r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Total Minutes - lepszy sposób na badanie Internetu?

Strona główna Aktualności

Nielsen//NetRatings jeden z najbardziej liczących się serwisów badających ruch w sieci ogłosił wprowadzenie jako podstawowego nowego sposobu badania popularności witryn internetowych. Dotychczas podstawowym wskaźnikiem była liczba odsłon, nowy system "Total Minutes" ma w znaczącym zakresie uwzględniać czas spędzony przez Internautę na danej witrynie.

Główne powody, jak informuje Nielsen//NetRatings, jakie leżą u podstaw wprowadzenia nowego systemu to zmiany zachodzące w Internecie. Nowe technologie, takie jak choćby AJAX, umożliwiają wyświetlanie wybieranych przez użytkownika informacji bez odświeżania serwisu, w związku z tym serwisy tworzone w takich technologiach tracą w stosunku do witryn korzystających z klasycznych technologii. Ważnym argumentem jest również popularyzacja streamingu wideo. Ilość odsłon wg firmy badawczej nie oddaje rzeczywistej popularności - nie ma odsłon, a użytkownik długo korzysta z serwisu oglądając filmy, audycje itp...

Total Minutes opierając się na czasie spędzonym przez użytkowników oraz liczbach inicjowanych sesji mają znacznie lepiej oddawać rzeczywiste przywiązanie do badanych serwisów oraz faktyczną wartość reklamową.

Więcej na ten temat przeczytać można w dokumencie opublikowanym przez Nielsen//NetRatings (pdf).

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.