Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Raspberry Pi + OSMC + Hyperion = Ambilight TV

Widząc po raz pierwszy wynalazek Philipsa - Ambilight (ambient lighting), czyli efekt świetlny wokół odbiornika TV korespondujący z zawartością ekranu, byłem pod niemałym wrażeniem. Pomyślałem sobie, że fajnie byłoby rozszerzyć doznania podczas oglądania filmu czy telewizji i sprawić sobie coś takiego, tylko... jak to zrobić tanim kosztem? Z pomocą idzie Raspberry Pi wraz ze swoją wszechstronnością w wykorzystaniu.

Hardware

Zatem, co będzie nam potrzebne do wykonania naszego oświetlenia Ambilight? Do płynnej i w miarę mało denerwującej obsługi centrum multimedialnego OSMC (OSMC bazuje na Kodi, dawniej XBMC), będziemy potrzebować Raspberry Pi w (przynajmniej) wersji 2 wyposażoną w kartę pamięci microSD. Źródłem światła Ambilight będzie 5V taśma ledowa oparta o WS2801. Do "owinięcia" 42 calowego telewizora potrzebowałem 3 metry takiej taśmy. Na 3 metrach taśmy z WS2801 znajduje się około 100 diod. Do zasilenia taśmy takiej długości wraz z Raspberry, wykorzystałem zasilacz od adaptera USB do dysków SATA/ATA, który maksymalnie jest w stanie zapewnić 35W. Podczas normalnego użytkowania, nie zarejestrowałem jednak większego zapotrzebowania na moc niż 13,5W. Zaletą tego zasilacza jest kompletny brak wentylatorów i co się z tym wiąże, cisza.

Software

Aby móc cieszyć się w pełni, potrzebujemy oprogramowanie które da nam możliwość odtwarzania zawartości multimedialnej z różnych źródeł oraz które oczywiście zapewni obsługę naszego oświetlenia Ambilight. Po niedługich poszukiwaniach stwierdziłem, że najlepiej nadawać się będzie do tego celu OSMC dla Raspberry Pi 2, wraz z oprogramowaniem obsługującym (m.in.) taśmę na WS2801 - Hyperion. Do łatwej konfiguracji oświetlenia Ambilight wykorzystałem wtyczkę do Kodi/OSMC - Hyperion Config Creator.

Montaż

W celu łatwiejszego montażu taśmy do odbiornika TV, wybrałem podklejaną taśmę ledową z WS2801. Klej na taśmie nie jest zbyt mocny, bo taśma zaczęła się odklejać, ale i tak ułatwia montaż. Zapewne nie odklejałaby się, gdybym montaż wykonał poprawnie, tzn. odcinkami na każdym brzegu telewizora - ja taśmy postanowiłem nie rozdzielać i położyłem ją w jednym kawałku owijając cały telewizor (to przez moje lenistwo). Taśma jest na tyle sztywna, że przy zawijaniu jej na narożnikach nie przylega do powierzchni obudowy, przez co musiałem posiłkować się dodatkowo klejem - mimo tego, wszystko działa poprawnie, a ja zaoszczędziłem pracy przy lutowaniu odcinków taśmy ze sobą ;)

Ważną informacją może okazać się początek montażu taśmy. Jeśli bezproblemowo będziemy chcieli skonfigurować oprogramowanie obsługujące nasz Ambilight dzięki wtyczce Hyperion Config Creator, trzeba pamiętać aby montaż taśmy rozpocząć od jednego z dolnych narożników telewizora i prowadzić ją najpierw krawędzią do góry, albo zacząć od środka dolnej krawędzi, prowadząc taśmę na lewo bądź prawo (oczywiste). Rozpatrując to, warto pod uwagę wziąć możliwość doprowadzenia zasilania do taśmy oraz podłączenia jej do portu GPIO w Raspberry Pi.

Jeżeli taśma już przymocowana, nadeszła pora aby ją podpiąć odpowiednio do zasilania oraz portu GPIO w Raspberry. Na szczęście, zarówno taśma jak i Raspberry są zasilane prądem o napięciu 5V, toteż nie będzie potrzeby martwić się o dodatkowe zasilenie samego Raspberry - do Maliny prąd doprowadzimy z zasilacza przeznaczonego do taśmy ledowej także poprzez port GPIO. Ja całość podpiąłem według tego schematu:

Do pinu 2 GPIO doprowadziłem zasilanie +5V, do pinu 6 podpiąłem masę. Podobnie do taśmy led doprowadzam +5V oraz GND i w ten sposób mam zasiloną taśmę oraz Raspberry z jednego zasilacza. CI taśmy podpinam do GPIO SCLK (Pin 23 GPIO), a DI na taśmie łączę z GPIO MOSI (Pin 19 GPIO). To wszystko.

Pobranie i konfiguracja oprogramowania

Zabawę z Ambilight musimy rozpocząć od pobrania obrazu z oprogramowaniem centrum multimedialnego OSMC dla Raspberry Pi 2 i wgrania go na katrę MicroSD - jak wgrać obraz ISO na kartę, opisałem kiedyś tutaj. Po wgraniu oprogramowania, wkładamy kartę SD do slotu w Raspberry i uruchamiamy. Rozpocznie się wstępna konfiguracja. Po podaniu nazwy hosta urządzenia (np. osmc), zostaniemy zapytani o język, strefę czasową, wybór skórki, itp.

Kiedy już OSMC jest uruchomione, a Raspberry jest podłączone do naszego domowego routera, patrzymy jaki adres IP otrzymało nasze centrum multimedialne. Najłatwiej ustalić to patrząc do System -> O Systemie, gdzie znajdziemy wypisany Adres IP, jaki otrzymało Raspberry. Z innego komputera z konsoli (linux), albo puttiego (windows), łączymy się przez ssh z OSMC:ssh nazwa_użytkownika@adres_ip_raspberryczyli w moim przypadku:ssh osmc@10.10.10.101podajemy hasło (domyślnie osmc) i jesteśmy zalogowani do konsoli OSMC.
Tworzymy katalog hyperion w lokalizacji domowej i przechodzimy do niego:mkdir hyperion && cd hyperioni pobieramy skrypt instalacyjny hyperion:wget -N https://raw.githubusercontent.com/tvdzwan/hyperion/master/bin/install_hyperion.shNastępnie nadajemy skryptowi prawa do wykonywania:sudo chmod +x install_hyperion.shpobieramy resztę zależności:sudo apt-get update && sudo apt-get install libqtcore4 libqtgui4 libqt4-network libusb-1.0-0 libprotobuf9 ca-certificatesa następnie uruchamiamy skrypt instalacyjny:sudo sh ./install_hyperion.sh

Trzeba się upewnić, że w System -> My OSMC -> Ustawienia Pi -> Hardware Support, Enable SPI support jest włączone.

Pobieramy wtyczkę konfiguratora Hyperion:cd ~ && mkdir hyperion_conf && cd hyperion_conf && wget -N https://github.com/LightberryEu/plugin.program.hyperion.configurator/archive/master.zipMając już wtyczkę zapisaną na karcie SD Raspberry, w Centrum Multimedialnym przechodzimy do System -> Dodatki -> Zainstaluj z pliku zip, wybieramy lokalizację Folder domowy -> hyperion_conf -> master.zip. Będąc w dodatkach przechodzimy do Moje dodatki -> Programy -> Hyperion Config Creator - dajemy Otwórz.
Konfigurator Hyperion rozpocznie pracę. Najpierw zapytani zostaniemy o ilość diód w poziomie, potem w pionie, a następnie początek taśmy (prawy, lewy dolny róg telewizora, lub środek dolnej krawędzi telewizora idąc na prawo, lewo). Zostanie utworzony plik konfiguracyjny hyperion.config.json w lokalizacji /opt/hyperion/config.

Uruchamiamy serwis hyperion:sudo service hyperion startPrawdopodobnie kolory nie będą się zgadzać z rzeczywistością - czaka nas żmudna praca do wykonania, a mianowicie dostosowanie ustawień w pliku konfiguracyjnym hyperiona. Z pomocą przychodzi nam tu kilka komend:hyperion-remote --priority 50 --color red --duration 5000wyświetli przez 5 sekund czerwone światło tła. Jeśli się zgadza, sprawdzamy kolejne kolory zastępując kolor czerwony (red) kolorem zielonym (green) i niebieskim (blue). W moim przypadku okazało się, że kolor zielony był zamieniony z niebieskim.

Aby naprawić powiązanie kolorów, modyfikujemy plik hyperion.config.json:sudo nano /opt/hyperion/config/hyperion.config.jsonszukamy sekcji device oraz linii zawierającej mniej więcej to:
"colorOrder": "rgb",
Ja musiałem zamienić zielony (g) z niebieskim (b), czyli linia u mnie wygląda teraz tak:
"colorOrder": "rbg",
Zapisujemy plik konfiguracyjny, restartujemy serwis hyperion i badamy poprawność konfiguracji:sudo service hyperion restartTeraz testując kolejno kolory red, green, blue komendą hyperion-remote powinno się nam wszystko zgadzać. Następnym (trudniejszym) krokiem jest ustawienie koloru bieli. Zerknijmy, jak wygląda kolor biały:hyperion-remote --priority 50 --color white --duration 5000Jeśli kolor biały okazał się różowym, to znaczy że mamy za dużą domieszkę czerwonego. Żeby pomniejszyć intensywność koloru czerwonego ponownie musimy wyedytować plik konfiguracyjny. Tym razem szukamy linijki w sekcji color, transform, red zawierającej mniej więcej to:
"whitelevel": 1.2,
Zmniejszamy ilość czerwonego operując parametrem whitelevel, np. w tym przypadku do 0.8 i zapisujemy plik konfiguracyjny. Restartujemy serwis hyperion i sprawdzamy, jak wyświetla się kolor biały. Analogicznie postępujemy, jeśli kolor biały ma inne odcienie, np. zielony (zmniejszamy whitelevel w sekcji green), czy fioletowy (zmniejszamy równocześnie niebieski i czerwony w odpowiednich sekcjach dla nich), itd.

Gotowy plik konfiguracyjny, działający u mnie, na 100 diod (telewizor 42 cale) udostępniam tutaj.

Efekt końcowy

Uzbrajając nasze centrum multimedialne w odbiornik DVB-T na USB, instalując w nim wtyczki ze strumieniami serwisów video (np. YouTube), wskazując OSMC lokalizację z zasobami multimedialnymi w domowej sieci, można na telewizorze z tak wykonanym Ambilight odkrywać i przeżywać film, pobyt z wakacji, zabawy z kotami, na nowo - ja przypomniałem sobie, jak to było na koncercie Royal Blood ;)

Na prośbę publikuję kolejną próbkę:

 

sprzęt oprogramowanie hobby

Komentarze

0 nowych
csrpl   11 #1 29.03.2016 00:21

Jasna cholera. To chyba najlepsze zastosowanie maliny jakie widziałem. Szkoda, że nie korzystam z maliny jako media center (wolę jednak mojego PC po HDMI). Efekt kosmiczny.

  #2 29.03.2016 00:24

Genialne, mam rpi2, monitor 27" i chyba skusze się na takie rozwiązanie.

  #3 29.03.2016 00:25

Fajne, a jest możliwe zrobienie czegoś takiego, żeby działało w grach na PC?

Spioszek1985   11 #4 29.03.2016 00:37

Bardzo fajnie to wszystko wygląda, hmm chyba muszę zakupić malinkę :)

drobok   14 #5 29.03.2016 00:52

super efekt, gdyby tak wcisnąć jakiegoś cortex'a i wrzucić taki efekt na kabel a nie z odtwarzacza ;)
btw ten WS2801 to sterownik taśmy, więc powinieneś przed nim dać "na" by to jakoś składniowo wyglądało ;)

  #6 29.03.2016 00:57

Super sprawa. A nie ma czasami programu, który pomoże w ustawieniu kolorów w formie kreatora, który wygeneruje gotowy plik konfiguracyjny ? Gdzieś chyba coś takiego widziałem.

SpeX   7 #7 29.03.2016 01:13

Wszystko fajnie, tylko podstawowy minut tego rozwiązania jest fakt, iż źródłem sygnału musi być malina, inaczej to nie będzie działaś.

  #8 29.03.2016 02:13

Widziałem gdzieś w necie, że Malina może być sterowaniem, a źródłem może być sygnał z TV podany przez złącze SCART (Euro złącze). Wówczas wszystko podłączone do TV np. przez hdmi będzie wyświetlane przez domowy ambilight.

Było by super, gdy autor przetestował i opisał takie rozwiązanie wraz z schematem podłączenia i oprogramowania.

el-mike   3 #9 29.03.2016 08:25

Aż się zalogowałem, żeby skomentować... Właśnie dla takich wpisów zaglądam na ten portal! Rewelka! Wprawdzie nie mam maliny i nie planuję zakupu, ale z prawdziwą przyjemnością czytałem o Twoim wykonaniu ambilight.

Autor edytował komentarz.
tylko_prawda   11 #10 29.03.2016 08:37

Gratulacje efektu :) Tylko jak się to obsługuje? I co z tym ambilight, jeśli masz telewizję satelitarną?

GBM MODERATOR BLOGA  20 #11 29.03.2016 08:40

A swoją drogą jak teraz sprawdza się malina jako centrum multimedialne? Jest szansa obejrzeć jakieś programy TV via Internet? Panie command-dos, może jakiś wpisik w tym temacie? ;)

Wpis bardzo dobry, chętnie zagłosuję na niego :)

dru8d   5 #12 29.03.2016 08:42

Teraz przydał by się tutek jak zrobić coś podobnego na Openelecu postawionym na zwykłym PC. :-)

gowain   19 #13 29.03.2016 09:06

Panie, taki Ambilight już jest przestarzały - teraz czas na takie coś: https://www.youtube.com/watch?v=zKJ2-CCwBHs ;)

A tak serio, to fajny wpis - kiedyś się przymierzałem do tego, bo dosyć prosto to jest opisane na necie... ale okazało się, że prawie w ogóle nie oglądam TV :P

Autor edytował komentarz.
  #14 29.03.2016 09:07

Na modelu 1 B Raspberry tez spoko dziala ;)

cyryllo   17 #15 29.03.2016 09:17

Widzę, że na rpi2 już to śmiga jak należy ;)

command-dos   18 #16 29.03.2016 09:22

@drobok: dzięki - poprawione (chyba teraz dobrze)
@SpeX: tak, dokładnie - źródłem sygnału musi być malina - konsoli nie podepniesz ;)
@tylko_prawda: jeśli masz tuner satelitarny na usb, to jest szansa - ja tak korzystam z telewizji naziemnej (DVB-T).
@GBM: myślałem o opisaniu tego ;)

command-dos   18 #17 29.03.2016 09:27

@gowain: eee tam - zwykły projektor z tyłu... phi, też mi coś ;)
TV mnie usypia bardziej, ale jakiegoś YT, czy filmik czasem jakiś obejrzę ;)

GBM MODERATOR BLOGA  20 #18 29.03.2016 09:30

@command-dos: To nic tylko czekać na realizację :P

  #19 29.03.2016 09:50

Nie będzie szybciej kupić po prostu telewizor z ambilightem i mieć wszystko z głowy :)?

KoczurekK   10 #20 29.03.2016 10:10

Dobra, ambilight pięknie wygląda przy koncertach, może jakichś nagraniach przyrody jak rzeczki itp... a zwykli ludzi chodzący po mieszkaniu w równomiernym oświetleniu? Wie ktoś jak to się wtedy sprawuje?

edmun   12 #21 29.03.2016 10:12

Gratuluję wpisu. Coś czuję że to będzie wpis miesiąca :) Hmm mam jedną nieużywaną malinę ale niestety wersja 1 revB (SD). A filmy oglądam z komputera lub z bluraya. (TV jako usługi brak... polecam). Oj fajne fajne.

P.S. drugiej strony oberrzałem filmik i jak pomyślę że mam żonę która ma jakieś problemy z błyskami i światełkami to chyba jednak odpuszczę

Autor edytował komentarz.
  #22 29.03.2016 10:13

Super!

Madafaker   13 #23 29.03.2016 10:31

Mam oryginalny telewizor Philipsa z oryginalnym Ambilight.....rewelacja....zupełnie "inne" oglądanie, po przyzwyczajeniu odbierany obraz na pozbawionym tego gadżetu modelu wydaje się "mdły"....:)
Oczywiście nie porównuję wrażeń z wypasionymi egzemplarzami UHD...

command-dos   18 #24 29.03.2016 10:53

@KoczurekK: jest bardziej statycznie - nagram coś i wrzucę, jak będę w domu - zobaczysz sobie na efekt.

OdkrywcaProgramow   7 #25 29.03.2016 11:13

Jak przekazać do tego obraz z dekodera sat., DVBT lub porządnego odtwarzacza bluray? Bez odpowiedzi na to pytanie, to rozwiązanie jest sztuką dla sztuki.


Mądrości sobie i Wam życzę...

damian2d   5 #26 29.03.2016 11:23

@command-dos: jak zmodyfikować aby działało przez HDMI. Niestety sporo zabawy i dodatkowego sprzętu, ale jednak jest to możliwe.
http://www.instructables.com/id/DIY-Ambilight-with-Hyperion-Works-with-HDMIAV-Sour/

Autor edytował komentarz.
Curinga   3 #27 29.03.2016 11:31

Kurde... wreszcie znalazłem zastosowanie dla mojego RPi :). Gdzie kupowałeś taśme? Szybkie szukanie w googlu dało mi rezultaty jednometrowej taśmy tylko. Może masz sklep, który mógłbyś polecić?

KoczurekK   10 #28 29.03.2016 11:48

@command-dos: Okey, dzięki wielkie. :-)

command-dos   18 #30 29.03.2016 13:05

@Curinga: kupowałem na alledrogo, ale teraz szukałbym na aliexpress...

adi0922   12 #32 29.03.2016 13:48

Wow! Efekt kosmiczny!

Xemidra   6 #33 29.03.2016 14:22

@command-dos - Twoje testowe wideo wygląda zjawiskowo jednak ja osobiście nie używam TV do oglądania koncertów czy YT. Byłbyś może w stanie dodać z jedno albo dwa widea jak taki efekt ambilight wygląda podczas standardowego oglądania filmu albo serialu na przykładzie jakiś standardowych zwiastunów dostępnych w sieci? Myślę, że podczas oglądania takiego zwykłego serialu efekt nie będzie tak spektakularny.

command-dos   18 #34 29.03.2016 14:40

@Xemidra: załatwione - wrzucę coś późniejszym wieczorem ;)

  #35 29.03.2016 15:12

Świetne! A możesz podać szacunkowe koszty?

wacek   17 #36 29.03.2016 15:39

Wpis fajny tylko gdzieś wcześniej już to czytałem...
@command-dos Publikowałeś go gdzieś wcześniej ?

Autor edytował komentarz.
Meg@mind   5 #37 29.03.2016 16:02

Dobry pomysł - wcześniej takie ambilighty domowej roboty były dostępne tylko dla PC. Poza tym zauważyłem, że wiele osób kupowało Phlipsy tylko ze względu na te światełka, więc jest to pożądany gadżet. Jeszcze pytanie - jaki całkowity koszt?

command-dos   18 #38 29.03.2016 17:02

@wacek: nie, nie publikowalem - wczesniej jedynie filmik zamiescilem jako zwiastun ;)
@Meg@mind: Malina ~ 200, ledy ~ 170, zasilacz ~ ?, karta sd ~ 70, klawiatura multimedialna ~ 150

Autor edytował komentarz.
command-dos   18 #39 29.03.2016 19:40

@Xemidra, @KoczurekK - dodałem kolejny filmik (u dołu tekstu). Kawałek "Marsjanina" w drodze...

wojtekadams   18 #40 29.03.2016 19:41

@command-dos: miałem telewizor z Ambilight i przez pierwsze 2 dni było fajnie, później już przestało. Ale wpis jak zawsze zacny.

KoczurekK   10 #41 29.03.2016 19:53

@command-dos: Na tych nagraniach wygląda wg mnie lepiej niż koncert, dzięki, chyba kiedyś to wykorzystam, bo RPi już jest i nawet leży za telewizorem. :)

wacek   17 #42 29.03.2016 21:03

@command-dos a dlaczego Raspberry Pi conajmniej w wersji 2? Wersja pierwsza (B) nie uciągnie ? (z kodi radzi sobie znośnie)

  #43 29.03.2016 21:05

Witaj. Jaki dvbt podpiales do maliny ?

command-dos   18 #44 29.03.2016 21:29

@wacek: strasznie laguje menu - mnie się źle używa, ale samo odtwarzanie daje radę...

ste-fan   12 #45 29.03.2016 22:19

fajne fajne będzie trzeba spróbować

czarnylas   14 #46 29.03.2016 22:21

Trzeba przetestować na własnym TV

  #47 29.03.2016 23:40

@XNX (niezalogowany): I zapłacić za taki telewizor sporo więcej, niż za taki bez tej funkcji. Zwykły telewizor + to rozwiązanie wychodzi o wiele taniej ;)

Jany   11 #48 30.03.2016 12:43

Nie ma co kręcić z maliną, są gotowe rozwiązania, chyba, że ktoś bardzo chce :P

hosti   3 #49 30.03.2016 12:47

@command-dos a powiedz mi, jak z wtyczką na OSMC do YT? Bo z tego co wiem, bromix odpuścił już wspieranie wtyczki i prawie nigdzie na kodi nie ma alternatywy

Radek68   18 #50 30.03.2016 18:23

Do wszystkich, który piszą, że "po co, przecież można kupić gotowe": owszem można, ale frajda zrobienia czegoś samemu jest bezcenna. Ja swego czasu zrobiłem sporo różnych rzeczy i wiem jak cieszyły, choć oczywiście bez problemu można je było kupić. Pamiętam jak kiedyś zrobiłem radio FM od podstaw, sam zrobiłem płytkę drukowaną, wlutowałem każdy element, zestroiłem i zupełnie mnie nie interesowało, że gotowe radia stoją w sklepie. To jedno jedyne było moje. Tu jest podobnie.
Bardzo fajna sprawa. :)

  #51 30.03.2016 20:43

Rozumiem że taśma Led nie jest dzielona na kawałki - oddzielny dla każdej strony ekranu tv i sterowana oddzielnie? Zastanawia mnie dlaczego np. na pierwszym filmiku na czerwono podświetlana jest tylko górna krawędź ekranu telewizora a nie cały obwód :-)

  #52 30.03.2016 20:50

@humanbeing (niezalogowany): jest, w zasadzie bylo sporo wczesniej, cos takiego jak lightpack. Mozna kupic gotowca, mozna zmontowac samemu. Jest do tego soft (prismatik), ktory potrafi pobrac kolory z gier dzialajacych pod DX9/11 i wyslac na diody. Minus tego taki, ze ma czasem widoczny wplyw na wydajnosc. Ogolnie, u siebie korzystam z lightpacka podpietego do normalnego (x86) htpc z openelec i boblightem.

Jest tez cos takiego jak ambivision, ktore stara sie robic to samo, ale bez dodatkowego softu i dla wszystkiego co leci po HDMI (rozbijajac to na hdmi+vga). Nie mialem jednak okazji sprawdzic czy i jak dziala.

  #53 30.03.2016 23:28

Mnie chyba, jako laikowi, bardziej odpowiada prawdziwy ambilight od Philipsa. Interesuję się trochę tematem telewizorów i wiem, że mają następną wersję tego wynalazku - ambilux, który nie tylko rzutuje kolorową poświatą, ale i przedłuża obraz na ścianę z ekranu.

deepone   10 #54 31.03.2016 08:19

A podobnym wpisem chciałem wrócić na DP :) Też korzystam z Hyperiona, działa u mnie od roku rewelacyjnie :)

command-dos   18 #55 31.03.2016 10:59
  #56 31.03.2016 11:49

Witam, mam problem. Wszystko mi działało do czasu aż pewnego dnia uruchamiam raspberry pi a tam diody nie świecą. Podczas uruchamiania raspberry pi świecą, jak wpisuje komendy przez putty to też świecą, ale w menu i podczas wyświetlania filmu nie działają. Nie mam pomysłu co to może być.

command-dos   18 #57 31.03.2016 14:43

@skuska (niezalogowany): mało szczegółów: używasz boblight czy hyperion, jakie wersje, jaki system/centrum, itd

saunaiukrop   2 #58 31.03.2016 15:12

Podobno większość osób, które korzystają z powyższego rozwiązania czy oryginalnego ambilighta Philipsa jest zadowolonych z efektu. Ja też zresztą bardzo lubię to rozwiązanie, a pamiętam, że niektórzy przewidywali los ambilightowi jaki teraz spotyka technologię 3D.

  #59 31.03.2016 15:32

@command-dos: hyperion, osmc najnowszy. Najdziwniejsze jest to że wszystko dobrze działało, nagle po uruchomieniu rasbperry pi nie działa. Mam wrażenie że wystarczy coś uruchomić, bo diody są wykrywane przez system i mogę nimi sterować

skuska   1 #60 31.03.2016 17:14

@command-dos: osmc, hyperion. Wszystko najnowsze(instalowałem system z tydzień temu)

command-dos   18 #61 02.04.2016 06:56

@skuska: skoro możesz sterować, to znaczy, że połączenie dobre, serwis odpalony, hmmm dziwne... próbowałeś coś w pliku konfiguracyjnym zmieniać, kabelki data, clock, nie zamienione przypadkiem?

command-dos   18 #62 02.04.2016 06:59

@FrankKimono (niezalogowany): taśma jest w jednym kawałku. Jeśli dzielisz ją (żeby lepiej przylegała), to musisz ją połączyć kabelkami, tak aby połączenie stanowiło jedną całość.

command-dos   18 #63 02.04.2016 07:01

@kolejarz17 (niezalogowany): wcześniej zauważył to @gowain ;) projektor z tyłu każdy może sobie dać, nie potrzeba bawić się z diodami :D

skuska   1 #64 02.04.2016 11:57

@command-dos: plik konfiguracyjny jest dobry, kabelki nie są zamienione. Jedyne co mnie zastanawia to w innych poradnikach jest jeszcze plik autostart.sh do hyperion którego nie mogę odszukać u siebie

command-dos   18 #65 04.04.2016 08:06

@skuska: zobacz, czy service hyperion jest odpalony:
sudo service hyperion status
albo
sudo service --status-all | grep hyperion
ale jeśli możesz sterować, to masz odpalony...

skuska   1 #66 04.04.2016 15:11

na nowo postawilem system i dziala. juz nie mialem sil i czasu na znalezienie przyczyny.

mat41997   8 #67 04.05.2016 03:27

Ogólnie fajny wynalazek, ale jest lekkie opóźnienie.

rysic   7 #68 07.06.2016 21:40

Wooow!!! Kto by pomyślał, że tak łatwo się da!!! :-) Nie wpadłbym, żeby szukać czegoś takiego jak hyperion. Mógłbyś podać w artykule cennik ile co kosztowało..

Świetny wpis!!!

  #69 01.07.2016 10:59

super sprawa, od niedawna mam malinkę którą kupiłem specjalnie w tym celu. Posiadam diody led ws 2812B i mam pytanko czy je da się podłączyć ? Jeśli tak to prosiłbym o pomoc jak

command-dos   18 #70 06.07.2016 12:54

@ayala73 (niezalogowany): chyba się da: https://www.youtube.com/watch?v=T6jZl1B1cOw - nie pamiętam, ale rodzaj sterownika do listwy diodowej wybierasz chyba w pliku konfiguracyjnym (type). Tutaj facet korzystał z takiej listwy i mu to zadziałało (tylko nie miał skonfigurowanych wszystkich diod i gadały mu tylko dwie): https://github.com/hyperion-project/hyperion/issues/227

  #71 27.07.2016 21:07
vera109   9 #72 27.07.2016 23:59

@command-dos Lecisz na HZ?

  #73 28.07.2016 08:36

Czy może być taki zasilacz jak w linku poniżej bo właśnie taki posiadam i czy mogę malinkę bezpośrednio pod niego podłączyć ?
http://www.tme.eu/pl/details/s-100f-5/zasilacze-impulsowe-przemyslowe/mean-well/

  #74 21.09.2016 18:46

@ayala73 (niezalogowany): może być chociaż jest aż za mocny :)

  #75 22.11.2016 08:53

@csrpl: pare dokładek i masz i puszczasz przez hdmi z ambilightem :-)