r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Wkrótce także najnowsze gry uruchomisz na Linuksie. CrossOver z obsługą DirectX 11

Strona główna AktualnościOPROGRAMOWANIE

CodeWeavers to firma założona w 1996 roku, która obecnie skupia się na rozwoju implementacji WinAPI dla środowiska X11, powszechnie znanej jako Wine. Dostarcza ona alternatywne biblioteki DLL, które zgodnie z założeniem mają zapewniać możliwość uruchamiania aplikacji przeznaczonych dla Windows na konkurencyjnych systemach operacyjnych. Niestety, teoria często nie znajduje odzwierciedlenia w rzeczywistości, dlatego CodeWeavers zdecydowało się dodać do Wine swoje autorskie rozwiązania, które eliminują wiele problemów związanych z kompatybilnością, co przekłada się na zwiększenie stabilności działania uruchamianych w ten sposób aplikacji. Całość jest dostarczana odpłatnie pod nazwą CrossOver w wersji dla systemów Linux oraz OS X. Aplikacja może stać się świetną propozycją dla osób, które planują grać w tytuły pisane z wykorzystaniem DirectX 11, bowiem CodeWeavers dopiero co zapowiedziało dostarczenie wsparcia dla tego API.

CrossOver do niedawna było dostępne w trzech wersjach – Standard, Pro oraz Games. Każda z nich odpowiadała za konkretne zastosowanie. Wersja Standard była przeznaczona dla użytkownika domowego i charakteryzowała się szybkim cyklem wydawniczym. Zawierała ona sporo nowości, które nie zawsze wpływały korzystnie na stabilność działania aplikacji. Wersja Pro była jej kompletnym przeciwieństwem i w głównej mierze skupiała się na dostarczaniu przetestowanych rozwiązań. Zgodnie z zaleceniami była ona przeznaczona dla pracowników biurowych. Wersja Games celowała przede wszystkim w osoby ceniące możliwość uruchamiania na swoich systemach gier przeznaczonych dla platformy Microsoft. Jakiś czas temu firma podjęła decyzję o wprowadzeniu zmian, w wyniku których wszystkie trzy produkty zostały połączone w jeden, dystrybuowany oddzielnie dla systemów Linux (CrossOver Linux) oraz OS X (CrossOver Mac).

Krok ten umożliwił lepszą organizację pracy, która teraz odbywa się w obrębie dwóch zespołów pracujących osobno nad poszczególnymi wersjami Zaoszczędzony czas został spożytkowany na implementację wsparcia dla nowych rozwiązań, które zagwarantują obsługę nadchodzących produkcji – Star Wars Battlefront, Smite i Rainbow Six Siege. Przyszłe wydanie CrossOver lepiej poradzi sobie z tytułami wykorzystującymi DirectX 11 oraz zwiększy wydajność tłumaczenia instrukcji, co pozwoli zaoszczędzić cenne zasoby karty graficznej.

r   e   k   l   a   m   a

Linux kontynuuje budowę swojej pozycji w sektorze gier komputerowych. Liczba dostępnych na ten system pozycji ciągle ulega zwiększeniu i aktualnie wynosi około 35% wszystkich dostępnych w bibliotece Steam tytułów. Nie zmienia to jednak faktu, że wciąż istnieje spora grupa gier, w większości spod szyldu EA Games, która nie posiada wersji dla Linuksa. W takiej sytuacji istnieją dwie możliwości, z których pierwsza wiąże się z zakupem systemu Windows, zaś druga polega na wykorzystaniu odpłatnej wersji CrossOvera. Osoby, które nie są zainteresowane migracją na alternatywną platformę, mogą skorzystać z propozycji firmy CodeWeavers.

Rozwiązanie oferowane przez CodeWeavers jest płatne. 14-dniową wersję testową (trial) można pobrać ze strony producenta.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.