Twórcy linuksowych dystrybucji łatają jądro

26.01.2012 11:41, Autor: Grzegorz Niemirowski (gniemirowski), Kategoria: News
NewsImage

W repozytoriach poszczególnych dystrybucji udostępniane są paczki z załatanym jądrem Linuksa.

W jądrach 2.6.39 oraz nowszych występuje groźna dziura pozwalająca na podniesienie uprawnień. Związana jest ona z niedostatecznym zabezpieczaniem dostępu do plików /proc/<pid>/mem przez jądro Linuksa. Dziura występuje od marca 2011 roku, natomiast załatana została 17 stycznia. Ponieważ powstają kolejne exploity korzystające z tej dziury, warto szybko zainstalować poprawkę, szczególnie jeśli mamy użytkowników z dostępem do shella. Jednym z takich exploitów jest Mempodipper. Jest on o tyle ciekawy, że posiada dodatkowe funkcje, które służą obchodzeniu niektórych zabezpieczeń, istniejących w dystrybucjach takich jak Fedora czy Gentoo, które mają ograniczać możliwości podobnych exploitów. Powstał także exploit na Androida, nosi nazwę mempodroid.

Poprawione paczki z jądrem zostały udostępnione m.in. przez Ubuntu i Red Hata, poprawki dla innych dystrybucji pojawią się wkrótce. Można też samemu skompilować jądro.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (67)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Meszuge | 26.01.2012 11:44#1

"Groźna dziura"! :-)

To bezczelne pomówienie! Przecież wiadomo wszystkim, że linuchy są absolutnie bezpieczne i nie mają żadnych dziur!

Avatar
w (niezalogowany) | 26.01.2012 11:45#2

jak słyszę o "łataniu jądra" to aż mnie ciarki przechodzą.. dopiero co miałem palec zszywany i bolało, a co dopiero jądro :)

a tak na poważnie, kiedyś wiele osób narzekało na "dziurawość" windowsa i opieszałość Microsoftu.. tutaj mamy przykład jak można ładnie załatać jądro linuksa po 10 miesiącach :)
ech, bez wsparcia komercyjnego systemy te są skazane na niszę, a szkoda - z chęcią bym na nich popracował, gdyby wskoczyły na odpowiedni poziom..

Avatar
@Meszuge (niezalogowany) | 26.01.2012 11:52#3

Kto twierdzi, że w GNU/Linux dziur nie uświadczysz?
Oczywiście, że uświadczysz, ale mniej od konkurencji.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 26.01.2012 11:53#4

@Meszuge
Popieram, tylko skąd Ci się wzięła liczba mnoga? Jądro jest jedno.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lasarus | 26.01.2012 11:53#5

Trochę długo trwało łatanie tej "dziury".

Avatar
pclam (niezalogowany) | 26.01.2012 11:54#6

@Meszuge
Powiedz to Sony i użytkownikom PlayStation Network.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 26.01.2012 11:57#7

@Meszuge: "nie mają żadnych dziur!"

Fajnie ci się dyskutuje z samym sobą? Niby kto twierdzi, że w Linuksach nie może być dziur? A niby po co istnieje Bugzilla? Do głosowania nad kolorem firanek w nowym interfejsie?

Avatar
herrbatka (niezalogowany) | 26.01.2012 12:01#8

szkoda że używam wciąż 2.6.38 na desktopie i 2.6.37 na netbooku ;-)

Avatar
Ewka1234. (niezalogowany) | 26.01.2012 12:15#9

Jak się kiedyś do Linuksa dosiądą hakerzy, to dziury będą wielkości słońca.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 26.01.2012 12:16#10

@lasarus: "Trochę długo trwało łatanie tej "dziury"."

Dowód na to, że ludzie nie czytają. Więc pytanie do wszystkich marudzących: ile czasu minęło od UJAWNIENIA luki? Wszystkie informacje są dostępne pod linkami umieszczonymi w komentowanym przez was artykule. No więc?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
an.szop | 26.01.2012 12:20#11

@Meszuge
Ależ to nie możliwe, żeby tyle czasu (prawie rok) była groźna luka w Linuksie!
To jakieś oszczerstwa!
Przecież społeczność open source zaraz po pokazaniu się luki łata je, dlatego że wszyscy mogą zaglądać w kod!


@przemo_li
Tylko jedno jądro? Ale to wynika z jakichś kłopotów? Czy się zdarzył jakiś wypadek?


;]

Pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
an.szop | 26.01.2012 12:22#12

@g_no_m
A po co lubi ujawniać przez osoby, które je wykorzystują?

Żyj dalej w swoim świecie...

To tak samo, jak dawna wszyscy wiedzieli o ACTA i do tego społeczeństwo miało wgląd w te akta...


Pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 26.01.2012 12:22#13

@lasarus
Nie myl daty od której wspomniana luka była groźna z datą kiedy deweloperzy kernela poznali samą lukę!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
an.szop | 26.01.2012 12:24#14

-- ale "byków" zrobiłem :/
[Redakcja, kiedy będzie możliwość edycji?]

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 26.01.2012 12:27#15

@an.szop
To dlatego że nie korzystam z Debiana :( tylko użytkownicy Debiana mogą mieć dwa jądra :P

Avatar
ezeqq (niezalogowany) | 26.01.2012 12:40#16

Zaraz będzie wojna ... wszystko ładnie pięknie, ile takich wpadek było z jądrem linuska ? Mało, a ile wpadek z Win XP ? Nadal w XP jest 6 dziur, które do załatania potrzebują ... przepisania całego Windows XP od nowa, a jak wiadomo sam MS nie posiada kompletnej dokumentacji od Win 2k i XP.

Avatar
informatykk (niezalogowany) | 26.01.2012 12:40#17

W artykule błędy... Skąd wzięliście ten 2011 r? A czytelnicy ślepi albo nie potrafiący czytać ze zrozumieniem. Dziura jest w starych kernelach, a od kilku dni mamy kernel 3.2.2. Inna sprawa, że ta dziura pozwala na lokalne przejęcie praw, a nie zdalne. WIęc o co ta burza użytkowników Windows? Żeby sobie humor poprawić? Takich dziur w Windows łata się kilka każdego miesiąca. Mam dawać linki do Microsoft Security Buletins?

Slackware Linux + nowy kernel co 2 tygodnie + iptables + Firefox + Noscript = śpię spokojnie i mam was w zadku

Avatar
informatykk (niezalogowany) | 26.01.2012 12:41#18

W artykule błędy... Skąd wzięliście ten 2011 r? A czytelnicy ślepi albo nie potrafiący czytać ze zrozumieniem. Dziura jest w starych kernelach, a od kilku dni mamy kernel 3.2.2. Inna sprawa, że ta dziura pozwala na lokalne przejęcie praw, a nie zdalne. WIęc o co ta burza użytkowników Windows? Żeby sobie humor poprawić? Takich dziur w Windows łata się kilka każdego miesiąca. Mam dawać linki do Microsoft Security Buletins?

Slackware Linux + nowy kernel co 2 tygodnie + iptables + Firefox + Noscript = śpię spokojnie i mam was w zadku

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mayron | 26.01.2012 12:45#19

Linux sam w sobie pewnie jest dziurawy jak sito... Tylko, że nikomu te dziury nie są potrzebne bo co komu zrobią skoro nikt linuksa praktycznie nie używa...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
_qaz7 | 26.01.2012 12:52#20

o ile dla desktopowych dystrybucji to nie problem - dociągnąć łatę i tyle - o tyle już nie jest tak różowo z Androidem. Jakieś sugestie co z tym zrobić ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
an.szop | 26.01.2012 13:08#21

@przemo_li
Racja, racja ;]

Debian/Linux i Debian/Hurd ...

Pzdr

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
e X t 7 3 | 26.01.2012 13:09#22

cóż zdarza się i będzie zdarzać ... jednak luk w Linuksie jest znacznie m,niej niż tych w Windows. Poza tym sam znam 2 luki, które maja po 10 lat i nadal spokojnie można dzięki nim przejmować Windows ;)

Avatar
serce moje rosnie (niezalogowany) | 26.01.2012 13:09#23

Hie hie, ale sie linuksiarze obruszyli z tych zartow. Normalnie za serce chwyta. Juz zapomnieli jak darli lacha z win ?
I jeszcze kwestia sprostowania dot ilosci dziur w obu systemach.
Mysle ze nie ma duzej roznicy. Z prostej przyczyny. Na win pracuje ponad 90% swiata wiec jest o wiele wieksza szansa dziure znalezc.
Ot i cala tajemnica.

I kiedy ten linuks bedzie popularny ? Od 10 lat lub wiecej slysze ze za chwile, i nic. :p

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 26.01.2012 13:12#24

@an.szop: "A po co lubi ujawniać przez osoby, które je wykorzystują? "

A dasz radę tak poskładać słowa, żeby coś znaczyły?

"Żyj dalej w swoim świecie..."
A w czyim mam żyć? Statki do Amanu już nie chodzą :D

"jak dawna wszyscy wiedzieli o ACTA"
Jestem stałym czytelnikiem Dziennika Internautów, o ACTA więc się naczytałem przez ostatnie lata bardzo dużo. Powiedz mi tylko - jakim cudem przyplątała ci się ona do wypowiedzi o łataniu linuksowego kernela?

Podsumowując - nie wiesz, kiedy lukę odkryto, nie masz pojęcia, na czym ona polega, nie masz świadomości, że w chwili, gdy piszesz te słowa, w twoim Windows jest niezałatana krytyczna luka pozwalająca na dostęp do Twojego komputera z zewnątrz (w odróżnieniu od tej omawianej w artykule, gdzie potrzebny jest lokalny dostęp do shella - wiesz, co to shell?).

Ale się mądrzysz. Słabo wychodzi.

Avatar
łiii:) (niezalogowany) | 26.01.2012 13:22#25

@Mayron
Tak do poczytania: http://w3techs.com/technologies/details/os-linux/all/all

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DannyPL | 26.01.2012 13:24#26

@_qaz7
mempodroid działa tylko na Androidzie 4.0

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 26.01.2012 13:28#27

@_qaz7: "o tyle już nie jest tak różowo z Androidem. Jakieś sugestie co z tym zrobić ?"

Akurat ten problem ma znaczenie tylk wtedy, gdy Twój telefon dostanie się w niepowołane łapy. Zresztą i tak go pewnie nie szyfrujesz, więc nie będzie potrzeby korzystania z tej luki, by się dobrać do Twoich danych. Ale problem z łataniem Androidów jest wielki, niestety Google zrobiło coś niesłychanego - wzięli kod Linuksa i przerobili go na coś gorszego, niż Windows. Smutne to. Miejmy nadzieję, że intelowski Tinzen i B2G od Mozilli będą powrotem do normalności.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 26.01.2012 13:29#28

To się przejąłem. Lokalnie...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DannyPL | 26.01.2012 13:48#29

@informatykk (niezalogowany)
"Skąd wzięliście ten 2011 r?"
Luka się pojawiła w jądrze 2.6.39-rc1, które jest z marca 2011 roku.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dragonn | 26.01.2012 13:49#30

Kurcze szkoda że na Ace mam 2.6.35.7 buu... bo przydał by mi się taki exploit, już dawno szukam sposoby bo dhcpd mogło wykonywać przy łączeniu polecania które wymagają uprawień roota :/.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
_qaz7 | 26.01.2012 14:11#31

@DannyPL - "mempodroid działa tylko na Androidzie 4.0" a, no to mnie to nie dotyczy ;-)

@g_no_m "Akurat ten problem ma znaczenie tylk wtedy, gdy Twój telefon dostanie się w niepowołane łapy."

a aplikacje z android market ? one nie mogą wykorzystać kodu mempodroid-a by podwyższyć sobie uprawnienia i przejąć telefon ? droiddream nadawał sobie uprawnienia roota bez pozwolenia, tutaj działa to podobnie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
an.szop | 26.01.2012 14:14#32

@g_no_m
Do błędów w swoim wpisie się przyznałem - a jeśli Ty nie potrafisz zamienić (i/lub się domyślić) "lubi" na "luki" to już nie moja sprawa.

A skąd się przyplątało?
Widzę, że braki w rozumieniu pisanego tekstu się ma...
[chociaż przez moje błędy mogło Ci się zradzyć nie zrozumieć treści i sensu tekstu mojego]


Jeśli twierdzisz, że nie wiem o co w tym wszystkim chodz, to pewnie masz rację. Dziękuję Ci za poinformowanie mnie o tym stanie. Naprawdę, dziękuję!


Już instaluję system jaki Ty polecisz, jeśli ten mój jest narażony na atak. Ale poczekaj Ty masz ten sam! Nie boisz się? Coś zaczynam po woli Ci nie wierzyć w to co piszesz, ale ja się nie znam...


O! Jestem ciekawy jak ten mój system teraz może być "wykorzystany". Czy możesz mi to zademonstrować, albo przynajmniej podaj linki do filmów/opisów, gdzie to jest pokazane.
Proszę, proszę Cię! Please!!!


Pozdrawiam Ciebie i proszę o więcej rad.

PS.
Chciałbym abyś mi również wytłumaczył na czym polega ta gra shell i skąd ją mogę ściągnąć. A są jakieś linki do wersji pirackich?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 26.01.2012 14:15#33

@Nazir50. (niezalogowany)

No masz, nakarm się :)
http://i.imgur.com/wPsa9.png

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
G.Gn7Ex | 26.01.2012 14:18#34

@Meszuge
Mi się wydaje, czy naprawdę aż tak bardzo Tobie zależy na tym, aby jak największa liczba osób się nie dowiedziała o istnieniu innego systemu niż Windows(ew. też MacOS X)?
Przypomniałem sobie Twoją reakcję na pewien artykuł o tym jak szkoły w pewnym kraju przechodzą na Linuksa.

Wolałbyś żeby używali pirackiego Windowsa niż nabytego za darmo i legalnie Linuksa?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SunriSebi | 26.01.2012 14:23#35

To jest skandal. Prawie rok łatają jeden błąd w limuxie i to poważny...

Porażka na całego...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
StawikPiast | 26.01.2012 14:25#36

@EXT73 skoro sie tak latwo wlamujesz to zapraszam na mojego windowsa. Podaj nazwe jakiegos pliku z mojego pulpitu jako dowod.

A co do tematu to o ile same desktopy to raczej nie problem bo latki sa to już android to problem. Przy jego polityce aktualizacji cienko to widze.

A swoja droga ciekawe, exploit na Linuxa, przeciez podobno na niego nie ma wirusow.

Avatar
LinuxFan (niezalogowany) | 26.01.2012 14:25#37

Nie taki linux bezpieczny jak go malują

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 26.01.2012 14:30#38

@an.szop: "Do błędów w swoim wpisie się przyznałem"
Do literówek - może.

"Już instaluję system jaki Ty polecisz"
Wątpię.

"jeśli ten mój jest narażony na atak"
Każdy jest narażony na jakiś atak, dlatego luki się wyszukuje i łata. Tę znaleziono kilka dni temu i załatano. A wyście tu zrobili ze słabej pobatności w starym kernelu groźną lukę. Proszę, sam oceń, czy było się o co awanturować:
http://secunia.com/advisories/47378/

Dla twojej wiadomości: aktualny wersja kernela to 3.2.2

"Ale poczekaj Ty masz ten sam! Nie boisz się?"
Nie. Windows się sporo poprawił od czasu kombinacji WinXP + IE6. Co nie znaczy, że nie trzeba uważać.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
an.szop | 26.01.2012 14:30#39

@SunriSebi i @StawikPiast
Oj żeby oni tylko rozumieli ten tryb pisania...

;]


Pozdrawiam

Avatar
wlamywacz (niezalogowany) | 26.01.2012 14:38#40

@StawikPiast: "Kosz" :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
an.szop | 26.01.2012 14:42#41

@g_no_m
Czyli twierdzisz, że nie mam takiej wiedzy, żeby zainstalować ten system, co Ty masz?

A czego myszę się nauczyć, żeby mieć taki jak Ty masz?
Proszę napisz, ew na priv'a co mam zrobić, żeby takie coś mieć.
Bo jak mam używać coś, co mnie ciągle będą zaglądać w w moje Akta, to ja wolę coś bezpieczniejszego...


Pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 26.01.2012 14:49#42

@_qaz7: "a aplikacje z android market ?"

Złośliwe aplikacje mają lepsze dziury dowykorzystania. Dlatego pobranie czegokolwiek z marketu powinno być ostatnim etapem instalacji nowego oprogramowania, nie pierwszym. Ale tak samo jest przeceiż na pecetach - nie instalujesz pierwszego lepszego softu, który Google wywaliło na pierwszej stronie swojej wyszukiwarki - posługujesz się recenzjami portali, opiniami użytkowników, na jako ostatnia linia obrony zostaje antywir.

Krótko - ta luka nie jest z gatunku: "wchodzę na jakąś stronkę i łapię wirusa".

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
g_no_m | 26.01.2012 14:58#43

@an.szop: "Czyli twierdzisz, że nie mam takiej wiedzy, żeby zainstalować ten system, co Ty masz?"
Nie wiem, jakie są Twoje umiejętności, po prostu z góry widać, że z Windowsem Ci dobrze i niech Ci będzie na zdrowie. Gdybyś chciał wypróbować Linuksa, nie potrzebowałbyś mojej zachęty.

A wiedzą w komentarzach się nie popisałeś.

Avatar
notgnucy (niezalogowany) | 26.01.2012 15:28#44

@w (niezalogowany) | 26.01.2012 11:45 :
Ja o tej dziurze dopiero parę dni temu usłyszałem. Twierdzisz, że już 10 miesięcy temu było o niej głośno?

Avatar
notgnucy (niezalogowany) | 26.01.2012 15:31#45

@informatykk (niezalogowany) | 26.01.2012 12:40 :
No właśnie. Drzewo /home powinno być dostępne z noexec - tak samo /tmp.

Avatar
notgnucy (niezalogowany) | 26.01.2012 15:34#46

@Mayron | 26.01.2012 12:45 :
Po co przestępcom jakieś desktopy? By wywołać DDOS-a?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SunriSebi | 26.01.2012 16:00#47

http://premier.gov.pl/ - Tango down.

Avatar
informatykkk (niezalogowany) | 26.01.2012 17:40#48

http://support.microsoft.com/kb/2646524

Tu macie dokładnie taką samą lukę w Windows i to też na początku stycznia TEGO roku!

Avatar
informatykkk (niezalogowany) | 26.01.2012 17:43#49

http://support.microsoft.com/kb/2646524

Tu macie dokładnie taką samą lukę w Windows i to też na początku stycznia TEGO roku!

Avatar
informatykkk (niezalogowany) | 26.01.2012 17:43#50

http://support.microsoft.com/kb/2646524

Tu macie dokładnie taką samą lukę w Windows i to też na początku stycznia TEGO roku!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Wuwu78 | 26.01.2012 18:51#51

2012 będzie Rokiem Linuksa!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fervi.doctor | 26.01.2012 19:00#52

@Mayron potrzebne bo co komu zrobią skoro nikt linuksa praktycznie nie używa...

Myślę, że nic nie wiesz o Linuksie. Ot cała prawda - z tego powodu siejesz herezje

Fervi

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Sewerin | 26.01.2012 19:33#53

To chyba oczywiste że są luki w Linuxie, ale każde po wykryciu są łatane, nie tak jak w przypadku Windowsa, gdzie łatane są tylko wybiórczo te większe, a mniejszymi się za bardzo nie przejmują.

Avatar
;) (niezalogowany) | 26.01.2012 20:32#54

A mówią że Linux jest bez dziur, że nie potrzebne mu są jakieś tam antywirusy, jest najlepszym systemem pod słońcem.Nie mogę w to uwierzyć :0

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Bucic | 26.01.2012 21:21#55

"To chyba oczywiste że są luki w Linuxie, ale każde po wykryciu są łatane, nie tak jak w przypadku Windowsa, gdzie łatane są tylko wybiórczo te większe, a mniejszymi się za bardzo nie przejmują."
Niektórzy przeciwnicy linuksa lubią dyskutować z argumentami początkujących fanboyów linuksowych. Albo z wymyślonymi przez siebie.

Avatar
And Mar (niezalogowany) | 26.01.2012 23:25#57

A ja trochę z innej beczki. Od lat przyznawana jest pokojowa nagroda Nobla. Ostatnio nie bardzo komu jest ja dać to nawet Obama ja dostał - co było jakims kuriozum.
Czy nie uważacie, że pokojowa nagroda Nobla nie powinna przypaść Linusovi Torvaldsovi za stworzenie wolnego i bezpłatnego systemu operacyjnego? On dając podwaliny pod Linuxa zrobił naprawdę wiele dla świata. Jeśli tak myslicie to rozgłaszajcie ten pomysł wszędzie gdzie się da. Niech wszyscy wiedzą, że ten pomysł wyszedł z Polski. Powoli, powoli aż się pomysł upowszechni. Będzie wiele sprzeciwów korporacyjnych.
Po tylu latach - Pokojowa Nagroda Nobla dla Linus Torvalds
Trąbcie o tym dookoła.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Ziendal7 | 26.01.2012 23:54#58

Oj tam, tak mówicie jaki to linux zły i niebezpieczny jak Windows, tylko czemu stoi nadal na serwerach, a Windows tylko na desktopach ?

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 27.01.2012 0:11#59

@Mayron Linux sam w sobie pewnie jest dziurawy jak sito... Tylko, że nikomu te dziury nie są potrzebne bo co komu zrobią skoro nikt linuksa praktycznie nie używa..

Pilnuj swojego dziurawego systemu panie "nikt" , o Linuksa się nie martw.

Avatar
2.6.39 (niezalogowany) | 27.01.2012 8:11#61

Powiadacie:
"W jądrach 2.6.39 [...] załatana została 17 stycznia."

Patrzę:
http://www.kernel.org/
i ostatnie łatanie jądra 2.6.39 było 2011-08-3 (jako 2.6.39.4).

Jak to z tym łataniem jest naprawdę?

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 27.01.2012 10:50#62

@"g_no_m"
Zabawny z Ciebie hacker i specjalista od włamów...
Tak jak napisałem... jesteś cienki bolek jak inni aby Mi MSwin. zainfekować lub atakować przez dziury o jakich mówsz.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Shaki81 | 27.01.2012 11:23#63

No to szybko się uporali z tą luką. A mówi się, że M$ się opierdziela i późno wydaje łatki.

Avatar
archey (niezalogowany) | 28.01.2012 20:36#64

Linux w wersji 3.2.2 + Archlinux + KDE 4.8 to połączenie działa fantastycznie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fffatman | 29.01.2012 17:28#65

Znana od marca 2011???!!!
Reported: 2012-01-17 21:34 EST by Eugene Teo (Security Response)
Modified: 2012-01-26 17:38 EST
Znana od 17 stycznia, załatana 26 stycznia. Znana niecałe 9 dni.



@Mayron: Nie używają Wikipedia, Google, Akamai... Nauczyłeś się już nie przeszkadzać linuksowi w automatycznym instalowaniu sterów nVidii?

Avatar
Singel (niezalogowany) | 01.02.2012 0:01#66

Fanboje Windowsa jak zwykle maja pożywkę.Żeby chociaż coś kapowali...Używam Linuksa od 2007 roku.W tym czasie nigdy nikt mi nie zaatakował systemu,nie uwalił go(ja sam owszem :) ),nie wykradł danych.Tylko na Linuksie robię przelewy i nikt nigdy nie ukradł mi złotówki,a operuję dziesiątkami tysięcy.Na Windowsie bałem się wchodzić do banku.Zawsze przed skanowałem system Adaware i aktualizowałem bazę antywirusa,a i tak zawsze coś mi wlazło.Wielokrotnie Windows zaliczał zgon przez pocztę,lub link w komunikatorze.Do dzisiaj moja kobieta boi się kliknąć link w skypie,nk,poczcie czy gg.Ja klikam nawet jak Chrome krzyczy,że strona jest zawirusowana.Używam Linuksa w praktyce 5 rok i nie wierzę w żadne eksploity czy trojany na niego.Takiego robala trzeba najpierw uruchomić z prawami administratora żeby się zainstalował.To nie Windows,że kliknięcie w obrazek powoduje odpalenie trojana.Gdyby ta luka rzeczywiście była tak groźna,to załatano by ja dawno temu.Ja nie używam żadnego antywirusa a nawet zapory.Linux,to system który się sam potrafi bronić.Włamy na serwery z Linuksem dokonuje się z poziomu Windowsów,dlatego Google zabroniło używania komputerów z Windowsem w firmie...

Avatar
ping_26 (niezalogowany) | 12.02.2012 14:16#67

Już lecę kupować antyvira ESET i zapory tylko po co .A przypomniałem sobie firma ESET ma za małe obroty a co by się stało gdyby nie straszyć nieuświadomionych to dochody by spadły .tylko Linux to nie Windows i usług tej firmy nie potrzebuje. chyba że ktoś zaśmieca sobie dysk wine i windowsowymi programami.A w wersjach beta chyba mogą występować błędy bo to tylko testowe wersje.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av