UKE vs. TP - wieści z frontu

02.08.2006 14:54, Autor: Leszek Kędzior (Krogulec), Kategoria: News
NewsImage

Coraz więcej zastrzeżeń wobec Telekomunkacji Polskiej ma Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE). W ostatnich dniach UKE rozpoczął procedurę nałożenia kary za nieprzekazanie projektu nowego cennika Neostrady do zatwierdzenia, nałożył 1 mln zł kary za za brak informacji o cenie połączenia z numerami o podwyższonej opłacie (m.in. 0700), a wczoraj nie zgodził się na proponowane przez TP zmiany cennika świadczonych przez nią usług telekomunikacyjnych. W dalszym ciągu nie zamknięta jest też sprawa rozdzielenia opłaty za neostradę tp i abonamentu telefonicznego.

Najpierw poszło o ogłoszoną na początku lipca promocję neostrady w ramach której TP obniżyła znacząco ceny tej usługi dla klientów zawierających nowe, długoterminowe umowy (na 2 lub 3 lata). TP została zawiadomiona przez UKE o rozpoczęciu postępowanie w sprawie nałożenia kary za nieprzekazanie projektu nowego cennika neostrady tp do zatwierdzenia. W odpowiedzi TP sugeruje we wczorajszym komunikacie prasowym, że UKE usiłuje ją ukarać po prostu za obniżkę cen neostrady. We wspomnianym komunikacie, TP tłumaczy co prawda, że wg firmy UKE nie ma uprawnień do zatwierdzania cenników usług szerokopasmowego dostępu do internetu, a jedynie usług o charakterze powszechnym i usług telefonicznych (według TP, neostrada nie jest natomiast ani usługą powszechną ani telefoniczną). Dalej jednak czytamy, że wszczęcie postępowania przeciwko TP za to, że znacząco obniżyła ceny neostrady tp jest sprzeczne z deklarowanym celem działań UKE, którym ma być doprowadzenie do obniżki cen usług. Tym samym Urząd udowadnia, że w istocie nie działa w interesie klientów, lecz konkurencyjnych wobec TP operatorów. - co jest już klasycznym "odwracaniem kota ogonem". I to nie wnikając czy UKE ma rację chcąc ukarać TP za nie przedstawienie cennika do zatwierdzenia.

Ostatnie dni to także decyzja UKE o nałożeniu 1 mln zł kary dla TP za brak informacji o cenie połączenia z wysokopłatnymi numerami takimi jak 0-700. Jak informuje UKE, dostawca usługi o podwyższonej opłacie powinien zapewnić, aby użytkownik końcowy w stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej był każdorazowo informowany przed rozpoczęciem naliczania opłat, o cenie jednostki rozliczeniowej połączenia do numeru danej usługi. Taka bezpłatna informacja powinna zostać wprowadzon z dniem wejścia w życie Prawa telekomunikacyjnego, czyli od 3 września 2004 r. Jednak pomimo obowiązywania ustawy Telekomunikacja Polska przez prawie dwa lata nie wdrożyła bezpłatnych informacji o koszcie połączenia na numery 0-300, 0-400, 0-700 i 0-701. W efekcie UKE nałożyło na TP 1 mln zł kary. To i tak jedna setna jej maksymalnej wysokości (prezes UKE mógł nałożyć karę do wysokości 3% przychodu TP za ubiegły rok). Na tak "niską" karę wpływ miało to, że od 26 maja 2006 r. TP uruchomiła wreszcie wspomniane zapowiedzi we wszystkich taryfach. Ta sprawa nie jest jednak zamknięta bo od decyzji UKE przysługuje TP prawo odwołania się do sądu ochrony konkurencji i konsumentów.

Dzień wczorajszy przyniósł kolejne informacje. Tym razem Prezes UKE nie zgodził się na wprowadzenie w cenniku TP zmian ocenionych przez UKE jako niekorzystne dla klientów. Telekomunikacja Polska przedłożyła UKE projekt zmiany cennika usług telekomunikacyjnych. Projekt TP przewidywał zamknięcie obsługi planów telefonicznych: sekundowego tp dom, sekundowego oferta podstawowa i aktywnego tp oraz konieczność migracji abonentów do planów tp startowy i startowy tp biznes. UKE sprzeciwił się "automatycznej" migracji klientów do innych plantów taryfowych, tłumacząc to naruszeniem jednym z podstawowych Prawa telekomunikacyjnego, jakim jest: zapewnienie użytkownikom maksymalnych korzyści w zakresie różnorodności, ceny i jakości usług telekomunikacyjnych. UKE dokonał też analizy przedłożonego projektu pod kątem zmian cen, jakie wiązałyby się z przesunięciem abonentów tych planów do obecnie istniejących w ofercie TP. Z tej analizy wynika, że opłata abonamentowa wzrosłaby (wyjątek stanowi jedynie plan tp aktywny), a abonenci likwidowanych planów byliby zmuszeni do ponoszenia wyższych kosztów za połączenia.

Cały czas nie zamknięta jest też sprawa rozdzielenia neostrady i telefonu. Przypomnijmy, że na początku lipca UKE uznał, że Telekomunikacja Polska nie może uzależniać świadczenia usługi neostrada tp od korzystania przez abonenta z usługi telefonicznej.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (38)  

Avatar
roadway (niezalogowany) | 02.08.2006 15:05#1

W komunikacie TPsy pisze "Nie jest to pierwszy przypadek, kiedy UKE chce uniemożliwić TP zaoferowanie klientom korzystnej dla nich oferty."

Gdzie ta korzystna oferta jak płaciłem za neostrade około 120zł miesiecznie + 42zł za sam abonament telefoniczny i teraz uwaga uwaga płaciłem 3zł za rozmowy telefonicznego "to smiech na sali"

Zrezygnowałem z neostrady bo radiówka wychodzi mnie 3 RAZY TANIEJ!

Avatar
d(^-^)b (niezalogowany) | 02.08.2006 15:32#2

Tylko czekać na "Finish"....tylko kiedy?...

Avatar
Frustrat (niezalogowany) | 02.08.2006 15:37#3

"Nie jest to pierwszy przypadek, kiedy UKE chce uniemożliwić TP zaoferowanie klientom korzystnej dla SIEBIE oferty." W ogóle dobrze ze telekomuna oplaciła uke, mydełko na oczki , i kradniemy dalej.

Avatar
Ichu (niezalogowany) | 02.08.2006 15:41#4

Co raz bardziej zaczynam się dziwić, że firma z taką polityką i takimi cenami w dalszym ciągu działa na polskim rynku, podobno mamy gospodarkę wolnorynkową, urząd ochrony konsumentów i konkurencji... Podobno, ale widzę że chyba jednak nie, skoro od tylu lat pozycja TPSA jest w dalszym ciągu bardzo wysoka.

Avatar
WODZU (niezalogowany) | 02.08.2006 15:47#5

Jak nie ma chleba to trzeba dać narodowi igrzyska.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 02.08.2006 15:57#6

Chciala TPSA dobrze z neostrada i co? i zrobili ich w jajo... nie mozna tylko na TP nadawac!!

Avatar
rattlesnake (niezalogowany) | 02.08.2006 15:59#7

Obniżka cen na neostrade ?
Kiedy ? Gdzie ? Co i jak ?
Od roku płacę 96 zł miesięcznie i jeszcze rok tyle będę płacił , że o 50 zł za telefon nie wspomnę

Avatar
marcin korpoleski (niezalogowany) | 02.08.2006 16:06#8

Za te numery 0700 powinni tp dac kare 1mld zlotych!!!! Ile ludzi zotalo naciagnietych to tylko sam prezes tp wie...

W tej chwili mam juz tylko neostrade u tych zlodzieji, ale juz niedlugo pozegnam sie z nimi na zawsze chocbym mial dolozyc do rachunku!

Avatar
Bati (niezalogowany) | 02.08.2006 16:25#9

Świętej wojny ciąg dalszy, oby wygrał konsument.........

Avatar
yamaha (niezalogowany) | 02.08.2006 16:28#10

A Ja się wypiąłem na Tpsę już od dawna. Komunikator w necie wystarcza, dostęp do poczty też ok., komorka w kieszeni i wiecie co , oszczędności przeznaczam na konfig. kompa i jestem zadowolony a wycena mieszkanianie spadła po odłączeniu telefonu, jak inni uważali. Pozdrawiam redakcję i wsio

Avatar
x-man (niezalogowany) | 02.08.2006 16:32#11

ludzie mam juz dosyc tpsa kiedy będe miał wybór ?? kiedy bedzie operator na kablach tp???? nienawidze tego monopolisty i wierze ze nadejdzie taki dzien w którym pokaze srodkowy palec tym złodzieją

Avatar
twist (niezalogowany) | 02.08.2006 16:44#12

ja juz pokazalem im srodkowy palec, wybierajac lacze satelitarne, za 512 bez limitow place 90 zl, a w nocy kiedy przewaznie siedze mam 2x transfer

Avatar
adaś (niezalogowany) | 02.08.2006 16:52#13

x-man podobno za ok 3miesiace juz maja sie pojawic jacys nowi operatorzy swiadczacy uslugi na kablach tp (mowie o internecie nie wiem jak z telefonami). Ale oczywiscie to tylko teoria, a od teorii do praktyki dluga droga...

Avatar
anonim (niezalogowany) | 02.08.2006 16:58#14

ciekawe jak na tej satelicie nadajesz :)
modemik? bo z tego co wiem, to transfer to moze i masz ale odbiór 512... a wysyłanie?
co zaś się tyczy konkurencji na kablu - chcialem zauwazyc, ze to m.in. UKE blokuje konkurencje, bo wyznacza standardy, które trudno spełnić - dlatego na tym rynku jest tak mało konkurencji
swoją drogą wbrew pozorom oferta konwergentna - telefon, internet, tv w jedynm kablu u jednego operatora wychodzi i tak taniej niż zaopatrywanie się w kazdą usługę gdzie indziej.

PS> A sieć na radiu jest zawoda i tego chyba mówić nikomu nie trzeba - wystarczy posłuchac chlopaków w czasie gry online jak im nagle pingi skaczą do 900 'bo się pogoda pogorszyla ;D'

Avatar
sokoleoko (niezalogowany) | 02.08.2006 17:14#15

to prawda,za duzy abonament,rozmowy kosmicznie drogie,iniciacja polaczen i inne ukryte oplaty.Niemowiac juz o ISDN I NEOSTRADZIE

Avatar
Hans Olo (niezalogowany) | 02.08.2006 17:29#16

Ja czekam na Wimax w Netii. Moze będzie to warte świeczki.

Avatar
Waniliowy (niezalogowany) | 02.08.2006 17:58#17

hehe .. TP chciała obniżyc ceny by wykosic konkurencje ... UKE ma być tym złym ktory jej na to nie pozwala (na obnizke cennika) .. ale w rzeczywistosci tak nie jest, bo dbaja o klienta w perspektywie dłuższego czau.
TP wybije konkurentow i ceny znow wzrosna .. jak widze tych wszystkich płaczacych nad TP ze jaka to ona biedna to mi sie smiac chce choc wcale do smiechu tutaj nic nie ma bo to żałosne.

Avatar
klekle (niezalogowany) | 02.08.2006 18:02#18

mimo, ze w UKE rządzi pani z PiSu, to bardzo dobrze sobie radzi, twarda z niej babka, przybił bym jej 5 :)

Avatar
DeathScythe (niezalogowany) | 02.08.2006 18:12#19

TP to oszusci jakich malo . Mialem telefon i neo u nich. Mialem 50zl abonament za telefon ale placilem 70-80zl bo dolaczali mi jakies dodatkowe opcje ktorych wcale nie chcialem i do tego nie dzwonilem nigdzie bo w domu wszyscy komy maja. wiec aparat byl tylko po to aby net byl. POWIESIC TP!!!

Avatar
DeathScythe (niezalogowany) | 02.08.2006 18:12#20

TP to oszusci jakich malo . Mialem telefon i neo u nich. Mialem 50zl abonament za telefon ale placilem 70-80zl bo dolaczali mi jakies dodatkowe opcje ktorych wcale nie chcialem i do tego nie dzwonilem nigdzie bo w domu wszyscy komy maja. wiec aparat byl tylko po to aby net byl. POWIESIC TP!!!

Avatar
miechu (niezalogowany) | 02.08.2006 18:14#21

heh.... neo jak dla mnie spelnialo wszaystkie moje wymogi (poza cenowymi)... teraz siedze na toyi i klne co dzien... a to proxy im siada, a to robia konserwacje co 3 tyg i nie mam sieci przez pol dnia/nocy... wole placic wiecej tepsie i przynajmniej miec swiety spokoj jezeli chodzi o lacze...

Avatar
Krisand (niezalogowany) | 02.08.2006 18:53#22

Jak długo będzie jeszcze trwała ta zabawa w kotka i myszkę z TPSA? Czy nie czas podjąc śledztwo w sprawie KRYMINALNYCH działań tego operatora, który łamie prawo, jak chce i robi co chce działając na niejorzyśc społeczną? Dlaczego kryminaliści są nadal chronieni kalekim prawem?

Avatar
twist (niezalogowany) | 02.08.2006 19:19#23

@anonim: mam wliczony w abonament edge przez siec era, chyba 123 kbit wiec to mi wystarczy do wygodnego korzystania

Avatar
klusmen (niezalogowany) | 02.08.2006 23:26#24

nareszcie.... TPSA jest monopolista na rynku Polskim od poczatku istnienia telefonow...

nareszcie ktos sie bierze za ich brzydkie zagrania...

28 zl miesiecznie neostrada przez rok a potem 65 ..... umowa na 2 lata.. no sorry to juz lepiej zrobic 25 zl na stale a klientow beda mieli nawet 10 lat a nie 2 lata ...

skorzystaja obie strony

Avatar
tomek_u18 (niezalogowany) | 02.08.2006 23:28#25

A ja tam jestem zadowolny z neostrady.Mam ją od niedawna, za 512 płace 28 zł a później 56. Zgadzam sie z miechem że wole płacić tepsie i mieć święty spokój z łączem.

Avatar
Gdzie wsparcie TP dla LINUXA? (niezalogowany) | 03.08.2006 1:37#26

Kupujac modem Sagem w TP na pudelku widnieje informacja ze modem obsluguje LINUXA.
Telekomunikacja zapewnia wsparcie instalacyjne przez blekitna linie a tu niespodzianka TP zapewnia tylko wsparcie pod Windowsa.Czemu nikt nie informuje o tym klienta i czemu TP nie dostarcza instrukcji instalacyjnej modemu na Linuxa w jezyku polskim jak wymaga tego polskie prawo.
A oferta Neostrady to.... niech zobacza krawaty z TP w jakich cenach jest internet zagranica,jak szybki i na jakich warunkach podpisuje klient umowe.W Polsce jeszcze dlugo nic sie nie zmieni bo najwieksi gracze NETIA,DIALOG,UPC maja mentalnosc TP.Przykre jest tylko to ze jeszcze kilka lat temu poziom uslug internetowych byl na lepszym poziomie w Polsce niz w UK teraz zostalismy daleko w tyle.W UE nikt nie osmieli sie zaoferowac 512kb/s za 80 zlotych.Tam 512kb/s to minimum(podstawa to 1024kb/s) w Polsce to jeszcze dla wielu szczyt marzen

Avatar
WODZU (niezalogowany) | 03.08.2006 8:49#27

@adaś
Gdy 5 lat temu instalowałem SDI już była mowa o dodatkowych operatorach. Tak więc jak napisałeś droga jest baaaaardzo długa.

Avatar
Sin (niezalogowany) | 03.08.2006 9:03#28

Żaden dostawca nie będzie uczciwy przykład: Multimedia, płace jakieś 80zł(256kbps), ostatnio ceny poszły w dół ale tylko dla NOWYCH użytkowników i gdzie tu dbanie o stałych klientów?! Teraz w takiej cenie jest 1MB?!

Avatar
Misio (niezalogowany) | 03.08.2006 9:27#29

TPSA należy do francuzów a francuzi polaków w dupsko jechali zawsze i teraz też...

Ale tak nażekacie na wszystko a nie wiecie jak wielkie są koszty budowania sieci !!!! żeby móc dostarczyc neta trzeba pierw wydać miliony na delikatną elektronike. Ciekawe czemu o tym nikt nie pisze ??

TPSA obniża ceny netu w promocjach bo już większość inwestycji ma za soba i moze sobie na to pozwolić a inni operatorzy muszą tworzyc wlasną sieć przesyłową i własne centrale co jest ekstremalnie kosztowne.

Nie chce usprawiecdliwiać cen ani działania nikogo, bo ceny sa niewątpliwie wysoke, a standard usłóg powiedzmy zastanawiajacy, ale jak patrzymy od jednej strony to i spójżmy i od drógiej...

Avatar
WODZU (niezalogowany) | 03.08.2006 10:34#30

@Sin
W takim razie zrezygnuj z umowy i podpisz nową :)

Avatar
ADam (niezalogowany) | 03.08.2006 10:44#31

Cos mi sie zdaje ze przez te lata najwyzszych cen na swiecie TP zarobila tyle ze 10 razy moglaby za ta kase polozyc siec w Polsce, tak ze takie tlumaczenie to zawsze mozna przytaczac podonie jak Policjanci po kazdej wpadce tlumacza sie ze maja za malo srodkow :)

Avatar
Hans Olo (niezalogowany) | 03.08.2006 12:50#32

@Misio
Zgadzam się poza jednym. Tepsa nie inwestowała zbyt wiele, bo na mocy ustawy za darmola dostała na wyłączność wszystki linie telefoniczne w latach dziewięcdziesiątych i większość infrastruktury nie zmienila się do dziś.

Avatar
Gdzie wsparcie TP dla LINUXA? (niezalogowany) | 03.08.2006 14:58#33

Zgadzem sie ze koszty budowy infrastruktury sa spore ale te same koszty ponosza operatorzy zagranica dodatkowo place sa tam od 4 do 6 razy wieksze a ceny internetu sa mniejsze predkosc zdecydowanie wieksza np. w Irlandii,UK za 86 zlotych dostane 2048kb/s lub 4096kb/s a w Polsce?
Tam niektore firmy(obszar sporej konkurencji) oferuja za darmo internet na 3 miesiace z mozliwoscia rezygnacji po tym okresie bez zadnych konsekwencji dla klienta.
Ciekawe ile kasy pobieraja posrednicy ktorzy podpisuja umowy w imieniu np.TP zapewne sa to spore kwoty bo zagranica nie widzialem tylu punktow tam internet zamawia sie przez telefon,wysylaja umowe do podpisania i ekipe instalacyjna.Jeden niezwykle kosztowny posrednik odpada a za wszelkie nieprawidlowosci odpowiada tylko operator a nie jakas Krystyna z gazowni ktora w mistrzowski sposob potrafi wzniecic nienawisc do pracownikow blekitnej infolini ktorzy musza odpowiadac za bezkarne kierownictwo TP.
Wspolczucie dla pracownikow infolini.
Politycy powinni przestac ochraniac interesy TP gdyz jest to francuska firma a likwidacja monopolu i udostepnienie kabli innym operatorom wygeneruje wiecej miejsc pracy w telekomunikacji niz mamy obecnie.
Ja jako mieszkaniec duzego miasta nie chce miec do wyboru jednego lub pieciu operatorow ja chce 6-10 tak DOBRYCH I TANICH JAK JEST TO NA CALYM CYWILIZOWANYM SWIECIE.

Avatar
jolka (niezalogowany) | 03.08.2006 16:54#34

Nareszcie jakiś urząd państwowy zaczął myśleć o abonentach.

Avatar
sokoleoko (niezalogowany) | 03.08.2006 17:46#35

Troche jest racji ZE tpsa niemoze wprowadzac z dnia nadzien super zeczy,ale tyczy sie to tylko i wylacznie promocji,bo inni operatorzy sie maja roczne umowy z tp,i tu sa problemy,Ale stale zmiany tak,z 2-3 miesiecznym poslizgiem.Przeciez na chlopski rozum niemoze byc tak ze za sam goly abonament z 1h lok/mm i opl. inicj. placi sie 50 zl.I to jest skandal.Komuorkowcy poszli po rozum do glowy a DRUCIARZE trzepia kase na nas!!!!A W RAPORCIE FINANSOWYM PISZE ze abonament to 50 % zyskow!!!!! - tak tylko moze byc w polsce!!!!

Avatar
grzewar (niezalogowany) | 04.08.2006 7:59#36

Jaka obniżka cen neostrady , przecież ceny neostrady są takie same TP zrobiła tylko promocję i podpisując cyrograf na 2 lub 3 lata jest taniej
UKE nakazał obniżyć cenę neostrady a zrobić promocję .

Avatar
Waniliowy (niezalogowany) | 04.08.2006 8:23#37

a na dodatek TPSA stawiała sieć za pieniadze klienta ... nie pamietacie jak to było ? podpisywało sie umowe na telefon i trzeba bylo samemu kopac rowy pod kable albo dziury pod słupy .. i jeszcze płacic by przyjechali i pociagneli linie ...

a pozniej sieć ktora tak naprawde opłacili i postawili klienci TPSA przejmowała na własnosc..
i jeszcze wielkie problemy jak ktos w domu oficjalnie chciał miec 2-3 gniazda i telefony na jednej lini a nie jeden..

Avatar
zbigi (niezalogowany) | 04.08.2006 11:17#38

TP nie mysli o klientach tylko o sobie. Gdy kolaga zamawial neostrade to powiedzieli mu ze nie ma mozliwosci technicznych, a przeciez wystarczylo wymienic tylko 100 metrow kabla!!!

A ta promocja na 2 lub 3 lata jest bardzo niekorzystna, jakbym juz mial brac neostrade to wole placic 84zl za 512kb/s i miec jakies mozliwosci zmian. W promocji za 28/56zl gdybym w polowie trwania umowy chcial zwiekszyc predkosc to musialbym zaplacic 2500zl kary (patrz regulamin promocji)!!!

Obecnie korzystam z DSL-a bez zadnych promocji - umowa na czas nieokreslony. Dziwi mnie tu wysoki koszt instalacji - 1000zl. Instalacji nikt z TP nie wykonywal - panowie dostarczyli tylko modem, ktory dalej pozostaje wlasnoscia TP i jesli zuzycie przekroczy normy to trzeba za niego zaplacic jeszcze raz!!!

Do DSL-a mam jeszcze telefon w abonamencie za 50zl z darmowymi 60 minutami, ktorych i tak nie wykorzystujemy bo korzystamy z komorek.
UKE juz wydal decyzja o rozdzieleniu internetu i telefonu jednak TP odwoluje sie od tego - procesy potrwaja conajmniej 6 miesiecy.

Dobrze ze UKE probuje walczyc z TP, ale im to nie bardzo wychodzi - 1mln kary dla TP jest jak 1grosz!!!

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Recenzja Samsung NP530U4B

Ultabook z nadwagą
Test: PocketBook Pro 612

Biblioteka w kieszeni
Test Sharp AQUOS SH80F

Warto (byłoby) się szarpnąć
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av