Windows Phone 8 coraz bliżej - co nowego?

03.02.2012 5:13, Autor: Wojciech Cybulski (Nicolass), Kategoria: News
NewsImage

Microsoft sukcesywnie udoskonala swój mobilny system operacyjny - do Sieci wyciekła właśnie lista nowości, które trafią do Windows Phone 8. Możemy liczyć między innymi na komunikator Skype domyślnie zintegrowany z systemem oraz pełną obsługę NFC.

Windows Phone 8 będzie odznaczał się dopracowaną obsługą procesorów dwurdzeniowych oraz ekranów dotykowych w czterech rozdzielczościach. Pojawi się także wsparcie dla technologii zbliżeniowej NFC, która jest wykorzystywana do płacenia w terminalach zbliżeniowych i przy przesyłaniu danych między telefonami. Ponadto system ma być domyślnie zintegrowany z komunikatorem Skype a przeglądarka internetowa (mobilny Internet Explorer) ma korzystać z mechanizmu kompresji danych po stronie serwera, co pozwoli oszczędzać cenny transfer - podobne rozwiązania stosuje w swoich mobilnych przeglądarkach Opera.

Co jeszcze? Windows Phone 8 będzie obsługiwał karty MicroSD, co pozwoli wypuścić na rynek telefony z dodatkowym slotem na kartę pamięci. System będzie także lepiej zintegrowany z usługami Xbox i SkyDrive - możliwa będzie między innymi łatwa synchronizacja muzyki. Pojawi się także możliwość automatycznego łączenia się z sieciami WiFi (Hotspot) należącymi do naszego operatora. WP8 ma oferować także natywne szyfrowanie danych mechanizmem Bitlocker. Ponadto jądro WP8 będzie posiadało kilka rozwiązań zastosowanych pierwotnie w Windows 8 - niemal identycznie ma wyglądać stos sieciowy i elementy zabezpieczeń. Ma to pozwolić na stosunkowo proste portowanie aplikacji z Windows 8 na Windows Phone 8. Deweloperzy tworzący programy dla Androida i iOS także mogą liczyć na kilka udogodnień ułatwiających przenoszenie aplikacji na WP8.

Windows Phone 8 (Apollo) zostanie wydany prawdopodobnie w IV kwartale tego roku.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (76)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Banan | 03.02.2012 7:01#1

Dopiero obsługa microSD? Spadłem z krzesła!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Rudobrody | 03.02.2012 7:24#2

Szczerze? Nie brakuje mi jakoś tych GB pamięci. W poprzednim telefonie miałem kartę 4 GB i nie udało mi się jej zapchać choćby do połowy. Do muzyki mam Sansę Clip+, filmy wolę oglądać na większym ekranie. WP 7.5 jest naprawdę ciekawy (pomimo pewnych idiotycznych ograniczeń) i jeśli małomiękki nic nie schrzani przy nowej wersji (plus liczę na aktualizację acłuchawek drugiej generacji) to może być jeszcze lepiej.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pangrys | 03.02.2012 7:46#3

No i teraz koronny argument przeciwników WP zniknie ... Ja tylko zapytam, kiedy iOS będzie miał obsługę kart pamięci ?? Zapytam, kiedy HTC Wildfire lub Galaxy Ace otrzymają upgrade do Androida 4 ??

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
skoruppa | 03.02.2012 7:58#4

StawikiPiast: nie rozumiem do czego bijesz? Chyba nie problem zrozumieć zdanie o opinie użytkownika Rudobrody. Jednak dla mnie brak obsługi karty microsd był i będzie wadą, choćby nie z powodu braku dodatkowych gb ale z najbardziej trywialnej rzeczy. Czyli używania telefonu jako pamięci przenośnej. Niestety WP wraz ze swoim zmodyfikowanym protokołem mtp nie pozwala mi jako "linuksiarzowi" (jak to ująłeś) wgrać jakiegokolwiek pliku na ten telefon. A nawet gdybym mógł tak jak użytkownicy innych systemów to tylko pliki multimedialne... oczywiście ów protokół pozbawia też kompatybilności ze niemalże wszystkimi sprzętami firm trzecich jak telewizory czy odtwarzacze dvd (gdzie całkiem popularne stało się słuchanie muzyki czy oglądanie zdjęć przez usb).
Niby głupota bo mogę nosić ze sobą pendrive ale po co sobie komplikować życie skoro jak sam się zgodziłeś tych ilości GB i tak nie zużyjesz?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
an.szop | 03.02.2012 8:01#5

@StawikPiast
To jest specyficzny typ ludzi.
Oni chcą wszystko mieć z możliwością jeszcze przekompilowania na swój sposób.
Dostęp do wszystkiego i ze wszystkiego ze wszystkim...

A co najlepsze z tego wszystkiego, to ledwo promil z ich całej "wspólnoty" potrafi takie rzeczy robić.

Ale poczekaj. Oni chcą to mieć! To musi być!
Zawsze to mają agrumenty "za" w swojej "walce" z rzesztą świata...

Pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
an.szop | 03.02.2012 8:05#6

@skoruppa
Jeśli chcesz używać telefonu jako karty pamięci, to zakup taki, który to obsługuje.

Ale nie można "psioczyć" na coś, gdy tego co Ty potrzebujesz nie ma.
Ale nie można "psioczyć" na coś, gdy bardziej przypomina telefon do dzwonienia niż urządzenie "maszynkę do golenia" etc.


Masz rację. Niby głupota. Jednakże często jest lepiej używać oddzielnie. Padnie jedno i zostajesz z niczym!

A jeszcze lepiej, to jest używaż "Chmurek", np. SkyDrive lub ew jakiekolwiek serwery ftp czy co tam kolwiek chcesz.


Trzeba tylko jedno zapamiętać. StawikPiast uczepił się tego, że zawsze znajdują się tacy, którzy nie mogą pojąć, że ktoś może używać coś inaczej niż oni sami, a do tego nie potrzebują tych "bajerów"...



Pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Maks Baum | 03.02.2012 8:08#7

@Pangrys
Nie wiem jak HTC, ale Samsung zapewne nigdy skoro mają problemy z przygotowaniem poprawnie działającej linii 2.3 (wybudzanie telefonu, odblokowywanie ekranu w trakce rozmowy). Poza tym przecież wydadzą w tym roku z 10 innych modeli to szkoda robić sobie samemu konkurencję.
@an.szop
true story...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
skoruppa | 03.02.2012 8:16#8

an.szop: Zgadzam się, są ludzie, którzy nie potrafią zrozumieć, że innym to wystarczy albo, że mają inne zdanie od nich. No ale też nie można generalizować nazywając choćby linuxiarzami.

Masz rację, przecież nie będę na telefonie nosić jedynej kopii jakiego ważnego pliku ;) chodzi najczęściej o jakieś sytuacje awaryjne.
Wracając do samego telefonu to mi się nawet podobał, jednak mój system z wybory, czyli Linux, póki co go dyskwalifikuje. I to nie z powodu "odmiennej" polityki czy samego faktu bycia produktem Microsoftu ale tak jak wspomniałem wcześniej programiści z Redmond stwierdzili, że miło nie trzymać się standardów i lepiej zmodyfikować protokół mtp na tyle aby tylko systemy oraz urządzenia, którym dostarczymy sterownik/oprogramowanie będą mogły go obsługiwać. A szkoda bo jak już pisałem telefon nie najgorszy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sokoleokopr | 03.02.2012 8:39#9

Witam

To i ja się dołączę, bawiłem się WP7 z mango i jest kapitalny sam czekam aż ceny troszeczkę spadną to zakupię. Co do Kart pamięci to jak masz wbudowane 8gb to właściwie nie potrzeba więcej, zresztą jak ktoś miał 1 omnie to zna sprawę tam prawie nikt karty nie dokupował bo poco. Wiadomo ze są zwolennicy andka, ale cóż z tego jak pakują go teraz wszędzie i bez 1gh toto w ogóle nie chce chodzić w dodatku często się krzaczy nawet na potężnych prockach i to dziwne uczucie jak ekran się przesuwa ale wydaje się nienaturalnie wolny. Każdy kupuje co che i lubi.
Oby tylko z 7.5 dało się migrować do 8 a jak nie to ktoś na pewno coś ugotuje.

Pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
AndrzejG | 03.02.2012 8:42#10

@StawikPiast
Mam telefon z win phone i ja "linuksiarzy" rozumiem, bo niby jak mają synchronizować telefony bez zune, kupić sobie maka lub windowsa?

Poza tym, po automatycznym zsynchronizowaniu mojej biblioteki multimediów w mojej słuchawce zostało 1 GiB wolnej pamięci, więc możliwością jej rozszerzenia bym nie pogardził. WP z tego co pamiętam z newsów w czasach, gdy był w produkcji, to miał widzieć kartę pamięci razem z systemową pamięcią jako jedną całość, więc odpadnie pewnie nawet opcja przenoszenia plikow do telefonu za pomocą karty pamięci. Pozostaje mozolny upload a potem download do i ze skyDrive?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 03.02.2012 9:09#11

Kosmetyczne zmiany. Brak microSD to wada, ale nie rażąca. Mnie bardziej boli brak pełnej obsługi Bluetooth - takiej jaka od lat jest w Androidzie. Ciekawi mnie też czy będzie można pisać w C++ - chodzi mi tu o możliwość pisania bibliotek, które uzupełnią braki w funkcjonalności systemu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Rudobrody | 03.02.2012 9:21#12

Widzę, że rozgorzała ciekawa dyskusja. Całkiem niedawno przesiadłem się na WP z... Bady, która posiadała większe możliwości niż WP. Mocno się zastanawiałem nad Androidem albo WP, jednak czytając o problemach z Androidem (gdzie aby system funkcjonował sprawnie potrzeba już procka dwurdzeniowego, a niebawem mają wyjść czterordzeniowce) postawiłem na WP. Dlaczego? Nie bawię się już w ROMy, nie bawię się w niekończące się gmeranie w ustawieniach. Nie korzystam z przesyłania plików przez BT (choć tu przyznaję, że MS strzelił sobie w stopę), nie używam telefonu jako pendrive'a (wolę nosić osobny pendrive zamiast kabla). Potrzebuję dostępu do chmur, potrzebuję obsługi plików Office oraz paru innych rzeczy, których nie znajdę w telefonach bez systemu. Ponadto jakoś nie ufam polityce prywatności Google i irytuje mnie podpinanie wszystkiego pod jedno konto (patrz konto YT i wyszukiwarka Google). Z dwojga złego wolę MS ;). Podsumowując: najważniejszy jest wybór. Jedni lubią kanapki z dżemem, inni wolą hamburgery. Każdemu według potrzeb i nie ma się tu co ciskać że ktoś woli inną opcję. Wiem, że Android może o wiele więcej, ale na cóż mi funkcje, z których skorzystam może raz?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TomTar | 03.02.2012 9:29#13

No i pięknie. Bardzo się cieszę ze dojdzie obsługa kart pamięci. Teraz WP jest fajny, a jego następca zapowiada się jeszcze ciekawie.

Avatar
autorCzyliJa (niezalogowany) | 03.02.2012 9:30#14

@AndrzejG
Mi zostało po samej muzyce -1GB. :D
tak więc od tej pory sobie tylko najczęściej słuchane elementy zapisuję w telefonie, samo rozszerzenie pamięci by się przydało, /blutu/ również bym nie pogardził, bo zestaw głośnomówiący do jednak trochę za mało :P Co od synchronizacji przez Zune, to ja nie narzekam, bo ono mi się z wyglądu bardzo podoba :P, podobnie gdybym miał iPhona, bym nie narzekał na iTunes, bo to bardzo udane odtwarzacze. Nie podoba mi się natomiast pomysł kopiowania plików przez explorator, czy co tam innego sobie wybierzemy, bo to nieprofesjonalne ze strony twórcy, a po drugie może się zdarzyć, że skopiuję coś bez okładki (MP3), a ja okładki uwielbiam :P
Zatem jestem wielkim fanem:
Windows Phone
iOS
Android 3 i 4
Symbian Anna
w takiej kolejności, oczywiście Windows najbardziej ;P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
djfoxer | 03.02.2012 9:52#15

@RaveStar
Podobno ma być możliwość pisania w C++, nie wiadomo tylko, czy pod Windows Phone 8 (Apollo), czy już dla Tango.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TomTar | 03.02.2012 10:02#16

Skoro jest obsługa kart pamięci to może i będzie pełna obsługa BT.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
djfoxer | 03.02.2012 10:13#17

@TomTar
Jak dla mnie kart pamięci mogłoby nawet nie być, BT jest bardziej ważny. No zobaczymy :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemor25 | 03.02.2012 10:13#18

A po co więcej pamięci do telefonu? A no tak, niektórzy uwielbiają oglądać full HD na 3 calowym wyświetlaczu ;p

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
macios4 | 03.02.2012 10:14#19

Co nowego w WIndows 8? Nowe funkcje szpiegujące i backdoory! Dlaczego nikt nie mówi prawdy o tym że każdy nowy WIndows to jedno wielkie narzędzie do szpiegowania i inwigilowania? Wpiszcie sobie w google "windows 8 nowy wymiar inwigilacji". I nie chodzi o to czy macie coś do ukrycia, coś nielegalnego itp, ale sam fakt o istnieniu tych wbudowanych backdoorów i narzędzi szpiegowskich. Zresztą Google Chrome wcale nie lepsze, zamiast niego polecam SR Ware Iron

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SunriSebi | 03.02.2012 10:26#20

@macios4
"Dlaczego nikt nie mówi prawdy o tym że każdy nowy WIndows to jedno wielkie narzędzie do szpiegowania i inwigilowania? "

Psychiatra wskazany :)

Avatar
beginners (niezalogowany) | 03.02.2012 10:26#21

psioczysz na windows a kazesz uzywac google

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
djfoxer | 03.02.2012 10:29#22

@macios4
"Spiskowa teoria dziejów" ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Rudobrody | 03.02.2012 10:31#23

@macios4
Tylko nie zapomnij o CarrierIQ w Androidzie ;). Niektórzy mają niezłą psychozę...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
The Silence | 03.02.2012 10:31#24

macios4, tak, a prezydent i premier to pionki, rządzą nami masoni, albo ku klux klan. Pomyliły Ci się działy.

Wracając do tematu, czyli Windows Phone 8. Co do pamięci, to mi absolutnie wystarczy te 8 czy 16 GB, po co więcej? Dokumenty przechowujemy w chmurze na SkyDrive, a muzykę słucham przez deezera. Ja od dawna jestem wielkim fanem Microsoftu i korzystam z ich usług (oprócz IE, bo ta przeglądarka to kpina). Dzięki telefonowi z WP8 będę w domu miał pełny ekosystem komputer-telefon-konsola. Co do Androida, sam nie wiem dlaczego ludzie mają na niego takie parcie, przecież on jest tragicznie tragiczny, dla mnie jest nieużywalny. Ale z tego co zauważyłem im bardziej świadomy użytkownik telefonu, tym gorsze zdanie ma o Androidzie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
StawikPiast | 03.02.2012 10:36#25

@skoruppa

Pliki dowolne zgrywasz przez skydrive, a filmy odtwarzasz z wykozystaniem dlna. sa po prostu inne rozwiazania tego samego problemu, dla sporej grupy ludzi moga okazac sie prostsze. Do tego obsluga dodatkowej pamieci juz jest i wlasnie jest ona laczona, teraz bedzie kolejna pamiec wymienna, ta raczej tylko na dodatkowe dane.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
StawikPiast | 03.02.2012 10:38#26

@The Silence

Parcie na androida jest oczywiste. Nie ma nic innego, ludzie znaja tylko iphone i android i tyle.

Avatar
BabciaJaga (niezalogowany) | 03.02.2012 10:46#27

@AndrzejG
O ile ktoś się nie boi rozebrać telefonu to w sieci jest poradnik jaką kartę pamięci należy kupić i jak wymienić, aby telefon posiadał np 32GB ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
zomo_prl | 03.02.2012 10:48#28

tempo mają istotnie ekspresowe...
to już powinno być dawno wdrożone a nie dopiero pod koniec roku.
Co oni tam robią tyle czasu?

Niestety, brak tej i innych funkcji na starcie wraz z wysoką ceną urządzeń spowodował, że będzie ciężko, żeby WP stał się popularny...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kriters64 | 03.02.2012 10:56#29

@Pangrys
A jesteś pewny że iOS nie obsługuje kart pamięci? bo to że iPhone nie ma slotu to jest pewne a modele od HTC dostaną aktualizację do nowszej wersji jeśli HTC będzie miał ochotę je wydać, ale podobnie może też zrobić z modelami z WinPhone i też może nie wydać aktualizacji, z newsa też można wyczytać że WinPhone 8 będzie obsługiwał karty MicroSD, ale masz pewność że producenci wprowadzą slot dla MicroSD ? i na pewno takiego fanboja podrajcował tytuł newsa "Windows Phone 8 coraz bliżej..." ale ostatnie zdanie to czwarty kwartał, więc kiedy na gwiazdkę?
Chyba to wystarczy by ostudzić fanboja.
Żeby było jasne nie jestem przeciwnikiem Windows Phone może nawet kiedyś wybiorę aparat z tym systemem ale na razie system który oferuje najwięcej usług, oprogramowania i dostępem do multimediów w znaczeniu szeroko pojętym.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SunriSebi | 03.02.2012 11:01#30

@kriters64
Biorąc przedział cenowy oraz parametry SM z Windows Phone - to raczej wszystkie dostaną aktualizacje. Najtańszy w końcu kosztuje około 2 tyś zł.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
The Silence | 03.02.2012 11:49#31

Cóż, moim zdaniem Lumia 800 dostanie Apollo

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RubasznyRumcajs | 03.02.2012 11:51#32

zabraklo informacji iz WP8 będzie oparty o jądro NT- czyli dobrze znany (i jakby nie patrzec- niezly) winCE pójdzie w odstawkę... co czas przyniesie- się zobaczy.

Avatar
slav2012 (niezalogowany) | 03.02.2012 11:57#33

Wszystkim polecam Android 4 - kapitalny system, ta wersja jeszcze bardziej dopracowana, nie mam żadnych problemów na moim Nexus S 3G. Wkrótce powinna się pojawić wersja m.in. na znakompity Samsung Galaxy II.
Pozdrawiam, Slav.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemor25 | 03.02.2012 12:02#34

@macios4

Większe prawdopodobieństwo, że Twój ubunciak ma jakiegoś bachdoora w końcu każdy moze zajrzeć do jego "bebechów" i cośniecoś dodać :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sla17 | 03.02.2012 12:19#35

Po co się spinacie, każdy używa to, czego potrzebuje - gdybym kupował smartphone to brałbym coś na WP7 bo jest niezłym systemem, a microSD i Bluetooth nie używam. Ktoś inny potrzebuje tego do życia, to wybierze inny system. No ja nie mogę, monopol - źle, możliwość wyboru - też źle.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
LordLysyPole | 03.02.2012 12:30#36

Ja tez mam WP HTC Titan i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Brak slotu karty pamieci... No i ? Internet jest 3G wiec zaden problem korzystac z dodatkowego 25 GB Skydrive oraz na przyklad DropBox jak i wielu innych chmur. Co do muzyki ludzie ile wy potrzebujecie tej muzyki na telefonie bez przesady... Filmy coz ogladam ale wybieram streaming z roznych serisow typu ipla jesli chodzi o Polskie serwisy akurat. No chyba ze ktos lubi sie bawic w ripowanie ORYGINALNYCH filmow a pozniej ogladanie ich na wysietlaczu 5''... Co wiecej mam w domu rownie Windows Home Server 2011 wiec jest pelna kompatybilnosc i obsluga. A wiec mam praktycznie caly czas dostep do moich wszystkich multimedii... Da ci to Android ze slotem na karte SD? Czy moze iPhone? Ale bez zbeychmozolnych godzin spedzonych na jakis dziwnych konfiguracjach... Mam rowniez Xbox 360 takze wszystko jest w pelni kompatybile i to jest najwazniejsze dla mnie. Dla niektorych to pewnie oznaka iz jestem fanbojem. Coz mozecie sobie tak myslec... Ale dodam ze mialem telefon z antkiem, czesto doproadzal mnie do nerwicy przyczyn nie bede wymienial bo nie bedzie offtop za duzy. Symbiana tez uzywalem dlugo wszystko fajnie tylo ten system jest tak wolny i posiada malo mozliwosci ze umarl ak dla mnie smiercia naturalna. Co do iPhoe to po prostu przestarzala technologicznie zabawka za cene odrzutowca... Uzywalem go jakis czas i oddalem do komisu...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 03.02.2012 12:41#37

@przemor25
Tja i doda do swojego systemu backdoora...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
The Silence | 03.02.2012 12:45#38

@LordLysyPole
Zgadzam się z Tobą w 200%

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
chrome_9 | 03.02.2012 12:54#39

Najważniejsze że wszystkie telefony dostaną aktualizację do Windows Phone 8 Apollo.

WAŻNE:
- kompatybilność aplikacji Windows 8 oraz WP8
- pełna integracja systemu z Windows i XBOX
- możliwość pisania aplikacji w C++
- wymienne karty SD pozwalające rozszerzyć pojemność telefonu
- IE10 ponieważ jest zgodne z najnowszymi standardami

MAŁO WAŻNE:
- NFC, z tego chyba nikt nigdy nie będzie korzystał
- obługa wielu rdzeni, mało ważne po aktualnie telefony i tak szybko działają
- obsługa wielu rozdzielczości, bez znaczenia chyba że ktoś planuje zakup telefonu "paletki" o wielkości 5"
- obsługa kompresji stron WWW w IE10

Avatar
limo (niezalogowany) | 03.02.2012 13:13#40

Pożyjemy zobaczymy. Jestem pewien, że WP8 szybko nadrobi straty i odbierze klientów smartfonów z Androidem. Może nie tym, którzy nieustannie grzebią w swoich smartfonach, ale tych dla których jest to narzędzie do szybkiej i sprawnej komunikacji w połączeniu z laptopem na Windows 8 i pakietem MS Office.

Obsługa MicroSD - lepiej późno, niż wcale. Tak, czy nowe smartfony będą miały na pokładzie 32GB i 64GB, a to sporo.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 03.02.2012 13:37#41

@Rudobrody

to będzie trzecia generacja komórek z WP - pierwszą były z 1 gigahercowym prockiem, a aktualnie idą poprawione Snabdragony z 1,4

Avatar
Rafiki (niezalogowany) | 03.02.2012 13:40#42

Pozwolę sobie na krótki komentarz, ale wpierw proponuję zajrzeć do Pocketnow, który pierwszy wypuścił to info oraz do blogu Paula Thurrotta, który potwierdził to info:

> http://pocketnow.com/windows-phone/exclusive-windows-phone-8-detailed
> http://www.winsupersite.com/article/windows8/windows-phone-8-preview-142154
I pora krótki komentarz ode mnie:
Rzeczywiście prościej jest dostosować NT do architektury ARM niż CE do x86, x64 czy amd64.
Nie
wiem skąd wzięło się info o całkowitej rezygnacji z Zune - w W8 będzie
on zastępował Windows Media Center, a Zune w filmie zostało wspomniane w
charakterze synchronziacji muzyki, ale bardziej chodziło o SkyDrive.
Proxy
w IE10: "Windows Phone 8's planned use of a proxy server to feed pages
to Internet Explorer 10. Like Opera Mini and the Skyfire of old, this
service uses server-side compression to reduce the amount of data
required to view website" - Może nie wszyscy wiedzą, ale obecnie proxy
możemy ustawić dla połączeń WiFi, ale nie jest to związane z kompresją
danych, a możliwością ustawienia proxy, dzięki któremu mamy szybszy
dostęp do stron - np niektóre sieci osiedlowe korzystają z łącz dużych
uczelni, które maja własne proxy.
A co do obecnych urządzeń z Windows Phone 7.5:
Od MS dostaniemy pewnie 7.6 z Skype i jakimiś poprawkami, a potem tylko producenci będą wypuszczali swoje aktualizacje i
to też do czasu. Na WP8 na 2gen i 1gen nie liczyłbym zbytnio, ale to
nie oznacza, że nie będzie w ogóle aktualizacji dla obecnych Windows
Phone. Na początku tej drogi, kiedy MS pokazywał WM6.5 i prezentował go
jako dojrzały i dopracowany system, wspominał o Windows Phone i tym czym
właściwie będzie. Miało to być połączenie urządzenia i systemu, które
stanowi jedność [dzięki jednej specyfikacji i optymalizacji tak się w
sumie stało], która będzie opierała się na sieci [SkyDrive i usługi
społecznościowe? Kto o tym myślał 5-6 lat temu?], ale nic nie mówiono o
Windows 8 [desktop] czy następcy Windows Phone 7. Losy obecnych WP już znamy, ale mnie ciekawi co dziś MS planuje wobec WP8 i jakie ma wizje na 10 lat do przodu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kriters64 | 03.02.2012 14:01#43

@LordLysyPole
"Co wiecej mam w domu rownie Windows Home Server 2011 wiec jest pelna kompatybilnosc i obsluga. A wiec mam praktycznie caly czas dostep do moich wszystkich multimedii... Da ci to Android ze slotem na karte SD? Czy moze iPhone? Ale bez zbeychmozolnych godzin spedzonych na jakis dziwnych konfiguracjach... "

Co więcej mam w domu również AppleTV, Time Capsule,iP4s,iPad2,iMac i wszystko razem współpracuje z pełnym dostępem do wszystkich multimediów z każdego urządzenia z audio-video streamingiem na ekranie TV lub audio na amplitunerze, więc na innych urządzeniach też się da, i to bez godzin spędzonych na żadnych dziwnych konfiguracjach.
Co do reszty to zgoda.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
eDameXxX | 03.02.2012 14:25#44

@sokoleokopr

Jeśli ceny słuchawek z WP7 Cię odstraszają, to zawsze jest możliwość kupna tańszego HTC HD2 na którym da się zainstalować Androida, Windowsa Phone, a nawet Linuksa. Czasami na aukcji można go dorwać nawet za ~550 zł, albo i mniej. Sam go kupiłem w grudniu. Początkowo zainstalowałem Androida, po jakichś 2 tygodniach zainstalowałem WP w wersji Mango i korzystam z niego do dziś. Jak na razie nie zamierzam wracać do zamulającego, zawieszającego się Androida. Na WP jeszcze ani razu (!) nie musiałem resetować telefonu, wszystko chodzi idealnie płynnie. Jedyny minus, to to, że bateria krócej trzyma niż na Andku, ale to mi nie przeszkadza, bo i tak codziennie podłączałem telefon pod ładowarkę.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
januszek | 03.02.2012 14:31#45

Wydaje mi się, że kluczem do sukcesu tego systemu będzie to czy posiadaczom wersji 7,5 zostanie zaoferowana aktualizacja do 8... :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kriters64 | 03.02.2012 14:33#46

@LordLysyPole
"Co wiecej mam w domu rownie Windows Home Server 2011 wiec jest pelna kompatybilnosc i obsluga. A wiec mam praktycznie caly czas dostep do moich wszystkich multimedii... Da ci to Android ze slotem na karte SD? Czy moze iPhone? Ale bez zbeychmozolnych godzin spedzonych na jakis dziwnych konfiguracjach... "

Co więcej mam w domu również AppleTV, Time Capsule,iP4s,iPad2,iMac i wszystko razem współpracuje z pełnym dostępem do wszystkich multimediów z każdego urządzenia z audio-video streamingiem na ekranie TV lub audio na amplitunerze, więc na innych urządzeniach też się da, i to bez godzin spędzonych na żadnych dziwnych konfiguracjach.
Co do reszty to zgoda.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kriters64 | 03.02.2012 14:34#47

Sorry za podwójny post ja tylko odświeżyłem stronkę.

Avatar
zeneka (niezalogowany) | 03.02.2012 15:48#48

Nokia + WP7 =Drogo!!
Nokia + WP8 =B.Drogo!!
Jeżeli w/w firma chce zawojować rynek MUSI zejść z ceny i to ostro, w innym wypadku Samsung ich zje na śniadanie i pozostanie kupa w kiblu! Póki co nie śpieszy mi się wymieniać Androida na WP8, gdzie za jakiś czas i tak się okaże, że coś nie działa jak należy. Może za kilka lat...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
LordLysyPole | 03.02.2012 15:50#49

@
kriters64

OK zgodze sie tylko mam dwa ale ;)

Nie masz konsoli ;) To pierdola mniej wazna ;)

No i sprawa nr dwa najistotniejsza ile na to wszystko poszlo kasy... Produkty od nagrzionego jablka sa po prostu za drogie. Gdyby byly tansze czyli w cenie takiej jak ceny konkurencji z takimi samymi parametrami to byloby to rozwiazanie dobre a nie poprostu las...

Ale ok mozna zbudowac na urzadzeniach apple platforme kompatybilna ze soba.

Co do Time Capsule mialem 2 GB model i tez kosztowala mnie sporo nerwow chodzi o kompatybilnosc z Windows 7... Droga przez mekie na szczescie sprzedalem to tylko o 40L niz kupilem...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilot67 | 03.02.2012 17:23#50

@Banan: Dopiero obsługa microSD? Spadłem z krzesła!

Nie wiem co Cię tak poraziło.
Po pierwsze, przy 16GB pamięci wewnętrznej microSD dla większości jest lekko zbędne, a po drugie, MS sukcesywnie naprawia swoje błędy i robi to dla WSZYSTKICH.
Za to Android w moim telefonie od wieków jest ten sam i prawie na pewno nigdy nie zostanie zaktualizowany.

Avatar
Singel (niezalogowany) | 03.02.2012 20:07#51

Niech jeszcze zintegrują Nortona albo jakiegoś innego antywirusa,bo ja za Chiny ludowe i pół Ameryki nie zapłaciłbym za pomocą telefonu z Windowsem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SBKch | 03.02.2012 20:18#52

Buahaha, przecież WSZYSTKIE z tych nowości konkurencja ma od dawna. Czyli Microsoft dopiero zapowiada nadgonienie części z najpoważniejszych zaległości. Nie ma ANI JEDNEGO nowego rewolucyjnego rozwiązania, niczego o czym warto by wspomnieć lub co mogło by stać się zaletą wyjątkową dla tego systemu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kriters64 | 03.02.2012 21:30#53

@LoyrdLysyPole
No więc pozostało jedno ale, bo mam konsole PS3 i mam dostęp też z niej do multimediów, no więc pozostała tylko cena, fakt produkty Apple nie są tanie, ale według mnie warte swojej ceny, ale podkreślam to moje zdanie, poza tym tak patrze na smartfony z WinPhone i nie są tańsze od iPhone i przyglądam się na podobne konfiguracje i design innych urządzeń z Windows np. All-in-One, albo Ultrabooki od Acer, i nie są wcale tańsze lub niewiele tańsze od Apple.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
LordLysyPole | 03.02.2012 22:38#54

@kristers64

Tak ale Ultrabooki maja wiecej duzo w sobie mocy i nowosci niz kazdy iBook... Pozatym nie musisz kupowac UltraBooka mozesz kupic zwyklego Notebooka... za duzo mniej kasy ;) A w przypadku apple nie ma takiej opcji. Co do Desktopa to juz wogole nie ma porownania za taka kase jak wyda sie na pozadnego ze stajni apple to sie zbusuje kompa demona...

Pozatym nie bede sie klucil jeden woli rybkie a drugi pipke... ;)

Co do Playstation tez za nimi nieprzepadam bo zniszczyli po chamsku format HD-DVD ktory byl znacznie tanszy od Blu-Ray... A jakosciowo identyczny.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
LordLysyPole | 03.02.2012 22:40#55

@kristers64

Pozatym ja lubie grac w gry na kazdej platformie :) No i tu apple odpada na przedbiegach... Mimo iz mam 32 lata gram regularnie juz nie dlugo bede tworzyl team z synem :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kriters64 | 03.02.2012 23:06#56

@LordLysyPole
Ja z synem który ma 26 lat już dawno tworzymy team, a na sprzęcie nie oszczędzam i nie staram nie liczyć ile wydaję, bo mam obawy że mi się memorka przepali :)
Pozdrawiam miłego weekendu :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wujcio | 04.02.2012 0:06#57

Spójrzcie prawdzie w oczy rok temu zwolennicy WP7 prorokowali co ten WP7 nie zmieni używając tekstów w stylu "nie każdy musi sam kompilować jądro". Pewnie niektórzy zwolennicy Microsoftu sami nie wiedzą co się zmieniło od tego czasu więc ja to podsumuje. Jedyne co uległo zmianie to ilość sprzedanych sztuk lekko wzrosła i wynosi pewnie koło 3 mln co jest nie wiele. A w IV kwartale tego roku pewnie niewiele ulegnie zmianie. Jeżeli oczekujecie cudu to na niego nie zanosi się w tym roku.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
LordLysyPole | 04.02.2012 1:32#58

@kriters64
Ja nie oszczedzam na sprzecie rowniez... Ale jakos mnie po prostu za duzo nerow jablko popsulo i wszystko na MS sprzet jest latwij dotepne.

@wujcio
To uwazasz ze jesli sie cos sprzedaje w duzej ilosci oznacza to ze jest najlepsze i dobre? To niestety jestes w bledzie... Najczesciej sprzedaje sie tpo co jest tanie i przedstawione jako cudo... Idac dalej takim tokiem mslenia trzeba uzac ze np. Vauxell Corsa to cudowy samochod... A Ferrari to szajs bo sie kiepsko sprzedaje?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
KotletBanan | 04.02.2012 1:39#59

Moim zdaniem, na telefonie powinno wszystko działać. Jest to małe, poręczne i słabe urządzenie. Tak więc Android, a w zupełności te niestabilne i dziurawe (jak ktoś już wcześniej napisał) ROM-y. Chętnie więc zamieniłbym moją plastikową komóreczkę z Androidem, na smartfon z Windowsem.

Nie generalizujcie jednak. Windows na komputery i komórki to dwa zupełnie różne światy. To, że jestem zwolennikiem WP, nie oznacza że jestem fanem Microsoftu. Do komputera preferuję wolne oprogramowanie, które mogę skonfigurować jak chcę... lubię więc Linuksa. Szkoda tylko, że Windows Phone'y nie synchronizują się z otwartym systemem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
chrome_9 | 04.02.2012 10:38#60

KotletBanan

Jeżeli używasz linuxa to odradzam ci Windows Phone

Windows Phone został zaprojektowany dla użytkowników systemu Windows. System jest w pełni zintegrowany z Windows 8. Logujesz się tym samym kontem live, masz te same aplikacje lub ich odpowiedniki. Aplikacje synchronizują w tel swoje ustawienia przez SkyDrive (dysk sieciowy 25GB w ramach konta Live.com).

System Windows Phone został zaprojektowany jako uzupełnienie Windows 8. Prawdopodobnie oba systemy zaczęto pisać jednocześnie. Z tym ze WP7 udostępniono wcześniej ponieważ jest mocna konkurencja. Idę o zakład że gdyby nie kłopoty Microsoftu na rynku mobilnym to nigdy WP7 by się pojawił. Zamiast tego pierwszym Windows Phonem byłby WP8 i pojawiłby się w dniu premiery Windows 8.

Tak więc jeżeli ktoś planuj przesiadkę na Windows 8 w ciągu najbliższych 2 lat to najlepiej kupić telefon z Windows Phone. Jeżeli ktoś używa komputera Apple z MacOSX to najlepiej wybrać IPhone. No a jeżeli ktoś używa Linuxa lub Unixa to najlepiej wybrać Androida. Tylko w ten sposób da się w pełni wykorzystać potencjał każdego smartfonu/systemu

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wujcio | 04.02.2012 12:41#61

@LordLysyPole
Dobra to zastanówmy się co dobrze sprzedaje się wśród urządzeń z górnej półki(górna półka oznacza wysoką cenę). Myślę że zwycięzcą nie będzie sprzęt z WP7 a iPhone (w pewnym okresie czasu Motorola Droid była także popularna - to był jedyny telefon który w tamtym okresie zagroził Apple). Jak dla mnie i pewnie dla wielu ludzi sprzęt z WP7 nie jest dobry(kiedyś może będzie ale na dzień dzisiejszy funkcjonalność jego jest zbliżona do pierwszych wersji softu na iPhonie). Obecnie posiadam smartphone z WM 6.0 jak wyobrażam(nie tylko ja) sobie przesiadkę na WP7 to jest to dla mnie krok wstecz(sytuacja na dzień dzisiejszy). Jak przerzucam sobie pliki na moje urządzenie używam WM5storage i mam pamięć masową(tylko na początku z nie wiedzy używałem dziadostwa jakim jest activesync - na Windows XP jest problem z wielkimi plikami). Dodam jeszcze że miałem nokie n-gage i tam standardem była opcja pamięci masowej. Wiele razy podczas używania smarphona wysyłałem bądź otrzymywałem pliki przez BT jak to dadzą w WP8 to będzie sukces.

Urządzenia z Windows Mobile były bardzo popularne w środowisku "Linuksiarzy"(więc jak ktoś chce dalej gadać że smartphone z Windows jest dla użytkowników Windowsa na PC to niech przemyśli swoje zdanie) ze względu na to że w tamtym czasie te urządzenia to był niemal komputer i powstał nawet jakiś odpowiednik activesynca na Linuksa co miał funkcjonalność zbliżoną do tego co oferowało oryginalne oprogramowanie Microsoftu. Nie będę rozpisywał się na temat USB i SDIO bo każdy kto ma pewną wiedzę na ten temat coś o tym może powiedzieć.

Pamiętam jak ogłaszali informacje o nowym systemie MS (WP7) na PDAclub był taki pojazd po tym że masakra (a wtedy Android nie był aż tak popularny). Chyba wtedy HD2 miał mieć WP7 jako aktualizacje i pamiętam jak ktoś pisał - "będzie trzeba napisać petycję żeby nie aktualizowali HD2". Skutek widzimy dzisiaj jeden - udział w rynku a dawni użytkownicy WM dziś siedzą na Androidzie.

Ty mi lepiej powiedz z czym dzisiejszy sprzęt z Windows Phone jest taki cudowny jestem ciekaw co wy w tym dostrzegacie oprócz loga Microsoftu.

Avatar
RobetDębski (niezalogowany) | 04.02.2012 13:53#62

Windows 7 x64 schodzi na psy..., po aktualizacjach zrobił się ociężały. Wciąga pamieć bardziej niż Vista SP2..., , a .Net 4 dodaje tylko oliwy do ognia. Ja się pytam gdzie jest ten szybki system z W7 Beta i RTM w zestawieniu z W7 SP1 z update'ami to niebo a ziemia!

Na szczęście Windows 8 już w tym roku i zawita jako multiplatforma. Od razu kupie laptopa na Ivy Bridge, + tablet z Windows 8 i telefon z WP 8, bo to co się dzieje teraz z siódemką woła o pomstę do nieba. Vista ze zintegrowanym SP2 zajmuje kilka GB więcej, a ładuje się szybciej i chodzi żwawiej. No dno! Zawiodłem się. Zamiast system być lepszy i sprawniejszy to mam wrażenie, że te aktualizacje podwyższające wydajność to czysty marketing!

Jestem za to mile zaskoczony działaniem WDP i mam nadzieje, że się nie zawiodę na W8. Oby nie stało się z 8-emką to co obecnie z 7. Myślę, że MS będzie trzymać poziom, bo W8 musi dobrze sobie radzić na tabletach i netbookach, a tam Windows 7 RTM rozjeżdżają się nogi, a W7 SP1 z update'ami to już robi szpagat przekraczając 180 stopni.


Sorry, jeśli komuś włączyłem agro tą wypowiedzią, ale to jest moje osobista opinia na temat Windows 7 i całego tego zjawiska zaślepionej adoracji tego systemu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
LordLysyPole | 04.02.2012 14:30#63

Powiem tylko jedno to ze cos jest drogie i popularne ze wzgledu na bigoterie ludzi (czyli bo ktos ma iPhona to i ja musze iec dla lansu...) nie znaczy ze jest z gornej polki. WM byl nie z a dobrym systemem moj brat mial telefon z tym systemem i uzywalem go jakis czas. Ci co byli na WM sa na Andku tylko dlatego ze tak naprawde WP7 wyszedl za pozno...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wujcio | 04.02.2012 15:13#64

@LordLysyPole
"Powiem tylko jedno to ze cos jest drogie i popularne ze wzgledu na bigoterie ludzi (czyli bo ktos ma iPhona to i ja musze iec dla lansu...) nie znaczy ze jest z gornej polki"

Oficjalna klasyfikacja najnowszych iPhonów stawia je na górnej półce ale to gdzie leży w tej górnej półce to już inna sprawa. Nie wiem jak teraz ale kiedyś iPhony posiadały najnowszy proces ARM i wysokie taktowania a to też o czymś świadczy. Wiadomo są lepsze urządzenia na przykład takie które pracują pod kontrolą Windows 7(nie WP7). Są też na przykład rzadkie urządzenia oparte na Androidzie co moją dwa USB Hosty. Można by jeszcze wspomnieć o Openmoko który możliwości ma także olbrzymie a nie jest popularny.

Wiesz ja bym sam kupił WP7 ale jakby ta lista( http://wmpoweruser.com/microsoft-reviewing-the-windows-phone-app-platform-develo.../ ) została spełniona, cena urządzeń by spadła i oczywiście opcja pamięci masowej. Android mi nie do końca odpowiada i chodzi tu konkretnie o zawiłe programowanie (jakieś cuda Javą) natomiast na WP7 są większe cuda bo podobno da się pisać w C++ ale to jest traktowane jako unsafe czy coś takiego. Jak dla mnie idealnie jest na Windows Mobile i Symbianie - jest standardowe GCC jak na komputerze więc nie jesteśmy skazani tylko na narzędzia od producenta ale wiadomo oba systemy są martwe.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
LordLysyPole | 04.02.2012 16:24#65

Sa martwe i to od dawna...

Nie wiem dlaczego Sybmian zostal niestey usmiercony bo kiedys go lubiem.

Avatar
gruba (niezalogowany) | 04.02.2012 16:28#66

"niemal identycznie ma wyglądać stos sieciowy i elementy zabezpieczeń. Ma to pozwolić na stosunkowo proste portowanie aplikacji z Windows 8 na Windows Phone 8"

Co ma stos sieciowy do portowania aplikacji????????? Jak autor nie ma o czymś pojęcia to niech o tym nie pisze albo pisze tak aby ta niewiedza nie była widoczna.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pawlo232 | 04.02.2012 19:32#67

Symbiana nokia bedzie wspierać..lecz podobno pod inną nazwą ;p tak mi jakoś sie o uszy obiło :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
LordLysyPole | 04.02.2012 20:35#68

Moze i bedzie ale co z tego jak on jest nie ulepszany. Stanol calkiem w miejscu juz pare lat temu.

Avatar
DK (niezalogowany) | 05.02.2012 0:58#69

A ja cały czas jestem z symbianem w serii N.
Najpierw była N73 - no tragedia.
potem N82 z S60v3- znacznie lepiej ale i tak nie ma sie czym popisać.
następnie N8 i tu mamy do czynaienia z całą masą aktualizacji:
Symbian ^3 na początku katastrofa, wyszło kilka ktualizacji a z każdą następną było troszeczke lepiej. Jakiś czas temu ukazał
się Symbian Anna i muszę przyznać że da sie z tego systemu korzystać i to dość fajnie (ale na innych telefonach jest z tym gorzej z tego co widziałem) mamy już belle i śmiga jeszcze lepiej. Symbian nie umarł, jak narazie mocno walczy o życie i dobrze mu idzie ale i tak z ostatnią aktualizacją w 2016 umrze.
Jak narazie każda poprawka jest bardzo widoczna tylko za długo sie na nie czeka.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Maciej_S | 05.02.2012 12:33#70

Czy Nokię Lumia 800 będzie można zaktualizować do Windows Phone 8, czy będzie to system na zupełnie nowe telefony?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wujcio | 05.02.2012 15:27#71

@Maciej_S
Będzie można to jest pewne bo jakby nie można by było to fanatycy Androida zrobili by pojazd po Microsofcie na całego a fanatycy Microsoftu mogliby tylko płakać. Jedyne co na dzień dzisiejszy nie dostało aktualizacji z WP to jakieś pojedyncze modele z WP7 które miały zmodyfikowane oprogramowanie przez użytkowników.

@LordLysyPole
A czy wiesz że nokia jako pierwsza firma miała sklep z aplikacjami (gry na telefon n-gage). Gry były sprzedawane najpierw w postaci kart pamięci z grą a dopiero potem(pod koniec życia platformy) jako aplikacja tak jak dzisiaj appstore lub Android Market. Więc nokia była przed Apple ale jak widać nie wystarczy być pierwszym a trzeba mieć wizje a nokia tej wizji nie ma. Niestety ta firma to jest moloch nie zdolna już do postępu nie rozumiejąca co to jest open source a która próbuje w to cisnąć (rzekome otwarcie symbiana). Najciekawsze jest to że mieli jakieś szczegóły dotyczące hardwaru udostępnić ale skończyło się tylko na ikonce na stronie Symbiana która na nic konkretnego nie wskazuje. Jak sobie pomyśle o czasach jak wokół symbiana było sporo ludzi a tym co jest teraz to żal.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
LordLysyPole | 05.02.2012 16:06#72

@wujcio

Wiem bo mialem kilka telefonow z Symbianem...

N95, N95 - 8 GB, N96 i ostatni to N97 no i moja kobieta teza miala fony z symbianem tylko nizsze modele. System Symbian nie byl po porstu odswiezany nie zauwazalo sie nic po aktualizacji. No i telefony z Symbianem mialy cienkie parametry niestety.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
LordLysyPole | 05.02.2012 16:07#73

A co da n-gage... coz nie wyszedl im za bardzo mialem go jako jeden z pierwszych w PL pracowalem w Empiku na dziale multimedia i mialem dobry kontakt z ich przedstawicielem ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
LordLysyPole | 07.02.2012 10:49#74

@Banan
To wstan bo glupio tak lezec na podlodze i wes se wlorz 32 lub 64 GB karte do swego antka bo jedziesz na wycieczkie transyberyjskim pociagiem wiec potrzeba Ci tyle muzy i filmow ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
LordLysyPole | 07.02.2012 10:50#75

A tyle nie zapominj ladowareczki nie wiem czy w tym pociagu sa gniazdka ;)


Sory za offtop ale rozbawiaja mnie te teksy na temat brka slotu karty SD...

Avatar
ogurrr (niezalogowany) | 18.05.2012 19:15#76

świetny telefon ale to że nie ma gniazda na karty pamięci od razu go u mnie dyskwalifikuje i jeszcze do tego tylko 8gb pamięci wewnętrznej...

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av