Windows Seven w 2010 roku

21.07.2007 12:45, Autor: Grzegorz Niemirowski (gniemirowski), Kategoria: News
NewsImage

Microsoft poinformował oficjalnie, że wydanie Windows Seven jest planowane na rok 2010.

Z informacji przekazanych przez Microsoft podczas konferencji Microsoft's Global Exchange (MGX) wynika, że tworzenie nowej wersji Windows zajmie jeszcze co najmniej trzy lata. Poprzednio zapowiadano wydanie następcy Visty w 2009 roku. Zapowiedziano, że prace nad systemem będą prowadzone tak długo, dopóki nie zostanie osiągnięcia odpowiednia jakość. W przypadku problemów pojawią się więc kolejne opóźnienia.

Obecnie korporacja zajmuje się wewnętrznym planowaniem zmian w Windows Seven i nie są znane bliższe szczegóły. Potwierdzono przypuszczenia, że Windows Seven będzie dostępny nie tylko w wersji 64-bitowej ale także 32-bitowej. Nie wiadomo jakie dokładnie jednostki magazynowe (SKU) czyli odmiany systemu będą dostępne, ale na pewno będą wersje dla użytkowników indywidualnych oraz dla firm.

Systemowi Windows Seven będą towarzyszyły różne usługi, które użytkownicy będą mogli subskrybować. Będą one jednak dostępne na zasadach bardziej przypominających te dotyczące Microsoft Desktop Optimization Pack (MDOP) niż Windows Live.

Źródło: ZDNet
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (69)  

Avatar
Bobek (niezalogowany) | 21.07.2007 12:48#1

Dziękuję pięknie, pozostaję przy swoim XP. Przynajmniej nie mam problemów z podłączeniem peryferii do komputera.

Avatar
Tomek (niezalogowany) | 21.07.2007 12:49#2

a teraz czekamy na głosy krytyki osób które nigdy tego nie beda widziec na oczy a bedą mówic ze to shit

Avatar
Winter (niezalogowany) | 21.07.2007 13:04#3

Oj źle się dzieje, jeżeli nad systemem operacyjnym pracują dziesiątki tysięcy ludzi, a jedyne zmiany to nowy theme i zmieniony układ panelu sterowania oraz dodanie katalogów typu Pobieranie/Gry, etc.

Ja nie wiem, na jakim poziomie są ci ich informatycy, ale ja nie widzę rewolucji w samej Viście. Ba, utrudnili nawet pracę, szczególnie nowy wygląd centrum połączeń jest denny.

Avatar
Banan (niezalogowany) | 21.07.2007 13:04#4

Do tego roku to dopiero Vista (i producenci sprzętu) będzie do tego stopnia dopracowana że będzie można na niej normalnie pracować...

Avatar
adrian (niezalogowany) | 21.07.2007 13:11#5

vista sp7 w 2010 pewnie będzie... a nowy windows może 2014?

Avatar
Winter (niezalogowany) | 21.07.2007 13:19#6

Coś mi się zdaje, że w 2010 to dopiero SP1 dla Visty będzie :)

Avatar
klekle (niezalogowany) | 21.07.2007 13:20#7

jakoś wierzyć mi się nie chce, że 3 lata im to zajmie :] ostatnio chyba było 6 lat i wyszło jak wyszło.

Avatar
Ris (niezalogowany) | 21.07.2007 13:20#8

Durgi ciekawy news tego dnia. Czyli sprawdziło się, że Visty nie ma co kupować bo na XP spokojnie można pociągnąć jeszcze 2,5 roku :) do 2010 to wyjdzie też Ubuntu 10. Czyli wersja na jaką czekam, wtedy przesiadka na GNU/Linux.

Avatar
Nemo (niezalogowany) | 21.07.2007 13:22#9

@kleke
6 lat ale bodaj po 2 czy 3 zdecydowali ze wyszła kupa i zaczynają od nowa ;)

Avatar
anonim (niezalogowany) | 21.07.2007 13:23#10

Windows jest na takim poziomie na jakim jest, bo wymusza to jego zamknięty charakter, a dokładnie sposób tworzenia samego systemu. Może ci od Microsoftu myślą, że nie muszą sie przykładać do kodu, bo i tak nikt nigdy go nie zobaczy, a zmieniając wygląd windowsa zarobią bez większego wysiłku i nakładu pracy (mogę się mylić). Może te "ogromne wysiłki" wkładane w coraz to nowe systemy z Redmond są tylko takim chwytem do omamienia konsumenta, który myśli: "Tyle lat pracy włożyli w ten produkt, więc musi on być doskonały".

Avatar
Don Pedro (niezalogowany) | 21.07.2007 13:51#11

Prędzej wyrobimy się z autostradami na 2012 niż oni z 7 na 2010 ;)

Pozdrawiam

Avatar
SSEE (niezalogowany) | 21.07.2007 13:52#12

|
@Winter

„(...) a jedyne zmiany to nowy theme i zmieniony układ panelu sterowania oraz dodanie katalogów typu Pobieranie/Gry, etc.”

Ponieważ masz ewidentne braki w wiedzy, proponuję ich uzupełnienie:

http://en.wikipedia.org/wiki/Technical_features_new_to_Windows_Vista
http://en.wikipedia.org/wiki/Security_and_safety_features_new_to_Windows_Vista
http://en.wikipedia.org/wiki/Management_features_new_to_Windows_Vista
|

Avatar
Onlinemaster (niezalogowany) | 21.07.2007 14:05#13

Pewnie ze dwa lata zajmie im konstruowanie systemu zabezpieczeń, aby ukrócić piractwo, pozostały rok (o ile dobrze pójdzie) prace nad samym systemem, tylko naprawdę szkoda tych w/w dwóch lat, jeśli
owe zabezpieczenia zostaną złamane jeszcze przed premierą... he ... za to kocham Microsoft

Avatar
Piotrek (niezalogowany) | 21.07.2007 14:07#14

Pewnie będzie w 2012 - wtedy się kalendarz Majów kończy;)

Avatar
bartmarian (niezalogowany) | 21.07.2007 14:08#15

@Onlinemaster
co by się stało gdyby jednak opracowali niezawodny system zabezpieczeń ? ;-)

Avatar
uel (niezalogowany) | 21.07.2007 14:29#16

#bartmarian
""co by się stało gdyby jednak opracowali niezawodny system zabezpieczeń ? ;-)""

taki nie istnieje.

Avatar
kleszcz (niezalogowany) | 21.07.2007 14:30#17

Microsoft nie popełni takiego błędu jak z Vistą, pospiesznie wydaną pod presją użytkowników, którzy wytykali mu że między premierami systemów mija zbyt wiele czasu. Szkoda że innowacyjność produktów, to głównie wyższe wymagania systemowe i bajery. Ze łzą w oku wspominam Win 98, takiego systemu Redmont już chyba nigdy nie zrobi ;-(

Avatar
student (niezalogowany) | 21.07.2007 14:33#18

@bartmarian
to byłby koniec ich dominacji na rynku :P potęga microsoftu tkwi w piractwie użytkowników :] (mowie o piraceniu oprogramowania, bo kwestia muzyki/filmów i wolnej kultury to zupełnie inna sprawa, bynajmniej nie związana z tematem.

Avatar
bartmarian (niezalogowany) | 21.07.2007 14:34#19

@uel
co by się stało, gdyby powstało zabezpieczenie, na tyle skuteczne, że bardziej opłaciło by się płacić za wszystko niż je obejść (wszystko trzeba dosłownie tłumaczyć ;-)

Avatar
eth0 (niezalogowany) | 21.07.2007 14:46#20

Czyli tak jak wcześniej było przewidywane, nie ma szans na to ,aby w 2009 powstał windows seven.

Ciekawi mnie to : "Zapowiedziano, że prace nad systemem będą prowadzone tak długo, dopóki nie zostanie osiągnięcia odpowiednia jakość. W przypadku problemów pojawią się więc kolejne opóźnienia."

Co dla Ms oznacza "odpowiednia jakość"? To pojęcie względne i wypadało by to uściślić.Jak rozumiem jest to dla nich nie wygodne,bo jak powiedzą co chcą osiągnąć,a czegoś późnej nie uda im się wdrożyć (tak jak nowego systemu plików w Vista) to będą musieli się tłumaczyć. A takim stwierdzeniem zamykają temat,nie definiują jakości jako takiej,tylko pozostawiają miejsce na dowolną interpretacje.

Avatar
Sannindan (niezalogowany) | 21.07.2007 14:57#21

MS potrafi zrobić/kupić bardzo dobre zabezpieczenia.
Przykład, proszę bardzo:
1, Wie ktoś może coś o zabezpieczeniu w XBox 360? :)
Powiem jeszcze, że konkurencja w stylu PS3 - Sony, także ma takie samo zabezpieczenie!

A co najciekawsze, wielkie firmy już myślą, jak to wykorzystać w normalnych warunkach,. poza zamkniętymi pudłami jakimi są w/w konsole.

Pozdrawiam

Avatar
bartmarian (niezalogowany) | 21.07.2007 15:05#22

@eth0
co do tej jakości, mozna by się pokusić o stwierdzenie, że skoro do seven się przyłożą to wcześniej tego nie robili ;-) ja nie słyszałem żeby bmw/mercedes wydawali tego typu oświatczenia a jakoś "S"-ki i 7-ki mają się dobrze :P

Avatar
HDS (niezalogowany) | 21.07.2007 15:17#23

Chore, w 2010 to Vista będzie MOŻE dopracowana i w pełni funkcjonalności, nie wierze w ani jedno słowo MSa na jakikolwiek temat, wszystko co robią obraca się wyłącznie wokół marketingu i nie ma to NIC wspólnego z technologią i rozwojem.

Prawdziwym i spełnionym rewolucjonistą jest Apple, software czy hardware sa najlepsi w obu tych dziedzinach.

Avatar
Adam (niezalogowany) | 21.07.2007 15:27#24

System to tylko narzedzie, ktore sluzy glownie po to, zeby mozna bylo korzystac na komputerze z innych programow. MS o tym chyba zapomnia i tworzy systemy, ktore potrzebuja wiecej mocy obliczeniowej niz wiekszosc programow. Jesli sie to komus podoba to ok, ale dlaczego nie ma mozliwosci zainstalowania systemu okrojonego z tych wszystkich wodotryskow. Sam System powinien prosty jak Win98, nie powinien wymagac 2 GB Ramu i 2 rdzeniowego procka, bo jesli az tyle system wymaga do swobodnej pracy, to gdzie tu pozostanie wolna moc procka dla zainstalowanych programow!!!

Avatar
eth0 (niezalogowany) | 21.07.2007 15:34#25

@bartmarian

nie lubie zabardzo porównywać IT do motoryzacji.
Ale jak chcesz to Mercedes nie stosuje FLUD,jego polityka napewno nie jest tak agresywna jak polityka Ms,swoją opinie o jakości wypracował faktami a nie mitami,te auta poprostu są świetne,bo są dobrze zrobione.Ciężko tu zastosować analogie ,bo kiedy wchodzimy w szczegóły okazuje się ona zgubna, dlatego ja uważam ,że IT rządzi się swoimi prawami a motoryzacja swoimi.Kiedy zrobisz auto ,powiesz że jest cacy,sprzedasz je,a później klient i tak wykryje wszelkie wady (bo auto idzie do serwisu,bo sie psuje etc... bo chodzi o życie ludzkie) to na nic zda się marketing,reklama i Twoje zapewnienia o jego świetności. W świecie "komputerów" jest inaczej.Możesz zrobić dajmy na to program,który będzie działał,ale nie idealnie.I jest spora szansa ,że zdobędzie ogromną popuarność,mimo swej ułomności (patrz gadu-gadu,internet explorer etc..). Teraz rozumiesz dlaczego nie lubie analogi do samochodów jeśli chodzi o komputery? Możemy gdybać co Ms zrobi,ale jedno jest pewne,przez te całe lata swojej historii wypracował sobie u mnie opinie korporacji ,która wcale nie chce zrobić czegoś dobrze dla klienta,a jedynie to opakować ładnie i drogo sprzedać.Zacząłeś temat rzeke,dlatego skonczę dyskusję i poczekam do 2010 ;) Wtedy się okaże ,czy miałeś rację.

Avatar
Wujot (niezalogowany) | 21.07.2007 16:28#26

Hurra będzie nowy Windows :-)))

Avatar
czytelnik (niezalogowany) | 21.07.2007 16:32#27

Przytoczę tutaj mój ulubiony tekst z sieci:
"Kilkadziesiąt lat temu, moc obliczeniowa dwóch Commodore 64 starczyła, by wysłać człowieka na księżyc - dziś potrzeba PIV 3 GHz i 2 GB RAM by odpalić Vistę - coś poszło nie tak?"

Avatar
beczli (niezalogowany) | 21.07.2007 17:04#28

Microsoft zrobiłby w końcu coś dobrego wydając w 2012r. Windows'a Euro Poland & Ukraine.

Avatar
Rodzyn (niezalogowany) | 21.07.2007 17:25#29

Ciekawe jakie będzie miała wymagania. Ja na razie pozostaje przy Viście i Ubuntu

Avatar
ZiZi (niezalogowany) | 21.07.2007 17:37#30

Nie ma to jak stary poczciwy XP. Nie mam z nim żadnych problemów oprócz tego, że jest w wersji OEM jest git. Parę formatów, dokupienie sprzętu i już trzeba dzwonić po nowy klucz...ehhh... Mimo to jest jak dla mnie lepszy od Visty i będzie taki zapewne nawet od 7.

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 21.07.2007 18:03#31

Kolejny news pod ktorym wszyscy rechocza i przescigaja sie w przesmiewczych komentarzach. Ponad polowa sama uzywa windowsa - reszta leci na klonie linuksa. Tymczasem sytuacja na rynku pozostaje bez zmian - zdecydowana dominacja windowsa, za nim Mac potem dlugo dlugo nic i linuks. W gaszczu sloganow i stereotypow zapomnieli wszyscy ze windows wyszedl z garazu a Gates nie urodzil sie miliarderem. Ze od windowsa oczekuje sie ze dogodzi WSZYSTKIM, od pani Mietki z dzialu przedazy cebuli po pana superprofesjonalnego programiste i jego kolege grafika/animatora. Oczywiscie pomiedzy nimi maja byc rzesze usatysfakcjonowanych dzieciakow pogrywajacych w to i owo.
I jakims cudem, w mniejszym lub wiekszym stopniu windows znajduje zastosowanie WSZEDZIE, podczas gdy linuks jest uzywany przez zapalencow albo profesjonalistow nastawionych na konkretna prace do ktorej przystosowuja ten system. Albo przestraszonych przez policje a ktorych nie stac na windowsa. Jasne ze wiele na nim mozna zrobic, ale czesto przypomina to siedzenie na tluczonym szkle i probe wmowienia sobie ze jest nam wygodnie.

Coz - wy sie posmiejecie, pobluzgacie a MS zrobi nastepny system, utrzyma dominacje na rynku a wielu bedzie dalej przegladac fora w poszukiwaniu odpowiedzi na pytania dlaczego ten znienawidzony sprzet nie chce ruszyc na ich wspanialym linuksie.
Powodzenia i duzo dobrego humoru zycze przy kolejnych bezsensownych bluzgach.

Avatar
Dano$ (niezalogowany) | 21.07.2007 18:13#32

@HDS
"Prawdziwym i spełnionym rewolucjonistą jest Apple, software czy hardware sa najlepsi w obu tych dziedzinach."

No jasne, śnij dalej ;) To twoje cudne dziecko Apple'a mimo iż ma raczej znikomą popularność w porównaniu z szatańskimi M$ Oknami, to jest bardziej od nich dziurawe (tu akurat porównuję OS X z Vistą). Nie wierzysz? Zapraszam choćby na Secunię :P

--------------------
Panowie, uprzejmie proszę o trzymanie się tematu. Wątek dotyczy systemu Windows Seven i zapowiedzi firmy Microsoft dotyczących daty jego wydania, a nie Visty i firmy Apple.

Pozdrawiam serdecznie.
adam9870

Avatar
mpprojects (niezalogowany) | 21.07.2007 18:35#33

Minimalne wymagania dla Windows Seven to zapewne:

4 GB RAM
Procesor Pentium 4 3.06GHz
(dla architektury 32- bitowej)
Nvidia GeForce 9200 bądz podobna obsługująca shadery 5.0

Avatar
Szuja (niezalogowany) | 21.07.2007 19:31#34

@mpprojects procesor tylko pentium 4 ? przecież to do najnowszych gier sie nie nadaje a co dopiero do Windows 7. Moja propozycja to core2quad ;P 4 rdzenie powinny wystarczyć żeby odpalić to cudo ^^

Avatar
kleszcz (niezalogowany) | 21.07.2007 19:43#35

@Nezumi
Wcale nie trzeba szukać na forach, w linuksach typu Ubuntu, Mandriva, PClinuxOS, sprzęt jest wykrywany automatycznie, a interface jest miły i przejrzysty dla użytkownika nawet niedoświadczonego. Ja nie znam się na informatyce, a bez problemów użytkuję linuksa. Nie twierdzę przy tym że Windows jest zły, przeciwnie, jak wspomniałem wyżej mam sentyment do Win 98, To był mój pierwszy system (oem dołączony do kompa), szybki, łatwy w obsłudze nie twierdzący że wie lepiej od użytkownika co należy zrobić. Vistę widziałem tylko na laptopie u kolegi, on był nią zafascynowany, może dlatego że w czasie uruchamiania można było spokojnie zaparzyć kawę i sobie pogadać. Widać że pokolenie informatyków wychowanych na 8 bit z 16 kb ramu już wymarło. Obecni informatycy robią kiepskie algorytmy, do których trzeba dostosować komputery i Microsoft w tym przoduje. Ciekawe jaki będzie miał wymagania systemowe następca Visty

Avatar
tumtu (niezalogowany) | 21.07.2007 20:47#36

Coś czuję w kościach że premierę nowej windy przesunęli wcale nie po to by go dopracować, tylko by więcej Vist opchnąć bo jak widać ludzie wcale tak chętnie nie przesiadają się na nowy system jak to założył mocrosoft, a nakłady muszą się przecież zwrócić i to ze stosownym zyskiem :/

@Nezumi, nie przesadzaj, jakbym miał porównywać systemy do tego na czym się siedzi to przy założeniu że windows to takie krzesło biurowe na kółkach, zarówno dla pani w dziale cebuli, jak i programisty, to pod względem wygody linuks może być przyrównany spokojnie do zwykłego klasycznego krzesła i to z poduszkami, czasami trzeba trochę nim poszurać (wpisać jakieś zaklęcie w konsoli) ale jak się już na nim usadowiło, to jest równie wygodnie, a do tego stabilniej.

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 21.07.2007 21:33#37

@kleszcz - co do kiepskosci algorytmow masz w 100% racje. Optymalizacja lezy i kwiczy i jedynie widze genialne motywy w programach 3D - taki Zbrush3 potrafi CUDA robic a na tym samym sprzecie smiga duzo szybciej niz jego poprzednik. Dokladnie dlatego nie mam visty - wydajnosc. Na prawde do niczego nie potrzebuje latajacych, szklanych okienek, za to wydajnosc sie przydalaby...
Linuks pod tym wzgledem bije na glowe winde ale co z tego skoro nie ma natywnych wersji wielu programow na niego. Zarabiam na zycie grafika - nie stac mnie na zabawe jego darmowymi odpowiednikami w wersjach 0.8976585b niestabilna...
Gdyby sytuacja sie zmienila - przesiadlbym sie na jakiegos linuksa - choc nie na ubuntu na pewno.

Avatar
eth0 (niezalogowany) | 21.07.2007 22:30#38

@Nezumi
"Zarabiam na zycie grafika - nie stac mnie na zabawe jego darmowymi odpowiednikami w wersjach 0.8976585b niestabilna..."

Ja lada moment spróbuje zarabiać na linuksie:) I mówię to całkiem poważnie,nie mam czasu zajmować się kolejnymi systemami windowsa pożerającymi coraz więcej zasobów komputera,nie mam na to pieniędzy.

Avatar
wifi (niezalogowany) | 22.07.2007 6:12#39

@eth0 to co sugerujesz że kolejne wersje Linuxa nie zajmują więcej ramu? Ja mam inne odczucia. Nie widzicie że systemy ukazują się dla danego przedziału czasowego? Jak wchodził XP to był płacz że on jest bardzo wymagający. A teraz to samo mówicie o Viscie. Ale niestety taka jest kolej rzeczy. Jak chcesz mieć komputer na czasie to musisz go co jakiś czas modernizować lub wymieniać. Na starym sprzęcie nie ma szans aby coś logicznie chodziło.

Avatar
eth0 (niezalogowany) | 22.07.2007 13:08#40

@wifi

Moim skromnym zdaniem wymagania Visty są wygórowane.Szkoda mi zasobów na ten system,bo zajmuje się trochę grafiką i naprawdę niecierpie jak mi się tnie coś przy obróbce.A jak przyjdzie mi przekonwertować film... Ja pracuje na komputerze i zależy mi na wydajności systemu.

Avatar
Dano$ (niezalogowany) | 22.07.2007 14:14#41

@Nezumi, eth0

Zrozumcie wreszcie, że to wszystko da się wyłączyć (mam tu głównie na myśli Aero z wodotryskami), a nawet okroić sobie płytkę instalacyjną ze zbędnych rzeczy, z których nie będziemy korzystać (na WinXP - nLite, na Visty - vLite). Po takim zabiegu porządnego krojenia ISO system po instalacji jest lekki jak piórko.


@wifi

Zgadzam się w pełni. Taka jest kolej rzeczy i postęp ma swoje wymagania.

Avatar
gall anonim z internetu (niezalogowany) | 22.07.2007 15:47#42

Coś czuje, że Seven'ka będzie miała takie wymagania minimalne(!!)

Procesor: Intel Core2 Extreme X6800 2,93 GHz
RAM: Markowe 4GB
Grafika: NVIDIA GeForce 8800GTX

Avatar
Korpirkor (niezalogowany) | 22.07.2007 15:51#43

Myślę, że Windows Seven niemal zupełnie wyprze Vistę, tak jak to było z Win95 (Pierwszy rewolucyjny system prawie 32-bitowy) -> Win98 (Pierwszy jako-tako działający system prawie 32-bitowy) czy Win2000 (Pierwszy domowy NT) -> WinXP (Pierwszy jako tako działający domowy NT).
Vista jest pierwszym systemem Microsoftu w pełni 64-bitowym i zostanie wyparta przez Seven, przy czym uważam, że ten mimo zapowiedzi nie będzie działał w 32-bitach i może być tak lubiany jak XP.

Avatar
Johny Mnemonic (niezalogowany) | 22.07.2007 17:22#44

@student
Całkowita racja,ile osób jest zmuszonych do używania Windows,bo programy,których potrzebują działają tylko pod tym systemem,masowe piractwo
przez wymuszenie posiadania Windy,pod Linuxem nie wszystko chodzi,a o to się MS stara,innaczej kod DirectX byłby upubliczniony

Avatar
mati (niezalogowany) | 22.07.2007 17:30#45

@Korpirkor, a gdzie ci uciekł Windows XP 64bit? Vista to jakby nie patrzeć właśnie ten drugi 64 bitowy system M$.
Jak tak sięgam pamięciom (ma się już ćwierć wieku to można już gdzieś sięgać ;) to podobne do Visty przyjęcie, zarówno społecznościowe, jak i w rzetelnych nie sponsorowanych recenzjach, miał tylko jeden system operacyjny: niesławny windows me, który też swoją "rewolucyjność" ograniczył do wyglądu i psucia użytkownikom nerwów. Inna sprawa że faktycznie po totalnej wtopie M$ pokazywał naprawde dobre systemy jak 98SE, 2000 i XP, więc i siódemka powinna być ok, a jak nie to hasta laVista baby i w podpisach zaroi się od różnych distro Linucha, ewentualnie kolejnych OSX.

Avatar
Pawelbial (niezalogowany) | 22.07.2007 18:28#46

Trzeba zauważyć, że Microsoft jest pod dużym naciskiem ze strony producentów różnego typu oprogramowania ochronnego. Obroty takich firm są bardzo duże i gdyby Windows i inne programy Microsoftu stały się znacznie bezpieczniejsze ucierpiał by na tym rynek antywirusów i firewalli. Przecież sam Microsoft wypuścił własny system ochrony OneCare. Firma zacznie zwracać większą uwagę na bezpieczeństwo i inne prośby ze strony użytkowników w momencie kiedy poczuje duże zagrożenie ze strony systemów Unixopodobnych. Dlatego dynamiczny rozwój Linuxa może pozytywnie wpłynąć na rozwój Windowsa.

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 22.07.2007 18:32#47

Dano$ - ale jak juz to pookrajam, powywalam to powstaje pytanie co oferuje mi Vista poza nowymi zabezpieczeniami (nie mam najmniejszych zgrzytow na XP jesli idzie o zabezpieczenia) i upierdliwym DRMem, czego nie mialbym w XP... Z mojego punktu widzenia, robienia na kompie grafiki, to vista proponuje mi (mimo powylaczania wodotryskow!) jakies 200 mega wiecej zuzycia pamieci. I tyle.
Ale przytoczone przez Ciebie programiki sa na prawde swietne - trzeba miec jednak spora wiedze o systemie zeby sobie taka instalke przygotowac, ale zeby pozniej na jakims etapie uzytkowania nie okazalo sie ze wywalilismy cos czego system jednak potrzebowal do czegos wiecej niz myslelismy...

Avatar
romanov (niezalogowany) | 22.07.2007 22:34#48

@Johny Mnemonic Wymuszone piractwo? O czym ty mówisz ? Jak cię stać na sprzęt mam na myśli zestaw komputerowy z monitorem to i stać Cię na OEM. Zrezygnuj z troszkę lepszej karty czy ramu, który mozesz dokupić potem na rzecz oprogramowania. Ludzie no nie przesadzajcie nie kupujecie windows tylko dlatego, że można go ściągnąć z intermetu. W ten sposób łamiecie prawo i usprawiedliwiacie się głupimi wymówkami !!! Karty graficznej sobie z intermetu nie ściągniecie czy procesora. A może tak zaczniecie narzekać, że Intel czy AMD nie udostępnia swoich produktów za darmo.

Avatar
romanov (niezalogowany) | 22.07.2007 22:38#49

@Pawelbial - zgadzam sie w 100%

Avatar
eth0 (niezalogowany) | 22.07.2007 22:51#50

@Nezumi
No właśnie co oferuje Vista po okrojeniu?
To ja @Dano$ okroje Ci linuksa i zobaczymy wtedy osiągi;) Oczywiście na okrojonej wersji nadal bym robił to co robie:) Ale ,że lubie wygode to mam gnome,pełno programów graficznych (chociaż MOC jest super),nie bawie się w kompilację jądra,bo to dla mnie zbędne,mam 1Gb Ram a więc nie musze walczyć o każdy Mb tak jak to było przy 128;)

Avatar
romanov (niezalogowany) | 22.07.2007 22:54#51

@gniemirowski. Widzę, ze zaczęło się niedopuszczanie komentarzy pośrednio dotyczących tutułu artykułu. Mój ostatni komentarz nie został wypuszczony a dotyczył windows i firmy microsoft. Ciekawe co można powiedzieć czy napisać o windows seven jak na ten temat niema żadnych informacji oprócz daty, kiedy planowane jest wydanie. Rozumiem, że komentarze powinny być krytyczne w stosunku do MS. Pozdrawiam

Avatar
adam9870 (niezalogowany) | 22.07.2007 23:03#52

@romanov: oba komentarze Twojego Autorstwa zostały zatwierdzone. Jeden wcześniej natomiast drugi zaledwie kilka minut temu, nie licząc tego, do którego się odnoszę.

Komentarze muszą zostać zatwierdzone przez Moderatora bądź Administratora. W dodatku mamy weekend i dość późną porę dlatego na następny raz proponuję po prostu uzbroić się w cierpliwość ;-). To, że komentarz nie pojawił się w przeciągu 15 minut od czasu jego wysłania nie oznacza, że został usunięty.

Pozdrawiam serdecznie.

Avatar
gniemirowski (niezalogowany) | 22.07.2007 23:17#53

@romanov: zajmuję się pisaniem newsów a nie komentarzami, jak dla mnie to możesz pisać nawet pozytywne komentarze ;)

Avatar
userX (niezalogowany) | 23.07.2007 8:35#54

o ale superancko to ja już zaczynam zbierać na 8-rdzeniowego procka 10GB ramcu i geforce 10000 GTX PRO :D

Avatar
pawel (niezalogowany) | 23.07.2007 9:48#55

ja nie rozumiem jednego, ludzie dlaczego jestescie tak zazdrosni. to chyba wszystko przez ta nasza polska mentalnosc - zabij drugiego bo ma wiecej i lepiej.

Avatar
Grzegorz® (niezalogowany) | 23.07.2007 10:10#56

@eth0, Nezumi

Vista a XP. Na korzyść Visty przemawia argument ekonomiczny. Vistę (Basic lub Premium) można kupić na Allegro za 150 – 200 zł. XP HOME za 250 -300 zł. Mowa tu oczywiście o nabywcach niededykowanych systemów OEM. Taki człowiek dostał to z komputerem ale nie chce mieć Visty to ją sprzedaje. Można to kupić. Jest to niezgodne z licencją ale nie jest to niezgodne z prawem. Co prawda nie dostajesz faktury ale naklejkę i oryginalny nośnik tak. To wystarczy aby nie wzbudziło podejrzeń ;) I tym sposobem masz tanio system, którego legalności nie da się podważyć w żaden sposób ;) Osoba prywatna nie musi przechowywać faktury.

Avatar
Pawelbial (niezalogowany) | 23.07.2007 11:00#57

@Grzegorz®
Vista za 150-200 zł w wersji PL? Przeglądałem oferty allegro i minimalna cena jaką można osiągnąć to 232,50 - jeszcze 6 godzin aukcji więc pewnie cena wzrośnie. Jeżeli zakupisz laptopa z Vistą na płycie to jest to wersja przygotowana przez firmę sprzedającą (dodają troche syfu). I wtedy płyta ma inny wygląd i pisze, że może być używana na komputerach danej firmy.

Avatar
Grzegorz® (niezalogowany) | 23.07.2007 11:22#58

@Pawelbial

[Vista za 150-200 zł w wersji PL? Przeglądałem oferty allegro i minimalna cena jaką można osiągnąć to 232,50]

Zobacz choćby tutaj:

http://tnij.org/6dn

Premium poszła za 200 zł. Nie dysponuję linkiem ale widziałem jak Vista Basic poszła za około 152 zł. Nie twierdzę, że takie ceny jak podałem można osiągnąć zawsze. Tym niemniej jak ktoś będzie „polował” to na pewno uda mu się w końcu kupić w takiej cenie jak podałem.

[Jeżeli zakupisz laptopa z Vistą na płycie to jest to wersja przygotowana przez firmę sprzedającą (dodają troche syfu). I wtedy płyta ma inny wygląd i pisze, że może być używana na komputerach danej firmy.]

Dlatego pisałem o wersjach niededykowanych. Takich np. jak ta z linka.

Avatar
Pawelbial (niezalogowany) | 23.07.2007 12:14#59

Zwracam honor. Jednak zapewne takie aukcje, nie są zbyt często spotykane.

Avatar
eth0 (niezalogowany) | 23.07.2007 12:20#60

@Grzegorz®

Jak sie domyślasz wole ściągnąć jakiegoś linuksa, a te 200zł zainwestować w sprzęt (np: tablet) ,ale dzięki za info jak ktoś ze znajomych będzie kupował, to mu podpowiem jak może zaoszczędzić. Mnie już nie interesuje,że szkoda czasu na nauke systemu,konfiguracje etc.. bo mam to za sobą;)

Avatar
heh (niezalogowany) | 25.07.2007 10:24#61

po co teraz komu vista jak za 3 lata bedzie juz cos nowszego

Avatar
siper (niezalogowany) | 11.08.2007 8:19#62

Ja tam mam viste i wcale nie narzekam.Tylko musiałem dokupic 512Ramu(żeby miec 1Gb) za 130zibli :) i wszystko gra.A teraz ccała prawda o moim kompie :)

Amd semprton 2800+ 1,81GHZ
1024GB ram(Przez 512)
250Gb i 160Gb twardziela

Takie Gó.no a Vista działa zaje..scie

Tylko cos tam jeszcze dokupie i siudemka tez bedzie zaje..scie działac

Avatar
lol (niezalogowany) | 11.08.2007 21:52#63

"po co teraz komu vista jak za 3 lata bedzie juz cos nowszego"

tak to najlepiej jedźmy na dosie, bo po co kupować coś "nowszego co 3 lata"

Avatar
aFX / g@mNET (niezalogowany) | 11.09.2007 23:14#64

Maniacy, to co wam wogóle komputery. Narzekacie na systemy operacyjne, których i tak nie jesteście w stanie dobrze obsłużyc. Spróbuj jeden s drugim napisac jakas aplikacje pod jakikolwiek system operacyjny bez bledow i dajcie ja komus do testow. Ciekawe jaki wynik wyjdzie. Juz wiem ze beda slowa krytyki. A to takie, smakie i owakie. Dobrze byc jeczacym userem bez wyobrazni i ambicji. Żenada.

Avatar
kubala1992 (niezalogowany) | 28.09.2007 14:28#65

Mam Viste, ale szczeże mówiąc to oprócz grafiki 98 był najlepszy. Tak sie właśnie windows pogarsza. 98, XP, Vista-coraz gorzej.

Avatar
kubala1992 (niezalogowany) | 28.09.2007 14:34#66

i jeszcze jedno. LINUX jest darmowy i bardzo stabilny, a taki Vista kosztuje kilka stów i sie cały czas haczy

Avatar
olry (niezalogowany) | 09.10.2007 20:39#67

a ja mam nadzieje że do 2012 ujawnią że M$ to jedno wielkie szpiegostwo i.... jest tyle distr Linuksa

Avatar
Blondi (niezalogowany) | 07.11.2007 16:24#68

LINUX RLZ.....
Niestety teraz mam windowsa
bo niedziała mi na nim GTA:SA ;]
Ale UT2004 i WoW dziala....
Niestety żeby działął mi GTA musze miec wine 0.9.44 jesli ktos wie z kad to wziasc to niech da linka na Blondi1000@gmail.com
Ale i tak Windows to ****...
A Linux jest górą.....

Orly : ...ujawnią że M$ to jedno wielkie szpiegostwo i....

I chyba tu masz racje bo słyszałem że [oczywiście ja tak TYLKO słyszałem]
Microsoft produkuje wirusy na swój system ;]
Dla mnie to głupota....
Ale kto tam zna Billa Gej'tsa

Klescz: Ze łzą w oku wspominam Win 98, takiego systemu Redmont już chyba nigdy nie zrobi ;-(

Ano to jest BAAARDZO dobry pomysł.... byłem mały siedziałem na win98... a jak jescze mniejszy to na win 3.11 ;]
Mozna troche pospamowac mailami czy cyms do microsoftu aby zrobili Windows 98 Modern Edition
i Theme zostawic domyslnie na stary .... z mozliwoscia wyboru na wyglad XP
i costam jescze dodac... poprawic na mase....
Od razu wsyzstkie SP dodac do instalki....
O ile sie niemyle win 98 zajmował 300MB....
Gdyby sie postarali zrobili by coś ok.2GB
Jakas taka Hybryde win98 z XP
Taki windows byłby poprostu Bogiem i nałogiem...tylko aby oczywiscie zrobili wiecej win98 niz XP

Avatar
Żaczek (niezalogowany) | 17.12.2008 9:19#69

Lepiej żeby ten system im wyszedł nie tak jak Vista bo przyrzekam albo przerzucę się na xboxa albo kończę z komputerami

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Recenzja Samsung NP530U4B

Ultabook z nadwagą
Spotkajmy się na HotZlocie!

13-15 07 2012, Zamek na Skale
Test Garmin Forerunner 610

Osobisty asystent treningowy
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av