Windows Seven i Office 14 będą wydane jak dotychczas

16.07.2007 3:59, Autor: Grzegorz Niemirowski (gniemirowski), Kategoria: News
NewsImage

Podczas konferencji Microsoft Worldwide Partner Conference 2007 w Denver Microsoft poinformował, że nie zamierza zmieniać sposobu w jaki tworzony i wydawany jest jego system operacyjny oraz pakiet biurowy. Zdementował pogłoski, że Vista będzie ostatnim systemem w swoim rodzaju i zapowiedział następne wielkie premiery systemu operacyjnego. Podobnie będzie się działo z pakietem Office.

Wydanie Windows Seven oraz Office 14 jest planowane na lata 2009-2010. W przypadku Windows nadal będzie obowiązywał podział na wersje serwerowe, przeznaczone dla przedsiębiorstw oraz dla domowej rozrywki.

Źródło: ActiveWin.com
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (21)  

Avatar
Sannindan (niezalogowany) | 16.07.2007 4:53#1

Tutaj się zgadzam i popieram MS :).

Jakoś każdy psioczy na Windows Vista ( nie tylko Linux-users), że zżera dużo zasobów komputera i takie tam, a to że taki np. Beryl czy Compiz, to w porównaniu z Aero to "Święty Graal".
Ale tu jest jedno "ale". A mianowicie, to że jak się ma włączone te "przepiękne" i "cudowne" beryle i compize to niestety nie da się pograć za bardzo w żadne gierki, gdzie przy włączonym Aero w Windows Vista gierki chodzą tak samo, a nawet czasami jest jakiś wzrost wydajności.
Także czasami trzeba postawić na wyśrodkowane pomysły, a nie tak jak w przypadku Beryl/Compiz, że tylko dodać jakieś tam bajerki i po sprawie, a z Aero można spokojnie pograć.
Druga sprawa w Linuksie - nie można zminimalizować gry podczas grania, aby coś zrobić chwilowo innego ( nie piszcie że można otworzyć terminal a tam np. drugiego X'a, bo nie o to chodzi).

Także to co robią z Windows bardzo mi się podoba.
A inną sprawą jest, że nie da się dogodzić wszystkim.

Pozdrawiam

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 16.07.2007 6:27#2

Czyli nici z modulow do wyboru i latwiejszego dostosowania do swoich potrzeb... Coz, zobaczymy co z tego wyjdzie. Na pewno kazdy kolejny windows - lepszy czy gorszy - wnosi cala mase nowosci.

Avatar
romanov (niezalogowany) | 16.07.2007 7:58#3

USA to bardzo przesądny kraj. Pomija się liczbę 13 uznając ją za pechową, nawet 13 piętra w wieżowcach niema. Nikt by nie kupił mieszkania na 13 piętrze i to samo tyczy się Office.

Avatar
user345 (niezalogowany) | 16.07.2007 8:22#4

cóż za te 2-3 lata to MS będzie chyba jednak musiał się bardziej postarać jeśli chodzi o ich new system operacyjny.. :) poza tym to dość długi okres podczas którego pozostała część systemów raczej nie będzie próżnować i znacznie się rozwinie.. ;)

Avatar
godunow (niezalogowany) | 16.07.2007 8:43#5

cytuję >>>>>>le tu jest jedno "ale". A mianowicie, to że jak się ma włączone te "przepiękne" i "cudowne" beryle i compize to niestety nie da się pograć za bardzo w żadne gierki, gdzie przy włączonym Aero w Windows Vista gierki chodzą tak samo, a nawet czasami jest jakiś wzrost wydajności.
Także czasami trzeba postawić na wyśrodkowane pomysły, a nie tak jak w przypadku Beryl/Compiz, że tylko dodać jakieś tam bajerki i po sprawie, a z Aero można spokojnie pograć.

Avatar
Melon (niezalogowany) | 16.07.2007 9:06#6

@Sannindan

Jak masz 2GB RAMu to tak możesz pisać.

Avatar
Spectator (niezalogowany) | 16.07.2007 9:25#7

No i co z tego?!
Wielu rzeczy w swoich produktach nie powinni zmieniać, bo niektóre zmiany jakie poczynili wyszły na gorsze w działaniu programów.


Akurat to jest jedna z niewielu rzeczy w jakiej zgadzam się z Microshitem.

:-)

Avatar
Spider (niezalogowany) | 16.07.2007 10:23#8

No czyli będzie tak jak zwykle. MS bedzie duzo obiecywal, a co do czego powycina wiele funkcji, i bedzie wymuszal przejscie na najnowszy system operacyjny...

Avatar
alberto grande (niezalogowany) | 16.07.2007 10:44#9

kiedyś ta firma upadnie

Avatar
spaxio (niezalogowany) | 16.07.2007 10:47#10

Spider: A ty myślisz że dlaczego to robią? Na złość? To co nie przejdzie ich testów stabilności po prostu nie przechodzi albo zostaje odłożone na później.

Avatar
elektrrrus (niezalogowany) | 16.07.2007 10:58#11

@Sannindan
Zanim zaczniesz coś pisać, proszę, miej chociaż podstawową znajomość tematu... Beryl/compiz pod xgl -- po częsci się zgadzam, ale i tu też jest rozwiązanie w postaci xwinwrap. Ale beryl/compiz na aiglx, co jest obecnie głównie stosowane przez użyszkodników -- nie ma problemów z grami.
>Druga sprawa w Linuksie - nie można >zminimalizować gry podczas grania, aby coś >zrobić chwilowo innego ( nie piszcie że można >otworzyć terminal a tam np. drugiego X'a, bo >nie o to chodzi).
I poprzez wine i poprzez cedegę można bez problemów otworzyć program/grę w oknie.

Avatar
Mariosti (niezalogowany) | 16.07.2007 11:19#12

mając 2-3 lata po premierze systemu, na dokończenie/zrobienie jego następcy, zwykle kilka pierwszych wersji ma wszystko, a po roku rezygnują z większości rzeczy co nie jest zbyt mądre biorąc pod uwagę wielki sztab programistów jaki mają do dyspozycji, im zalezy poprostu na przekładaniu najlepszych pomysłów do prezyszłych systemów, tak aby miały coś ciekawego do zaoferowania i z tego wynika przekręcanie nazwy ms na microshit :P (nie tylko z "shitnych" prodóktów bo nie kietóre są naprawde dobre, xp sp2 jest naprawde dobry (narzekano na niego na początku, ale sp2 naprawde dużo zmienił), "podobno" office 2007 jest rewelacyjny (dzięki uprzejmości msdn będe miał okazje to sprawdzić), ale jednak bardzo dużo ich produktów jest do niczego (win 2000 to dobry os, dla wielu 98 se to też bardzo dobry system (dla mnie był bardzo dobry do 2003 roku kiedy to padła mi płyta główna ciągnąca mojego ukochanego p166 ;)

Avatar
romanov (niezalogowany) | 16.07.2007 11:37#13

@Melon - MS i inne firmy tworzące oprogramowanie nie mogą skupiać się na tym aby ich najnowsze produkty śmigały na 512 Mb RAM czy 256, ponieważ cofałby się w rozwoju. Obecne technologie pozwalające na 4 rdzeniowe procesory np. Intel Quad-Core Xeon E 5345 na szynie 1333 Mhz,( który już stosowany jest nie tylko w serwerach, ale także w stacjach roboczych przez firmy Dell i IBM) muszą być obsługiwane przez odpowiedni System "przyzwyczajony" do coraz większej liczby procesów. Aby taki system był stabilny sam w sobie musi mieś odpowiednią ilość procesów obsługujących "To wszystko" a co za tym idzie musi wykorzystywać o wiele większą ilość pamięci. Takie płyty główne obsługujący wymieniony procesor mogą obsługiwać nawet do 32 GB ramu. (Wystarczyłoby 4). Więc przestańcie narzekać, że najnowyszy system nie "śmiga" na 512 czy 256 MB Ramu. Obecny tręd to więcej rdzeni o mniejszym taktowaniu. Poczytajcie trochę o najnowszych technologiach. One nie mogą się marnować. Jeżeli macie słabsze kompy to polecam Windows XP czy nawet Windows Fundamentals For Legacy PCs.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 16.07.2007 11:41#14

Ja jak na razie zostaje przy Xp, nie ma co sie pchac w nowosc skoro ta nowows jeszcze nie do konca jest taka jak ma byc. Wole sobie poczekac sprawic lepszego kompa, pozniej kupic Viste, juz bez takiej ilosci bug'ow...

Avatar
WhizzKid (niezalogowany) | 16.07.2007 11:43#15

@Sannindan
Posiadam w domu 5 komputerów o różnych paramwetrach. Mam Linuksa (Butuntu), XP i Vistę. Otóż na Ubuntu z Berylem chodzi mi szybciej na Athlonie 1700 XP i 384 RAM-u niż Vista na nowiusieńkim laptopie Toshiby (Intel Core Duo 1,73 GHz i 1 GB RAM). W Viście u mnie wszystko trwa dłużej - odpalenie muzyki, instalacja, uruchomienie systemu, podłączenie pendrive. Na każdej konfiguracji.

W Berylu jest taka opcja w trayu "przełącza menedżer okien". Wystarczy jedno kliknięcie i ok. 2-3 sekundy (niemal niezależnie od konfiguracji sprzętowej), aby zmienić menedżer na standardowy "płaski" (Metacity). Dlatego to, co opowiadasz, dla mnie jest bezzasadne.

Dodatkowo powiem Ci, że na w/w laptopie na włączonym Berylu grałem w WC3 na 12 graczy i full detali, w tle robiła mi się aktualizacja systemu i działał aMule, i wszystko chodziło płynnie.

Nie rozumiem też Twojego problemu z minimalizacją. Nie mam teraz Linuksa pod ręką, ale nie przypominam sobie, bym miał z tym kiedyś jakiekolwiek problemy. Ale jeśli nawet, to zawsze możesz odpalić grę w postaci okna.

Avatar
Heh (niezalogowany) | 16.07.2007 11:46#16

"będą wydane jak dotychczas"

czyli będą miały błedy, dziury, wirusy i będzie cały niestabilny ;)

Avatar
mati (niezalogowany) | 16.07.2007 11:54#17

@Sannindan Ja nie odczuwam jakiś większych problemów w grach na linuksie z włączonym Berylem i Emeraldem. UT2k4, Nexuiz, Quake4 i parę gierek windowsowych puszczanych przez cvs cedegę śmiga pięknie. Inna sprawa że mam dość dobry sprzęt (C2D@3,3GHz, 2GB ram, GF7900GS@625/1800), a wymienione gierki nie są szczególnie wymagające.

Avatar
Ktoś (niezalogowany) | 16.07.2007 12:36#18

"czyli będą miały błedy, dziury, wirusy i będzie cały niestabilny ;)"

Wirusów nie tworzy Microsoft lecz ludzie...
Miałem to i to i Windows Vista jest stabilniejszy :P

Avatar
anonim (niezalogowany) | 16.07.2007 13:24#19

Czyli Windows Seven będzie miał pasek Start ??
ZNOWU.

Avatar
romanov (niezalogowany) | 16.07.2007 17:03#20

Z tego co wiem to paska raczej nie będzie. Prowadzone są prace nad zastąpieniem go inną technologią. Koncepcje http://osbeta.org/koncepcja_windows_vienna/art.54.pliki.htm. Widziałem także inną koncepcję bardziej podobną do tej z Maca

Avatar
KaneD (niezalogowany) | 17.07.2007 0:42#21

Podobaja mi sie komentarze typu: Zawsze mozesz sobie odpalic gre w oknie...lol.
To tak jakby powiedziec komus w samochodzie nie mozesz jechac wolniej bo skrzynia nie ma innych biegow to zawsze mozesz se zmienic skrzynie.

Nie jestem wielkim fanem MS ale korzystam z jego produktow bo w niektorych zastosowaniach nie ma zamiennikow albo obsluguje sie je jak ta skrzynie bez innych biegow. Brak wygody.
Oczywiscie jak odpalam firewalla zrouterem na na cichej malej skrzynce bez zadnego wiatraka to linux jest niezastapiony, Jak do wielu specyficznych zadan do ktorych windowsa bym nie uzyl.
Statystyki mowia o znaczacej przewadze windowsow nad innymi systemami bo Statystyki licza ludzi ktorzy korzystaja ze swojego windowsa w domu. Nie licza ilu linuksowych maszyn uzyl ten sam czlowiek tego samego dnia korzystajac z poczty czy przegladajac strony internetowe lub ogladajac film renderowany na specjalistycznym sprzecie.

Ale do czasu kiedy z obsluga bedzie jak z ta skrzynia biegow to proste w obsludze windowsy beda panowac w domach.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Test Garmin Forerunner 610

Osobisty asystent treningowy
Recenzja nowego iPada

Rewolucja czy stagnacja?
Huawei E583C

Test przenośnego routera 3G
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av