r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Wkrótce komercyjne SDK dla Kinecta

Strona główna Aktualności

Na początku przyszłego roku Microsoft planuje wydać Kinect for Windows SDK, zestaw bibliotek i narzędzi pozwalających na tworzenie komercyjnych aplikacji dla Kinecta.

Kinect, który stał się najszybciej sprzedającym się urządzeniem konsumenckim na świecie, zapoczątkował nową erę w dziedzinie gier komputerowych. Jednak jego możliwości zostały zauważone nie tylko przez graczy. Może być wykorzystywany przez urządzenia latające (UAV) do orientowania się przestrzeni, do sterowania robotami, tworzenia muzyki gestami oraz w wielu ciekawych projektach z zakresu tzw. rzeczywistości rozszerzonej (augmented reality).

Kinect jednak został wydany jako akcesorium do konsoli Xbox i nie posiadał dokumentacji ani bibliotek wspomagających używanie go w inny sposób niż z konsolą. Duże zainteresowanie Kinectem spowodowało szybkie powstanie różnych otwartych narzędzi, nie obsługiwały one jednak wszystkich funkcji i nie posiadały oficjalnego wsparcia ze strony Microsoftu. W końcu pojawiło się oficjalne SDK wydane przez Microsoft Research. Przeznaczone było jednak ono dla hobbystów i mogło być wykorzystywane tylko niekomercyjnie. Teraz wiemy, że na początku 2012 roku pojawi się wersja komercyjna SDK dla Kinecta. Szczegóły, w tym licencyjne, nie są jeszcze znane. Wiadomo natomiast, że w ramach programu pilotażowego Microsoft współpracuje z ponad 200 firmami z 25 branż w celu znalezienia ciekawych zastosowań dla Kinecta. Przykładowo Toyota stworzyła aplikację pozwalającą oglądać wnętrza samochodów a firma Tedesys napisała program, dzięki któremu chirurdzy mogą podczas wykonywania operacji przeglądać karty pacjentów - wszystko oczywiście za pomocą gestów.

r   e   k   l   a   m   a

Dostępne teraz niekomercyjne SDK przeznaczone jest dla języków platformy .NET: C++, C# i VB.NET.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.