UE: Łącze 30 Mb/s to niezbędne minimum

22.05.2010 10:22, Autor: Wojciech Cybulski (Nicolass), Kategoria: News
NewsImage

Komisja Europejska przedstawiła koncepcję planu rozwoju dostępu do Sieci w UE na najbliższe 10 lat. Projekt określony mianem Cyfrowej Agendy dla Europy zakłada m.in., że do roku 2020 każdy Europejczyk będzie posiadał dostęp do Internetu o prędkości nie mniejszej niż 30 Mb/s.

KE podkreśla, że w Unii Europejskiej jedynie 1% społeczeństwa posiada bardzo szybkie łącza bazujące na nowoczesnych technologiach takich jak światłowody. Tymczasem w Japonii i Korei Południowej z takiego dostępu do Sieci korzysta kilkanaście procent ludności. Komisja uważa, że trzeba wesprzeć rozwój Internetu w państwach członkowskich poprzez silną interwencją publiczną. Znajdujące się w Cyfrowej Agendzie zapisy mówią m.in. o konieczności okablowania wnętrz budynków infrastrukturą sieciową, wspieraniu publicznych i prywatnych inwestycji powiązanych z dostępem do Sieci i tworzeniu wielu nowych, szybkich połączeń. Komisja uważa także, że wszyscy Europejczycy powinni móc korzystać z komercyjnych, rozrywkowych i kulturalnych usług internetowych niezależnie od ich podziału na państwa narodowe.

W dokumentach Agendy Cyfrowej możemy przeczytać także stwierdzenie, że Unia Europejska jest w tyle za resztą świata w takich dziedzinach jak usługi multimedialne, zarówno pod względem ich dostępności dla konsumentów, jak i potencjału przedsiębiorców. Autorzy zauważają, że większość wielkich firm nastawionych na działalność w Internecie, takich jak Google, eBay, Facebook czy Amazon powstała poza Europą. By to zmienić, Komisja Europejska proponuje szybkie uchwalenie dyrektywy o zbiorowym zarządzaniu prawami autorskimi oraz stworzenie europejskiej, ponadnarodowej polityki zarządzania dziełami, co do których prawa autorskie wygasły, bądź nie można ich przypisać konkretnym podmiotom. Wśród propozycji znalazły się również zapisy dotyczące cyberbezpieczeństwa i walki z przestępczością w Internecie.

Komisja Europejska planuje w najbliższym czasie rozpocząć konsultacje społeczne dla swoich propozycji i rozpocząć działania mające przyczynić się do szybkiego osiągnięcia celów przedstawionych w Agendzie Cyfrowej dla Europy.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (124)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
n-pigeon | 22.05.2010 10:28#1

Fajnie by było. Mam nadzieje że przy okazji modyfikowania prawa narzucą mniejszy, maksymalny podatek VAT dla całej Unii.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
triget | 22.05.2010 10:31#2

Fajnie:)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
triget | 22.05.2010 10:31#3

Fajnie:)

Avatar
Piotr_UPR (niezalogowany) | 22.05.2010 10:31#4

Socjalizm kwitnie. Oczywiście przy okazji zapłacimy za to łącze dwa razy drożej.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
modek | 22.05.2010 10:32#5

Dostawcy internetu prześcigną wg mnie plany UE i ostatecznie minimalna prędkość za 10 lat będzie większa. To sporo czasu. Jedynym problemem mogą się okazać dostawcy mobilnego internetu, jednak technologia idzie do przodu więc i tu może być za 10 lat fajnie ;-)

Avatar
Annasku (niezalogowany) | 22.05.2010 10:33#6

A do czego przyda się zwykłemu przeglądaczowi www i pop3 30 mega ??

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SnakeVG | 22.05.2010 10:39#7

30 Mb/s? Podoba mi się! I nie trzeba ściągać nielegalnych rzeczy, żeby to wykorzystać. Sam pobieram prawie każdą dystrybucję linuksa (dla zabawy na wirtualną maszynę) i dużo dem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
luqass | 22.05.2010 10:39#8

I tak mozna sobie odliczyc koszty dostepu do internetu od podatku, wiec moze warto to ludziom uswiadomic?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
skrzek | 22.05.2010 10:40#9

a niech mi ktoś wytłumaczy do czego zwykłemu użytkownikowi 30Mb/s???

bo ja jestem właśnie zwykłym użytkownikiem takiego łącza (UPC)
i mogę powiedzieć że piractwo to koło napędowe internetu... film z prywatnego trackera torrentowego to czas w którym robię herbatę do tego filmu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Jurgi-Fld | 22.05.2010 10:41#10

„Cyfrowej Agencie” :D
Ciekawe, jak by KE potraktowała moje łącze 0,25 mbit? Jako prześladowanie? ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
msnet | 22.05.2010 10:41#11

A ja myślę, że w miejscu gdzie mieszkam, niewiele się przez 10 lat zmieni. Obecnie jestem skazany na iPlusa (jako jedyna sieć w okolicy ma tu nadajnik HSDPA). Jak się próbowałem połączyć do Tepsy, to (już po podpisaniu umowy na Neostradę) powiedzieli mi, że nie mają możliwości technicznych, bo nie chce im się przeciągnąć 4km kabla (a właściwie podwiesić na słupach). Sytuacja z kablami tepsy nie zmieniła się tu od co najmniej 10 lat, więc za 10 lat też się nie zmieni.

Reasumując - będą mięli szybki Internet, ale tylko Ci co mieszkają w odpowiednim miejscu. Czyli tak, jak to jest obecnie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cephei | 22.05.2010 10:43#12

30 mega...na przeglądanie sieci...no i filmy to tylko na youtube :)

oprócz zwiększania przepustowości jeszcze by dali coś do pooglądania...tvp w internecie po co istnieje? nie dośc ze kupa w telewizji na antenie to jeszcze kupę ładują do sieci

Avatar
marian2 (niezalogowany) | 22.05.2010 10:43#13

30Mb/s to żadna rewelacja ale dobrze ze cos z tym robią.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
msnet | 22.05.2010 10:45#14

Jak na razie to tylko gadają... Nic nie robią...

Avatar
Johny Mnemonic (niezalogowany) | 22.05.2010 10:46#15

@Annasku
Rozwój,coraz więcej rzeczy dostępnych jest za pomocą usług sieciowych,HD TV,która za kilka lat może być normalką,jej nie po oglądasz na łączu 512 kb,teraz nie jest potrzebne,ale za te kilka lat może być koniecznością,wtedy infrastruktura musi być przygotowana,a zobacz obecne strony www,ich zawartość wymaga coraz lepszych łączy,jedna usługa generuje 10 razy więcej danych niż kiedyś,dlatego musisz mieć nowoczesną przeglądarkę,która to wszystko obsługuje

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kuhar | 22.05.2010 10:56#16

Tia, pewnie skończy się na tym, że będzie jeden słuszny operator w państwie i zero konkurencji. Do tego wszechobecna cenzura.
Za taki internet to ja dziękuję.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Diabell_83 | 22.05.2010 10:58#17

Najpierw Unia (czyt.: my, obywatele), wyłoży pieniądze, a potem stworzy dyrektywę o cenzurze internetu - bo w końcu za unijne pieniądze sieć spowszedniała.

Avatar
azymuth (niezalogowany) | 22.05.2010 11:02#18

Do 2020 to UE będzie historią...

Co do szybkich łącz to muszą rozwiązać problem praw dystrybutorskich (nie mylić z autorskimi co często się zdarza) czyli zrobić tak jak z czystymi CD/DVD żeby se dali spokój...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Squizz | 22.05.2010 11:09#19

Myślę, że wiem skąd się wzięła ta wartość. Ostatnio mówi się o coraz większej liczbie telewizorów z internetem. Google pragnie stworzyć platformę telewizyjną. 30Mb/s starcza na streaming w czasie rzeczywistym 2 godzinnego niesformatowanego filmu 1080p (dokładniej wystarczy ~29Mb)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Grzesiek1 | 22.05.2010 11:14#20

Ostatnie zdanie w przedostatnim akapicie jednak mnie martwi ;]

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
antiferno | 22.05.2010 11:19#21

30mb chyba po to zeby w miare płynnie przeglądać nasze komputery

Avatar
Jmst (niezalogowany) | 22.05.2010 11:26#22

A co w zamian będzie chciała Korporacja Europejska, władze absolutną. KE precz od internetu, niech Korporacja robi biznes za własne pieniądze nie publiczne. Jeśli ma być ta infrastruktura budowana za publiczne pieniądze powinna być udostępniona bezpłatnie, z wyłączeniem zastosowań komercyjnych.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
n-pigeon | 22.05.2010 11:36#23

@ skrzek

Gryyy na multi!!! :)

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 22.05.2010 11:37#24

Do czego może się przydać 30mbps? Nie rozśmieszajcie. Jak macie jedno urządzenie podłączone do internetu w domu to do niczego, ale w bardziej cywilizowanych krajach każdy praktycznie ma swojego laptopa + konsole do gier + telefony ip + odtwarzacze filmów które potrafią wyświetlać filmy z youtube na telewizorze. I wszyscy z domowników oczywiście wieczorem oglądający jakieś filmiki na youtube, ściągający jakiś plik. 30 mbps to nie jest dużo w takim przypadku.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 22.05.2010 11:41#25

Do 2020 w Japonii będzie 30Gbps...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
plunio7 | 22.05.2010 11:46#26

Wy klaszczecie, ogólna euforia, UE zapewnia równe prawa... Ja nie bardzo rozumiem, po co ludziom, którzy od komputera i internetu mimo zachęceń, stronią, po co im internet 30Mbps? Tym bardziej za 10 lat? Prędzej ucieszyliby się z prostych dróg, lepszej policji, większej ilości zielonych miejsc, tańszych mediów typu prąd/woda. A tu niestety, UE spróbuje ich na siłę uszczęśliwić.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
look997 | 22.05.2010 11:50#27

@marian2

NIE!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
AdamS66 | 22.05.2010 12:02#28

Pomysł bardzo mi się podoba.Ale jak ma to być za z10 lat, bo na świecie 30mb to mało będzie, mamy prawie najwolniejszy internet w całej Europie.Ja mam 512 kbit/s, jakoś sobie radzę.

Avatar
Spider29 (niezalogowany) | 22.05.2010 12:09#29

No ciekawe. jak narazie to najwięcej na co mogę sobie pozwolić to 1MB/s. "nie ma możliwości technicznych.." bleble.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
suchmen | 22.05.2010 12:10#30

ja mam 5mb w dzień i uważam, że jest to wystarczająca prędkość zarówno do www jak i grania/p2p czy ściągania dosyć dużych plików. Oczywiście przydałoby się więcej ale tak naprawdę niewiele osób aż takiej prędkości potrzebuje. Jak na razie aster city jest bardzo rzetelny ale ceny mają trochę wysokie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gothmori | 22.05.2010 12:17#31

›Piotr_UPR
"Socjalizm kwitnie. Oczywiście przy okazji zapłacimy za to łącze dwa razy drożej."

Antysocjalisto czemu politycy żyją z socjalu i kto za to płaci?!

Chrzanisz bzdury jak mało który, przestań reklamować swoja durną partię w cywilizowanym miejscu.

Dziś już można mieć łącze 15-20Mb/s za 70-80zł więc za 10 lat 30Mb/s to będzie jak 512 dziś

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gothmori | 22.05.2010 12:23#32

›Annasku (niezalogowany)
"A do czego przyda się zwykłemu przeglądaczowi www i pop3 30 mega ??"

w ciągu najbliższych lat WWW to nie będzie tylko zwykła treść - już tak nie jest. W przyszłości strony WWW będą zaawansowanymi kombajnami multimedialno-społecznościowymi. Ludzie będą grać, oglądać filmy w HD (z prawdziwego zdarzenia) itd itd... tego typu łącza już są potrzebne właściwie...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
stalewiak | 22.05.2010 12:25#33

Hahaha ale sie uśmiałem:D
U mnie na wsi max 2mb.s i to nie u każdego hehe
żałowe :D

Avatar
ziele6 (niezalogowany) | 22.05.2010 12:36#34

Chyba wszyscy czegos nie rozumiecie. 30mbit bedzie mozliwa opcja dla kazdego a nie przymusem. Jak ktos bedzie chcial np. 1mbit to dalej bedzie mogl tyle uzywac. Roznica bedzie taka ze nie bedzie mogl juz ponarzekac ze wiecej nie moze miec. Sam mam szybkie lacze w UPC i na prawde sie przydaje.

Avatar
sensei_terra_lebus (niezalogowany) | 22.05.2010 12:36#35

A ja wam powiem coś lepszego. Mam łącze o przepustowości 512kbit przy DL. To, że płacę za nie krocie to już inna sprawa. Ale przechodząc do meritum, ISP dysponuje łączem 50mbit na moją miejscowość. Zaproponowałem mu aby chociaż na noc ustawił mi jakieś 4mbit, a gość mi na to odparował, że nie wie jak ma to ustawić w schedulerze... Oczywiście było to jakoś z miesiąc może dwa m-ce temu, od tamtej pory nawet nie raczy odpisać. I tak już z dobre pół roku mnie zwodzi.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Gandhi | 22.05.2010 12:37#36

@luqass | 22.05.2010 10:39
"I tak mozna sobie odliczyc koszty dostepu do internetu od podatku, wiec moze warto to ludziom uswiadomic?"

Nie od podatku tylko od dochodu, to jest duża różnica. Maksymalnie można odliczyć od dochodu 760zł. wiec realnie dostaniesz ok. 144zł. zwrotu podatku.

Avatar
Michu4000 (niezalogowany) | 22.05.2010 12:40#37

Za 10 lat to będzie conajmniej 30 Gb/s

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
smaky | 22.05.2010 13:11#38

Dać gawiedzi szybki internet, a nie będzie dużo myśleć i zadawać trudnych pytań.

Avatar
M@nyek (niezalogowany) | 22.05.2010 13:46#39

Hmm... Co ciekawe, ja (a także mieszkańcy mojej miejscowości) mają już łącza o przepustowości 30 Mb/s. Mam nadzieję, że w końcu to będzie standardem także i w innych miejscowościach. Pozdrawiam ;-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cephei | 22.05.2010 13:50#40

@Piotr_UPR
nie, lepiej żeby kwitło to co teraz
jedni zapierniczają a inni mają to za darmo...przykład polityków, ale takich grup społecznych co maja za free albo niskim nakładem sił jest więcej
to jednak i tak jest taka sobie reklama
w obliczu wydarzeń w grecji muszą jakoś pokazać że jest i dobra strona unii...teraz grecy sa biedni, ale póxniej będą mieli za to szybki internet:)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cephei | 22.05.2010 13:53#41

@gothmori
oby
już dawno zapowiadali filmy, telewizję w sieci....wypożyczalnie
tylko jednak widzimy że dzieje sie to na zachodzie...u nas lipa...nie ma i nie będzie

Avatar
hahahah (niezalogowany) | 22.05.2010 14:00#42

HAHAHAHAHAHA, minimum 30:D A w Polsce: "Ja serio masz 2mega? Chyba masz najszybszego neta w mieście" ;)

Fajnie by było.

Avatar
Phiobu (niezalogowany) | 22.05.2010 14:04#43

oh gdyby tak dali przynajmniej 5mb/s to bym sie cieszyl..

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
xernos | 22.05.2010 14:11#44

[...]
Europejska proponuje szybkie uchwalenie dyrektywy o zbiorowym zarządzaniu prawami autorskimi oraz stworzenie europejskiej, ponadnarodowej polityki zarządzania dziełami, co do których prawa autorskie wygasły, bądź nie można ich przypisać konkretnym podmiotom.
[...]

To jest chyba najważniejszy fragment tego news'a teraz wystarczy zamiast praw autorskich wpisać "własność intelektualną" mnie definiując jej szczegółowo i okaże się że obudzimy się w takim szambie jakim jest USA z swoimi prawami patentowymi gdzie firma Y patentuje algorytmy firmy X, a Z nie rusza bo ma odpowiedni portfel patentów - 0 konkurencji, brak innowacji a jedyne kto na tym skorzysta to amerykańskie korporacje -pzdr.

Avatar
MG (niezalogowany) | 22.05.2010 14:14#45

Hmm... Tylko po co aż 30Mbit/s? Rozumiem dla kogoś kto potrzebuje np. do pracy, bo często przesyła ogromne pliki (chociaż upload i tak będzie max 1Mbit/s, heh), czy dla kogoś kto używa pulpitu zdalnego (też jest bardziej potrzebny upload niż download), ale dla przeciętnych użytkowników to jest za dużo. Nawet do oglądania filmów z iplex i innych wystarczy stabilne 2Mbit/s. Youtube też nie jest tak wydajny, żeby filmy ładowały się od razu. Ja mam 5Mbit/s i starcza mi do wszystkiego. Mogę oglądać film, a ktoś na drugim kompie może spokojnie przeglądać internet. Jedyne zastosowanie tak szybkiego łącza to dystrybucja cyfrowa, ale to też trzeba mieć pieniądze i czas, by kupować filmy, muzykę i gry/programy. No chyba, że ktoś bardzo dużo piraci i ściąga wszystko jak leci. Oczywiście w całej tej sprawie pomijam słabą infrastrukturę poza większością dużych miast, co częściowo uniemożliwia zapewnienie każdemu takiego łącza. Niezbędne minimum to wg. mnie od 1 do max. 5MBit/s. Wtedy wszystko chodzi wystarczająco szybko, a jedynym ograniczeniem może być szybkość serwera.

Avatar
kamilslek (niezalogowany) | 22.05.2010 14:18#46

Trzymam za słowo... Ja wciąż męczę się ze swoim 512kb/s, niestety mieszkam na wsi i jestem skazany na radiówkę.

Avatar
DeDeR (niezalogowany) | 22.05.2010 14:33#47

A ja w blueconnect mam 2 KB/s, limit 1 GB wyczerpuje się po pierwszym tygodniu, mimo że niczego nie ściągam. I co na to Unia?

Avatar
Amigowiec (niezalogowany) | 22.05.2010 14:34#48

I tak w 2012 bedzie koniec swiata xD a tak na serio to przydaloby sie cos takiego wprowadzic... rowniez mieszkam na wsi, lecz mam sytuacje jeszcze gorsza, gdyz mam internet z telefonu komorkowego (telefon jako modem). Szybkosc: 115,2 Kb/s, w praktyce srednio 43,2 Kb/s. SZAŁU NIE MA ale jak na moje skromne potrzeby wystarcza

Avatar
osu (niezalogowany) | 22.05.2010 14:56#49

niech mi silnie interweniujac dadza kase na takie lacze to chetnie

Avatar
misiekZ (niezalogowany) | 22.05.2010 15:07#50

Niedobrze mi się robi od tej komunistycznej uni. Niech zmniejszą podatki i biurokracje, a nie marnują nasz pieniądze. Wszystkie najbogatsze kraje na świecie rozwijały się dzięki wolnemu rynkowi, a nie wtrącaniu się rządów w sprawy gospodarcze. Całe szczęście że euro i ue jest na skraju upadku, mam nadzieje że żaden lewy ekonomista nie będzie za jej upadek zwalał winy na neoliberalizm, które w ue w ogolę nie ma, przez co mamy problemy. Choć niestety pewnie po bankructwie uni politycy wmówią ludowi że by uniknąć takich sytuacji w przyszłości trzeba wprowadzić jeszcze większy socjalizm i jeszcze większy interwencjonizm państwowy, mimo że to one są powodem wszelkich kryzysów.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 22.05.2010 15:12#51

Do czego te 30 Mb? Do szerzenia piractwa? Dajcie pracy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
whizzkid | 22.05.2010 15:27#52

@Modek
Dzisiaj w Polsce minimum to nadal 512 Kbps. No i problem polega na tym, że sporo Polski nie jest pokrytych kablami czy przekaźnikami. Miejmy jednak nadzieję, że plan wypali :D

@DeDeR
Czas zmienić antywirusa :D

Avatar
gt_ (niezalogowany) | 22.05.2010 15:56#53

@MG - możesz oglądać np. film w wysokiej rozdzielczości przy tych 5Mbit/s w realnym czasie/wideo-streaming/ pobierany z sieci? Tak z ciekawości pytam...Mi się wydaje (!), że i te 30Mbit/s będzie za mało, w końcu przez sieć będzie się odbierało większość rzeczy np. filmy, programy, audycje, kanały informacyjne itp. na żądanie i to w dużych formatach (~30-40 cali) +wysokich rozdzielczościach, a także np. na kilku ekranach na raz. Ty sobie w pokoju coś tam włączysz, a np. dzieciaki w swoim coś innego. Teraz jeszcze bardzo mało ludzi (w naszym kraju), ogląda coś w rozdzielczościach 1920x1080, ale za paręnaście lat standardem może być o wiele wyższa rozdziałka. Tak sobie gdybam przy sobocie...(a w te 30Mbit/s za 10 lat u każdego nie wierzę)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Gandhi | 22.05.2010 16:29#54

@DeDeR

Zainstaluj sobie "NetLimiter" i sprawdź co Ci zużywa tyle transferu"

Avatar
K@zak (niezalogowany) | 22.05.2010 16:35#55

tylko problemem jest zaangażowanie samorządu terytorialnego w budowę sieci. jestem z powiatu w którym powstał projekt sieci światłowodowej, której końcówki mieli dzierżawić prywatni operatorzy dostarczający net mieszkańcom. niestety projekt wymagał zgody wszystkich gmin powiatu na jego realizację. w dwóch gminach radni byli przeciw i już po inwestycji.

Avatar
remsy (niezalogowany) | 22.05.2010 16:36#56

No to za dziesięć lat będę mógł zarchiwizować cały internret :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
nowakowski | 22.05.2010 16:41#57

"Projekt określony mianem Cyfrowej Agendy dla Europy zakłada m.in., że do roku 2020 każdy Europejczyk będzie posiadał dostęp do Internetu o prędkości nie mniejszej niż 30 Mb/s."

W Polsce to będzie rok 4020.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kotek Behemotek | 22.05.2010 16:45#58

@gt:_:
To co piszesz, brzmi jak bajki robotów itp. Na dziś praktycznie nie ma legalnych treści i infrastruktury w PL pozwalającej wykorzystać takie łącza. A za 10 lat takie łącza i infrastruktura będą i bez pomocy cioci Unii (nie UNRY :>, przebierającej obleśnymi paluszkami by przy okazji w skrajnie niedemokratyczny sposób przepchnąć ACTA itp. zakalce. Jeśli mówimy o perspektywie 2020 r., czyli 10 lat, to przypomnę tylko co było 10 lat temu. Większość z nas siedziała na modemach V90 łączących się na 33-43 kbps (synchro 53-54 kbps widziałem kilka razy, teoretycznego 56kbps nigdy), a za SZYBKI dostęp do internetu uchodziła koszmarnie droga usługa tepsy pt. SDI (128 kbps, w praktyce ze względu na szybkość RS232 ograniczona do <115 kbps), później wstydliwe przemianowana na "STAŁY dostęp do internetu". Na dziś mamy możliwość 20 mbps łącza za 69 zł bez usług głosowych, utrzymania linii itp. BEZ WTYKANIA NOSA PRZEZ UE, stającą teraz po stronie francuskiego Orange w sporach z UKE. Jakby ktoś nie wiedział to jest cena w Netii za gołe łącze 20 mbps.
Tylko po co z PL infrastrukturą? Przez 9 miesięcy miałem takie łącze (dokładnie 19,5 mbps, bo 8 mbps miały zdjęty ogranicznik) i 1,5 miesiąca temu zmniejszyłem szybkość na 8 mbps oraz cenę o te 20 zł w ramach gwarancji ceny. Po prostu dla ludzi legalnie korzystających z sieci na dziś prawie nie ma usług wymagających takiej szybkości. Owszem, czasem da się z przyjemnością pobrać obraz linuksa czy BSD z trackera z dużą ilością seedów z zapisem 2,5 MB/s (megabajta, nie megabita) ale takie np: gry kupowane na Steam idą w PL 4 do 12, rzadko 16 mbps, YouTube też nie wyrabia, streamingi wideo HD (720p, bo 1080p jest tyle co kot napłakał) spokojnie zadowalają się ~4 mbps itp). Nie wspomnę już o niemiłosiernie wlokących się demach gier z Gamer'sHell itp. Po prostu nie ma do czego tak szybkiego łącza w PL LEGALNIE wykorzystać częściej niż sporadycznie, nawet mając 2 laptopy, 4 desktopy, telefonię VoIP i urządzenia multimedialne z wifi. Oczywiście zamiłowani "łowcy torrentów" z najnowszymi przebojami kinowymi czy grami (duża ilość seedów) czy użytkownicy wcale-nie-nielegalnych treści na kontach premium Rapidshare itp. w kilku wątkach wysycą dowolnie szybkie łącze, ale choćby z uwagi na tematykę vortalu, mówimy o LEGALNYCH zastosowaniach tych 30 mbps. Na dziś nie ma sensu płacić w domu za tak szybkie łącze, a za 10 lat to będzie znacznie szybsze i bez pomocy UE.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
KonradK | 22.05.2010 17:19#59

No i co z tego ma wynikać? Wydatki z unijnych funduszy, na które składają się wpływy z podatków wszystkich, również tych, dla których ostatnim zmartwieniem jest nieposiadanie łącza 30Mb/s?

Avatar
Bojio (niezalogowany) | 22.05.2010 17:57#60

Na tym przykładzie widać jak daleko jesteśmy w tyle ekonomicznie-gospodarczo za UE.

Avatar
thorgal (niezalogowany) | 22.05.2010 18:33#61

do 2020 to juz nie bedzie Europy (Zachodniej). Bedzie Afryka i Islam...

Avatar
szczęściarz (niezalogowany) | 22.05.2010 18:42#62

Fajne są te plany ale wydaje mi się że to zawsze będzie zależało od miejsca zamieszkania - nawet jak w mieście 30 Mbps będzie standardem to i tak na wsiach będzie niewiele szybciej :( Ja mam to szczęście że mam osiedlowego dostawcę internetu i to chyba najlepszego w kraju :) - płacę 30 PLN miesięcznie za 15 Mbps!!! :)

Avatar
qwerty1234aaa (niezalogowany) | 22.05.2010 19:21#63

już jest prawie jak za czasów komunistycznych...
Gonienie zachodu (teraz dalekiego wschodu), reformy, pieriestrojki...
Żółtej rasy biały człowiek swoim podejściem nigdy nie doścignie

Avatar
sdddddds (niezalogowany) | 22.05.2010 19:50#64

to ja powiem że tak ale w europie nie w Polsce !

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fenixproductions | 22.05.2010 20:41#65

Nie wiem dlaczego, ale mnie ten pomysł coś śmierdzi…

Avatar
pozdrawiam (niezalogowany) | 22.05.2010 20:41#66

Taaaa...ciekawe jak to zrobią...pewnie tylko w dużych miastach, bo wątpię żeby gdzieś indziej było takie coś możliwe...
Ja z moim 512 kb/s to mogę sobie pomarzyć :P

Avatar
Ale Kot! (niezalogowany) | 22.05.2010 20:43#67

U mnie na wsi(1k miesz.) będą na dniach ciągnąć światłowód, więc UE się nie obija ;]

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TaQ | 22.05.2010 21:00#68

pomijajac wsie i mniej wazniejsze czesci miasta, to 30Mb/s powinno byc standardem za jakies 2 lata.
dla przykladu - moje lacze w vectrze przy podobnych rachunkach:
2004/05 - 128Kb
2005/06 - 256Kb
2006/07 - 512Kb
2007/08 - 1Mb
2009/10 - 2Mb
2010 - 8Mb (poki co jeszcze 2Mb, ale juz sie umowa konczy)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dziobas | 22.05.2010 21:06#69

> Jak ktos bedzie chcial np. 1mbit to dalej bedzie mogl tyle uzywac.

To jest bez sensu żeby sztucznie ograniczać transfer jeśli jest techniczna możliwość szybszego transferu. Unia powinna zakazać tego typu praktyk! Np sensei_terra_lebus skarży się, że mu na noc nawet nie chcą dać szybszego transferu mimo, że to im kosztów nie zwiększy. Jak już mają być ograniczenia to chyba sensowniejsze są na ilość gigabajtów na miesiąc. Po co takim ograniczać transfer, przecież jak chce coś ściągnąć to na noc komputer zostawi i więcej energii zmarnuje i co2 wyprodukuje. (Co na to ekolodzy?)
Przesył we własnej sieci dla isp jest właściwie darmowy, problem pojawia się z przesyłem do internetu. Rozwiązanie jest proste, serwer proxy u isp i nielimitowany transfer do użytkowników z niego. Np. Centrum Zarządzania Siecią Komputerową Politechniki Poznańskiej założyło hub z plikami w sieci wewnętrznej (sześć akademików), użycie internetu (wyjście na świat) drastycznie spadło.

Avatar
Komuchy (niezalogowany) | 22.05.2010 21:17#70

W Korei Połudioniowej mają szybki internet bo tam panuje wolny rynek. Socjalistyczna UE próbuje je gonić - ale to jest taka sama gonitwa jak ZSRR za Ameryką. Centralne sterowanie, biurokracja i socjalizm nie przybliżą nawet o milimetr Europy do Korei Połudiowej - wręcz przeciwnie - komunistyczna Europa będzie się dalej pogrążała w zapaści gospodarczej.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kłębek drutu | 22.05.2010 22:11#71

Plany 10-letnie, centralnie sterowana gospodarka, cenzura (pardon: zbiorowe zarządzanie prawami autorskimi). Skąd my to znamy?

Historia uczy, że nikogo jeszcze niczego nie nauczyła.

Może by nasi dobrodzieje z UE zajęli się corocznym, radosnym uchwalaniem deficytowych budżetów. Bo na razie to wszyscy Grecję, a nie USA gonimy.

Avatar
nieznany1 (niezalogowany) | 22.05.2010 23:19#72

Ludzie 30Mb/s do 2020 roku to bedzie jak 512kb/s dzis...

Avatar
Rolandek (niezalogowany) | 22.05.2010 23:58#73

Polska jest teraz województwem, euro komuna rozłoży nas na łopatki.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dziobas | 23.05.2010 0:04#74

>dziełami, co do których prawa autorskie wygasły, bądź nie można ich przypisać konkretnym podmiotom.

To chyba po to ten szybki internet żeby sobie gawiedź ściągała z rządowego serwera pliki do których prawa autorskie wygasły.
Powinni zmniejszyć ochronę praw autorskich do dziesięciu lat, tak by było dużo legalnych filmów i książek do ściągania. To można zrobić jednym aktem prawnym i bez wydatków. Starocie i tak mało kto kupuje więc wydawcy nie będą mieli dużych strat, a zysk 'kulturalny' ogromny. Teraz duża cześć 'kultury' przepada i i tak nikt na tym nie zarabia.
Szybki internet dla gospodarki może się przydać tylko do:
-sprzedaży filmów VoD
-puszczania za darmo filmów z reklamami
-pracy zdalnej (dzięki czemu europejczycy będą konkurować z Hindusami, zlikwiduje to prawie zupełnie potrzebę wynajmowania biur).
-zlikwiduje to właściwie piractwo oprogramowania, nie będzie go można ukraść bo program będzie działał na serwerze, a przesyłał tylko wynik. Oczywiście system operacyjny dalej będzie można spiracić.
-wideokonferencje w HD przez skype raczej nie będą miały większego wpływu na gospodarkę. Może trochę się przydadzą w kształceniu.

Dofinansowanie z unii kopania rowów pod światłowody jakoś mi się nie widzi. Już teraz gminy dostały jakieś środki ale ich nie wykorzystały bo musiałyby dorzucić jakiś procent od siebie. Okablowanie nowo budowanych domów na wioskach niema sensu jeśli nikt tam nie pociągnie światłowodu. Ma to sens jedynie przy nowych osiedlach, zwiększy to koszty budowy mieszkań nieznacznie, ale wyjdzie taniej niż później kładzenie kabli na ścianach.

Avatar
Krokoo (niezalogowany) | 23.05.2010 0:14#75

Ja mam 6 mbit/s i nie narzekam :) Chociaż filmy w HD ściągają się bardzo długo.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
KonradK | 23.05.2010 1:51#76

@dziobas
"To jest bez sensu żeby sztucznie ograniczać transfer jeśli jest techniczna możliwość szybszego transferu. Unia powinna zakazać tego typu praktyk!"

Nie Twoja własność i nie Unii i nie Wam decydować w jakim stopniu ktoś ją wykorzystuje, albo marnuje.
I do tego to się sprowadza. Do uznania, albo do nieprzyjęcia tego do wiadomości.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
c0m4r | 23.05.2010 2:06#77

W 2020 już nikt nie będzie korzystał z Internetu :)

Avatar
XXXL (niezalogowany) | 23.05.2010 6:34#78

"A ja myślę, że w miejscu gdzie mieszkam, niewiele się przez 10 lat zmieni. Obecnie jestem skazany na iPlusa (jako jedyna sieć w okolicy ma tu nadajnik HSDPA). Jak się próbowałem połączyć do Tepsy, to (już po podpisaniu umowy na Neostradę) powiedzieli mi, że nie mają możliwości technicznych, bo nie chce im się przeciągnąć 4km kabla (a właściwie podwiesić na słupach). Sytuacja z kablami tepsy nie zmieniła się tu od co najmniej 10 lat, więc za 10 lat też się nie zmieni.

Reasumując - będą mięli szybki Internet, ale tylko Ci co mieszkają w odpowiednim miejscu. Czyli tak, jak to jest obecnie."

dla twojej informacji
TP SA jest "powszechnym dostawcą telefonu" więc:
1.) podpisz umowę na TELEFON
2.) jak nie podłączą to należy ci się odszkodowanie (takie przepisy)
3.) będą woleli pociągnąć kabel niż płacić
4.) zamawiasz neta

Avatar
Sopran (niezalogowany) | 23.05.2010 8:57#79

Jasne
Bardzo jestem ciekaw jak to będzie wyglądało u mnie.
Póki co od paru lat mam neostradę 512 i tylko taką mogę mieć.
Jestem na jakimś szarym końcu kabla tp i nie są w stanie świadczyć mi usługi o wyższej prędkości.
TP nie jest zainteresowana modernizacją linii i inwestowaniem w nią w moim rejonie.
Doszło do sytuacji że podpisałem umowę na 1 MB ale tej prędkości nie osiągałem więc reklamowałem usługę. Odpowiedź otrzymałem że mogę mieć tylko 512 a jeżeli będę wymagał podpisanej prędkości to oni zrywają umowę.
Wyboru nie miałem
Cóż z utęsknieniem czekam 2020 roku

Avatar
drixx76 (niezalogowany) | 23.05.2010 9:31#80

Już teraz osoby korzystające z łączy TP mają dostęp do łącz 20Mb pytanie tylko ile osób z tego korzysta przy obecnej cenie.

Avatar
yyyl (niezalogowany) | 23.05.2010 11:08#81

@XXXL
"dla twojej informacji
TP SA jest "powszechnym dostawcą telefonu" więc:
1.) podpisz umowę na TELEFON
2.) jak nie podłączą to należy ci się odszkodowanie (takie przepisy)
3.) będą woleli pociągnąć kabel niż płacić
4.) zamawiasz neta"

Dla twojej informacji tepsa woli zapłacić odszkodowanie niż ciągnąć kabel nawet jak twój sąsiad ma od nich telefon...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tamtao20 | 23.05.2010 11:15#82

w końcu coś myślą!!!!!! chociaż każdy będzie mógł swobodnie się poruszać po internecie:]

Avatar
Tomasz (niezalogowany) | 23.05.2010 11:53#83

Ja mam UPC 25/MB/s i film Full HD ściąga mi się szybciej niż kumplowi 1Part z rapida :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
grzesio.. | 23.05.2010 12:05#84

..a gdzie tu mowa o pożądanych łączach, symetrycznych ?
Jak widać nadal dajecie się nabrać na super szybkie łącza 30, 50, 120 szkoda ze uploadem do 5 mbs... LOL
Woje moje 10/10 przynajmniej ma to sens i powala na równe dzielenie usług.

Avatar
SmiechNaSali (niezalogowany) | 23.05.2010 12:07#85

Smiech na sali! W 2020 roku obawiam sie ze 100 megabitow to bedzie jak dzisiaj 512 kilobita czyli kicha niesamowita a co dopiero 30 mega bitow. Obawiam sie ze za 10 lat takim minimum internetoweym bedzie co najmniej pol gigabita. To jest umyslne spowolnianie rozwoju technologii...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kowal-poza-kontrola | 23.05.2010 14:07#86

tak i jeszcze pewnie na tych kablach z netii albo tepsy, chyba ze okabluja swiatlowodem polske w co niewierze ze stanie sie to tak szybko

Avatar
Albertos (niezalogowany) | 23.05.2010 14:32#87

Niech zostawią to lepiej wolnemu rynkowi i konkurencji. Wtedy na pewno za 10 lat każdy będzie miał 30mbit, a tak wcale nie jestem pewien.

Avatar
leasch (niezalogowany) | 23.05.2010 14:39#88

będą mogli lepiej szpiegować ludzi :D ...świetnie

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 23.05.2010 14:52#89

Drogie dzieci jakie 30 mega :) co za bzdury tu wypisujecie. Jak to czytam to nie wiem czy mam się śmiać czy płakać.
A infrastruktura to ***** Przecież nasi dostawcy internetu nie mają tak rozwiniętej sieci światłowodów ( bo kable na taką ilość abonentów się nie nadają :) ).
I niech mi tu żaden cwaniaczek nie wyjeżdża z tekstem że się na tym nie znam, bo w TPSA w oddziale liniowym pracowałem 7 lat potem w pewnej prywatnej firmie 8 mcy a teraz w teleinformatyce pracuję 13 lat i problem znam od podstaw.
Powiem wam tak co do wysokich prędkości internetu jesteśmy jakieś 30 lat za unią i prędkość 30 mega u wszystkich w Polsce będzie dostępna ale chyba 2050 roku :). Takie są fakty.
Wydaje się wam że nie ? No to idźcie do tepsy i powiedzcie że chcecie 20 mega to powiedzą wam że sprawdzą a po sprawdzeniu powiedzą że niestety niema możliwości technicznych.
Obecnie łącza TPSY bazują na kablach które były kładzione pomiędzy latami 93-97 i światłowodach które były kładzione w latach 95-98/2000 a od tego czasu jak sprzedali TEPSE Francuzom nic nie jest robione tylko bieżące naprawy Francuzi tylko kasę ciągną od 12-13 lat a wy chcecie 30 megowy internet a w głowę się puknijcie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kotek Behemotek | 23.05.2010 15:35#90

@ sq6fw:
Pisałem już - na dziś łącza 20 mbps w TP i Netii są jak najbardziej realnie, nie wszędzie ale u >~50% abonentów w miastach, w dzielnicach bez zaniedbanej infrastruktury telekomunikacyjnej, tak. Nie wspomnę nawet o coraz popularniejszych sieciach kablowych oferujących łącza typowo konsumenckie do 120 mbps. I nawet overbooking nie jest zły. W praktyce o ile tylko serwer po drugiej stronie miał odpowiednio szerokie "rury", to niezależnie od pory dnia szło to do 20 mbps z szybkością łącza. Tyle tylko że na dziś prawie nie ma w PL LEGALNEJ oferty usługowej pozwalaj wykorzystać tak sszybkie łącza konsumenckie. VoD HD - w 1080p tyle co kot napłąkał, a jak jest to nie dla "murzynów" z PL - jak zwykle śpiewka jest "licencja tylko na USA, czasem jeszcze UK itp". A w PL można sobie pooglądać "jakość" ipla czy iplex - to się nadaje na 20-letni TV 21", już na 32" CRT wygląda źle i wychodzą wady kompresji. O nowoczesnych LCD i plazmach 42-55" nawet nie wspomnę - na tak dużym ekranie prawie nie da się oglądać przy tak fatalnej kompresji :(

Avatar
bonias (niezalogowany) | 23.05.2010 17:34#91

A co do internety mobilnego to jest już duża nadzieja, na dzień dzisiejszy w Szwecji można mieć dostęp przez 4G z prędkością 100 mb/s, na razie w Sztokholmie , ale do końca roku we wszystkich większych miastach. I to wszystko w dość rozsądnej cenie.
http://telia4g.se/

Avatar
Pawełło (niezalogowany) | 23.05.2010 20:49#92

I po co taki szybki download, skoro upload będzie wynosił max 1 lub 2 Mb, a powinien minimum 5 Mb przy takim łączu. W zupełności łącze 5-8 Mb wystarcza do wszystkiego tylko jeszcze upload potrzebny. No chyba że się dużo gra przez sieć wtedy to minimum łącze 10Mb i 1 Mb od siebie.

Avatar
Bojio (niezalogowany) | 23.05.2010 21:18#93

Polityka TP od 10 lat jest taka ilu jeszcze zwolnić ludzi z pracy w firmie a nie wyjście do ludzi. Tacy my Polacy jesteśmy dla kasy wyrzucamy ludzi na bruk.

Avatar
HDSD (niezalogowany) | 23.05.2010 21:32#94

Czemu TP nie wprowadzi VDSL2? podobno maksymalna prędkość ma wynosić coś w przedziale 100-300Mb/s down, a upload 60Mb/s i to wszystko na kablach TP :D.

Avatar
JB (niezalogowany) | 23.05.2010 23:27#95

wszystkie dalekosiężne plany UE spaliły na panewce, to jest następna radosna twórczość, do tych którzy się tym pomysłem cieszą mam pytanie, jeżeli by został zrealizowany kto za jego wdrożenie zapłaci?

Avatar
qwerty's (niezalogowany) | 24.05.2010 1:25#96

za 10 lat 30 Mb/s ??? heh... śmieszne! co to za prędkość? może chodzi o zasięg międzyplanetarnego internetu? przecież już dziś 30 Mb/s to nic!

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 24.05.2010 6:23#97

Kolego " bonias " !!!

a co nas interesuje Szwecja ?! nie wiem czy wiesz my mieszkamy w Polsce a nie Szwecji.

Avatar
Meffju26 (niezalogowany) | 24.05.2010 8:11#98

Wszystko ładnie, pięknie ale my jako Polacy będziemy mieli pewnie taką możliwość za 200 zł/ms a taki Anglik za 20 funtów... A porównując zarobki jednych i drugich to znowu dla większości (dla mnie również) pozostanie tylko "możliwość"...

Avatar
Janusz zks (niezalogowany) | 24.05.2010 8:14#99

Ale stado baranów...
"ale fajnie", "super" jesteście stadem baranów, którzy nie wiedzą gdzie jest haczyk. Haczyk to socjalizm i niedługo UE wymyśli, że każdemu obywatelowi potrzebny jest płaski telewizor. A wy debile uwierzycie, że za darmo i że ktoś ma wam coś dać za darmo. Otóż jesteście w dużym błędzie - za darmo nie ma nic. Najpierw zabiorą dwa razy więcej aby wam dać ochłapy. Idzcie po rozum do łowy..

Avatar
zenoen jkm (niezalogowany) | 24.05.2010 8:18#100

Ludzie coraz bardziej chcą być niewolnikami tego reżimu.
jak te dzieci - chcesz cukierka ? cip cip cip i idą jak ślepe kury pod tasak.

Avatar
smiras (niezalogowany) | 24.05.2010 9:21#101

Wolne żarty. Od lat nie mogę doprosić się 150 metrów kabla. Pozostaje jedynie Orange Freedom gdyż pozostałe stacje bazowe są za daleko,a satelita nie wchodzi w rachubę bo drzewa, bo ekologia. Te cholerne 150 metrów sam bym kupił i podłaczył gdyby jakiś TPbaran na to zezwolił. Na razie pozostaje przy prędkościach modemu z lat 90-tych gdy internet raczkował. No ale cóż zachciało się czystego powietrza wiejskiego to cierp ciało co żeś chciało.

Avatar
HANCOCK (niezalogowany) | 24.05.2010 9:40#102

Niewiem Jak Polska teraz ale ja jestem w Niemczech i za 50€ miesiecznie mam 16Mb/s choc ze tylko pokazuje mi 14 na Speedtest i jak dlamnie mi wystarcza to bo Niewiem jak wy ale mnie to nie Fascynuje jak bym chcial wiencej to bym wykupil sobie serwer i postawil w Domu i to tyl z mojej strony Pozdrawiam

Avatar
fergotron (niezalogowany) | 24.05.2010 9:49#103

Cały czas to samo. Od lat tylko stękają, że Europa jest w tyle i od lat cały czas planują dogonić resztę świata i jak już doganiają to się okazuje, że ... znowu jesteśmy w tyle.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
que_pasa | 24.05.2010 10:07#104

@HDSD
Czemu TP nie wprowadzi VDSL2?

Tepsa testowała w zeszłym roku takie rozwiązanie, ale nie sądze aby to miało mieć szersze zastosowanie ponieważ:

1. Modemy są drogie i to na pewno nie jest oferta dla detalu
2. Takie przepływności można uzyskać tylko na krótkich odległościach od centrali ( do 1km, może do 2 km w co wątpie bo tłumienie na takiej odległości jest już spore, tym bardziej że miedź tepsy różna bywa)

Avatar
Feyd (niezalogowany) | 24.05.2010 10:21#105

wielkie firmy powstaja w USA bo istnieje tam inna kultura, bardziej nastawiona na indywidualizm

W Polsce czlowiek ktorey odniosl sukces to kretacz i zlodziej, w USA ten sam czlowiek bylby darzonym sukcesem i podziwem.

Avatar
john_anonim (niezalogowany) | 24.05.2010 11:34#106

Standardem to powinien byc za 10 lat 100MB/s juz teraz mozna miec podobne predkosci za rozsadne ( w miare ) pieniadze

Avatar
zepher (niezalogowany) | 24.05.2010 12:39#107

Dostęp do szybkiego internetu jest w Polsce, ale przeważnie tylko w większych miastach. Internet u lokalnego dostawcy płacę od 6 lat 40 zł, mam umowę na czas nieokreślony. Na początku miałem łącze 1Mb/s. Z każdym rokiem internet przyśpieszał i teraz mam około 20 Mb/s. Uważam, że za 10 lat 30Mb/s to nie będzie wcale tak dużo, zważywszy że będziemy mieli coraz więcej urządzeń w domu zdolnych do komunikacji przez internet (pc, notebook, netbook, tv, komórki może lodówka). Jeśli to ma być minimum to wydaje się to w miarę rozsądna prędkość. Liczę też że za te 10 lat uda się wprowadzić IPv6, każdy miałbym wtedy swój adres IP (lub kilka).

Avatar
zepher (niezalogowany) | 24.05.2010 13:08#108

ranking prędkości w krajach: http://www.speedtest.net/global.php#0

Avatar
bzdyś (niezalogowany) | 24.05.2010 16:26#109

no to super, jesteśmy za bułgarią a nawet najbiedniejszą w europie mołdawią, po prostu żal, ignorancja naszych władz jest bez komentarza, w takiej łotwie postawiono na nowoczesne technologie w projekcie rządowym i są na 2 miejscu a my na 38

Avatar
kacpervb (niezalogowany) | 24.05.2010 23:32#110

w Polsce to za jakieś 20-30 lat te 20Mbit. Ale nie 30. Za dużo u nas spadkobierców komuny, pseudobiznesmentów i nowobogackich. wszędzie układy i układziki-a to już kosztuje. my zwykli ludzie za to płacimy i siedzimy cicho. my się cieszymy z tej demokracji a grecy, niemcy, anglicy strajkują. jak się biznes nie opłaca to niech prezesi likwidują firmę i nagle są pieniadze na podwyżki, na rozwój itd. Przykłąd strajk w BA. Już się podobno dogadują, ze strachu. Jakby u nas była prawdziwa konkurencja to i jakość łącz i ich szybkość stale by rosła. Porozmawiajcie z technikami pracującymi na zlecenie tp. Opowiadają, że pracują i dla tp i dla konkurencji. Tylko od tej niby konkurecji dostają tak mało kasy, że lepiej opłaca się im napisać: brak możłiwość technicznych. Znowu z drugiej strony dlaczego netia czy inni nie budują własnych central, własnych lini abonenckich itd? Sama tp to firma, która broni się przed oddaniem klientów ale znowu nic nie robi w zakresie taniej i dobrej oferty. Dprzedano operatora krajowego francuzom i cóż mamy z tego. Z naszych najdroższych w europie abonamentów finansujemy szybkie technologie we francji dla francuzów. wszystko w tej naszej Polsce stoi na głowie. NAwet o pomoc dla powodzian prosimy od tej" biednej, zacofanej" Rosji. A gdzież ten nasz dobrobyt i rozwój, że nie mamy własnego sprzętu?
Jest tak jak z prędkością łączy. W dóch dzielnicach warszawy 20Mbit w całej Polsce 512-1024.

Avatar
Piksel14 (niezalogowany xD) (niezalogowany) | 25.05.2010 2:01#111

Mam mieć w tym roku 20mb/s. Pobieram seriale (w Polsce to legalne).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
nowakowski | 25.05.2010 8:10#112

Ja słyszałem, że TP tworzy nowy serwis - konkurencja dla Rapidshare, a nazywa się RapidTP.pl

Avatar
informatyk_2012 (niezalogowany) | 25.05.2010 10:29#113

Niestety te 30Mb/s w 2020 roku będzie znaczyć tyle co dziś 64kb/s

Avatar
eRb (niezalogowany) | 25.05.2010 10:49#114

Nie mogę się z godzić z tym, że 30 mb/s to niezbędne minimum... Uważam, że UE powinna powołać komisję do zbadania i przeanalizowania tego problemu. Komisja powinna liczyć 200 osób (w tym ja). Każdy z nich (nas) będzie dostawał po 8.000 euro miesięcznie do czasu zakończenia rozwiązywania problemu. Głównym tematem badań to czy może wystarczy 29 mb/s. I może nie do 2020 a do 2021 roku. Jest to tak istotny problem, że mieszkańcy Europy mogą się zrzucić na wypłaty dla członków komisji.
Socjalizm kwitnie. Paranoja jakaś.

Avatar
qlic123 (niezalogowany) | 25.05.2010 17:21#115

teraz mam 30/10 mb/s i mi sie wydaje ze to minimum!!!
a za 10 lat?
zalosc zalosc zalosc!!!!!
co oni robiom z tom kasom za abonament?
znajac zycie to pewnie prezesi organizujom 2-wu dniowe szkolenia w Mikolajkach po 50 000 tys od glowy...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Banan | 25.05.2010 19:54#116

Z początku fajnie. Ale, ale kto będzie płacił za ten net i kto będzie go kupował jak już teraz Google myśli nad 1GB/s w USA wtedy to będzie nic i tyle (to 30Mb/s). 10 lat czekanie no bomba. Za 10 lat z takiego neta tylko będzie mógł się śmiać świat i zarazem płakać. Tylko będzie: "co to w ogóle jest?" Niech się najpierw zastanowi ta KE, a dopiero potem coś mówi.

Avatar
xxxe (niezalogowany) | 25.05.2010 22:47#117

Jak zaczną dotować internet to nie zobaczycie 30 mb/s bo dadzą takie procedury że to się nie będzie opłacać.

Avatar
speedtest (niezalogowany) | 26.05.2010 10:13#118

Ja mieszkam w Japonii od 10 lat i uważam że światłowód o prędkości ponad 100 Mb/s jest niewystarczający do zaspokojenia potrzeb przeciętnego użytkownika w tym kraju.

Avatar
Cutler (niezalogowany) | 26.05.2010 10:52#119

Fakt mieszkam w stanach,konkretnie austin mam możliwość internetu dochodzącego do około 150 Mb/s i trzeba przyznać ze zadowalał tylko na poczatku.

Powiesiłbym się gdybym miał mieszkać w polsce jak wy i miec takie marne łącze

Avatar
artemus (niezalogowany) | 26.05.2010 10:56#120

do tego czasu to uni juz nie bedzie a polska psadnie na dno i bedzie ale 30kb/s

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
hanssolo | 27.05.2010 20:08#121

W Polsce 30 mb/s to będzie standardem za 100 albo i więcej lat

Avatar
Manosek (niezalogowany) | 24.06.2010 20:49#122

Pomysł świetny, tyle że za 10 lat to prędkość neta będzie się podawać w GB/s. Gorzej z ceną, bo znając polskie standardy to tanio nie będzie. Oczywiście są dane podające, że w Polsce cena internetu jest jedną z najtańszych w Europie np.
http://wyborcza.biz/biznes/1,101305,7968191,Ceny_internetu_w_Polsce_jednymi_z_na...
ale porównując to ze do średnią płacową - to zdzierstwo.

Avatar
Pan K (niezalogowany) | 17.07.2011 1:39#123

Na co przeciętnemu panu k internet 30Mb/s? Pytanie to tego tematu jest zupełnie źle sformułowane.
Należy postawić pytanie, na co wpłynie ogólnodostępne w miarę dobre łącze? Odpowiedź jest prosta, umożliwi znaczny rozwój sieci. Który obecnie nie byłby opłacalny do wprowadzenia, gdyż i tak znaczna część społeczeństwa nie mogła by z tych udogodnień korzystać.
Ale faktycznie 30 Mb/s to żenada, jeżeli myśleć tu o poważnym rozwoju to zapomniano dopisać kilku zer :/
Nie wykłada się wszystkich dobrych kart na stół jak się chce pozostać w grze. A to 30 Mb/s to szansa że jakiś mały walecik zostanie użyty.

Avatar
Peter-Lublin (niezalogowany) | 18.09.2011 14:56#124

Ja łącza 30Mb/s używam ponad rok i szczerze powiem że nawet takie serwery jak filesonic, czy fileserve nie radzą sobie z wysyłaniem plików przez premium z pełną prędkością mojego łącza. Jedynie rapidshare nigdy nie sprawia problemów i mam transfer ~4MB/s. Nikomu nie przyda się to łącze, dopóki serwery nie będą szybsze, a podczas przeglądania internetu nie widać różnicy między 4Mb/s, a 30Mb/s.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Testujemy GALAXY NOTE

Czy to tablet z telefonem?
Test: PocketBook Pro 612

Biblioteka w kieszeni
Recenzja nowego iPada

Rewolucja czy stagnacja?
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av