r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Tyle, co dwie konsole: podstawowy zestaw Oculus Rift kosztuje 699 euro

Strona główna AktualnościSPRZĘT

Od 2013 roku, czyli od zbiórki na gogle VR Oculus Rift, czekamy na to, by piękna cyberprzestrzeń upowszechniła się w domach. Dużo się o niej mówiło, zawsze brakowało konkretów, co do premiery, a po przejęciu technologii przez Facebooka po cichu liczono na sensowną cenę nowinki. Jak się okazuje, to zabawa dla bogatszych fanów techniki. W Europie podstawowy zestaw kosztuje 699 euro, czyli tyle, ile dwie konsole. Pierwsze dostawy sprzętu ruszą w świat od 28 marca. Reszta w czerwcu.

PlayStation 4 w wersji z dyskiem 500 GB to wydatek rzędu 350 euro, a Xbox One bez dodatków kupimy za tyle samo. Odpuszczając sobie oba sprzęty, stać nas będzie na paczkę z Oculusem w stylowej skrzyneczce, z bezprzewodowym padem od najnowszej konsoli Microsoftu plus odbiornikiem, mini pilotem, mikrofonem, słuchawkami, jak też grami startowymi (strzelanka EVE:Valkyrie oraz platformówka Lucky's Tale). Bardziej spostrzegawczy zauważą, że zabrakło specjalnych kontrolerów Touch dla każdej z rąk. Te zostaną rzucone na rynek dopiero w drugiej połowie roku. Cieszyć się powinni fundatorzy z Kickstartera, bo mogą liczyć na darmowe gogle VR, za to, że zaryzykowali.

Warto pamiętać, że do 699 euro wypadałoby doliczyć kwestię modernizacji PC. Rekomendowane wymagania systemowe dla wejścia w wirtualne światy to komputer z:

r   e   k   l   a   m   a
  • Windowsem 7 SP1
  • Procesorem Intel Core i5-4590
  • Kartą graficzną NVIDIA GeForce GTX 970 lub AMD Radeon R9 290
  • 8 GB RAM
  • 2 wolnymi portami USB 3.0

Pomysłodawca gogli Palmer Luckey, znany chociażby z kontrowersyjnych wypowiedzi odnośnie odizolowania społecznego w świecie z upowszechnionym VR, musiał niestety wytłumaczyć się z wstępnie podawanej ceny Oculusa na poziomie 350 dolarów. Kiedy kilka miesięcy temu wypowiadał się na jej temat, miał ciągle w głowie drugi prototyp urządzenia, a nie jego wersję finalną i za zamieszanie teraz przeprasza. Podkreśla, że na zestawach z początku i tak nie zarobi. Dodatkowo wyjaśnia rozbieżność między 599 dolarami w USA oraz 699 euro na naszym kontynencie. Oczywiście wszystko przez dodatkowe opłaty naliczane po drodze na europejski rynek. Polska jest o dziwo na liście docelowych krajów dystrybucji. W prostym przeliczeniu, za gogle damy 3012+ złotych...

Cena produktu końcowego dla wielu jest zaskakująca i oczy świata skierowane są w stronę dwóch alternatywnych konstrukcji. Komputerowcy nie wiedzą jeszcze, ile zapłacić im przyjdzie za zestaw HTC Vive, w którym osobiście się zakochałem, a który od czasu targów IFA 2015 dorobił się przeprojektowanych, mniejszych kontrolerów oraz wbudowanej kamerki. Zyskujemy podgląd otoczenia w grach czy opcję nakładania obiektów 3D na świat rzeczywisty (czyli tzw. Augmented Reality). Premiera w kwietniu. Konsolowcy z kolei wypatrują PlayStation VR ze specjalną skrzynką do przetwarzania obrazu, wspomagającą pracę PlayStation 4. Tutaj również mówiło się o 350 dolarach...

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.