Zatrzymaj. Próbując ręcznie wpisać porty, okazuje się, że nic z tego. Po wpisaniu odpowiedniego portu pop przeskakuje ten od smtp i na odwrót. Przeskakuje też samo między imap a pop. Tak, że nie idzie skonfigurować w kreatorze poczty dla o2.
Dlaczego nie znalazłem takich błędów w Pegasus Mail, czy Opera Mail???
Czyżby Thunderbird pisany był przez amatorów?? Raczej nie.

Avatar
MP (niezalogowany) | 22.12.2009 10:11#43

@master_zonk6
Nawet nie liczyłem że (jesli to bug) to zgłosisz to. Stąd ten uśmiech. W końcu Mozilla to ZUO...
Ponownie napiszę, bo chyba Ci umknęło: moja skrzynka na o2 działa bez najmniejszych problemów. Więc można to poprawnie ustawić i wątpliwe, że to błąd programu.
Jak sobie z tym radzą OperaMail i Pegasus - nie mam pojęcia. Pegasusa nie używam od wieków, o kliencie poczty w Operze mam ugruntowane zdanie, ale nie go nie wypowiem żeby nie rozpalać dyskusji...

Avatar
JamJest (niezalogowany) | 22.12.2009 23:46#44

Thunderbird w wersji 2.0.0.23 zajmuje około 21Mb ramu, wersja 3.0 natomiast ponad 40Mb. Nie dziękuję. To jest tylko program pocztowy, robią z niego kolejna krowę i taki apetyt na ram nie ma żadnego uzasadnienia moim zdaniem, zwłaszcza patrząc na te tzw. nowości.
Nadal nie zmieniono czytelności i funkcjonalności wprowadzania ręcznie ustawień kont. Nadal nie ma wbudowanego mechanizmu umieszczania Thunderbirda w tray po zminimalizowaniu. Przeczekam tą zbiorową histerię związaną z 3.0, zainstalowałem ale właśnie wróciłem do poprzedniej.
Mam duży zarzut do optymalizacji. Ja rozumiem, że teraz ram nie jest problemem jak dawniej ale mimo wszystko niedorzecznym jest by program pocztowy zjadał na dzień dobry 40 i więcej megabajtów pamięci.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av