r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Wirtualny Urzędnik jeszcze w tym roku będzie pomagał w 16 miastach Polski

Strona główna Aktualności

Wirtualny Urzędnik to aplikacja firmy InteliWISE dla Biuletynów Informacji Publicznej oraz e-Urzędów, która działa w oparciu o model IBM Smart Cloud Enterprise. Rozwiązanie to, jak wskazuje nazwa, pozwala interesantom na uzyskanie wszelkiej pomocy w załatwianiu spraw bez wizyt w urzędzie. W tym przypadku obcujemy z multimedialnym awatarem.

Aplikacja wykorzystuje mechanizmy sztucznej inteligencji, semantyczne przeszukiwanie bazy wiedzy i czat na żywo. To połączenie pozwala nie tylko uzyskać odpowiedź na pytanie wybrane z listy, ale także zadać je językiem potocznym… choć oczywiście nie zawsze urzędnik lub urzędniczka je zrozumie. Odpowiedź zostanie odczytana przez syntezator mowy i pokazana w oknie czatu, jest również wariant uzywający języka migowego. Wybór zaplecza technicznego padł na rozwiązania IBM, gdyż potrzebna była bezpieczna infrastruktura, która zapewnia szybkość i ciągłość działania, jednocześnie nie wymagając instalacji sprzętu w Urzędzie Miasta. IBM w ramach strategii „Smarter Cities” pomaga w budowie inteligentnych miast na całym świecie, a gromadzenie i przetwarzanie informacji w chmurze pomaga w spełnianiu oczekiwań związanych z rozwojem oferty innowacyjnych usług dla ich mieszkańców — zaznaczyła Agnieszka Biłko, ISV & Developer Relations, Allinace Manager w IBM Polska.

System obecnie działa w 8 miastach Polski. Jako pierwszy rozwiązanie wdrożył Urząd Miasta Gdyni, co nie dziwi, gdyż produkt ten powstał w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym, gdzie siedzibę ma InteliWISE. Już od 2 kwietnia 2012 roku mieszkańcy i przedsiębiorcy z Gdyni mogą liczyć na pomoc wirtualnej urzędniczki. Wystarczy udać się na stronę BIP Urzędu.

r   e   k   l   a   m   a

Cieszymy się, że mieszkańcy Gdyni są w stanie załatwiać sprawy administracyjne wygodnie i bezpośrednio za pomocą swoich komputerów i smartfonów, zamiast udawać się w każdym przypadku do urzędu. Modernizacja procesów wpisuje się w strategię budowy „Inteligentnego Miasta” Gdynia i ma na celu polepszenie jakości obsługi. Jest to korzystne nie tylko dla mieszkańców, ale i dla administracji miejskiej, gdyż dzięki uproszczeniu procesów, praca urzędników jest bardziej efektywna — skomentował Wojciech Szczurek, Prezydent Miasta Gdyni. Wirtualny Urzędnik pomaga również między innymi w Środzie Wielkopolskiej, Olsztynie, Świętochłowicach i Łomży, taki sam system działa na stronie CEIDG i będzie również obsługiwać Ministerstwo Gospodarki. Firmy IBM i InteliWISE podpisały umowę na dalszą współpracę i zamierzają razem wprowadzić Wirtualnego Urzędnika w kolejnych ośmiu miastach.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.