r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Unreal Engine 4 debiutuje na Universal Windows Platform. Cała para pójdzie w sklep Microsoftu?

Strona główna AktualnościOPROGRAMOWANIE

Śmiano się do tej pory, że tak zachwalana przez Microsoft uniwersalna platforma dla aplikacji (Universal Windows Platform) to nic wielkiego, powstają na nią tylko mało istotne apki i gry, które nijak nie dorównają tym tworzonym na win32. No cóż, trudno nazwać Unreal Engine 4, jeden z najpopularniejszych i najlepszych dziś silników gier, mało istotnym. Wygląda na to, że plany utworzenia z nowego Windowsa najważniejszej platformy do gier i wykluczenia z rynku konkurencyjnej platformy Steam idą pełną parą.

Microsoft opracował wsparcie dla Universal Windows Platform dla Unreal Engine 4, udostępniając cały kod źródłowy na GitHubie, jako fork oficjalnego repozytorium firmy Epic Games. Nie jest on jednak publicznie dostępny, skorzystać z niego mogą tylko licencjobiorcy Unreal Engine 4, na takich samych warunkach, jak z oficjalnego silnika (trzeba mieć więc konto na GitHubie i zapisać się do Epic Program, a następnie powiązać oba konta).

Oficjalnie na swoją wersję Unreal Engine 4 Microsoft nie daje żadnej gwarancji, jednak zadeklarował, że choć stawia na aktywność społeczności, to jednak będzie regularnie wspierał go pracą programistów z Xbox Advanced Technology Group. Mają oni pomóc w tworzeniu gier na Universal Windows Platform.

r   e   k   l   a   m   a

Wiele wskazuje więc na to, że już w 2017 roku Windows Store stanie się realnym konkurentem dla sklepów Origin i Uplay, a nawet będzie mógł zacząć rywalizować ze Steamem – tym bardziej, że pozwoli na rzeczy, które na Steamie są niemożliwe. Kluczowym atutem gier tworzonych na platformę UWP ma być ich swoboda przenoszenia, w tym wypadku przede wszystkim między pecetem a konsolą Xbox One. Dodatkowo dostaniemy liczne funkcje społecznościowe, co najmniej tak samo rozbudowane, jak w wypadku Steama.

Trudno więc w tej sytuacji wątpić w słowa Tima Sweeneya, założyciela Epic Games, że Microsoft zamierza wykluczyć konkurencję z gry i doprowadzić do sytuacji, w której wszystko na Windowsa będzie dystrybuowane za pośrednictwem sklepu Windows.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.