Thunderbird 3 krytykowany za niską wydajność

06.08.2010 13:47, Autor: Michał Majchrzycki (mmaj), Kategoria: News
NewsImage

Na blogu dewelopera tworzącego oprogramowanie monitorujące pracę aplikacji pojawiła się krytyka klienta pocztowego Mozilli. Jego zdaniem wydajność Thunderbirda 3 jest znacznie gorsza od wcześniejszej wersji programu.

Tekstu zamieszczonego na blogu Performance Protector nie można traktować jako zupełnie obiektywnego. Jego autor zajmuje się tworzeniem darmowych rozwiązań do śledzenia pracy systemu i programów używanych przez użytkownika. Mimo tego warto zwrócić uwagę na zamieszczoną krytykę Thunderbirda 3. W testach zbadano wersje 3.0 i 3.1.1 programu, a także 2.0.0.24. Przede wszystkim nowsze wydanie klienta poczty Mozilli dużo bardziej wykorzystuje procesor niż jego poprzednik. Thuderbird 2 zwiększał pracę procesora średnio o 0,3%, podczas gdy w wersji 3 programu wzrasta ona do 30%. Podobnie rzecz ma się z zużyciem pamięci. Thunderbird 3 zużywa dwukrotnie więcej pamięci niż jego poprzednik. Warto też zwrócić uwagę na wykresy pokazujące czytanie danych z twardego dysku podczas pracy programu.

Zamieszczone na blogu statystyki wskazują, że klient poczty Mozilli w wersji 3 posiada wiele wad w porównaniu z poprzednim wydaniem. Za zwiększone zużycie pamięci i zwiększenie pracy procesora odpowiedzialne są nowe funkcje w Thunderbirdzie. Chodzi o globalne wyszukiwanie i Indexer. Narzędzia te służą do zaawansowanego wyszukiwania e-maili w odebranej poczcie. Kolejnym problemem jest synchronizacja wiadomości w kontach IMAP. Thunderbird 3 zapisuje wszystkie połączenia na dysku komputera. Aby zwiększyć wydajność programu proponowane jest wyłączenie narzędzi służących do wyszukiwania, a także funkcji synchronizującej wiadomości z kontami IMAP.

O ostatniej aktualizacji Thunderbirda do wersji 3.1.2 informowaliśmy wczoraj.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (67)  

Avatar
Gość0 (niezalogowany) | 06.08.2010 13:52#1

Potwierdzam. TB3 pochłania więcej zasobów niż TB2. Szukam lżejszego klienta poczty zamiennika z kalendarzem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dav4 | 06.08.2010 13:56#2

Niestety to prawda, lekko przymula... no ale przywykłem już do tego że programy Mozilli muszą chwilę pomyśleć ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Maciej_S | 06.08.2010 13:59#3

Testy oczywiście dotyczą wersji pod Windows.

Avatar
uosiu (niezalogowany) | 06.08.2010 14:11#4

mi działa dobrze i nie muli, a indeksowanie to najlepsza rzecz jaką wprowadzili. wyszukuje się nawet szybciej i lepiej niż w Eudorze

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
w.p. | 06.08.2010 14:12#5

No proszę - myślałem że tylko ja narzekam. Teraz mam nowy sprzęt i daje się żyć ale i tak chętnie bym poszukał zamiennika. Gmail odpada (bo tak!), The Bat! nie ma kalendarza, Evolution właśnie zainstalowane i zobaczymy ale sądzę że na windzie będzie wolne i sypiące się... Niestety ze względów zawodowych migracja na Pingwinka nie jest możliwa :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Fanboj O | 06.08.2010 14:18#6

Windows Live Manager i po problemach.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
trux | 06.08.2010 14:18#7

Michał Majchrzycki (mmaj)@
"Na blogu dewelopera tworzącego oprogramowanie monitorujące pracę aplikacji pojawiła się krytyka najnowszego klienta pocztowego Mozilli."

Test dotyczył Thunderbirda 2 w wersji 2.0.0.24, oraz Thunderbirda 3 - 3.0 i 3.1.1.
Natomiast, najnowszy Thunderbird ma numerek 3.1.2. Po raz kolejny podaje Pan nie prawdziwe informacje.

"Tekstu zamieszczonego na blogu Performance Protector nie można traktować jako zupełnie obiektywnego. "

Podobnie jak ten news...

Testy były przeprowadzone na trzech systemach: Windows XP, Windows 7 i Ubuntu (nie podano wersji). Jest dla mnie mało prawdopodobne aby zużycie procesora jak i ramu było identyczne dla trzech różnych systemów operacyjnych.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
smaky | 06.08.2010 14:21#8

Takie wady to nie wady.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kubus94 | 06.08.2010 14:29#9

No tak - tylko, że obecnie coraz więcej osób nie korzysta już z klientów poczty takich jak Thunderbird czy Outlock, a z internetowych skrzynek pocztowych.

Gmail już od dawna oferuje możliwość ściągania poczty z innych skrzynek, przypisywania poczty do innych kart i rozszerzania swoich możliwości za pomocą dodatków z labolatorium. Pozwala to jeszcze bardziej uatrakcyjnić swoją skrzynkę. Dodatkowo wszystkie dane przetrzymywane są na serwerach Google'a, co niesie ze sobą spore korzyści - po pierwsze przez to, że mamy do nich dostęp z każdego miejsca na świecie, niezależnie od tego gdzie i na jakim komputerze pracujemy. Po drugie, nawet w przypadku awarii komputera, nie tracimy do nich dostępu, a po trzecie dzięki integracji Gmaila z innymi usługami Google, takimi jak kalendarz czy webowe dokumenty, z jednego okna przeglądarki możemy wykonać bardzo dużo czynności.

Dlatego Thunderbirda, porzuciłem gdy przesiadłem się do Gmaila. I obecnie żaden program, nie przymula mi już komputera i nie zakłóca jego poprawnej pracy...

Avatar
`1234567 (niezalogowany) | 06.08.2010 14:32#10

Mi te nowe funkcje bardzo odpowiadają, więc jestem gotów znieść ten skok zasobożerności, tym bardziej że nie mam go cały czas włączonego a uruchamiam go tylko kilka razy dziennie, by sprawdzić czy coś przyszło po czym go wyłączam. Przydałaby się możliwość wyłączenia nowych funkcji aby ci ze słabszym sprzętem mogli go sobie dostosować do swoich wymagań.

Avatar
taki _jeden_gosc (niezalogowany) | 06.08.2010 14:38#11

Widzisz kubus94, to tak jakbyś miał tylko pieniądze wirtualne, dostępne zewsząd i zawsze - wystarczy znać hasło. Super sprawa jak wszystko działa jak należy. A co jak nie ma dostępu do netu, a co jak ktoś pozna Twoje hasło?
Nie od dzisiaj przypuszcza się (wiadomo), że wycieki danych z googla, to nie przypadek. W myśl zasady "kto da więcej". Wszystko ma swoją cenę.
Oczywiście jeśli w Twojej skrzynce są tylko liściki miłosne od Twojej dziewczyny, to żaden problem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemopk | 06.08.2010 14:40#12

pytanie do AUTORA:
cytat oryginał:
"The second feature is the Message Synchronization of IMAP accounts. Thunderbird synchronizes the IMAP folders and saves the messages locally on the hard disk of the machine. It means that all your IMAP accounts reside on the machine hard disk"
cytat tłumaczenie:
"Thunderbird 3 zapisuje wszystkie połączenia na dysku komputera"
Gratulacje jakże trafnego i rzetelnego wyjaśnienia !!!!

Druga sprawa:
"Tekstu zamieszczonego na blogu Performance Protector nie można traktować jako zupełnie obiektywnego"
proszę o wyjaśnienie dlaczego. Jeżeli piszemy o czymś co wg nas nie jest obiektywne, to podajmy przyczynę.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 06.08.2010 14:43#13

Potwierdzam, muli i po instalacji należy wykonać te dwie czynności. Wyłączyć synchronizację i indeksowanie. Wtedy jest ok. Nie zmienia to faktu, że mi również lepiej pracowało się na wersji 2 TB.

Avatar
MarekkeraM (niezalogowany) | 06.08.2010 14:53#14

Niestety to prawda. Wersja 3 jest nie do przyjęcia. Jak się coś zrobi i działa to się to powinno zostawić a nie dopieszczać i tym samym przedobrzać....

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
GL1zdA | 06.08.2010 14:54#15

Trudno, żeby indeksowanie nie wymagało zasobów. A synchronizacja IMAP jest wykonywana właśnie w celu indeksowania - jak miałby szukać w mejlach, których nie posiada?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Meszuge | 06.08.2010 14:54#16

@w.p.
"The Bat! nie ma kalendarza".

Racja, nie ma. W The Bat! nazywa się to Terminarz. :-)

Avatar
Gruba Zośka (niezalogowany) | 06.08.2010 15:05#17

The Bat! najlepszy jako klient poczty w ogóle. A z darmowych wystarczająco dobra jest Opera - po co instalować obok mulastego Thunderbirda? Czy ktoś z was potrafi to logicznie uzasadnić?

Avatar
gnat (niezalogowany) | 06.08.2010 15:09#18

Jest Windows Live wcale nie gorszy, a lżejszy. Wada dla niektórych wymaga legalnego systemu

Avatar
Klaman123 (niezalogowany) | 06.08.2010 15:10#19

Ale bzdury! TB 2 zjadal ~60 MB pamieci. TB 3 -- 47 MB. I kiedy oni mierzyli obciazenie procesora, ze wyszlo im 30%? Podczas indeksowania? Przeciez taka operacja musi pozrec mocy. U mnie caly czas odpalony TB3 -- zagladam w manadzer zadan i non-stop 0%. Ze czasami zamuli -- logiczne to jest, kiedy musi zindeksowac setki czy tysiace wiadomosci. Jaki program przeprwadza takie zadanie bez zadnego obciazenia procesora?
A Wy, zamiast sprawdzic, jak to sie ma do rzeczywistosci, bezkrytycznie powielacie takie bzdury. Chyba musi Wam brakowac tematow do newsow.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Dimatheus | 06.08.2010 15:25#20

Hej,

Jak tak czytam komentarze osób, które piszą, że im się TB przycina, to zastanawiam się, na jakich archaicznych maszynach Wy pracujecie.

@ kubus94 - "po pierwsze przez to, że mamy do nich dostęp z każdego miejsca na świecie (...) Po drugie, nawet w przypadku awarii komputera, nie tracimy do nich dostępu..."

Do praktycznie każdego z kont funkcjonuje dostęp przez witrynę WWW. A dodatkowo mamy dostęp do mail'i nawet wtedy, gdy nie mamy dostępu do internetu.

@ kubus94 - "Dodatkowo wszystkie dane przetrzymywane są na serwerach Google'a, co niesie ze sobą spore korzyści"

Łącznie z tym, że Google coraz więcej o Tobie wie. :P

Pozdrawiam,
Dimatheus

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 06.08.2010 15:29#21

gdzie MP?
Jemu działa najlepiej? Powinni brać od niego przykład. Widocznie nikt nie potrafi skonfigurować Thunderbirda, prócz niego.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 06.08.2010 15:43#22

dlaczego tak proste programy jak Firefox i Thunderbird dowalają tak komputerom. Może ta fundacja ''non profit'' podpisała umowę z producentami podzespołów? Co nowsza wersja to bardziej ociężała, a przecież nie dodano tam nic oprócz setki łat. No chyba że tryb prywatny zajmuję 50 MB RAM więcej ekstra.

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 06.08.2010 15:46#23

@zonk

Wiem, że chciałbyś, aby komputer trzeba było zmieniać raz na 20 lat, ale postęp technologiczny jest nieubłagany... :]

Pozdrowienia dla Twojego "komputera" ... :)

i łącza.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fffatman | 06.08.2010 16:06#24

@taki _jeden_gosc:
"A co jak nie ma dostępu do netu, a co jak ktoś pozna Twoje hasło?"
A jak ci wywiercą dziurkę w baku?

@gnat: Gmail nie wymaga "systemu" tylko działa.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 06.08.2010 16:08#25

@klm2
Wychodzi na to, że dla przeglądarki jesteś gotów wymieniać sprzęt co 2 lata. Inni są bardziej obiektywni: coś nie działa, muli >>>> WYWALAM TO.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 06.08.2010 16:10#26

@kubus94
Wygodniej jest kliknąć w przeglądarce w guzik "Sprawdź pocztę", czy wejść i zalogować się bezpośrednio na stronie? :]

Avatar
off-ow (niezalogowany) | 06.08.2010 16:15#27

Ja tam nie używam Thunderbirda ;) mam skrzynkę w na inbox i zero spamu od miesiąca, plus dodatkowy program w trayu który uruchamia stronę z grafą podobną do thunderbirda

Avatar
dzidka z Rakowca (niezalogowany) | 06.08.2010 16:26#28

Opera. Dla przyjemności i ucieczek od domowych obowiązków. A jeśli chodzi o klienta pocztowego to skoro Thunderbird jest tak ociężały, bardziej od niego polecam Pocztę Polską i jakiegoś przystojnego listonosza. I przesyłkę z Allegro z rana przyniesie i o pogodzie porozmawia, nawet za kolanko potrzyma kiedy mąż w pracy przegląda tony spamy Thunderbirdem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Molekularny zajad | 06.08.2010 16:54#29

Ja używam Opery jako klienta poczty. Wygodne jest to, że mam wszystko w jednym miejscu, a przeglądarka odpalona u mnie non stop. Ale z innych klientów jak ktoś nie używa Opery polecam Windows Live Mail, ladna, synchronizacja kontaktów, kalendarza, poczta bez spamu. Miło ogólnie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
terr | 06.08.2010 17:08#30

Przy wysyłaniu Tb 3 zżera 100 % procesora 2,53 GHz, czyli nie takiego jeszcze ostatniego. Przy Tb 2 wysyłanie przebiegało niezauważalnie.

Avatar
off-ow (niezalogowany) | 06.08.2010 17:37#31

Ja tam nie używam Thunderbirda ;) mam skrzynkę w na inbox i zero spamu od miesiąca, plus dodatkowy program w trayu który uruchamia stronę z grafą podobną do thunderbirda

Avatar
TB user (niezalogowany) | 06.08.2010 17:44#32

Smieszne, uzywam TB3.1 w wydaniu Debianowym, czyli IceDove na mojej Nokii i nie narzekam na wydajnosc.

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 06.08.2010 17:48#33

@zonk

To wywal i nie ***** tu wiecej o tym samym. Jak dla mnie jesteś człowieczkiem co to kiedyś kupił sobie komputer, jakieś 7 lat temu, obecnie ma 512 ramu i mysli, że dojedzie na tym jeszcze z 5 lat. Chłopie obudź się, założę się, że mulenie Thunderbirda i Firefoksa to wierzchołek góry lodowej na Twoim komputerze. To tyle w temacie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DanexStar | 06.08.2010 18:15#34

Z artykułem się w 100% zgadzam! Nie chodzi mi tu wcale o zasoby, ale o komfort pracy.
Ta wersja jest jak nowy interfejs YouTube - wszystko ze sobą zlane i nieczytelne..
Męczyłem się z tą wersją przez jakiś czas, ale w końcu przypomniałem sobie o Outlook Express - mimo swoich wad, jest dla mnie najwygodniejszy. :d

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
trux | 06.08.2010 18:18#35

Nie wiem jak u innych, ale u mnie TB w wersji 64 bitowej zabiera do 90 MB ramu. Nie wydaje mi aby to było dużo.

Avatar
bitx (niezalogowany) | 06.08.2010 18:25#36

Trux 90 MB to nie dużo ? Według mnie to bardzo dużo. Zresztą Mozilla robi coraz gorsze oprogramowanie i mami użytkowników hasłami typu "poznaj swoje prawa" zamiast wziąc się ostro do roboty.

Avatar
mariant (niezalogowany) | 06.08.2010 19:13#37

kiedyś dawno temu na Debianie nie mogłem skonfigurować poczty na TB ( onet ) bo z innymi kontami nie było żadnych kłopotów ,mając XP-ka na drugim dysku skonfigurowałem biegusiem outlook 2003 i od tej pory nie zamienię na żaden inny..

Avatar
anusia@1991 (niezalogowany) | 06.08.2010 19:37#38

@klm2
Jak zelota gadasz, jak zelota... Pan Zonk ma rację, że chwali to co dobre a wytyka braki chłamowi. Jest to zupełnie naturalne jak dla mnie.

Avatar
qwerty2010 (niezalogowany) | 06.08.2010 19:43#39

Niech zmienią Amigę na peceta to wtedy pogadamy

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 06.08.2010 19:46#40

@trux
no pewnie. Thunderbird to zaawansowany klient poczty z interfejsem w 3D, wodotryski, animacje... Dlatego takie zużycie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 06.08.2010 19:55#41

@klm2
nie. Pierwszy miałem w 98, a drugi kupiłem w 2002 za prawie 5k i mam do dziś. Gdy w 2002 nowe komputery miały po 128 MB RAM, mój miał 384 MB, czyli był w. w kosmos. To tak jak teraz miałby z 10 GB RAM. Teraz jest podrasowany i działa b. sprawnie. W gry nie gram, a dla samego Firefoksa nie będę kupował komputera. 95 procent programów działa dobrze. Sądzę, że za 2 lata niestety będę zmuszony kupić nowy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 06.08.2010 19:59#42

ps
obecnie mam 1024 MB 333 MHz.
Hehe

Avatar
ja899 (niezalogowany) | 06.08.2010 20:04#43

The Bat ma kalendarz

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Wacex | 06.08.2010 20:07#44

Nie wiem, co i jak badał ten deweloper, ale z moich doświadczeń wynika, że nowy Thunderbird 3, jest nieco szybszy od poprzednika i zużywa mniej pamięci.
Jak każdy program Mozilli muli, ale i tak nie ma dla niego konkurencji wśród darmowych klientów pocztowych po polsku.
Z płatnych tylko The Bat! jest lepszy.
Klient pocztowy Opery czyli M2 jest w swoim zamyśle świetny, ale działa niepewnie, ciągle wyłażą jakieś drobne bugi, wszystko przez coraz to nowsze wersje Opery, często niedopracowane przez pośpiech. Dlatego, wolę mułowatego, ale niezawodnego Thunderbirda + nieoceniony dodatek Lightning.
Indeksowanie łatwo wyłączyć, wyszukiwanie nadal działa, a program chodzi sprawniej.
Polecam! Nic lepszego za free nie znajdziecie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Jotgie | 06.08.2010 22:27#45

Zawsze mnie dziwi słowo: WYDAJNOŚĆ. Ja wolę większą (lepszą) funkcjonalność kosztem wydajności. Zresztą, przy moim łączu 24 MBps wydajność nie ma wielkiego znaczenia...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
KonradK | 06.08.2010 22:34#46

"The second feature is the Message Synchronization of IMAP accounts. Thunderbird synchronizes the IMAP folders and saves the messages locally on the hard disk of the machine. It means that all your IMAP accounts reside on the machine hard disk. This feature was already in Thunderbird 2 but its default was turned off. In Thunderbird 3, its default was changed to be on. In addition, if Thunderbird 2 was migrated to Thunderbird 3, this feature was turned on automatically, even if it wasn't turned on in your Thunderbird 2 settings!"

Przy aktualizacji TB2 do TB3 zostałem zapytany przez Menedżera Migracji, czy włączyć synchronizację dla IMAPa, więc nie wiem, w czym problem (chodzi o ostatnie zdanie cytatu). Może dla tych, co na wszystko odpowiadają "ja, ja..".

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cirrus | 06.08.2010 23:09#47

Ok, ale jak wyłączyć w TB3 "funkcję synchronizującą wiadomości z kontami IMAP" ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
KonradK | 06.08.2010 23:21#48

@cirrus
Ok, ale jak wyłączyć w TB3 "funkcję synchronizującą wiadomości z kontami IMAP" ?"

W ustawieniach konta:
Synchronizacja - odznaczyć "Przechowuj wiadomość dla tego konta lokalnie na komputerze.".

Avatar
najlepszy (niezalogowany) | 07.08.2010 8:31#49

@ master_zonk6 333 MHz to chyba na ramie a nie procesorze? podaj co masz na procku, u mnie w komputerze z 2003 było tyle części wymienianych, że z 4 razy to był prawie nowy komputer (głównie płyta i procesor, czasami dodanie ramu)

Avatar
skajłoker (niezalogowany) | 07.08.2010 11:20#50

Niestety, dwójka (przynajmniej na windowsie) sprawowała się o wiele lepiej niż trójka. Najnowszy Tb wywala się bardzo często.

Avatar
MarrrcinPL (niezalogowany) | 07.08.2010 11:37#51

Ja zmieniłem Thunderbirda na Sylpheeda. Funkcjonalność praktycznie ta sama, a wydajność o niebo większa. Średnie zużycie RAMu pod Win to około 8 MB,a pod Linuksem jeszcze mniej. Polecam!

Avatar
awea (niezalogowany) | 07.08.2010 11:47#52

No cóż firefoks coraz lepszy ale Thunderbird od miesiąca mi się wiesza przy wpisywaniu hasła.Co drugie uruchomienie i klops.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ra-v | 07.08.2010 12:11#53

No faktycznie zamula. W sumie potrzebował bym wieloplatformowego klienta poczty a la Thunderbird, jeśli ktoś taki zna. Fajnie gdyby posiadał papeterie, poprawne formatowanie wiadomości HTML oraz funkcje importu wiadomości z OE i TB.

Avatar
@ra-v (niezalogowany) | 07.08.2010 15:49#54

Outlook już jest wieloplatformowy.
Windows, Mac OS X i Windows Mobile. Kmail też działa na Windowsie, Mac OS X, Linuxie i *BSD.

Avatar
slimark (niezalogowany) | 07.08.2010 16:08#55

Koledzy!
Wszystkim narzekającym na "mulącego" Ff i Thunderbirda gorąco
polecam pakiet SeaMonkey; to wszystkie programy potrzebne do korzystania z Internetu w jednym zestawie. Przeglądarka, klient poczty i grup dyskusyjnych, edytor stron HTML oraz program do pogawędek sieciowych IRC. Wszystkie programy są zintegrowane ze sobą oraz posiadają mnóstwo opcji konfiguracyjnych. Całość oparta jest na najnowszych technologiach Mozilli.org.
Do SM pasuje wiele z rozszerzeń Ff. Moim zdaniem pakiet SM bije na głowę Operę i jej wbudowanego klienta poczty.
Spróbujcie, a przekonacie się, że w tym co napisałem, nie ma żadnej przesady.
Pozdrawiam wszystkich

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemor25 | 07.08.2010 16:19#56

@ra-v

Dream Mail ma papeterie ale nie pamiętam czy odpalisz na linuksie.

Avatar
Raf__ (niezalogowany) | 07.08.2010 16:34#57

A ja się przesiadłem z Windows Live Mail i nie narzekam...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kulmegil | 07.08.2010 17:36#58

Uważam, że ostatnia generacja dysków twardych podczas defragmentacji wypada znacznie gorzej niż poprzednia*. Redakcja DP powinna to nagłośnić tą sprawę co na pewno spowoduje równie rzeczową dyskusję.







* porównywano do dyków w stanie spoczynku

Avatar
Johny Mnemonic (niezalogowany) | 07.08.2010 18:34#59

@kubus94
Tylko wygodne to nie jest jeśli trzeba się logować,najwyżej Google ma swój program pocztowy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 07.08.2010 19:14#60

@master zonk

Widać konfiguracja Thunderbirda cię przerasta.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
nietyk | 08.08.2010 16:08#61

Zgadzam się, nowy thunderbird to syf

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 08.08.2010 16:14#62

@nietyk

Gratuluje inteligencji, rzeczowego argumentu użyłeś. Tak prosto jest napisać syf, ale dlaczego to już dalej nic.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mPiter | 08.08.2010 20:54#63

Z prostego i funkcjonalnego klienta poczty zrobili gniot i w dodatku pozbawili użytkowników powrotu do starszych wersji programu.
Nie szczególnie polecam, pełno bugów i wysypek.
Program idealny dla ludzi lubiących ekstremalne wrażenia.
Pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mPiter | 08.08.2010 20:54#64

Z prostego i funkcjonalnego klienta poczty zrobili gniot i w dodatku pozbawili użytkowników powrotu do starszych wersji programu.
Nie szczególnie polecam, pełno bugów i wysypek.
Program idealny dla ludzi lubiących ekstremalne wrażenia.
Pozdrawiam

Avatar
xcamo (niezalogowany) | 11.08.2010 10:02#65

zawsze sceptycznie podchodzilem do produktow z logo Mozilla Foundation. czy to FF czy TB nie wspomne o Sunbirdzie totalnej porazce. blad na bledzie ciagle sie wieszaja i taki FF ciagle ma problemy z obsluga css. czesto bywa tak ze FF widzi a raczej generuje na stronie cos czego zadna inna przegladarka wlacznie z IE nie widzi. odwieczny problem to dziedziczenie dziwnych rzeczy ktore sa domkniete przez nadrzedne. przynajmniej tak jest i tak powinno byc. ciagle gdzies ta obsluga DIV jest ulomna i wola o pomste do nieba. czesciej robie strony nie pod IE a pod FF. co do Thunderbirda od samego poacztku mi nie pasowal. przy krytycznym bledzie mozna stracic wszystkie maile. spotkalo to mojego kierownika z poprzedniej pracy. fanatyk wszystkiego co opensource, gnu i gpl. zemsta przyszla szybko. przykladowo Outlook jest przystosowany mniej lub bardziej do pracy z duza iloscia danych. w koncu MS stawia glownie na rozwiazania biznesowe i on sie w pracy sprawdza. przy duzej ilosci danych wysylanych, odbieranych itd TB lezy i kwiczy nie mowiac o wydajnosci. ktos powie wina po stronie systemu np windows. nikt normalny nie bedzie dopasowal systemu do jakiegos darmowego programiku. to tworcy programu jak chca miec wiecej uzytkownikow powinni sie o to starac. swoja droga przyszla do glowy taka mysl. czy bledy nie sa celowe. dlaczego? skad Mozzila Found ma kase? czekam az pojawia sie wersje platne Pro oraz Business albo banerki na darmowcyh. predzej czy pozniej banka ideologiczno-wolontaryjna peknie i ktos bedzie chcia na tym zarabiac. cos podobnego mialo nie raz miejsce jak np Google Earth. to jest bardzo dobra strategia. dac soft za darmo, zrobic spolecznosc co to bedzie rozwijala za darmo, przyzwyczaic uzytkownikow do programu a pozniej wydac wersje lepsza i platna a to darmowe zdawkowo rozwijac.

Avatar
MMaciuś (niezalogowany) | 15.01.2011 21:48#66

Skacze do 30%?! Mam komputer w 4GB RAMu i Dual-corem e6600 i po włączeniu Thunderbirda mam obciążenie 95-100%, po wyłączeniu TB spada do kilku - kilkunastu procent (uruchomionych kilka programów). Używam TB od kilku lat i do czasu update do wersji chyba 3.0 nie było takich problemów. Klient był uruchomiony cały czas - teraz w ten sposób nie da się pracować. Muszę go odpalać co jakiś czas aby sprawdzić pocztę.

Avatar
tomah_ (niezalogowany) | 19.11.2011 21:15#67

Niech mi ktoś powie jak wyłączyć całkowicie synchronizację??
Opcja odznaczenia "Przechowuj wiadomość dla tego konta lokalnie na komputerze."
nie dala rezultatu.
A chodzi mi o to by usuwając wiadomość z serwera nie była ona jednocześnie usuwana z konta. Niech ktos poradzi bo mnie zaraz trafi.
Niestety pojemność dysku kompa mam co najmniej kilkakrotnie wiekszą niż konta na serwerze:/

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av