r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Według Lenovo 8-calowe tablety z Windows 8 nie mają sensu

Strona główna AktualnościSPRZĘT

Czy 8-calowe tablety z Windows 8 zdobędą rynek? Według Lenovo tak się nie stanie, firma wycofuje własne urządzenia z USA, ponieważ zainteresowanie jest na bardzo niskim poziomie.

Microsoft wydając Windows 8 miał bardzo ambitne plany, ich nowy system operacyjny miał zdominować oprócz rynku komputerów osobistych, również rynek tabletów. Jednak oczekiwania giganta z Redmond zostały zweryfikowane przez rzeczywistość. Mimo iż urządzenia z Ósemką powoli zdobywają rynek, to nadal pozostają w cieniu tych działających pod kontrolą iOS oraz Androida.

Dodatkowo mobilny system operacyjny od Google cały czas dynamicznie zdobywa rynek i nic nie wskazuje, że miałoby się to zmienić. W związku z tym, może okazać się, że nawet ogromne sumy pieniędzy wydane przez Microsoft na promocję Windows 8 nie dadzą oczekiwanego rezultatu i udział Ósemki na tabletach zatrzyma się na kilku lub kilkunastu procentach.

r   e   k   l   a   m   a

Potencjał w mniejszych tabletach z Windows 8 przestają widzieć producenci sprzętu. Firma Lenovo ze względu na słabe zainteresowanie modelami Miix 2 i ThinkPad 8 w USA, postanowiła wycofać te urządzenia z tamtego rynku. Jednak chińska korporacja zaznaczyła, że większe tablety z Windows 8, takie jak ThinkPad 10 cieszą się sporą popularnością oraz wspomniała, że 8-calowe modele dobrze sprzedają się w Brazylii, Japonii oraz Chinach.

Patrząc na niewielkie zainteresowanie 8-calowymi tabletami z Windows 8 można stwierdzić, że klienci w tym segmencie szukają głównie urządzeń do rozrywki i konsumpcji treści. Natomiast większe, 10-calowe urządzenia z nowymi okienkami od Microsoftu, które w większości przypadków są modelami hybrydowymi, łączącymi pewne zalety tabletu i laptopa, są dla sporego grona odbiorców bardzo dobrym rozwiązaniem. Łatwo można zauważyć, że nadal Windows kojarzony jest z systemem przeznaczonym głównie do pracy. To przekonanie zostało też utrwalone przez reklamy Surface Pro, w których gigant z Redmond wielokrotnie wspominał, że ich tablet jest świetnym rozwiązaniem dla bardziej zaawansowanych użytkowników.

Małe zainteresowanie 8-calowy tabletami z Widnows 8 nie powinno nikogo dziwić. W końcu od niewielkiego urządzenia, raczej nie wymagamy rozbudowanego pakietu biurowego czy możliwości korzystania z jeszcze bardzie zaawansowanych narzędzi. Większą uwagę zwracamy na liczbę aplikacji, służących głównie do rozrywki, a tutaj Android oraz iOS wypadają znacznie lepiej. W popularyzacji 8-calowych tabletów z Ósemką powinny pomóc nowe modele, które mają kosztować 99 dolarów. Jednak nawet ten oczekiwany wzrost sprzedaży może okazać się nie wystarczający i nadal segment mniejszych urządzeń będzie należał do Androida oraz iOS. Nawet Microsoft widzi coraz mniejszy sens konkurowania z innymi 8-calowymi modelami i prawdopodobnie nie zdecyduje się na wypuszczenie Surface Mini, ponieważ mógłby on okazać się sprzedażową porażką.

Najnowszy system operacyjny Microsoftu nadal będzie powoli zdobywał udziały na rynku mobilnych urządzeń. Jednak w obecnej formie idealnie sprawdza się tylko na tabletach hybrydowych, chociażby takich jak Acer Switch 10, ponieważ to właśnie takie urządzenia pozwalają wykorzystać niemal cały potencjał tego systemu operacyjnego, a także maskują pewne niedociągnięcia interfejsu Modern UI.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.