Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

[wine] World of Warcraft

World of Warcraft pod Wine
Czyli jak grać w najlepszą grę MMORPG wszech czasów pod Wine.

Troszkę z Wikipedii o World of Warcraft:

World of Warcraft (WoW) – gra komputerowa z gatunku MMORPG wyprodukowana przez amerykańską firmę Blizzard Entertainment. Akcja gry toczy się 4 lata po wydarzeniach przedstawionych w grze Warcraft III: The Frozen Throne, w świecie stworzonym w 1994 r. na potrzeby Warcraft: Orcs & Humans. WoW jest czwartą (nie licząc dodatków) grą w uniwersum Warcrafta.

Do tej pory zostały wydane do niej dodatki "The Burning Crusade", "Wrath of the Lich King" oraz "Cataclysm".

Troszkę z Wikipedii o Wine:

Wine (akronim rekurencyjny od słów "Wine is not an emulator") – oprogramowanie umożliwiające wykonywanie aplikacji przeznaczonych dla Microsoft Windows w środowisku systemu operacyjnego klasy Unix (Linux, Solaris, FreeBSD). Przy pomocy bibliotek Wine można również przenosić niektóre aplikacje systemu Windows do natywnych plików binarnych systemu Unix.

Wine nie jest emulatorem systemu Windows, a implementacją WinAPI dla środowiska X11.

Wine jest wolnym oprogramowaniem. Początkowo był udostępniony na licencji MIT. Od marca 2002, z powodu powstania zamkniętego forka pod postacią Cedegi, aby uniknąć takich praktyk Wine jest licencjonowany na GNU Lesser General Public License (LGPL).

Instalacja Wine

Instalacja programu Wine jest bardzo prosta.

Pod systemem Ubuntu oraz Debian (apt):sudo apt-get install winelub poprzez Centrum Oprogramowania (jeżeli ktoś woli klikać niż pisać).

Pod systemem Gentoo (emerge):emerge wine

Pod systemem Arch Linux (pacman):pacman -S wine

Pod systemem Fedora, CentOS oraz Red Hat (yum):yum install wine

Instalacja WoW'a

Instalacja przebiega właściwie w ten sam sposób co na systemach Microsoft'u. Zarówno podczas instalacji z płyty jak i instalatora internetowego.

W przykładzie instalator internetowy ze strony https://eu.battle.net/account/download/.

Instalator uruchamiamy komenda:wine WoW-4.0.0-WOW-enGB-Installer.exe(wiele środowisk graficznych pozwala na uruchomienie aplikacji ".exe" podwójnym kliknięciem)

Dalej instalujemy dokładnie tak samo jak w Windows'ie.

Uruchamianie gry

World of Warcraft uruchamiamy kliknięciem na utworzoną ikonkę na pulpicie/menu start lub poprzez komendę:cd ".wine/drive_c/Program Files/World of Warcraft/"; wine Wow.exeW celu zwiększenia wydajności możemy użyć komendy, która uruchomi World of Warcraft używającego OpenGL zamiast DirectX:cd ".wine/drive_c/Program Files/World of Warcraft/"; wine Wow.exe -opengl

OpenGL działa szybciej niż DirectX pod Wine, ponieważ jest on natywnie obsługiwany przez systemy Linuksowe. Nie zmniejsza on jakości efektów wizualnych w grze!

W celu jeszcze większego wzrostu wydajności gry można ją uruchomić zamieniając "wine" z komendy uruchamiającej na:WINEDEBUG=-all wine

Wydajność WoW'a

Dużo ludzi, którzy nie znają się na ten temat twierdzi, że Wine nie zapewnia wydajności optymalnej do grania... Bzdury!

Gry takie jak World of Warcraft (który może używać DirectX oraz OpenGL) działają świetnie używając obydwu API.
Idąc dalej - Call of Duty 4: Modern Warfare (tylko DirectX) przy wysokich ustawieniach utrzymuje około 60 - 100 FPS!

Więc jak to wygląda w liczbach w przypadku gry World of Warcraft?
Otóż...
- w pierwszej lokalizacji - około 200 FPS
- podczas walki - około 180 - 200 FPS
- w Undercity - około 160 - 180 FPS
- w Orgrimarze (tak, tym na oficjalnym europejskim serwerze! gdzie jest tyle postaci, że szkoda liczyć) - około 100 - 160 FPS

Zrzuty ekranu z gry (utworzenie nowej postaci i pierwsze zadania do wykonania):

Gra World of Warcraft działa idealnie pod Wine i zachowuje 100% funkcji dostępnych spod Windows'a!

Wszelkie błędy lub zła jakość na zrzutach ekranu to czysty przypadek, który może stać się zawsze i każdemu. - niezależnie od systemu.

Podsumowując wiecie już jak zainstalować i uruchomić World of Warcraft pod Wine

Wersja Wine podczas testów: 1.3.18
Procesor: C2D E6700 - 2 x 2.66 GHz
Karta graficzna: Radeon HD 57xx
 

Komentarze

0 nowych
blind-oln   8 #1 21.04.2011 14:11

Co do wydajności, to fajnie jakbyś napisał na jakim sprzęcie masz takie wyniki i podał wyniki z WoW'a uruchomionego pod Windows, bo tak to nic one nie mówią. Ja mam starego kompa i pod Windowsem mam 40-50fpsów. Spadek 20fpsów pod WINE przy Twoich wynikach to tyle co nic, za to u mnie by to było być albo nie być.

XeonBloomfield   5 #2 21.04.2011 14:49

@blind-oln | 21.04.2011 14:11:

Dopisałem te informacje.

walker13150   4 #3 21.04.2011 16:10

Po wpisach na blogu dotyczących "gier multiplatformowych/linuksowych" widzę, że tylko idiotyczne (dla mnie) tytuły mają jakiekolwiek zainteresowanie społeczności. Nic w co bym chciał pograć nie będzie działać odpowiednio. Co jak co, ale za takie "porady" ja podziękuję. :(

n33trox   6 #4 21.04.2011 16:26

WoW zdaje się być jedną z tych nielicznych gier, które się tak prosto instaluje na Linuksie. Z innymi grami jest czasem sporo problemów. Żeby to było zawsze takie proste jak na Windows, to by już było coś...

XeonBloomfield   5 #5 21.04.2011 16:34

@n33trox | 21.04.2011 16:26:

Duża liczba użytkowników Linuksa/Wine lubi World of Warcraft - dlatego oznaczenie "platinum" (pełna funkcjonalność z Windowsa) nadawane jest dla jego wersji nieprzypadkowo.

n33trox   6 #6 21.04.2011 16:47

Niby CoD4 też ma "Platinum" dla Ubuntu 10.04, ale jednak trzeba się troszkę nagimnastykować, żeby go postawić.

  #7 21.04.2011 16:51

ta... co nie zmienia faktu ze pod linuksem gra wygląda tragicznie.

XeonBloomfield   5 #8 21.04.2011 17:00

@n33trox | 21.04.2011 16:47:

Posiadam oryginalnego "CoD 4: Modern Warfare" i jedyne co musiałem zrobić, aby go zainstalować to włożyć płytę i wpisać "wine setup.exe"... Działa bardzo dobrze...

XeonBloomfield   5 #9 21.04.2011 17:24

@kawka78 | 21.04.2011 17:20:

Tu nie ma loterii... Ma działać i działa...

XeonBloomfield   5 #10 21.04.2011 17:43

@kawka78 | 21.04.2011 17:32:

Tu masz rację... Nożyczki służą do cięcia, klej do sklejania...

O Play Station 3 z Wikipedii:
"Pamięć operacyjna 256 MB RAM 400 MHz @ 3,2 GHz XDR DRAM"

PC ma obecnie dużo więcej RAM'u i co?
GTA 4 jest emulowane, ponieważ to gra na konsole, którą wydali amerykanie. Wynik?

GTA 4 na PC dużo mocniejszych niż Play Station 3 (o to łatwo akurat) chodzi dużo gorzej...

TestamenT   12 #11 21.04.2011 18:06

GTA4 owszem jest skopanym portem z konsoli. Ale Battlefield 3 będzie lepiej wyglądać na PC zaś na konsolach będzie musiał zostać "okrojony".
Poza tym jakoś nie wyobrażam sobie gry w ArmA2 na konsoli albo w jakąś strategie czasu rzeczywistego.
Konsole są głównie dla niedzielnych graczy.

TestamenT   12 #12 21.04.2011 18:08

A i jeszcze coś.
Gry na konsole są droższe od tych na PC.

blind-oln   8 #13 21.04.2011 19:24

@TestamenT
A Ty jakim jesteś graczem? Rozumiem, że grasz w jakiś ligach, jeździsz na turnieje itp. Bo jak nie, to też jesteś niedzielnym graczem. O sorry, w gry na konsole też są turnieje, więc to też opada. Konsole są dla tych, którzy cenią komfort i wygodę. Obecnie na PC nie ma żadnej gry, w którą chciałbym zagrać na konsoli, a której na konsoli by nie było, więc tych niedzielnych graczy możesz sobie darować. To tak jakbym ja powiedział, że na PC grają dzieci, których nie stać na konsole, a które dostały komputery od rodziców pod pretekstem nauki.

TestamenT   12 #14 21.04.2011 20:21

@blind-oln źle rozumiesz ale już wyjaśniam.
Używając określenia niedzielny gracz nie chciałem używać słowa casual http://pl.wikipedia.org/wiki/Gra_casual

XeonBloomfield   5 #15 21.04.2011 22:07

@TestamenT | 21.04.2011 18:06:

Również nie wyobrażam sobie strategii czasu rzeczywistego na konsoli...
World of Warcraft na konsoli... - żart?! (żadna inna odpowiedź nie pasuje)

XeonBloomfield   5 #16 21.04.2011 22:08

@blind-oln | 21.04.2011 19:24:

Zagraj sobie w tytułowego w tym wpisie World of Warcraft...
Tutaj nawet 20 klawiszy to często za mało ;)

  #17 21.04.2011 22:14

Działa, pytanie tylko po co skoro to samo mam na windowsie.
System ma byc dla użytkownia a nie użytkownik dla systemu, takie gimnastykowanie sie, zeby pracowac na linuxie...nie ma sensu skoro to poprostu na windowsie działa.

blind-oln   8 #18 21.04.2011 23:00

@XeonBloomfield
Nigdzie nie twierdzę, że pad jest idealnym kontrolerem do każdego typu gier. Z drugiej strony nie widzę problemu by podłączyć klawiaturę i myszkę do konsoli. W Unreal Tournament III da się w taki sposób grać na konsoli. Pisanie jednak, że PC jest jedyną słuszną maszyną do gier, a konsole, to dla jakiś niedzielnych graczy czy casuali to najzwyklejsza w świecie bzdura powielana przez osoby, które konsol nie mają.

TestamenT   12 #19 22.04.2011 00:04

@blind-oln sam napisałeś że konsola to dla tych co cenią komfort i wygodę więc idealne dla tych którzy grają od czasu do czasu. Pomachają sobie rękami przed telewizorem w gronie znajomych i są zadowoleni.

I ja nie twierdze że PC jest lepszy od konsoli ale po prostu nie każda gra nadaje się na konsole i vice versa.

@XeonBloomfield a widziałeś jak ktoś gra w WoW na iPhone?
Oczywiście to taka ciekawostka.

XeonBloomfield   5 #20 22.04.2011 00:25

@TestamenT | 22.04.2011 0:04:

YouTube - "World Of Warcraft WoW on the iPhone real - no vnc":
http://www.youtube.com/watch?v=c1oBI8A1EGA

TestamenT   12 #21 22.04.2011 00:39

@XeonBloomfield o proszę bez vnc no tego nie widziałem ale działa znacznie lepiej :)
Pamiętam jak grałem na PSP w Counter-Strike 1.6. Obraz był dość płyny ale sterowanie dawało o sobie znać.

XeonBloomfield   5 #22 22.04.2011 01:03

@TestamenT | 22.04.2011 0:39:

Dobrze wiesz, że wymagania World of Warcraft, a Counter-Strike 1.6 to inna liga... ;)

blind-oln   8 #23 22.04.2011 01:24

@TestamenT
Pisząc, że cenią wygodę miałem na myśli, że o wiele fajniej jest wrzucić płytkę do napędu, walnąć się z piwkiem na fotelu bądź łóżku i grać na 40 calowym telewizorze niż siedzieć przygarbionym na krześle 20cm od 20 calowego monitora i czekając na instalację bądź dłubiąc w ustawieniach by gra działała płynnie i oferowała maksymalną ilość efektów. Nie oznacza to wcale, że granie na konsoli ogranicza się do wymachiwania rękoma ze znajomymi przez godzinkę raz na jakiś czas. Sam jeszcze nie tak dawno na moim PS3 grałem po 3-4 godziny dziennie.

januszek   19 #24 22.04.2011 06:45

Ciekawe czy w ten sam sposób można uruchomić Starcrafta2 ;)

treuer25   6 #25 22.04.2011 08:38

Pod wine chodzi naprawdę bardzo dużo gier, a jak masz jeszcze kartę od nvidii to jeszcze lepiej bo gry zauważalnie lepiej chodzą na linuxie (także pod wine) z kartami od tej firmy (sterowniki).
Januszek starcraft 2 chodzi bez problemu pod wine.

TestamenT   12 #26 22.04.2011 09:53

@blind-oln no przecież to jest oczywiste to co napisałeś.

Mam wrażenie że gry od blizzard mają większy priorytet wśród społeczności Wine.
I uważajcie bo WoW to złodziej czasu.

skandyn   9 #27 22.04.2011 09:57

Moim zdaniem to chyba dobrze, że m.in. w takie gry można grać pod Linuksem. Chociaż ja wolałem grę Warcraft w wersji strategicznej, czyli real-time strategy i nadal mam na płytach wszystkie części tej gry gdzieś szufladzie.

Pozdrawiam.

webnull   9 #28 22.04.2011 10:04

@skandyn
Zgadzam się - przeszedłem Warcrafta III z dodatkiem kiedyś.
Strategie były świetne, ale ten MMORPG mi się jakoś nie podoba.

XeonBloomfield   5 #29 22.04.2011 10:33

@TestamenT | 22.04.2011 9:53:

Co do złodzejstawa czasu przez World of Warcraft podam cytat z "http://appdb.winehq.org/appview.php?iAppId=1922":

"An Incredibly Addictive Game."

Z ang. "Niezwykle wciągająca gra."

XeonBloomfield   5 #30 22.04.2011 10:35

@skandyn | 22.04.2011 9:57
oraz
webnull | 22.04.2011 10:04:

"Warcraft III: Reign of Chaos" oraz "Warcraft III: The Frozen Throne" to klasyka gatunku...

Nie wyobrażam sobie, aby ktoś lubiący strategie czasy rzeczywistego w nie nie grał...

marcin_k   3 #31 22.04.2011 11:39

lol, też bym chciał mieć tyle fps:) ja jak mam 40 to sie ciesze nie mówiąc już o 100:)

@meme
WoW na linuksie wygląda tak samo jak na windowskie chyba że nie uruchomisz z opengl

@sxs
powiedz mi, w którym miejscu musisz się gimnastykować?

  #32 22.04.2011 13:52

@XeonBloomfield
"Nie wyobrażam sobie, aby ktoś lubiący strategie czasy rzeczywistego w nie nie grał..."
Ja nigdy nie grałem w Warcrafta a lubię strategie RTS.
Grałem między innymi w Age of Empires, Age of Empires II, Age of Mythology, Cossacks, Knights and Merchants, czy Settlers 2.

TestamenT   12 #33 22.04.2011 16:41

Co do Warcraft III to ta gra została świetnie spolonizowana.

@Anonim (niezalogowany) to jest tylko zdanie @XeonBloomfield i nie umniejsza to twojego zamiłowania do RTS.
Bo raczej pewnie niewielu z was słyszało o takiej grze jak Original War. Osobiście uważam za najlepszego RTSa.

@XeonBloomfield złodziej czasu to delikatne określenie bo tą grę można nazwać również złodziejem życia i to dosłownie.

XeonBloomfield   5 #34 22.04.2011 16:54

@TestamenT | 22.04.2011 16:41:

Polecam Ci obejrzeć... Zaczyna się od fragmentu z gry, lecz dalej to teledysk piosenki - pokazuje on prawdziwego (addicted) gracza World of Warcraft w realnym świecie...

http://www.youtube.com/watch?v=ltM5jHIJFw4

TestamenT   12 #35 22.04.2011 18:09

@XeonBloomfield dobre i nawet przerażające :)
Ale i tak nie przebije tego
South Park: Make Love, Not Warcraft
http://www.southparkstudios.com/full-episodes/s10e08-make-love-not-warcraft

gedgon   4 #36 22.04.2011 18:57

"Dużo ludzi, którzy nie znają się na ten temat twierdzi, że Wine nie zapewnia wydajności optymalnej do grania... Bzdury!"

Co to znaczy "wydajności optymalnej"? Porownaj wyniki w Wine i natywnym srodowisku i tyle. Bzdura jest stwierdzenie, ze Wine zapewnia optymalna wydajnosc, gdy testuje sie to na sprzecie znacznie przewyzszajacym wymagania zalecane, na dodatek bez zadnego porownania. Nonsens.

Osobiscie bawilem sie w Wine i WoW w okolicach 2006/7 roku na A64 3000+ i GF6600GT i pod Wine bylo niegrywalnie (wtedy tez miala status platynowy), pod XP bylo nie bylo zadnych problemow z wydajnoscia.

  #37 22.04.2011 19:12

"Bzdura jest stwierdzenie, ze Wine zapewnia optymalna wydajnosc, gdy testuje sie to na sprzecie znacznie przewyzszajacym wymagania zalecane, na dodatek bez zadnego porownania. Nonsens."

+1

Próba zagrania w grę ocenianą przez WineHQ AppDB na platinum/gold spełniając jedynie minimalne wymagania gry: Windows - znośnie, Wine - niegrywalnie (klatkowanie).

Dzięki Wine dzisiaj można powiedzieć, że na GNU/Linuksie też da się grać w całkiem dużo znanych i grywalnych tytułów. Ale mimo wszystko jeśli chodzi o wydajność - jest kiepsko. Z powodu gorszych sterowników do kart graficznych (w porównaniu do tych dla Windows) oraz wciąż ułomnego względem swojego pierwowzoru środowiska Wine.

Dlatego osobiście na swoim Debianie gram raczej w starsze tytuły :)

XeonBloomfield   5 #38 22.04.2011 20:54

@TestamenT | 22.04.2011 18:09:

"South Park: Make Love, Not Warcraft" widziałem...

Tak czy siak gracze World of Wacraft są obrazowani jako uzależnieni i tym podobne - bzdura!

To są normalni ludzi tacy jak Ty czy Ja - mają swoją pasję i hobby: grę w World of Warcraft...

XeonBloomfield   5 #39 22.04.2011 20:59

@gedgon | 22.04.2011 18:57
oraz
@Van (gość) (niezalogowany) | 22.04.2011 19:12:

Wine jest implementacją środowiska WinAPI dla linuksowego X11 - jak powszechnie wiadomo natywne środowisko będzie sprawniej radziło sobie z programami bazującymi na nim niż na implementowanych "w locie"...

Wine zapewnia (powtórzę to raz jeszcze) "wydajność optymalną" pracy aplikacji implementowanych "w locie" ze środowiska WinAPI do środowiska docelowego, którym jest X11.

Ci którzy znają się na wirtualizacji wiedzą, że na 10-letnim sprzęcie dużo się nie zdziała...

gedgon   4 #40 22.04.2011 22:16

Czyli? Co oznacza optymalnie? +1 do generacji sprzetu dla osiagniecia podobnych rezultatow? Nie, dziekuje.

TestamenT   12 #41 22.04.2011 23:57

A co myślicie o projekcie Linux Unified Kernel http://www.longene.org/en/index.php

Który pozbywa się Wineserver dzięki czemu Wine dostaje większego kopa pracując bezpośrednio przy jądrze.

Ja jeszcze tego nie testowałem bo nie mogę na to znaleźć czasu. Ale projekt warty uwagi.

XeonBloomfield   5 #42 23.04.2011 18:30

@TestamenT | 22.04.2011 23:57:

"A Comparative Performance Analysis of Longene VS Wine":
http://www.linuxtoday.com/developer/2010060303135OSKNDV

"Longene 0.3" zostawiło Wine daleko w tyle... Ciekawy projekt...

webnull   9 #43 24.04.2011 12:55

@XeonBloomfield
Faktycznie ciekawy projekt, ale całkowicie nie potrzebny przynajmniej dla mnie :-)

Nie używam żadnych aplikacji windowsowych.

  #44 24.04.2011 19:38

Co do Wine i linuxa - Trzeba miec sredni komputer na granie. Ja z moim zlomem CPU 1ghz 1gb RAM GPU 128mb sie nie wychylam - CS 1.6 mi sie zacinal. Na windowsie gry o wiele lepiej chodza. Trzeba miec dobra machine zeby to wszystko uciagnac.
"Dużo ludzi, którzy nie znają się na ten temat twierdzi, że Wine nie zapewnia wydajności optymalnej do grania... Bzdury!"
Wine "tylko" podwyzsza minimalne wymagania.

ficca2   5 #45 24.04.2011 20:00

@gedgon, XeonBloomfield

Mój sprzęt: A64 2 GHz (@ 2.2 OC), 1 GB ramu, GF 6600 GT.
2 systemy - Win XP i Mint (klon Ubuntu na lxde)
Na Linuxie max 40 FPS, przy OpenGL wyskakiwały jakieś dziwne artefakty. Wszystkie detale ustawione poniżej minimalnych, postawowe addony. O przeglądarce, Ventrilo, komunikatorze czy muzyce nie było mowy.
Na XP wszystko śmiga z 60 FPS, Firefoxem, GG, Ventrilo i radiem odpalonym w tle.

Oba systemy odchudzone, sterowniki aktualne. XP wygrywa.

lenny7   4 #46 24.04.2011 20:15

Potwierdzam całą treść artykułu w 100%. Grałem na dwóch komputerach przez wiele miesięcy, na Ubuntu, Debianie, różne karty graficzne i procesory. Wersje WoWa TBC oraz WotLK. Wszędzie wydajność znakomita, nigdy żadnego crasha ani zamulania. WoW+Wine zasługuje na notkę "platinum" w obsłudze przez Wine na WineHQ.

  #47 24.04.2011 21:16

przyznam ze fpsow w wowie na ubuntu mialem tyle samo co na win XP, ale na XP to jakos lepiej wygladalo; mimo to gralem pod ubu, bo wow lubial mi zawieszac calego windowsa, a w ubu zawieszal tylko wine, wiec nie musialem restartowac kompa :)

TestamenT   12 #48 24.04.2011 21:48

Problem odnośnie wydajności nie leży tylko i wyłącznie w Wine ale i również w sterownikach kart graficznych gdzie odczułem to na własnej skórze.
Na laptopie z układem graficznym intela WoW na XP był grywalny pod Wine już nie.
Potem gdy wyszły nowe sterowniki nie miałem jak sprawdzić WoW. Ale na tyle poprawiły sytuację że w Quake Live miałem podobną ilość FPS na obu systemach.

XeonBloomfield   5 #49 24.04.2011 22:34

@TestamenT | 24.04.2011 21:48:

Sam widzisz ile warte są dobre sterowniki do grafiki...

TestamenT   12 #50 24.04.2011 23:23

@XeonBloomfield Owszem i było by świetnie gdyby sterowniki zwłaszcza od grafiki były pisane perfekcyjnie.

Pomarzyć zawsze można.

  #51 25.04.2011 10:15

Czesc,

ciekaw jestem jak z myszka steelseries cataclysm ktora ma 13 przyciskow i sterowniki tylko pod win/mac os

Pharun   8 #52 25.04.2011 10:40

@Walker - sam jesteś idiotyczny. WoW to fajna gra i mnie ten temat interesuje - Ciebie nie - OK, ale nazywanie tej gry idiotyczną to tylko wykazywanie swojej niskiej inteligencji bo widzę że stosujesz strategię "Jak ja czegoś nie lubię to znaczy że jest idiotyczne i nie powinno się o tym pisać". Zastanów się człowieku pisząc takie komentarze.

  #53 25.04.2011 15:44

Da się to zrobić prościej (przykład ubuntu):
1. Wine instaluje się z centrum oprogramowania.
2. Instalacja gry trwa bardzo dłuuuuuuugo dlatego lepiej poprać już gotową grę z torrentów i po rozpakowaniu normalnie odpalić.
3. Można grać bez większych problemów.

Może tylko szwankować na gorszym sprzęcie na którym pod winszajsem idzie w miarę dobrze. Jest to spowodowane (z tego co wiem) niezoptymalizowanym kodem. Niestety mam kompa z 2002r. więc... nie chodzi za dobrze.

Idąc tym tropem okazuje się że winszajs jest kompletnie nie potrzebnym szajsem :D

  #54 26.04.2011 13:51

Rozczarowałeś mnie Xeon. Liczyłem na podziękowania w pomocy dot. samej gry i konta na którym testowałeś działanie ^^

  #55 27.04.2011 14:22

Mógłbyś Xeonie opisać instalację sterowników grafiki na nowszych dystrybucjach do starszych urządzeń.

Na przykład Ubuntu 11.04 - radeon x550 - wtedy z chęcią wróciłbym do systemów debianowskich.

OpenSuSE - mam standardowe sterowniki, ale korzystam ze względu na to, iż całość działa po prostu lepiej niż ubuntu. A "oryginalnego" debiana wolę nie ruszać.

  #56 21.10.2011 12:32

Wowa w sumie nie trzeba nawet instalować kopiuj wklej cały katalog i po sprawie

  #57 25.06.2013 20:18

jestem fanem wowa. grałem na serwie tod, a skraszowało mi na jakiś czas lapka i chcę zapytać czy wow możę zadziałać na notebuku samsund z windows 7?
dzięki