Wydano 3DMark 11, przystosowany do testów DirectX 11

07.12.2010 16:49, Autor: Anna Rymsza (Xyrcon), Kategoria: News
NewsImage

Dziś ukazała się zapowiedziana w maju kolejna odsłona flagowego produktu firmy Futuremark3DMark 11.

3DMark to jeden z najpopularniejszych programów do testowania możliwości zestawów komputerowych pod kątem grafiki 3D i gier. Nowa wersja stworzona została z myślą o technologii DirectX 11. 3DMark 11 wykorzystuje autorski silnik firmy Futuremark i sprawdza wydajność współczesnych maszyn przy generowaniu złożonych scen. Sześć zupełnie nowych testów sprawdza jak maszyny pracujące w technologii DirectX 11 poradzą sobie z takimi elementami, jak wolumetryczne światła, tesselacja oraz nowe filtry, i z obsługą wielowątkowości. Podobnie, jak w przypadku starszych wydań, po zakończonych testach prezentowany jest wynik punktowy, który można porównać z wynikami innych użytkowników.

Najnowszą wersję programu dla systemu Windows (Vista lub 7) można już pobrać z naszego vortalu w dziale PROGRAMY -> Narzędzia -> Testowanie i diagnostyka. Program wymaga karty graficznej zgodnej z DirectX 11 oraz dwurdzeniowego procesora, którego każdy z rdzeni pracuje z częstotliwością co najmniej 1,8 GHz, 1 GB pamięci RAM i 1,5 GB wolnej przestrzeni dyskowej. Instalator umożliwia instalację wersji darmowej (Basic) lub płatnej (Advanced).

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (31)  

Avatar
_user_ (niezalogowany) | 07.12.2010 17:12#1

@WinLin
a czy Ty tez jestes kazdemu potrzebny?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Davka | 07.12.2010 17:12#2

Czyli bez karty DX11 nie odpalę ani jednego testu? Szkoda.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 07.12.2010 17:25#3

@Davka:
To nie jest aż taki problem. DX 11 działa na wszystkich kartach zgodnych z CUDA. A to są GeForce'y od 8400 w górę, choć raczej lepiej powiedzieć by, że od 8600 (8400 ma CUDA ale działa tak "szybko", że DX 11 może mocno kuleć).

Avatar
abrams1417 (niezalogowany) | 07.12.2010 17:36#4

No to kolunie nie macie szans z moja maszyną, mam najwydajniejszy sprzet tutaj

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RMK_99 | 07.12.2010 18:13#5

3D Mark jest dobry by poznać wymagania gier za 10 lat.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Cypcer | 07.12.2010 18:23#6

@przemek1234

Jesteś w błędzie ;) Niestety seria GeForce 8xxx obsługuje DirectX 10, więc skoro wyraźnie jest napisane, że 3D Mark 11 wymaga DX 11 to karty graficzne serii 8xxx nie ruszą i nie pomogą im w tym żadne CUDA ;)

PS. Marketing nVidii działa wyśmienicie co widać po Twojej wypowiedzi.

Avatar
oloek (niezalogowany) | 07.12.2010 18:25#7

przemek1234 super to sobie wykoncypowałeś, szkoda tylko że to brednie :-))).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lukasamd | 07.12.2010 18:30#8

Kolejna wersja programu który powoduje, że ludzi z własnej woli wydają pieniądze za w ogóle nie potrzebne im nowinki, których nie mogą wykorzystać nawet w dobrze wyglądających grach -> wiem, bo "sam to przeżyłem" tzn. pogoń punkt za punktem :]

Nikomu nie polecam, program pokazujący potęgę marketingu, a nie tester wydajności.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kristov_pl (redakcja) | 07.12.2010 18:43#9

potwierdzam, bez karty z obsługą DX 11 nie uruchomimy programu

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mayron | 07.12.2010 19:24#10

Wydałem 1100zł na kartę graficzną w tamtym roku a teraz już nie mogę włączyć byle programu...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 07.12.2010 19:27#11

uruchomiłem i wygląda to beznadziejnie, ale chodzi ok 5 klatek/s, kiedyś 3d mark przynajmniej robił wrażenie a teraz tylko wolno chodzi, wiec nie polecam, nie warto sobie windowsa zaśmiecać

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ste-fan | 07.12.2010 19:37#12

wyścig szczurów, ja mam X.000 punktów, a TY masz X.001 punktów to masz lepszy sprzęt - SUPER !
podkręcę swój sprzęt, albo nie pójdę po nowy (najlepiej z dwiema kartami graficznymi lub trzema) by mięć więcej niż TY - tylko pytam poco - żeby się kurzył i tracił na swojej cenie?! Bo i tak mało kto korzysta z 100% mocy swojego peceta - chyba że ma ciut starszy sprzęt a gra w nową grę na max detalach to procek (CPU i GPU) mu się poci:) !
Ech z łezką w oku wspominam swojego 486DX2, który dał mi tyle radości!

No i proszę się nie pytać czy odpali programik na tej czy innej karcie graficznej , bo to proste jak masz DX11 to odpali w innym przypadku NNiiEE !!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
smaky | 07.12.2010 20:27#13

Granie na pecetach to przeżytek i zbędna frustracja, że ciągle coś nie pójdzie na full detalach.
Coraz więcej ludzi gra na konsolach, a laptopy służą do całej reszty.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mystic2 | 07.12.2010 20:30#14

"Coraz więcej ludzi gra na konsolach" << niestety konsole są głównym czynnikiem ograniczającym pecety :( do tego casuale i ciągłe upraszczanie rozrywki...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Houdini | 07.12.2010 21:13#15

@smaky
To co konsole zrobiły z grami komputerowymi to czysta zbrodnia.

Avatar
Acc (niezalogowany) | 07.12.2010 21:36#16

A ja polecam Unigine: Heaven Benchmark

Avatar
najlepszy (niezalogowany) | 07.12.2010 21:49#17

@Houdini bo gry konsolowe i pecetowe to dwie różne rzeczy. I zgadzam się z twoim stwierdzeniem. Od siebie dodam, że wydanie gry dla mas zawsze wiąże się z uproszczeniami, które dla fanów serii/tego typu gier jest nie do wybaczenia. A że masy kupują więcej niż nie masy to się robi gry dla nich.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Sebastian1988 | 07.12.2010 22:12#18

@Mayron co masz za karte?

Avatar
revvvv (niezalogowany) | 07.12.2010 22:46#19

zawsze mnie dziwiło że reklamują to jako narzędzie do testów a trybu opengl nie ma a przeca aplikacje profesjonalne wykorzystują ogl.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 07.12.2010 23:29#20

@smaky
ja gram na laptopie i to zazwyczaj na full:)

tylko z graniem na konsole jest taki problem że 99% znajomych gra na PC, więc nawet pogadać o grach konsolowych nie było by z kim

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ste-fan | 08.12.2010 0:26#21

popieram rynek konsol ogranicza rozwój gier!
11 listopada 2006 - wyszła PS3 z mocą karty "7900GTX"
3 listopada 2006 - wyszedł Xbox 360 z ATI R500 na pokładzie
w tym czasie w PC-tach były już GF8 a u czerwonych X1950 jak dobrze pamiętam, a mamy rok 2010 w pecetach króluje GF460/470/480 i odpowiedniki a w konsolach dalej to samo...:(

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mariosti* | 08.12.2010 1:16#22

hd5770@Phenom II 550x2 vs hd5770@i7-980x
2642 vs 2897
A w graficznych testach różnice minimalnie były nawet na korzyść phenoma, to sugeruje że wyjątkowo jest to pierwsza wersja 3dmarka w której ocena karty graficznej zależy głównie od karty graficznej ;]

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Piotrek_20 | 08.12.2010 1:30#23

Do DirectX 10 też był taki benchmark prawda?

Avatar
qpasa (niezalogowany) | 08.12.2010 8:18#24

do smaky:
o koncu grach na pecetach slysze od wydania przez sony pierwszego playstation. mowiono ze quake to ostatnia gra na pc z takim budzetem i takimi mozliwosciami...
minelo 15 lat a gry na pecety nabieraja rozpedu.
co wiecej granie na pecetach jest duzo przyjemniejsze i efektywniejsze. wiesz dlaczego w multiplayer nie moga grac wspolnie ze soba gracze pc i konsol? nie ze wzgledu na problemy techniczne tylko dlatego ze na konsolach nei da sie dobrze grac :) i kazdy leszcz na pc skopie tylek najwiekszemu wyjadaczowi konsol.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Nathan7 | 08.12.2010 9:45#25

Szkoda, że działa tylko na DX11. Chciałem zobaczyć sobie te animacje 3D, bo zawsze fajnie wyglądały, a tu niespodzianka.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MiL- | 08.12.2010 10:19#26

Kolego ste-fan. Akurat konsole stabilizują rynek. Gdyby nie one to musiałbyś sprzęt zmieniać co 3 miesiące bo producentom gier nie opłaca się optymalizować kodu, bo to kosztuje przecież gracz może kupić mocniejszy sprzęt. Efekt tego jest taki że gry wyglądające koszmarnie mają kosmiczne wymagania.
Kiedyś był taki komputer Amiga, gdzie nikt nie narzekał że sprzęt jest za słaby a programiści wyciągali z niego siódme poty. Teraz to jest masówka i nikt nie przejmuje się wymaganiami. Tylko konsole jakoś ten dziki pęd powstrzymują.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pafveu | 08.12.2010 11:38#27

@ste-fan: "11 listopada 2006 - wyszła PS3 z mocą karty "

Po pierwsze, udowodnij. Po drugie, co rozumiesz przez moc? Moc wydzielaną?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 08.12.2010 14:17#28

GF8xxx wedłóg Nvidi jest zdolny do emulacji DX11. Ale ta funkcja jest skierowana do programistów a nie graczy (słaba wydajność, ale do programowania wystarczy).

Dla nie posiadających WinV/7 polecam benchmark Heaven! Testuje to samo (funkcje i bajery na poziomie DX11/OGL4) ale i działa na XP i Linuksie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Autor 11 | 08.12.2010 14:24#29

Moje trzy grosze:
Ostatnio (po wielu latach) wreszcie widziałem w akcji Playstation 3 podłączoną do 52" calowego telewizora plazmowego - przypominam, że dla wielu jest to główny argument przemawiający za wyższością konsol nad pecetami. I co? i nic. Brak dokładnego antyalliasingu po prostu bije po oczach. W takim np. GTA Liberty City Stories (czy jakoś tak) uproszczenia grafiki widać gołym okiem. Żeby to wszystko chodziło płynnie takie efekty jak odbicia i połyski nakładane są tylko na przedmioty znajdujące się blisko głównej postaci im dalej w tło tym bardziej jest to zaniedbywane. Z tą płynnością też trzeba patrzeć przez palce, bo na pececie jest jakoś lepiej. Proszę też zauważyć, że wcale nie mam wypasionego peceta: ot, ostatnio gram sobie w Bioshocka z 2007 roku i dopieszczeniem szczegółów na maksymalnych ustawieniach on po prostu odstaje o klasę od poziomu graficznego gier na PS3 (zwłaszcza jeśli ktoś ma wprawne oko i widzi dalej i głębiej niż tylko pierwszy plan).
Jeszcze słowo o Amidze - też uwielbiałem ten komputer i z większością gier rzeczywiście nie było problemów - dopóki były one proste. Jednak nowe tytuły takie jak Syndicate, F1 Grand Prix czy Diune 2 po prostu zwalniały, zwłaszcza w późniejszych misjach. Nawet w tamtych czasach komputery nie były wolne od tego zjawiska.
Pozdrawiam

Avatar
Frable (niezalogowany) | 08.12.2010 20:57#30

Kupiłem lapka który na bank obsługuje DX11 bo grałem jednak w Just Cause 2 aczkolwiek nie mogę odpalić 3d marka 11. Wie ktoś może czemu?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 10.12.2010 12:28#31

Każda kata zgodna z CUDA teoretycznie jest zdolna do użycia DX 11, co prawda słaba jest wydajnośc wtedy, ale jednak jest to możliwe. Natomiast fakt, że 3DMark 11 nie działan kartach GF 9XXX, jest winą producenta tego programu.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Huawei E583C

Test przenośnego routera 3G
Test Sharp AQUOS SH80F

Warto (byłoby) się szarpnąć
Recenzja Samsung NP530U4B

Ultabook z nadwagą
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av