r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Zakupy grupowe: popularne są wycieczki, serwisy stawiają na spersonalizowane oferty

Strona główna AktualnościBIZNES

Serwisy oferujące zakupy grupowe stawiają na różnorodność usług i produktów. Dostępne są wycieczki, a także możemy znaleźć produkty markowe, jak zegarki Gino Rossi czy biżuterię z kryształkami Svarowskiego. Oferty dostosowywane są do konkretnego regionu, miasta, a nawet do wymagań danego klienta.

Zakupy grupowe cieszą się sporą popularnością, dostępnych jest coraz więcej usług i produktów, a liczba serwisów oferujących tę formę zakupów ciągle się powiększa. W ofercie jednego z największych portali oferujących zakupy grupowe – grupeo.pl znajdziemy propozycje mniejszych lub większych wycieczek. Oprócz atrakcyjnych cen, dostępne są też ciekawe pakiety proponowanych usług. Jeśli chodzi o wyjazdy do spa, to nadal dużym zainteresowaniem cieszą się oferty z weekendowymi wycieczkami do polskich uzdrowisk w Zakopanym, Karpaczu czy Bukowinie Tatrzańskiej. Za 3-dniowy pobyt dla 2 osób w czterogwiazdkowym kurorcie, położonym w Wielkiej Łomnicy, zapłacimy 299 zł, a dziecko w wieku do 6 lat możemy zabrać ze sobą bez żadnych dodatkowych opłat.

W serwisach prowadzących sprzedaż grupową ostatnio zauważalne jest stawianie na lokalnego odbiorcę. Wybrane oferty przeznaczone są dla danego regionu lub nawet dla jednego miasta. Dla Warszawy sam Grupon proponuje ich prawie 900 każdego dnia. Aniela Hejnowska, Dyrektor Zarządzająca Grupon Polska informuje, że w stolicy dziennie udostępnianych jest ponad 830 ofert, ale zaznacza, że część z nich dotyczy całej Polski, np. bilety na duże koncerty w Trójmieście. Dodaje też, że chociaż są serwisem e-commerce, to ich także dotyczy sezonowość sprzedaży niektórych produktów i usług.

r   e   k   l   a   m   a

Firmy oferujące zakupy grupowe zaczęły celować w klienta, nie tylko biorąc pod uwagę jego miejsce zamieszkania. Sprawdzany jest cały profil kupującego. Jeden z bardziej zaawansowanych procesów inwigilacji wzorców zachowań przeprowadza Grupon z wykorzystaniem swojego newslettera Smart Deals. Aniela Hejnowska wyjaśnia, że newsletter określa użytkowników pod względem demografii i struktury, dodatkowo uczy się wychwytywać wzorce zachowań konsumenckich. Poprzez analizę danych nadaje on priorytet określonym ofertom tak, aby jak najbardziej odpowiadały zainteresowaniom subskrybentów. Przykładowo mężczyzna zainteresowany specjalistycznym sprzętem sportowym nie zobaczy oferty na kosmetyki, jako pierwszej pozycji w newsletterze.

Mimo iż zakupy grupowe cieszą się sporą popularnością, to jeden z największym serwisów, który do pewnego czasu oferował tylko taką formę zakupów, zaczyna obierać nową ścieżkę w usługach w swoje branży. Cały potencjał nie stawiany jest już na oferty ściśle związane z zakupami grupowymi. Większość obecnych propozycji, to dobrane pod konkretnego klienta produkty i usługi, które są możliwe do zrealizowania niezależnie od ilości sprzedanych kuponów.

Na dzień dzisiejszy ciężko jest powiedzieć co czeka zakupy grupowe oraz serwisy z nimi związane. Z pewnością w przyszłości zobaczymy jeszcze więcej usług i produktów. Oferty będą jeszcze lepiej dostosowane do konkretnego regionu czy klienta. Nie wiadomo czy większość serwisów będzie posiadało ofertę dla mas, czy może skoncentruje się na danej specjalizacji i dzięki temu utrzyma się w branży.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.