r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Wraz z Paulem Neurathem po latach powraca marka gier RPG Underworld

Strona główna AktualnościROZRYWKA

Starsi gracze, opłakujący często stan obecnego świata gier (niedorobienie projektów, łatki w dniu premiery, płatne DLC), coraz częściej sięgają po produkcje sprzed lat, aby przypomnieć sobie, jak to onegdaj było lepiej. To spora grupa odbiorców, nic więc dziwnego, że do ich wspomnień często próbują odwołać się twórcy dawnych hitów, którzy zapragnęli pokazać, iż potrafią odnaleźć się w obecnych realiach z miło kojarzoną kiedyś marką. Weteran branży Paul Neurath założył studio OtherSide Entertainment, aby w jego zaciszu pracować nad nową grą RPG z serii Underworld, powiązanej z Ultimą.

Utlima Underworld: The Stygian Abyss oraz Ultima Underworld II: Labirynth of Worlds czerpały garściami ze świata wykreowanego przez Richarda Garriota, ukazując jednak akcję nie w rzucie izometrycznym, z którego główna seria stała się sławna, lecz z oczu bohatera. Nie przesadzę chyba pisząc, że te właśnie dzieła stanowiły potem inspirację dla pierwszych odsłon The Elder Scrolls, a skoro Skyrim jest jedną z najpopularniejszych obecnie pozycji RPG to czemu nie spróbować powrócić do korzeni, ale w nowoczesnej oprawie? Takie właśnie zadanie będzie miało powstające już Underworld Ascension.

Niewiele na razie o dziele wiadomo i niewykluczone, że śladem Briana Fargo czy też wspomnianego Richarda Garriota Neurath poszuka środków na realizację planów na Kickstarterze, ale jego koledzy po fachu w niego mocno wierzą. Ken Levine, twórca gier z linii Shock (System Shock, BioShock), wywodzący się ze znanego studia Looking Glass Technologies, czyli przemianowanego Blue Sky Productions założonego przez Paula, twierdzi, że bez serii Underworld nie robiłby teraz gier. Warren Spector, inna legenda branży, który pełnił rolę producenta pierwszych części, uważa je za fundament gier RPG w ujęciu FPP, jakie teraz znamy i trzyma kciuki. Inni też liczą na rewolucję w pełnym 3D.

r   e   k   l   a   m   a

Kwestia oczywiście, na ile starczy ekipie OtherSide sił oraz funduszy, by zaskoczyć graczy, którzy w swoim życiu widzieli już wiele. Produkcje w pewnym sensie niszowe, bo do takich należałoby zaliczyć Underworld Ascenson małego studia, wielkiej popularności nie zdobywają, że wspomnę chociażby o bardzo dobrym Legend of Grimrock, który to projekt kojarzy niewielu. Tymczasem trwają już testy alpha ambitnej kontynuacji...

© dobreprogramy

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.