Windows 7 już popularniejszy od XP

14.10.2011 12:21, Autor: Anna Rymsza (Xyrcon), Kategoria: News
NewsImage

Zgodnie z przewidywaniami Windows 7 przegonił mającego przeszło dekadę Windowsa XP.

Dane zebrane przez StatCounter jednoznacznie świadczą o tym, że Windows 7 jest już popularniejszy od XP, który niedawno świętował swoje 10 urodziny. Co ważne, Windows 7 jest pierwszym systemem, któremu udało się tego dokonać. Tempo wzrostu liczby użytkowników „siódemki” jest niemal równe tempu spadku popularności XP. Z Windowsa 7 korzysta obecnie niecałe 42% użytkowników, a z XP nieznacznie mniej.

Viście nigdy nie udało się zdobyć nawet czwartej części rynku. Wyskakujące zdecydowanie za często okienka z informacjami o bezpieczeństwie i alarmami, bardzo słaba wydajność systemu i problemy ze sterownikami spowodowały, że wielu użytkowników domowych i wiele firm pominęło Vistę i przesiadło się z XP od razu na „siódemkę”… lub nadal korzysta z XP.

Windows 7 jest ponadto najlepiej sprzedającym się systemem w historii „okienek”. System nie dość, że usunął wszystkie niedogodności, z którymi borykali się użytkownicy Visty, to jeszcze trafił na bardzo dobry okres sprzedaży komputerów osobistych. Jednak szczyt popularności ten system ma jeszcze przed sobą, gdyż budzący mieszane uczucia i momentami kontrowersyjny Windows 8 nie od razu przekona do siebie miłośników systemów Microsoftu.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (68)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 14.10.2011 12:24#1

Długo to nie będzie trwało, bo zaraz Windows 8 i znowu MS zrobi wszystko, by wygryzł 7.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Alladynek | 14.10.2011 12:29#2

Wątpię. Jakoś nie udało im się to z Vistą. Zabiegi robione przez MS swoją drogą, a rynek swoje.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
yawamdam | 14.10.2011 12:35#3

Nie ma powodu abym zmienił win7 na nowszy, na tę chwilę to doskonała platforma obsługująca niemal wszystkie gry i dokładnie to samo mów każdy z moich znajomych.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
yawamdam | 14.10.2011 12:35#4

Nie ma powodu abym zmienił win7 na nowszy, na tę chwilę to doskonała platforma obsługująca niemal wszystkie gry i dokładnie to samo mów każdy z moich znajomych.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
synek03 | 14.10.2011 12:35#5

dlaczego? otóż nowe gry nie wychodzą już na xp (nie wszystkie, ale coraz więcej :P). poza tym MS wiedział jakie panuje przekonanie (w większości nie uzasadnione, i opinie wydawane przez ludzi którzy nie wiedzieli o czym mówią) na temat Visty w necie i dolał oliwy do ognia. poza tym kto by teraz kupił załóżmy jakiegoś i7 i xp. przecież to się mija z celem o lata świetlne :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Hator | 14.10.2011 12:36#6

Wzrost użytkowników Win7 jest taki, a nie inny z powodu wzrostu sprzedaży laptopów z domyślnie zainstalowaną siódemką. Coraz więcej ludzi decyduje się na lapka, bo ten nie jest już taki kosmicznie drogi, a i technicznie daje radę. Ot, cała zagadka wzrostu popularności. :))))

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sokoleokopr | 14.10.2011 12:40#7

I bardzo dobrze, 7-ka to dobry system który świetnie się spisuje w domu i w pracy, zresztą i tak niema nic lepszego.
Co do Laptopów - to praktycznie z 7-ką jest w tej samej cenie co bez niej więc - ludzie je kupują. Ot cała filozofia.

Avatar
riko 7 (niezalogowany) | 14.10.2011 12:46#8

Gdyby na XP wydano DirextX 11 to kto wie jak potoczyłby się los siódemki. Na razie wygrywa ale tylko z powodu porzucenia realnego wsparcia dla XP.

Avatar
lolllol (niezalogowany) | 14.10.2011 12:47#9

Według moich zebranych danych wynika co innego.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
krasnal500 | 14.10.2011 12:54#10

windows 8 będzie szybki, ale będzie kłopotliwy na niedotykowych urządzeniach

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 14.10.2011 12:59#11

@krasnal500

Kopiowanie plików jest dłuższe na Win8, niż na Win7. :P

No, ale to jeszcze beta.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 14.10.2011 13:45#12

Ten kto twierdzi, że nie zmieni Win7 na 8 sam siebie oszukuje. W7 ma problemy aplikacjami wielowątkowymi (w W8 już podobno nie). Widać to na wszelkich testach z udziałem 8x core AMD Bulldozer, gdzie Win7 po prostu dusi procesor. Testy na konkurencyjnym portalu (nie będę robić tu kryptoreklamy). Wychodzą jeszcze inne kolorowe kwiatki - jak brak wsparcia dla nowych rozkazów, etc. Tak więc myślę, że co poniektórym opłacało się przeczekać Vistę i W7.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bax20 | 14.10.2011 13:49#13

@pilarek

Co ty za herezje wypisujesz ? pre beta Windows 8 spisuje się już lepiej niż Windows 7...

Avatar
Windowsiarz (niezalogowany) | 14.10.2011 13:50#14

Brawo, gratuluję Microsoftowi. Sam korzystam z siódemki od około jednego roku i dwóch miesięcy.

Avatar
tatanka (niezalogowany) | 14.10.2011 13:55#15

Czy ktoś wie jakie kryteria przyjęto przy badaniu, czy wzięto pod uwagę sprzedaż czy faktyczne działające systemy.
Bo jeśli sprzedaż to jest to nieco fałszywy obraz sytuacji sporo sprzedanych 7 jest Downgradowane do xp zwłaszcza w firmach gdzie posiadane programy często z tych lub innych przyczyn nie współpracują z 7

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
StawikPiast | 14.10.2011 13:57#16

a ja tam zakupie, tablet z W8.

Avatar
grabarz186linux (niezalogowany) | 14.10.2011 14:03#17

@Hator
Wzrost użytkowników Win7 jest taki, a nie inny z powodu wzrostu sprzedaży laptopów z domyślnie zainstalowaną siódemką. Coraz więcej ludzi decyduje się na lapka, bo ten nie jest już taki kosmicznie drogi, a i technicznie daje radę. Ot, cała zagadka wzrostu popularności. :))))


Zgadzam się w 100% opierają się na sprzedaży z win7 laptopów a nie biorą pod uwage,że po kupnie takiego laptopa z win7 mnóstwo ludzi poi prostu go wurzyca i instaluje xp wiem,bo mojego kumpla koledzy tak własnie zrobili jak i ich koledzy.Osobiście 2 dni temu instalowałem 2 ULRTIMATE EDITION na ubuntu [http://ultimateedition.info/ultimate-edition/ultimate-edition-2-9/] Dlaczego chcieli ULTIMATA? Bo widziawszy u mnie prostote na Linuxie sami widzieli i sami siedzieli na moich kompach z Linuxem,także w statystykach popularności odliczyć trza 2 użytkowników,gdyż po win7 nie pozostał żaden ślad.Są oficjalnymi użytkownikami Linuxa... POZDRO WSZYSTKIM...


DO WSZYSTKICH tu czytających odwiedźcie strone http://ultimateedition.info/ultimate-edition/ultimate-edition-2-9/ zainterseujcie sie tym distrem ,bo naprawde warto ,nie krytykuje tu kto co używa ani nie zmuszam by to używał tylko po prostu spojrzyjcie w troche innym kierunku jak windows..........

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ender140 | 14.10.2011 14:04#18

Jak dla mnie błędem jest to, że 8 wychodzi w dwóch wersjach, a nie tylko 64-bit.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
szpon5 | 14.10.2011 14:17#19

@ender140:
"Jak dla mnie błędem jest to, że 8 wychodzi w dwóch wersjach, a nie tylko 64-bit."

Spokojnie, jeszcze za wcześnie na systemy wyłącznie 64 bitowe. Ale być może w kolejnej odsłonie systemu Windows po wersji 8. Gdyby MS teraz wydał tylko 64 bitową wersję, to sprzedaż systemu bardzo by zmalała i stracił by sporo MS.

Bardzo dobrze, że w końcu udało się przegonić XP. Czekam spokojnie na Windows 8, być może kupię już w dniu premiery w Polsce :)

Avatar
soobek7 (niezalogowany) | 14.10.2011 14:24#20

!!! To jest artykuł sponsorowany !!! A poza tym nigdy się nie zastanawialiście co jest przyczyną tego wzrostu?? Odpowiedź jest prosta: DO KAŻDEGO NOWEGO KOMPA DODAWANY JEST W7 STARTER LUB PEŁNA. I tyle...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kłębek drutu | 14.10.2011 14:36#21

Cóż, średnio ludzie co 2-4 lata zmieniają sprzęt. Na nowym są preinstalowane 7. XP jest praktycznie niedostępny w sprzedaży od ok. 3 lat.

...i dopiero teraz 7 pobił XP w popularności. Czy to jest jeszcze sukces?

Wydajność? Praktycznie ta sama co Vista. Tylko komputery 5 (sic!) lat nowsze ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
szpon5 | 14.10.2011 14:42#22

@soobek7:
"A poza tym nigdy się nie zastanawialiście co jest przyczyną tego wzrostu?? Odpowiedź jest prosta: DO KAŻDEGO NOWEGO KOMPA DODAWANY JEST W7 STARTER LUB PEŁNA. I tyle..."

I co z tego, a jak wyszedł XP, to był dodawany XP.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
synek03 | 14.10.2011 14:50#23

@Kłębek drutu
"Wydajność? Praktycznie ta sama co Vista."

niektóre testy pokazują nawet że vista sp2 jest szybsza od 7 ;]

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kłębek drutu | 14.10.2011 14:58#24

@szpon5
"Spokojnie, jeszcze za wcześnie na systemy wyłącznie 64 bitowe."

Nowe systemy? IMHO jest o ok. 2 lata za późno, a nie za wcześnie...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
rashek7 | 14.10.2011 14:59#25

@RaveStar Ten kto ma laptopa z W7 raczej nie zmieni na W8 bo nie ma tam 8x core AMD i raczej procesora nie zmieni.

Generalnie tak jak piszą inni. Stare laptopy z XP się psują a nowy już ma 7 wiedz to normalne że statystyki takie są. Kupowanie nowego komputera czy laptopa z 7 i instalacja XP jest dla mnie bez sensu. No chyba że ktoś ma stare firmowe programy które nie działają na 7.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
WODZU | 14.10.2011 15:08#26

Fajnie, Szkoda tylko że MS ma w ... np. to, że okienko podglądu w eksploratorze zajmuje domyślnie 80% szerokości okna i nie sposób zmusić go aby zajmowało domyślnie mniejszą przestrzeń. I co z tego że to okienko widzi się dziesiątki, a nawet setki razy dziennie. Ważne że 7 przebiła XP. Przy okazji fajnie byłoby gdyby Windows Live Mail nie wywalał się przy każdej próbie przeskalowania tego okienka.

Avatar
tomb&% (niezalogowany) | 14.10.2011 15:11#27

- Jakiego systemu używasz?
- Windows Vista SP3

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 14.10.2011 15:12#28

najlepiej zrobią Ci co z XP przesiądą się na 8 z SP1, po marazmie z Vistą i 7, nowy system w końcu przynosi jakieś korzyści

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 14.10.2011 15:19#29

@bax20

"Co ty za herezje wypisujesz ? pre beta Windows 8 spisuje się już lepiej niż Windows 7..."

http://i.imgur.com/As1tN.jpg

PC World 11/2011, 93 strona.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
parasite85 | 14.10.2011 15:27#30

@pilarek:
Nie mam nic przeciwko zabiegom marketingowym jeśli tylko będą promować dopracowany produkt. Żaden system nie jest bez wad, mnie osobiście Windows 7 pasuje a co do 8 to nie mam jeszcze zdania - obecna wersja jest zbyt wczesna aby wyrabiać sobie na jej podstawie opinie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
judge84 | 14.10.2011 15:27#31

@grabarz186linux (niezalogowany) |

Chryste panie. Zobaczyłem te screenshoty z których to distro jest dumne to padłem. Nasunęła mi się tylko jedna myśl:

"Użytkownicy Linuxa są ślepi. Dla nich najważniejsze chyba jest tylko aby kolory systemu były takie... czarne jak konsola/terminal. Poczucia estetyki też chyba brakuje."

Wiem, że o gustach ciężko dyskutować, ale dużo ludzi zwraca uwagę na wygląd. Linux (w każdej dystrybucji) wygląda obleśnie. Od zawsze skopane renderowanie czcionek, słabe czcionki, tragiczna kolorystyka.

Czy na prawdę Linuxiarze są ślepi czy oślepienie ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
agatist | 14.10.2011 15:29#32

Myślę, że jest wiele nieświadomych osób, które kupują laptopy z preinstalowanym systemem zamiast zastanowić się czy potrzebny im taki wydatek. Poza tym marketing robi swoje, a zwykły użytkownik lubi wodotryski. Przewaga 7 nad XP jest pewnie jeszcze bardziej zauważalna wśród posiadaczy nielegalnej wersji systemu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
judge84 | 14.10.2011 15:30#33

Czasami mam wrażenie że, tematy graficzne dla UI (user interface) projektują ludzie z serii "wannabe".

Nie jestem grafikiem, ale zaprojektuję sobie wygląd distro, które linuxiarze przegłosują jako oficjalny. Tak powstają potworki.

Cóż.. może faktycznie to co jest darmowe w pewnym sensie skazane jest na oszczędnosci, choćby na wyglądzie ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bax20 | 14.10.2011 15:40#34

@pilarek

Mogę ci napisać tyle, że kopiowanie jest tak samo szybkie jak na win7 jak nie szybsze. Dokładnie nie wiem, bo nie jestem takim maniakiem by siedzieć ze stoperem i robić porównywania :)

Avatar
nikis (niezalogowany) | 14.10.2011 15:40#35

http://www.ranking.pl/pl/rankings/operating-systems.html

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
krasnal500 | 14.10.2011 15:44#36

miałem windows 8 i jest o wiele szybszy niż win7, kopiowanie również jest szybsze, gra Deus Ex: Human Revolution na moim Asusie K72JR i win8 działa o wiele lepiej niż na win7 (nie przycina się nawet na wyższych detalach)
ktoś już z dp pisał że ta gra działa taka samo jak na win7, niestety jest w błędzie

aktualnie nie używam win8 ponieważ chyba ze 2 programy nie chciały mi działać więc ponownie win7 (a i jeszcze to metro... :/)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kropka89 | 14.10.2011 16:13#37

Brak wsparcia dla XP przez sam microsoft robi swoje ;] Swoja droga to troche glupie. Nie ma mozliwosci legalnej ingerencji w kod systemu ale tez nie ma zadnych aktualizacji zabezpieczajacych. Ciekawe.

Avatar
kuriozuuum (niezalogowany) | 14.10.2011 16:30#38

Windows 7 nie wspiera nowych procesorów AMD Bulldozer a więc czekamy na 8

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
WODZU | 14.10.2011 16:35#39

@pilarek
I to http://i.imgur.com/As1tN.jpg jest wg Ciebie dowód na"lepszość" Windows 8 nad 7? Ile razy dziennie uruchamiasz system? Co jest ważniejsze - 2s różnicy w czasie uruchamiania programów pakietu office, czy kilkanaście procent różnicy podczas czasochłonnych zadań (kompresja, dekompresja, wydajność w 3D)?

Avatar
morlock (niezalogowany) | 14.10.2011 17:10#40

Mam viśtę i se chwalę a jutro nawet asfalt mają nam w mieście rozwinąć (na cały tydzień!!!!!).A ósemkę jak wcześniej viśtę wcisną do wszystkiego czego się da.I wszędzie z Auchanem i Dronką włącznie.
Ps.To "eś" to nie błąd.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
abbbik | 14.10.2011 17:49#41

oba świetne systemy, zawsze będę je dobrze wspominał :>
z XP to już kawał historii wytworzony, hehe

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pciproblem | 14.10.2011 17:54#42

"Wyskakujące zdecydowanie za często okienka z informacjami o bezpieczeństwie i alarmami"
dla mnie to był plus nic mi się samo nie uruchomi
"bardzo słaba wydajność systemu"
no jak instalowali go piraci na celeronach 1.2 i 256 ramu to nie ma co się dziwić
"i problemy ze sterownikami "
a to już nie jest wina MS że producenci sprzętu się nie wyrobili na czas
ps.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pciproblem | 14.10.2011 17:58#43

a co do statystyk to można się było tego spodziewać win7 jest dobry i stabilny są sterowniki i wszystko działa, a win Xp był dobrym sys. i kładę tu nacisk na słowo był

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Jotgie | 14.10.2011 18:30#44

Nawet Vista przy odrobinie wprawy i lekkiego "przymknięcia oka" jest niezłym systemem (nie do końca zgadzam się z negatywnymi opiniami o tym systemie!). Jednak przy XP-eku będę trwał tak długo, jak to możliwe!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Shaki81 | 14.10.2011 18:31#45

No cóż, brak możliwości zakupu WinXP, brak wsparcia ze strony producenta systemu czy nowych gier, do tego brak DX11 i musiała nastąpić ta chwila.

Avatar
grabarz186linux (niezalogowany) | 14.10.2011 18:34#46

@judge84

Powiem ci jedno po zrzutach nie oceniaj systemu zassij zainstaluj a sam sie przekonasz,że warto to distro ma w sobie wszystko co jest potrzebne użytkownikowi w sobie tylko kadu i tlena zainstaliwać.Grać też sie da,ale trza kombinaować troche,ale to Już inna gadka.Tego distra używam bardzo długo.

Jeszcze jedno @judge84 błędem było,że nie napisałem co w sobie zawiera to distro,ale dalej jak najbardziej polecam i mówie,że warto się tym distrem zainteresować,Czy to źle by choć troche ludzie spojrzeli w inną strone niż windows??? Pozdro....

Avatar
grabarz186linux (niezalogowany) | 14.10.2011 18:35#47

@soobek7

Dokładnie......

Avatar
Johny Mnemonic (niezalogowany) | 14.10.2011 18:48#48

Przyczyna jest prosta,XP powoli traci wsparcie (pomijając problemy z nabyciem go legalną drogą),aktualizacje są,ale do nowych komputerów i nowych płyt głównych nie ma sterowników pod XP,to samo laptopy,nawet jak XP się zainstaluje,to często nie będzie sterowników pod XP pod nowe płyty chipset,sieć,dżwięk,może jeszcze kontroler dysków,do tego Win7 jest wszędzie wciskany,myszka designed for Win 7,klawiatura Win 7,płyta główna pod Win 7,gdy wybierzemy XP,jest prawdopodobieństwo że coś nie pójdzie,aktualizacja XP po instalacji to katorga,od SP3 trochę łat wyszło,to nawet 2 godziny ściągania przy szybkim połączeniu

Avatar
jhgfd (niezalogowany) | 14.10.2011 18:52#49

I tak najlepsi są "specjaliści" co kupują 64bit procesor a insrtalują 32bit system:) I nie mówcie mi tu o specjalistycznych programach, bo 95% krajowych "specjalistów" ma komputer do grania lub fejsa...

Avatar
Rezon (niezalogowany) | 14.10.2011 19:06#50

Użytkujący już 8-kę: czy sterowniki na lapka z win7 będą bez problemu "akceptowane" przez tę próbną wersję? Zastanawiam się, czy już nie wskoczyć na nią, ale mam obawy o sterowniki. Dzięki i pozdrawiam!

Avatar
Fervi.verus (niezalogowany) | 14.10.2011 19:28#51

Powiem, że ten artykuł MUSI BYĆ SPONSOROWANY

Parę miesięcy temu czytałem podobny artykuł na innej stronie - sprawdziłem zaufane statystyki - to była prawda.

W dzisiejszych czasach 7 ma o 6% więcej rynku

Ale ktoś napisał o tym i na dobreprogramy ...

Fervi

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 14.10.2011 20:42#52

@WODZU

Tylko napisałem, że kopiowanie plików w Win8 jest dłuższe niż w Win7 i poparłem tą tezę tabelką. Nie pisałem nigdzie, że Win8 jest lepszy od 7 czy też odwrotnie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Voltar | 14.10.2011 23:25#53

"Wyskakujące zdecydowanie za często okienka z informacjami o bezpieczeństwie i alarmami, bardzo słaba wydajność systemu i problemy ze sterownikami "

co to za bzdury? osoba która to pisała nigdy nie miała Visty, mam Vistę i 7 na jednym komputerze, systemy niemal identyczne, z 7 było więcej problemów, ostatecznie 7 okazała się być bardziej intuicyjna w obsłudze dzięki paskowi zadań i bibliotekom - reszta to to samo, niemal identyczna wydajność...

równie dobrze można skreślać XP przez problemy wieku dziecięcego... bądźmy poważni a nie na poziomu tablidów

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Zulowski | 14.10.2011 23:56#54

"Windows 7 jest ponadto najlepiej sprzedającym się systemem w historii „okienek”."
Nie dziwne, przez mój dom przewinęło się 5 licencji na Windows 7... jak by nie wpychali go do każdego laptopa, to miałbym tylko jedną, darmową licencję z msdnaa.

Avatar
_asd (niezalogowany) | 15.10.2011 9:31#55

to jak z tą erą post-pc ? sprzedają się te laptopy czy nie sprzedają ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Chillout | 15.10.2011 10:44#56

@judge84
masz rację okropieństwo
co nie ms to bee

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
msnet | 15.10.2011 10:57#57

Zgadzam się z Voltarem - każdy system ma problemy wieku dziecięcego. Niech wszyscy, którzy uważają XP za najlepszy system operacyjny pod Słońcem, przypomną sobie, ile było narzekania na XP w pierwszych latach po jego premierze. Tak samo potem wszyscy narzekali na Vistę. Powody były identyczne - nowy system wymagał nowego, wydajniejszego komputera, a producenci sprzętu nie wyrobili się na czas ze sterownikami. A firmy tuż po premierze ani myślały przechodzić na XP-ka, bo używały oprogramowania DOSowego (niektore firmy z powodzeniem nadal ich używają, bo skoro coś jest dobre i służy bardzo dobrze, to po co to zmieniać).

Jeśli zaś chodzi o samą Vistę, to nie zgadzam się ze stwierdzeniami, że był to zły system. Był dużo lepszy od XP. No ale dziwne by było, gdyby system z roku 2006 działał dobrze na sprzęcie pamiętającym czasy premiery XP...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Clank | 15.10.2011 13:02#58

"Wyskakujące zdecydowanie za często okienka z informacjami o bezpieczeństwie i alarmami, bardzo słaba wydajność systemu i problemy ze sterownikami "

Między innymi dlatego spróbowałem przesiadki na 7 (bo niby tu jest poprawiony UAC). I co? Bullshit, nic nie jest zmienione, osobiście mi UAC nie przeszkadza, ale chodzi o same kłamstwo. Co do reszty to po części zgadzam się, jednak tak było tylko na początku, w momencie wydania Visty.

Avatar
Bojio (niezalogowany) | 15.10.2011 13:58#59

Sprawdziłem win7 i po kilku dniach powrót do win xp. To wszystko - gadżeto-mania i interfejs nie robi na mnie wrażenia.

Avatar
sdfs (niezalogowany) | 16.10.2011 10:59#60

każdy człowiek o zdrowych zmysłach wie, że xp był, jest i jeszcze dłuuugo będzie najlepszym windowsem. jakim debilem trzeba być, żeby mając poprawnie działającego xp-ka instalować 7 gdzie połowa rzeczy nie chodzi albo są problemy z instalacjami itp...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pciproblem | 16.10.2011 14:56#61

@Bojio
"gadżeto-mania i interfejs " ? że co
wiesz niektórzy ludzi potrzebują np. więcej niż 3g ramu, albo DX11, UAC...

Avatar
jarex2 (niezalogowany) | 16.10.2011 18:34#62

7 ma około 30 %, Xp 50%

Dane na podstawie 30 tyś próbie z tego miesiąca.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
marcin_rom | 16.10.2011 20:04#63

kliknijcie sobie na bar na tronie a zobaczycie że nadal jest więcej win XP niż win 7

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
XYZed | 16.10.2011 21:13#64

Nie no... dobrze, że Win7 pnie się w górę. Ado tego co robię na kompie w domu XP mi wystarcza (no i ma oryg. stery do SB Live 5.1.. ależ te ciepłe basiki można ładnie podbić). W firmie pracuję na każdym OSie, teraz na Win8. IMHO nie sądzę, że Win8 to będzie powtórka z Windows ME(Vista). Już teraz jest szybszy od XP (zainstalowany na netbooku Dell Inspiron mini 10) i w dodatku nie ma problemów ze sterownikami. A wyłączenie upierdliwego Metro GUI nie jest trudna. Jeżeli MS jeszcze bardziej dopracuje ten OS, to Win8 będzie najszybszym OSem Microsoftu.
No ale fakt faktem... Win8 to dopiero "alpha" i po drodze MS może go spartolić (jak to zrobiło z Vistą)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pain3hp | 17.10.2011 9:09#65

Windows 8 to będzie kolejny krok w którym użytkownik straci następne możliwości kontroli komputera.. W takim kierunku idzie microsoft, w kierunku odmóżdżania, klikanie bez myślenia. Ostatnia aktualizacja Ubuntu 11.10 Unity, również poszła w tym kierunku co mnie przeraża i zniechęca do tej dystrybucji jednak jeszcze przy niej pozostanę bo terminal wciąż jest i chociaż mamy możliwość wyboru. Niektóre sprawy rzeczywiście łatwiej jest rozwiązać w GUI, innym zaś przewagę daje bash. Windows 8 dla konsumentów zupełnie nie interesujących się szeroko pojętą informatyką...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pipes | 17.10.2011 20:20#66

Cóż, XP to bardzo dobry system, ale dzięki MSDN AA mam zamiar w wolnym czasie czyt. sobota zmienić go na 7 za free ;) Każdy nowszy system operacyjny prędzej czy później będzie lepszy od poprzednich. W 2001 roku też wszyscy na win98 siedzieli i jęczeli, jaki ten XP zły, jakie wymagania ma itp. Niedługo już gry nie będą wychodzić na XP'ka, tak jak przestały na 98 i tyle...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
emig | 17.10.2011 23:56#67

@msnet
MS też tak myślał, ciemny naród kupi nowszy komputer dla nowszego i napewno (?) "lepszego" systemu. A ciemny naród nie bacząc na mędrców z Redmont zaczął kupować netbooki na których ani Vista ani 7 nie pozwalały na normalną pracę. Co zrobił MS zamiast popracować nad systemem po prostu ograniczył możliwości licencyjne XP (limit 1,5GHz + 1GB RAM o ile pamiętam) żeby naród zmusić do "lepszych systemów". Typowy "strzał w stopę". Od 2007 (Asus eeePC i netbooki) od 2010 (iPad) i aktualnie trwająca "tabletomania" zżera rynek PC będący domeną MS. Może jednak ludzie nie chcą systemów gdzie że 6 rdzeni i 16 GB ramu + potworzasta grafika z jest niezbędna żeby uruchomić przeglądarkę i przeczytać maila i skopiować zdjęcia z wakacji. 8 ma być "tą odchudzoną" wersją bo podobno na 1GB i 1 GHz. Taaa.. odpaliłem to beta cudo na 2GB i 2GHz (Athlon 64 3200+) no i moim zdaniem XP tak prędko nie umrze ;-)

Avatar
gp177 (niezalogowany) | 18.10.2011 14:08#68

Wróciłbym do XP gdybym miał sterownik pod grafikę NVIDIA GeForce GT 540M

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av