r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Użytkownicy nie chcą płacić za Spotify

Strona główna Aktualności

Jedna z najpopularniejszych stacji radiowych w Internecie, Spotify, przygotowuje się do rozszerzenia zasięgu. Obecnie radio jest dostępne jedynie w kilku krajach europejskich. Spotify mogłoby być dostępne w całej Europie, jest tylko mały problem - pieniądze.

Jedynie 4% użytkowników Spotify regularnie płaci miesięczny abonament za słuchanie muzyki online. Zdaniem StrategyEye, firmy zajmującej się badaniami rynku, aby zarobić na usłudze, Spotify musi mieć minimum 10-12% subskrybentów spośród wszystkich osób słuchających radia. Przeszkodą w ich zdobyciu może być zakres Spotify - jest ono dostępne jedynie w kilku krajach europejskich. Radia można słuchać w Anglii, Szwecji, Francji, Norwegii i Hiszpanii. Użytkownicy, których adres IP jest spoza wymienionych państw, nie mogą założyć darmowego konta na Spotify. Rzecz jasna, pomysłowi internauci prędko obeszli zakaz i za pomocą serwerów proxy łączą się ze Spotify. Dzięki temu spora część osób korzystających z radia pochodzi z USA, Niemiec, Rosji czy Polski.

Zdaniem StrategyEye, Spotify przygotowuje się do rozszerzenia zakresu działalności. Radio ma zostać w tym roku wprowadzone w Stanach Zjednoczonych. Nie ma natomiast żadnych informacji na temat udostępnienia usługi w całej Europie, co mogłoby być bardziej opłacalnym posunięciem, niż wkroczenie na amerykański rynek. W USA działają już podobne do Spotify usługi (np. Pandora czy iTunes), których natomiast brakuje w Europie.

r   e   k   l   a   m   a

Co więcej, ostatnio radio ogranicza ilość użytkowników. W ostatnim miesiącu wprowadzono na nowo wymóg posiadania zaproszenia. Ma to ograniczyć liczbę osób niepłacących za słuchanie muzyki online. Spotify szczególnie jest nastawiony na rynek brytyjski, gdzie abonament płaci najmniej użytkowników spośród wszystkich państw, w których dostępne jest radio. Czy w ten sposób Spotify zdoła rozszerzyć grupę osób płacących 9,99 funtów miesięcznie abonamentu? Bieżący rok może okazać się decydujący dla radia.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.