Windows 7: wygodniej na wielu monitorach

06.10.2008 17:05, Autor: Wojciech Kowasz (Docent), Kategoria: News
NewsImage

Dobra wiadomość dla wszystkich, którzy wykorzystują do pracy dwa, a nawet więcej monitorów - w kolejnej wersji Windows oznaczonej kodowo cyfrą 7 pojawią się oczekiwane od lat usprawnienia w zachowaniu paska zadań w środowiskach wielomonitorowych.

Dotychczas, także w najnowszym Windows Vista, pasek zadań występuje tylko na jednym, głównym monitorze. Sprawia to sporo problemów, np. takich, że zwykle na dwóch monitorach mieści się więcej okien, niż na jednym, które muszą dzielić jeden pasek zadań. Inną sprawą jest też chociażby to, że okien na jednym monitorze trzeba szukać na pasku, który znajduje się na drugim. Każdy po kilku minutach pracy przyzna, że jest to kłopot.

Czy Microsoft rozszerzy pasek zadań na wszystkie monitory, czy każdemu monitorowi przypisze oddzielny? Z wypowiedzi na blogu Engineering 7 wynika, że... wcale nie. Przyjęte mają być inne rozwiązania - jakie dokładnie, jak to zwykle bywa przy wersjach pre-beta, jeszcze dokładnie nie wiadomo... W najnowszej kompilacji M3 był nadal stary pasek. Można się jednak domyślać, że będzie to coś innowacyjnego - być może coś w stylu, jak można zobaczyć (co prawda nie w najlepszej jakości) na prezentacji z maja. Raczej na pewno nowe rozwiązanie nie będzie przypominać narzędzi firm trzecich, jakie już dzisiaj są dostępne.

Źródło: Ars Technica
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (43)  

Avatar
Edek (niezalogowany) | 06.10.2008 17:17#1

Tak niech lepiej MS nie robi sobie 'jaj' tylko niech w koncu wyda w miare porzadny system tak jak to bylo do tej pory z Windows XP. Taki zeby mogl sie nadawac rowniez do pracy w przedsiebiorstwach! Jak tak nie bedzie to MS na zawsze odplynie ;) Pozdrawiam!

Avatar
eurosierota (niezalogowany) | 06.10.2008 17:25#2

jak ja pamietam te porywające zapowiedzi visty... świetna, doskonała, podniecająca..oh jak najlepsza będzie w tym i w tamtym i wogóle będzie najlepszym przyjacielem człowieka.

Teraz będzie powtórka takich newsów a wyjdzie jak zwykle, czyli ***********

Avatar
hmmsuwalki (niezalogowany) | 06.10.2008 17:31#3

rozciagniecie paska mozna uzyskac dzieki sterownikom nvidia (nie wiem jak to jest w przypadku ati ale prawdopodobnie tez) - tylko w przypadku nvidi niestety rozwiazanie ma jedna wade jesli posiada sie 2 monitory o roznych rozdzielczosciach..... nie da sie ustawic 2 roznych(maksymalnych)

Avatar
windek (niezalogowany) | 06.10.2008 17:35#4

Chciałbym mieć już siódemkę u siebie na dysku i raz na zawsze zapomnieć o vistach , pingwinach i innych gadach :) Oby stało się to jak najszybciej

Avatar
kordix (niezalogowany) | 06.10.2008 17:38#5

Dopóki nie pokonamy monopolu Microsoftu to on i tak nie wyda nic dobrego. Logiczne-mała konkurencja=słaba jakoś produktów.

Avatar
Pat (niezalogowany) | 06.10.2008 17:45#6

Ostatnio jak się dowiedziałem, że MS dokonał kolejnych zmian w Win7 to padłem.

A o co chodzi? O uproszczony wygląd kalkulatora! Czyż ta zmiana nie jest najważniejszą zmianą w historii Windows'a?
Zaraz będziemy się dowiadywać, że okienka będą bardziej zaokrąglone...

Avatar
gizmo120 (niezalogowany) | 06.10.2008 17:52#7

To super! Dwa albo trzy monitory, to dopiero jest sensacja. A ja jestem zacofany i używam tylko jednego monitora, co za pech!

Avatar
boger (niezalogowany) | 06.10.2008 17:56#8

szczyt marketingu, zrobic viste sp2 i sprzedac jako win 7...

Avatar
anonim (niezalogowany) | 06.10.2008 18:20#9

obiecanki cacanki

Avatar
anonim (niezalogowany) | 06.10.2008 18:24#10

@gizmo120
jak podłączasz telewizor do monitora, to tak jakbyś miał 2 monitory, więc się nie naśmiewaj :] A tak w ogóle, to w końcu coś z tym zrobili, chociaż jakoś mnie Windows Seven nie przekonuje (przynajmniej jak na razie)

Avatar
K (niezalogowany) | 06.10.2008 19:23#11

Czego się nie dotknąć w Viście to jest ***********.
Oglądanie filmów na dwóch monitorach to dopiero atrakcja. A najlepsze jest to, że dwa monitory muszą być tej samej rozdzielczości, bo jak wiadomo np. do laptopa będzie się na pewno podłączać identyczny mały monitorek.
I tak ze wszystkim, ręce opadają...

Avatar
anonim (niezalogowany) | 06.10.2008 19:28#12

eeee lipa co mnie to, wydajność się liczy dla mnie a nie to ze pasek lepiej bedzie wygladal na 3 monitorach no super

Avatar
kriwak (niezalogowany) | 06.10.2008 19:37#13

co wy checie od visty?idelana nie jest ale lepsza od xp

Avatar
Nath (niezalogowany) | 06.10.2008 19:39#14

A czy jest jakaś aplikacja na windowsa, która umożliwia podłączenie dwóch monitorów i używania dwóch myszek i klawiator, tak jakby były uruchomione dwa komputery? Niekoniecznie do jakichś skomplikowanych aplikacji, wystarczy do internetu i komunikatora.

Avatar
karateka (niezalogowany) | 06.10.2008 20:02#15

@gizmo, nie obraz sie, ale tacy jak ty nie sa glownymi klientami MS ( prywatne osoby czesciej kradna oprogramowanie ). Ja ostatnio zmienilem prace i teraz mam 1 monitor i jedno co moge powiedziec - nie da sie pracowac na jednym:)

Avatar
ciekawy (niezalogowany) | 06.10.2008 20:44#16

Wiecie jak jest ze wsparciem wielu monitorów w GNU/Linux? Działa to jakoś rozsądnie?

Avatar
Artur (niezalogowany) | 06.10.2008 20:52#17

A ja w domu mam dwa monitory. I przeszkadza mi ten brak paska na drugim. Więc to dla mnie duża zaleta, dla takich jak ja, to bardzo ważna sprawa, więc wiecie, to, że wy nie macie dwóch monitorów, to nie znaczy, że Microsoft nie potrzebnie to robi, nie tylko wy jesteście na tym świecie :|

Avatar
slawex1983 (niezalogowany) | 06.10.2008 21:14#18

Taa Artur. Super nowość - pasek start na kilku monitorach jednocześnie! Wzięliśmy sobie do serca opinie szlachetnych użytkowników Windows i dlatego dzięki naszym wspaniałym programistom i wysiłkowi intelektualnemu setek naukowców udało się stworzyć coś na prawdę spektakularnego! NOWY pasek start widoczny na WIELU monitorach JEDNOCZEŚNIE! To wszystko za jedyne 499,99 zł (z możliwością downgradu do Visty - 599,99, z możliwością downgradu do XP - 699,99) Dziękujemy i życzymy miłego dnia. Twój Microsoft.

Avatar
quest3 (niezalogowany) | 06.10.2008 21:40#19

@slawex1983 słuszna uwaga :]

Nowy pasek zadań, nowy kalkulator, nowy paint poprostu M$ wymiata z spektakularnymi nowinkami ;]

http://goodbye-microsoft.com/ ;))

Avatar
@Nath (niezalogowany) | 06.10.2008 21:49#20

Nie da rady :) Gdy podłączysz do kompa 2 myszki, obie będą obsługiwać ten sam kursor. Co do klawiatur - nie wiem, bo nie mam klawy na USB, ale chyba tak samo :)

Najlepszym rozwiązaniem byłoby kupno 2 komputera. Do "internetu i komunikatora" nie jest potrzebna najszybsza jednostka.

Avatar
Stawik (niezalogowany) | 06.10.2008 21:50#21

ja tez kozystam z dwoch monitorow na windows i usprawnienia w pasku bardzo mi sie przydadza. juz nie wyobrazam sobie pracy na jednym monitorze, ale usprawnienia w pasku bardzo mi by sie przydaly, wiec z mila checia zobacze te unowoczesnienia.
A dla tych co to juz krytykuja.
Byla tam tez mowa o wyswietlaniu na jednym monitorze wiec na lapku bedzie ok.
Filmy bezproblemowo mozna wyswietlac na drugim monitorze (robie to dosc czesto). Nie musza to byc identyczne monitory.
usprawnienia w kalkulatorze czy paincie sa jak najbardziej potrzebne, nie wiem czy wiecie ale wszystko idzie w strone tablet pc, wiec trzeba to poprawic, bo obecnie praca na tablet pc jest dosc trudna. Widac ze MS idie w strone interfejsu office 2007 i zdaje mi sie ze bedzie to fajne, tylko mi tablet pc brak.

Avatar
kajtuś... (niezalogowany) | 06.10.2008 21:56#22

jak czytam co za idiotyzmy tutaj piszecie wy porąbani kompletnie nieustajacy malkontenci to jestem za przywróceniem komory gazowej lub stryczka, swiat by skorzystał na pozbyciu się połowy takich debili... a w ogóle smierdzicie kakalacznikiem i najlepiej wstrzyknijcie sobie fenol w serce wraz z tym waszym zapyziałym paskudnym i wolniejszym od Visty XPekiem z tyłka płakanym...

Avatar
Kubb (niezalogowany) | 06.10.2008 22:03#23

@Edek
"Tak niech lepiej MS nie robi sobie 'jaj' tylko niech w koncu wyda w miare porzadny system tak jak to bylo do tej pory z Windows XP"

2 pytania

1. używałeś kiedyś visty?
2. jeśli tak to jakiego masz kompa?

Avatar
Piotr (niezalogowany) | 06.10.2008 22:03#24

A w następnym info okarze się coznowu chłopcy z M$ opatentowali.

Avatar
waderr73 (niezalogowany) | 06.10.2008 22:29#25

@kajtuś...
Dobrze piszesz, jestem z Tobą

Avatar
xxx (niezalogowany) | 06.10.2008 22:29#26

@kajtuś...
Uważaj bo tatuś da ci klapsa i wsadzi do kąta. W szkole kultury nie nauczyli?. A ta twoja Viśta jest chociaż legalna?

Avatar
anonim (niezalogowany) | 06.10.2008 22:40#27

z Ubuntem jest to samo, jest sobie taka wersja 8.04 i potem cała setka newsów o tym, że będzie ubuntu 8.10 i tu będzie naprawdę wielki nacisk na i szybkość działania, w ogóle na wszystko

ja sobie czytam, co nowego jest w 8.10 i patrzę, omg tu nic nie ma nowego,

a Microsoft? nie wypuszcza technologii na rynek, za to daje nam takie bardzo przydatne informacje, czytaj. newsy, o tym, że oni przecież zrobili nowy kalkulator, omg, ten kalkulator jest inny, no ja nie moge,

następnie będziemy czytali takie newsy, że Microsoft w swoim Windows7 w exploratorze da jakiś nowy przycisk, no tragedia... ostatnio takie jaja tu się dzieją że płakać się chce

popieram wypowiedzi:
- Edek
- eurosierota
- Pat
- gizmo120

przeciez co nowszy system to coraz więcej w nim niepotrzebnych śmieci, ubuntu od 3 lat stoi tak samo jak i stało w 6.06
Windows od XP, czyli roku 2002 stoi jak stał tak i nadal stoi, dramat, aż płakać się chce

Avatar
anonim (niezalogowany) | 06.10.2008 22:42#28

Ten Windows Seven niczym się nie różni od Visty, jeszcze więcej w nim śmieci!!! precz z tym

Avatar
Tom (niezalogowany) | 07.10.2008 0:24#29

Panowie nie oszukujmy się. Microsoft nie ma żadnego poważnego konkurenta. Gdyby tylko chciał Vista mogła by chodzić na dużo słabszych sprzętach, ale to się nie opłaca microsoftowi i wsparciu producentów sprzętu. Osobiście nie znam osoby która poszła do sklepu i poprosiła o Windowsa. Albo piraty albo Oemy wszyscy mają. Podejrzewam, że pojawienie się MacOSa na PC albo by zniszczyło MS albo przestali by wydawać takie ścierwo.

Avatar
A.Be.. (niezalogowany) | 07.10.2008 0:44#30

Oczywiście MS jest firmą beznadziejną, robi fatalne rzeczy (z myszami włącznie – choć ja jaki tępy - bo innych nie używam), a Windows-y, to już kompletna beznadzieja. Tyle, że jakoś nikt tego monopolu nie łamie. Jakoś ludziska wolą zapłacić te parę stówek na Windows-y, czy kupują MS Office, zamiast używać programów darmowych. Pamiętam jak narzekano na XP, że jest beznadziejny i nic nie będzie lepsze od 98 SE (są jeszcze Windows-y 95 na rynku). Teraz już XP jest OK., tylko Vista be.
Ja ćwiczę, od wersji 95, produkty tego bogacza B. Gatesa i nie mam wątpliwości, że każdy nowy produkt jest lepszy od poprzedniego, nawet wersja ME, wprawdzie najmniej stabilna, była lepsza od, tak „doskonałej” jak 98 SE. Vista, to też skok w porównaniu do XP, sposób wyszukiwanie plików jest tak wygodny i sprawny, że tylko za to bym zmienił XP-ka, bo mam tysiące plików tekstowych, zdjęć i innych. Przy XP często korzystałem z pomocy „komputerowca”, a przy Viście, już nie - od ponad roku! OK. miałem problemy, gdy na stary komputer wgrałem Vistę, a nie miał on do tego sterowników i były konflikty. Komputery, zrobione pod Vistę, pracują na niej, u mnie, bez zarzutu. Ostatni o dokupiłem używanego, paroletniego, 12”, 1 kg Della, do którego nie znalazłem wszystkich sterowników pod Vistę, i powróciłem na nim do XP; to dopiero pokazało mi jaka między tymi systemami jest duża różnica w komforcie pracy. No chyba, że komputer jest konsolą do gier, to może nie ma większej różnicy. Gdy czytałem opis różnic MS Office 2003 i 2007, to nie myślałem się „przesiadać”, bo istotnych nie znalazłem. Głównie inny interfejs. A w praktyce różnica jest olbrzymia, bo ten interfejs daje taką wygodę pracy, że 2003 jest starą niewygodną ramotą.
Dlatego, z dużym zainteresowaniem czekam na Windows-a 7, pomimo, że, od czasu kiedy używam do komputerów ekranów o rozdzielczości WUXGA (1920 x 1200), przestałem używać dwóch na raz, rozdzielczość 1600 x 1200, dla mnie, była jeszcze trochę za mała.
Przyjemnych dyskusji, życzy A.Be..

Avatar
Lestat (niezalogowany) | 07.10.2008 2:28#31

A jak zobaczyłem Vistę, to myślałem, że dla MS ważniejszy jest wygląd systemu niż jego stabilność i funkcjonalność... Z win7 miało być inaczej :zonk:

PS: Z tym kalkulatorem to faktycznie pojechali po całości hahaAle ważne, że pudełka od visty są piękne :P

Avatar
szon (niezalogowany) | 07.10.2008 8:10#32

@ciekawy
"Wiecie jak jest ze wsparciem wielu monitorów w GNU/Linux? Działa to jakoś rozsądnie?"

Sam zobacz:
http://www.youtube.com/watch?v=DUSn-jBA3CE

Avatar
shpaq (niezalogowany) | 07.10.2008 8:28#33

@ciekawy

Działa to nawet bardzo rozsądnie... i nie ma problemu z taskbarem tylko na jednym monitorze. ;)

Avatar
artur (niezalogowany) | 07.10.2008 10:06#34

sr**ie z tym windows 7, kilka opcji wiecej do visty i kosmetyczne zmiany, taki sam zamulacz.

Avatar
Stawik (niezalogowany) | 07.10.2008 12:44#35

szon

w prezentacji do ktorej dales linka sa wlasnie wszystkie wady kozystania z wielu monitorow o ktorych pisano w blogu (i jeszcze wiecej). To juz windows xp lepiej tym zarzadza.

kalkulator jest potrzebny do tabletow, ale pewnie nikt nadal tego nie zrozumie.

Co do stabilnosci Visty.
przeciez jest znacznie stabilniejsza w porownaniu do XP jak wychodzil.
ba smiem nawet twierdzic ze jej stabilnosc na starcie byla zblizona do tej z windows XP SP2.

Avatar
maniek (niezalogowany) | 07.10.2008 13:09#36

to nie Microsoft decyduje czy jakikolwiek windows bedzie udany, tylko inni producenci gier i programów, bo to od nich zalezy na jaki system wydaca swoj produkt. Gdyby wszystkie programy byly kompatybilne z vista to vista sprzedawalaby sie 100 razy lepiej. xp utrzymuje sie dlatego ze jest wygodny dla wszystkich.

Avatar
maniek (niezalogowany) | 07.10.2008 13:16#37

a tak po za tym vista dziala bardzo stabilnie jako system. a jak sie komus przywiesi, zawiesi lub powoduje inne komplikacje to przeciez nie wina MS tylko producenta sterownikow pod dany system. to tyle z mojej strony

Avatar
Kubb (niezalogowany) | 07.10.2008 14:17#38

@Stawik

"Co do stabilnosci Visty.
przeciez jest znacznie stabilniejsza w porownaniu do XP jak wychodzil.
ba smiem nawet twierdzic ze jej stabilnosc na starcie byla zblizona do tej z windows XP SP2."

Zupełnie się zgadzam, już chyba nikt nie pamięta co mówiono o XP jak wychodził. Było to coś typu "A po co nowy system, 98 jest najlepszy", albo "nic na nim nie będzie działało", itp. (mniej więcej to samo co o viście teraz), poczekacie, zainwestujecie w komputer i będziecie żyli z vistą

Avatar
klopas (niezalogowany) | 07.10.2008 14:55#39

zgadzam się z Kubb! ;) nie oszukujmy się, macie słabsze sprzęty to wam vista nie chodzi a jak nie macie 2 rdzeni i 2gb ram to możecie zapomnieć o viście... chodzi dobrze jak mamy 2 rdzenie i 2gb ram...

Avatar
szon (niezalogowany) | 07.10.2008 20:42#40

@klopas

"nie oszukujmy się, macie słabsze sprzęty to wam vista nie chodzi a jak nie macie 2 rdzeni i 2gb ram to możecie zapomnieć o viście... chodzi dobrze jak mamy 2 rdzenie i 2gb ram..."

To się dobrze składa bo my chcemy zapomnieć o Viście!

Avatar
GreaTskY (niezalogowany) | 08.10.2008 15:04#41

Jestem ciekawe tego systemu chodź może być tak jak z Vistą heh, obecnie załatwiłem sobie Windows Server 2008 i jestem bardzo zadowolony, bije Vistę na łeb, co prawda trzeba się trochę pobawić żeby zaczął normalnie działać ale po tym jest już tylko uśmiech na twarzy ;)

Avatar
slawex1983 (niezalogowany) | 11.10.2008 15:04#42

@Kubb "Będziecie żyli Vistą" że niby co? Żyje to się chlebem i kiełbasą. Chyba, że 24h na dobę gnijesz przed kompem.

Avatar
FireWire (niezalogowany) | 25.11.2009 13:22#43

Panie i panowie! Uwierzci mi na slowo...SIODEMKA naprawde jest lepsza od Visty czy sensownego XP.Powiem wam tak...Vista nie zyskala mojego uznania a przed XP chyle czola.Jednak musze to powiedziec...By Windows 7 pracowal niczym przyslowiowa "burza" potrzeby jest na "pokladzie" waszego PC przyzwoity (jak na dzis) procesor Intel Core i7.Standardem jest i7-920.O RAM-ach,dyskach, "odpowiednim" GTX Navidii,Blu-ray,Wi-Fi na "pokladzie" nie wspominam bo to zrozumiale...Jednak trzeba poznac bezlitosna prawde..cala "zabawa" z Windows 7 kosztowala mnie przeszlo 8 tys.PLN.Pozdrawiam kazdego uzytkownika peceta i notebooka.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av