r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Xiaomi przestanie być synonimem niskich cen? Chińczycy chcą być marką premium

Strona główna AktualnościSPRZĘT

Błyskawiczne tempo, w jakim Xiaomi zdobywa rynek, to zasługa nie tylko najwyższej jakości urządzeń, czy nakładki MIUI, ale przede wszystkim świetnemu stosunkowi ceny do jakości. Dość powiedzieć, że urządzenie z najwyższej półki, które skradło serca podczas tegorocznych targów CES, Xiaomi Mi5, sprzedawany jest w cenie około 2000 zł, z czym nie sposób konkurować Samsungowi czy Apple’owi.

Nie oznacza to jednak, że tak będzie zawsze. Xiaomi prężnie się rozwija i niemal co miesiąc prezentuje nowe produkty różnych klas. Zaledwie ciągu ostatnich dwóch miesięcy Chińczycy zaprezentowali statek MiDrone, telewizyjne pudełko MiBox czy smartopaskę Mi Band 2. Nie ma wątpliwości, że korporacja ma ambitne plany na przyszłość, a ich podstawą okazuje się być… chęć sprzedawania produktów premium.

Pisaliśmy już, że Chińczycy chcą przodować we wzornictwie, a w ostatnim czasie więcej na temat strategii rozwoju powiedział Hugo Barra – twarz Xiaomi na rynkach europejskich. W rozmowie z South China Morning Post, stwierdził on, że Xiaomi docelowo chce zerwać z łączeniem marki z tanimi produktami i już poczyniło ku temu pierwsze kroki.

r   e   k   l   a   m   a

Stanowi je między innymi uruchomienie pierwszego fizycznego sklepu w Hong Kongu, gdzie urządzenia firmy można przetestować przed zakupem. Odejście od modelu dystrybucji opartym wyłącznie o sprzedaż online, wymaga oczywiście stosownych nakładów, a te mają się wziąć między innymi z wyższych cen urządzeń. Według Barry to właśnie tego oczekują od nich konsumenci, a zaspokajanie potrzeb rynku urządzeniami z najniższej półki (przynajmniej cenowej) nie wpisuje się w strategię Xiaomi.

Nie musi to jednak oznaczać, że w najbliższym czasie kolejne urządzenia Xiaomi przestaną być atrakcyjne cenowo. Nie sposób nie uwzględnić tu bowiem czynnika konfrontacji pomiędzy rynkiem chińskim i azjatyckim a europejskim. Niewykluczone, że podwyżki nie będą tak odczuwalne dla zachodnich portfeli, a status premium Xiaomi będzie osiągało przede wszystkim dzięki najwyższej jakości urządzeniom i decyzjom podobnym do tej o otwarciu fizycznego sklepu.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.