Polecamy
Test: PocketBook Pro 612

Biblioteka w kieszeni
Recenzja nowego iPada

Rewolucja czy stagnacja?
Huawei E583C

Test przenośnego routera 3G
Test Garmin Forerunner 610

Osobisty asystent treningowy
Skanery antywirusowe
skaner av

Windows XP

screenshot

Windows XP to system desktopowy (zorientowany na stacje robocze) wydany przez Microsoft w październiku 2001 roku, który okazał się jednym z największych sukcesów firmy obok Windows 95. Główną przyczyną tego faktu było zaadoptowanie solidnej i sprawdzonej architektury NT znanej wcześniej chociażby z Windows 2000 do potrzeb użytkowników domowych i wyparcie w ten sposób opartego na jądrze DOS systemu Windows 98 i Millenium Edition.

Po przeczekaniu przejściowych problemów z kompatybilnością sporej części aplikacji (zwłaszcza domowych oraz starszych gier) i wydaniu nowych sterowników Windows XP szybko przewyższył pod względem stabilności swoich poprzedników. Po 10 latach od premiery nadal jest najpopularniejszym desktopowym systemem Windows na świecie – zarówno wśród użytkowników domowych, jak i w środowiskach biurowych.

Najważniejsze nowości

Windows XP już na pierwszy rzut oka wyróżniał się od poprzednich systemów zupełnie nowym interfejsem graficznym opartym o utrzymaną w niebieskiej tonacji kompozycję Luna. Oprócz tego przebudowano kompletnie interfejs użytkownika, zaczynając od menu Start na nawigacji po folderach kończąc. Poprawiono także czas uruchamiania systemu oraz dodano nowy ekran logowania umożliwiający szybkie przełączanie użytkowników i logowanie kilku osób naraz (z uruchomionymi programami). Pod maską znacznie ulepszono mechanizm obsługi sterowników, które zwykle były powodem wszelkich poważniejszych awarii systemu. W Windows XP we współpracy z usługą Przywracanie systemu łatwo można było cofnąć instalację wadliwego sterownika i zastąpić go poprzednim.

Kilka wersji do wyboru

Windows XP początkowo został wydany w dwóch edycjach funkcjonalnych (tzw . wersjach SKU). Najczęściej wybieraną i jednocześnie najtańszą edycją była wersja Home, którą zadedykowano użytkownikom domowym. Windows XP Home był też najczęściej przeinstalowanym systemem w wersji OEM w przypadku nowych komputerów. Druga edycja nosiła nazwę Professional i skierowana była do użytkowników biznesowych, firm oraz osób zaawansowanych, którym nie wystarczała funkcjonalność wersji Home. Windows XP Professional w stosunku do Home oferował między innymi obsługę dwóch fizycznych procesorów (choć dwurdzeniowe procesory obsługiwane są bez problemu i z pełną wydajnością także na wersji Home), opcję przyłączenia do domeny Active Directory zarządzanej przez Windows Server, szereg funkcji sieciowych (pliki trybu offline, Pulpit zdalny itd.), większe zabezpieczenia (listy kontroli dostępu ACL, szyfrowanie EFS) oraz dodatkowe narzędzia do zarządzania i diagnostyczne.

W późniejszym okresie pojawiły się dodatkowe edycje Windows XP przeznaczone do konkretnych zastosowań lub działające na specjalnym sprzęcie. Mowa tu o edycji Tablet PC skierowanej do użytku na komputerach typu Tablet PC (lekkich notebooków na ogół pozbawionych klawiatury, obsługiwanych poprzez ekran dotykowy z rozpoznawaniem pisma odręcznego) oraz Media Center – specjalnej edycji z rozbudowaną aplikacją do odtwarzania filmów, obrazów, telewizji i radia z aspiracjami do wyparcia domowych odtwarzaczy wideo i DVD. Następnie wydano także edycję Windows XP Professional przeznaczoną dla komputerów z 64-bitową architekturą procesora (zarówno bazującą na technologii Intel Itanium jak i x64). Wreszcie edycja Windows XP Starter została wydana na rynkach w krajach rozwijających się i jest mocno okrojoną wersją systemu Windows XP, choć przy tym w porównaniu do innych edycji bardzo tanią. Istnieją także wariacje poszczególnych edycji z dodatkowym oznaczeniem N (to wydane tylko na terenie Unii Europejskiej i Korei Południowej wersje Windows XP pozbawione odtwarzacza Windows Media Player i/lub komunikatora Windows Messenger) oraz K/KN (wydawane w Korei Południowej na polecenie lokalnych regulatorów antymonopolowych z linkami ułatwiającymi dostęp do odtwarzaczy i komunikatorów firm trzecich).

Przełomowe dodatki Service Pack

Windows XP doczekał się trzech zbiorczych pakietów serwisowych (Service Pack) – pierwszy wydany został we wrześniu 2002 i wniósł m.in. obsługę USB 2.0 oraz umożliwił łatwiejsze wyłączenie niektórych komponentów takich jak Windows Media Player czy Windows Messenger. Dodano również wsparcie dla dużych dysków oraz domyślnie włączono obsługę Serial ATA. Service Pack 2 wydany w sierpniu 2004 to rewolucja w zakresie bezpieczeństwa. Najważniejszymi zmianami były unowocześniony i włączony domyślnie firewall, usprawnienia zabezpieczeń w Internet Explorer, ale także natywna obsługa Bluetooth czy poprawione łączenie z sieciami bezprzewodowymi. Service Pack 3 wydany w maju 2008 roku to już raczej tylko zbiór poprawek i aktualizacji, ale nie tylko - pojawił się na przykład znany z Windows Vista czy Windows 7 mechanizm aktywacji umożliwiający pominięcie podawania klucza podczas instalacji i uzupełnienie go później.

Opinie i krytyka

Windows XP pomimo rewolucji jaką wprowadził często jest mocno krytykowany. Głównym obszarem krytyki jest poziom zabezpieczeń jako skutek uboczny masowego wprowadzenia jądra NT do środowiska domowego. Bardzo często użytkownicy domowi nie mający pojęcia o poprawnych zabezpieczeniach pracują na kontach administracyjnych. Źle wyglądała również sprawa z zaporą połączenia internetowego (oznaczona skrótem ICF), która w Windows XP nie dość, że była bardzo kiepskiej jakości, to jeszcze nie była włączana domyślnie. Sytuację tę poprawił dopiero Service Pack 2, w którym pojawiła się zupełnie nowa zapora (Windows Firewall), która mimo wszystko nie spełnia swoich zadań do samego końca – nie monitoruje ruchu wychodzącego. Na tę funkcję użytkownicy musieli czekać aż do wydania Windows Vista.

Krytyce poddany został także nowy interfejs. Przy tej okazji użytkownicy skarżyli się na spadek wydajności, zwłaszcza na słabszych komputerach. Ogromne problemy Windows XP sprawiał także w kwestii kompatybilności ze starszymi aplikacjami, zwłaszcza pisanymi dla środowisk DOS/Windows 9x. Wreszcie z dużym niezadowoleniem spotkał się nowy wymóg aktywacji systemu on-line lub telefonicznie w ciągu 14 dni po instalacji. Krok ten miał przyczynić się do obniżenia skali piractwa, jednak jeszcze kilkanaście dni przed premierą w Internecie pojawił się specjalny klucz produktu umożliwiający obejście aktywacji po instalacji systemu ze specjalnego nośnika, teoretycznie dostępnego tylko dla posiadaczy licencji grupowych. Pomimo sukcesywnego blokowania skompromitowanych kluczy przez Microsoft i późniejszego wprowadzenia usługi Windows Genuine Advantage mającej za zadanie na bieżąco kontrolować legalność systemu cel nie został osiągnięty – piraci praktycznie nie odczuli nowych zabezpieczeń, istnieją zaś udokumentowane przypadki rozpoznania legalnego systemu jako pirackiego, co przysporzyło wiele problemów prawowitym użytkownikom.

r   e   k   l   a   m   a
 
 
 
 
8.5
ocena
Data wydania25.10.2001
Architekturax86, x64
Licencjakomercyjna (brak wersji testowej)
Szczegółowe oceny
Redakcja:
9.0
Użytkownicy:
8.0 (191)
 
 
 
 
Publikacje powiązane
Windows Phone coraz popularniejszy wśród użytkowników i deweloperów
Telefony z Windows Phone stale zyskują na popularności - w Chinach smartfony z systemem Microsoftu...
Microsoft przygotowuje ofertę na uaktualnienie Windows 7
Nikogo nie powinno zdziwić, że wkrótce pojawi się na rynku oferta Microsoftu umożliwiająca...
Nokia Lumia 900 popularna w USA - firma nie nadąża z produkcją
Nokia Lumia 900 - topowy model fińskiego producenta z systemem Windows Phone - cieszy się sporą...
Windows 8 domyślnie bez odtwarzania DVD
Posiadacze napędów Blu-ray w komputerze wiedzą pewnie, że w Windows 7 nie zostały wbudowane żadne...
Koniec wsparcia dla Firefoksa 3.6, Firefox 12 i postępy w pracach nad wersją Metro
Już jutro, 24 kwietnia skończy się okres wsparcia dla przeglądarki internetowej Firefox 3.6 -...
32 tablety z Windows 8 do końca tego roku?
W minionym tygodniu podaliśmy szczegóły budowy tabletów z Windows 8 i procesorami Atom, dwa dni...
Windows 8 Enterprise — co nowego w „okienkach” dla firm?
Przedwczoraj informowaliśmy, że Windows 8 będzie dostępny w trzech edycjach — zwykłej, Pro i RT...
Windows 8 w trzech edycjach - zwykłej, Pro i RT
System Windows 8 będzie dostępny w trzech podstawowych edycjach - ujawnił na swoim blogu Microsoft....
Vista bez wsparcia podstawowego, Release Preview ósemki w czerwcu
11 kwietnia 2012 to pierwszy dzień, w którym domowi użytkownicy Visty Starter, Home Basic, Home...
Więcej aplikacji dla Windows Phone - Nokia i Microsoft tworzą AppCampus
Nokia i Microsoft powołały do życia program AppCampus, który ma przyspieszyć rozwój aplikacji...

Komentarze (139)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
milychlopaczynazzz7 | 01.05.2012 21:52#139

fajny system do dziś używam wersji 64 bit

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 29.04.2012 11:00#138

czy to można pobrać

Avatar
WindowsKiller (niezalogowany) | 29.04.2012 9:03#137

Windows XP jest fajny
szkoda że wycofują

Avatar
Zul Zenek (niezalogowany) | 22.04.2012 18:21#136

Moim najbardziej szanowany przez ze mnie był system którego zupełnie dawał do użytku własnie się zgadza że Windows Vista ,bo najwięcej dawał mi frajdy a co do Windows XP miałem wieczne problemy .bo się zwieszał koszmarnie i wywalał mi tymi Błędami .Chciałbym żeby Windows XP nie istniał nawet na rankingach.

A teraz mam Windows 7 Home Premium i zjada Nedzny Windows xP z Rankingach na śnaiadnie.

Avatar
BATON19199 (niezalogowany) | 09.04.2012 17:53#135

Ja mam WINDOWSA 7, 64 bit na 8 GB ram i lata nie ma zadnych przycięć czy coś. A co do XP służył mi na wczesniejszym lapku i tez nie na żekałem, najgorszy Windows jaki powstał to Vista i nigdy bym go nie chciał mieć tydzien mi wystarczył...

Avatar
papuga papuguje pedały (niezalogowany) | 08.04.2012 17:52#134

gadzam sie z Zulem Zenkiem Win XP jest najgorszym systemem operacyjnym na swiecie. Vista Rulez!!!
Kamil78771 (niezalogowany) | 29.02.2012 18:39#129
Mój kolega(sąsiad) ma windows xp i chętnie by wywalił swój system tnie mu jak cholera same błędy bugi można powiedzieć
dziurawe jak sito....
Kamil78771 (niezalogowany) | 29.02.2012 18:31#128
googlemaniak (niezalogowany) | 09.10.2011 11:34#107

moim zdaniem windows 8 zjada windowsa 7 itp.

Chyba cię coś boli...W windows 8 nie będzie "menu start"
Zamiast fajnego pulpitu będą jakieś klapki czy kafelki które mam
w toalecie i kuchni to będzie nie wypał.MS powiedział że będą wspierać Windows 7 do 2014 bądź 2020 tak jak Viste do 2021r.
Kamil78771 (niezalogowany) | 29.02.2012 18:30#127
googlemaniak (niezalogowany) | 09.10.2011 11:34#107

moim zdaniem windows 8 zjada windowsa 7 itp.

Chyba cię coś boli...W windows 8 nie będzie "menu start"
Zamiast fajnego pulpitu będą jakieś klapki czy kafelki które mam
w toalecie i kuchni to będzie nie wypał.MS powiedział że będą wspierać Windows 7 do 2014 bądź 2020 tak jak Viste do 2021r.
linuksiarz (niezalogowany) | 26.02.2012 15:03#126
Czy Windows XP można zainstalować na pendrive 32 GB bo mi się nie udało
Alphecca | 18.02.2012 16:00#125
Bardzo dobry system operacyjny, którego zmorą już od kilku lat pobytu na rynku są automatyczne aktualizacje i systemy sprawdzania oryginalności programu poprzez firmę, która go notabene wypuściła na rynek, jest Microsoft. Aktualizacje zasadnicze bez bibliotek NET Framework trwają w zależności od prędkości posiadanego łącza Internetowego ( mam 6 Mb) od kilkunastu minut nawet do kilku dni. Najpierw rozpoczyna się po zainstalowaniu łatek „podstawowych” sprawdzanie legalności systemu. Jest to dla mnie bardzo stresujące i bardzo nie na miejscu. Tych sposobów jest kilkanaście.;
· Pierwszy to sprawdzanie oryginalności poprzez aktywowanie systemu za pomocą łącza telefonicznego. Zawsze tak jest, gdy się przekroczy pewną dozwoloną ilość aktywacji online. Po dalszych określonych liczbą aktywacjach telefonicznych czeka już tylko blokada całego systemu i niestety tylko kupno nowego systemu ratuje komputer z dalszej bezczynności. W zależności od zasobności portfela może to trwać od kilku dni do kilkunastu miesięcy. Wiem to na podstawie własnego doświadczenia”
· Za pomocą aplikacji dostarczanej automatycznie wraz z podstawowymi aktualizacjami.
· Za pomocą aplikacji „MGADiag”
· Za pomocą następnej aplikacji tj. „Legitcheck”
· Za pośrednictwem strony internetowej: http://www.microsoft.com/genuine/diag/
· Za pośrednictwem zwykłego donosu na piśmie.e-mailem itp. do firmy Microsoft.

Pozostałych sposobów nie znam, bo i tak jak moją osobę to i tak za dużo. Ładowanie bibliotek NET Framework to już sprawa bardzo zawiła dla przeciętnego „Kowalskiego”. Trwa nawet kilka godzin lub jak ostatnio doświadczyłem kilka dni. Stworzona została przez jednego pana „inżyniera, informatyka” strona internetowa http://www.sgjps.com , na której można pobrać łatki do Windows XP Professional 32 bit, lub Home Windows XP, o pojemności niecałe 682,00 Mb. Można je praktycznie instalować offline. Ale ostatnio słowo należy i tak do, Microsoftu bo i tak te aktualizacje są notorycznie blokowane. Loguje się taki „”n/n jegomość” z tytułem nie tylko inżyniera do twego/mojego komputera i w pewnym momencie blokuje instalację bibliotek NET Framework i nie tylko to. Nic dodać, nic ująć. Bardzo lubię ten system, gdy pracuję sam i gdy żaden gość nawet ten z tytułem „nietykalny” nie włamuję się do Twojego systemu, jakim jest Windows XP Professional lub Windows 7. Życie byłoby dla samotnych osób z zawansowaną chorobą, itp. bardziej urozmaicone gdyby nie paniczny „lęk” przed obsługą i korzystaniem ze swojego komputera.
.
Gel V Generation (niezalogowany) | 17.02.2012 18:32#124
Mówcie co chcecie,ale i tak Windows XP wymiata,bo moim zdaniem nie opłaca się za parę bajerów typu Aero kupować 7ki czy Visty.I tyle.
zibi40l (niezalogowany) | 13.02.2012 16:40#123
Zul Zenek-skąd ty jesteś,******,wez sobie słownik poczytaj i mniej go zawsze pod ręką jak coś piszesz!
Lemil z Lonebergi (niezalogowany) | 11.02.2012 13:25#122
Zul Zeneku zniesmaczony przybij piątkę se do dłoni
piątkę młotkiem przybij mocno
By ta głowa więcej cię nie bolała
gdy XP widziała......

hahahaha Co za gość....
dawno się tak nie uśmiałem ale z Zenkami tak zawsze jest mają coś z głową i niech nikt nie stara się go wyprowadzić z błędu obłędu...masakra....buhahahhaa....
Niemojowski (niezalogowany) | 31.01.2012 8:54#121
Fajnie się czyta komentarze Zul Zenka, tylko się cały czas zastanawiam w jakim języku on właściwie pisze ;)
Zul Zenek (niezalogowany) | 15.01.2012 14:38#120
Windows XP jest najgorszym systemem. którego obsłużyłem 8 lat miałem z nim więcej problemów niż kiedyś jest powolnnny i nie nadaję się Do Dysków SSD.a co najlepiej jak Weszła Windows Vista. miałem mniej problemów wszystko sobie nauuczyłem potrafię się przezwyczaić do Visty . A co najbardziej ten system jest dziurawy jak ser szwajcarski. i nadal piracony. A mogli Microsoft usunąc ten niestabilny syf i był miał go z głowy. Jak Weszła Windows 7 no to jest najlepszy od XP .po Windows 7 potrafi Wszystko a co do XP wszystko nie które programy nie wchodzą jak gra Symulator : Bus Driver .i ten żałosny interfejs Windows Luna i bałagan na pulpicie . Wrescie moja Szkoła wprawadza się się Do Windows 7. a ten Syf wyrzucają.


Windows 7 jest najlepszy od XP .po Windows 7 potrafi szybciej kopiować dane. a co najbardziej ma rozbudowany UAC i mi nie wyskakują denerwujace komunikaty o zgodę . i nie narzekam .Windows XP jest o 99,9% podatny na Rookity i na Virusy .a Anti-Virusy tego nie ochronią . i dobrze że zapomniałem o Windows XP

Windows 7 Home Premium 64 Rządzi a Windows XP Błądzi.
Kamil049c | 13.01.2012 16:06#119
win vista 7 i 2008 server to ***** XP rządzi
pasier10 (niezalogowany) | 16.12.2011 19:51#118
xD ja mam na laptopie Windowsa XP home edition 5.1 czyli najlepszą wersje tego Windowsa.a jeszcze mam 86 bitowego laptopa,a laptop ma ponad 2 lata.Mój laptop to Lenovo 3000 N100,zwykłego nie dual core!!
Zul Zenek (niezalogowany) | 10.12.2011 16:13#117
Uwielbiam Windows 7 Home Premium i ten system mi wytarcza na 10 lat użytku.a do tego polecam 64 Bitowa po jest cholernie szybka i stabilna. nie wspomnę . jak kiedyś kupiłem rok temu nowy komputer . jak uruchomiłłem. aż o mało głoś nie wzruszył. Windows 7 jest The Best. jest inna ,powiedzieć inaczej nie pdobna do Visty.

A to tego komentarza właśnie.mi w nastroju ." Byłem zły." po jak wzrosło popularność Windows XP.
Harry_azxd (niezalogowany) | 08.12.2011 22:30#116
Ludzie, proszę was uprzejmie. Zacznijcie stawiać znaki interpunkcyjne. O niektórych tutaj osobach to nie wspomnę bo szkoda poruszać temat. kropki i przecinki są potrzebne. Uwierzcie mi na słowo a nie pożałujecie tego wybryku :). Ja Osobiście wole Windowsa 8. Miałem długo xp, potem była Vista ale tego ścierwa nawet nie dotykałem. I teraz śmigam sobie zadowolony z życia na Windows 8 x64 D.P.. I osobiście to jest dla mnie najszybszy system jaki powstał kiedykolwiek. Polecam.
Zul Zenek (niezalogowany) | 20.11.2011 22:48#115
Djam ( Niezalogowany )
Chyba jesteś w błędzie skąd masz takie informacje .co no daj link do się dowiem trudno sobie wyoberażać takie bzdury nie wierzę same oczy.

Windows 7 jest najlpeszym systeme na świecie a nie tylko że Stray system który się już długo działa się sypie konkurencja się lepiej schowa po niedługo zacznie się zabawa .no np Windows 8 na tabletach i w kompach. musicie się zastawnowic czy wyprowadzić się do Windows 7 lub 8 czy siedziec na XP bez wsparcia do 2014 jak skończy się za 2 lata. i co pwiedzie. a do Linuksa nie wspomnę po tego czegoś darmowego aż się bać.lepiej nie instalować linuksa na nowe komputery. po potem jest najgorzej.
DJmat (niezalogowany) | 18.11.2011 20:29#114
Windows XP jest to najlepszy system jaki miałem i mam. Nowe systemy takie jak Vista czy 7 nie mają tego efektu co XP. Wiadomo stopniowo zanika ponieważ są wprowadzane nowe technologie, ale wiele osób mających wgraną 7 na laptopa instaluje xp.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mars4848 | 30.03.2012 22:59#133

Jeśli chodzi o szybkość to użył bym dos (niestety jest niepraktyczny) co do stabilności wystarczył by mi 98se (wsparcie techniczne go olało a w zasadzie ludzi którzy go kupili ) xp najstabilniejsza jak do tej pory wersja ( choć ma swoje grymasy )
ja czekałem 5 lat by było mnie stać kupić za rozsądne pieniądze komputer by xp spełnił moje oczekiwania a oto moje wnioski windows xp rozwinoł dopiero skrzydła na dwóch rdzeniach i powyżej 1GB ram ddr2 i tak zostanę do zmiany cen i wydajności proponowanych obecnie komputerów ponieważ by w pełni korzystać z win 7 potrzeba 4 rdzenie , 8 gg ram ddr3 ale z tego co widzałem jest bardzo drażniący dlaczego ano dlatego że jak chcesz cokolwiek zrobić wystepóje szereg komunikatów ( czy jesteś pewny , napewno , ale jesteś pewien itd. ) co do win 8 nawet nie mam zamiaru tego testować (na razie ) ponieważ firma Microsoft zapowiedziała wypust kolejnych części wina konkluzja ludzie im tylko chodzi o osuszenie waszych kieszeni mając to świadomość oszczedzam czas , nerwy i pieniądze czego wszystkim życzę .
( oczywiście niesie to pewne ograniczenia ale coś za coś . )

Avatar
PanWesz (niezalogowany) | 12.03.2012 20:15#132

Rany większość ludzi nawet nie wie co pisze! Jak nie było visty i się dowiedzieliście to pewnie krzyczeliście że nie zmienicie xp bo dobry! XP NADAL JEST DOBRY! vista ma błędy i była opóźniona ale Win 7 godnie zastępuje xp i te 2 systemy królują na rynku :)

Avatar
Zybizycho (niezalogowany) | 05.03.2012 0:22#131

Szanowni Panowie tak wytrwale urągacie sobie na wzajem. Z tego co mogę wyczytać z waszych opinii nie bardzo rozumiecie o co w tym wszystkim chodzi. Ja sądzę że nie ma systemu idealnego a co więcej nigdy takiego nie będzie z bardzo prostej przyczyny " Jeszcze się nikt taki nie narodził który by wszystkim dogodził" Każdy system operacyjny w przeszłości i w przyszłości miał i będzie miał swoje wady jednakże dążenie człowieka do doskonałości sprawia że wad z przeszłości jest coraz mniej ale za to pojawiają się nowe wyzwania i problemy które z kolei w przyszłości trzeba będzie usuwać po czym pojawią się następne i tak w nieskończoność, natomiast idealnego systemu operacyjnego nigdy, nigdy nie będzie dlatego że po to by osiągnąć ideał trzeba najpierw zdefiniować to pojęcie co niestety jest całkowicie nie możliwe dlatego że ideał nie istniał, nie istnieje i nie może istnieć. Dlatego też wypowiedzi z którymi mogę się tu zapoznać świadczą o tym że nie rozumiecie tematu na jaki się wypowiadacie. Każdy system jest tylko etapem w wyniku którego powstają nowe idee, pomysły które są platformą dla tworzenia czegoś nowego. Mówienie że XP-k jest do d........ , czy też siódemka czy ósemka jest the best to nieporozumienie, każdy z nas ma inne zdanie na ten temat i to trzeba uszanować. Każdy z tych systemów spełnił lub spełnia swoją rolę adekwatną do czasów w których powstał. Podobnie jak samochody które powstały kilkadziesiąt lat temu spełniły swoją rolę właśnie po to by powstały dzisiejsze modele - ich następcy, a te z kolei zastąpią nowe, inne, nowocześniejsze ale czy idealne. Uczono mnie że komputer to tylko maszyna która jest tak mądra jak jego operator nic ponadto. Ja osobiście lepiej czuje się w XP-ku mimo że mam kompy z innymi systemami ale jednak XP-k bardziej mi leży. Pozdrawiam Zybizycho

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
alanswet | 03.03.2012 14:20#130

Zgadzam sie z Zulem Zenkiem Win XP jest najgorszym systemem operacyjnym na swiecie. Vista Rulez!!!

Avatar
Kamil78771 (niezalogowany) | 29.02.2012 18:39#129

Mój kolega(sąsiad) ma windows xp i chętnie by wywalił swój system tnie mu jak cholera same błędy bugi można powiedzieć
dziurawe jak sito....

Avatar
Kamil78771 (niezalogowany) | 29.02.2012 18:31#128

googlemaniak (niezalogowany) | 09.10.2011 11:34#107

moim zdaniem windows 8 zjada windowsa 7 itp.

Chyba cię coś boli...W windows 8 nie będzie "menu start"
Zamiast fajnego pulpitu będą jakieś klapki czy kafelki które mam
w toalecie i kuchni to będzie nie wypał.MS powiedział że będą wspierać Windows 7 do 2014 bądź 2020 tak jak Viste do 2021r.

Avatar
Kamil78771 (niezalogowany) | 29.02.2012 18:30#127

googlemaniak (niezalogowany) | 09.10.2011 11:34#107

moim zdaniem windows 8 zjada windowsa 7 itp.

Chyba cię coś boli...W windows 8 nie będzie "menu start"
Zamiast fajnego pulpitu będą jakieś klapki czy kafelki które mam
w toalecie i kuchni to będzie nie wypał.MS powiedział że będą wspierać Windows 7 do 2014 bądź 2020 tak jak Viste do 2021r.

Avatar
linuksiarz (niezalogowany) | 26.02.2012 15:03#126

Czy Windows XP można zainstalować na pendrive 32 GB bo mi się nie udało

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Alphecca | 18.02.2012 16:00#125

Bardzo dobry system operacyjny, którego zmorą już od kilku lat pobytu na rynku są automatyczne aktualizacje i systemy sprawdzania oryginalności programu poprzez firmę, która go notabene wypuściła na rynek, jest Microsoft. Aktualizacje zasadnicze bez bibliotek NET Framework trwają w zależności od prędkości posiadanego łącza Internetowego ( mam 6 Mb) od kilkunastu minut nawet do kilku dni. Najpierw rozpoczyna się po zainstalowaniu łatek „podstawowych” sprawdzanie legalności systemu. Jest to dla mnie bardzo stresujące i bardzo nie na miejscu. Tych sposobów jest kilkanaście.;
· Pierwszy to sprawdzanie oryginalności poprzez aktywowanie systemu za pomocą łącza telefonicznego. Zawsze tak jest, gdy się przekroczy pewną dozwoloną ilość aktywacji online. Po dalszych określonych liczbą aktywacjach telefonicznych czeka już tylko blokada całego systemu i niestety tylko kupno nowego systemu ratuje komputer z dalszej bezczynności. W zależności od zasobności portfela może to trwać od kilku dni do kilkunastu miesięcy. Wiem to na podstawie własnego doświadczenia”
· Za pomocą aplikacji dostarczanej automatycznie wraz z podstawowymi aktualizacjami.
· Za pomocą aplikacji „MGADiag”
· Za pomocą następnej aplikacji tj. „Legitcheck”
· Za pośrednictwem strony internetowej: http://www.microsoft.com/genuine/diag/
· Za pośrednictwem zwykłego donosu na piśmie.e-mailem itp. do firmy Microsoft.

Pozostałych sposobów nie znam, bo i tak jak moją osobę to i tak za dużo. Ładowanie bibliotek NET Framework to już sprawa bardzo zawiła dla przeciętnego „Kowalskiego”. Trwa nawet kilka godzin lub jak ostatnio doświadczyłem kilka dni. Stworzona została przez jednego pana „inżyniera, informatyka” strona internetowa http://www.sgjps.com , na której można pobrać łatki do Windows XP Professional 32 bit, lub Home Windows XP, o pojemności niecałe 682,00 Mb. Można je praktycznie instalować offline. Ale ostatnio słowo należy i tak do, Microsoftu bo i tak te aktualizacje są notorycznie blokowane. Loguje się taki „”n/n jegomość” z tytułem nie tylko inżyniera do twego/mojego komputera i w pewnym momencie blokuje instalację bibliotek NET Framework i nie tylko to. Nic dodać, nic ująć. Bardzo lubię ten system, gdy pracuję sam i gdy żaden gość nawet ten z tytułem „nietykalny” nie włamuję się do Twojego systemu, jakim jest Windows XP Professional lub Windows 7. Życie byłoby dla samotnych osób z zawansowaną chorobą, itp. bardziej urozmaicone gdyby nie paniczny „lęk” przed obsługą i korzystaniem ze swojego komputera.
.

Avatar
Gel V Generation (niezalogowany) | 17.02.2012 18:32#124

Mówcie co chcecie,ale i tak Windows XP wymiata,bo moim zdaniem nie opłaca się za parę bajerów typu Aero kupować 7ki czy Visty.I tyle.

Avatar
zibi40l (niezalogowany) | 13.02.2012 16:40#123

Zul Zenek-skąd ty jesteś,******,wez sobie słownik poczytaj i mniej go zawsze pod ręką jak coś piszesz!

Avatar
Lemil z Lonebergi (niezalogowany) | 11.02.2012 13:25#122

Zul Zeneku zniesmaczony przybij piątkę se do dłoni
piątkę młotkiem przybij mocno
By ta głowa więcej cię nie bolała
gdy XP widziała......

hahahaha Co za gość....
dawno się tak nie uśmiałem ale z Zenkami tak zawsze jest mają coś z głową i niech nikt nie stara się go wyprowadzić z błędu obłędu...masakra....buhahahhaa....

Avatar
Niemojowski (niezalogowany) | 31.01.2012 8:54#121

Fajnie się czyta komentarze Zul Zenka, tylko się cały czas zastanawiam w jakim języku on właściwie pisze ;)

Avatar
Zul Zenek (niezalogowany) | 15.01.2012 14:38#120

Windows XP jest najgorszym systemem. którego obsłużyłem 8 lat miałem z nim więcej problemów niż kiedyś jest powolnnny i nie nadaję się Do Dysków SSD.a co najlepiej jak Weszła Windows Vista. miałem mniej problemów wszystko sobie nauuczyłem potrafię się przezwyczaić do Visty . A co najbardziej ten system jest dziurawy jak ser szwajcarski. i nadal piracony. A mogli Microsoft usunąc ten niestabilny syf i był miał go z głowy. Jak Weszła Windows 7 no to jest najlepszy od XP .po Windows 7 potrafi Wszystko a co do XP wszystko nie które programy nie wchodzą jak gra Symulator : Bus Driver .i ten żałosny interfejs Windows Luna i bałagan na pulpicie . Wrescie moja Szkoła wprawadza się się Do Windows 7. a ten Syf wyrzucają.


Windows 7 jest najlepszy od XP .po Windows 7 potrafi szybciej kopiować dane. a co najbardziej ma rozbudowany UAC i mi nie wyskakują denerwujace komunikaty o zgodę . i nie narzekam .Windows XP jest o 99,9% podatny na Rookity i na Virusy .a Anti-Virusy tego nie ochronią . i dobrze że zapomniałem o Windows XP

Windows 7 Home Premium 64 Rządzi a Windows XP Błądzi.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść