Ubuntu 12.04 ma być bardziej dopracowany i przewidywalny

21.10.2011 14:08, Autor: Michał Majchrzycki (mmaj), Kategoria: News
NewsImage

Mark Shuttleworth zdradził kilka szczegółów na temat przygotowywanego kolejnego wydania Ubuntu. Wersja 12.04 ma być bardziej dopracowana, wydajna i... przewidywalna.

Wczoraj Canonical obchodził 7 lat od uruchomienia pierwszej wersji Ubuntu, jednak firma nie skupia się jedynie na przeszłości. Mark Shuttleworth, założyciel Canonicala postanowił przedstawić kilka pomysłów dotyczących dalszego rozwoju tej dystrybucji Linuksa. W szczególności dowiedzieliśmy się, jakie będzie kolejne wydanie - Ubuntu 12.04. W skrócie, ma być dobre. Shuttleworth jest zdania, że Canonical powinien obecnie skupić się przede wszystkim na dopracowaniu produktu, zaś duże zmiany przesunąć na kolejne wydania dystrybucji.

Konkretne zmiany w Ubuntu 12.04 będą dopiero poddane dyskusji podczas Ubuntu Developer Summit w Orlando (stan Floryda). Już teraz jednak wiadomo, że Canonical raczej nie zdecyduje się na żadne większe nowości, a będzie starał się rozwijać obecne już funkcje i usługi. Dotyczyć to będzie między innymi chmury obliczeniowej (Ubuntu One), obsługi architektury ARM czy lepszej obsługi monitorów. Przypomnijmy, że Ubuntu 12.04 będzie kolejnym wydaniem LTS, a więc Canonical zaoferuje jego wsparcie przez 5 lat zarówno dla wydań desktopowych jak i serwerów. Stabilna wersja ma ukazać się w kwietniu przyszłego roku.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (80)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
suchmen | 21.10.2011 14:13#1

I wreszcie dobra decyzja. Oby poprawili i przyśpieszyli co się da:)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
radiuscore | 21.10.2011 14:15#2

Nic czekamy zobaczymy a przez ten czas polecam Ubuntu 11.10
http://www.youtube.com/watch?v=-wJzn3NpgPw

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
O4i | 21.10.2011 14:21#3

Podobne rzeczy czytałem o 11.10 a teraz okazało się, że ta dystrybucja kompletnie minęła się z moimi oczekiwaniami i zastanawiam się czego teraz użyć na desktop. PS. Oddajcie Synaptica wy @%$#!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
suchmen | 21.10.2011 14:24#4

Ja jednak jestem za opensuse lub ewentualnie za fedorą ale opensuse prostszy

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 21.10.2011 14:29#5

@O4i
Synaptic jest w Ubuntu Software Center.............

Avatar
apos (niezalogowany) | 21.10.2011 14:30#6

@O4i
Może wypróbuj PCLinuxOS.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
radiuscore | 21.10.2011 14:36#7

@O4i
Dokładnie synaptic możesz sobie doinstalować w Centrum oprogramowania Ubuntu

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
O4i | 21.10.2011 14:37#8

Ufff, bo czytałem jakąś recenzję gdzie napisano, że go usunięto.

Avatar
at (niezalogowany) | 21.10.2011 14:48#9

Trzykrotnie instalowałem 11.10 i efekt zawsze ten sam instalacja udana, uruchamianie systemu kończy razem z małym tekstem UBUNTU i już tylko migająca kreska w górnym lewym rogu ekranu. Osteteczny efekt - reinstalacja windowsa. Fajnie.
Trzysta dystrybucji Linuxa i niecały jeden procent udziału w rynku systemów.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
autumnlover | 21.10.2011 14:50#10

I pewnie jeszcze szybszy? :)

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 21.10.2011 15:02#11

Obiecanki cacanki ... a po instalacji czarny ekran ... Tylko przejście na ciągły cykl wydawniczy jest w stanie pomóc Ubuntu.

Avatar
slotwek (niezalogowany) | 21.10.2011 15:13#12

Tego mozna sie bylo spodziewac - to LTS... Jakos mnie tym nie zaskoczyli. Choc i tak wole Linux Mint.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 21.10.2011 15:23#13

@O4i

Tak samo jak usunięto Gimpa i Gnome Shell ... Ludzi czytają takie pierdoły (tzn. te recenzje), płaczą a potem się okazuje że wystarczy wpisać apt-get install nazwa_rzekomo_usunietego_z_ubuntu_pakietu ;)

Avatar
drakon666 (niezalogowany) | 21.10.2011 15:28#14

Hmm, czym waznym rozni sie wersja 6 od wersji 11.

Avatar
Sten (niezalogowany) | 21.10.2011 15:30#15

I jeszcze bardzie na TABLET ?!!! :P

Avatar
drbl (niezalogowany) | 21.10.2011 15:43#16

A nie miało być tak, że kolejnym wydaniem byłoby 11.12?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Wacex | 21.10.2011 15:51#17

Ubuntu od wersji 11.x to kompletna porażka, wymiękli nawet najwięksi wielbiciele tej dystrybucji.
Początki były dobre, sam używałem Ubuntu z rok, sprawiało problemy, owszem, ale dawało nadzieję, że to będzie najlepsza dystrybucja linuksa na świecie. Widać było za dobrze i Mareczek S. postanowił się pobawić. W efekcie mamy skaszanione, zawodne Unity, wykastrowaną resztę, z której ani linuksowy wyjadacz nie jest zadowolony, a początkujący może się jedynie zrazić na wieki do wszelkich linuksowych alternatyw.
Wygląda to wszystko na jakiś sabotaż, a może od początku chodziło o skompromitowanie wolnego oprogramowania wobec komercyjnych systemów?

Avatar
asembler (niezalogowany) | 21.10.2011 15:58#18

Ja nie narzekam na swoją dystrybucje, mogła by być lepsza jest szybsza dla mnie od windowsa, prostsza, stabilniejsza.

Avatar
nobuntu (niezalogowany) | 21.10.2011 16:02#19

A ja wlasnie po 4 latach usunalem ubuntu.Teraz mysle co w zamian,bo na viscie za dlugo nie posiedze.Chyba zaczne od testu Minta,bo z suslem mialem juz problemy,a wlasnie jego mialem przed ubuntu instalowac.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dragonn | 21.10.2011 16:05#20

@O4i usunięto z domyślnej instalacji, jeżeli chcesz go mieć to musisz go do doinstalować ręcznie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sunbeam96 | 21.10.2011 16:11#21

Keep goin'!
Idealna dystrybucja dla kogoś, kogo tajniki Linuksa nie interesują.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 21.10.2011 16:12#22

11.04 z gnomem to ostatnia udana wersja ubuntu.
11.10 z unity lub gnome3 totalna porażka :/

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
webnull | 21.10.2011 16:22#23

I bardzo dobrze.

Avatar
mariant (niezalogowany) | 21.10.2011 16:43#24

@O4i
po co Ci Synaptic,wszystko masz w konsoli wejdź Ubuntu pomoc i masz same gotowce

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 21.10.2011 16:48#25

Kożystam z Kubuntu 11.10 (wydane 20__11__ __10__ miesiąca).

Bardzo przyjemne. Wszystko chodzi na moim Asusie n71.

Żadnych problemów, a KDE4.7 jest po prostu świetne!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
zaps166 | 21.10.2011 17:01#26

Ja wolę OpenSUSE, już za niecały miesiąc wersja 12.1 :) Świetną dystrybucją jest też ArchLinux.

Avatar
Yatscek (niezalogowany) | 21.10.2011 17:27#27

Nie jestem szczególnie zachwycony wersją 11.10. Ale działa na moim lapku, nie było - jak dotąd - żadnych crashy, ale trochę wolniejszy niż poprzednik. Fakt, że mam lapka leciwego nieco (Centrino Duo t5500), ale sobie jseszcze radzi. Głównym problemem jest przełączanie kont użytkowników - tu się często zwiesza.

Avatar
SuSE (niezalogowany) | 21.10.2011 18:04#28

A ja po wielu latach spędzonych na Ubu (od wersji Hoary) powróciłem do OpenSuse. Kiedyś używałem wersji 9.2 SuSE, obecne 11.4 jest bardzo dopracowane i szybkie a przy tym mam z głowy cuda w stylu Unity i arogancję w usuwaniu softu z repo. Czekam teraz na OS w wersji 12. No i SuSE to dopracowane Gnome oraz YaST, super wygodne narzędzie konfiguracji.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
darekry | 21.10.2011 18:32#29

Jak to jest, że z wydania na wydanie rośnie zużycie energii?
jądro 3.0 ma błąd w sterownik i915 i domyślnie wyłączone oszczędzanie energii. W 3.1 (niby RC, ale już stabilne) błąd naprawiono, jednak opcja ciągle domyślnie wyłączona (problemy na niektórych platformach), dlatego trzeba dodać odpowiedni parametr przy ładowaniu jądra.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Viperoo | 21.10.2011 18:45#30

"Trzysta dystrybucji Linuxa i niecały jeden procent udziału w rynku systemów."

Tak, szczególnie na rynku systemów serwerowych..
I powiem jeszcze że w systemach Linuksowych ma się wybór ( nie tak jak w win). Jeśli ktoś lubi graficzne konfiguratory to OpenSUSE, mega stabilny system to debian sqeezy/wheezy a jeśli ktoś jest fanem konfiguracji to Polecam gentoo. Można by tak wymieniać....

Chociaż nie korzystam z Ubuntu to podoba mi się ten system z Unity (można się przyzwyczaić jak i do gnome 3).

ps. Korzystam z systemów Linuksowych na codzień (nie posiadam win, tak można :))

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Shaki81 | 21.10.2011 19:37#31

Czyli co? Ubuntu się rozwija i nikt tego nie zatrzyma :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
O4i | 21.10.2011 19:47#32

@dragonn
Ok dzięki, bo faktycznie myślałem, że z powodu przejścia na GTK3 usunięto go całkowicie z repozytoriów. Generalnie zgadzam się z wacexem; używam 11.04 z klasyczną sesją gnome, + nautilus elementary + motyw Equinox lite + odinstalowany szpieg zaitgeist + pół tuzina nieoficjalnych ppa. Z każdym nowym Ubuntu muszą coraz więcej kombinować by otrzymać wygodne środowisko pracy i chyba doszedłem do wniosku, że nie ma sensu dłużej walczyć z systemem, który domyślnie zachowuje się zupełnie niż bym sobie tego życzył i trzeba poszukać czegoś bardziej dopasowanego do moich potrzeb. Z Ubuntu korzystam głównie ze względu na mnogość gotowych paczek z oprogramowaniem, jeśli chce zainstalować dowolny program to zawsze mam stuprocentową gwarancje, że będzie on miał swoje ppa albo przynajmniej pakied deb dla Ubuntu. No i lubię ppa, ppa są świetne.
@mariant (niezalogowany)
Wyszukiwanie i instalacja pakietów zwłaszcza bez znajomości dokładnej nazwy jest o wiele wygodniejsza od apt-cache search i całej reszty.

Avatar
Fervi.verus (niezalogowany) | 21.10.2011 19:49#33

migająca kreska w górnym lewym rogu ekranu. Osteteczny efekt - reinstalacja windowsa. Fajnie.

Przypuszczam, że masz Windowsa XP - Problem w tym, że Ubuntu ma aktualnie Kernel z serii 686, co sprawia trudności na starych szrotach. Jakbyś miał nowszego Pieca - pójdzie bez problemu

A to, że według ciebie Linux ma 1% - To twoja decyzja, wierz sobie w co chcesz, nawet w Krasnoludki (obok mnie jeden przeszedł!)

Fervi

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Zbigniew2003 | 21.10.2011 20:23#34

Zaczynam dzisiaj swoją przygodę z Ubuntu 11.10,pobrałem ,zainstalowałem i stawiam pierwsze kroki.Mam zajęcie na jesienne wieczory.
Na razie jestem pozytywnie zaskoczony,szybkością instalacji i prostotą obsługi.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
$orn | 21.10.2011 21:14#35

Jak naprawię sobie komputer -tzn kupię sobie stacjonarny i będę chciał przetestować Chakre Linux. Bardzo ciekawa dystrybucja. Dla laików linuksowych to linux mint debian i pardus. Reszta do kosza.

Avatar
Pl (niezalogowany) | 21.10.2011 21:29#36

Zaczynałem od Ubuntu 6.06 LTS (Dapper Drake) ,trochę historii dla przypomnienia;
http://www.techdrivein.com/2011/01/evolution-of-ubuntu-over-years-brief.html
to jest ewolucja a nie rewolucja.
Shaki81 podzielam twoje zdanie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
-Łukasz- | 21.10.2011 21:38#37

@Zbigniew2003: Powodzenia :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
suchmen | 21.10.2011 21:48#38

Który polecacie? Fedora, opensuse czy debian z kde?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mati75 | 21.10.2011 23:02#39

Ubuntu bardziej dopracowany, dobry kawał. Od wersji 9.10 ubuntu to porażka, wychodzą uroki ładowania paczek z debian experimental, bez uprzedniego sprawdzenia.

Avatar
Galaktyczny Edek (niezalogowany) | 21.10.2011 23:06#40

@suchmen

Polecę ci Bodhi Linux z E17. Łady, intuicyjny a jednocześnie minimalistyczny. Podoba mi się filozofia tej dystrybucji, która na pokładzie nie ma prawie niczego, zostawiając wolną rękę użytkownikowi. Tu nieco więcej o tej dystrybucji (w j. ang.) wraz ze screenami http://linuxlibrary.org/index.php/distributions/bodhi-linux-1-2-0-review Na moim lapku popyla aż miło!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
klopas | 22.10.2011 1:49#41

@suchmen, ja wolę Debiana z xfce ;)
Debian jest dla bardziej zaawansowanych, w sumie na starcie niewiele mamy, jeśli nie chce ci się babrać w ręczne instalacje sterowników, ręczne dociąganie pakietów i konfigurowanie go od niemalże zera pod siebie, to odpuść ;) dobre jest to, że nie masz bajzlu w systemie, nie masz nieużywanych w ogóle pakietów, nie marnujesz miejsca i wydajności, możesz z nim zrobić wszystko, albo ultra lekki system na kompletny złom (Debian + FluxBox + Midori/Arora + parę najpotrzebniejszych lekkich pakietów i masz w 100% funkcjonalny system) albo zrobić super hiper mega wypas z compizem itd. (mnie to nie jara, jeśli chodzi o wygląd systemu, jestem minimalistą ;) )
najlepiej to debian bez GUI, doinstalować xorga i potem wybrane środowisko graficzne, żeby syfu z GNOME nie mieć ;) (o ile masz dostęp do 2 urządzenia z internetem, żeby popatrzeć na tutoriale, jak i jakie dodać repozytoria, instalacja i konfiguracja xorga, instalacja sterowników do sieciówki)
ogólnie Debian jest najlepszą opcją dla mnie ;) choć zaczynałem z Ubuntu, Kubuntu, openSUSE to jednak po pierwszych krokach zdecydowałem się jednak na tego "trudnego" Debiana i nie pożałowałem ;)

Fedora to jak cenisz sobie bezpieczeństwo, czyli jesteś ważną osobą i wielu ludzi pragnęłoby okraść cię z ważnych informacji na komputerze, bądź masz naprawdę nielegalne materiały na kompie, nie chodzi o programy, bo to jest nic, chodzi o jakieś np. materiały dot. budowy broni czy bomb, dowody jakiegoś poważnego przestępstwa, widea z małymi chłopczykami, czy tam zdjęcia z wczorajszego gwałtu itd. no to Fedora jest dla ciebie, ale w przeciwnym razie, odpuściłbym, bo niczym specjalnie nie zachwyca, ja takich rzeczy nie mam na kompie, więc zbędne distro dla mnie :D

openSUSE to w sumie dla mnie też nic bardzo godnego uwagi, ogólnie nie lubię KDE, a Plasma mi się nie podoba, pakiety niby są, ale najczęściej spotykane są dla Debiana/Ubuntu, ma swój "Panel Sterowania" ale to bardziej dla Windowsiarzy :P w ogóle do mnie nie przemawia, choć używałem go jakiś czas (ale to jeszcze za czasów 10.3, choć 11 miałem na krótki czas, strasznie ta Plasma crashowała)

@do newsa, Ubuntu 11.10 jest dobry, jest na rynku czymś, co można bez wachania postawić pomiędzy Mac OS X a Winzgrozą, próbowano wprowadzić prostotę OSX (choć jest między nimi przepaść, żadne inne distro raczej nie może konkurować ;) ), bajerancki wygląd, dobra sprawa dla zmęczonych Windowsem, zainstalowałem na próbę Ubu 11.10 na lapku, ale że mam "tylko" 512mb ram no to podziękowałem, wrzuciłem xfce i daje radę

bo teraz używam laptopa od brata, cienko go widzę nawet przy skonfigurowanym przeze mnie Debianie, poradziłby sobie, ale po co zniechęcać człowieka? ;) musiałem wrzucić xfce chociaż, bo GNOME nie za ciekawie chodzi na takim sprzęcie, a co dopiero z Unity :P

ale żeby wywalić synaptica i aptitude? -_-
dobrze, że chociaż apt-geta zostawili ;)

w sumie dobrze, że Ubuntu staje się distrem user-friendly i upodabniają w stronę Mac OS X, przecież nikt nie każe korzystać jeśli jest dla was porażką, przecież dystrybucji Linuxa jest od groma, niech Linux zrobi się popularniejszy, niech ludzie się go nie boją i zobaczą, że to system wart więcej uwagi niż Windows, bo jak zaczyna się temat "Linux" to przed oczami większości jest terminal i siedzący przy komputerze nerd z dziewiczym wąsikiem w swetrze i okularami jak dna od słoików ;) 12.04 moim zdaniem mogłaby konkurować z Win8, ale to tylko moje zdanie

troszku się rozpisałem, ale co tam, na koniec dodam, że i tak, i tak, żaden system pod względem wygody nie przebije Mac OS X, możecie się nie zgadzać, ale gdyby nie to, że po uderzeniu w iBooka padł kontroler ATA (w ogóle dziwna sprawa...) to na pewno bym nie siedział na tym laptopie, ale że nie mam wyjścia, lepszy Linux niż Windows, a już tak przywykłem do architektury procka PowerPC, że do teraz nie zainstalowałem na tym laptopie Wine, choć przy raczkowaniu pierwsze co to Wine było instalowane ;)

i tak ktoś (jak zwykle) się znajdzie i powie, że Maków używają półmózgi, które nie potrafią myśleć i obsługiwać komputera, nie znają się na niczym i przepłacają bezmyślnie, a prawda jest taka, że warto wydać raz na 5lat pieniądze na komputer, który ma desing (czego nie można powiedzieć o reszcie sprzętu, których na pudełkach pisze "stylowy desing" czy reklamowany jest i uważany za piękny i cudowny a tak naprawdę to marnej jakości chiński plastik, tandeta, brzydkie to, a obudowa skrzeczy jakby każdy element był z innego końca świata) który ma naprawdę dobry system, dobre wsparcie, dopracowany każdy szczegół (czasem coś im umyka, przed przejściem na x86 bardziej się starali, choć i tak nie ma porównania do np. szajsungów) i akcesoria, które można uznawać za dzieła sztuki

sorry że się rozpisałem tak o Maku, ale trzeba pokazać tutaj większości userom Linuxa, żeby klapek na oczach nie mieli

Userzy Win mówią - Tylko Windows
Userzy Linux mówią - Windows ssie, Linux lepszy
Userzy Mac mówią - Windows ssie, OSX lepszy (ew. Linux od biedy ujdzie ;) )

PS. Szacunek jeśli chciało Ci się przeczytać ten tekst (wg mnie bełkot, bo zmęczony jestem i nie kontaktuje w 100%) ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RubasznyRumcajs | 22.10.2011 4:04#42

@klopas
no, jasne. fedora- "jak cenisz sobie bezpieczenstwo"- niezle jaja. moze jeszcze mi napiszesz, ze jest ona super-wydajna i hoho, RHEL to przy niej wymieka?
no i niby co czyni fedora "bardziej bezpieczna" dla przechowywanych materialow?
no, i jestem ciekaw jak ci dzialaly aplikacje windowsowe na macosx na ppc.

co do newsa: poprawcie go prosze. nowy lts bedzie mial 5 lat wsparcia na desktopach

http://www.canonical.com/content/ubuntu-1204-feature-extended-support-period-des...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RubasznyRumcajs | 22.10.2011 4:04#43

*super-wydajna- mialo byc "super-stabilna"

Avatar
Feluś Czartkowski (niezalogowany) | 22.10.2011 4:16#44

Jaki są zalety Linuksa?


Może najpierw o wadach linuksa

Linux to mistrz systemu, rozwija się 100 razy wolniej od windowsa, ma 0.1 procent rynku, nie ma prawie gier pod ten system poza kilkoma klonami quakea III, fora internetowe dzięki linuksowi hostują więcej reklam dzięki 10 krotnie większemu ruchowi odwiedzin a to dzięki pytaniom jak naprawić kartę dzwiękową i skompilować sterownik do karta graficznej...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sunbeam96 | 22.10.2011 10:47#45

Troszkę sobie klopas popłynąłeś...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tdream | 22.10.2011 10:47#46

Poleca Zorin OS jest fajny i stabilny.Szczególnie dla początkujących.Pozdrawiam.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Zbigniew2003 | 22.10.2011 10:52#47

@-Łukasz- ; wielkie dzięki,za wykazaną uprzejmość zapraszam do grona znajomych :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
~shevchenko1987 | 22.10.2011 13:00#48

Ubuntu 12.04 LTS ma posiadać od teraz 5 letnie wsparcie dla desktopów! W końcu idą po rozum do głowy! Źródło: http://osworld.pl/2011/10/21/canonical-rozszerza-wsparcie-lts-do-5-lat/

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
-Łukasz- | 22.10.2011 14:47#49

@Zbigniew2003: Staram się być uprzejmym na co dzień ;) Zaproszenie zaakceptowałem. Jakby były jakieś pytania, postaram się pomóc w miarę możliwości.

Avatar
Mortimer_Thule (niezalogowany) | 22.10.2011 15:52#50

@Przemo_li - jestes glupcem, ktory nie dosc, ze nie zna ortografii, to jeszcze nie ma na tyle przyzwoitosci, aby wlaczyc slownik w systemie. Niech ta wiadomosc bedzie dla ciebie swoistym "szokersem", ktory - o ile posiadasz przyzwoitosc i autokrytycyzm - wywola u ciebie wlasciwa reakcje.

P.S dysortografia to bzdura, fikcyjne zaburzenie wynikajace z braku kontaktu ze slowem pisanym.

Pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
suchmen | 22.10.2011 16:05#51

A kubuntu jest robiony przez tych samych ludzi co ubuntu, czy w ogóle jest odrębnym projektem?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
$orn | 22.10.2011 16:12#52

Bardzo ciekawie zaczyna się robić :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Paweł3779 | 22.10.2011 16:53#53

@suchmen,

Tak, Kubuntu jest oficjalną dystrybucją Canonical.

Co do Ubuntu, moim zdaniem 11.10 jest już dużym krokiem do przodu w porównaniu z 11.04 gdzie Unity nie dało się prawie wcale używać. W 11.10 jest o wiele stabilniejsze i szybsze, ale jeszcze wymaga sporego dopracowania ze strony twórców projektu. Mam nadzieję, że wersja LTS będzie na prawdę udana oraz bardziej konfigurowalna. Z tego co słyszałem to jest w planach przedłużenie wsparcia dla wydań długoterminowych do 5 lat, więc jest to również dobra wiadomość

Avatar
funnny (niezalogowany) | 22.10.2011 17:44#54

@~shevchenko1987
"12.04 LTS ma posiadać od teraz 5 letnie wsparcie dla desktopów!"
Wersja dla desktopów, czy to znaczy że przywrócą Gnome2?
Czy chodzi raczej o Unity z 5 letnim wsparciem dla smart-fonów.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Gutigen | 22.10.2011 18:24#55

Błąd w tekście, Ubuntu 12.04 LTS będzie miało 5-letni support również dla wersji desktopowej:
http://www.omgubuntu.co.uk/2011/10/ubuntu-12-04-lts-desktop-to-be-supported-for-.../
:)

Avatar
true windowsiarz (niezalogowany) | 22.10.2011 19:15#56

@Viperoo linux na serwerach to tylko 20% z groszami, ~1% to unixy a reszta Windows.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Krysban | 22.10.2011 19:28#57

Właśnie zainstalowałem dzisiaj te najnowsze Ubuntu na laptopie żony (miała 10.04 LTS) i tak sobie testuję i wiecie co... nawet mi się podoba. Na samym początku miałem poczucie ogromnego bałaganu w Unity (na swoim Debianie mam GNOME 2.32) lecz z każdą minutą jego poznawania zaczynam powoli zmieniać zdanie i się do niego przekonywać. Sądzę że jest to krok w dobrym kierunku. Unity z biegiem czasu będzie coraz lepsze i stabilniejsze. Ci wszyscy co na niego narzekają a nawet chcą porzucić przez to Ubuntu według mnie nie mają racji. Przyzwyczailiście się do GNOME i tyle. Dajcie mu szansę a przy okazji poznacie coś nowego, innego niż to do czego przywykliście. Ponarzekacie trochę i się przyzwyczaicie a jak nie to jest inne rozwiązanie.... KUPCIE sobie (nie piratujcie) Windows 7 i będziecie mega zadowoleni bo to w końcu całkiem udany system. Życzę twórcom Ubuntu wszystkiego najlepszego i róbcie swoje.

Avatar
Usertic (niezalogowany) | 23.10.2011 11:17#58

Przeszedłem na Kubuntu z Ubuntu. Kubuntu zaczyna być naprawdę dopracowany. Polecam przetestować :)
Pozdrawiam!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
radiuscore | 23.10.2011 11:45#59

@Krysban
Tez uważam że Unity to krok w dobrym kierunku i wyjdzie z tego coś naprawdę bardzo ciekawego, gnome-shell i gnome 3 bez problemu można sobie zainstalować i przełączać się podczas logowania na które się chce ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
rradek21 | 23.10.2011 12:17#60

pojdzie mi gta4 na tym?
hahaha

Avatar
Draqun1 (niezalogowany) | 23.10.2011 12:17#61

Moim zdaniem Unity jst bardziej wygodne niż Gnome-Shell. Aktualnie mam Sabayona z Gnome-Shell i ostro się zastanawiam czy nie wrócić do ubuntu pomimo tego, że wywalił mi sie system poprzez zostawienie go w hibernacji.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 23.10.2011 13:40#62

@rradek21

Wyborny żart.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
-Łukasz- | 23.10.2011 13:54#63

@rradek21:

Powinno pójść :) Zainstaluj PlayOnLinux i użyj testowego skryptu instalacyjnego dla Grand Theft Auto IV.

Dowód, że działa: http://www.playonlinux.com/en/topic-3369-script_Grand_Theft_Auto_IV.html (z marca 2010 roku)

Avatar
Kamil7845 (niezalogowany) | 23.10.2011 14:50#64

Ubuntu mi się bardzo nie podoba, jest wolny i po prostu brzydki.
Przeszedłem na Debiana, trochę trudniejszy ale ze wszystkich linux-ów to mój najlepszy wybór. Stabilny, szybki (na KDE), i programy dokładnie te które sam sobie życzę.

Avatar
Sorento (niezalogowany) | 23.10.2011 19:19#65

Jadę na ubuntu już od 4 miesięcy i jestem bardzo zadowolony!:) Wcześniej nie korzystałem z Linuxa:)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Chillout | 23.10.2011 20:02#66

Klasyczne menu w unity: http://www.ubuntu-pomoc.org/unity-klasyczne-menu-w-panelu-bocznym/#more-5534
Może komuś się przyda;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Paweł3779 | 23.10.2011 22:20#67

@rradek21,

Przez Wine + PlayOnLinux powinieneś to odpalić (zależnie od sprzętu), a jeżeli tak bardzo chciałeś zahejtować to do gier kupujemy konsolę lub Windowsa. Ubuntu jak i inne dystrybucje nie są tworzone do gier.

Avatar
MBIB (niezalogowany) | 24.10.2011 0:44#68

Gdyby tylko obsługiwał directa od razu bym wywalił windowsa

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
suchmen | 24.10.2011 14:02#69

Obsługuje za pomocą np. wine ale nie dx 11 (chyba), tylko niższe. Nie zawsze też wine obsługuje programy dobrze ale na ogół odpalisz to, co chcesz. Play on linux to dobra nakładka na wine. Jednak z powodu częstej awaryjności ubuntu wolę inne dystrybucje (z wyjątkiem mandrivy i pcos linux) no i wolę od niedawna kde, bo gnome 3 jest mało konfigurowalny i zbyt sztywny.

Avatar
danisza (niezalogowany) | 24.10.2011 14:08#70

suchmen - przecież piszesz z pod win....

Avatar
fffatman w podróży (niezalogowany) | 24.10.2011 16:28#71

@O4i: sudo apt-get install synaptic

Avatar
fffatman w podróży (niezalogowany) | 24.10.2011 16:32#72

@rradek21: Dobrze, że napisałeś "GTA pójdzie na tym?" a nie "Na linuksie nie działa żadne profesjonalne oprogramowanie."

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
suchmen | 24.10.2011 18:48#73

to, że piszę spod win nie oznacza, że używam windowsa;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pazuzu | 24.10.2011 20:07#74

Tytuł tego artykułu sugeruje, że obecnie Ubuntu jest niedopracowany i nieprzewidywalny...

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 26.10.2011 11:43#75

@Pazuzu
Widocznie coś w tym jest ...

Avatar
GK (niezalogowany) | 10.11.2011 22:38#76

Ubuntu zostało kupione po cichu przez Microsoft. Teraz robione jest wszystko, żeby ludzie wracali do Windows...
Przykre - no ale jak ktoś wsadza Unity do dobrze działającego systemu to co innego można wywnioskować...

Avatar
is-mir (niezalogowany) | 15.11.2011 14:33#77

MINT - to jedyne wyjście dla zawiedzinych ubuntu...

Avatar
Michał_KRK (niezalogowany) | 20.11.2011 19:21#78

Linuksy, które są jak wiadomo bardzo niestabilne w wersjach freeware, oprócz Debiana, mają to do siebie, że potrafią zachowywać się irracjonalnie. Dlatego ja pozostaję póki co przy Ubuntu 10.04lts i Windowsie 7, który jest najstabilniejszym systemem do użytku domowego i profesjonalnego na świecie. Bajery i fajerwerki w stylu gumowych okien są dla dzieci i nie można nimi zastępować braków w wydajności i stabilności, a tak się właśnie robi. Linux mint jest bardzo ciekawym systemem. Dwunastka niestety posiada większość wad Ubuntu, dalej nie funkcjonują drivery radeonów z nowszych serii. Obraz jest bardzo niepłynny. Dodatkowo są problemy z niektórymi kartami sieciowymi, internet chodzi koszmarnie wolno. Niektórzy mówią, że to wina producentów, że nie wypuszczają sterowników, ale to nie prawda! Te same sterowniki ATI działają perfekcyjnie na 10.04, a na 11.10 rozwalają system. Komputer trzeba formatować kilka razy w tygodniu. To jest tragedia co oni zrobili z dobrym systemem wprowadzając Unity. Graficznie i użytkowo jest to rewelacja i podoba mi się bardziej niż standardowy Gnome, ale nie może to się dziać kosztem wszystkiego innego! Nie działa dźwięk, nie działa akceleracja 2d i 3d, nie działa wifi tak jak powinno, nie działa wiele kart ethernet. Mam już dość kompilowania driverów i ręcznego ładowania do kernela, bo to jest niemożliwe, żeby wypuścić kilka systemów z rzędu, które używają dla sprzętu BŁĘDNYCH STEROWNIKÓW tzn z innych urządzeń. Przykładowo ethernet Realtek r8168 dostaje stery od r8169. Efekt taki, że internet działa kilkadziesiąt razy wolniej i w kółko się rozłącza. Mint byłby dobrą alternatywą, ale niestety tylko powtarza błędy ubuntu. Może są trochę mniej dotkliwe, ale Windows 7 w wersji ALPHA był bardziej stabilny niż oficjalne wersje Ubuntu 11.10 i 11.04... Bardzo chciałbym finalną wersję 12 MINTa z obsługą Driverów Ati, żeby działały bez tearingu z dobrym odświeżaniem i żeby się xserver sam nie restartował, bo doprowadziło mnie to do szału. Także podsumowując - bardzo dobrze, że linuks się rozwija, ale dla profesjonalistów Win 7 > Ubuntu 10.04lts > Linux MINT > Ubuntu 11.10. Jeśli ubuntu 12.04 zacznie obsługiwać stery od Ati to o paru tygodniach będziemy mieli implementację MINTa, z jego czaderskim interfejsem. To będzie raj i zastanowię się wtedy nad używaniem Linuksa na codzień, a Windowsa tylko do programowania na Smartfony w opengl es i flasha. Ale kiedy to nadejdzie??

Avatar
Black_Heaven (niezalogowany) | 19.02.2012 23:57#79

opensuse dziadostwo LinuxMint małpa fredora jeszcze gorsze dziadostwo nie ma to jak naprawdę dobry i stabilny system jakim właśnie jest Ubuntu kto chce niech mówi co chce ale system był i jest najlepszy !

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
monfis | 20.02.2012 18:28#80

fajny systemik
z pedraka startuje w 5 sekud
rewelacja jak sie chce np szybko sprawdzic poczte
pozdrawiam Krzysztof

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Recenzja Samsung NP530U4B

Ultabook z nadwagą
Test: PocketBook Pro 612

Biblioteka w kieszeni
Spotkajmy się na HotZlocie!

13-15 07 2012, Zamek na Skale
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av