Total Minutes - lepszy sposób na badanie Internetu?

Total Minutes - lepszy sposób na badanie Internetu?

10.07.2007 18:15, aktualizacja: 16.11.2009 17:42

Nielsen//NetRatings jeden z najbardziej liczących się serwisów badających ruch wsieci ogłosił wprowadzenie jako podstawowego nowego sposobu badaniapopularności witryn internetowych. Dotychczas podstawowymwskaźnikiem była liczba odsłon, nowy system "Total Minutes" ma wznaczącym zakresie uwzględniać czas spędzony przez Internautę nadanej witrynie. Główne powody, jak informuje Nielsen//NetRatings, jakie leżą upodstaw wprowadzenia nowego systemu to zmiany zachodzące wInternecie. Nowe technologie, takie jak choćby AJAX, umożliwiająwyświetlanie wybieranych przez użytkownika informacji bezodświeżania serwisu, w związku z tym serwisy tworzone w takichtechnologiach tracą w stosunku do witryn korzystających zklasycznych technologii. Ważnym argumentem jest równieżpopularyzacja streamingu wideo. Ilość odsłon wg firmy badawczej nieoddaje rzeczywistej popularności - nie ma odsłon, a użytkownikdługo korzysta z serwisu oglądając filmy, audycje itp... Total Minutes opierając się na czasie spędzonym przez użytkownikóworaz liczbach inicjowanych sesji mają znacznie lepiej oddawaćrzeczywiste przywiązanie do badanych serwisów oraz faktycznąwartość reklamową. Więcej na ten temat przeczytać można w dokumencieopublikowanym przez Nielsen//NetRatings (pdf).

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)