Yahoo! i Microsoft - koniec batalii już w tym tygodniu?

Yahoo! i Microsoft - koniec batalii już w tym tygodniu?

Redakcja
27.07.2009 12:58

Niekończąca się walka Microsoftu o Yahoo! prawdopodobniewreszcie znajdzie swój finał. Firmy mają ogłosić oficjalne warunkiporozumienia jeszcze w tym tygodniu. Próba przejęcia Yahoo przez Microsoft zaczęła się jeszcze napoczątku zeszłego roku. Informowaliśmy wtedy, że transakcja miała opiewać na kwotę 44,6mld dolarów. Z przejęcia nic nie wyszło, a między firmamirozgorzała walka o wpływy trwająca nieprzerwanie aż do dziś. Dwatygodnie temu pojawiły się pierwsze wiadomości o rychłymrozpoczęciu współpracy pomiędzy branżowymi gigantami. Wszystkowskazuje na to, że informacje te nie były przesadzone. AdvertisingAge poinformował dziś, że koniec batalii Microsoftu z Yahoonastąpi jeszcze w tym tygodniu. Niestety szczegóły umowy ciągle nie są do końca jasne. Wiadomo, żenajważniejszym jej aspektem jest system wyszukiwania Yahoo!.Microsoft widzi w nim niepotrzebną konkurencję dla swojejinicjatywy - Bing. Dlatego też firma chce połączyć te dwietechnologie pod swoim nadzorem i stworzyć poważną konkurencję dlaGoogle. W zamian Yahoo! ma otrzymać udziały w rynku reklamowymMicrosoftu (między innymi właśnie na Bing). Przy braku wydatków naobsługę wyszukiwarki pozwoli to Yahoo! na znaczne zwiększeniedotychczasowych zysków. Nie wiadomo ciągle, czy Microsoft zastosuje logo Bing na stronachdotychczasowego konkurenta. Nieoficjalnie mówi się, iż firma możezrezygnować z tego rozwiązania gdy Yahoo! obniży kwotę jakiejdomaga się na początku (w grę wchodzą setki milionów dolarów). Niejest także jasne, czy nowy wielki system reklam będzie działać podnadzorem platformy Yahoo! Panama czy Microsoft adCenter. Wiadomojedynie, że Yahoo! nie na rękę jest dalsze zwlekanie z podpisaniemumowy. Od czasu wejścia na rynek platformy wyszukiwania Bing akcjefirmy zaczęły wyraźnie spadać. Oznacza to, że Microsoft ma jeszczesilniejszą kartę przetargową niż wcześniej.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (12)