r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

WebGL także w Chrome

Strona główna Aktualności

Grafika 3D w oknie przeglądarki staje się coraz bardziej realna. Po tym jak nowe API uzyskało wsparcie ze strony silnika WebKit, stało się jasne, że bazujące na nim przeglądarki z czasem doczekają się obsługi WebGL.

Kenneth Russel, członek zespołu tworzącego Google Chrome poinformował na łamach grupy dyskusyjnej projektu, że wstępna obsługa WebGL została właśnie zaimplementowana w najnowszej, testowej wersji tej przeglądarki. Russel dodał jednak, że ze względu na pewne problemy z działaniem nowego API jest ono standardowo wyłączone. By je uaktywnić, konieczne jest uruchomienie przeglądarki z parametrem --no-sandbox i --enable-webgl.

Chrome to kolejną po Firefoksie przeglądarka, w której testuje się obsługę WebGL. Ponadto wśród członków Khronos Group rozwijających opisywane API znajdziemy takie firmy jak AMD, Ericsson, Nvidia czy Opera Software. Dzięki poparciu projektu przez tak wielu znaczących graczy rynku przeglądarek internetowych i producentów układów graficznych należy się spodziewać, że rozwijany standard osiągnie sporą popularność i przyjmie się w branży. Jak podaje Khronos Group, pierwsze publiczne ogłoszenie standardu WebGL ma się odbyć w połowie przyszłego roku.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.