r   e   k   l   a   m   a

W Komisji Europejskiej trwają prace nad deanonimizacją bitcoinów

Strona główna AktualnościINTERNET

Jedną z największych zalet bitcoinów, a także powodów, które spędzają sen z oczu stronom chcącym nadzorować przepływ finansów, jest anonimowość osób, które posługują się kryptowalutą. W Komisji Europejskiej trwają prace, które mają zmienić taki stan rzeczy w celu możliwości odtworzenia historii transakcji dokonanych za pomocą cyfrowej waluty. KE motywuje swoje plany chęcią, a jakże, walki z terroryzmem.

Według Reutersa, do końca czerwca tego roku, Komisja Europejska ma ukończyć pracę nad zaostrzeniem dyrektyw dotyczących anonimowych transakcji. Dotyczy to przede wszystkim kart pre-paid oraz właśnie bitcoinów. Ma się to odbyć w ramach opracowywanego wraz z Amerykanami porozumienia TFTP: programu mającego umożliwić skutecznie śledzenia funduszy, które trafiają na konta organizacji terrorystycznych. Sprawę skomentował pierwszy wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej, Frans Timmermans:

Musimy odciąć zasoby, które terroryści wykorzystują do popełniana swoich okropnych zbrodni. (…) Przez rozpoznawanie i utrudnianie finansowania siatek terrorystów, możemy zredukować ich możliwości przemieszczania się, organizowana ataków i szerzenia nienawiści i strachu w Internecie.

Dlaczego Komisja postanowiła poświęcić więcej uwagi próbom deanonimizacji bitcoinów? Wszystko za sprawą doniesień, według których organizatorzy zeszłorocznych zamachów w Paryżu mieli posiadać dostęp do portfeli zawierających bitcoiny o wartości niemal 3 mln euro. Informacje te zostały później zdementowane przez Europol, to jednak było dla Komisji mniej istotne, niż konstrukcja powiązań między światowym terroryzmem a kryptowalutami.

r   e   k   l   a   m   a

Komisja opublikowała już oficjalny komunikat w sprawie walki z finansowaniem terroryzmu. Zarysowuje w niej strategię, która już w aktualnej formie może być jednak wodą na młyn autorów teorii spiskowych i powodem do niepokojów organizacji chcących chronić prywatność i anonimowość obywateli UE. Konkretów, szczególnie konkretów technicznych, jednak brakuje. Ba, w treści nie pojawia się nawet jedna wzmianka o bitcoinach. Na transparentność działań Komisji Europejskiej trzeba będzie zatem poczekać.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

0 nowych
dragonn   10 #1 03.02.2016 17:02

Tak.... dokładnie to jest źródło problemu terroryzmu w UE, nie masa wpuszczanych "uchodźców".

Semtex   16 #2 03.02.2016 17:09

@dragonn: Włodarze UE żyją w świecie alternatywnym, ale, niestety, decydują o losach w naszym świecie....

kaszak696   2 #3 03.02.2016 17:12

Może jak by jaśnie Unia nie zaprosiła hordy dzikusów to nie było by problemu z terroryzmem. Wątpię, żeby terroryści z Kolonii używali bitcoinów do obmacywania niemek, ISIS też nie ma problemów z funduszami, jakie dostają od Turcji za ropę. Wszyscy wiemy, że terroryzm to tylko zasłona dymna. Władze nie lubią anonimowych kryptowalut, bo nie można ich kontrolować, odprowadzać podatku, ani odebrać bez zgody właściciela.

Autor edytował komentarz.
Kruszynka123   4 #4 03.02.2016 17:15

Nowe podatki wyczuwam......

erx700   4 #5 03.02.2016 17:17

Nawet jeśli jakimś cudem uda się odtworzyć historię transakcji bitcoina, to szybko się pojawi anonimowa alternatywa trudniejsza do złamania.

Berion   12 #6 03.02.2016 17:25

@Semtex: Doskonale wiedzą co się dzieje. Ma być wojna z Islamem, więc robi się wszystko aby do niej doszło. Druga pieczeń na jednym ogniu to zwiększenie kontroli i inwigilacji.

piterk2006   8 #7 03.02.2016 17:38

A dopiero co mówili, że bitcoiny nie są narzędziem terrorystów i nie będą ich zakazywać. Po prostu je zdeszyfrują... Każda wymówka do deszyfracji jest dobra, bardzo im przeszkadza to, że ktoś śmie próbować uwalniać się od systemów totalnej inwigilacji i płacić wolnym pieniądzem nieobciążonym dożywotnią historią transakcyjną.

Autor edytował komentarz.
  #8 03.02.2016 17:46

Taka operacja ukróciłaby z pewnością sens działania najgroźniejszego terroryzmu informatycznego jakim obecnie jest rozsiewanie ransomware, ale w przypadku innego rodzaju terroryzmu to nie ma żadnych szans. Przed pojawieniem się kryptowaluty też były ataki, też można było kupić broń, czy materiały wybuchowe. Jeśli jest popyt to jest też i podaż. Sposoby na swobodny przepływ funduszy sprzed rewolucji kryptowalutowej znów wrócą do łask i tyle.

Co do samej kryptowaluty. Jedyną skuteczną metodą na pozbycie się kryptowalut i obrotów nimi jest tylko spowodowanie, by taka kryptowaluta ta stała się (za przeproszeniem) g... warta. Wtedy informacja, kto i ile stanie się bezużyteczna. Co więcej, gwałtowna utrata wartości doprowadzi do ogromnych strat dla ich posiadaczy. Skoro kryptowalutą w dużych ilościach posługuje się większość "ciemnej strony mocy" to taka operacja będzie o wiele bardziej bolesna niż deanonimizacja.

IMO, deanonimizacja może przynieść nieco odwrotny skutek. Wzbogacą się ci, którzy nie będą mieli nic do ukrycia, a to też nie wróży nic dobrego.

Jaziko   6 #9 03.02.2016 17:48

Proszę o sprostowanie w zdaniu: Dotyczy to przede wszystkim kard pre-paid.... Poza tym zastanawia tak późna reakcja UE - po 6 latach od wprowadzenia tej krypto waluty.

  #10 03.02.2016 18:01

He. He. He. Śmiałe deklaracje, ale niewiele mogą zrobić. Odtworzyć historię transakcji bitcoina to każdy może w kilka chwil a karty pre-paid to wcale nie jedyny, ani nawet nie najważniejszy sposób pozyskiwania bitcoinów.

eimi REDAKCJA  16 #11 03.02.2016 18:01

@erx700: już jest, całkiem dobra - https://www.dash.org/ (niegdyś znany jako darkcoin).

JanBlotnik   5 #12 03.02.2016 18:48

@Berion: Ma być wojna z Islamem, więc robi się wszystko aby do niej doszło. [potrzebne źródło]

Darthnorbe   12 #13 03.02.2016 18:58

Jak głosujecie tak macie. A lewactwo się rozprzestrzenia jak szarańcza.

pcmasterrace   7 #14 03.02.2016 19:14

żydostwu szekle się nie zgadzają?

dzikiwiepsz   10 #15 03.02.2016 19:20

Znowu ZSRE wtrąca się tam gdzie nie trzeba i jak to zwykle bywa w tej sytuacji też powstanie bubel prawny który nic wspólnego z rzeczywistością mieć nie będzie.

Autor edytował komentarz.
  #16 03.02.2016 19:23

Tylko że imigranci nie brali udziału w zamachach tylko długoletni obywatele UE a bron kupili na miejscu, dziennikarze 2 dni po zamachach kupili broń bez problemu kałach ~1k euro stoi.

tylko_prawda   8 #17 03.02.2016 19:25

UE, zajmij się tą ceną roamingu, a nie dręcz ludzi którzy chcą być anonimowi!

KMyL   6 #18 03.02.2016 19:36

Bardziej głupiej argumentacji to już chyba nie mogli wymyślić... No ale, znajdą się i takie lemingi które w to uwierzą...

darek719   31 #19 03.02.2016 19:45

tak, a później wprowadzą chipowanie ludzi w imię walki z terroryzmem :/

TestamenT   10 #20 03.02.2016 19:51

Precz z euro komuną.
BTC jest tak anonimowy jak płacenie gotówką. Więc mimo że nie jesteśmy znani z imienia i nazwiska, to można do nas trafić. W łańcuchu BTC są zapisane wszystkie tranzakcie.
Poza tym BTC to przykład samo regulującej się waluty, bez możliwości odgórnego oddziaływania przez rządy.

  #21 03.02.2016 20:01

@TestamenT: Dwa błędy ortograficzne, w jednym słowie «tranzakcie» … tran(S)akc(j)e !
Oj, zdaje się że «zaufam» tobie w sprawach politycznych…

Shaki81 MODERATOR BLOGA  30 #22 03.02.2016 20:17

Ale to jest bzdura, zanim wymyślą co tak na prawdę zrobią z tymi BC to jeszcze dużo wody upłynie. Bo przecież nie od dziś rządy i bank próbują coś tym zrobić.

dorion300   7 #23 03.02.2016 20:29

@TestamenT: Oczywiście, są zapisywanie wszystkie transakcje, ale tylko informacja taka że z adresu tego przelano na adres tamtego, a adresów można mieć wiele, więcej niż jeden.
Ale w jaki sposób mają znaleźć twój adres IP?
Nie da się w chwili obecnej, gdyż o ile się nie mylę to działa w taki sposób że wykonujesz transakcję to tworzysz tak jakby element "łańcucha" BTC i ten zmodyfikowany łańcuch rozprzestrzeniasz do innych severów/komputerów a one dalej rozprzestrzeniają.

Berion   12 #24 03.02.2016 21:23

@JanBlotnik: Źródłem są wszystkie informacje jakie można zebrać z "mediów zależnych" i "niezależnych". Wystarczy zebrać to wszystko do kupy i wyciągnąć wnioski. Gdyby nie zależało "tym im" na wojnie to już wszyscy czarni, brązowi i śniadzi dawno opuściliby UE, a granice zewnętrzne przywrócone i uszczelnione. Ale tak nie jest. Najeźdźcy mogą gwałcić, macać, kraść, demolować, masturbować się w basenie i śmiać ofiarom w oczy. Mogą niemal wszystko. Zapewnia im się w ramach integracji szkolenia posługiwania się bronią i kursy sztuki walki. Próbuje się narzucić dżizję w cenie paliwa itp. kwiatki. Na tej bezkarności i przywilejach buduje się nienawiść pomiędzy tubylcami a przybyszami. Pewnego dnia, kiedy będzie ich już na tyle dużo że zaczną demokratycznie wprowadzać swoje porządki na skalę globalną danego kraju, ktoś rzuci iskrę na tę beczkę prochu i zacznie się III WŚ, od masakry rdzennej ludności która nie potrafi planować, myśleć samodzielnie, nie posiada broni, ani nawet nie umie walczyć wręcz, ich wolę walki łatwo przełamać, są bezideowymi "obywatelami świata". Są jak baranki na rzeź ku uciesze przyszłych oprawców. Mam nadzieję, że Putin zrobi porządek z Ukrainą, inaczej będziemy mieć dwa fronty do obstawy - widłami i motykami chyba...

I napisałem to śmiertelnie poważnie.

@Ernest Magnus: Właśnie to napisałem. Robi się wszystko aby doszło do krwawej wojny domowej na terenie całej UE.

Autor edytował komentarz.
TestamenT   10 #25 03.02.2016 21:26

@dorion300: A kto mówi o adresie IP. Obecnie nie opłaca się kopać BTC, więc trzeba nabyć i wymienić na/za realną gotówkę bądź inne dobra. I właśnie tu jest pole do działań odnośnie identyfikacji użytkownika.
Bo jeżeli kupujesz w jakimś kantorze internetowym BTC to zostają ślady wiążące twój rachunek bankowy z fragmentem łańcucha BTC.
Oczywiście to jest trudne przypisanie transakcji BTC do danej osoby ale nie niemożliwe. Więc trzeba mieć to na uwadze jeżeli chce się pozostać anonimowym i odpowiednio się zabezpieczyć.

Autor edytował komentarz.
  #26 03.02.2016 21:38

Politycy i urzędnicy jak widać uważają, że każda brednia umożliwiająca ograniczenia wolności, warta jest wygłoszenia.

Ernest Magnus   6 #27 03.02.2016 22:17

@Berion: Dobrze napisane!! :)

Krotock   5 #28 03.02.2016 22:42

Czasem myślę, że sprowadzenie imigrantów miało właśnie to na celu - stworzenie pretekstu do poszerzenia kontroli nad prywatnym życiem obywateli.
EDIT: Ale jak właściwie chcą oni kontrolować BTC? Tacy z nich magicy? Jedyna droga i tak wcale nieskuteczna to delegalizacja tej waluty, ale przecież Związek Socjalistycznych Republik Europejskich nie chce iść śladami przebrzydłej Rosji, prawda?

Autor edytował komentarz.
  #29 04.02.2016 01:44

Na szczescie obecny system sprawowania wladzy przez skorumpowanych urzednikow ma sie ku koncowi - lewactwo europejskie przegrywa w wielu krajach Unii. Oby tylko udalo sie odsunac ich od wladzy, zanim ci zdrajcy podpisza TTIP.

ivellios   9 #30 04.02.2016 02:43

@KMyL: To jest standardowa argumentacja dla wprowadzania wszelkiego rodzaju regulacji mających na celu ograniczenie praw obywateli - ochrona głupiego ludu przed terroryzmem. Bezpieczeństwo, bezpieczeństwo, bezpieczeństwo. Oddaj nam część swojej wolności, a zwiększymy poziom Twojego bezpieczeństwa!

Z innej beczki - IMO tytuł artykułu jest mylący, wprowadzanie regulacji nie jest tożsame z deanonimizacją jako taką.

  #31 04.02.2016 07:03

W Komisji Europejskiej trwają prace nad deanonimizacją bitcoinów ha ha ha tego stworu Komisji Europejskiej nikt nie akceptuje to jest koniec zlodziei i bandytow z brukseli a oni pracuja nad samozaglada i tyle

doryinfg   7 #32 04.02.2016 07:06

Z racji tego że tej gotówki jest ograniczona ilość cena będzie jeszcze rosła...

OdkrywcaProgramow   7 #33 04.02.2016 08:16

@dragonn: O jakich uchodźcach mówisz skoro u nas w ciągu 2 ostatnich lat przybyło 3 uchodźców? (słownie: trzech).

@@ivellios A Twoja wypowiedź to standardowy zarzut w stronę władz, gdy próbują one zwiększać bezpieczeństwo swoich obywateli, którzy DOMAGAJĄ się tego. Widzisz jak łatwo używać podobnego argumentu na Twoją niekorzyść?

Często pytam, czym się różni tak znienawidzona przez banki "wirtualna waluta" bitcoin od tej najprawdziwszych, najlepszych walut jak dolar, euro, czy funt itd.. Przecież te waluty od dawna nie mają żadnego pokrycia: dolar od 1933 roku stał się wirtualną walutą odkąd stracił pokrycie w złocie, podobnie reszta - czyż nie?


Mądrości sobie i Wam życzę...

Autor edytował komentarz.
  #34 04.02.2016 08:31

@Berion: "I napisałem to śmiertelnie poważnie."
Z całego twojego wywodu to jest najbardziej niepokojące.

But_w_trawie   8 #35 04.02.2016 08:47

@dragonn: eeetam. UE po prostu musi być poprawna politycznie. musi musi bo inaczej się udusi. hghhgggpflu.
za to szwecja poszła po rozum do głowy i ..... już mają zakwalifikowanych 80tys imigrantów do spakowania i odsyłki. mało który przeszedł weryfikację.

@kaszak696: to nie UE zaprosiła imigrantów ale merlekówna, córka merkela.

Autor edytował komentarz.
dragonn   10 #36 04.02.2016 08:48

@OdkrywcaProgramow: Mówię o całym UE.

JanBlotnik   5 #37 04.02.2016 08:51

@Berion: Czekałem na coś rzetelnego a nie na projekcje kogoś kto nie wziął neuroleptyków. I jeszcze ta wiara w Putina... Weź lepiej te leki.

OdkrywcaProgramow   7 #38 04.02.2016 13:18

@Berion: Zwiększa dawki, bo obecne są już niewystarczające. Śmiertelnie poważnie!


Mądrości sobie i Wam życzę...

Horex   1 #39 04.02.2016 14:08

@OdkrywcaProgramow: Różnica miedzy standardowymi walutami a bitcoinem jest ogromna, bo bitcoin własnie ma pokrycie w z góry ustalonej ilości tej waluty na całym rynku. I tej ilości nikt nie może kontrolować.

Natomiast w standardowych dolarch, euro, złotówkach rządy manipulują ją (dodają sztucznie ilości waluty z powietrza). No i mamy inflację też z powietrza. Za każda sztucznie dodaną złotówkę do obiegu przez rząd cała waluta traci wartość o tę właśnie złotówkę.

Oczywiście bitcoin nie jest odporny na spekulację i osoby posiadające bardzo znaczne ilości waluty z całego rynku.

Autor edytował komentarz.
  #40 04.02.2016 15:10

@Berion: Masz świetny towar. Zrywa beret.
To Mocarz czy coś nowszego?

Berion   12 #41 04.02.2016 15:21

@JanBlotnik: Tak, to są biedni imigranci uciekający przed wojną, politycy głupi i nieudolni, UPA nas kochają, a o wojnie dowiesz się z gazety przed jej wybuchem. Ty tak na poważnie czy nie wziąłeś leków, których zażywanie mi imputujesz?

Yuri20   4 #42 04.02.2016 15:37

@erx700: Historia transakcji bitcoina jest jawna. Co nie zmienia faktu, że jest anonimowa.

Autor edytował komentarz.
JanBlotnik   5 #43 04.02.2016 16:00

@Berion: Fakt, zapomniałem że wojna w Syrii czy Iraku to tylko lewacki wymysł a Ukraińcy przyjeżdżają tylko żeby mordować Polaków. Na szczęście jest Putin który nas przed nimi obroni!

No i politycy którzy wprowadzają rząd światowy, NWO i ŻYDZI którzy za wszystkim stoją! A wszystkim zależy żeby była wojna.

Dobrze że mamy jeszcze ludzi którzy myślą samodzielnie i nie dają się na to nabierać.

Autor edytował komentarz.
  #44 04.02.2016 16:00

KE tylko czeka okazji, by położyć swoje łapska na czyjejś wolności i niezależności. Nie od dzisiaj wiadomo, że KE jest najmniej demokratycznym elementem UE.

Berion   12 #45 04.02.2016 16:34

@JanBlotnik: Do tej pory myślałem, że przed wojną uciekają kobiety, dzieci i starcy, a nie 30 latkowie. Do tej pory myślałem że uchodźca jest wdzięczny krajowi, który go przygarnął, stara się podejmować jakąkolwiek pracę, a nie gwałci i napada. Ale widocznie moje standardy daleko odbiegają od Twoich.

Nie chodzi o to, że uratuje bo Putin ma chrapkę na odbudowę ZSRR, tylko że absorbuje tych biednych Ukraińców, którzy to mordę sobie Polakami wycierają i odgrażają jak to im trzeba zwrócić (!) ziemie, którą rzekomo przywłaszczyliśmy. To też dobre pole do wojny etnicznej dla "stroicieli fortepianów". Sympatią do Rosjan nie pałam, szczególnie że wymordowali mi część rodziny, ale w polityce nie ma sentymentów. Są tylko dobre i złe interesy, a naszym dobrym interesem jest teraz kierunek wschodni.

Tracę czas i energię na odpowiadanie na Twoje lżące i ewidentnie lewoskrętne komentarze. Życzę nam aby moje wizje przyszłości się nie sprawdziły, w przeciwnym razie będziesz łkał do księżyca z bezradności i przypominał m.in dzisiejszy wieczór.

Autor edytował komentarz.
  #46 04.02.2016 18:56

@JanBlotnik: Jak trzeba mieć zryty beret, aby wierzyć w NWO, które wymyślił neurotyk bez pojęcia, jak funkcjonuje gospodarka rynkowa, projektujący swoje neurozy na świat rzeczywisty i snujący idiotyczne utopie. Słowem - sfrustrowany przegraniec z umysłem 13-latka, stosujący postmodernistyczny bełkot by zatuszować swój kompletny brak wiedzy i przegranie życiowe.

Jesteś biedny, bo jesteś leniwy i niedouczony i oczekujesz, że ktoś ci coś ma dać za darmo. Tak samo jak kradniesz oprogramowanie, bo cię nie stać, bo jesteś biedny.

Z twoją biedą nie ma nic wspólnego ani żyd, ani mason, ani iluminat, ani kosmici, ani krasnoludki ani nawet święty mikołaj.

bystryy   9 #47 05.02.2016 09:21

@Berion: "w przeciwnym razie będziesz łkał do księżyca z bezradności i przypominał m.in dzisiejszy wieczór"

... albo do półksiężyca ;)

OdkrywcaProgramow   7 #48 05.02.2016 09:37

@Berion: "Uchodźca gwałci i napada..." Ciekawy masz obraz uchodźcy, w PL ich nie ma, więc ciekawe skąd utrwalił ci się taki obraz uchodźcy. Z mediów? W mediach praktycznie nie ma żadnego dobrego obrazu pozytywnego nt. uchodźców, są wyłącznie publikowane NEGATYWNE przypadki (bo odbiorców nic innego nie interesuje, chcą sensacji), ale są to tylko pojedyncze przestępstwa/odstępstwa od norm, bo uchodźców są przecież miliony. Więc dałeś się (jak większość) ludzi prosto zmanipulować, włącz samodzielne myślenie i przyjrzyj się skali.
Nie ważne, czy bierzesz lewe czy prawe tabletki, ważne żeby skutecznie na ciebie działały. Polecam odpowiedniego lekarza, później leczenie będzie droższe.


Mądrości sobie i Wam życzę...

Berion   12 #49 05.02.2016 11:37

@OdkrywcaProgramow: Powiedz to wszystkim zgwałconym kobietom i dziewczynkom (liczonym suma summarum w dziesiątkach tysięcy). Powiedz im, że na miliony tzw. "uchodźców" ich przypadek był odosobniony. I dlaczego w ogóle mają mnie interesować pozytywni "uchodźcy"? Nie byłoby ich, nie byłoby problemu... Sugerujesz mi włączyć myślenie, ale samemu szerzej nie patrzysz, ignorując fakty takie jak liczne zamieszki, bezkarność, stały ich napływ i to że mnożą się jak króliki. Muzułmanie aktualnie przejmują terytoria używając naszej (?) autocenzury. To jest pierwsza faza tego projektu. Wydaje im się, że to błogosławieństwo Allaha i że Islam zapanuje nad światem, podczas gdy są tylko narzędziem w pewnym etapie większego planu.

@bystryy: Do półksiężyca to będzie bić pokłony. ;)

Autor edytował komentarz.
  #50 05.02.2016 12:01

"W Komisji Europejskiej trwają prace, które mają zmienić taki stan rzeczy w celu możliwości odtworzenia historii transakcji dokonanych za pomocą cyfrowej waluty"

Czy KE nie zdaje sobie sprawy, że przecież cała historia wszystkich transakcji jest zapisana w block chainie i nie trzeba niczego "odtwarzać"? Jedyny problem to przypisanie konkretnych adresów portfeli do konkretnych osób lub organizacji, ale to duży i trudny problem.

Darthnorbe   12 #51 05.02.2016 13:54

Lewactwo wszędzie by chciało swoje łapska wsadzić. Ale jak głosujecie tak macie.

Darthnorbe   12 #52 05.02.2016 13:57

@Berion: "owiedz to wszystkim zgwałconym kobietom i dziewczynkom (liczonym suma summarum w dziesiątkach tysięcy). Powiedz im, że na miliony tzw. "uchodźców" ich przypadek był odosobniony. I dlaczego w ogóle mają mnie interesować pozytywni "uchodźcy"? Nie byłoby ich, nie byłoby problemu..."
Człowieku, komu Ty chcesz to wytłumaczyć? Lemingi widza w TV że biedni syryjczycy uciekają przed wojną to trzeba im pomóc, jakie gwałty, przecież to nie oni. Niestety większość to debile którzy łykają medialną papkę jako prawdę objawioną i przez to mamy rządy lewaków w całej UE, bo głupimi łatwiej się steruje.

Berion   12 #53 05.02.2016 18:03

@Lorkin (niezalogowany): "Masz świetny towar. Zrywa beret. To Mocarz czy coś nowszego?"

Ten towar to: żelazna logika. Tak obca lewoskrętnym, wymiętoszonym umysłom.

@Darthnorbe: Jak nie piszesz o Windows 10 to piszesz z sensem. Można? Można! :D

Autor edytował komentarz.
Darthnorbe   12 #54 05.02.2016 18:24

@Berion: Zawsze piszę z sensem! Siedzienie na 7 letnim systemie jest co najmniej tak samo głupie jak głosowanie na POPISSLDPSL

Berion   12 #55 05.02.2016 18:27
JanBlotnik   5 #56 05.02.2016 19:16

@Berion: "Do tej pory myślałem, że przed wojną uciekają kobiety, dzieci i starcy, a nie 30 latkowie."

Odpowiedź jest prosta: jedzie jedna osoba bo a potem może bezpiecznie sprowadzić rodzinę. Takie to trudne do zrozumienia?

"Do tej pory myślałem że uchodźca jest wdzięczny krajowi, który go przygarnął, stara się podejmować jakąkolwiek pracę, a nie gwałci i napada."

Rozumiem że każdy tak robi? Zdajesz sobie sprawę że uogólnianie jest szkodliwe? Równie dobrze mogę pisać że Polacy to złodzieje i bandyci.

http://natemat.pl/100201,polacy-najliczniejsza-mniejszoscia-narodowa-w-brytyjski...

"ewidentnie lewoskrętne komentarze"

xD

I teraz dobre rady:

1. Mniej "niezależnych" mediów.
2. Zacznij brać leki i nie przestawaj.

I na tym kończę dyskusję z tobą (jak wrócisz do leków i zaczniesz pisać z sensem to może się zmienić). Póki co masz swój świat, to sobie w nim żyj,

Autor edytował komentarz.
Berion   12 #57 05.02.2016 20:16

@JanBlotnik: "I na tym kończę dyskusję z tobą (jak wrócisz do leków i zaczniesz pisać z sensem to może się zmienić). Póki co masz swój świat, to sobie w nim żyj,"

Trudno nazwać to dyskusją skoro próbujesz mnie obrażać w każdym komentarzu i jeszcze zwołujesz kolegów anonimów aby robili to samo.

"Odpowiedź jest prosta: jedzie jedna osoba bo a potem może bezpiecznie sprowadzić rodzinę. Takie to trudne do zrozumienia?"

Bardzo. Ale dla niektórych najwyraźniej wojna wygląda jak wycieczka. Można sobie swobodnie po świecie "uciekać", a potem posłać po żonę i dzieci...

Autor edytował komentarz.
OdkrywcaProgramow   7 #58 08.02.2016 16:43

@Berion: Wczoraj widziałem w Wiadomościach jak pijany polski kierowca zabił przechodnia na pasach. Czy to oznacza, że Polacy to pijacy?


Mądrości sobie i Wam życzę...

Berion   12 #59 08.02.2016 16:46

@OdkrywcaProgramow: Zrozumiesz na własne skórze, w stosownym czasie. Nie traćmy czasu.

OdkrywcaProgramow   7 #60 09.02.2016 10:17

@Berion: Tak zrozumiałem, że wymagasz leczenia. Ignoruj.


Mądrości sobie i Wam życzę...

r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.