Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Windows 8.1 - krok w dobrą stronę

Powiem szczerze: burza, jaka narasta wokoło przycisku start, reklam w aplikacjach ModernUI i znowu brakującego starego menu start wygląda bardzo zabawnie. Jako użytkownik, który od razu po udostępnieniu obrazów *.ISO od razu pobrał i wziął się do testów widzę to tak: nikt nie widział, nikt nie słyszał, wszyscy buczą. Co mam na myśli?

Użytkownicy dobitnie i po raz kolejny pokazują, że wiedzę o Windows czerpią z Internetu, a nie z tego że faktycznie używali. Niektórzy nawet twierdzą, że dodany z powrotem przycisk start obraża ich inteligencję. Hmm... Brzmi znajomo;) Homo Gimbusus? Nie, nie będę po nich jeździł. To znerwicowani ludzie, którzy grają w gry dotąd, aż je przejdą. A co, jeśli gry się nie da przejść, a w dodatku żeby ją uruchomić trzeba zobaczyć jakieś kafelki i zrobić 1 klik myszką więcej niż zawsze?;) Zaskakującym faktem jest to, że tym samym ludziom jakoś nie przeszkadza machanie myszką w CS'ie na Steamie po 15 godzin dziennie.

Nie lubię dobijać leżącego, po prostu wkurza mnie, kiedy śledząc komentarze i chcąc dowiedzieć się czegoś nowego widzę wciąż... Dość.

Według mnie Windows 8.1 stał się wygodny mimo dwóch, poprzednio zupełnie odmiennych interfejsów. Już nie przeszkadza mi, kiedy przechodzę z ładnego pulpitu do mono kolorowego menu start, gdzie ikony jednak rzeczywiście były za duże jak na centrum powiadomień, bo właściwie taką rolę najlepiej spełniało. Dzięki prostej sztuczce Microsoft wtopił nowy interfejs w stary poprzez użycie tego samego tła. Trzeba przyznać, że ból jest znacznie mniejszy, a efekt ładny.

Microsoft także zrobił krok w stronę malkontentów i pozwolił uruchamiać menu start bezpośrednio do listy aplikacji

Jest też uruchamianie systemu bezpośrednio do pulpitu, możliwość wyłączenia aktywnych rogów, oraz... wyłączanie systemu już niekoniecznie z poziomu "ustawień"!
Wystarczy kliknąć prawym przyciskiem myszy w przycisk start.

Wracając do menu start: Z tego co widzieliście pojawiły się dwa nowe rozmiary ikon: bardzo duże i bardzo małe. Pozwala to na personalizację, czego w sumie nie było w starym menu start. Można dostosować je właściwie jak chcemy. Miedzy skrótami do programów możemy dodawać kafelki z aplikacjami, które na bieżąco pokazują jakieś powiadomienia czy informacje i mamy coś ładnego a jednocześnie pożytecznego. Możemy działać na wielu elementach na raz. Przypinać, odpinać, grupować, zmniejszać, zwiększać, przenosić... Może to dla kogoś jakaś dziecinada, ale stare menu nie było tak praktyczne. Żeby można było coś znaleźć, trzeba było rozwijać gałęzie folderów, każdy z osobna, za każdym razem. Tutaj tylko przewijamy listę, znajdujemy to co nas interesuje i już. Niektórzy płakali, że nie ma ikony "komputer" na pulpicie. I tutaj fakt, nawet jej nie szukajcie. Bo to teraz nazywa się "This PC":D

Teraz wygląda to tak

Naprawdę nie wiem jak niektórzy się w tym wszystkim połapią.

Zapomniałbym o najważniejszym, reklama w Windows 8.1!:D

Spotykam takie coś tylko w aplikacjach interfejsu Modern. Zważając na użyteczność tych aplikacji ( raczej konsumpcja treści oraz rozrywka ) zbliżoną do androida jakoś taka reklama mi nie przeszkadza. Tym bardziej, że to nie jest coś co wyskakuje na środku ekranu tylko w wyznaczonym miejscu.

To tylko namiastka tego, co znajdziecie w nowym systemie. Zmian nie ma dużo, bo to może rzeczywiście jednak więcej niż service pack (nowy kernel w wersji 6.3, nowy DirectX i coś chyba jeszcze) ale to tylko aktualizacja. Nie narzekajcie, że tego się nie da używać, ja na przykład nie jestem jakimś wybitnym power-userem a i tak po dziesięciu minutach zabawy zacząłem sobie z tym bardzo dobrze radzić. 

windows

Komentarze

0 nowych
juh   5 #1 06.07.2013 12:32

Da się wyłączyć ten nowy Menu Start? Bo jest on dla mnie teraz jeszcze gorszy, niżeli jego poprzedni brak.

patryk9200   8 #2 06.07.2013 12:41

Zgadzam się z wpisem- wprowadzili wiele drobnych poprawek ale wpływają one znacząco na komfort pracy.

patryk9200   8 #3 06.07.2013 12:46

@juh tzn.? w poprzednim też było to menu...

  #4 06.07.2013 12:49

@juh - to "menu start" jest dostępne pod kliknięciem PPM na przycisk start lub Win+X. Przy normalnym kliknięciu na przycisk pojawiają się zwykłe kafelki

@charper
"Zapomniałbym o najważniejszym, reklama w Windows 8.1!:D"
Jak dobrze pamiętam reklamy w domyślnej aplikacji pogodowej były jeszcze przed pojawieniem się 8.1, pamiętam je z wersji RTM którą testowałem w listopadzie

@patryk9200 - pewnie że było, tylko teraz dodano opcje wylogowanie, zamknięcia i ponownego uruchomienia systemu

ziemowy   7 #5 06.07.2013 13:00

Zmiany idą w dobrym kierunku ale MS się gubi przy wprowadzaniu zmian. Zamiast stosować ideę małych kroków, co kilka wydań serwuje nam rewolucje.

  #6 06.07.2013 13:07

Szkoda, że niektórzy widzą Windows 8 jedynie do perspektywy kafelek, a za nimi już nic więcej. 8.1 to nadal kafelki, więc pewnie wielu nie przekona. Ja się ciesze, bo zapowiada się na to, że zrezygnuję z StartIsBack.

dragonn   11 #7 06.07.2013 13:30

@patryk9200 chodzi pewnie o ikonkę na pasku dolnym przenoszącą do ekranu metro.

charper   8 #8 06.07.2013 13:33

@juh to sobie zrób takie samo jak było w Windows 8. Wszystko da się skonfigurować.

  #9 06.07.2013 13:41

@charper, masz W8.1Prev jako upgrade czy na osobnej partycji?

ja mam na osobnej partycji i uruchamiam jako zwykły użytkownik, konto lokalne.
Mama do Ciebie pytania, jeśli pozwolisz.

1. jak Ci się udało zamontować tło (samochód) pod kafelkami?
2. (zwykły użytkownik) jak zmienić kolor tła pod kafelkami? (mam ohydny fiolet)

chrome_9   5 #10 06.07.2013 13:42

Jako fan ekosystemów jestem zadowolony z W81. Podoba mi się integracja ze SkyDrive itp. Ale potrzeba jeszcze minimum 2 lat zanim powstanie odpowiednia baza aplikacji oraz niezależni programiści nauczą się projektować ładne aplikacje. Wystarczy zobaczyć jak wyglądają aplikacje pisane przez firmy z doświadczeniem np. AppFlow od Distinction twórcy CoctailFlow:

http://apps.microsoft.com/windows/pl-pl/app/appflow-app-discovery/0f886f48-abe9-...

I porównać to z 99% aplikacji pisanymi przez innych deweloperów którzy uczą się dopiero obsługi Expression Blend oraz możliwości Metro. AppFlow to prosta aplikacja ułatwiająca wyszukanie ciekawych aplikacji. Nic co byłoby szczególnie nowatorskie. Ale deweloper zadbał o to by aplikacja była ładna. Głównie chodzi mi o animacje bo zdjęcia nie oddają idei działania

PS: Można powiedzieć że aplikacja AppFlow to taki odpowiednik serwisu Dobre Programy. Tyle że zamiast skupiać się na aplikacjach Win32 obsługuje aplikacje WinRT

Autor edytował komentarz.
lucas__   13 #11 06.07.2013 13:56

Reklamy w Windows to poważne zagrożenie dla prywatności. Skoro konto lokalne jest domyślnie zintegrowane z webowym to wszystkie zapytania w systemie są w jakiś sposób rejestrowane, tak aby reklamy były spersonalizowane. W końcu na tym zależy reklamodawcom. Druga kwestia to dlaczego użytkownik ma mieć serwowane reklamy skoro juz za system raz zapłacił. Skoro MS chce serwować reklamy to Windows powinien być darmowy, tak jak Android.

Humanoid   5 #12 06.07.2013 14:00

@charper
Cieszą mnie dwie rzeczy: te fajne menu oraz uruchamianie bezpośrednio do pulpitu. Mam nadzieję, że to co piszesz, jest prawdą i zostanie - że tak napiszę - "do końca".

charper   8 #13 06.07.2013 14:03

Oczywiście, że tak zostanie.

charper   8 #14 06.07.2013 14:10

@Lucas_ no i Windows 8.1 będzie bezpłatną aktualizacją, a nie service packiem tak jak niektórzy uważają. Jeśli przyszłość będzie dokładnie taka, na jaką teraz się nam zarysowuje to przyjdzie nam płacić za kolejną wersję Windows z dużymi zmianami, np. Windows 9 a kolejne "podwersje" Windows 8 (np. 8.1, 8.2) wychodzi na to, że będą bezpłatne.

juv   7 #15 06.07.2013 14:30

@charper Ale wcześniej musiał zapłacić za Windows 8 a po zaktualizowaniu tej 8mki będzie miał reklamy.

charper   8 #16 06.07.2013 14:38

@juv a teraz za darmo dostanie nowe jądro, nowego DirectX'a, co kiedyś dostawało się po zakupie kolejnego systemu. Reklam raczej nie zobaczy, jeśli nie będzie chciał używać MetroUI. Przecież są desktopowe wersje aplikacji o dużo większej wartości użytkowej. Właściwie to tych aplikacji na Windowsa znajdzie się do wyboru, do koloru.

fufus   9 #17 06.07.2013 14:48

Nie zmienia to faktu że Win8 w trybie klasycznym jest po prostu koszmarny w wyglądzie... to już XP był ładniejszy. Tak trudno oddać stare aero? ;(

sgj   11 #18 06.07.2013 14:57

@charper
" a teraz za darmo dostanie nowe jądro, nowego DirectX'a, co kiedyś dostawało się po zakupie kolejnego systemu."

W czasach przed Vistowych to nowego DirectX się dostawało z każdą jego wersją niezaleznie od systemu.

Over   9 #19 06.07.2013 15:07

Jeden krok w dobra stronę to nie wszystko, aby rynek zaczął lepiej myśleć w temacie W8.
Po mojemu jak M$ wypuści windows'a 9 i zrezygnuje z tego głupiego kafelkowego UI to ludzie zobaczą że M$ słucha głosu ludu ;)

charper   8 #20 06.07.2013 15:53

A nie lepiej zainstalować DWMHook i Start8 i nie jęczeć?;)

Kornik666   2 #21 06.07.2013 16:07

Oczywiście są różne osoby i upodobania...ale reklamy w płatnym systemie? O nie to już za dużo. Tyle szumów o reklamy w GG które jest darmowe a MS już w płatnym produkcie wpycha śmieci szpiegujące i to ma być OK?

p.dulska   4 #22 06.07.2013 16:42

Co wy z tymi reklamami ,były są i będą w takiej czy innej formie. Mała rada przestańcie używać może MS się zlituje.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #23 06.07.2013 17:40

Windows 8.1 to naprawdę krok do przodu. Aktualizacja ta wprowadza sporo zmian i nie tylko zmiany wizualne, ale też sporo uprawnień w samym systemie. Tak samo Windows 8 to nie tylko dodanie kafelków ;) Zgadzam się na reklamy w aplikacjach Modern UI, ale pod jednym warunkiem, Windows musi kosztować max. 50 zł, albo powinien być za darmo ;)

charper   8 #24 06.07.2013 17:55

@Kornik666 to nie używaj modern UI:d

chrome_9   5 #25 06.07.2013 18:46

Over
"Po mojemu jak M$ wypuści windows'a 9 i zrezygnuje z tego głupiego kafelkowego UI to ludzie zobaczą że M$ słucha głosu ludu"


"Gdybym na początku swojej kariery jako przedsiębiorcy zapytał się klientów, czego chcą, wszyscy byliby zgodni: chcemy szybszych koni. Więc ich nie pytałem: - Henry Ford


Microsoft nie zrezygnuje z metro. To jest przyszłość systemu Windows. Zrezygnują z klasycznego pulpitu bo w ciągu kilku lat stanie się on niepotrzebny. Aplikacje metro są ładniejsze niż aplikacje Win32. Są ładniejsze niż strony WWW które są ograniczone poprzez wolno rozwijający się HTML.

Jeżeli masz dostęp do Windows 8 to zainstaluj sobie aplikację AppFlow App Discovery. To aplikacja służąca do wyszukiwania ładnych aplikacji z Windows Store. Wejdź sobie w kategorii 'Best Designed Apps' z sekcji Windows Store Highlights. Następnie przejrzyj sobie jak mogą wyglądać aplikacje metro. Nie ma możliwości by tak dobrze wyglądały aplikacje Win32 lub strony w HTML. Metro umożliwia stworzenie aplikacji których wcześniej stworzyć pod Windows się nie dało. Było to niemożliwe

Pierwsza z brzegu znaleziona dzięki AppFlow App Discovery - aplikacja Geat Britsh Chefs. Popatrz sobie jak to wygląda, jak się animuje. Takiej aplikacji nie dałoby się napisać w starych technologiach. Za 5 lat wszystkie popularne aplikacje będą wyglądały tak dobrze. I nikt nie będzie chciał używać pulpitu z aplikacjami win32 które wyglądają od 20 lat tak samo

Autor edytował komentarz.
Fafrocel   9 #26 06.07.2013 18:59

@chrome_9

"...To jest przyszłość systemu Windows. Zrezygnują z klasycznego pulpitu bo w ciągu kilku lat stanie się on niepotrzebny..."

Już to widzę, to będzie definitywny koniec tego systemu.

charper   8 #27 06.07.2013 20:21

A ja myślę, że aplikacje win32 to jedyny koń pociągowy systemu Windows. Baza jest ogromna, bardzo różnorodna i o to powinno się dbac i pielęgnować. Microsoft wypracował sobie w czasach Visty ładny i spójny interfejs którego zdecydowanie powinien się trzymać, jednak ModernUI został moim zdaniem dodany do Windows 8 dla napędzenia sprzedaży urządzeń Windows Phone oraz Windows TabletPC. Microsoft nie odpuści, to prawda, ale według mnie najdalej za kilka podwersji Windows lub w Windows 9 zobaczymy przełącznik decydujący jakiego trybu chcemy używać, ponieważ ModernUI będzie już kompletnym interfejsem. Wątpię, żeby pulpit został całkowicie usunięty, bo przez lata doskonalony desktopowy interfejs daje dobre warunki do pracy, natomiast ModernUI to dobra koncepcja dla aplikacji służących rozrywce. Bardzo lubię nowe menu start, ale dla mnie jest ważniejsza wygoda pracy z aplikacjami, oczywiście w takim całokształcie, w jakim znaliśmy do dzisiaj.

laston   9 #28 06.07.2013 20:23

@chrome_9
Żyjesz chyba w innym świecie niż reszta, co nam po ładnie wyglądającej aplikacji kiedy tego myszką i klawiaturą ciężko używać, o multitaskingu nie wspominając. Zakładasz, że za jakiś czas znikną PC i zostaną same tablety z modern UI ? Never gonna happen...

p.dulska   4 #29 06.07.2013 20:56

@chrome_9
Programy z AppFlow App Discovery bardzo fajne .Jeżeli coś fajnie działa i równie dobrze wygląda to czemu nie.

@laston Pc nie zniknie ale będzie w mniejszości ,jak myślisz czemu smartfony mają coraz większe ekrany?

P.S Co niektórzy to się jeszcze na wyglądzie rodem z win 95 zatrzymali

  #30 06.07.2013 20:58

@chrome_9
"...To jest przyszłość systemu Windows. Zrezygnują z klasycznego pulpitu bo w ciągu kilku lat stanie się on niepotrzebny..."

Nie to nie jest przyszlosc windows,a juz napewno nie PC. Dziecko, przestan bredzic.
Jesli M$ zrezygnuje z klasycznego pulpitu to ubije windowsa. Wystarczy spojrzec na sprzedaz WinRT.
Nie kazdy tak jak ty uzywa kompa tylko do Coctail Flow i innych bezuzytecznych bzdur.
Juz widze jak inzynierowie, programisci czy pracownicy biurowi pracuja z badziewnymi pelnoekranowymi aplikacjami metro/modern zamiast z wygodnym i przemyslanym srodowiskiem pulpitowym.
Metro to ciekawostka, ktora umrze w ciagu kilku lat razem z tabletami z windowsem, tak jak kilka innych glupich pomyslow MS.
Niedawno byl zreszta artykul, ze nawet osoby, ktore korzystaja z win8 nie uzywaja metro.

@chrome_9
"Nie ma możliwości by tak dobrze wyglądały aplikacje Win32 lub strony w HTML. Metro umożliwia stworzenie aplikacji których wcześniej stworzyć pod Windows się nie dało."

Rece opadaja. Tego nawet nie ma co komentowac. Nie wypowiadaj sie na tematy o ktorych nie masz zielonego pojecia, co od dawna czynisz.

laston   9 #31 06.07.2013 21:14

@p.dulska
No i co, że mają większe ekrany? Nie wiem kto będzie z chodził z 6 calowym telefonem, na pewno nie ja. Dotykowy interfejs nie dorównuje wygodą użytkowania myszce i klawiaturze, nawet na dużych ekranach. Do pierdół tablety się przydają, da się na tym pooglądać film na YT, pograć w jakąś prostą gierkę czy sprawdzić coś w internecie i w sumie tyle. I tak czuje, że ta moda przeminie tak samo jak przeminęły netbooki.

wujcio   6 #32 06.07.2013 21:17

@chrome_9

"To jest przyszłość systemu Windows. Zrezygnują z klasycznego pulpitu bo w ciągu kilku lat stanie się on niepotrzebny. Aplikacje metro są ładniejsze niż aplikacje Win32."

Wielokrotnie czytałem twoje komentarze na temat wyższości metro nad Win32. Więc zadam ci pytanie:
Czy Visual Studio jest w metro?
Czy używając urządzenia z Windowsem RT mogę ściągnąć Visual Studio i pisać sobie aplikacje?
Pytam o to twoje metro bo ono i tak jest chyba dalej zależne od Win32 więc obecnie nie ma nawet co myśleć żeby to była przyszłość.

W przypadku Androida mamy możliwość pisać na nim aplikacje w Javie i C++ (ostatnio dodany do aplikacji) korzystając z AIDE (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.aide.ui&feature=search_res....) więc tutaj możemy powiedzieć że urządzenie z Androidem jest samodzielne (w teorii bo w praktyce nie posiada ta aplikacja jeszcze debugera).

qpa   2 #33 06.07.2013 21:30

@chrome_9

"...To jest przyszłość systemu Windows. Zrezygnują z klasycznego pulpitu bo w ciągu kilku lat stanie się on niepotrzebny..."

Wlasciwie od dawna omijam szerokim lukiem brednie, ktore wypisujesz w komentarzach, ale czasami przechodzisz sam siebie.
Koniec pulpitu windows, to koniec windows. MS doskonale o tym wie i nawet ich pracownicy wielokrotnie pisali na blogach, ze przez najblizsze kilka lat napewno pulpit bedzie rozwijany.
Wystarczy spojrzec na sprzedaz WinRT.
WSZYSTKIE wartosciowe programy pod windows sa pisane pod pulpit.
MODERN nie ma i nie bedzie mial zadnych wartosciowych aplikacji, poniewaz wiekszosc powaznych programow zawsze bedzie potrzebowala precyzyjnego wskaznika (myszy) oraz klawiatury, bo jest wygodna i szybka.
Przykleili ten smiec (modern) do windowsa tylko i wylacznie po to aby na fali popularnosci windows pchnac do przodu sprzedaz tabletow i telefonow z kaflami.

Autor edytował komentarz.
qpa   2 #34 06.07.2013 21:37

@chrome_9
"Następnie przejrzyj sobie jak mogą wyglądać aplikacje metro. Nie ma możliwości by tak dobrze wyglądały aplikacje Win32 lub strony w HTML."

Jak rozumiem twoim zdaniem aplikacje metro lepiej wyswietlaja jpgegi ?? A moze lepiej renderuja 3D ??
Brak slow...

xomo_pl   21 #35 06.07.2013 21:48

MS nie zabije trybu desktop z prostego powodu: dobrze wiedzą, jak się skończył podobny krok w systemach na telefony: porzucając WM na rzecz WP stracili prawie wszystkich klientów i cały czas odczuwają skutki tej decyzji...
Chyba, że są "samobójcami"

dla mnie 8.1 to żadna zmiana: to jedynie próby naprawy czegoś co w ogóle nie powinno się znaleźć na laptopach/desktopach a tylko na tabletach. Przywracając przycisk start MS robi z ludzi debili, którzy nie wiedzą gdzie klikać i jeszcze wmawia, że tego chcieliśmy. G. prawda... chcieliśmy opcjonalnego, małego menu start uniezależnionego od Modern UI. Kolejna rzecz jakiej nie akceptuję w W8 to brak efektu szkła w oknach pulpitu- całość wygląda po prostu paskudnie. Wiem, że to można teoretycznie dodać ale wiąże się to z naruszeniem integralności plików systemowych. Całkowitego usunięcia efektu szkła nie akceptuję tym bardziej, że od Win7 nie wpływał on w ogóle na długość pracy sprzętu na baterii...

budda86   9 #36 06.07.2013 21:55

Szczerze mówiąc, to próbowałem korzystać z Win8 w trybie metro, i skończyło się to po 15 minutach. Fakt, że każda aplikacja wyskakuje tylko i wyłącznie na pełen ekran, i nie mogę mieć 2 otwartych okien na raz, to dla mnie dyskwalifikacja tego trybu.

Nie rozumiem jednej rzeczy. Dla mnie to nie jest wygodne, dla kogoś innego może jest. OK. I po co dyskusja nad wyższością kafelków nad tradycyjnym desktopem? Dlaczego w ogóle ktoś chce mi wmawiać, że kafelki są dla mnie lepsze? Nie jestem idiotą, i z powodzeniem potrafię sam zadecydować, z czego wolę korzystać. Chcecie kafelków, to używajcie, ale nie każdy tego chce i pogódźcie się z tym.

matrix012345   4 #37 06.07.2013 22:23

@ziemowy Na win 7 narzekali, że za mało zmian i to taki SP do Visty. Zawsze ktoś będzie narzekał.

charper   8 #38 06.07.2013 22:51

@budda86 w rozdzielczości 1280x960 można już mieć dwie aplikacje metro na jednym ekranie.

charper   8 #39 06.07.2013 22:55

@zomo_prl ja tam nie wiem. Za to cały czas czytałem w komentarzach że "nie kupię windows 8 bo nie ma przycisku start". Był, ale nie tam gdzie zawsze, więc czy to cios w inteligencję użytkowników to nie wiem, chyba że w inteligencje inaczej.

xomo_pl   21 #40 06.07.2013 23:23

@up
tylko, że każdy miał na myśli przycisk start jako menu- dla wielu te rzeczy są "jednym"

chrome_9   5 #41 06.07.2013 23:35

20 lat temu nikt nie wyobrażał sobie życia bez DOS. Osoby po 30-tce pamiętają że Win3.11 był prostą nakładką na DOS z możliwością uruchamiania jednej aplikacji jednocześnie. Windows 95 miał kilka aplikacji biurowych ale gry i bardziej złożone aplikacje nadal pisane były pod DOS. Zresztą trudno byłoby pisać jakieś gry pod Windows 95 skoro pierwsze wersje DirectX były beznadzieje. Windows 95 kojarzony był przez graczy z saperem, gracze preferowali DOS bo dawał większe możliwości twórcom gier. Dopiero DirectX w wersji 5 nadawał się do prostych gier (przełom 1997-98).

Zmiana DOS -> Windows wystartowała na poważnie w okolicy 1993r. Przeciętni ludzie przekonali się do używania Windows zamiast DOS w okolicy 1998r. W 5-6 lat po rozpoczęciu migracji. sukces lub porażkę 'metro' oceniać będziemy w okolicy 2018/20r

Autor edytował komentarz.
  #42 06.07.2013 23:42

@chrome_9:
Ale tak trudno zrozumieć, że dla zastosowań bardziej ambitnych niż fejsik, jutubik, empetrójeczka i pedefik to naprawdę będzie (jest)... kupa? Elementy metro, stylistyka itd. już są wdrażane, to już osiągnęło sukces - występuje w wielu aplikacjach na różne platformy. Ale zastąpienie tradycyjnego pulpitu czymś takim? W żadnym wypadku.

Chyba że dopuszczasz przypadek, że będą tak intensywnie rozwijać możliwości nowego interfejsu, że dojdą aż do obecnego... będzie miał te same możliwości ale inną nazwę. Wtedy faktycznie, może zastąpić zwykły pulpit.
Porównanie do DOSa jest nie na miejscu. O ile to była przejście na zupełnie inne GUI, o tyle modern ui to jakby zagrać w powrocie do przeszłości.

Autor edytował komentarz.
chrome_9   5 #43 06.07.2013 23:50

lukasamd

Metro nie narzuca kontrolek ani ich wielkości. Jeżeli chcesz to możesz zrobić przyciski o wielkości 5mm pod myszkę. To jest tylko decyzja programisty czy przycisk ma 3cm wysokości czy 1cm. Nikt tego w żaden sposób nie narzuca. Możesz zrobić Photoshopa który będzie wyglądał dokładnie tak samo jak dziś. Jedyna różnica będzie taka że wersja napisana w WinRT będzie lepiej skalowała się na wysokie DPI co jest problematyczne przy Win32. Dodatkowo aplikacja napisana w Metro jest wyświetlana przy użyciu DirectX

Zresztą popatrz sobie na MS Office. Do wersji 2010 pakiet ten korzystał ze standardowych bibliotek i kontrolek win32, rysowanych przez GDI. Nowa wersja 2013 jest zupełnie inna. Nie używa standardowych kontrolek windows, nie używa GDI itp. Cały interfejs jest narysowany w Direct2D. Bez zwykłych kontrolek. Czy zwykły użytkownik zauważy fakt że Office 2013 nie jest typową aplikacją win32?

Mogę się założyć że 99% osób nie będących w temacie pomyślałaby że Office 2013 jest standardową aplikacją z kontrolkami win32. A przecież tak nie jest :)

Autor edytował komentarz.
qpa   2 #44 06.07.2013 23:58

@chrome_9

"Osoby po 30-tce pamiętają że Win3.11 był prostą nakładką na DOS z możliwością uruchamiania jednej aplikacji jednocześnie."

Kolejne brednie !! Znow piszesz o czyms o oczym nie masz zielonego pojecia !
Win3.1 dawal mozliwosc uruchomienia WIELU programow (takze DOSowych) jednoczesnie w WIELU okienkach.
Metro pod tym wzgledem nie dorasta do piet Win3.1.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Windows_3.1x_Captura.jpg

mam3ok0   4 #45 07.07.2013 00:01

"jakoś taka reklama mi nie przeszkadza. Tym bardziej, że to nie jest coś co wyskakuje na środku ekranu tylko w wyznaczonym miejscu."

Człowieku, ta reklama zawaliła 1/3 ekranu, może zaraz napiszesz, że prawie jej nie widać...
Ale chwileczkę, przecież to jest reklama w 2D!!!
Czekamy na Windows 8.2! Nowa jakość reklam w 3D!!!
Windows 8.3 - odpinając program od menu start, efekt dźwiękowo-wizualny tłuczenia kafelka młotkiem!

  #46 07.07.2013 00:07

@chrome_9:
Win32 nie narzuca, że aplikacja w tle może odpalać się tylko co określony czas...

corrtez   12 #47 07.07.2013 11:02

Zgadzam sie z budda86. Sam system OK mozna sie przywyczic. Ale ja nie widze W8 w biznesie. Kafelki sie tam nie sprawdza.
Czy moze sie ktos wypowiedziec kto juz wdrozyl W8 do firmy i jak to wyglada?

xenonisbad   5 #48 07.07.2013 11:14

@mam3ok0

"Człowieku, ta reklama zawaliła 1/3 ekranu, może zaraz napiszesz, że prawie jej nie widać..."

Spójrz na dół - masz pasek przewijania, zdaje się, że do reklamy musisz sam przewinąć. Sam nie wiem jak jest, ale reklama na 100% nie zajmuje prawie połowy ekranu.
W sumie mam win8.1 ale nie mam żadnych reklam (m. in. w aplikacji pogoda, która tutaj była ujęta na zdjęciu). Możliwe, że to dlatego, że we wszelkich możliwych opcjach ustawiłem Polskę i j. polski (dla metro ustawia się te rzeczy osobno).

@corrtez

"Czy moze sie ktos wypowiedziec kto juz wdrozyl W8 do firmy i jak to wyglada?"

Znajomy prowadzi tycią firmę i ma win8, a wygląda to prosto - start na wszystkich kompach jest jest tak samo wygodnie i ładnie spersonalizowane (programy posegregowane według zadań, jakie chcemy wykonać), a poza tym korzystają tylko z trybu desktop, no chyba, że grają w pasjansa ;)

charper   8 #49 07.07.2013 11:49

@zomo_prl ale przycisk start i menu start nie są jednością. Zreszta przycisk nadal wywołuje menu z listą aplikacji, więc tak jak mówię. Mileiście jeden przycisk wysuwany z prawej strony to gadaliście, ze go nie było. To dali wam drugi, może się połapiecie. To jest inteligencja inaczej. Ktoś trolluje Microsoft, to Microsoft trolluje kogoś. Ale wystarczy wyłączyć "charms" i znowu macie tylko jeden przycisk start.

Autor edytował komentarz.
xomo_pl   21 #50 07.07.2013 13:54

@charper:
wiem, że start menu i przycisk nie są jednością ale wiele osób tak je traktuje. Tylko MS nie rozumie, że komputer ma być dla usera a nie user dostosowywać się pod interfejs. Teraz głupio im się wycofać z tego to kombinują czego efektem jest nikomu niepotrzebny przycisk start prowadzący do tego samego kretyńskiego ekranu start zajmującego cały ekran...
Nikt nie trolluje MSu- to MS udaje głupiego i przywraca przycisk nie dając tego czego każdy oczekiwał...
A wysuwany pasek z prawej strony-? nie skomentuję głupoty kogoś kto wpadł na to by to dać na komputery pc/laptopy....

Osobiście nie rozumiem MSu- czy tak trudno było dać w opcjach aby nowa plansza start zajmowała 1/3 ekranu (?)- wszyscy by wtedy byli happy- kto by chciał to by miał pełnoekranowy START a kto nie to by sobie ustawił w menu, że chce na 1/3.
Problem podejrzewam jest w jednym: MS dąży do zastąpienia trybu pulpit interfejsem modern w którymś z następnych wydań Windows- wiedzą, że teraz byłoby to samobójstwo ale w perspektywie czasu?
dlatego właśnie chcą żeby user jak najdłużej był w pełnoelranowym modern a nie w pulpicie...
Problemu by nie było, gdyby ktoś w MS postawił na to, że modern opirałoby się o WIN32-64 z innym tylko GUI przystosowanym pod tablety. Ale po co, lepiej wcisnąć nowy styl pisania aplikacji, których użyteczność siłą rzeczy jest na poziomie iOS/ANDROID czyli zabawki
Nie mówiąc już o komforcie pracy na więcej niż jednej aplikacji w trybie modern, a raczej jej braku...

Autor edytował komentarz.
p.dulska   4 #51 07.07.2013 16:45

@zomo_prl
Potraktuj kretyńskie modern jak czytnik rss , uruchamiasz komputer i wszystko masz jak na dłoni ogarniasz w 5 sek. .Wciskasz klawisz win i jesteś na pulpicie i możesz tego modern nie oglądać do końca dnia, pracujesz efektywnie ile dusza zapragnie. Odnośnie nieszczęsnego menu start to dawno go nie powinno być po jakimś czasie robi się tam sieczka nigdy tego nie używałem .

xenonisbad   5 #52 07.07.2013 17:26

@zomo_prl
Nikt nie mówił, że powróci menu start, była mowa tylko o przywróceniu przycisku Start. Kto nie czyta ze zrozumieniem tego, co zapowiadają, ten potem narzeka, że nie dodali czegoś, co podobno mieli. A nie mieli, bo M$ od początku twierdził, że nie przywróci starego menu start. I dobrze.
Wysuwany pasek z prawej strony mógłby być na prawdę użyteczny, gdyby tylko go lepiej wykorzystać. Mam dzięki niemu szybki dostęp do wyszukiwania, dzielenia się z innymi tym co robię (durne to i nie działa wystarczająco dobrze), dodatkowy sposób wejścia do ekranu Start, nadzwyczaj szybki dostęp do podłączonych urządzeń (potwornie przydatne gdy mamy dwa ekrany i chcemy zmieniać zasadę, na jakiej wspólnie działają) oraz szybki dostęp do ustawień (dwa kliknięcia mam panel sterowania, właściwości systemu etc.). Jest to pasek dla użytkowników machających głównie myszka, do tego jest bardzo wygodny.

I raczej ciężko zrobić coś takiego, aby zajmowało 1/3 ekranu. Dlaczego? Z tego co zauważyłem, to ekran Start jest jedyną aplikacją, która siedzi poza metro ui - nie da się jej wyłączyć, to taki jakby start pulpit, do którego szybko możemy wrócić z poziomu dowolnej aplikacji i odpalić dowolny program. Taki, ze jak wszystko wyłączysz to tylko on zostanie. Taki, że nie przeniesiesz go ani nie zrzucisz na pasek aplikacji metru ui, co można zrobić nawet z trybem desktop.
Pozostaje też sprawa wyglądu - dla mnie wyglądałoby to obleśnie, gdyby coś takiego miałoby się zmieścić na 1/3 ekranu.

A korzystanie z kilku lub więcej aplikacji pod win8.1 w trybie modern jest na prawdę wygodne, aż sam się zdziwiłem. Z jednym masz rację - póki co te aplikacje to popierdółki, ale jeśli z czasem się to zmieni, to dlaczego mielibyśmy nie porzucić desktopa? Bo wszystko jest domyślnie na pełnym ekranie? Nie wiem jak Ty, ale większość używanych przeze mnie programów i tak maksymalizuję.

xomo_pl   21 #53 07.07.2013 17:50

@xenonisbad

wiem, że MS obiecywał tylko przycisk start. Niech tylko nie gadają bzdur, że słuchają klientów- gdyby słuchali wróciłby nie sam klawisz start ale i całe menu start.

"Wysuwany pasek z prawej[...]"- wiesz, że to co napisałeś w tym akapicie od lat było dostępne w menu start pod ręką? a teraz to jest rozrzucone po całym ekranie.... '

co do menu start na 1/3 ekranu: jak najbardziej jest to możliwe, trzeba by jedynie kilka elementów inaczej ułożyć. Wyglądałoby to... tak jak cały Windows8... czyli po prostu słabo ale tak samo paskudnie jest teraz a do tego jeszcze niewygodnie...

@p.dulska- js tam o czasów visty, gdzie wprowadzili szukanie uwielbiam zwykłe menu start- jedna dwie litery i mam co chcę bez zasłaniania całego pulpitu


edycja:
zrobiłem na szybko projekt jak małe menu start mogłoby wyglądać"
http://tinypic.com/r/ftjj5/5
na dole od lewej: przycisk wszystkie aplikacje/cofnij , następnie pasek szukania oraz to co od zawsze było w tym miejscu: przyciski wyłączania pc.
Aplikacje u góry są wybrane przeze mnie losowo ;)
tło pod menu start powinno być takie same jak pulpitu ale nie mam jak tego zrobić :P

Autor edytował komentarz.
charper   8 #54 07.07.2013 18:15

@up a po co ci menu start, które nie zasłania pulpitu? Przecież jak otworzysz menu start a klikniesz gdzieś obok to i tak ci się zamknie. teraz jest lepiej i czytelniej. Sprawdzisz jaka pogoda i nowe wiadomości. To wcześniej był z tym burdel, który dopiero teraz jest ogarniany. Wcześniej miałeś powiadomienia i na pasku zadań i w trayu, a teraz powoli dąży się do tego, żeby były w menu start.
Zresztą czemu wszyscy nie zainstalujecie Start8, który wyłącza metro? Macie alternatywy, to korzystajcie. Albo inaczej. Kto z was miał ósemkę z zainstalowanym DWMHook. A kto z was miał ósemkę i od razu skasował, bo nie było Aero Glass? No właśnie. Macie się za kompetentne osoby, kupujecie telefony z androidem żeby zrobić na nich swój własny porządek, bo system na to pozwala, Windows też. Ale na Windows wolicie się rozpłakać na całe miesiące, niż zainstalować dwa naprawdę niewielkie programy. Macie dobre komputery po 16 giga RAM. nie bójcie się, nie ubędzie wam. Skoro już tak bardzo chcecie mieć zawsze najnowszą wersję systemu.

xomo_pl   21 #55 07.07.2013 18:22

bzdury pleciesz i tyle ;)
wcześniej był porządek, wszystko było tam gdzie być miało:
tray do powiadomień
menu start bazą softu a teraz jest trochę tu trochę tam.
Menu start nie potrzebuję żeby mi zasłaniało cały ekran. Czemu? dlatego, że potrzebuję w między czasie widzieć pulpit.

"kto z was miał ósemkę i od razu skasował, bo nie było Aero Glass?"
ja.** Pulpit w W8 wygląda paskudnie a bez małego menu start jest niewygodny. Powtórzę to poraz setny: to nie ja jestem dla komputera ale pc dla mnie. Skoro stare menu jest wygodniejsze to takie mam mieć. Wiem, że mogę sobie wgrać programy do naprawienia tego co spartolił MS ale
1) po co skoro mogę siedzieć dalej na W7
2) dlaczego mam naprawiać błedy MS programami firm 3cich, które integrują w pliki systemowe?


** oczywiście to niejedyne powody...

Autor edytował komentarz.
charper   8 #56 07.07.2013 19:01

@zomo_prl skoro nie chcesz zainstalować dwóch prostych programów które rozwiążą twoje problemy z Windowsem to może przejdź na linuxa, skoro chcesz mieć zawsze aktualny system w którym wszystko i jest dokładnie takie jak ty chcesz i nie udzielaj się pod wpisami o windows, bo ty go po prostu nie chcesz mieć. Dziwię się tobie. Idac twoim tropem nie powinienem sobie instalować gg, flstudio, k-lite media codec pack, windows live hotmail, bittorrent, PuTTY, malwarebytes anti-malware i innych bo system ma być po zgraniu z DVD taki jak ja chce a nie żebym musiał coś w nim zmieniać:)

p.dulska   4 #57 07.07.2013 20:28

@zomo_prl
"bzdury pleciesz i tyle ;)
wcześniej był porządek, wszystko było tam gdzie być miało:
tray do powiadomień
menu start bazą softu a teraz jest trochę tu trochę tam.
Menu start nie potrzebuję żeby mi zasłaniało cały ekran. Czemu? dlatego, że potrzebuję w między czasie widzieć pulpit. "

1.tray do powiadomień jest
2.soft zawsze miałem przeważnie w program files (ewentualnie portable) a skróty na pasku
3.do podglądu pulpitu używam win+D do zamykania komputera skrótu
(opanowanie klawiatury daje dużo większy komfort pracy)

http://www.centrumxp.pl/Windows8/2512,Skroty-klawiszowe-w-Windows-8.aspx

Autor edytował komentarz.
xomo_pl   21 #58 07.07.2013 21:26

charper;
mam 7 na lapku więc nie mam problemów. Natomiast będę się dalej udzielał bo to co zrobił MS wymaga krytyki ;)
Na tablet świetny OS ale tylko tam...

@p.dulska
1) wiem, że tray jest ale co z tego, skoro go w moder nie widać bo MS zrobił cały nowy interfejs pełnoekranowy i tu jest cały problem
3) używam skrótów często ale uważam, że pasek zadań z trayem powinien być zawsze widoczny. hibernowanie systemu jest najlepsze w starym menu start-> da się to zrobić bez patrzenia na ekran -> wciskamy start -> 2x strzałka w prawo i hibernacja się włącza. Często tak robię- lap stoi sobie na kanapie i nie chce mi się siadać i hibernować OSa więc robię to "od tyłu" :D

p.dulska   4 #59 08.07.2013 16:51

@zomo_prl
A w trybie pełnoekranowym gdzie masz pasek zadań z trayem?

chrome_9   5 #60 08.07.2013 19:01

Microsoft oficjalnie potwierdził datę finalnej wersji Windows 8.1 - sierpień. Czyli testy 'preview' potrwają tylko miesiąc :)

xomo_pl   21 #61 08.07.2013 20:52

@p.dulska- w normalnym Windows7 w trybie desktop nie ma potrzeby używać trybu full screen, który ma sens tylko do filmów...

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #62 08.07.2013 21:37

@chrome_9
Jakiś link? ;)

p.dulska   4 #63 08.07.2013 21:57

@zomo_prl
Jeżeli twierdzisz że zastosowanie pełnego ekranu ma tylko sens w trakcie oglądania filmów to ja ci współczuje szczerze i naprawdę.

P.S Microsoft coś dodał w aktualizacji 8.1 tez mam w trybie destkop pasek i traya .

p.dulska   4 #64 08.07.2013 22:05

http://tnij.org/wluk

Autor edytował komentarz.
  #65 09.07.2013 15:01

Chrzanie to, przesiadam sie spowrotem na Windows 98

thegroke   2 #66 10.07.2013 09:46

"[...] pojawiły się dwa nowe rozmiary ikon: bardzo duże i bardzo małe. Pozwala to na personalizację, czego w sumie nie było w starym menu start."
Jak nie było w starym tak nie ma i w "nowym". Dwa dodatkowe narzucone rozmiary nic nie zmieniają. W dalszym kafle ciągu można układać jedynie w kolumnach o ustalonej szerokości. Dodatkowo wszystko na siłę wyrównuje się do lewej i powstają dziury.
-
"Miedzy skrótami do programów możemy dodawać kafelki z aplikacjami, które na bieżąco pokazują jakieś powiadomienia czy informacje i mamy coś ładnego a jednocześnie pożytecznego."
Jak dla mnie ani to ładne ani pożyteczne - ale wiadomo kwestia gustu. Ja pracuję w 99,9% w trybie desktop - nowe uber-hiper-rewolucyjne-rewelacyjne-nowoczesne-wygodne-piękne-ergonomiczne menu start używam jedynie kiedy jestem do tego zmuszony. Cieszy więc fakt, że w 8.1 można włączyć bezpośrednie przechodzenie do trybu desktop po uruchomieniu systemu.
-
"Tutaj tylko przewijamy listę, znajdujemy to co nas interesuje i już."
Tutaj tylko godzinę przewijamy poziomą listę pierdyliarda niepotrzebnych ikon zalewających nas po instalacji jedynie kilku programów, do opcji których nikt nigdy nie używa i które w starym, brzydkim, nieergonomicznym i bezużytecznym menu start były domyślnie ukryte przed użytkownikiem.

to tyle ode mnie :)

pciproblem   6 #67 10.07.2013 10:16

@lucas__
ale android nie jest darmowy... google daje go za darmo oem-om a ci płaca ok 5$ MS za naruszone patenty więc nie jest darmowy bo oemy ściągają sobie te 5$ zawyżając cenę tel.

przemor25   14 #68 10.07.2013 10:23

@budda865
Korzystałeś z Windows 8 na dotykowym sprzęcie?

przemor25   14 #69 10.07.2013 10:26

@zomo_prl
Nowy ekran Start nie powstał tylko i wyłącznie z powodu pojawienia się aplikacji Modern UI.

przemor25   14 #70 10.07.2013 10:27

@zomo_prl
Programy, które instaluje na Windows 7 również ingerują w pliki systemowe.

przemor25   14 #71 10.07.2013 10:32

@lucas__
Gdyby Android był darmowy, można byłoby sobie ściągnąć wersję instalacyjną i samemu zainstalować, a nie posiłkować się ODINami, które mogą z jednej strony schrzanić sprzęt, a z drugiej mogą przyczynić się do utraty gwarancji. Gdyby w Androidzie była taka opcja powrotu do czystego Androida to byłoby git :)

przemor25   14 #72 10.07.2013 10:35

@wujcio
Nic nie stoi na przeszkodzie, by takie aplikacje za rok powstały dla Modern UI.

przemor25   14 #73 10.07.2013 10:37

@Kornik666
Dopóki te reklamy nie przeszkadzają w korzystaniu to jest ok (coś jak reklamy na DP).

msnet   19 #74 10.07.2013 10:56

Wg mnie Windows 8.1 to krok w dobrym kierunku, ale krok za mały... Osobiście czekam na pełną unifikację klasycznego pulpitu z ModernUI. Ale powinni zostawić coś, co byłoby funkcjonalnym odpowiednikiem obecnego paska zadań oraz dać możliwość uruchamiania programów w okienkach - aplikacje typu GG czy inny komunikator nie jest czymś, co powinno zajmować cały ekran. Fakt - można to pomniejszyć, ale robienie tego po każdym uruchomieniu aplikacji nie jest czymś wygodnym. W skrócie - pewne funkcjonalności klasycznego pulpitu powinny zostać przeniesione do ModernUI.

@thegroke - ta poziomo przewijana lista programów jest identyczna jak stare menu start (tylko kierunek przewijania inny). Podobnie jak w przypadku klasycznego menu start, także i tu da się zrobić porządek - wystarczy przejść do folderów users/nazwa_usera/Start Menu oraz users/All users/Start Menu i tam wszystko poukładać wg naszego widzimisię.

A przycisk "Start", którego ponoć tak "wszyscy" potrzebowali jest do niczego niepotrzebny... Zajmuje tylko miejsce na pasku zadań.

Autor edytował komentarz.
przemor25   14 #75 11.07.2013 08:58

@msnet
Dokładnie. Narzekają tylko ci, którzy zamykali system startem i przypinali wszystkie skróty do aplikacji na małym menu startowym. Trochę szkoda, że Microsoft posłuchał tych użytkowników i "przywrócił' przycisk na swoje dawne miejsce, taką samą czynność (i to szybciej) można osiągnąć klawiszem Win.

  #76 17.09.2013 19:28

Do tych, którym brakuje przycisku Start: klikając prawym przyciskiem myszy w lewym dolnym rogu, w Windows 8, zobaczycie to samo, co teraz klikając w przycisk Start w Windows 8.1.

  #77 26.10.2013 18:21

W tytule zabrakło znaku zapytania na końcu.