r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Wydano specyfikację OpenGL 4.1

Strona główna Aktualności

Khronos Group ogłosił wprowadzenie nowej wersji specyfikacji OpenGL 4.1. Ma być ona konkurencją dla DirectX 11.

W najnowszej wersji specyfikacji pojawiły się liczne zmiany i funkcje. Khronos Group wprowadził między innymi pełną kompatybilność z interfejsem programowania OpenGL ES 2.0. Ma to pomóc programistom przygotowującym aplikacje dla komputerów i urządzeń mobilnych. Kolejna funkcja to ładowanie shaderów z dysku, co pozwoli oszczędzić czas na ich ponowne kompilowanie. Pojawiły się też zwielokrotnione punkty obserwacyjne do renderowania powierzchni czy zwiększenie dokładności geometrii w shaderze vertex. Wprowadzono nowe rozszerzenia ARB takie jak na przykład powiązanie zdarzeń OpenCL z obiektami synchronizacji OpenGL.

OpenGL 4.1 to szósta już aktualizacja tej specyfikacji w ostatnich dwóch latach. Poprzednie jego wydanie dostępne było pięć miesięcy temu. Specyfikacja OpenGL używana jest głównie w systemach Linux, iOS czy Mac OS X. Jej wersja dla telefonów komórkowych stosowana jest w produktach firmy Apple, Androidzie czy Symbianie Nokii. Popularny jest również internetowy standard WebGL bazujący na OpenGL ES 2.0. Jak dotąd jednak specyfikacji Khronos Group nie udało się przełamać monopolu DirectX na rynku gier komputerowych.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.