Unia Europejska może opóźnić Vistę w Europie

07.09.2006 19:39, Autor: Wojciech Kowasz (Docent), Kategoria: News
NewsImage

Komisja Europejska nie daje za wygraną i nie poprzestaje na sprawie odtwarzacza czy przeglądarki. Coraz bardziej poważne stają się zarzuty co do nowej wersji systemu Windows Vista - głównie chodzi o wbudowane mechanizmy do przeszukiwania Internetu oraz nowe funkcje dokumentów. Według oficjalnego harmonogramu nowy system ma trafić na rynek światowy (a więc także w Europie) w styczniu 2007, zaś do klientów biznesowych - już w listopadzie br.. Korporacja zastrzega jednak, że jeśli Komisja zażąda zmian w oprogramowaniu będącym w bardzo zaawansowanej już przecież fazie produkcji (kilka dni temu wydano wersję Release Candidate 1 testerom, a wczoraj - publicznie) to całkiem możliwe, że premiera na rynku europejskim opóźni się.

Microsoft odpowiedział na list Komisji Europejskiej zawierający póki co "obawy" co do systemu Windows Vista, na odpowiedź jednak będzie trzeba jeszcze trochę poczekać. W międzyczasie okazuje się, że Microsoft nie jest osamotniony w obronie - nawet unijny parlament zaczyna powoli kwestionować agresywną politykę KE wobec korporacji ostrzegając, że jeśli działania organu utrudnią, opóźnią bądź całkowicie uniemożliwią wprowadzenie jakiegokolwiek produktu zza oceanu do Europy to będzie to przede wszystkim strata... nas wszystkich. Niemniej parlament formalnie ma mały wpływ na to, co robią antymonopolowi komisarze.

Źródło: BetaNews
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (25)  

Avatar
Someone (niezalogowany) | 07.09.2006 19:54#1

Ehh, daliby w końcu spokój Microsoft'owi

Avatar
Ojjj (niezalogowany) | 07.09.2006 19:56#2

To wyglada na zwykly szantarz MS. A wiadomo ze korporacja ta ma juz wersje na rynek UE oznaczoną literką N (bez IE i WMP).

Avatar
Snake (niezalogowany) | 07.09.2006 20:02#3

No odwalcie się od tego WMP! Ja uważam, że jest śwetny, a jak komuś nie pasi to nie używa i koniec pieśni...

Avatar
Quest-88 (niezalogowany) | 07.09.2006 20:11#4

O tak, najbardziej stracą Europejscy piraci a już zwłaszcza polscy i rosyjscy, którzy nie będa mogli liczyć na lokalizację w ojczystym języku dopóki na półkach sklepowych nie będzie BOXów ;)

fajnie napisali: "będzie to przede wszystkim strata... nas wszystkich."

biorąc pod uwagę zacofanie polskiego rynku, to kto tak naprawde straci? firmy, które chcą wcisnąć nowe produkty ludzią czy konsumenci-ZU, którzy ciągle do tej pory nie widzą potrzeby wymieniać sprzęt i instalować Viste?

Avatar
eelbe (niezalogowany) | 07.09.2006 20:52#5

Ja używam WMP i jestem zadowolony :P A jak bez IE wejść do neta i pobrać firefoxa? W XP o wiele bardziej mnie denerwuje Windows Messager, jak sie wejdzie do outlooka expressa to sie włącza i komunikator..... A Outlook jest ok :)

Avatar
Snake (niezalogowany) | 07.09.2006 21:17#6

A ta śmieszna komisyjka to niby w naszym imieniu działa, a zredukowany Win XP wcale się nie sprzedał. Uszczęśliwiają nas na siłę.

Avatar
Thar (niezalogowany) | 07.09.2006 21:20#7

@Snake: a mi nie pasi płacenie za coś, czego nie będę używał ;)

Popieram KE - po pierwsze: ma rację (wszystkim obrońcom Microsoftu jakoś brakuje innych argumentów niż "a co to ich obchodzi"). Po drugie: ogranicza monopol, który jest największym wrogiem gospodarki wolnorynkowej.

MS ma kasę na łapówki, i jak widać posłowie europarlamentu są na nie bardziej podatni od komisarzy (patrząc na tych posłów, których Polska wysłała do Brukseli - wcale mnie to nie dziwi :P). Podobnie jak wcześniej przeforsowali dyrektywę dotyczącą pełnej legalizacji DRM, czego wynikiem jest niesławny francuski bubel prawny o nazwie DADVSI.

Avatar
dylemat (niezalogowany) | 07.09.2006 22:15#8

Jak tak dalej pojdzie, to Microsoft bedzie mogl sprzedawac w Europie tylko puste plyty. Wtedy bedzie konkurowal z Verbatimem, Dysanem i wieloma innymi, a uzytkownik sobie sam nagra co mu pasuje.

Avatar
Quest-88 (niezalogowany) | 07.09.2006 22:21#9

@Snake

Zalecenia KE dotyczyły "pozbawienia Windows WMP" a nie "Wypuszczania odmiany Windows bez WMP równolegle do Windows z WMP po tej samej cenie" - proste i logiczne. Microsoft sam sobie zaszkodził. Trzeba było wrzucić WMP do "dodatki dla legalnych kopii" i nie byłoby dalszych spraw sądowych.

Avatar
Pix (niezalogowany) | 07.09.2006 22:25#10

@Snake - to niech w instalatorze będzie pozycja "Instalacja Użytkownika" i możliwość wybrania instalować lub nie.
Ja mam WMP9 tylko dlatego że bez tego nie zainstaluję sterowników karty TvSat. Paranoja.

Avatar
Krogulec (niezalogowany) | 07.09.2006 22:43#11

@Quest-88: WMP już obecnie jest dodatkiem do legalnych kopii systemu :P

Avatar
Quest-88 (niezalogowany) | 07.09.2006 22:48#12

@Krogulec

Czyli Vista pozbawiona jest domyślnie zainstalowanego Windows Media Playera 11, a odtwarzacz, użytkownik może pobrać z witryn microsoftu po uprzedniej walidacji?

Avatar
Krogulec (niezalogowany) | 07.09.2006 22:56#13

@Quest-88: Tego nie powiedziałem :P Ale osobiście nie rozumiem całego tego "problemu" - jeżeli ktoś chce sobie pobrać inny odtwarzacz to nikt mu przecież nie broni. Nowo sprzedawane komputery można wyposażać przecież także w inne oprogramowanie, nie tylko w Windows. Nie widzę żadnego problemu aby producenci komputerów instalowi dodatkowo Winampa czy cokolwiek innego... IMHO to jest rozdmuchany problem. Osobiście wolę dostać system, który od razu pozwoli mi na odtwarzanie multimediów niż "golasa" do którego wszystko trzeba ściągać z netu...

Avatar
Quest-88 (niezalogowany) | 07.09.2006 23:26#14

@Krogulec

Oczywiście, że jest rozdmuchany :) Ale MS to ciągnie a mógłby zakończyć wszystkie sprawy jedną decyzją.

btw. czy ZU wie co to jest inne oprogramowanie w dobie piracenia ms office'a, photoshopa, WinRARa gdy ZU wystarczy OO.org, gimp i 7-zip? Ludzie zdający sobie sprawę z tego co mają w systemie to wymierający gatunek ;) a ludzie biorą to co dają. Skoro dają odtwarzacz i to coś gra/ma play liste to po co ma szukac konkurencyjnego odtwarzacza? Nie ma takich powdów! Goły Windows zmusiłby ludzi do świadomego wyboru a nie do brania wszystkiego co jest.

Avatar
Pix (niezalogowany) | 07.09.2006 23:27#15

@Krogulec
[[Osobiście wolę dostać system, który od razu pozwoli mi na odtwarzanie multimediów niż "golasa" do którego wszystko trzeba ściągać z netu...]] - też bym chciał ale WMP9 (lub 10) mi tego nie zapewnia. Głównie przez brak kodeków w systemie. Dziwne jest to że mając Xvida na pokładzie nie potrafiłem zmusić WMP9 do jego odtworzenia - WMP próbuje się łączyć z netem (oczywiście połączenie zablokowane), a po chwili komunikat "kodek coś tam".
Nie wspominając o enkoderach, a raczej ich braku (bo te co są to ...).
Formatom wma i wmv podziękowałem już dawno i w tej chwili nie ruszyłbym ich nawet długim kijem.

Avatar
tragedia (niezalogowany) | 07.09.2006 23:43#16

Po co weszliśmy do tej UE? Tylko **** i wybierają za nas co ma być w Windowsie.

Avatar
gelon (niezalogowany) | 07.09.2006 23:51#17

WMP to jeden z najlepszych odtwarzaczy multimedialnych z jakim się spotkałem....to że potrzebuje konkretnego sprzętu do płynnej pracy nie jest dla mnie problemem...(dorównuje mu tylko linuxowy amarok)

Avatar
ludzik (niezalogowany) | 08.09.2006 0:15#18

A może UE nie chce się przyznać, że chce zmusić wszystkich europejczyków do przejścia na Linuksa :)

Avatar
Wolnosciowiec (niezalogowany) | 08.09.2006 8:19#19

#tragedia

nie tylko w Windowsie!, ale takze na ten przyklad w zupie:)

Avatar
łorewa (niezalogowany) | 08.09.2006 8:28#20

ciekawe dlaczego nie zbuntują się producenci zwykłych notatników, cienkich przeglądarek graficznych, albo np. producenci ikon, żeby w Viście nie było microsoftowych tylko żeby każdy mógł sobie wybrać jakie chce zainstalować.

Avatar
stirlitz (niezalogowany) | 08.09.2006 9:16#21

Ja na przykłąd uważam, że KE powinna zająć się linuksem - powiedzmy ubuntu. Uwaga, po zainstalowniu mamy: open office,a, odtwarzacz Totem, przeglądarkę Firefox, playera Rythmbox. Co to ma znaczyć!!! Dlaczego skazuje się człowieka na te aplikacje!!!

Avatar
Max (niezalogowany) | 08.09.2006 11:38#22

Wypuszczanie okrojonej wersji XP'ka? jest co najniej głupie, przecież taki WMP jest bardzo przydatny, a czasem niezbędny np. do działania niektórych odtwarzaczy (SubEdit) ...a jak by tak wywalili IE to jak ktoś sobie ściągnie Operkę czy Liska? nie wspominając już o innych progsach czy łatkach do XP'ka!?

Jedynym i sensownym rozwiązaniem jest zmuszenie M$ do tego by przy instalacji użytkownik miał możliwość wyboru instalowania poszczególnych "dodatków", tak jak to miało miejsce w Windows 98!!

Avatar
anonim (niezalogowany) | 08.09.2006 15:38#23

za niedługo nie będzie kalkulatora, painta itd... bo Komisji Europejskiej też się nie podobają :) Idioci... zgadzam się z Max'em, że powinien być wybór podczas instalacji Visty jakie komponenty chcemy zainstalować a jakie nie... mi np IE jest potrzebny bo nie wszystkie stronki pod FF się wyświetlają tak jak powinny.

Avatar
draconus_pl (niezalogowany) | 08.09.2006 15:41#24

No w tym przypadku jestem za Microsoftem, Vista to ich produkt i to oni powinni zdecydować co w nim będzie a czego nie, przecież im więcej softu za tą samą cenę to chyba lepiej ale widocznie komisja europejska nie ma poważniejszych problemów ;)

Avatar
liviopl (niezalogowany) | 08.09.2006 16:58#25

vista będzie systemem eye-candy.
zużyje ¾ dysku, a będzie goły jak cholera.
wmp jest do kitu, bo robi na złość - zmienisz jednemu odtwarzaczowi tag, to wszystkim zmieni.
wszystko mu trzeba wyłączać i blokowac, by dobrze działał.
msie? szkoda słów...

aha: amarok jest 100 razy lepszy od wmp, bo ten do pięt mu nie dorasta nawet.
wygląda, jak wygląda, ale wszyscy linuksiarze (90%) go lubi ;)

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Testujemy GALAXY NOTE

Czy to tablet z telefonem?
Huawei E583C

Test przenośnego routera 3G
Recenzja Samsung NP530U4B

Ultabook z nadwagą
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av