r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Typowy użytkownik Windows Phone to arogancki introwertyk w Mitsubishi

Strona główna AktualnościOPROGRAMOWANIE

Czy zastanawialiście się kiedyś, jak wygląda typowy użytkownik danej platformy mobilnej? Raczej nie, bo przecież ludzie są zupełnie różni i wybór smartfonu nie wpływa na jego zachowanie. Przynajmniej tak mogłoby się wydawać, ale prawda jest nieco inna. Brytyjska organizacja YouGov postanowiła wykorzystać informacje zbierane przez firmę Microsoft do nakreślenia profilu osobowego użytkownika Windows Phone – czy to jedna wielka farsa? Być może, niemniej wnioski są całkiem ciekawe.

Obraz, jaki został wykreowany w jakiś sposób potwierdza sytuację tego systemu: nie jest on tak popularny, jakby życzył sobie tego Microsoft. Trafia więc często do osób, które mogą być w jakiś sposób nietypowe, a przynajmniej nie są większością społeczeństwa. Według analiz, typowymi użytkownikami Windows Phone są najczęściej mężczyźni pomiędzy 25 a 39 rokiem życia. Osoby te interesują się szeroko pojętą technologią informacyjną, komputerami, a także mediami i rozrywką. Z tym najczęściej wiąże się także ich praca: są ogólnie pojętymi informatykami, zajmują się np. tworzeniem stron internetowych i doradztwem w segmencie IT. Miesięcznie oszczędzają około 150 euro, w związku z czym trudno powiedzieć, czy badania te dotyczą tylko ograniczonego rynku, czy całej grupy.

Najczęściej odwiedzanymi przez nich stronami internetowymi jest sieć społecznościowa Facebook, a także strony poświęcone platformie Windows Phone, są to więc użytkownicy świadomi i zainteresowani narzędziem, z którego korzystają. Jeżeli chodzi o osobowość, to tutaj jest bardzo ciekawie. Osoby korzystające z tego systemu miałyby opisywać siebie samego jako kogoś mądrego, związanego z nauką, a zarazem geeka. Wszystko to za sprawą tematyki, jaką się zajmują. Czasami są aroganccy, niekiedy wykorzystywani przez innych, a część z nich to introwertycy, co tłumaczyłoby zresztą naturalne „uciekanie” do świata IT. Mimo wszystko, nie boją się oni zmian, dlatego aktualizacje systemu i wprowadzane nowości są przez nich mile widziane.

r   e   k   l   a   m   a

Osoby zainteresowane Windows Phone to często także zwolennicy Microsoftu jako całości – ludzie tego pokroju częściej decydują się na wykorzystanie wyszukiwarki Bing zamiast Google, są również w stanie kupić i z powodzeniem używać hybryd takich jak Surface i konsoli Xbox gdy potrzebują chwili wytchnienia. Inne preferowane firmy to m.in. HP, ASUS, a także Amazon. Wśród operatorów komórkowych prym miałoby dzierżyć Virgin Mobile. Ciekawy wynik dotyczy… preferowanej marki samochodu. Według badań, najpopularniejsze są wśród takich osób auta tworzone przez Mitsubishi. To wydaje się jednak lekkim nieporozumieniem, tym bardziej, że japońska firma nie cieszy się w ostatnim czasie zbyt dużymi obrotami na rynku.

Oczywiście do tego rodzaju wyników należy podchodzić z pewnym przymrużeniem oka. Przecież z własnego otoczenia znamy (zaraz, mowa o Windows Phone, więc niekonieczne znamy) osoby korzystające z tej platformy, które wcale nie pasują do przedstawionego tutaj wzorca. Podobnie jest z innymi systemami, w szczególności, gdy dochodzi do konfrontacji ich fanów: użytkownikom Apple obrywa się za hipsterstwo, Android to z kolei „biedota”, niezależnie od używanego sprzętu. Jedno jest jednak pewne: od kiedy w naszych kieszeniach pojawiały się smartfony, życie uległo zmianie. Niekoniecznie na lepsze, ale to już kwestia osobistych odczuć i podejścia do elektroniki, która powinna być tylko narzędziem, a nie obiektem westchnień.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.