r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Wprowadzenie do programu Blender

Strona główna Aktualności

Tworzenie i renderowanie obiektów oraz animacji trójwymiarowych kojarzy się zazwyczaj z drogim, bardzo skomplikowanym oprogramowaniem, mocnym sprzętem oraz dużą dozą determinacji. Podczas I zlotu czytelników namówiliśmy Mateusza Urbanowicza (znanego wielu osobom jako Gom_Jabbar, autora popularnych komiksów), by pomógł w obaleniu tych stereotypów i przygotował dla naszych czytelników wprowadzenie do Blendera - wolnego, rozprowadzanego na licencji GPL programu do modelowania i renderowania grafiki 3D o dość niekonwencjonalnym interfejsie, niewielkim rozmiarze (instalator dla Windows zajmuje mniej niż 10 MB) i przy tym naprawdę sporych możliwościach.

Przy okazji - niezwykle atrakcyjną i przemawiającą do wyobraźni wizytówką Blendera jest stworzony całkowicie w oparciu o wolne oprogramowanie i wydany w ramach licencji Creative Commons film Elephants Dream, który podczas zlotu wyemitowaliśmy przed prezentacją. W zapisie wideo wycięliśmy ten fragment - zainteresowanych odsyłamy do strony domowej projektu, z której można pobrać Elephants Dream w jakości HD z wielokanałowym dźwiękiem. Z kolei wszystkich, których film oraz prezentacja zachęcą do własnych eksperymentów, odsyłamy do naszego działu z plikami, skąd pobrać można między innymi samego Blendera.

Polecamy Wprowadzenie do programu Blender (materiał wideo, 30 minut)

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.