Unia Europejska będzie odcinać piratów?

02.02.2009 12:42, Autor: Adam Wróblewski (adam9870), Kategoria: News
NewsImage

Wkrótce odbędzie się głosowanie Parlamentu Europejskiego w sprawie Raportu Medialnego, który przedstawia szereg działań i przepisów antypirackich. Co ciekawe, raport wymienia na pierwszym miejscu The Pirate Bay jako jedno główne źródło piractwa na podstawie pozwów wniesionych do sądów krajów UE.

Według raportu, obciążenie odpowiedzialnością dostawców Internetu jest niezbędne do osiągnięcia celu w postaci filtrowania treści naruszających prawa autorskie. Mimo, że polityka tak zwanych trzech ostrzeżeń pozwalająca dostawcom na pozbawianie piratów dostępu do Sieci została kilkukrotnie odrzucona, propozycja wprowadzenia jej znajduje się w raporcie. Zachęca także sądy krajowe do uznawania trackerów typu TFB za nielegalne na terenie ich krajów tak, jak w ubiegłym roku uczyniły Włochy.

Dostawcy Internetu są zachęcani do stosowania mechanizmów identyfikacji i filtrów treści naruszających prawa autorskie na terenie ich sieci. Sugeruje, że ISP są współodpowiedzialni działaniom swoich klientów. Działanie stron propagujących idę peer-to-peer, które pozwalają na pobieranie chronionych prawem autorskim plików bez zezwolenia jest nielegalne i nie powinny być stosowane wobec nich wyjątki - czytamy w projekcie raportu.

Pełna treść raportu jest dostępna na stronach UE (format PDF).

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (83)  

Avatar
Kruk (niezalogowany) | 02.02.2009 12:47#1

Mam nadzieję, że tego nie wprowadzą.

Avatar
ketrab (niezalogowany) | 02.02.2009 12:57#2

i bardzo dobrze... może w końcu skończy się ta kradzież na skale światową a przynajmniej na skalę UE. powoli bo powoli ale mam nadzieje, że się skończy.

Avatar
Jacek (niezalogowany) | 02.02.2009 13:00#3

ketrab, niech ta nadzieja, bedzie twoim dobrym kumplem.

Wielu uslugodawcow straci potezne dochody :)

Avatar
Grzegorz (niezalogowany) | 02.02.2009 13:05#4

a niech zamykają p2p albo torrenty ;P
niech tylko zostaną serwery gdzie można ściągać filmy (np. megaupload albo rapishare itd.) oraz tzw. "pocztówki" P2M ;)
pozdrawiam ;)

Avatar
Zdzichu (niezalogowany) | 02.02.2009 13:09#5

Zakusy na cenzurowanie internetu są wielkie, trzeba tylko odpowiedniego szyldu - np. walki ze złem. Internet jako "wolne medium" kończy się niestety . . .

Avatar
anonim (niezalogowany) | 02.02.2009 13:10#6

Na szczęście ja znam swojego dostawcę internetu osobiście i wiem że odcięcie mi nie grozi.

Avatar
frequency (niezalogowany) | 02.02.2009 13:12#7

No prawdę mówiąc spowoduje to że wielu usługodawców (ISP) podniesie znacząco stawki za internet bo odejdzie spora liczba klientów. Ludzie którzy piracili nadal będą to robić ale skorzystają z ofert gdzie monitorowania nie będzie...a zapewnie takowe oferty się pojawią.
Dużi dostawcy - np: TP, UPC, Multimedia, Aster...niestety sobie na NIEmonitorowanie nie pozwolą więc utracą sporą klientele-p

Avatar
frequency (niezalogowany) | 02.02.2009 13:14#8

.pamiętajmy sporo ludzisk u nas w kraju ssa p..iraciki ...liczzby 60-80% mówią same za siebie:)

Avatar
@ frequency (niezalogowany) | 02.02.2009 13:20#9

TP bije się z UKE o każdą złotówkę a teraz w imię górnolotnych, wyższych idei miałoby stracić połowę swoich klientów. To tak jak z spamerstem. Gdy w jednym kraju wprowadzono kary kilku lat więzienia, spamerzy przenieśli się do innych krajów i stamtąd spamują.

Avatar
TP (niezalogowany) | 02.02.2009 13:24#10

hehe to ciekawe po co te lacza 10mb\s wprowadzaja ...

Avatar
0xF4 (niezalogowany) | 02.02.2009 13:25#11

To próba udorzenia w wolność Internetu. Internet jest taki, jacy są ludzie, jeśli nie będzie piractwa przez peer-to-peer będzie przez ftp itd.. tego nie da sie uniknąć. Jeśli wprowadzone zostana obostrzenia, piractwo trafi znowu na stadiony ale nie da sie go zwalczyć. Pora aby zrozumieli to ustawodawcy, którzy z siecią mają byc może tyle wspólnego, że odbieraja maile i nie rozumieja jej natury. Jeśli UE zdecduje sie na wprpwadzenie takich obostrzeń w takich krajach, to wówczas kraje te przestaną dbać o swoich obywateli w zamian za robienie na nich nagonki - jeśli tacy sa ludzie, to taki jest kraj, tak jest na ulicach i tak jest w internecie. Kiedy urzędnicy zrozumieją, że z potencjalnym klientem i obywatelem sie nie walczy - wręcz przeciwnie - należy mu dać to czego chce. Są inne rozwiązania niż policja - p2p nie udało się zamknąć juz tyle razy, poco z tym walczyc - problem jest w umysłach ludzi, którzy sięgają po piraty z tych czy innych przyczyn. Osobiście używam niewielu piratów gdyz zawsze staram się znaleść rozwiązanie freeware dla siebie lub kupuję coś co jest mi potrzebne i często z tego korzystam. Sciągam jednak czasami coś pirackiego, aby sprawdzić czy warto kupić oryginał - moim zdaniem to nie żadna kradzież. Gdy kupuję komputer, słuchawki, telefon czy samochód mogę sprawdzić czy działa, jest dla mnie wygodne, funkcjonalne i spełnia moim wymaganiom estetycznym - dlaczego w przypadku oprogramowania miałbym kupować kota w worku?. Tego nie uwzględnia ustawodawstwo UE, granica jest płynna - więc lepiej zostawić to tak jak jest. Obawiam się, że każda próba namieszania obróci sie przeciwko twórcom. Przykładem jest DRM w Windows Vista - coś, co pożera w znacznym stopniu zasoby mojego komutera tylk po to aby mnie sprawdzać, czy mam coś pirackiego - muszę mieć szybszy komputer aby chronić czyjeś interesy! nie podoba mi się to. Powtarzam, kiedy wkońcu ci ludzie zrozumieją, że z klientem się nie walczy bo ten obraca się szybko przeciwko temu kto próbuje sie na siłe go moralizować. Klient musi chciec miec wersję oryginalną - jak tego dokonać ? poprostu - proszę pokazać że to ideowo poprawne. Myślęże juz mentalość ludzi się zmienia w Polsce. Ostatnio w moim środowisku coraz miej ludzi chwali się z pirackiego softu, a gdy mówią o jakimś przypadku posiadania, dodają niestety albo jest im wyraźnie głupio. Myślę, że to zmierza w dobrą stronę - jest to wynikiem chyba ostatniego wzrostu gospodarczego w naszym kraju oraz "ucywilizowania" sie poprzez bezproblemowe wyjazdy za granicę do pracy, na wakację i poprzebywania w innych systemach. Pozdrawiam wszystkich którzy dotarli do końca tewgo wywodu.

Avatar
osu (niezalogowany) | 02.02.2009 13:25#12

wali im wszystkim w tej komisji zamiast zajac sie powaznymi sprawami to sie pierdolami zajmuja jak nasz polski rzad. Jak by to przeszlo to 80% internautow na calym swiecie by zablokowano i internet by sie cofnal do poczatkow czyli sieci akademickich.

Avatar
Fisz (niezalogowany) | 02.02.2009 13:26#13

Jaaasne...
I czemu ja miałbym obrywać za innych baranów?
Jestem w osiedlowej sieci [1 wyjściowe niezmienne ip]...

Avatar
smirnoff (niezalogowany) | 02.02.2009 13:27#14

hmy... bać się?

Avatar
NOVA™ (niezalogowany) | 02.02.2009 13:27#15

precz U.E.

Avatar
a1ex (niezalogowany) | 02.02.2009 13:31#16

Piractwo się skończy wtedy, kiedy ceny oryginalnych gier, filmów i albumów muzycznych spadną - wierzcie mi - nie będzie inaczej.
Nic tutaj nie pomoże filtrowanie internetu, bo zaraz powstanie system wymiany plików, który będzie na to odporny (szyfrowanie połączeń p2p). A trackery, to zawsze mogą stać w Brazylii, podobnie, jak serwery thepiratebay ;)
Po co polak ma płacić za album w sklepie 60zł, jak może se go zassać w 20 minut z neta?
Osobiście tego nie pochwalam, ale sam tak czynię, z tym wyjątkiem, że jak mi się album podoba, to idę do sklepu i go kupuję, a jak nie, to trafia do kosza, proste.

Avatar
DIM (niezalogowany) | 02.02.2009 13:34#17

To może niech jeszcze sprzedawcy samochodów zabierają auta piratom drogowym, piekarze niech monitorują sprzedaż ciastek ludziom z nadwagą, a do użycia zapałek to proponuję wprowadzić strażaka na etacie.

Avatar
Jamjumetley (niezalogowany) | 02.02.2009 13:39#18

http://technologie.gazeta.pl/technologie/1,82011,6216072,45_proc__kupujacych_DVD...

Według tego artykułu 45% kupujących DVD ściąga nielegalnie pliki z neta. Jak zostaną wprowadzone obostrzenia, przychody spadną. To nie jest tak, że jeżeli ktoś nie ściągnie płytki z neta, to na 100% ją kupi...

Avatar
esik (niezalogowany) | 02.02.2009 13:41#19

w 100% popieram wypowiedź DIM'a

i tak tego nie wprowadzą, a jeśli nawet, to za chwile znajdą się sposoby na obejście tego =)
Jeżeli nawet się nie znajdą, to poprostu rapidshare zarobi miliardy na premiumkach, bo będzie trzeba wykupić = d

Avatar
nestor (niezalogowany) | 02.02.2009 13:49#20

Wątpię czy na drodze prawnej da się zwalczyć piractwo, unijni biurokraci nie nadążą z produkcją stosownych aktów prawnych za rozwojem technicznych możliwości internetu. Już wiele razy ludzie z the piratebay wychodzili z sądów z obronną ręką i tym razem będzie podobnie.

Avatar
slotwek (niezalogowany) | 02.02.2009 13:49#21

Czyzby kolejny sposob, zeby przejsc na system alternatywny? Moze w Windows 7, bedzie lepszy monitoring tego kto uzywa tego nielegalnie, a wowczas sytuacja sil w systemach operacyjnych sie zmieni :)

Avatar
Paweł (niezalogowany) | 02.02.2009 13:50#22

W tym układzie nie muszę przedłużać mojego netu 10mbps/1mbps w UPC... Wezmę sobie jakiś net z cyklu 512kbps. ciekawe kto na tym straci bardziej. ja czy usługodawca a co za tym idzie także państwo i ue? (mniejsze przychody ze sprzedaży usług -> mniejsze przychody z podatków)

Avatar
impassive (niezalogowany) | 02.02.2009 13:54#23

DIM

> a do użycia zapałek to proponuję wprowadzić strażaka na etacie.

"Liberalna" PO już wprowadziła obowiązek zatrudnienia w każdej firmie strażaka (więcej w Google).

A to co wyprawia "komisja europejska" to Orwell. Całkiem nieźle to opisał wyżej 0xF4. Trudno coś dodać.

Avatar
impassive (niezalogowany) | 02.02.2009 14:09#24

Niedługo ostatnią ostoją wolności w Europie będzie Białoruś.

Avatar
Gas (niezalogowany) | 02.02.2009 14:10#25

Czy ktoś kiedyś mówił że politycy to banda głąbów?

Avatar
Zulu (niezalogowany) | 02.02.2009 14:17#26

To banda imbecyli, po prostu, kradną na lewo i prawo, jak tylko mogą kombinują by zyskac (jak ten brał kasę na paliwo, że wystarczyło by mu aby objechać kilka razy ziemie, a nie miał prawojazdy ani samochodu), i chcą zamykać ludzi sciągajacych na DOMOWY użytek piraty - bo jak każdy wie, komercyjnie ich nie wykorzystają, bo od razu będzie wtopa.

Avatar
ktoto (niezalogowany) | 02.02.2009 14:17#27

Banda idiotow - znajdzie sie inny sposob na pobieranie -a dostawcy internetu straca klientow ktorzy maja wysoka szybkosc na dzien dzisiejszy.

Avatar
??? (niezalogowany) | 02.02.2009 14:19#28

I oto bezprawie staje się prawem.

Avatar
endman (niezalogowany) | 02.02.2009 14:24#29

kase ktora mam zaplacic za plyte juz wole przeznaczyc w czesci na sprawdzone fundacje charytatywne.
W ten sposob mam wrazenie ze robie cos dobrego, i nie rozpuszczam pieniadzy w wielkich korporacjach.

Avatar
??? (niezalogowany) | 02.02.2009 14:24#30

Pamiętajmy, że takie odcięcie uderzy np. w dobreprogramy bo będzie mniej ludzi i odsłon nie wspominając o allegro czy innych dużych serwisach.

Unia dąży do popularyzacji internetu a może się okazać, że po tej ustawie w ciągu roku ilość użytkowników spadnie o 50% co pogłębi kryzys ekonomiczny wtedy się pośmiejemy ooo będzie z czego.

Avatar
LordYoghurt (niezalogowany) | 02.02.2009 14:26#31

@Gas: Tylko, że tą bandę głąbów wybrała banda głąbów. Mamy takich polityków jakich sobie wybraliśmy...

Avatar
anonim (niezalogowany) | 02.02.2009 14:29#32

czyżby UE to takie drugie ZSRR, albo Chiny? Tam też się wszystko filtrowało i filtruje(chodzi o Chiny dla nie citati)

Avatar
Komornik (niezalogowany) | 02.02.2009 14:34#33

Yuuuupppiiii już nie będzie lagów!!!

Avatar
MaRa (niezalogowany) | 02.02.2009 14:34#34

Orientuje się ktoś, w jaki sposób da się technicznie monitorować internet? Skąd usługodawca wie, co jest przesyłane? W jaki sposób odróżnią materiały chronione prawem autorskim od tych z Jamendo? Programy freeware od płatnych?
I kto o tym decyduje, kogo odciąć, na jakiej podstawie?

@0xF4 - Ja pod XP zainstalowałem sobie MediaPlayera 11 i chciałem obejrzeć fim DVD. Wyskoczył napis, że nie ma bezpiecznego połączenia między odtwarzaczem a kartą graficzną więc mi nie odtworzy dla mojego dobra, by mnie nie kusiło podejrzeć strumień bitów przechodzący przez komputer.
Czasy dominacji Windowsa powoli się kończą.

Avatar
nowy (niezalogowany) | 02.02.2009 14:53#35

@ketrab
"i bardzo dobrze... może w końcu skończy się ta kradzież na skale światową a przynajmniej na skalę UE. powoli bo powoli ale mam nadzieje, że się skończy."
A sam w domowym zaciszu korzystasz z p2p lub torrentów ;P

@Jacek, 0xF4
Zgadzam sie z Wami.
Problem jest w tym ze ceny oprogramowania/muzyki/filmow sa zaporowe. W zamian wole sobie cos sciagnac sprawdzic i jesli mi sie nie spodoba to usuwam to w p#$%u z kompa i tyle. Nie udostepniam swoich plikow choc mam ich troche.
Poza tym dochodzi do tego fakt ze nie kazdego stac na kupowanie co miesiac np. 20 albumow CD/DVD. Czy okradam? Nie. Bo to dystrybutorzy nas okradaja. Narzucaja takie marże ze czlowiek niewie czy moze sobie pozwolic na kupno jakiejs plyty. Piracenie to, owszem, nielegalne pozyskiwanie plikow, ale jak sprawdzic czy cos jest warte swojej ceny? Prawda jest taka ze nic nie jest warte swojej ceny! No co? Plyta artysty zza granicy kosztuje w danym kraju 10 Euro, w Polsce - 80 zl ;] jeszcze jakies porownanie? Antywirus - 29 Euro, w Polsce - 159 zl. No prosze! Zlodziejski kraj!
Internet jest jedynym zrodlem pozyskania aplikacji/muzyki/filmow po to by moc ocenic wklad w jego wykonanie.
Prosty przyklad: chcialem obejrzec nowy film, tyle ze niewiem czy po obejrzeniu reklamy w tv, jest warty swoich pieniedzy w kinie. Dlatego tez sciagnalem go, obejrzalem i wiem ze nie jest warty 18 zl. Proste. Plik usunalem. Proste? Bardzo.
Reasumujac. Internet na cenzurowanym zginie smiercia naturalna. Bo kogo bedzie stac na lacze np 1 MB za (przypuscmy) 200 zl? Bo przeciez stawki wraz z ukroceniem piractwa wzrosna poniewaz nie bedzie oplacalne utrzymywanie lacza dla kilkuset klientow w miescie. Internet jest jak siec pajaka. Jest wszedzie i nikt i nic nie powinno zabronic w rozwijaniu tego podmiotu. Niech choc to jedno medium spoleczne bedzie nieocenzurowane i pozwoli na swobodne korzystanie z jego zasobow ludziom.

Avatar
Murphy (niezalogowany) | 02.02.2009 14:55#36

@MaRa: To lepiej sobie VLC ściągnij a takich głupot nie uświadczysz przy oglądaniu DVD. :D

Avatar
kaboom (niezalogowany) | 02.02.2009 15:06#37

pewnie pojawia sie jakies szyfrowane strony i beda se mogli nagwizdac ;p

Avatar
sqeek (niezalogowany) | 02.02.2009 15:07#38

Filtrowanie ? filtrowac to sobie moga wode a nie tresci z netu. RS filtruje zawartosc plikow (nie wszystkich), wystarczy ze jest haslo na pliku rar i maja problem bo zlamanie hasla jest prawie niemożliwe a jesli juz tak to wymaga ogromnej mocy i czasu. teraz kazdy ISP bedzie musial postawic osobna maszyne do samej filtracji, ktora i tak moze wykryje tylko z 10% tresci. co za tym idzie zaplacimy wiecej za net i prawdopodobnie juz sobie sieciowcy nie pograja online bo bedzie ich cielo. Rozwiazaniem ktore byloby sprawniejsze byloby przymusowe zainstalowanie na komputerze programu ktory wysylalby info o odpalanych plikach ale to naszczescie nie przejdzie. Ogólnie proponuje sie z tego pomyslu posmiac, heheh

Avatar
Smaky (niezalogowany) | 02.02.2009 15:07#39

Już to widzę jak dostawcy netu muszą zatrudnić tabuny ludzi do monitorowania, to oczywiście wymusi znaczne podwyżki opłat co w konsekwencji doprowadzi do spadku liczby internautów, a to do spadku obrotów firm utrzymujących się z netu (tak, tak dobreprogramy).
I na tym właśnie polega rozwój Unii Europejskiej, postawić Eurourzędasa nad każdym obywatelem do pilnowania czy aby klika na legalny link.

Avatar
freedom (niezalogowany) | 02.02.2009 15:17#40

"obciążenie odpowiedzialnością dostawców Internetu jest jak najbardziej wskazane do filtrowania treści naruszających prawa autorskie"
CENZURA,
KONIEC WOLNOŚCI SŁOWA,
KONIEC SWOBODY WYRAŻANIA POGLĄDÓW,
KONIEC DEMOKRACJI,
UE is DEATH
(za komuny jak podsłuchiwano mówiono: "niewinny nie musi się bać" DZIŚ TO SAMO)

Avatar
tommy (niezalogowany) | 02.02.2009 15:20#41

Problem jest w tym ze ceny oprogramowania/muzyki/filmow sa zaporowe. W zamian wole sobie cos sciagnac sprawdzic i jesli mi sie nie spodoba to usuwam to w p#$%u z kompa i tyle. Nie udostepniam swoich plikow choc mam ich troche.
Poza tym dochodzi do tego fakt ze nie kazdego stac na kupowanie co miesiac np. 20 albumow CD/DVD. Czy okradam? Nie. Bo to dystrybutorzy nas okradaja. Narzucaja takie marże ze czlowiek niewie czy moze sobie pozwolic na kupno jakiejs plyty. Piracenie to, owszem, nielegalne pozyskiwanie plikow, ale jak sprawdzic czy cos jest warte swojej ceny? Prawda jest taka ze nic nie jest warte swojej ceny! No co? Plyta artysty zza granicy kosztuje w danym kraju 10 Euro, w Polsce - 80 zl ;] jeszcze jakies porownanie? Antywirus - 29 Euro, w Polsce - 159 zl. No prosze! Zlodziejski kraj!
Internet jest jedynym zrodlem pozyskania aplikacji/muzyki/filmow po to by moc ocenic wklad w jego wykonanie.
Prosty przyklad: chcialem obejrzec nowy film, tyle ze niewiem czy po obejrzeniu reklamy w tv, jest warty swoich pieniedzy w kinie. Dlatego tez sciagnalem go, obejrzalem i wiem ze nie jest warty 18 zl. Proste. Plik usunalem. Proste? Bardzo.
Reasumujac. Internet na cenzurowanym zginie smiercia naturalna. Bo kogo bedzie stac na lacze np 1 MB za (przypuscmy) 200 zl? Bo przeciez stawki wraz z ukroceniem piractwa wzrosna poniewaz nie bedzie oplacalne utrzymywanie lacza dla kilkuset klientow w miescie. Internet jest jak siec pajaka. Jest wszedzie i nikt i nic nie powinno zabronic w rozwijaniu tego podmiotu. Niech choc to jedno medium spoleczne bedzie nieocenzurowane i pozwoli na swobodne korzystanie z jego zasobow ludziom.

Avatar
Gardner (niezalogowany) | 02.02.2009 15:29#42

@MaRa - prawdopodobnie tak samo, jak to robią crackerzy - zamiast włamywać się do komputerów użytkowników, ISP prowadziłby tzw. podsłuch linii, czyli sprawdzał adresy IP z jakimi łączyłby się komputer (czy też sieć LAN) i porównywałby ją z listą zabronionych adresów... to chyba najłatwiejsza droga.

Avatar
Ceonix (niezalogowany) | 02.02.2009 15:40#43

Jak admin będzie podglądał i blokował użytkowników to kto będzie korzystał z jego ofert ??

Avatar
dfhjk (niezalogowany) | 02.02.2009 15:51#44

wara od piratebay to moje ulubione torrenty, atomówka na siedzibe UE pls.

Avatar
KAmil (niezalogowany) | 02.02.2009 15:56#45

No to partia PIRATOW bedzie miala wiecej zwolennikow :D

Avatar
AZ (niezalogowany) | 02.02.2009 16:05#46

To jest inicjatywa genetycznego europejczyka Sarkozego !! Przypuszczam ze naprawdę chodzi o nowy rodzaj cenzury, by politycznie niepoprawnych odcinać od sieci.

Avatar
welll1 (niezalogowany) | 02.02.2009 16:07#47

"The Pirate Bay" popularna strona i nic poza tym, tak na prawdę to nie oni to nakręcają, a tylko można na ich stronie bez logowania conieco pobrać z marnym transferem. Cena popularności jest spora jak widać XD

Avatar
eee (niezalogowany) | 02.02.2009 16:23#48

dzisiaj filtrujmy treści, a jutro okaże się, że będziemy już w chinach.....

Avatar
Krzy$iek (niezalogowany) | 02.02.2009 16:37#49

Kazdy powód jest dobry by zacząc cenzurować internet walka z terroryzmem z pedofilią i ochrona praw autorskich UE to chory socjalistyczny twór!!! Orwell byłbym dumny z tych eurokomuchów!!

Avatar
Wojciech (niezalogowany) | 02.02.2009 16:50#50

Dziwi mnie jedno biorą się za sieci p2p a np za rapidshara nie, wytłumaczy mi ktoś dlaczego?

Avatar
R. (niezalogowany) | 02.02.2009 17:01#51

UE jest gorsza niz III Rzesza. Nawet Hitler by na takie cos nie wpadl :D

Avatar
ZiZi (niezalogowany) | 02.02.2009 17:06#52

A niech blokują wszystko i znów cofniemy się do ery Commodore itp. W ogóle czy oni wiedzą, że przez torrenty i p2p nie udostępnia się tylko piratów? No nie wiem. Wydaje mi się, że to nie przejdzie.

Avatar
bk (niezalogowany) | 02.02.2009 17:12#53

w tym momencie producenci będą zawyżali ceny,

Avatar
anonim (niezalogowany) | 02.02.2009 17:30#54

To jest bardzo dobra wiadomość dla ludzi którzy handlują nielegalnymi programami, filmami, muzyką, itp. itd. Ceny takowych płytek wzrosną. Może ludzie będą się bali ściągnąć grę z internetu, ale już kupić nielegalną grę, to co innego.

Avatar
Argon (niezalogowany) | 02.02.2009 17:31#55

Parlament Eurokomunistyczny mówicie?

Avatar
ash (niezalogowany) | 02.02.2009 18:21#56

soft wolny i darmowy jest, np. moja fedorka - szybka, nie zżera zasobów, wygląda lepiej niż Vista (compiz, emerald, może KDE 4.2+ jeżeli będzie funkcjonalne), nie ma DRM, a od kiedy poznaję ten system, to wiem też dokładnie co robi i że nie robi przeciwko mnie.

Z multimediami jest inaczej. Firmy fonograficzne spinają się, bo ludzie nie kupują albumów gwiazdek popu, techno i hip-hopu. To chyba oczywiste, że za słabą muzykę ludzie nie chcą płacić. Jakoś Tool, Coma, Metallica i inne nie narzekają na sprzedaż. Może jeszcze się okazać, że blokowanie piractwa oczyści muzykę z nowomodnego chłamu i wrócą czasy artystów-muzyków, a nie castingowych, jednosezonowych gwiazdek. PEACE!

Avatar
Gardner (niezalogowany) | 02.02.2009 19:10#57

@R. - a co, mieli ściągać nielegalne MP3 na Enigmy? :D

Avatar
Otaq (niezalogowany) | 02.02.2009 19:14#58

@Wojciech
"Dziwi mnie jedno biorą się za sieci p2p a np za rapidshara nie, wytłumaczy mi ktoś dlaczego?"

Dlatego, że p2p to słowo klucz. Jak się powie p2p to w Euro Parlamencie ktoś krzyczy "pirat!".
Cała sytuacja ma moim zdaniem miejsce tylko dlatego, że internet staje się coraz popularniejszym miejscem do wymiany poglądów (nie zawsze poprawnych politycznie). Akcja UE może mieć różne skutki:
1. spadek zainteresowania internetem, czyli mniej niewygodnych tematów jest powszechnie znanych i dyskutowanych. Wynik: zwycięstwo cenzury i propagandy.
2. utrzymanie liczby użytkowników i skuteczny sposób filtrowania treści odcinający od treści chronionych prawami autorskimi i przy okazji różnych innych niewygodnych władzy treści. Wynik: zwycięstwo cenzury i propagandy.
3. nic się nie zmieni oprócz protokołu wymiany plików. Najbardziej prawdopodobny scenariusz :P

Avatar
Tom (niezalogowany) | 02.02.2009 19:15#59

*** europejska mnie przeraża. Coraz bliżej nam do Korei północnej.

Avatar
Bender (niezalogowany) | 02.02.2009 19:47#60

Ściąganie pirackich rzeczy jest jak sms i list. Kto z nas bez problemu skasuje smsa a z łzą w oku wyrzuci list? Tak samo, jeśli film jest fajny to go kupię bo jest tego wart i tyle. A ściągnięty może zostać jako kopia na kompa itp.

Avatar
suncez (niezalogowany) | 02.02.2009 20:28#61

Za wysokie ceny multimediów - to nie kupować, może się udławią zwrotami. Za drogie oprogramowanie - używać Linuksa, same plusy.

Wystarczy spróbować "legalnej drogi", da radę. Lubię filmy oglądać kilka razy, więc kupuję dvd, podoba mi się muzyka z radio, otwieram empik. Trzeba dorosnąć, tylko, aby to się stało możliwie szybko potrzeba warunków - wyższe wynagrodzenia, lepsza obsługa w sklepie (ta mnie strasznie zniechęca czasem), itp.

Avatar
Anonym:D (niezalogowany) | 02.02.2009 21:10#62

@suncez "używać Linuksa, same plusy"

Jasne, to spróbuj zmusić lina do działania na mojej WiFi

Avatar
BlackMan®™© (niezalogowany) | 02.02.2009 21:38#63

@All, @Redakcja, @adam9870

Proszę, nie piszcie przynajmniej bzdur i nie róbcie ludziom wody z mózgu.

Problem nie ma wbrew pozorom NIC wspólnego z piractwem.

Propozycja dotyczy wprowadzenia filtrów typu _DEEP PACKET INSPECTION_ co wcale NIE ZABLOKUJE SZYFROWANEGO RUCHU P2P a może w najlepszym razie zaowocować blokowaniem WSZYSTKICH SZYFROWANYCH POŁĄCZEŃ (ponieważ nie da się odróżnić szyfrowanych pakietów np. VPN/SSH od zescramblowanych pakietów P2P ) !

To jest CENZURA, jawny ATAK NA WOLNOŚĆ SŁOWA, demokrację, konstytucję i wszystkie cholerne "prawa człowieka".

LUDZIE ! Czy dopiero co wyszliśmy z totalitarnej komuny z "rozmowami kontrolowanymi" tylko po to żeby tam wrócić ?

STOP Cenzurze
STOP Odbieraniu wolności
STOP Totalitaryzmowi
STOP Socjalizmowi
Nie jesteśmy bydłem i nie pozwólmy się traktować jak bydło. Chrzanić ten system.

Avatar
Olo (niezalogowany) | 02.02.2009 21:48#64

Korea wprowadza 1Gbps no ciekawe po co nie? A komunistyczna Europa ogranicza internet widze, że czeka nas przebiegunowanie nie tylko geologiczne :)

Avatar
maru (niezalogowany) | 02.02.2009 22:06#65

-niech zamykają co chcą , gdzie chcą i kiedy chcą
-ale to i tak nie rozwiąże problemu wyobcowania
w Społeczeństwie , które ucieka w Samotność
poprzez kontakt z "bezduszną" maszyną
--zarządzaną przez "bezduszne" przepisy
oddające hołdy Bogowi Złotego Cielca...

Avatar
Krzysiek (niezalogowany) | 02.02.2009 23:09#66

Moim zdaniem najlepiej wprowadzić szyfrowanie połączeń żeby nikt tobie nie podglądał co robisz w necie.

Avatar
Ja (niezalogowany) | 02.02.2009 23:43#67

Czyli z tego wychodzi, że jesli chodzi o internet, to UE=Chiny. :(

Avatar
blazej (niezalogowany) | 02.02.2009 23:49#68

zaczyna się od identyfikowania i kontroli a kończy na szpiegowaniu. może niedługo cenzura wróci ;d

Avatar
Luki_2 (niezalogowany) | 03.02.2009 1:33#69

Wg. tego, co tu piszę, to...

Nie stanie się tak, na pewno nie teraz.

W obecnych czasach dostawcy internetu straciliby wiele dochodów i tak by tracili w kółko.

Zyskali by za to dostawcy, którzy NIE wprowadzą filtru.

Avatar
m (niezalogowany) | 03.02.2009 11:02#70

Wróci to iż filmy muze będą kupować na rynkach Spadnie sprzedarz komputerów zmiejszy się ilość internałtów Krach na rynku A pkopiowanie plików i tak będzie

Avatar
Andrew (niezalogowany) | 03.02.2009 12:47#71

moim zdaniem to nie ma sensu bo i tak będą powstawać nowe serwisy typu torrenty.org itp.
Przydały by sie jakieś wykresy co do piractwa ile wynosi w jakim kraju !!

Avatar
anonim (niezalogowany) | 03.02.2009 13:41#72

Tu chodzi o całkowitą likwidacje p2p pot pretekstem piractwa itp. A przecież np. Skype to p2p którego istnienie stawia bezużytecznym telefony. A ile trzeba zapłacić firmom telekomunikacyjny za przesłanie 1 GB danych licząc cenę 1 SMS. UE zrobi wszystko żeby inwigilować prywatne komputery, i wyrwać jak najwięcej kasy ograniczając łączność p2p. Ekstremizm polityczny UE bije wszystko nawet chiny. Następne na liście są serwery Usenetu.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 03.02.2009 15:15#73

Unia Europejska będzie odcinać piratów?
Ja jestem członkiem unij europejskiej i nikogo nie będę odcinał.
Nie Unia Europejska tylko Lobbyści - agenci prywatnych interesów, nie publicznych.
Oraz politycy z chorymi głowami, marzący o władzy absolutnej, szpiegowani i narzucani swoich idei całemu światu.
Jednak zapominają że w dobie ekspansji internet użytkownicy p2p to wielki elektorat który podziękuje tym panom w przyschłych wyborach odcinając ich od władzy. Chiba że ci panowie chowający się za UE, użytkownikom internetu będą odcinać prawo do głosowania. Zanim zostaniemy dopuszczeni do urny zostaniemy przefiltrowani.

Avatar
osu (niezalogowany) | 03.02.2009 17:30#74

a przeciez moglo by byc inaczej gry muzyke itp mozna by masowo kupowac przez internet i placic grosze bo nie idzie kasa na produkcje plytek, nie idzie kasa na produkcje pudelek (moze malo kto wie ale polowa ceny jak nie wiecej gry to te kolorowe pudelka z tona makulatury w srodku ktorej i tak nikt nie czyta). Plyt ludzie nie kupuja bo sie nie oplaca w 90% jest tak ze tylko jeden utwor jest ok a reszta to jakies syfy. Tak wiec

zamiast np 20 zl za plyte z muzyka placimy 1-2 zl za utwork ktory nam sie pdoba albo 10 zl za caly album

zamiast 160 zl za gre placimy 80 zl

Teraz pewnie ktos powie co z ludzmi ktorzy nie maja neta. DO kolegi niech zamowi zciagnie i sru, do hot spotow robi sie ich coraz wiecej, do kafejek internetowych (napewno nie wyjdzie drozej niz miesieczna oplata za neta ).

mozna pomarzyc :/

Avatar
anonim (niezalogowany) | 03.02.2009 19:41#75

----------------
"Zachęca także sądy krajowe do uznawania trackerów typu TFB za nielegalne na terenie ich krajów tak, jak w ubiegłym roku uczyniły Włochy."

I co? Spadlo piractwo we Wloszech?
----------------
"Sugeruje, że ISP są współodpowiedzialni działaniom swoich klientów."

A producenci nozy sa wspolwinni zabojstw z ich uzyciem?
----------------
"Działanie stron propagujących idę peer-to-peer (...) jest nielegalne i nie powinny być stosowane wobec nich wyjątki (...)."

W swietle jakiego konkretnie prawa jest nielegalne dzialanie stron ktore nie hostuja plikow?

Avatar
kwitek (niezalogowany) | 03.02.2009 22:20#76

Popieram w 100% to co napisane ponizej
0xF4 | IPHASH : BB-K0-OT-KU | 02.02.2009, 12:25
Opera/9.63 (Windows NT 5.1; U; en) Presto/2.1.1
To próba udorzenia w wolność Internetu. Internet jest taki, jacy są ludzie, jeśli nie będzie piractwa przez peer-to-peer będzie przez ftp itd.. tego nie da sie uniknąć. Jeśli wprowadzone zostana obostrzenia, piractwo trafi znowu na stadiony ale nie da sie go zwalczyć. Pora aby zrozumieli to ustawodawcy, którzy z siecią mają byc może tyle wspólnego, że odbieraja maile i nie rozumieja jej natury. Jeśli UE zdecduje sie na wprpwadzenie takich obostrzeń w takich krajach, to wówczas kraje te przestaną dbać o swoich obywateli w zamian za robienie na nich nagonki - jeśli tacy sa ludzie, to taki jest kraj, tak jest na ulicach i tak jest w internecie. Kiedy urzędnicy zrozumieją, że z potencjalnym klientem i obywatelem sie nie walczy - wręcz przeciwnie - należy mu dać to czego chce. Są inne rozwiązania niż policja - p2p nie udało się zamknąć juz tyle razy, poco z tym walczyc - problem jest w umysłach ludzi, którzy sięgają po piraty z tych czy innych przyczyn. Osobiście używam niewielu piratów gdyz zawsze staram się znaleść rozwiązanie freeware dla siebie lub kupuję coś co jest mi potrzebne i często z tego korzystam. Sciągam jednak czasami coś pirackiego, aby sprawdzić czy warto kupić oryginał - moim zdaniem to nie żadna kradzież. Gdy kupuję komputer, słuchawki, telefon czy samochód mogę sprawdzić czy działa, jest dla mnie wygodne, funkcjonalne i spełnia moim wymaganiom estetycznym - dlaczego w przypadku oprogramowania miałbym kupować kota w worku?. Tego nie uwzględnia ustawodawstwo UE, granica jest płynna - więc lepiej zostawić to tak jak jest. Obawiam się, że każda próba namieszania obróci sie przeciwko twórcom. Przykładem jest DRM w Windows Vista - coś, co pożera w znacznym stopniu zasoby mojego komutera tylk po to aby mnie sprawdzać, czy mam coś pirackiego - muszę mieć szybszy komputer aby chronić czyjeś interesy! nie podoba mi się to. Powtarzam, kiedy wkońcu ci ludzie zrozumieją, że z klientem się nie walczy bo ten obraca się szybko przeciwko temu kto próbuje sie na siłe go moralizować. Klient musi chciec miec wersję oryginalną - jak tego dokonać ? poprostu - proszę pokazać że to ideowo poprawne. Myślęże juz mentalość ludzi się zmienia w Polsce. Ostatnio w moim środowisku coraz miej ludzi chwali się z pirackiego softu, a gdy mówią o jakimś przypadku posiadania, dodają niestety albo jest im wyraźnie głupio. Myślę, że to zmierza w dobrą stronę - jest to wynikiem chyba ostatniego wzrostu gospodarczego w naszym kraju oraz "ucywilizowania" sie poprzez bezproblemowe wyjazdy za granicę do pracy, na wakację i poprzebywania w innych systemach. Pozdrawiam wszystkich którzy dotarli do końca tewgo wywodu.

Avatar
Ideap2p (niezalogowany) | 03.02.2009 23:39#77

"Działanie stron propagujących idę peer-to-peer (...) jest nielegalne i nie powinny być stosowane wobec nich wyjątki (...)."
To mógł wymyślić tylko kompletny idiota.
Model komunikacji w sieci komputerowej, który gwarantuje obydwu stronom równorzędne prawa, jest legalne i żaden Euroidiota tego nie zmieni. Nielegalne jest za to zastraszanie i oczernianie propagujących idę peer-to-peer.
Do wiadomości Euroidiotów Bez poważania Propagujący idę p2p.
Ideap2p

Avatar
tymRazemSieNiePodpisalem... (niezalogowany) | 05.02.2009 3:25#78

coz. Nie tylko smuca, ale i doluja... dzieci nie maja czy jak do cholery?!?!?! Kazde dziecko mp3 z netu sciaga. Skapujmy ich, niech przesledza ich kompy to im sie lyso zrobi. Oczywiscie taka hipoteza, bo to i tak od kazdej strony i od kazdego czlowieka tepe podejscie - bo tepy temat. Dawniej piractwo to bylo nagrywanie nielegalnych plyt za kase. Dzisiaj to moze byc nawet podpiecie niezabezpieczonego Windowsa XP, na ktory wgra sie automatycznie wirus sciagajacy z jakiegos szybkiego linku nielegalna empetrojke. Siedzisz. Niewinny, wirusa nie napisales, nie szkodziles, Tobie szkodzili. Winny. Siedzisz. Bo uzyles wirusa. A nawet jak wiedziales ze mp3 lezy to nie usunales bo Ci szkoda bylo. Ewidentnie winny. Plac, plac. ... :' - ( [mam ochote tutaj powiedziec smutno jedno niecenzuralne slowo na K]

Avatar
sturmovik (niezalogowany) | 05.02.2009 12:22#79

W bebechach mi sie przewraca jak Was czytam. Rozumiem jesli ludzie kradna i siedza cicha wszak tego wymaga zdrowy rozsadek prawda? Tutaj co mamy? Hasla typu "uderzaja w wolnosc internetu!" itp na informacje, ze w zlodzieji bedzie wymierzona kara. Paranoja. To co sciagacie (filmy, gry, programy) nie jest Wam niezbedne do zycia. Rozumowanie typu "skoro mnie na to nie stac to to ukradne" mozna rzucic o kant dupy. Mentalnosc dzisiejszych (cyber)zlodzieji nie przestje mnie zadziwiac.

Avatar
freeXtreme (niezalogowany) | 05.02.2009 17:40#80

@ frequency"Dużi dostawcy - np: TP, UPC, Multimedia, Aster...niestety sobie na NIEmonitorowanie nie pozwolą więc utracą sporą klientele" Cha...Cha...Cha! ASTER już robi filtrację a w zarządzie Multimedii zastanawiają się nad wprowadzeniem blokad na porty P2P ;)

Avatar
willu (niezalogowany) | 14.03.2009 17:40#81

PYTANIE DO PSEUDO TLUMACZACYCH KRADZIEZ :

w spozywczakach tez wpier zjadacie a pozniej zastanawiacie sie czy kupic dany towar ???

Avatar
jest łyso (niezalogowany) | 10.05.2009 15:56#82

a będzie jeszcze łysiej hahaha

Avatar
artur23 (niezalogowany) | 30.10.2009 12:28#83

Czy myslicie ze to bedzie dobry sposób na piratów ?
Oby tak było. U nas w kraju takie rzeczy juz sie dzieja.Wiem ze w Sopocie pojawiły sie naklejki na blokach z informacja o sprawdzaniu legalnosci oprogramowania.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Test Garmin Forerunner 610

Osobisty asystent treningowy
Recenzja MSI WindTop AE2410

Powiew świeżości?
Huawei E583C

Test przenośnego routera 3G
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av