r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Udostępniono kod źródłowy Doom 3 BFG Edition

Strona główna Aktualności

Id Software znane jest z tego, że raz na jakiś czas udostępnia kod źródłowy swoich starszych produkcji, aby nie odeszły one zbyt szybko w zapomnienie, a lubiący modyfikować gry komputerowe mieli co robić — tak stało się chociażby z Wolfensteinem 3D, pierwszymi odsłonami serii Quake czy Doomem 3. W październiku w sklepach pojawiło się wznowienie tej ostatniej pozycji, poprawione technologicznie Doom 3 BFG Edition, a John Carmack i spółka także w tym przypadku pozwolili nam już na grzebanie w plikach. Źródła gry pojawiły się na githubie.

Oczywiście nikt do reszty nie zgłupiał i nie dostajemy całego, dopiero co wypuszczonego do sklepów dzieła, a zaledwie jego programową podstawę, w dodatku bez kilku funkcji — nie przypatrzymy się więc sposobom integracji kodu z usługą Steam, renderowaniu filmów w technologii Bink, ani nawet słynnej technice dodawania cieni Carmack's Reverse. Tak czy siak, wciąż jest na czym się uczyć i co badać. Kod udostępniono na zasadach GPL.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.