r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

ZAiKS ma konkurencję. Netia oferuje tanią muzykę dla firm

Strona główna AktualnościINTERNET

Netia ma pomysł, jak obniżyć koszty odtwarzania muzyki w firmach i lokalach usługowych. Kiedy ZAiKS podliczy opłaty za wszystkie utwory odtwarzane choćby w salonie fryzjerskim, przedsiębiorcy muszą wyłożyć czasami nawet tysiąc złotych. Rozwiązanie Netii ma być tańsze, ale niekoniecznie będzie wygodniejsze niż włączenie radia.

Dla przedsiębiorców, których przychody nie zależą od tego, czy w ich lokalach puszczana jest odpowiednia muzyka, opłaty licencyjne generują tylko zbędne koszty. Stawki są zróżnicowane, zależą m.in. od typu przedsiębiorstwa, wielkości miasta, w którym się znajduje i wielkości lokalu. Dla przykładu, opłata za odtwarzanie muzyki podczas meczu na stadionie mieszczącym 10 tys. osób wynosi 444,97 zł. Właściciel sklepu o powierzchni 10 tys. mkw. zapłaci 681,08 zł. Właściciel restauracji w Warszawie, która może pomieścić jednocześnie 100 osób, zapłaci 352,80 zł miesięcznie samemu ZAiKS-owi. W Polsce działa 15 organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi, w tym cztery związane z zarządzaniem prawami związanymi z wykorzystywaniem muzyki, więc łączne koszty są jeszcze wyższe.

Niektórzy walczą, ale wielu rezygnuje z muzyki w ogóle. Do nich właśnie kierowana jest nowa usługa Netii – Muzyka dla Firm. Telekom oferuje swoim abonentom możliwość odtwarzania muzyki za 79,90 zł miesięcznie, a także oszczędności, spokój i czyste sumienie.

r   e   k   l   a   m   a

Technicznie rzecz ujmując Netia wprowadza na rynek własne radio internetowe, w którym na 10 listach odtwarzania zebrane zostało po 250 utworów z różnych gatunków, które można odtwarzać publicznie bez płacenia tantiem (royalty free). Ich zawartość będzie zmieniana co kwartał. Opłata obejmuje także przystawkę multimedialną z aplikacją do odtwarzania list, którą można wykupić za 1 zł, a także przeniesienie pełnej odpowiedzialności za zawartość list odtwarzania na Netię. Operator zapewnia, że zagwarantuje spokój przedsiębiorcom i w razie potrzeby zajmie się kontrolerami z ZAiKS-u.

Usługa Netii wychodzi naprzeciw przedsiębiorcom, dla których koszty odtwarzania muzyki na tradycyjnych warunkach są zbyt wysokie. Oferta kierowana jest w szczególności do małych lokali gastronomicznych i zakładów usługowych, których w Polsce powstaje rocznie kilkadziesiąt tysięcy. ZAiKS twierdzi, że prowadzi przed sądami około 2 tysięcy spraw przeciwko firmom, które nie płacą tantiem za odtwarzane utwory.

Baza potencjalnych klientów jest bardzo duża, ale nie ma gwarancji, że zdecydują się na dodatkowo płatną usługę od swojego operatora. Netia liczy na to, że spełni potrzeby klientów. Należy jednak pamiętać, że dzięki Internetowi przedsiębiorcy mają stały dostęp do niemal nieograniczonych zasobów muzycznych, w tym także dostępnych na wolnych licencjach. Trzeba tylko wiedzieć gdzie szukać, a podczas kontroli udowodnić, że nikt nie jest wielbłądem.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.