Yod'm 3D - Beryl dla Windowsa?

26.03.2007 14:25, Autor: qbap, Kategoria: News
NewsImage

Od dłuższego czasu zapowiadało się, że prędzej czy później ktoś rozpocznie prace nad stworzeniem aplikacji umożliwiającej wyświetlanie niektórych efektów znanych z systemów Linux. Na dzień dzisiejszy dostępna jest aplikacja o nazwie Yod'm 3D...

Yod'm 3D to darmowa aplikacja umożliwiająca stworzenie trójwymiarowej kostki z wirtualnymi pulpitami w systemie Windows XP i Vista. Rozwiązanie to znane jest z systemu Linux jako plugin cube w menadżerach okien Comiz czy Beryl. Wirtualną kostkę Yod'm 3D można obracać dookoła siebie tworząc lepszą nawigację pomiędzy wirtualnymi pulpitami.

Aby aktywować Yod'm 3D należy uruchomić plik wykonywalny EXE, a następnie wcisnąć klawisze SHIFT+CRTL i za pomocą kursorów, myszki manipulować obrazem. Program w chwili obecnej nie działa tak płynnie jak jego pierwowzór dostępny dla Linuksa, ale miejmy nadzieję, że wraz z dalszym rozwojem aplikacji zjawisko to zostanie wyeliminowane. Program do prawidłowego działania wymaga zainstalowanych w systemie bibliotek DirectX przynajmniej w wersji 9.

Wszystkich zainteresowanych sprawdzeniem możliwości menadżera wirtualnych pulpitów dla systemu Windows odsyłamy do naszego działu PROGRAMY -> Akcesoria -> Rozszerzenia i powłoki pulpitu, z którego można pobrać najnowszą wersją aplikacji Yod'm 3D 1.2.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (123)  

Avatar
kkriss (niezalogowany) | 26.03.2007 14:28#1

A jak z pamięcio/proceso żernością ???

Avatar
r2 (niezalogowany) | 26.03.2007 14:30#2

Skandal!!!!

To naruszenie własności intelektualnej
Linuksa i Open Source.

Avatar
Brawo_adam (niezalogowany) | 26.03.2007 14:31#3

Po co to komu i do czego?

Avatar
windowsRULEZ (niezalogowany) | 26.03.2007 14:32#4

~Skandal!!!!
~
~To naruszenie własności intelektualnej
~Linuksa i Open Source.

buahahahahahahahaha

naprawdę dobre. swoja drogą niezła prowokacja :-) pozdrawiam

Avatar
utrudnienia (niezalogowany) | 26.03.2007 14:32#5

A po co to komu? Niepotrzebny bajer, mnie denerwują te zakładki w nowym IE7.

Avatar
eTer (niezalogowany) | 26.03.2007 14:34#6

Eeeee....lipne.. -.-

Avatar
r2 (niezalogowany) | 26.03.2007 14:36#7

@windowsRULEZ

Nie zrozumiałeś w tym ironii?

...boże...

Avatar
Matrick (niezalogowany) | 26.03.2007 14:41#8

Tandetna imitacja...
Ale ruch dobry, w końcu trzeba czerpać pomysły od najlepszych.

Avatar
AndRZeJ11635© (niezalogowany) | 26.03.2007 14:45#9

@kkriss

na Viscie bierze 30 - 37 MB pamięci

Avatar
pawelek (niezalogowany) | 26.03.2007 14:49#10

W sumie nigdy nie przyszło mi przetestować żadnego Cube'a pod Linuksem ze względu na kartę graficzną... Teraz przyznam, że Yod'm 3D całkiem sympatycznie śmiga na GF2MX400 :)

Avatar
DragonWings (niezalogowany) | 26.03.2007 14:51#11

@Matrick:
Dokładnie =)
A moim zdaniem to wielkie g*wno, to nie to samo co w berylu/compizie i narusza prawa linuxa, beryla i innych OS ;p

Avatar
Narv (niezalogowany) | 26.03.2007 14:56#12

Jak dla mnie takie rozwiązanie w Linuxie ma czysto estetyczną wartość, a funkcjonalność bliską zeru. Zwykłe przełączanie pulpitów jest o wiele wygodniejsze. Skoro coś jest dobre, to po co to zmieniać?
Typowa zabawka dla ludzi lubiących cukierkować swój system.

Avatar
piotrek (niezalogowany) | 26.03.2007 15:02#13

na XP bierze 12-20 MB

Avatar
Roobal (niezalogowany) | 26.03.2007 15:04#14

Windowsiarze beda musieli kupic kompa 4 razy lepszego niz potrzebuje vista zeby to odpalic! Zwykle nakladki na windowsa pozeraly strasznie pamiec i procesor! Ciekawe dlaczego windows stara sie byc jak linux? Dobrze ze linux stara sie tylko odpalac windowsowe programy a nie upodobniac do windowsa! Bill chyba mysli ze bajery z linuksa przyciagna klientow ale bajery visty sa za ciezkie na zwyklego kompa a teraz ktos wymyslil linuksowy pulpit 3d dla windows lol

Avatar
Szczuru (niezalogowany) | 26.03.2007 15:07#15

I co funboye windowsa? Kto tu ściąga? Linux, czy winshit? Coś mi się wydajne, że winshit...

Avatar
nater (niezalogowany) | 26.03.2007 15:18#16

@pawelek "W sumie nigdy nie przyszło mi przetestować żadnego Cube'a pod Linuksem ze względu na kartę graficzną... Teraz przyznam, że Yod'm 3D całkiem sympatycznie śmiga na GF2MX400 :)"
Też mam gf2mx400.Beryl śmiga(no,może przesadzam:) z driverami nvidii.

Avatar
abcde (niezalogowany) | 26.03.2007 15:32#17

a gdzie tu jest napisane, że opublikował to Microsoft ?!
Pozdrowienia dla zakompleksionych

Avatar
kebe (niezalogowany) | 26.03.2007 15:39#18

Ten Yod'm to jakas marny efektowiec.... Jeżleli juz piszemy o portowaniu jakiegoś rozwiązania ala Compiz/Beryl to mowmy o Toy'd... To jest managerem okien z prawdziwego zdarzenia a nie jakas imitacja efektów. Ma podwaliny w Compizie. przeznaczony na Windows i Unix

Avatar
.:[ MarazMista ]:. (niezalogowany) | 26.03.2007 15:39#19

Po co komu Yod'm 3D. Przecie w Viście jest Aero :P

Avatar
salciarz (niezalogowany) | 26.03.2007 15:40#20

to jest kufa łamanie praw...

Avatar
Krzysiek (niezalogowany) | 26.03.2007 15:43#21

tylko jaka jest tego przydatnosc oprócz efektu wizualnego?

Avatar
Thar (niezalogowany) | 26.03.2007 15:44#22

@Narv

Wszystko kwestia gustu ;)

Do Beryla temu projektowi daleko, co najwyżej jakaś zubożona wersja Compiza :)

Avatar
tolo (niezalogowany) | 26.03.2007 15:47#23

@Szczuru
A czy to jest włączone na stałe do windowsa, że nazywasz to "ściąganiem pomysłów"?
O ile się nie byle to beryl po przekompilowaniu działa na wszystkich unix'owych systemach, równie dobrze mogli by przepisać go na kod dla windows, ale ktoś inny robi inny projekt.

Avatar
Plichu (niezalogowany) | 26.03.2007 15:49#24

@Krzysiek przydatności w windowsie niema żadnej bo to nawet na bierząco nie odświerza...a w linuksieprzydatność jest :)

A tak wogóle to kiepska imitacja prawdziwego beryla czy compiza:)

Avatar
Alcoholika (niezalogowany) | 26.03.2007 15:51#25

Szkoda że ktoś to napisał na windowsa. Mam nadzieje że nie będzie miał takich zastosowań co Beryl.

Avatar
Miko (niezalogowany) | 26.03.2007 15:53#26

Slabe to...

Do Beryla...

Sie nie umywa :(

Avatar
Agaton (niezalogowany) | 26.03.2007 15:55#27

Śmieszą mnie te głosy oburzenia - nie zazdrościłem nigdy linuksiarzom Beryla, nie widzę też nic specjalnego w Yod'm 3D , ot - ciekawostka...
Zupełną bzdurą jest stwierdzenie wyrażone powyżej
[[Windowsiarze beda musieli kupic kompa 4 razy lepszego niz potrzebuje vista zeby to odpalic!]] - wprawdzie nie mam tak słabego kompa, by szukać alternatywy w Linuksie , ale sądzę, że dużo słabsze kompy też odpalą tę ciekawostkę bez problemu...przy okazji: zajmuje prawie 22 MB pamięci, ale procek 0, mimo zastrzeżenia w opisie -
[[Program w chwili obecnej nie działa tak płynnie jak jego pierwowzór dostępny dla Linuksa]] nie mogę tego potwierdzić - u mnie chodzi bardzo płynnie.
Ot - taka ciekawostka - ja już ciekawość zaspokoiłem...

Avatar
Narv (niezalogowany) | 26.03.2007 16:00#28

@Thar
Masz rację. Tak czy siak fajnie, że niektóre rozwiązania są przenoszone z jednego OS'a na drugiego.

Avatar
Cesar (niezalogowany) | 26.03.2007 16:01#29

Proszę bardzo, niech biorą przykład z projektów takich jak Beryl i Compiz, tylko jak już coś robić to porządnie.

Avatar
neuromancer (niezalogowany) | 26.03.2007 16:14#30

Może sie przydać, czasami jak pracuje i jest dużo okien to mnie szlag trafia i niemoge odnaleść potrzebnych... czasem przez przykadek zamknę niewłaściwie okno i potem mam problem.

Takie coś może pomóc, u mnie wogóle nie bierze proca i 25-27MB pamięci RAM.

Jak widać, nie jest to zarezerwowane dla Linuxa :D

Avatar
ss (niezalogowany) | 26.03.2007 16:19#31

problem tylko w tym że windows ma jeden pulpit. jak wyświetlam kostkę to na pozostałych jej stronach widzę ciemność.

Avatar
ss (niezalogowany) | 26.03.2007 16:21#32

30 minut się tym pobawię. potem pewnie mi się znudzi.
to kolejny zbędny bajer tak jak interfejs aero.

Avatar
tolo (niezalogowany) | 26.03.2007 16:30#33

@ss
interfejs Aero wg mnie nie jest zbędny bo jest ładny :) Przyjemniejszy od tego intefejsu Visty bez włączonego aero (te przyciski jakieś takie dziwne wtedy)

Avatar
Agnostyk (niezalogowany) | 26.03.2007 16:31#34

Tylko, że pulpit 3D na Linuksa powstał, żeby odciążyć proca... a tu zgoła odwrotnie ;D . A i tak jest tylko biedna kostka, bez żadnych ułatwień pracy ;P

Avatar
fajne (niezalogowany) | 26.03.2007 16:32#35

tylko: jak mam na jednym desktopie odpalonego avi'ka, z dzwiekiem to po przelaczeniu - dzwiek slychac ;-( ale mysle ze to poprawia w next wersjach. No i jest problem przy pulpitach na ktorych jest odpalona aplikacja (czytaj gra) w trybie pelnoekranowym
Pomysl fajny, czekam na nastepne wersje.

Avatar
MoleX (niezalogowany) | 26.03.2007 16:38#36

Reasumując: kolejny nieprzydatny gadżet dla funboy'ów cukierkujących system.
Alternatywa: o wiele wydajniejszy i z działającym odświeżaniem realtime "Lobstickle Screens v3.4a".

Avatar
głowa boli (niezalogowany) | 26.03.2007 16:51#37

Normalnie by ktoś mógł jakąś szczepionkę wymyślić na Windziarzy-przeciwników Linuxa i odwrotnie, bo normalnie głowa boli, czy wy nie potraficie żyć w zgodzie ? Chętnie poczytał bym takie wypowiedzi: " hej, co tam słychać w świecie Linuxa, wiecie ... na Windę dostępny jest progs w stylu waszego Beryla, jeszcze mu trochę brakuje ale ... " ...itp.
Ten usenet jest chory normalnie, a jak za chwilę nie przestanie mnie głowa boleć to Goździkowa dostanie ********

Avatar
Gregor (niezalogowany) | 26.03.2007 16:53#38

Jak dla mnie kiepskie...

Avatar
muhamad (niezalogowany) | 26.03.2007 17:01#39

Po co komuś takie bajery? Przecież to są śmiecie. Jak ktoś lubi gadżety to proszę bardzo. Fajnie wygląda i tylko tyle.

Avatar
Joan (niezalogowany) | 26.03.2007 17:15#40

Na XP zżera to 28mb ram co dla mnie osobiście jest praktycznie niezauważalne. Niemniej jednak efekt jest słaby, to może być ewentualnie namiastka Beryla...

Avatar
user345 (niezalogowany) | 26.03.2007 17:16#41

@muhamad
po co to komu?
a po co komu aero?

do Beryla jeszcze daleko, ale wiadomo począki :) pewno to uepszą.. :)

Avatar
LukasFred (niezalogowany) | 26.03.2007 17:20#42

Tak z ciekawości - jak wygląda zasobożerność Compiza i Beryla pod Ubunutu? Czy wymagana jest jakaś wypasiona karta graficzna?
Pozdrawiam!!!

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 26.03.2007 17:33#43

System jest jak mlotek - uzywam go w pewnym konkretnym celu. Mlotek nie musi byc ladny i kolorowy jak dla mnie - wazne by byl skuteczny. Takie nakladeczki-cukiereczki dobre sa dla dzieciakow. Zarowno Beryl jak i Aero a teraz i to.
Co do naruszania praw - hahaha - dobre - to co powiedziec o tych wszystkich pomyslach sciagnietych przez linux z okienek (jesli nie windy to OSa macowego :P )

Avatar
rev (niezalogowany) | 26.03.2007 17:34#44

@lukasfred "Tak z ciekawości - jak wygląda zasobożerność Compiza i Beryla pod Ubunutu? Czy wymagana jest jakaś wypasiona karta graficzna?
Pozdrawiam"
nie. zasobnożerność(szczególnie pod aiglx) jest mała

Avatar
rev (niezalogowany) | 26.03.2007 17:36#45

@Nezumi zaraz może jeszcze wyskoczysz z tym że okienka jako takie wymyślił ms... ciekawe jakie to jeszcze rozwiązania? może jeszcze odrazu cały kod źródłowy programów(buhha) bo to chyba nie ms udostępnia swoje źródła?

Avatar
asceta (niezalogowany) | 26.03.2007 17:42#46

Chcialem zauwazyc ze cala dyskusja czego to windows nie sciaga z linuxa (uzywam z powodzeniem obu systemow do roznych celow) nie ma zadnego sensu bo to pomysl z MAC-OSa. Tyle tytulem polemiki teraz co do programu. W win XP nakladka na start zabiera 30MB ram. Przy procesorze 3G obciazenia i utraty wydajnosci wcale sie nie zauwaza. Walory estetyczno-bajerowe tego rozwiazania sa niezaprzeczalne. Co do walorow funkcjonalnych to chyba zaden linuxowiec nie zaneguje pozytecznosci wielu pulpitow pod jednym shellem.
Ciesze sie ze niektore firmy dbaja o roznorodnosc desktopow bo mi sie juz opatrzyl styl 95/98/me/2000/xp a Yod3d w polaczeniu z Vista inspirant przeksztalcil wizualnie XP w kierunku MAC-OSa.

Avatar
bartek (niezalogowany) | 26.03.2007 17:47#47

Tak. O ile dobrze pamietam dalem posta z adresem do tego ustrojstwa w temacie z Ubuntu. Niestetey moj post sie nie ukazal - ale wiedzialem doskonale ze za kilka dni ten *prawie* beryl ukaze sie jako nowy news. O cale Dobre Programy!

Avatar
SBKch (niezalogowany) | 26.03.2007 17:58#48

Buahaha - to jest PARODIA Beryla/Compiza... ;) W tamtych menedżerach kostka jest tylko skromnym epizodem i tylko minimalnie w porównaniu do innych rzeczy usprawnia pracę...

Avatar
barthez (niezalogowany) | 26.03.2007 18:08#49

w pełni zgadzam sie z tym co go głowa boli. Żrecie się jak psy. Casami pomysły z Windowsa przechodzą do Linuksa, czasami odwrotnie. Dlaczego w Linuksie są okna i rozwijany pasek start, przecież można by to było inaczej zrealizować (teraz oczywiście przytaczam abstrakcyjną sytuacje). Linux jest sobą ze swoimi srodowiskami graficznymi i menadżerami plików i Windows też. Podobnie działają ale mają inny kod. Nie wiem o co sie pluć, jak ludzie chcą doprowadzić do upodobnienia systemów.

A że w Linuksie jest to lepiej rozwiązane to inna sprawa :P

Avatar
Zygfryd (niezalogowany) | 26.03.2007 18:29#50

Wiecie co? Mi sie najbardziej podobaly okienka z Amigowego Workbencha :O. I kto TU(!) od kogo sciaga ?. Dzieciaczki poczytajcie o tym co bylo a pozniej wyskakujcie z glupimi tekstami, zrac sie.
Ach ten multitasking ...

Avatar
SBKch (niezalogowany) | 26.03.2007 18:33#51

@barthez - "Dlaczego w Linuksie są okna" - równie dobrze możesz nazwać je "prostokąciki". Taka forma interfejsu jest czymś oczywistym, żaden wynalazek. Myślisz że bardziej funkcjonalne były by trójkąty lub kółka? Prostokąty to pierwsza myśl przychodząca do głowy komukolwiek zastanawiającemu się nad dwuwymiarowym interfejsem użytkownika. Poza tym "okna" wcale nie zostały użyte poraz pierwszy w Microsofcie, lecz zupełnie w innej firmie!
"rozwijany pasek start" - tu zupełnie nie trafiłeś. Organizacja menu w Linuksie jest zupełnie inna: np. w Ubuntu masz na pasku trzy napisy: Aplikacje, Miejsca i System. W Aplikacjach podzielone masz wszystko na kategorie programów, np.: Biuro, Grafika, Dźwięk i obraz, Gry, Internet itd. W Miejsca masz m.in. Folder domowy, Pulpit, Ulubione, Komputer, Serwery sieciowe itd. przy czym menu to zmienia się w zależności od urządzeń podłączonych do komputera - dodawane są pozycje gdy podłączę
aparat fotograficzny, telefon, kartę pamięci, wsunę płytę. Dalej sytem - zawierające wszelkie ustawienia dotyczące ustawień komputera, interfejsu użytkownika, zarządzania oprogramowaniem, pomoc, informacje itd.
Tak logicznego podziału akurat windows nie ma i raczej się na to nie zanosi. I nie można tu w najmniejszym stopniu zarzucać ściągnięcia po "start" - jest to zupełnie inny typ menu.

Avatar
^DoO (FastFUD) (niezalogowany) | 26.03.2007 18:43#52

No i co się tak dziwicie ?? Windowsa używa ponad 90% wszystkich użytkowników komputerów na całym świecie. Nic dziwnego, że wszystkie rzekome "atuty" Linuksa staną się prędzej czy później domeną Windowsa. Linux nigdy nie dogoni Windowsa. :)

Avatar
m4rciniak (niezalogowany) | 26.03.2007 18:56#53

Pamiętam efekt takiej kostki!!! Taki bajer występował w dennych filmach 20 lat temu - jak pokazywali jakąś nową super broń, system, etc. W każdym razie podziękuję, ale nie skorzystam :*

Avatar
Marcin S. (niezalogowany) | 26.03.2007 18:59#54

A właśnie to podejście że menu start jest takie samo to jest chore... SBKch dobrze napisał że oba menu są innymi typami menu.. Czemu jak wchodze do menu start to musze wejść do wszystkiego a nie np. do Apliacji czy Systemu?? to jest świetne rozwiązanie i takich nie brakuje w linuxe...

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 26.03.2007 19:32#55

@rev - a umiesz czytac czy tez tylko widzisz to co chcesz widziec? Napisalem wyraznie nie tylko o windzie ale o OSie macowym. Przypuszczalnie kiedy ja smigalem na okienkach na C64 (tak, tez byly. Tu mozna o nich poczytac http://www.cbmitapages.it/c64/geos/geoseng.htm) to ciebie pewnie jeszcze nie bylo w planach wiec daj spokoj z nauczaniem mnie historii.

Avatar
hoho (niezalogowany) | 26.03.2007 19:32#56

@pawelek a to dziwne bo beryl dziala pod duronem 700mhz, 256sdramu i wlasnie na gf2mx400 :). Przywylaczonej animacji (takiej jak burn, oj tu sie przydaje dobra karta) to wszystko bezarzutu dziala :>

Avatar
localhost (niezalogowany) | 26.03.2007 19:47#57

@głowa boli

Popieram Cie całkowicie. Te wojny i tak do niczego nie prowadzą, pod każdym artykułem te same komentarze: windows to, linux tamto. W ten sposób nikt nie przekona windziarzy do linuxa i odwrotnie (chociaż przekonać linuksiarza do windy to cud ;)) Ale ***** i tak swoje pewnie będą robić, zaśmiecając vortal niczego nie wnoszącymi komentarzami.

Pozdro

Avatar
eth0 (niezalogowany) | 26.03.2007 19:51#58

to coś jak 3d pulpit na linuksie (nie mylić z berylem) tyle,że 3d pulpit byl długo długo przed compizem,berylem, no a teraz wreszcie powstał projekt na windowsa.To dobrze,może wkońcu gro zapalonych użytkowników windowsa zrozumie po co
jest więcej niż 1 pulpit.Też dobrze widać co stanowi system bez pomocy uytkowników,bo nie liczcie że windows by opracował coś takiego sam :P Oby tak dalej,spokojnie projekt na pewno się rozwinie i jak juz dogoni beryla przynajmniej na stan w wersji 1,4 wtedy taki scooby,Nezumi itd.. przyznają że to jest faktycznie lepsze niż aero :)
Nezumi skoro system ma być jak młotek..dobrze trafiłeś z porwnaniem Windows jest jak "młotek"
,aż chce się czasem na niego powiedzieć "jaki młotek" :)

Avatar
DragonWings (niezalogowany) | 26.03.2007 19:59#59

Pisze z Visty =) Wiem że może nie na temat, ale ludzie którzy boją się dużych wymagań Visty, niech dowiedzą się że na moim kompie (Athlon 65 3700+, Grafika VGA 64MB (!!!) oraz słabe 512RAM DDR) Vista chodzi bez zarzutów, może nie z Aero Glass, ale ze zwykłym Aero. Tylko dźwięku nie mam, a tak to gitara xD

Avatar
dodo1122 (niezalogowany) | 26.03.2007 20:07#60

@^DoO

tez sie ciesze ;-)


dodo

Avatar
twist (niezalogowany) | 26.03.2007 20:46#61

mam to skomentowac ? nie ale za to sie posmieje. braciak instalnal sobie to na xp-ku i chodzi koszmarnie.

dobrze, ze nie wpadli na pomysl zeby to opatentowac

Avatar
leszek (niezalogowany) | 26.03.2007 20:52#62

"Program w chwili obecnej nie działa tak płynnie" to jakie wy tam w redakcji macie kompurter ?? 486 ?? Ja nie mam az tak dobrego komputera, a mi to idealnie dziala.

Avatar
moze sie myle (niezalogowany) | 26.03.2007 21:10#63

compiz jest kodem otwartym, wick kazdy moze robic aplikacje na jego podstawie i na jaki os mu sie podoba.wiec nie mowcie mi o wartosci intelektualnej linuxa.poza tym compiz jest wlasnoscia novell a nie linux.pozdro

Avatar
unixUser (niezalogowany) | 26.03.2007 21:11#64

Ja mam kompa 500 MHz, niecałe 200MB ram, karte graficzną rive tnt2(64M) i jak narazie beryl mi ********* chodzi z tym cube'm, windowsa xp nie moge zainstalowac ponieważ mój komputer nie wytzrymuje samej instalacji tego gówna,( nie wspomne tu o viszcie, chyba by się zapalił). Powiem także, że nie używam jakiegos tam linuksa tyko freebsd. Pozdrawiam wszystkich użytkowaników winshita

Avatar
stanger (niezalogowany) | 26.03.2007 21:19#65

jak na dzien dzisiejszy Yod'm 3D do piet nie dorasta berylowi czy compizowi

Avatar
kurtis (niezalogowany) | 26.03.2007 21:33#66

Mandriva strasznie przypomian Windows, ciekawe dlaczego. Oczywiście nikt tego nie kopiował...

Avatar
Kaniaes (niezalogowany) | 26.03.2007 21:45#67

mi pod Vistą wyżera ~40MB więc nie jest to jakiś wygórowany program. :) a przydatne i to bardzo.

Avatar
Obi-San (niezalogowany) | 26.03.2007 21:56#68

Zapowiada się ciekawie, chociaż w komentarzach tutaj widzę duży sceptycyzm. Może kolejne wersje umilą korzystanie z Windowsa?

Cholera, denerwują mnie strasznie ludziska, które rzucają teksty w stylu 'niepotrzebny bajer' a nie widziały XGL'a na oczy. Aero jest z pewnością niepotrzebnym bajerem bo tylko poprawia wizualny wygląd okienek i nic poza tym - nie poprawia ergonomii korzystania z okien. Co innego XGL - ten wynalazek naprawdę zwiększył wydajność mojej pracy przy desktopie a do tego jest niesamowicie wygodny. Jeśli nie używaliście XGL'a - zamilczcie, a ci co używali - raczcie mówić we własnym imieniu.

Bzz bzz

Avatar
Vifon (niezalogowany) | 26.03.2007 21:56#69

A nie wystarczy zwykły Desktop Manager z PowerToys?

Avatar
Jolka (niezalogowany) | 26.03.2007 22:02#70

Ja mam tylko jeden pulpit, ale to i tak dla mnie za duzo, a ta karuzela to nawet fajna jest :)
Pozdrawiam Jolka

Avatar
AndRZeJ11635© (niezalogowany) | 26.03.2007 22:16#71

@DragonWings

+ to dobrze ze napisałes
- to jest taki ze jak bys i na całą strone napisał czcionką 100000 arialem pogrubionym to i tak wiekszosci linuxiarzy by to nie pomogło bo dalej by gadali swoje ze potrzeba procesor minimum 3 GHz , 2 GB ram i z minimum GF 7600 GS , i dysk 500 GB 10 000 obrotów i 16 MB buforu czy tam pamięci cache ( nawet niewiem czy taki dysk jest do kupienia z takimi parametrami ) zeby Viste odpalic

Avatar
Qroń (niezalogowany) | 26.03.2007 22:18#72

Dżizis, pingwinki porąbało was??
Zgoda, muszę przyznać że nieraz spece z Redmond nie grzeszyli oryginalnością.
Ale co ten program ma z nimi wspólnego??

Plujecie się że Windoza to shit a w tajnych laboratoriach MS trzyma klona Linusa.
Kolejna ******** batalia zaczęta przez najazd pingwinów.

PS: Na XP'ka dla tych którym spodobał się sposób przesuwania okien z Visty mogę polecić program Topdesk.

Avatar
Michał (niezalogowany) | 26.03.2007 22:25#73

Sprzęt jak wyżej. Zabaweczka zabiera 30MB ramu, chodzi płynnie, bez zacięć. Działa także na Windows2000, nie trzeba miec XP czy Visty.

Pozdrawiam

Avatar
sCooBy^ (niezalogowany) | 26.03.2007 22:42#74

Fajny dodatek - bardzo pożyteczny :)

Avatar
Kildyt (niezalogowany) | 26.03.2007 22:43#75

Taki to świat jest brutalny. Najlepiej jagby fundacja linuksa zaskarżyła twórców tego programu o naruszenie praw intelektualnych i działanie na szkodę firm.

A za kilka lat windowsiarze będą mówić, że to windows pierwszy wymyślił pulpit 3d, a linux jak zwykle wszystko odgapił. Czy tak nie jest?

Avatar
Gunther (niezalogowany) | 26.03.2007 23:24#76

Wszyscy wiemy, że raz jedna strona coś zerżnie (czytaj: zainspiruje się), raz druga. Ale są tacy, którzy nie mogą tego zrozumieć, ale specjalnie sieją FUD (jak Ballmer). I do takich osób pojawiły się ironiczne głosy o tym, że "Windows zerżnął pomysł z Linuksa".
Mnie to tam wisi, zwłaszcza, że tej zabawce do beryla i compiza sporo jeszcze brakuje. Wisi mi też, kto co używa, a nawet co ko uważa za lepsze. Ale wkurza mnie, kiedy kłamie się, oszukuje, sieje FUD. Linuksiarze (zwłaszcza młodociani i nawiedzeni) zazwyczaj ograniczają się do haseł typu: Winshit i opowiastek o wirusach. Natomiast niektórzy fanatyczni Windowsiarze wzorem Ballmera stają się mistrzami w dziedzinie siania fermentu i dezinformacji. I to mnie wkurza. I z tym trzeba walczyć.

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 26.03.2007 23:54#77

@eth0 - po pierwsze - nie wiem czemu stawiasz mnie w jednym szeregu ze Scoobym? o_O Jak wiele tu piszacych osob zdradzasz niepokojace oznaki czytania bez zrozumienia tekstu...
Po wtore - mowie generalnie o systemie - rowniez o linuksie, OSie macowym czy calej reszcie - system jest srodowiskiem pozwalajacym odpalac programy i TYLE. Upiekszacze, Berylki, Aera, animacyjki, dupsiki kolorowe, melodyjki - to jest dobre dla dzieci ale do pracy ni cholery nieprzydatne. Nie mam Visty i dlugo mial nie bede - nie oferuje mi niczego czego bym nie mial na XPku.
Glownie siedze i dlubie w Photoshopie albo w Zbrushu - to powiedz mi panie specjalisto do czego realnie mnie przyda sie drugi pulpit? A jeszcze do tego dorzuc po jaka cholere mi animowane jego przelaczanie bo tego to juz calkiem nie pojmuje.
Z drugiej strony rozumiem, skoro brak na lina programow do odpalenia to przynajmniej system ma fajne latajace upiekszacze hahaha :P Taki maly flame'ik, a co :D

Avatar
luk (niezalogowany) | 27.03.2007 0:30#78

http://www.youtube.com/watch?v=EKtxa5ilW2Q
program - http://www.toyd.org/?id=2

Avatar
Gunther (niezalogowany) | 27.03.2007 1:51#79

@Nezumi
Nie wiem do czego tobie drugi pulpit. Wiem do czego przydaje się mnie.Przykładowo (co robiłem 10 minut temu):
Na pulpicie 1: otwarty edytor html, w którym właśnie próbowałem sklecić stronkę (a właściwie zaktualizować już istniejącą - ale to detal). Ewentualnie manager plików lub beagle, jak muszę coś wyszukać.
Na pulpicie 2: otwarty Gimp w którym robiłem edycję elementu graficznego do wstawienia na ową stronkę. Wymagało to otwarcia kilku okien roboczych Gimpa i jeszcze dodatkowego okna z managerem plików oraz od czasu do czasu beagle (wyszukiwarki plików - bo bałagan mam i czasami nie pamiętam gdzie co zapisuję).
Na pulpicie 3: Przeglądarka internetowa - tak, żeby móc widzieć, co właściwie na tej stronie mam i oglądać wprowadzane zmiany, po publikacji strony.
Pulpit 4 pozostawał akurat wolny, ale zdarza się, że otwieram w nim np. OpenOffice'a z jakimś tekstem, który na stronę trzeba wkleić, albo np. programik do ftp, żeby dorzucić na serwer kilka plików (zwykle korzystam z klienta wbudowanego w edytor, ale czasem np. trzeba wrzucić tam jakiś dodatkowy pliczek).
Oczywiście można to wszystko mieć otwarte na jednym pulpicie, ale skoro mam już ich wiele, to w ten sposób można sobie porządkować okna otwieranych aplikacji. Mi to pozwala połapać się w tym co akurat robię.
Jak mi się poknoci i zapomnę co w którym oknie (bo dużo okien włącza grupowanie na pasku zadań), to kursor w prawy górny róg i okienka grzecznie pomniejszają się i układają na jednym pulpicie, tak, żebym mógł znaleźć to o które mi akurat chodzi. Jak potrzebuję sprawdzić w międzyczasie czy przyszła do mnie poczta, to dolny prawy róg kursorem i okienka pokazują mi pulpit, ze stosownym elementem superkaramby monitorującym stan moich skrytek pocztowych. Jak niedowidzę, to określony klawisz + kursor i mam zoom na detal. Cube to tylko efekt upiększający. Przed berylem po prostu wybierało się pulpicik z paska zadań.
To tylko przykład. Ja nawet nie nazwałbym się webmasterem. Po prostu czasami coś tam dłubię bez sensu... Czy to jest niezbędne (t.j. pulpity)? Nie jest. Czy ułatwia pracę? Mnie ułatwia.
A że na Lina brak jest Photoshopa i Zbrusha akurat, to nie znaczy, że brakuje "programów".

Avatar
Dano$ (niezalogowany) | 27.03.2007 2:53#80

@Gunther
"Linuksiarze (zwłaszcza młodociani i nawiedzeni) zazwyczaj ograniczają się do haseł typu: Winshit i opowiastek o wirusach. Natomiast niektórzy fanatyczni Windowsiarze wzorem Ballmera stają się mistrzami w dziedzinie siania fermentu i dezinformacji."

Ale niestety musisz przyznać rację, że tych pierwszych to się ostatnio zrobiło jakby trochę więcej. Chyba taka moda na te pojazdy MS ;)

"I z tym trzeba walczyć."

Zgadzam się. Gdy czyta się te komentarze, to zanim człowiek dokopie się w tej stercie bezmyślnych zdań do tych kilku sensownych i przynajmniej poprawnie napisanych to mija sporo czasu. Poza tym to zazwyczaj taka dzieciarnia wywołuje te zazwyczaj bezsensowne wojny.

Avatar
Obi-San (niezalogowany) | 27.03.2007 2:59#81

@Nezumi

No popatrz pan, jeśli nie używam komputera do celów edukacyjno-informacyjnych (ewentualnie do kontaktu), to głównie właśnie przy nim tworzę grafikę komputerową i wysoce ubolewam, że czegoś takiego jak XGL nie ma ani w Windowsie ani na MacOS'ie - pomogłoby mi to zaoszczędzić wiele czasu i uprzyjemnić pracę. Zdecydowanie nie uważam XGL'a za 'bajer dla dzieci'. Wątpię też, żeby 'bajerem dla dzieci' mógł XGL'a nazwać ktokolwiek, kto go obsługiwał dłużej niż parę dni. Wiem, że flame'a zrobiłeś ironicznie, jednak nawet w żartach stwierdzenie "skoro brak na lina programow do odpalenia to przynajmniej system ma fajne latajace upiekszacze hahaha :P" jest niesmaczne. Bo uwierz mi - GNU/Linux używam prawie do wszystkiego i wychodzi mi to na dobre, wyjątkiem jest właśnie grafika (a konkretnie Photoshop) i ewentualnie recenzje gier.

Nie chce mi się po raz setny wymieniać praktycznych zastosować XGL'a, więc tylko zaprezentuję 2 moje screeny dające do myślenia:

http://******.jpg
http://img255.imageshack.us/my.php?image=122614155ji.jpg

(Próbuj w Windows odpalić coś na full screenie, jednocześnie przeglądać strony internetowe, rozmawiać poprzez komunikator, słuchać muzyki i mieć jeszcze do tego widok na 'czyste biurko' a przełączać się pomiędzy nimi w przeciągu setnych sekundy i to w miłym dla oka otoczeniu. Powodzenia)

Bzz bzz



------------------
pierwsze zdjęcie usunięte za treści

Megaemce

Avatar
super_tux (niezalogowany) | 27.03.2007 4:10#82

sCooBy^ "Fajny dodatek - bardzo pożyteczny :)"
Nie sądzisz że tu Windows narusza własność intelektualna Open Source ?

Avatar
Marcin S. (niezalogowany) | 27.03.2007 7:43#83

@sCooBy^
"Fajny dodatek - bardzo pożyteczny :)"
A powiedz mi co mówiłeś o berylu?? czyżby nagle ci się te dodatki linuxa spodobały? Twoje zdanie zmiania się co 5 minut, jak jest coś na linuxa to mówisz że **** a jak zrobią to na windowsa to nagle ci się podoba... zdecyduj się...

Avatar
bzz (niezalogowany) | 27.03.2007 10:05#84

porownanie tego do beryla to mocna przesada

Avatar
eTer (niezalogowany) | 27.03.2007 10:40#85

POPRAWKA! zmieniam zdanie!! ten program jest wypasny :D zwlaszcza jak idzie Prezes - PYK - zmiana pulpitu z gry na prace :D hahah :D

Avatar
matiit (niezalogowany) | 27.03.2007 10:45#86

właśnie jestem na XPku
No i mysle zobacze bedzie kostka jak na LIN
włączam i mało co z krzesła nie spadłem :D

Avatar
eth0 (niezalogowany) | 27.03.2007 10:45#87

@Nezumi
A ja sie zwyczajnie nie mogłem powstrzymać,aby nie powrównać tego do "młotka" w sensie troche innym niż Ty :P A odpalić co mam,bez obawy.Gimp (jak sie smiejesz ,że to zabawka dla amatorów jestem skłonny porównać moje i Twoje prace :) ),xara extreme,inkscape ,WwikiWeb,troche open office,skribus,póki co tyle mi wystarczy.

Avatar
sCooBy^ (niezalogowany) | 27.03.2007 10:59#88

@super_tux
[Nie sądzisz że tu Windows narusza własność intelektualna Open Source ?]

Nie. Bo niby co Windows i Microsoft ma z tym wspólnego ??

Avatar
Eldanir (niezalogowany) | 27.03.2007 11:31#89

@Scooby
Co ma Microsft z tym wspólnego? Jak jakiś program jest podobny do windowsowego, to "Linux narusza własnośc intelektualną Microsyf", a jak jest odwrotnie, to już nie? Kali komuś wziąść krowę zabrać - dobrze, ktoś Kalemu - źle

Avatar
mariusz (niezalogowany) | 27.03.2007 12:47#90

@Nezumi
[(...) Berylki (...) to jest dobre dla dzieci ale do pracy ni cholery nieprzydatne]

bredzisz...
ale nie chce mi się pisać po raz n-ty, że beryl to nietylko filmiki na youtube

albo nie czytałeś wypowiedzi osób (w tym moich), które realnie wykorzystują beryla do pracy z komputerem albo:
"Jak wiele tu piszacych osob zdradzasz niepokojace oznaki czytania bez zrozumienia tekstu..."

z ciekawości odpaliłem xpeka by zobaczyć jak sprawdzi się ten wynalazek (porównywany przez wielu do beryla) w środowisku windowsowym i muszę powiedzieć, że to jest naprawdę marna namiastka tylko jednego pluginu do beryla (namiasta to chyba i tak za wiele powiedziane)

jak ktoś ma zamiar wypowiadać się o berylu po testowaniu tego czegoś to naprawdę będzie to nie na miejscu...
niemniej jednak życzę powodzenia projektowi

Avatar
super_tux (niezalogowany) | 27.03.2007 14:15#91

@Scooby już dostałes odpowiedz
"Kali komuś wziąść krowę zabrać - dobrze, ktoś Kalemu - źle"

Avatar
Dano$ (niezalogowany) | 27.03.2007 17:30#92

@Eldanir

Tylko w tym problem, że tego programu nie napisał Microsoft.

Avatar
XH2OnL (niezalogowany) | 27.03.2007 18:21#93

Beryl 100x lepszy ale idea warta pochwalenia. :/ Źle działa to ino podróbka powiem...

Avatar
Marcin S. (niezalogowany) | 27.03.2007 18:46#94

http://www.youtube.com/watch?v=-PgHSYLqyJQ

jakby ktoś nie wiedział jak ściągnąć i zainstalować... jeżeli tylko o yodm potrafi to strasznie mało...

Avatar
klm (niezalogowany) | 27.03.2007 19:01#95

Społeczność Open Source,Novell powinni pozwać tą firmę do sądu za naruszanie własności intelektualnej linuksa.Jeśli ta firma chce tworzyć pulpit 3d na Windowsie to proszę bardzo niech wymyśli coś nowego oryginalnego opartego na własnym pomyśle,a nie bezczelnie zżyna z Linuksa!!!

Avatar
Dano$ (niezalogowany) | 27.03.2007 19:21#96

@klm

Jaką firmę, co ty bredzisz? Nie wydaje mi się żeby za tym stała jakakolwiek firma.

"Jeśli ta firma chce tworzyć pulpit 3d na Windowsie to proszę bardzo niech wymyśli coś nowego oryginalnego opartego na własnym pomyśle,a nie bezczelnie zżyna z Linuksa!!!"

Tiaa, a Linux to wszystko wymyślił sam i w ogóle jest to najoryginalniejszy system na Ziemi. Tak, tak, żyj dalej w świecie mitów i bajek... ;)

Avatar
miszcz (niezalogowany) | 27.03.2007 19:22#97

@nezumi
Akurat "okienka" to wynalazek Xerox'a - a nie MS który go sobie "zapożyczył", podobnie jak wielu innych producentów OS'ów..

Avatar
EntereX (niezalogowany) | 27.03.2007 20:32#98

@klm

Idąc twoim rozumowaniem to firma Apple powinna pozwać do sądu całą społeczność Open Source oraz twórców Beryl'a i Compitz'a gdyż systemy rodziny Mac OSX posiadały pulpit 3D o wiele wcześniej przed powstaniem Beryl'a czy Compitz'a.

Ludzie pomyślcie zanim coś napiszecie.

Avatar
super_tux (niezalogowany) | 27.03.2007 23:53#99

@EntereX a idąc twoim to Bill nie miał by teraz myszki przy komputerze :)

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 28.03.2007 1:39#100

@Gunther - no osobiscie wlasnie nie gubie sie w okienkach i stad nie wiem po co mi wiecej pulpitow. Jesli ci to pomaga to spoko - pozdrawiam.

@Obi-San - Dokladnie zwykle tak mam - odpalony Zbrush (a on taki dziwny ze sie w full screenie odpala akurat), poza tym z winampa saczy sie delikatnie jakis Rollins Band :D, otwarta dokumentacja czegos co robie akurat i przez msna gadam z kumplem albo klientem a czasem jeszcze jakas stronka poza tym wszystkim. I wiesz co? Nie gubie sie - wystarczy mi kombinacja alt+tab o_O Ale spoko - rozumiem ze moze sie to komus przydac z tym ze DLA SIEBIE wciaz nie widze zastosowania.

@eth0 - jak chcesz na serio to podrzuc cos i ja podrzuce - porownamy ;) Generalnie jednak chodzi mi o takie szczegoly GIMPa jak brak wsparcia dla CMYKa co wyklucza go z profesjonalnych zastosowan (wymogi drukarni). Nie mam pojeciaWiem ze jest plugin do niego ale niestety on symuluje CMYKa a nie faktycznie na niego konwertuje (pominawszy fakt ze jak 80% wszystkiego na linuksa jest niedokonczony...). Z tego co slyszalem sprawa rozbija sie o kase - uzycie CMYKa wymaga oplaty licencyjnej a GIMP jest darmowy wiec... Autorzy musieliby wywalic sporo kaski. Poza tym uzycie tabletu w GIMPie jest daleeeeeeeeeeko w tyle za wsparciem jakie oferuje Photoshop (i corelowy Painter). A bez tabletu to mozna co najwyzej stronki strugac bo to akurat na myszy wygodniejsze...

Avatar
zeber (niezalogowany) | 28.03.2007 2:57#101

To nie jest żadna kopia Beryla bądź też Compiz`a. To są dwie oddzielne zabawki. Na tych menadżerach okien można wszystko dowolnie zrobić. A to... zauważcie jak to działa dokładnie... kiedy chcecie to odpalić program tworzy trój wymiarowy obraz i ustawia się na pełny ekran... nie można wtedy nic zrobić, nie działają żadne animacje, filmy ani nic podobnego... zwykły kompletnie nieprzydatny bajer. Z linuksowymi "pierwowzorami" jest inaczej podczas przewijania można normalnie pracować oglądać film, pracować na OO. A ten Yod to jedynie strata czasu...

Avatar
Kakita_Shin (niezalogowany) | 28.03.2007 3:20#102

Używałem u siebie i Linuxa ( Madriva oraz Ubuntu) i Windowsa i nie mam za złewkopiowania cudzych roziązań - jeśli są dobre to czemu nie.

Siedzena winXP bo jestem zapalonym graczem, a na XP brakowało mi tu Compiza.
Mam nadzieję że program rozwinie się dalej i będzie tak funkcjonalny jak Compiz (Beryla do tej pory nie żywałem więc siewypowiadać nie będę)

@Nezumi - Podoba mi się jak system dobrze wygląda - czy oznacza to że jestem dzieckiem? Należy pamiętać ze estetyka też ma swoje znaczenie... Przynajmniej dla niektórych.

Avatar
ssa (niezalogowany) | 28.03.2007 13:44#103

Nie porównując do wersji linuksowej, sprawdza się w "praniu" znakomicie. Właściwie jak zacząłem z tego korzystać to od razu przypadło mi do gustu. !
Procesor mam ponad 2Ghz ramu 512, i nie ma problemu z działaniem. Zastanawiam sie tylko jak będzie to chodziło na wolniejszym kompie.
Zabiera ok 17-23Mb pamięci

Avatar
EntereX (niezalogowany) | 28.03.2007 17:37#104

@super_tux

A co mnie Bill obchodzi. Mysz komputerową wynalazł Douglas Engelbart. A firma Apple pierwszy raz wykorzystała ją w swoim komputerze Lisa.

Avatar
sp3cu (niezalogowany) | 28.03.2007 17:59#105

Z ciekawości zainstalowałem... musze przyznać że to jedno wielki g****. Z reguły staram się nie mówić negatywów, ale przy tym produkcie nie darady. Niby beryl/compiz są szajsem (dla niektórych) i obciążają kompa ale ten Yod'm to naprawde mocny szajs który nic nie ma a w dodatku się bardzo zacina - przynajmniej na moim sprzęcie, gdzie beryl chodzi jak miodzio :)

Muszą nad nim spoooooooro popracować.

Avatar
kubaw (niezalogowany) | 28.03.2007 19:34#106

"Niby beryl/compiz są szajsem (dla niektórych)"
To niech nie instalują. Nie rozumiem ludzi którzy krzyczą na beryla/compiza bo wogóle istnieje. Nikt nie wciska a poza tym bajery można powyłączać i będzie git. Nie będzie gumowych okien ale pulpit będzie wykorzystywał kartę graficzną-będzie chodziło lepiej i ta nie będzie się marnować.
Wypróbowałem toto, podróba jakaś. Imitacja efektów berylowych/compizowych.

Avatar
sp3cu (niezalogowany) | 28.03.2007 20:42#107

kubaw | IPHASH : JS-8T-28-GW | 28.03.2007, 19:34
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.3) Gecko/20070309 Firefox/2.0.0.3
"Niby beryl/compiz są szajsem (dla niektórych)"
To niech nie instalują. Nie rozumiem ludzi którzy krzyczą na beryla/compiza bo wogóle istnieje.

Też nie rozumiem tych ludzi ;-)

Słowo któro powiedziałem na YoD'ma było celowe i przemyślane. Inaczej człowiek odbiera rzeczy jak się przerzuca z lepszego na gorsze, dlatego końcówkę podsumowałem:
"Muszą nad nim spoooooooro popracować."

Pozdro

Avatar
kubaw (niezalogowany) | 28.03.2007 23:10#108

Nie nie, sp3cu. Ja nie ciebie się czepiam, tylko widziałem "tam wyżej" jakiegoś marudera co narzekał na wynalazki pokroju aero/beryl/compiz "bo mu to nie potrzebne". Jakby miał trochę większe pojęcie to by wiedział że bajery można powyłączać a taki beryl to nie jest tylko od nich, on także polepsza funkcjonalność. Co do YoDa to i mi on się nie podoba. Głupia kostka w dużo gorszym wydaniu niż ta berylowa, nie wiadomo po co to, spowalnia komputer i w ogóle niepotrzebne.

Pozdrawiam
Ps. pisałem "beryl" bo to mam na swoim ubuntu ale wszystko odnosi się oczywiście także do compiza :)

Avatar
Crop (niezalogowany) | 29.03.2007 0:04#109

nie no ja czytając wasze (przynajmniej części) posty.
Jeśli coś ma otwarte źródła (tak jak linux i projekty openSour) to każdy ma prawo do modyfikowania programu w odpowiadający mu sposób! nawet jeśli się to wiąże z zmianą OS matki.
A ide o zakład że zdrowo ktoś by się musiał namęczyć żeby napisać taki program (nawet przerobienie beryla na takie coś dużo czasu zajmuje).

Avatar
sp3cu (niezalogowany) | 29.03.2007 8:43#110

kubaw, też uzywam beryla i wyłączam go tylko wtedy, jak chce pograc w cs'a ;-)

Avatar
katsumoto (niezalogowany) | 29.03.2007 21:54#111

Zainstalowałem synowi tego yoda. Ma ubaw jak przy jakieś grze:) Pewnie mu się za jakiś czas znudzi. Moim zdaniem zbytek, ale fajnie poprawia na jakiś czas samopoczucie:))) pozdrówki dla użytkowników Pingwina i M$

Avatar
mistrz (niezalogowany) | 24.04.2007 19:33#112

1. po pierwsze, co to za lamanie praw, skoro to zupelnie co innego niz beryl?

2. to nie pierwszy takie menadzer, istnieja juz takie dla windowsow od kilku lat

3. windows nie lamie praw, jak ktos tutaj napisal, bo windows nie jest czlowiekiem ;) Windows to produkt Microsoftu, ale i tak Microsoft tez nie lamie praw, bo nie on stworzyl ten program

4. Microsoft pracuje nad swoim interfejsem 3D, pewnie poznamy go za pare lat :)

Korzystam z Windowsa, ale ostatnio zaczynam sie zastanawiac nad zainstalowaniem Ubuntu - i stad moje pytanie - czy mozna go zainstalowac PO Windowsie XP tak zeby oba systemy dzialaly sprawnie ?

Avatar
balduran (niezalogowany) | 24.04.2007 20:37#113

można, jak najbardziej

Avatar
bolo (niezalogowany) | 11.05.2007 23:30#114

a mnie beryl smiga az milo na grafice za 150 zeta (nvidia oczywiscie bo wspiera xgl-a)

Avatar
luki1528 (niezalogowany) | 02.06.2007 22:43#115

Nie to co Beryl ale na windowsa wystarczy

Avatar
Zgrzyt (niezalogowany) | 21.08.2007 21:05#116

linux do gier jest ***** do programów i reszty oweszem ale trzeba sie bawić, w windowsie 40 min i juz mam wsio, więc kłóćcie sie dalej co lepsze wnda czy lin, nike czy addidas, białe czy czarne, łatwe czy trudne, każdy woli co innego, osbiście mam 4 x 2,4 ge8500gt i nie widze nic :]

Avatar
zachar (niezalogowany) | 24.09.2007 19:05#117

Prosta opinia mialem windowsa mam linuxa i przynim zostane . warto było się tego wszystkiego uczyć :)

Avatar
ExtoR3 (niezalogowany) | 09.10.2007 12:08#118

Do pracy linux(z Berylem), do zabawy Win - a ten pulpicik uruchomiłem i może być - nie dorównuje tym z Linux'a ale za "free" nie ma co wymagać...

Avatar
polo (niezalogowany) | 09.10.2007 12:20#119

'najlepsze' jest to, że gdyby MS wypuścił coś takiego a potem powstałoby to jako Open Source to M$ piekliłby się o naruszanie patentów czy tam czego jeszcze, a w drugą stronę jest to tylko korzysstanie ze sprawdzonych rozwiązan. Wiem, że nie M$ wydaje ten program, ale jednak powinien on zostać darmowy..

Avatar
tomek (niezalogowany) | 17.10.2007 0:41#120

mam problem z dzwiekiem w komputerze bo mam podpiente glosniki ale nie ma jakiegos jednego programu i niewiem jak to zrobic zrup to ty oki pa prosze cie

Avatar
koziol (niezalogowany) | 18.11.2007 18:19#121

e, tam, przesadzacie! to jest super! Jak w PC formacie 9/07 przeczytałem o berylu w linuxie, to od razu chcialem pobrac ubuntu, a mam Windows'a Vistę (ja się wchwalę) i ten w/w program jest extra, a o nim dowiedzialem się z pc formatu 11/07!

Avatar
DJ duduś (niezalogowany) | 23.12.2008 23:31#122

ten program jest git

Avatar
michal (niezalogowany) | 03.07.2009 9:46#123

W yod'm na roznych pilpitach trzymam rozne pliki, foldery i skroty. Zdarza sie czasami, ze nastepuje jakies "tapniecie" i wszystkie ikony wyswietlaja mi sie na pulpicie glownym. Problemem jest pozniejsze sprzatanie pulpitow; opcja wytnij na 1 pulpicie i wklej na 2 nie dziala za dobrze, bo mam wtedy te same pliki na 1 i 2 pulpicie, przy czym usuniecie z 1 pulpitu powoduje automatyczne usuniecie z 2. Mozna "posprzatac" skutecznie tylko w jeden sposob: wyrzucic z pulpitu 1 wszystko do kosza, otworzyc kosz na pulpicie np 2 i przeciagnac z kosza na pulpit. Oczywiscie przoblemem sa duze katalogi na pulpicie (np zawierajace 5 filmow) i one powaznie smieca. Ma ktos jeszcze takie problemy?

Ogolnie; program wygodny, tylko do dopracowania. Powstal juz jego nastepca i nawet byl (jest?) do sciagniecia w dobrych programach. Ma 6 pulpitow, a nie 4 i dziala szybciej, ale jakos nie przypadl mi do gustu, a teraz, po kilku awariach Yod'm nie moge go odszukac.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Recenzja nowego iPada

Rewolucja czy stagnacja?
Huawei E583C

Test przenośnego routera 3G
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av