Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Intel Galileo - wygląd i specyfikacja

Intel Galileo jest płytką kompatybilną z Arduino opartą o procesor Intel ® Quark SoC X1000 (32-bitowy system klasy Intel Pentium) o taktowaniu 400MHz 16 KBytes L1 cache. Jest pierwszą płytką w oparciu o architekturę Intel ® przeznaczoną do sprzętu i oprogramowania kompatybilnego z Arduino Uno R3. Posiada wbudowany system Linux z bibliotekami dla Arduino.

Ponadto posiada pamięci 512 KB SRAM oraz 256MB DRAM DDR3, 8MB pamięci na system linux, zegar RTC z możliwością podpięcia zasilania 3V do podtrzymywania zegara. Płytka wymaga zasilana 5V 800mA i tylko taki zasilacz (z napięciem 5V) można podłączyć. Nie ma możliwości podłączenia zasilacza np. 9V jak ma to miejsce w Arduino R3. Układ wyprowadzeń pinów jest identyczny jak w Arduino R3, dlatego bez najmniejszego problemu możemy wpiąć Shieldy ( tzw. Skorupki) pasujące w R3 do intel Galileo. Programowanie pinów odbywa się tak samo jak w przypadku innych Arduino, za pomocą programu Arduino IDE oraz dodatkowo z poziomu zainstalowanego Linuksa na płytce m.in. w językach C/C++, Python oraz Bash.

Co w zestawie

W zestawie startowym otrzymujemy:
  • płytkę intel Galileo
  • zasilacz z końcówkami (5V/3A)
  • kabel USB (do podłączenia z komputerem)
  • nóżki ze śrubkami
  • pomocnika astronautę (maskotka/wisiorek)
  • informator z szybkim startem
Całość jest włożona do dość ładnego opakowania. W pudełku znajduje się też urządzenie, które przy wyciąganiu płytki odtwarza znany dźwięk z reklam intela (układ reaguje na zmianę jasności).

Poniżej prezentuję nagranie z rozpakowania urządzenia i krótkiego opisu i porównania wielkości intel Galileo do innych znanych płytek.

Złącza

intel Galileo posiada identyczne złącza jak w arduino R3 oraz kilka dodatkowych złącz, dzięki którym nie będziemy musieli dokupywać dodatkowych Sheldów.

Intel Galileo posiada m.in.

  • 14 złącz cyfrowych (w tym 6 x PWM)
  • 6 złącz analogowych
  • ICSP
  • UART
  • SPI
  • I2C
  • USB Host
  • USB Coector
  • LAN 10/100
  • RS-232
  • microSD
  • JTAG
  • mini PCI Express
Pełną specyfikację można znaleźć na stronie arduino.cc

Wygląd

Poniżej przedstawiam zdjęcia samej płytki oraz innych płytek na tle intel Galileo

Postaram się przygotować opis instalacji Linuksa oraz dodatkowych sterowników dla LAN i WiFi. Nie zabraknie również opisu sterowania pinami i pisania programów dla intel Galileo zarówno w środowisku Arduino IDE jak i z poziomu Linuksa za pomocą bash, C/C++ i Pythona. Jeśli zdążę, spróbuję przygotować jakiś prosty projekt w oparciu o iG i urządzenia takie jak serwa, silniki, diody itp.

Jeśli znalazłeś błąd, zgłoś go w komentarzu, lub masz pomysł i chciałbyś, abym coś sprawdził, też o tym napisz.

Wpis powstał w ramach akcji DP i Intela "Przetestuj sprzęt od Intela" dlatego przy okazji dziękuję za dostarczenie płytki do testów.
 

linux sprzęt programowanie

Komentarze

0 nowych
gowain   19 #1 07.02.2014 14:34

Fajnie się zapowiada, czekamy na konkrety :)

cyryllo   17 #2 07.02.2014 14:36

No way mamy już powiadomienia o wpisach na blogu :)

Obecnie jestem na chorobowym do wtorku więc mam na to czas :)
W pon i wtorek myślę że coś opublikuję :)

mordzio   15 #3 07.02.2014 14:56

@cyryllo: Powiadomienia cały czas zyskują nowe możliwości. Dzisiaj doszły powiadomienia od moderatorów:)
Również czekam na pokaz możliwości Galileo.

wojtekadams   18 #4 07.02.2014 15:38

Liczę na rzetelną opinię :P bo rozważam zakup tego cudeńka :)

cyryllo   17 #5 07.02.2014 15:42

@wojtekadams spoko intel mnie jeszcze nie kupił :D

GL1zdA   12 #6 07.02.2014 16:23

Chyba najciekawsza propozycja testowa Intela w tej edycji akcji. Podoba mi się, jak wiele rzeczy byli w stanie zintegrować w Quarku.

gowain   19 #7 07.02.2014 16:34

@cyryllo "jeszcze"? :P

foreste   15 #8 07.02.2014 17:40

Ciekawy unboxing intel Gallieo :)
@cyryllo co to za płytka czerwonym laminatem?
sprawdź dokładność przetwornika analogowo cyfrowego i pinów pwn ;)

foreste   15 #9 07.02.2014 17:49

@cyrylllo A i postaw serwer na galieo ;) daj adres ip do testowania ;D.

Shaki81 MODERATOR BLOGA  38 #10 07.02.2014 18:35

No no no, Zapowiada się Ciekawie. O Intel Galileo mów się już od dłuższego czasu. W końcu mamy okazje poczytać o tym szerzej.

Neo   12 #11 07.02.2014 18:48

Nom jak to ładnie ujął @gowain Zapowiada się ciekawie. :) Czekam na ciąg dalszy. :)

KyRol   18 #12 07.02.2014 20:13

@juliuszk: A mnie zastanawia czy ta płytka będzie dostępna w wersji OEM, bo ten kosmonauta czy astronauta (niepotrzebne skreślić) jak i piszczałka z pudełka są jak dla mnie potrzebne jak dziura w moście;)

Airborn   8 #13 07.02.2014 20:36

Ładnie. Duży plus za LANa i za Pythona. A jak sprawa wygląda cenowo?

Ave5   8 #14 07.02.2014 20:39

Jedna rzecz, którą najchętniej bym zobaczył to osobny wpis o praktycznych zastosowaniach (hipotetycznych, bo nie oczekuję że w 2 tyg zrobisz z tego inteligentny dom czy coś). Jest ich cała masa i na pewno będą ciekawe dla czytelników :)

Miłej zabawy!

foreste   15 #15 07.02.2014 20:41

a co do piszczałki jak to wygląda po otwarciu tzn elektronika szkoda ze tego nie da zdemontować ;/.

KyRol   18 #16 07.02.2014 20:49

@Airborn:

http://electropark.pl/plytki-bazowe/4633-intel-galileo.html

Bez piszczałki, pudełka, maskotki i innych wodotrysków mogłoby być taniej. Dziwi mnie taki setup, bo raczej to nie jest typowo konsumencka elektronika jaką znamy. Takie wyposażenie pudełkowe jest dobre na prezent, ale jak człek sobie samemu płytkę do projektu kupuje to pogląd na to jest inny.

Airborn   8 #17 07.02.2014 20:52

Tanie nie jest :/

KyRol   18 #18 07.02.2014 21:07

@Ave5:

Masz rację, do tego celu Galileo zdaję się być idealne bazuje na mikrokontrolerze, który wedle mnie ma właściwe zastosowanie. Do tego rodzaju projektu moim zdaniem rozwiązania mikroprocesorowe nie są najlepszym wyborem. Ciekawe jak Galileo sobie daje rady w sytuacjach stresowych, jak się zachowuje pod pełnym obciążeniem, jakie osiąga temperatury i w jakich temperaturach kończy się kres możliwości urządzenia. Podatność na takie czynniki w trakcie testu na pewno ciężko przebadać z wielu względów, nie tylko z powodu krótkiego okresu testów.

foreste   15 #19 07.02.2014 21:29

Nie wiele droższa od mojej atnel atb 1.04a dałem 295zl ;X.

cyryllo   17 #20 07.02.2014 22:26

@foreste ta płytka to MSP-EXP430FR5739 firmy Texas Instruments która wygrałem w konkursie na pewnej stronie nie chcesz przypadkiem kupić? ;) Co do serwera na iG to zapomnij :P żebyście mi internet domowy zablokowali?

Nie ma co się oszukiwać cena jest przesadzona, a możliwości takie jak w arduino + linux z którego też można sterować pinami no i usb i mPCI-e :) Ale jak już ktoś wspomniał ja wybrał bym RPi+Arduino Nano :) A resztę kasy wydał bym na kino ;)

Ale mimo tego sama płytka mi się spodobała i gdyby kosztowała jakieś 250zł max to bym sam sobie ja kupił. A tak to mogę puki co przetestować ją za darmo dla Was :)

@Ave5 zastosowanie praktyczne takie same jak każdego arduino :)

Airborn   8 #21 07.02.2014 22:42

Stellaris Launchpad się fajnie zapowiadał, ale szkoda, że tak mało 'shieldów' do tego powstało ;/

cyryllo   17 #22 07.02.2014 22:57

@Airborn co do płytek TI nie orientuje się w nich :P Choć zapewne mają potencjał, ale słaba społeczność i część narzędzi płatna odstrasza ;) Ceny tez są wysokie ;)
Tą co mam chciałem sprzedać ale nie udało się. Puki co leży i czeka na swoja kolej gdzieś tam na końcu kolejki :)

Airborn   8 #23 07.02.2014 23:00

Ja kupiłem parę... Ti z MSP430 wtedy kosztowały $4.30. tyle samo za płytkę z dotykowymi 'przyciskami'. Jedynie za płytkę z ARMem (stellaris) zapłaciłem właśnie $10 więc nie tak najgorzej cenowo, ale fakt społeczność zniechęca. Przez długi czas był nawet problem z jakimiś toolchainem sensownym :/

juliuszk   5 #24 08.02.2014 08:36

@Cyryllo @KyRol, płytka kosztuje poniżej 60 dolarów czyli w porywach 250 zł (doliczając u nas VAT, itd). Pierwsze 50 tysięcy płyt zostało bezpłatnie przekazanych uniwersytetom na całym świecie (w tym w Polsce). Wkrótce pojawi się kolejna wersja Galileo oraz oczywiście Edison, którego pokazaliśmy na CES.
PS. Czekam na więcej relacji cyryllo. Sam jestem ciekawy :)

  #25 08.02.2014 10:46

O samej płytce słyszałem dosyć często :)... Od prowadzącego mikroprocki :P...
Ciekawie jak będzie z wygodą obsługi.

________
btw.
"Pełną specyfikację można znaleźć na stronie android.cc" - chyba arduino.cc :P...

foreste   15 #26 08.02.2014 11:01

@juliuszk (intel) gdzie można znaleśc opis okładu melodyjki dodawanej do boxa nuca i gallieo ? :>

cyryllo   17 #27 08.02.2014 11:32

@juliuszk (intel) no właśnie w Polsce ona kosztuje ponad 320zł ;P
Jak bym mógł kupić za $ bez vat-ów i ceł to bym kupił ;)

foreste   15 #28 08.02.2014 11:57

@cyryllo to chyba do rzadu trza miec zal anie inntela u nas wszystko jest drogie bo podatek płacimy od podatku :P

  #29 08.02.2014 11:58

Wspaniała robota! :)

cyryllo   17 #30 08.02.2014 12:04

@foreste ja nie mam żalu do intela za podatek i cło i wiem kto za to odpowiada.

@juliuszk (intel) można widzieć gdzie trafiły IG do jakich polskich szkół/uczelni?

KyRol   18 #31 08.02.2014 13:19

@juliuszk:

No na test Edisona w przyszłych akcjach Intela chciałbym się pisać jako pierwszy, jeśli mówimy o tym małym cudzie: http://www.intel.com/content/www/us/en/do-it-yourself/edison.html Ciekawi mnie też jego cena, może być w USD.

cyryllo   17 #32 08.02.2014 15:08

@KyRol gdzie się pchasz do kolejki (ten pan tu nie stał :P) po Edisona ;)
Też jestem Ciekawy i z miłą chęcią bym przetestował :)

KyRol   18 #33 08.02.2014 15:39

@cyryllo:

Mogę być ostatni w kolejce, byle w kolejce, a nie poza nią ;P Edison szykuje się smakowicie, tym bardziej, że nie znalazłem żadnych temu podobnych rozwiązań opartych na ARM, nawet na Cortex-M0+, który niby w podobnym celu jest zrobiony...

cyryllo   17 #34 08.02.2014 18:15

Tylko i tak do samego Edisona trzeba będzie jakiegoś moduły z wyprowadzeniami pinów aby można był z niego korzystać.

cyryllo   17 #35 08.02.2014 18:16

@Puszek_SE (niezalogowany) rzeczywiście ;) Już poprawione.

enedil   9 #36 09.02.2014 12:12

Jaką cenę przewiduje Intel?

cyryllo   17 #37 09.02.2014 15:53

@enedil za co za Glileo? czy za Edisona?

wobes   4 #38 10.02.2014 02:05

@KyRol: "Masz rację, do tego celu Galileo zdaję się być idealne bazuje na mikrokontrolerze, który wedle mnie ma właściwe zastosowanie. Do tego rodzaju projektu moim zdaniem rozwiązania mikroprocesorowe nie są najlepszym wyborem."

A czym jest mikrokontroler, jak nie mikroprocesorem? W praktyce granica między tymi pojęciami coraz bardziej się zaciera.

"Ciekawe jak Galileo sobie daje rady w sytuacjach stresowych, jak się zachowuje pod pełnym obciążeniem"

Normalnie, jak inaczej miałby się zachowywać? Najwyżej zacznie mulić gdy mocy zabraknie, tak jak każdy komputer.

"jakie osiąga temperatury"

Ma TDP na poziomie 2,2W, czyli dość dużo, ale palca nie upali.

"i w jakich temperaturach kończy się kres możliwości urządzenia."

Temperaturach czego? Procesora? Otoczenia? Jeśli chodzi o otoczenie, to typowy zakres cywilny, oczywiście po zapewnieniu hermetyczności obudowy, żeby szronem się nie pokrył na mrozie.

enedil   9 #39 11.02.2014 13:45

@cyryllo Za Galileo.

cyryllo   17 #40 11.02.2014 13:53

@enedil Galileo to koszt 329zł w górę. Dostępny np w sklepie botland. Zapewne zamawiając zagranicy będzie taniej o parę złotych.

Dimatheus   22 #41 06.03.2014 17:27

Hej,

Nie ma to jak maleństwa o wielkich możliwościach. :) Świetnie się czytało.

Pozdrawiam,
Dimatheus